Nem tudom van-e olyan méretben, de a decathlinban elég sok cipőt fel tudsz próbálni, ha jól emlékszek shimano is van. Meg esetleg a bringabutik nevű boltra érdemes rácsörögni, hogy van-e épp náluk, én még ott vettem. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.06.27. 19:08:45
Ezzel arra célzol próbáljam fel a tiedet, csak ne szagoljak bele?
Olyan bolt engem is érdekelne ahol fel lehet próbálni Northwave cipőket és nem csak megrendelésre van de nem nagyon találtam nem is értem... Talán a bringaland-ot találtam ahol van esetleg raktáron is de még nem beszéltem velük.
Kamaraerdőben szokott valaki biciklizni? Van ott egy nagyon jó lejtő, csak keresztbe rádőlt fa, és át kell bújni alatta. Vajon büntethetnek azért, ha nekiállok elpucolni a kisebbeket? Nem élő fa egyik se.
Gőzöm sincs hol keressem, és olyan helyeken vannak, ahova kocsival nem tudnak bemenni. Kevesebb idő lenne nekem azt a pár kisebb akadályt elbontani, mint megkeresni ki az erdész, megmutatni neki hol van, megvárni míg megcsinálják. Meg szeretek is fát vágni
"A dupla falú felni szart se ér" - mondta hétvégén egy bicikliszerelő akinél voltam. Miért, akkor tripla falú kell vagy mi? :DD
Én 90-95 kg körül mozgok, 3 hónapja cseréltem duplafalúra a felnit, szegecseltre. Azóta nyíl egyenes a felni, semmi nyolcas, semmi ferdülés nincs benne, szóval nekem bevált.
Nyilván a minőség se mindegy, 100kg vagyok Cube saját márkás felnije van a bringa alatt 32 küllős dupla falú szegecselt 1800km van eddig benne de semmi baja pedig voltam vele párszor csomagokkal is :) Gagyi Neuzeremen is dupla falú van 36 küllős nem szegecselt többször volt már centirozva jó ha 500 km-t kibír pedig még csomagtartót se látott.
Nekem viszonylag alap alkatrészekkel összerakott a CUBE-om (Acera van mindenből, SR Suntour teleszkóp, stb) Ha valamikor fejlesztek akkor azt szeretném elérni, hogy még könnyebben "lazábban" guruljon (e tekintetben nagyon nagy különbség van a régi MATRA meg a CUBE között) kérdés, hogy lehet-e még fokozni és mivel? Minek a cseréjével. Lehet, hogy nem tudom magam kifejezni jól, de azt keresem, hogy felülsz a biciklire és úgy suhan szinte magától, ha kicsit is hajtasz rajta. Olyan minőségi érzés. Vagy itt már a gumiabroncsok surlódási tényezője is számít? Nem túl bordázott defekttűrő Schwalbee van fent most, főleg városi használatra, homokos sóderes aszfalton és vizes időben kicsit megcsúszik. Vagy váltót kéne cserélnem? Vagy agyat? Ez az Acera nagyon belépőszintnek tűnik de az egész biciklit így lehetett kihozni 150 alatt sajnos.
Könnyed guruláshoz nem csak a gumi súrlódási tényezője számít hanem a súlya és a szélessége is. Én alapból kerülöm a defekttűrő gumikat mert rohadt nehezek inkább veszek egy könnyű gumit amibe rakok Slime vagy OKO defektmentesítőt ami megnöveli egy kicsit a súlyát de még mindig jóval könnyebb így is. Nem tudom milyen lánc van a bringádon én most raktam fel barátnőmére egy új Shminao lánot egy régi olcsó lánc helyére és olyan mintha másik bringát tekerne az ember váltásteljesítmény is javult meg érzésre is jobban/szebben megy és ha ezt egy nő észreveszi akkor már tényleg lehet valami különbség Annyira azért nem rossz az Acera én a helyedben nem cserélném még le, nem tudom milyen agyak vannak a bringán lehet azokat lenne érdemesebb cserélni jobbra.
Ja gumihoz visszatérve vannak olyan gumik amik középen keményebb gumiból készülnek még nem próbáltam olyant de ha minden igaz még idén elkoptatom a mostani gumikat és kipróbálok egy olyan gumit.
Kerekeket kell könnyíteni, elsősorban a felnik és a gumik cseréjével. A gyorsíthatóságot és a fékezhetőséget a kerekek súlyával lehet legegyszerűbben fokozni. És persze az se mindegy, hogy milyen küllőkkel és technikával van befűzve az a kerék.
A másik ilyen kulcsfontosságú tényező az a hajtómű merevsége. Egy jó merev hajtómű+hozzá egy jó monoblokk sokat tud dobni rajta. Utoljára szerkesztette: Blum, 2016.07.04. 15:24:54
Bár a legtöbben már nyakig benne vannak az idei túrázási szezonban, én még mindig a tavalyi élményeimmel traktálom a nagyérdeműt. Szóval,akit érdekel,Célpont: Svájc 7-ik rész:
OFF: Van itt valaki Székesfehérvárról vagy környékéről? Ha igen akkor dobjon az illető egy privit plz :D
Azon gondolkodám, hogy egy Trekking bringán a guminak mennyire kell rücskösnek, vagy mintázottnak lennie. Én eléggé kacérkodok egy sima felületű, vagy alig bordázott sportgumival.
Valami hasonlóra gondoltam:
Szerintem simán ráteheted a slick gumit csak a felni szélességet nézd meg mert az határozza meg mennyire keskeny vagy vastag gumit tehetsz rá. Szerintem jó eséllyel 19mm-s felnid van amire minimum a 28 széles megy fel biztonságosan.
Slick gumit használok városba, 1,5", egyedül annyi hátránya van, hogy kényelmetlenebb a szélesebb gumihoz képest, minden más szempontból jobb.
Busz sávba biciklizve ugye ha a busznak zöld, de az autóknak még piros, akkor lehet menni kresz szerint? Ez a legbiztonságosabb meg logikus nekem.
Ha egyszer megégett a féktárcsa, az mennyire para? Hazafele útra már a szép színes réteg lejött róla többnyire.
Hááááát, az nem túl egészséges dolog. De enyém is kicsit színes, szerintem belefér, használd, aztán meglátod. ha nem vetemedett meg, akkor szerintem nem lesz vele gond.
Pár kép a hétvégéről, meg az ősrégi paripáról: Gönyü album
Ősrégi, ugyanmár...az enyém még csak 1-2 hónapja van meg de most jutott el addig a kapcsolatunk, hogy már nyugodtan merem tegezni. Emberi évben számolva jövőre lesz kereken 30 éves a lelkem (bár nem tudom, hogy pontosan mikori szóval lehet, hogy már a 40-et karcolja alulról) de biztos, hogy bringáknál van valami szorzó..úgy mint a kutyáknál :)
Ja, amúgy még működik a vas! Kapott új gumikat, láncot, kormánycsapágyat meg ülést. Télen kap hajtóműt meg kerekeket aztán rendben lesz egy újabb 20 évig :D
Shimano középcsapágy(négyszögtengelyes) 2000 km után kattog :) Pedig nem is voltam vele az alpokban Persze tudom négyszögtengelyes nem is vártam tőle csodát csak mondjuk még egyszer ennyi km-t :D De kap majd valami octalink vagy Hollowtech II hajtóművet csak amíg garis addig cserélgessék csak a négyszögtengelyest.
Sziasztok !
La Palma (la isla bonita - ként is hívják, azaz gyönyörű sziget ) a világ legmeredekebb szigete, csúcsára (2426 m) aszfaltút vezet az óceánpartról. Mindkét oldaláról feltekertünk rá, ezen napokon - a felhők felett - filmezett GoPro felvételekből csináltam egy rövidebb változatot. A szokásostól eltérően inkább a Transvulcania miatt vett kézi stabilizátort a kezemben tartva filmeztem, mert így lehetett bármilyen zötyögős az út, hibátlan maradt a felvétel :) Készül majd hosszabb is, illetve Teneriféről is bőven... Mindkét sziget csodás, ám la Palmán nincs tömeg, csak a túrázó és a természet :)
Remélem tetszik :)
Gábor Utoljára szerkesztette: gyorgyigabor, 2016.07.16. 21:47:24
Continental belső megéri a felárat a CST-vel szemben? Illetve van értelme valami defektgátló folyadékot rakni a belsőbe? Ha igen milyet? Jövőhéten balaton környékén túrázgatunk, és nem akarok defekttel szenvedni.
Szerintem nem és nem, de nem. Vegyél egy defektjavító készletet, ha baj lenne, a Balatonba meg meg tudod nézni, hol a lyuk. Jó túrázást, hátszeles, napos, defektmentest.
Köszi. Általában nem szokott gondom lenni a defektekkel, mondjuk most a hátsóban pont van egy lassú, de inkább rápumpálok néha. Defektjavító készlet valamiért eszembe se jutott:)
"Vannak ilyen emberek, ezért sajnos kénytelen vagyok.... : Üzenet annak a gyáva, sunyi, magát nem vállaló alaknak (vagy neki és haverjának), aki némely videómra – rosszindulatból – dob 3-4 dislike-ot (előfordult, hogy megjelenés után perceken belül): Önmagadról állítasz ki szegénységi és jellemtelenségi bizonyítványt, hogy ez tesz boldoggá, másrészt valóban sokkal könnyebb dislike-ot nyomni, mint pl. teljesíteni a Transvulcania ultramarathont (vagy Mátra 115 TT 127 km + 6550 m szintes távját), feltekerni az Alpok, Pireneusok, Kanári szigetek összes 2000 m fölé vezető hágójára, hegyi útjára és pl. több tucat aszfaltos utat bemutatni a kerekesek számára az ott készített első bringás videóval, nem említve pl. az ultra bringás kihívásokat. Én eddig is az utóbbiakat választottam, nem az én szintem a hasonló gyávaságok, gerinctelenségek elkövetése, míg Téged / Titeket ezek szerint ezek a jellemtelenségek tesznek boldoggá. Minden alkalommal mikor ezt műveled / művelitek, bebizonyítod / bebizonyítjátok, hogy csak ennyire vagy(tok) képes(ek), hiszen jóval nagyobb kihívás a fentiek elérése, de Te / Ti mégis inkább ezt választjátok. Szánalmas…… Én haladok tovább az eddigi utamon. (A honlapomra, ill. máshová felkerülő élménybeszámolókat, egyéb tartalmakat nem tudjátok dislike-olni; ) De mint írtam a dislike-kal sem mész / mentek semmire, mert attól még én a teljesítő(k) közt vagyok…. Márai Sándortól egy idézet: „Végül is tehetetlenek az igazsággal szemben. Letiporhatnak, de meg nem győzhetnek, vádolhatnak, de meg nem hazudtolhatnak, elvehetik életed, de nem vehetik el igazságod. Csak akkor nem vagy magányos az életben, ha jó ügyet védesz. Nincs fizetség és jutalom az ilyen perben. De nincs alku sem. Ezért soha ne félj kimondani azt, amiről egész lelkeddel tudod, hogy igaz.”
Amíg ilyen szellemi nyomorék vagy, nem érdekel a fizikai teljesítményed, ha olimpikon lennél, akkor is semmibe néznélek. Az aláfestő zenék nekem túl műveltek, amikor meg dumálsz, általában csak magadat fényezed, királylány. (Pedig király is lehettél volna)
Maxxis Xenith meglepően jól bírja, elég sok üvegszilánkot kiszedtem már belőle, de egy se vitte át. Persze ettől még mindenkinek járna a kéztörés, akik buszmegállókban meg bicikliúton törnek üvegeket. Egyik reggel a blahán valaki kidobott elém egy 2 centes kis üveget. Nem találtam el, meg nem volt időm se foglalkozni vele, de nevetséges milyen emberek vannak.
Végül lötyit nem vettem, csak foltokat, na majd kiderül. Nem fogunk sajnos nagy távokat menni, szóval annyira nem parázok. Indulás előtt azért a lassúdefektes hátsó belsőt kicserélem, de azt csak pénteken akarom, addig még jópár üvegszilánkon átmegyek sajnos.
Aki az egész sorozatot végigszenvedte,gratulálok!...igérem,több nem lesz
Jó lett ez a rész is köszönjük :)
Ma néztem a SmartSam gumimon hátul középen megjelentek a bütykökön sárga csíkok. Hozzáteszem elég kopott állapotban van, 2400 km körül van benne. Szerintetek mit jelöl a sárga csík, hogy ennél jobban ne koptassam el? :D
Eladó SOS-be ez a Schwinn Csepel Ranger Fully 10 km ha van benne. Új ára 66.300.- én 35.000.-ért adom postázni nem postázom helyileg Bp. 17. kerületben lehet megnézni.
Sziasztok!
max 250-ért vennék bicajt magamnak (190cm 85kg). Most montim van, de igazából az elmúlt években 90%-ban aszfalton használtam ráadásul most be lett tervezve néhány túra, ahol szintén aszfalton lenne 2-3000 km. Szóval egy megbízható stabil bicaj kellene, amit lehet gyorsítani is. Vannak ezek az országúti/monti hibridek, ilyenben gondolkodtam, de ezeket nem ismerem, nincs tapasztalatom. Tudtok ajánlani valamit ezeknek a kritériumoknak megfelelően?
Hali. Szerintem a cross kategóriás bringákra gondolsz :) Én is ilyen kategóriát vettem idén mert sokat megyek aszfalton de néha befigyel egy kis földút is na meg a nagyon rossz utakon is jobb egy cross bringa mint egy országúti. Nekem Cube Nature-m van eddig 2500 km mentem vele teljesen meg vagyok vele elégedve, lehet elég haladósan menni és ha úgy gondolom lemegyek a földútra és kicsit csapatom persze azért nem egy monti :) 250-be beleférne egy Cube Nature Pro is: LINK vagy ez a Kellys sem rossz: LINK vagy KTM: LINK vagy Merida: LINK meg persze még jó pár márkát ide lehetne sorolni. Ezek közül a Merida meg a KTM "csak" 27 sebességes ez a 4 közül a Kellys meg a Cube adja a legtöbbet szerintem és nem csak azért mert azok 30 sebességesek. Ja és ezeknek a bringáknak 48-11 a legnagyobb áttételük majdnem mint az átlag országútikon. Utoljára szerkesztette: smog15, 2016.08.17. 21:52:38
Előttem sok jót felsoroltak, én csak a saját tapasztalatomat osztanám meg: Gepida Alboin 700 CRS
Kicsit olcsóbb is mint a többi, részben mert szerintem magyar márka, így kevésbé kell a "márkát megfizetni", mégis egy jól bevált gyártónál köthetsz ki. Ezen felül szerintem a legszebb cross-trekking bringa. Én jó fél évig vaciláltam hogy a kategóriában melyiket válasszam és egyáltalán nem bántam meg. Szintén 30 sebesség, nagyon csendes, pontos hajtással, minden megvan hozzá hogy jó városi bringa legyen, emellett lájtos terepre is bőven jó. A konkurenciájából ezen felül ennek találtam legkényelmesebbnek a gyári ülését és a kormányát. Persze ezek cserélhető dolgok, de bőven meggyőzőek tudnak lenni ha választani kell, főleg hogy nekem is a második választás a Cube Nature-re esett volna, és abba se találtam hibát ;)
A Gepida elég bejövős, ráadásul így marad pénz egy-két dologra, amit cserélnék rajta. Nem tudom, alapból milyen ez a gumi ami rajta van pl. Amúgy a régebbi típus hibáit orvosolták rajta? Pl a bowden házak leszedik a festéket a vázról, csörög a kitámasztó, sok idő, amíg bekopik a fék... Ha jól látom, fényes a festése ugye?
Az alap gumi Schwalbe Smart Sam. Sajnos a bowden nekem is ledörzsölte elől pár helyen a festéket :/ előtte nem is hallottam ilyen bakiról, mert a régebbi Gepidámon (nem CRS) nem volt jellemző... de ennyi a negatívum. A kitámasztó sokkal patentebb mint a korábbi Gepidámon, fék az hamar fain volt. A festését inkább mattnak mondanám. Ezen a képen jobban látszik (nem saját fotó).
Újabb dolog, régen még általános iskolában azt nyomtuk egész nap bicózásoknál, hogy faroltunk minden irányba, meg ki tud hosszabb csíkot húzni. Utána évekig nem mentem terepre se, meg csak első féket használtam szinte, mivel azzal lehet rövid úton megállni. Most ez anynira jól megy, hogy akár terepen is vészfékezés közben tudok elsőkeréken gurulni, ha van elég tapadás, viszont farolni teljesen elfelejtettem, és megijedek, ha megcsúszik a segge :D Ráadásul nagyobb íven fordulok úgy, ami teljesen logikátlan. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.08.28. 13:37:47
Meg általánosban még kontrás volt a bringa, nem? Azzal valamennyire könnyebb farolni :)
Azzal is mentem sokat nagyanyáméknál :) Hugom felült a csomagtartóra, és csapattuk. Az nem a félbehajthatós volt. Nekem az első bicóm valami mini gyerekbicikli volt, azt hiszem a második szülinapom előtt kaptam karácsonyra, a lakásban úgy megtanultam vele menni, hogy márciusban már kitámasztó nélkül mentem vele, pedig az a lakás minden volt, csak nagy nem. Arra emlékszek, hogy zöld volt. Aztán lett egy kék kontrás bmx-em, utána meg ez a schwinn csepel, így visszagondolva borzalom. Az első "teleszkóp" nyaka, válla és becsúszója egy darabból volt úgymond, volt egy hajlított cső, ami volt a nyak, váll becsúszó, és erre ráhegesztve egy másik becsúszó :D
Budapesten hol van olyan bolt, ahol sok nyereg van, amit esetleg ki is lehetne próbálni?
Bringalandba lehet tesztelni Selle nyergeket másról nem nagyon tudok én cipőt akartam próbálni de nem találtam olyan boltot ahol lenne Northwave cipő próbára.
Sziasztok!
Már régóta keresek valami olcsó, áttetsző szemüveget a bogarak és a szél ellen, de amiket lehet kapni (decathlon, lidl) mind nagyok (keskenyfejű vagyok) ezáltal hülyén is néz ki meg be is fúj a menetszél. Kisebb méretűket csak a méregdrága oakley meg bbb nél láttam csak.
Esetleg tudtok valami ilyesmit? ebay meg laliexpressz is jó lenne csak nem tudom hogy keressem.
Köszi
Köszi! Nem olcsók, de végülis ha nem lutrira kell venni még meg is érheti. Egyszer kell megvenni. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.09.05. 17:33:04
Az SMP Hell meg SMP Hybridet nézegettem, bár már ez is több, mint amit rászántam volna első körben. Bringás nadrágot nem használok, de a mostanival inkább az a baj, hogy túl puha, dörzsöléssel nem igazán van problémám.
Schwalbe Marathon Racer-t szeretnék de persze egész országban nincs 28-as kerékre XD Mindig olyan dolgokat nézek ki ami alig vagy egyáltalán nincs Mo-n :D Nem baj németeknél van max rendelek onnan.
Tudnátok ajánlani BlackBurn Local75-höz hasonlóan jó minőségű és erős fényerejű(75lux) első lámpát? A tartókonzol sajnos letört(ez kevésbé jó minőségű).
Sziasztok!
Idén tavasz végén leruccantunk egy kis aktív kikapcsolódásra a mediterrán régió egyik eldugodt helyére. A „földi paradicsom” gyenge kifejezés arra,amit ott találtunk,már ami a látványvilágot illeti. Összedobtam egy „röpke” előzetest az ott forgatott útifilmből: