Egy kérdésem lenne, hogy a levegős teleszkópoknál a nyomást azt mihez kell beállitani ? A bringás teljes súlyára vagy csak az első tengelyre eső részére?
Mert nem mindegy ,hogy 95 kg-ra nézem a nyomás értéket vagy mondjuk kb a felét 40kg ot amivel a kormányon támaszkodok.
illetve mindegyiknél ugy kell beállitani, hogy a swag kb 20%os legyen?
Nem lehet ezt így megmondani. Úgy kell beállítani ahogy neked kényelmes figyelve arra, hogy abban a felhasználási körben amiben használod nehogy koppanjon mert a levegős telók azt nagyon nem szeretik.
Kicsit megkésve,de annál nagyobb lelkesedéssel szeretném mindenki szíves figyelmébe ajánlani a tavalyi Alpoktúrám filmes dokumentációjának első részét:
Aki nem felejtett még el olvasni,semmiképpen se hagyja ki az adott részhez tartozó képes túrabeszámolót sem,amit Istvánpisti jegyzett: http://users.atw.hu/cobranco/turabeszamoloalp_15.html /az írásos anyag,mint folytatásos regény,mindig az új filmes részek feltöltésével együtt frissül a továbbiakban/
most hogy ma végre szép idő volt, megjött ismét a kedvem a tekeréshez, viszont ideje lenne normális külsőt és belsőt venni.. én ezeket néztem ki, esetleg van valakinek tapasztalata velük ? :D
80%aszfalt a maradék kemény föld vagy töltés oda jó lehet a bontrager h2? Elég sliknek néz ki ,se talán a tapadása jó neki.Remélem nedvesen sem csúszik. Valakinek esetleg tapasztalata vele? Utoljára szerkesztette: repvez, 2016.02.28. 12:06:54
Amilyen használatra te keresel gumit és is pont ilyenre kerestem tavaly. Végül Schwalbe sammy slick-et vettem és tökéletes. Nem full slick, oldalán büykös, középen se sima. 2.1-es szélességbe vettem. Aszfalton, kemény földön jól gurul, nem kopik gyorsan, pedig megyek vele. Bokáig érő homokban esélytelen :) oda WTB. Vizes úton se volt vele gond. Azt nem tudom, hogy mennyire veri fel a vizet, állítólag nem annyira. A puha finom homokot hajlamos dobálni, az annyira nem tetszett, de ritkán kerülök rá ilyen útra. Inkább a kitaposott földút, oda meg tökéletes.
Nálam is 2.1 -es van most de gondolkod ok,hogy 1.9-re kéne váltani.Nem tudom mennyire lenne jobb,hogy talán -kevésbé fogná vissza a bringát mint a ballonosabb gumi. Elvileg csak túrázni használom és napi bejárásra. Egy csendes kevéssé rázós gumi kéne mert a mostani maxxis eléggé búg és ráz úton,pedig már szinte akikre kopott hátul csak oldalt vannak meg a bügykök. 4k/db árnál többet nem akarnék szánni rá. A telocsere elvitte a lóvét.
WTB Allterrainasaurus. Még mindig :)
Legjobb vegyes gumi amit valaha használtam. Csendes, defektállósága kiváló, ésszerű használat mellett elkoptatni lehetetlen, vizes úton is megállja a helyét (és nem szedi fel a vizet!) valamint ballonos is ami városban jól jön. Hajtánynál most 5k/db áron adják.
Head márkáról tud valaki valamit? Voltunk kint Bringaexpo-n és haveromnak megtetszett egy Head MTB de még sose hallottunk róla.
Ha esetleg valaki a hosszú hétvégére nem/csak/ szabadtéri programot tervez,egy filmes programot ajánlanék kikapcsolódásnak,a tavalyi alpoktúrám most következő része egyértelmüen a közelgő nyarat idézi:
Valaki rendelt már ChainreactionCycles-ről? kerékszettet meg 1 villát rendelnék. (itthon nincs választék..)
két hete van ilyen 26-os kerekem, a defektállósága és a sok netes dicséret miatt választottam, túl sok tapasztalatom még nincs vele, majd fél év múlva lesz értékelhetőbb véleményem róla, de eddig tetszik :DD
Annyit írtak róla negatívumnak, hogy nehéz (nekem ez annyira nem gond) és, hogy csúszik, főleg vizes aszfalton. A csúszást én is észrevettem, de nem volt túl sok gumi még alattam (második bicajom ez a CUBE Curve Cross country váz) és amíg el nem vágódok vele addig ok. :)
jaja, az én bringám is nehéz.. ééésháátt én se vagyok épp túl vékonyka... :)
az eső még passz, mivel nem túl mélyek a barázdák, így biztos nem lesz olyan jó esőben mint az offroad gumim, úgyhogy jobban kell majd vigyázni esőben, de ha tényleg nem lesz több tüskés defektem akkor bőven megéri :D Utoljára szerkesztette: SZABl, 2016.03.13. 21:39:05
Szinte biztos, hogy jobban fog viselkedni esőben mint az "offroad" gumi. :) Gondolj csak egy versenyautóra. Arra se bütykös gumit raknak esőben hanem olyat aminek a futófelületén vannak vízelvezetők. Ezen a Schwalbe-on pedig vannak :)
Egy Merida Crossway 20 MD - 2016 tulaja lettem. Minden zsír, bár nagyon nem tudtam még kipróbálni, viszont a kormány csavarral nem boldogulok. Alapból 0 fokba van állítva a kormány, de szeretném kicsit nagyobb fokra állítani, de az istennek nem bírom megmozdítani a csavart :D Mi a halálnak kell azt úgy belehúzni? Már 2 db imbuszkulcsom baxott szét, a csavar meg 1 mm nem mozdult...
Szerintetek az normális, hogy az új kerómmal eddig összesen 6!!! km kerekeztem városban (1 teszt kör - rossz idő miatt nem tudtam bicózni) nyugis 18-20 km/h-s tempóba kerülgetve a kátyúkat, erre ma eljött az egyik haver meglesni az új kerót megpörgette a kerekeket és az első kerékben kis nyolcas van.... Hogy az istenbe? Vagy már gyárilag az volt benne, csak hát ki nézte?
az enyémen is látszik egy kicsi,de az sztem a gumiban van és nem a felniben. A másik dolog,hogy nálam van amikor kanyarban hozzáér a fékpofákhoz a felni, ennyire csavarodna a felnim egy lájtos tekerésnél is? Gyári bonteger felni van 9mm es gyorsszárral, lehet a gyors szár hajlik?
A felniben van, leteszteltem. Nekem tárcsafékem van így fékpofához nem tudtam nézni, de a kötegelő trükk megcsináltam. Hát sejtettem, hogy ezen a jó magyar utakon előbb utóbb úgyis 8-as lesz a kerékben, de azért nem számítottam rá, hogy zsír új kerónál 15 perc használat után már meg is lesz :D
Új bringám Cube Nature 2015-s modell még egy utolsót pont megcsíptem :) Elmentem ma vele 20 km-t még nincs 8-as a felniben Elég sokan szidják a Viper ülést eddig nekem kényelmes volt persze majd kiderül 80-100 km túra után milyen :) Gumik (Schwalbe SmartSam) kicsit hangosak 30 fölött de érzésre jól gurul.
Na engem se hagyott nyugodni ez a 8as dolog, a "kötegelő" teszt nem volt jó :) Leszedtem a felniről a gumit, felnit visszatettem a keróba olyan nyílegyenesen pörög, ahogy kell. Szóval mégiscsak a a gumi a ludas, nem volt még szerencsém ilyenhez okoz ez bármi gondot?
Grat a keróhoz! Sok km-t kívánok! :) Itt az én bicóm...
Tavaly októberben vettem az új bicajt és most éreztem, hogy a kerekek nyomása kicsi. Elmentem benzínkútra és lemértem, 1,3-1,7 bar közt volt (ha jó a mérő). Régebben az volt a néphit, hogy ezekbe 2-2,5 bar kell, most úgy tudom az újakba ami nem speckó 4-4,2 bar szükséges, persze vannak 7-8 baros gumik (versenybringaszerű vékony gumik) is haver szerint. Na most én felnyomtam 4,2-re, az úgy okés? Elég kemény lett. Normális az hogy tavaly október óta gyári állapotról leeresztett idén márciusra 1,7 barra?? Én 110 kiló vagyok szóval nem épp pehelysúly.
Igen, 4.2 szerintem okés, és igen, normális, hogy ennyi hónap alatt ennyit "ereszt". Én 97 kg vagyok, és ugyanígy 4 bar-ra fújom, két havonta korrigálom a nyomást.
Nekem most a gyári SmartSam van fent 3.5-6 bar között lehet használni elöl 4 bar hátul 4.5 de fel fogom fújni 4.5/5-re 100 kg vagyok. De a gyártó oldalán meg tudod nézni milyen nyomásértékek között lehet használni.
Most nézem a gyári oldalon, hogy a Little Big Ben jobban gurul elméletileg mint a Spicer ami elég érdekes szerintem mondjuk az igaz, hogy könnyebb a Little Big Ben csak ilyent meg nem találok feketében Mo-n :D
Közben rájöttem mitől lehet az, hogy a slick gumira rosszabb gördülési ellenállást írnak mint a mintásra vagy akár a bütykös SmartSam-ra amiben nincs defektvédelem. Ami K-Guard-os vagy Puncture-Gurad-os az valamiért rosszabbul gurul még ugyan azon a mintán is mint ha Race-Guard defektvédelem lenne benne. Gyakorlatban ez nem tudom mennyire szembetűnő de inkább a Litle Big Ben-t venném persze ha találok. Bringaboltba meg a faszi azt mondja vegyek CST gumit mert, hogy az mennyire jó hát nem tudom.
Nekem cst terepgumim van, és nem volt vele gondom még, főleg azért az árért.
ez esőben mennyire tapad vagy mennyire fog kopni? jó kérdés mi? Kis kavicsos földutas mutatványoknál mennyire lenne jó. Általában én is aszfalton használom, de néha lehet hogy bejátszana a bakonyba kis ösvény is.
Nekem van slickgumim, és esőben aszfalton jobban tapad mint a mintás. 1,5" széles. Inkább az ilyen csúszós taknyok a veszélyesek, azokra kell figyelni.
Ez a CST szerintem elég kopásálló ezt találtam róla: - Összetétel: Dual compound – a futófelület kialakításkor két anyagot használnak: így egy keményebb, ellenállóbb középső részt és egy puhább, jobban tapadó külső váll-részt alakítanak ki. Hogy esőben mennyire jó azt nem tudom, sokáig használtam Rubena V58 Cobra-t azzal nem volt bajom vizes úton csak annyi, hogy nagyon felverte :D Sáron kívül voltam vele minden talajon egyedül a folyós homok nem tetszett neki. 26x1.9 méretben használtam. Szerintem ez a gumi csak jobb lehet attól a 2000 forintos gumitól :) Képen a Rubena van
Nekem is CST van( ez ), de esőben és kavicsos úton nem lehet rájuk számítani. Az ember azt hinné, hogy simán fog tapadni, de akkorákat zakóztam már ezekkel a gumikkal, hogy inkább leveszem, mert elég volt belőlük. Még száraz időben is, csak ha már egy kicsit is porosabb az út, nem is kell kavics sem, képes rettentően csúszkálni.
Lehet aztán várok tőle túl sokat, nem tudom, de óvatosan ezekkel a gumikkal...
Egyrészről teljesen jó ötlet, mert én sem nagyon szoktam használni az első váltómat , max akkor van állítva mikor valaki elkéri kipróbálni és valami megmagyarázhatatlan okból egyből elkezdenek váltogatni , mintha még nem ültek volna váltós biciklin és az eredeti állapotot már nem tudják visszaállítani, az már meghaladja az agyi képességüket.
Másrészről mi a helyzet a keresztbe váltással? Hogy oldják meg, hogy ne okozzon gondot, hogy ne ugorjon le a helyéről vagy ne kerregjen miatta a lánc?
Mert mi megoldanivaló van rajta? A 8-9-10-11 sem ugrik le, és elvileg közel azonos szélességűek a koszorúk, ezért kell az egyre vékonyabb lánc. Az én 3x9-es rendszeremnél akkora kitérése van a legkisebb fokozaton a láncnak, hogy ha elég nagy lenne a láncfeszítő, simán végigváltogathatnék a teljes fogaskoszorún. Ennek ellenére a lánc nem esik le ebben a fokozatban sem, pedig nem ér a láncterelőhöz.
Amúgy meg elhiszed nekem, hogyha lepotyogna a lánc, akkor visszazavarták volna a mérnököket a tervezőasztalhoz? :) Utoljára szerkesztette: RelakS, 2016.03.25. 21:12:36
Persze . költöi kérdés volt, de nálam azért ha mondjuk az alsó első tányérról a hátsó alsóra akarok váltani akkor azért hallani kerregést, hogy dörzsöli a láncot a kerék.
Venni akarok egy Shimano Click'R cipőt, sose volt még Shimano cipőm, de mindenütt azt olvasom, hogy 1 mérettel nagyobbat érdemes venni. Ez tényleg így van? 26,5 cm a lábam azaz 42-es...
Így van, de próbáld fel mindenképpen! Egy kicsit kell csak nagyobbnak lennie, azért ne sokkal. Utoljára szerkesztette: kisbesi, 2016.03.26. 20:12:21
Van olyan eset,amikor az időjárás belekontárkodik az eseményekbe.Ilyenkor,jobb híján jön a tartalék terv,már ha van.Nekünk nem volt,maradt a rögtönzés… A tavalyi Alpoktúrám következő epizódját fogadjátok szeretettel:
Urak, SOS kell egy bringa viszont pénz nincs. :D Max. 30k-t tudok rászánni de azt most és azonnal. Nézelődök már órák óta de semmi értelmeset nem találok. Nincsenek nagy igényeim, amit szeretnék
- Acél vagy alu váz, halál mindegy csak ne össztelós legyen, ne női és ne gyerek méret - Első teleszkop EGYÁLTALÁN nem kell, egy értelmes, nem össze-vissza megcsukott, törött, összegányolt stb. merev villa bőven jó lenne. - Nem kell csomagtartó, sárvédő, csopperkormány meg b.szott széles terep gumi meg ilyen parasztvakító dolgok. - Fixi kizárt - Országúti még csak-csak (rövid stucni, egyenes kormány aztán mehet :D) - Márka nem számít - Óriási előny ha Somogy megyén belül (konkrétan Kaposváron) van
Szóval csak egy sima, egyszerű, igénytelen vacak kéne amire kapásból 2-3k-nál (bovdenek, fékbetét) többet nem kell költeni, csak ráülök és lehet vele repeszteni és túléli a szezont (nyár vége-ősz eleje) Tényleg nem létezik ilyen ennyi pénzért vagy rossz helyen nézem? :D
Országúti tényleg használható lenne valami rövid stucnival meg egyenes kormánnyal? Vásárban hegyekben szoktak állni az ilyen gépek a Románoknál, 30k-ért az anyjukat is eladják :DD
Hát nem hagytál túl nagy mozgásteret :) Itt igazából az összeg ami kevés. Ezt találtam, ami esetleg szóba jöhet. Váltós, nem telós, városi gumival. Mérete 26-os, nem tudom, hogy mekkora vagy, de akár jó is lehet, vagy kicsi.
Tegnap este kutyafuttában kipróbáltam egy ősrégi Puch országútit, tetszett, úgyhogy szerintem az lesz. Mármint nem konkrétan ez a puch hanem valami országúti. Terepre úgyse nagyon tévedek, a Desedát már teljesen körbe aszfaltozták, úgyhogy jó lesz az. Kap egy egyenes kormányt rövid stucnival meg minden vackot leszedek róla ami nem kell aztán előre! :D Nyárra jó lesz, addigra meg lesz cash valami értelmes 29er gépre. Utoljára szerkesztette: Blum, 2016.04.19. 09:34:20