Na, vettem egy kb. 30 éves Bianchi országútit (sajnos valami vadbarom Puch matricákkal aggatta tele), délután megyek érte, addigra rákerül az új kormány, fékkarok, ülés meg egy normális pedál. 40k lesz a vége de megérte. Olyan nyomorult módon esetlen és szexi, hogy azonnal beleszerettem :D
A kb egy hónapos Meridám minden hajtásnál elkezdett "kattogni". Valószínűleg az ülés baxkódik, mert ha csak fél lábal tekerek (ha csak jobb lábbal akkor nincs kattogás, ha csak ballal akkor sincs, ha mindkettővel, akkor van) + ha kiállok nyeregből akkor sincs. Megoldás? Kézzel próbáltam megcsesztetni ülés, de úgy nem tapasztalok semmi hang, de amint elindulok minden tekeréskor adja, qrva idegesítő...
Lesz kép! :D
Holnap kap egy alapos mosást, valamit kezdenem kell a berohadt ülés csővel illetve van egy lassú defekt az első gumin de amúgy penge a gép. Aztán majd valamikor kap egy szép fényezést mert tragikus ahogy kinéz szegény. Viszont full-full Shimano 500ex szett van rajta (hajtómű, agyak, váltó, fékek), Campagnolo felnik és megy mint az állat. Nem mértem le de úgy érzésre 8.5-9kg körül lehet.
Lesz kép csak előtte lepucolom, holnap neki esek. (Tudom, ezt már mondtam :D) Be kell vásárolnom kenőanyagból meg zsírból meg minden ilyen vacakból mert semmi nem maradt az egykori sufniból :D Ja meg észre vettem, hogy a fékbetétek bár nem kopottak de elég cudar állapotban vannak, szét vannak repedezve meg ilyesmi. Abból is kap újakat. Bowdenek és bowden házak viszont meglepően jó állapotban vannak.
Ja, győztem ám az üléscső ellen! :D Gépolaj és a TF2 dolgozott az éjjel, majdnem behugyoztam de végül sikerült kiszedni. Kalapáccsal óvatosan körbe kopogtattam aztán nekiálltam csavarni, nem húzni meg bekalapálni ahogy a zsenik mondták...nehéz szülés volt :) Utoljára szerkesztette: Blum, 2016.04.21. 17:19:49
Sose értettem, hogy mért kell zsír nélkül bármit is össze rakni én a nyeregcsövet is zsírzom igaz az új gépen alapból zsírozva volt de így se a festék nem kopik le ha állítani kell se nem rohad bele mert ugye csak megy oda is kosz... Youtube-on néztem nagy túrázós faszi úgy rakja össze a bringát, hogy se a fékcsapra(V-féket rakott rá) se a bovdeneket se semmit nem zsíroz be...
A WD40-t meg Ferrari23-nak írtam :D
Havernak megérkezett a Torpado-ja :) Csak kicsit kényelmesre állította a nyereg meg a kormány magasságát :D
Mindegy csak kenve legyen! :D Mondjuk a menetes agyaknál a lánc olajozását óvatosan kell mert ha sok az olaj csak pont bemossa a dzsuvát a racsnihoz, meg amúgy sem jó ha menet közben fröcsög le a láncról az olaj :D EZT akarom kipróbálni hátha kevesebb retek ragad a láncra.
A tavalyi Alpoktúránk csúcsa következik,már ami a magasságot illeti,de talán a látványvilág tekintetében is kijár a dobogós helyezés. Tériszonyban szenvedőknek nem ajánlott!
Íme, a gépsas :D (Itt már túl voltunk egy ~40km-es poros utas erdei szakaszon szóval itt-ott koszos lett, sorry)
Az ülést és a vázat belülről megdolgoztam csiszoló papírral meg teletömtem gépzsírral de így is csak bekalapálni tudtam. Érzésre az már soha többet nem jön ki onnan szóval jó eséllyel azzal együtt lesz lefényezve a télen :D
Király jól néz ki :) Lehet nem belevaló a nyeregcső. V fékhez való fékkarok vannak fent? Milyen őket használni országúti fékkel? Acélvázas? Mert akkor majd fújás előtt nem ártana kifújni belülről teflonos vázvédővel.
Erre már én is gondoltam, hogy lehet inkább a nyeregcső nagy bele egy kicsit. Mindegy, ha nagyon akarom akkor ki lesz műtve belőle. Hegesztünk rá egy jó nagy csövet aztán kilehet tekerni. Igen, V-fékhez való karok vannak fent..teljesen jól működik és igen, acél váz..fújás előtt le lesz ápolva rendesen :)
Régebben más nyeregcső méretek voltak vagy a most használt 2-n kívül volt még más is amit már kapni se lehet, barátnőm bringájába átakartam rakni az én régi(2012-s) bringámból a nyeregcsövet mert nagyon rövid van benne neki és nem ment bele kb 1 mm kisebb átmérőjű az övé.
Rosebikes oldalról rendelt már valaki? Szeretnék rendelni egy lámpát ami itthon 30 fölött van az németből 20-ból itt van csak kérdés a cég mennyire megbízható.
Sziasztok ! Budapesten melyik kerékpár szervízt ajánlanátok ? Olcsó , jó és lehetőleg gyors munkát végezzenek. Előre is köszi :)
Én Újpesten a Zsombók Kerékpárszervízbe szoktam vinni a cangámat. Szerintem olcsón és jól dolgozik a szaki. 1041 Budapest, Újpest, Görgey Artúr utca 87. Ha ide mennél, akkor ki is próbálhatod a nemrég átadott Görgey infrát :)
Hát srácok barátnőmnek vettünk a Lidlben első hátsó lámpát valami 2400 forint volt és olyan szinten világít jól, hogy ennyi pénzért hihetetlen az én 4000 forintos lámpám elbújhat mögötte! Elméletileg 40 luxot tud és 1W-os led van benne amit szerintem a valóságban is hoz de majd rakok fel képet hogyan világít. A hátsó is brutál erősen világít de se az első se a hátsó nem tud villogni mondjuk a németben gyártott lámpák többségében nincs villogó funkció ahogy néztem. Ja még az első lámpához annyit, hogy nem közvetlenül előre világít a led hanem felülről világítja meg a foncsort így kevésbé vakít szemből és szépen terít. B+M lámpákon találkoztam ilyennel csak az 15.000 plusz posta németből... Ja meg annyi baja van, hogy kicsit rázkódik az első lámpa a tartójában ezt valahogy orvosolni kéne arra gondoltam odaragasztom úgyis gyors záras felfogatása van...
Vasárnap megvolt az idei első kis balaton kör 92km. Mondhatnám ugy is, hogy nem terveztem bringázni ,de hirtelen brutálisan elkezdett kiderülni az ég :)
Nem tudom, hogy a lux és a lumen közt milyen a viszony, de én kinából rendeltem solarstormx2es 5000lumen lámpát , annak aztán van brutál fénye, még nappal is látszik a tárgyakon és néha villogtatna is a szembejövök, pedig a leggyengébb fokozaton megy.
Igen, nem rossz lámpák azok csak közúton nem lehet őket használni rendőr még meg is büntethet ha elkap mivel elvakítod vele a szembejövőket azért nem akarok olyan típusú lámpát. Másik bajom vele, hogy nem terít eléggé legalábbis nekem. Egy lux azonos a négyzetméterenkénti egy lumen fényárammal, ezt találtam wikiben :D Amit kinéztem lámpa az így világít csak hát kb 20.000-be van itthon...
Sram váltókarok hogyan kompatibilisek a váltókkal? Így kereasgélve azt találtam, hogy a kar mozdításra 1:1-ben húzza a bowdent, nem úgy mint a shimano, így logikus lenne nekem, hogy ha azonos sebességi fokozatú a kar meg a váltó, akkor kompatibilisek.
Nyugi, a Busch & Müller kint sem feltétlen olcsóbb.
Van egy ilyenem (a kép url-je alapján ugyanaz a lámpa), két aldis meg egy lidlis lámpát helyettesít egymaga, és jobban látok vele. Mondjuk most valami 16000 + postaköltségnek jön ki az ára... mind1
Azt azért mondom, hogy ezek a lámpatesztes képek túl vannak lihegve, szabad szemmel messze nem ennyire fényes a lámpa, de még mindig jobban látok vele, mint eddig bármilyen lámpámmal. Meg szokni kell, hogy felfelé nincs egyáltalán szórt fénye, szóval fejlámpa mondhatni kötelező hozzá :) Utoljára szerkesztette: RelakS, 2016.05.12. 22:07:10
Az „Alpok-saga” folytatódik,ezúttal a 4000-esek birodalmát vettük célba,de létezik olyan eset,mikor az élet átírhatja a forgatókönyvet… Szóval,hogy összejött-e amit terveztünk,vagy sem,kiderül azok számára,akik velünk tartanak.
Szerintetek lehet kapni telo nélkül kormányra lockout kapcsolót? Gondolom ki lehet cserélni a gyári lockout kapcsolót kormányról vezérelhetősre csak nem találtam róla semmit.
Sokszor biciklizés közben az egyik térdemben olyan érzésem van, mintha folyamatosan növekedne a nyomás, majd ha sikerül picit tekerés közben jobban kinyújtani a lábam, roppan egyet a térkalácsom körül. Nem fáj, meg ilyesmi, de ez normális amúgy? :D
Melegíts be előtte. De nekem is nagyon ropog a térdem, meg másoknak is hallani szoktam, szóval nem vagyunk ezzel egyedül.
Majdnem koppig van, kell nagyobb vázat vennem majd. Amúgy nagyjából jó, ahogy most van, pár centi hiányzik. Megmértem háromszor, 90 centi a lábhosszom, ehhez van egy 18"as vázam, valszeg 175mm-es hajtókarral, abból is jó lenne egy 180as elvileg.
kisbesi #21896 Bemelegítés lehet segítene, mert általában nekem az annyi szokott lenni, hogy az út elején lassabban megyek.
Sziasztok! Bringa vásárlás előtt állok. A problémám csak az, hogy nem tudom milyet vegyek, vagy milyet rakassak össze. A keretem olyan 80-100K lenne az egész projektre. Amire használnám, az néha aszfaltozott kerékpár út, de legtöbbet Duna parton vagy erdőben használnám, ott is előre gyalogosan vagy autóval kigyúrt ösvényeken. Néha lenne 1-2 ugrás is a terepviszonyokból adódóan. A magasságom 189 centi és 125 kiló, úgyhogy valami masszív, erős alkatrészekből álló kerékpár kéne.
Az első alternatíva az lenne, hogy a régi bringából megmarad a váz ami egy Schwinn Csepel Magnum váz, és erre építtetnék valamit. Ezzel az a gondom, hogy mikor ez meg lett véve, akkor még serdülő korban voltam, így kb 20-25 kilóval könnyebb voltam még és a magasságom is kisebb volt. Ezért lehet erre a vázra való építkezés nem a legoptimálisabb. A második elképzelésem az, hogy vennék egy használt bicajt magamnak. A kiszemeltek között két márka van, az egyik az UMF Hardy szériából valamelyik, vagy egy Kona Shred.
Ezt néztem első körben magamnak hátha megfelelne, de hallottam, hogy a hegesztéseknél hajlamos eltörni, plusz a kerékagyak se a legjobbak, de gondoltam a maradék pénzből azokat egyből lecseréltetném.
Én a helyedbe használt bicajt vennék. Első körbe én is építeni akartam, régi bicajt felújítani, stb. A keret amit írtál, én is ennyivel számoltam. Csak ez elég szűkös, abból új, középkategóriás alkatrészeket nem lehet venni. Használtat meg mire összelegózod vége a szezonnak. Csak egy valamire való első teleszkópos villa 40 ezer újonnan, használtan lehet jó vásárt csinálni, csak ki kell fogni. Gondolom tárcsás fék kellene, abból is csak a hidrós, bowdeneset el kell felejteni, 20 ezer kb. És majdnem el is fogyott a keret. Végül sikerült találnom egy raktárba beragadt 1-2 éves bicajt, ami tökéletes lett nekem, 90 ezerért.
Bár nem vagyok szakértő, majd a nálam többet tudók jobban tudnak segíteni, de amit írtál, hogy milyen felhasználásra kellene bicaj, szerintem nem a dirt bicaj lenne jó neked. Azok inkább ugrálásokra, trükközésre lettek kitalálva, azzal szerintem hosszabb távon a magasságod miatt szenvedés lesz tekerni. Vagy kiállsz a nyeregből állandóan vagy ülsz rajta, az meg kényelmetlen. Én inkább XC jellegű bicajt keresnék esetleg DH, valami ehhez hasonlót.
Normális mechanikus tárcsával mi a gond? Avid bb7 az olcsóbb hidraulikus fékeket tudtommal simán veri, amit próbáltam shimanot, annál mindenképpen jobb volt.
Hidrós féknél mind a 2 fékpofa közeledik a tárcsához fékezésnél, jól beállítva egyszerre érnek hozzá tárcsához, lényegében mint az autóknál. Bowdenesnél az 1-ik fékpofa fix, másik mozog fékezéskor. Így amelyik mozog, az nyomja hozzá az álló fékpofához a tárcsát. Ezért a tárcsa fékezéskor meghajlik kicsit. Hosszabb távon lehet, hogy nem tesz túl jót ez az állandó mozgás a tárcsának. Fékpofák se egyformán kophatnak. De ha jól tudom van állítási lehetőség, hogy ezeket lehessen kompenzálni. Anno valahol olvastam, hogy inkább egy nagyon jó V fék, mint egy bowdenes tárcsa. Nyilván hidrós fékből is van szar. Pénztárca függő. Ha van rá keret akkor hidrós fék, ha kicsi a ráfordítható összeg, akkor egy minőségi V fék, legalábbis én így csinálnám.
Értem, XC-s bringából is lenne egy amit lehet meg tudnék szerezni magamnak, egyik jó ismerősöm bicaja. Konkrétan erről lenne szó. Erről esetleg vélemény, ha nem a dirt vonalon kéne elindulnom?
Igen, a fékpofás dolog igaz, bár ez egészen jól beállítható. Viszont amint jön egy kis víz, a v-fék elvérzik a tárcsával szemben. Nekem elöl a 160mm-es mech. tárcsafék elég ahhoz, hogy első keréken tudjak megállni. És még nincs is rendes fékkarom, majd talán nyáron lesz :) Jó lenne egy hidraulikus fék, mert amelyik jó, az nagyon jó, volt szerencsém próbálni olyat is.
V fékkel nincs tapasztalatom, mert vagy sima fékes bicóm volt, vagy a mostani hidrós. A vizes dolog meg jogos amit felvetettél. Shimano fékem van, amire én használom tökéletesen elég. Persze tudnék választani én is nagyon jó féket, de az már drága nekem, meg nem tudnám kihasználni a tudását.
Gondolom az se mindegy azért milyen shimano, amivel nekem rosszabb tapasztalatom van, az valószínű nem egy topkategóriás darab, a komolyabb darabjaik biztosan nagyon jók.
Ilyesmire gondoltam én is. Deore váltó van nekem is, teljesen meg vagyok vele elégedve. Teló, felni, fék jónak tűnik. Gumi is jó szerintem, mérete is. Hátsó rugós tagról nem tudok nyilatkozni, mert ilyennel nincs tapasztalatom, hátha más majd fog tudni írni róla. Nekem így elsőre teljesen jónak tűnik. Ki kell próbálni mindenképp, ha ismerősé, akkor lehet 1-2 napra is el lehet kérni, hogy kipróbáld. Ha meg fejleszteni akarsz a későbbiekben ez egy jó alap is lehet. Hátha mond más is véleményt a bicajról majd.
Ezzel van valakinek tapasztalata? Felpróbáltam, be tudtam állítani kényelmesre, nem lötyögött, de azért megvenni nem mertem még.
Aki tapasztalt hidraulikus fékek terén kisegítene azzal hogy mennyire nehéz fékpofát cserélni egy rendkívül 'minőségi Avid DB1 es fékben? :D (Gyanítom elfogyott a fékpofám mert a hátsó sajnos csak nyekereg de nem fékez max 80-90% ra behúzva)
Képek alapján elég egyszerű, kiszeded a sasszeget, kihúzod a régi pofát, berakod az újat a rugóval, vissza a sasszeg, és kész.
Hidraulikusan a legegyszerűbb dolog. Még a kereket sem kell kivenned, kihúzod vagy kicsavarozod a szeget, berakod a másik betétet, vissza a szeg és kész. Csak közben figyelj, nehogy meghúzd véletlen a fékkart és kiugorjanak a dugattyúk és mikor teszed vissza a fékpofákat, akkor az a kis fém a két fékpofa között körbevegye a kopóréteget, ne akadjon rá egyik lába se. De igazából tényleg csak ennyi az egész.
Kérdés ez elég gagyinak tűnik de gyorskeresve csak ezeket találtam. a2Z fékpofa vagy ez: BBB fékpofa Egy másik kérdés: Sasszeg jár az új fékbetéthez vagy külön kell szereznem. (Vagy kibír 1 cserét az a két sasszeg?) Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2016.05.30. 20:18:09
Nekem egy barátom azt mondta, hogy szerinte mindegy, legolcsóbb mehet. Nekem úgy néz ki egy avid elixir 5 szettem lesz majd holnap, és abba kell az egyik fékbetétet cserélnem. Szóval én maradok majd a legolcsóbbnál. Ha valami nagyon hegyes helyen laknék, ahol sokat kell fékezni, akkor lehet elgondolkodnék amúgy azon a hűtőbordás változaton.
Én a BBB-t venném meg, valahogy jobban megbízom benne, azt a hűtőbordásat nem tartom szükségesnek normál körülmények között.
Attól függ milyen a sasszeg, ha többször volt előtte cserélve, vagy kicsit látni rajta, hogy gyengül az anyag, akkor tehetsz bele másikat, de ki kell bírnia azért. Úgy tudom, hogy nem jár egyik fékbetéthez sem, de ilyen csavarboltban lehet venni forintokért, ha úgy van.
Na.. Hát nem lett jobb a fékhatás- ugyan olyan csak kevesebbet kell rajta most húznom. ... Mi lehet a gond? Olaj, egyik dugattyú elszállt stb már kevés lenne? (Az van hogy behúzom ameddig tudom és csak nyekereg maximum, meg azért kicsit fékez is) Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2016.06.01. 18:37:03
Nyekereg? Nekem azt akkor szokta, amikor vagy vizes a tárcsa, vagy nagyon koszos(olaj, zsír)
Nézd meg, hogy jól működnek-e a dugattyúk először. Finoman húzogasd a fékkart és akkor látod majd, hogy mindkettő mozog-e, egyszerre érik el a tárcsát. De szerintem koszos az a tárcsa, szóval mindenképpen pucold meg, mert akkor a betétet is kidobhatod. Autós féktisztítók nagyon jók szoktak lenni. (Brigéciolt nem merem mondani meg a higítót, hogy azzal próbáld meg lemosni...)
Olaj az tuti nem, bár az elmúlt párnapban használtam műszerolajat a bicikli közelében. Munkából hazafele menet vettem észre hogy hoppá már nem olyan a fék mint előtte(ez előtt pár nappal használtam olajat)- Ha levegős hogy kerülhetett a rendszerbe levegő?.. Izopropil alkohollal meg se próbáljam letisztítani? Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2016.06.01. 19:45:42
"Izopropil alkohollal meg se próbáljam letisztítani?"
De, egy próbát megér. Bár ha tényleg olaj ment rá az már jó eséllyel a fékbetétekbe is bele ivódott, onnantól kezdve az kuka mert az nem szárad ki mint a víz. Ugyanígy járt a minap egyik haverom csak neki valami fényezés védő cucc csurgott rá.
Elvileg ha fejjel lefelé állítod a bringát, akkor levegősödhet a fék. Ezeket még én is keresgélem mi merre hogyan, hogy tudjam mennyit fogok szívni a fékeimmel :D Találtam jó áron komplett sram hajtást, lassan beteljesül a vágyam, hogy ne fékváltókarok legyenek a biciklimen. Sőt, mivel úgyis le kell szednem majd a markolatot, a lockout kart is felrakhatom így 4 év után :D
Teljesen természetes, hogy levegősödik. Ez ilyen, időnként légteleníteni kell ezeket a fékeket. De nem attól nyikorog. Érzésre is lehet tudni, hogy levegős e. Mikor elkezded húzni a fékkart, akkor ilyen szivacsosabb, puhább jelegű az érzés eleinte. Próbáld meg megpucolni a tárcsát, hátha szerencséd lesz. Mikor nekem olaj ment a tárcsára, akkor vettem féktisztító sprayt, aztán jól befújtam a tárcsát is meg a betéteket, majd kicsit lekopott a felső réteg és jó lett.
Amúgy nem tudom mennyire okés dolog; de amikor bele néztem a hátsófékbe nem láttam a munkahengert csak az egyik oldalon. (De remélem csak hallucináltam.)
Vissza nyomhatod de ugyan úgy az a dugattyú fog könnyebben járni ergo semmit nem érsz vele. Ha a másik nem mozog azt kellene megnézni, hogy miért nem mozog. Helyedben megnézném a fékkarnál a túlfolyótartályt mennyi dzsuva van benne általában két kis csavar fogja a fedelét, lehet azért nem mozog már az egyik dugattyú mert a kosztol megszorult.
Újra lenne egy kérdésem. Dh váznál mennyire számít az, hogy a nekem valónál eggyel kisebb a váz? Elvileg a magasságomhoz L-es vázméret dukálna, de lenne nagyon jó áron egy M-es Kona Stinky. Okozhat ez hosszútávon valamilyen problémát?
Ezt hogy? VIDEO Utoljára szerkesztette: smog15, 2016.06.11. 07:36:44
A Probléma a vázon lévő tárcsafék konzol menete volt elviekben. Nem rögzítette rendesen a féktestet, újra kell maratni állítólag. 1,5 - 2 éves bicikli :( Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2016.06.11. 10:58:45
Tegnap bringázás közben széthullott a matuzsálemben az első kerékagy (Shimano EX500) :(
Ma reggel visszavittem szervízbe, faszán összerakták és pótolták a hiányzó csapágygolyót a bal oldalon ami kipottyant. Tényleg szépen fut most a kerék viszont a bal oldali porvédőt nem lehet rendesen visszarakni és félig ki van esve...akárhogy kalapálták vissza a helyére, nem szorul be rendesen és félig kicsúszik. Engem nem nagyon nyugtat meg, hogy az úgy van mert ha teljesen kiesik akkor a csapágyat egyrészt semmi nem védi, másrészt simán széteshet megint. Szervízben viszont azt mondták, hogy ne aggódjak miatta, nem fog szétesni.
Csak szerintem nincs jól ez így? Végülis esőben nem használom és télen amúgyis tervezek egy teljesen új kerékszettet venni a vasba szóval ha tönkremegy az agy akkor lesz.rom csak annak nem örülnék ha mondjuk nagy tempónál szétesne..:D
Ti a kormányvégdugót fel szoktátok rakni? Annyira szenvedésnek tűnik, és fölöslegesnek :D
Barátnőmnek felújítottam a bringáját, lesz még 1-2 szépészeti apróság de mondhatni, hogy kész :) Ilyen volt
Ilyen lett
tegnap vettem Shimano MT34 cipellőket, holnap remélhetőleg sikerül venni hozzá Shimano M530 pedálokat, aztán végre elkezdhetem használni a bukósisakot..
Én SPD-t először hóban próbáltam ki, slickgumikkal. Ehhez képest csak kétszer borultam el 3 km-en :D Utána használtam egy jó ideig, majd két év kimaradás jött, és inkább visszacseréltem sima pedálra, terepre nem is akarnám még használni, mert nincsen meg a technikám hozzá, és csak esés lenne a vége. Viszont még így is, hogy túl sokáig nem használtam (2 év kb), érzem a hatását, és húznám a pedált valamennyire.
Próbáltam olyan cipőt iszonyat kényelmes csak baszott nehéz 645g így lemondtam róla, Northwave Jet Evo-t néztem most ki 263g csak találnom kell egy boltot ahol ki tudnám próbálni :D