Sziasztok! Tudtok valami fasza sárvédőt országútira(első hátsó)? Első villán sajnos nincs felfogatási pont sárvédőnek/mezei féknek mivel tárcsafékes aero villa.
Sziasztok!
Legelső Balkáni túrám helyszíne felejthetetlen élmény volt,kódolva volt tehát,hogy előbb utóbb vissza kell ide térni. Ez öt év elteltével idén tavasszal következett be,az élményeket egy,a túráról készült több részből álló monumentális filmeposz keretébe foglaltam,akit érdekel,ajánlom megtekintésre:
Montenegro visszainteget 1.rész: "Tor-túra" 2017. FullHD 1080p
Van egy ország,amiről nem igazán tudunk semmit,,nincs benne a híradásokban,mintha nem is lenne.Ez Albánia.Idén tavasszal úgy döntöttünk,ideje lenne feltérképezni.Mindjárt az elején a legjavába vágtunk bele.Következik az Albán-Alpok "telibe"...természetesen bringával.
Az albániai kalandok folytatódnak,néhány félmondat kedvcsinálónak:
„Mai epizódban megmutatjuk,milyen a pálmafás tengerpart,tenger nélkül,Új értelmezést nyer a „városi dzsumbuj” fogalma,betekinthetünk az albán közlekedés mélységes bugyraiba,valamint megnézzük mi van a „semmi közepén”
ALBÁN-ANZIX 2.rész: "Ahol minden van és semmi sincs" 2017. /Albánia/ FullHD 1080p
Útvonal: Privat Resort Skhodra-Omaré-Grilé-Sthoj-Skhodra-Qafé-Rozafa vára-Bachallék-Stajke-Mjedé-Vau I Dejes-Gryka e Gomsiqes-SH25-Koman
Mielőtt megtekintésre ajánlanám az idén tavaszi albán-bringatúrám soron következő epizódját,néhány furfangos kérdés: „Milyen egy norvég fjord,ami nem Norvégiában van?….Egy hajóút,amit a Nilusival együtt emlegetnek?...Hogy néz ki egy „hullámvasút”,amit a természet produkált? Kiderül,sőt még az is,hogy vannak helyek,ahol nemcsak az ember nem jár,de még a madár se…”
ALBÁN-ANZIX 3.rész: "KALAND...csupa nagy betűvel" 2017. FullHD 1080p
Nem tudom nézi ezt egyáltalán még valaki,mindenesetre: Jó szórakozást és egyúttal Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek!
Szép jó estét mindenkinek!
Immáron tavalyi balkáni túránk újabb része „csőre töltve”:
„Mai epizódban utazóink megtapasztalják,hogy nemcsak az idő „relatív”,de a tér is. Megkergetik-e őket vasvillával,olcsó-e az albán burek,mennyire komfortos egy balkáni határátkelő,és vajon,Európa legkanyargósabb útja,vezet-e valahova?”
Útvonal: Hotel Alpin-Dardhé-Xath--Flet-Quafa e Malit/1284m/-Fushé Arrez-Rrap-Puké-Kciré-Qafa e Lacit/307m/-Vau i Dejes-Mjede-Kozmac-Kajate e Rozafa-Xhadmé e Plumbit-Bachallék-Buna-völgy-Muriqan-Vladimir/Montenegro/-Brajse/Montenegro/
Itt egy rövid előzetes,néhány perces „best of” a tavaly nyári alpesi kiruccanásunkból összeollózva:
Tengeri -Alpok ostroma 2017. /Előzetes/ /France-Italy/ FullHD 1080p
Útvonal: Vinadio (900 m) Colle della Maddalena (1.991 m) (francia nevén col de Lars) – Jausiers (1.220 m) – Barcelonette (1.134 m) – Col de la Cayolle (2.327 m) – Daluis szurdok – Entrevaux (484 m) – Col de Toutes Aures (1.120 m) - Saint-Julien du Verdon (910 m) – Lac de Castillon (878 m) - Castellane (730 m) – La Palud-Sur-Verdon (930 m) – Route des Cretes du Verdon (1.320 m) - Verdon szurdok – Lac de Sainte-Croix (476 m) – Cotignac (225 m) – Carcés (141 m) – Gonfaron (170 m) – Saint-Tropez ( 3 m) – Sainte-Maxime (10 m) – Saint-Raphael (5 m) – Cannes (3 m) – Loup szurdok – Coursegoules (1027 m) – Buyon (638 m) – Saint-Martin du Var (130 m) – Vésubie szurdok – Saint-Jean-la-Riviére (293 m) – Duranus (468 m) – La Roquette-Sur-Var (350 m) – Saint-Sauveur-Sur-Tinée (496 m) – Isola (881 m) – Isola 2000 (2.000 m) – Colle della Lombarda (2.347 m) – Vinadio (900 m)
Nesze neked drága felszerelés :D
A legjobb,mikor a körforgalomban szemből lecsapva előzte be a bandát :))
Remélem nem sértődik meg senki,ha így télvíz idején egy csipetnyi nyarat megpróbálok alattomosan becsempészni Tavalyi Balkáni túránk soron következő epizódját fogadjátok nagy szeretettel:
A tartalomból: Utazóink országot cserélnek,újra Montenegró hegyeit tapossák.Cél a tenger!Vajon elérik-e vagy sem?Egy biztos,víz lesz bőven!A sportprogram mellett,40 fokos hőség,hűsítő csobbanás és egy maratoni gasztroblokk is borzolja majd az idegeket.A szemfülesek arra is választ kaphatnak,miért ez a sorozat második része,mikor valójában már a hatodik…
Így tél vége felé titkon mindenki/még,ha nem is vallja be/ a nyár közeledtét várja.Azoknak,akik elfelejtették,milyen is az,itt egy emlékeztető a mediterrán tengerpartról. Tavalyi Balkáni túránk következő epizódja megtekinthető:
Egy kis spoiler: Miután kalandorainkat egy „luxusszállodában” éri a reggel,a Montenegrói tengerpart meghódítására készülődnek.Olyan húsbavágó kérdések foglalkoztatják őket,hol töltsenek több időt,a vízben vagy a kerékpáron,hány homokos és hány sziklás tengeröblöt támadjanak be a Budvai-riviérán,vajon a tengeri halak bekéreckedtek-e már a serpenyőbe,van-e szörny a Kotori –öbölben? Ezekre,az amúgy nagyon érdekfeszítő kérdésekre is választ kaphatnak azok,akik velünk tartanak.
Itt a tavasz,de inkább csak naptár szerint,az időjárás,nem sok jóval kecsegtet az ünnepekre.De,sebaj,majd én idevarázsolom a nyarat/igaz csak a tavalyit/ pár perc erejéig.Akit érdekel,újra egy csipetnyi Montenegro:
A mai epizódban szereplőink megpróbálják „odatenni” magukat.Kénytelek is,mivel a Kotori-öböl fölött magasodó emblematikus hegytömb,a Lovcén,nem csupán látványvilágában egyedülálló,hanem igen kemény feladat is.Légifelvételek készítése repülés nélkül,irdatlan lejtőzések szintén repülés nélkül/vagy igen?/,egy városnézésnek álcázott oltári zabálás sem maradhat ki a napirendi pontok közül…
Montenegro visszainteget 4.rész: "Szerpentin az ég peremén" 2017. FullHD 1080p
Útvonal: Donji Stoliv-Prcanj-Muo-Kotor-Tojica-Zanev Do-Krstac hágó/894m/-Jezersky vrh/Njegosev Mavzolej 1657m/-Ivanova-Korita Bielosi-Ulici-Cetinje-Petrovici-Rijeka Crnojevica
A tavalyi balkáni körutazásunk utolsó felvonását fogadjátok szeretettel:
Ebben a részben újra a természeti látnivalókon a hangsúly.A Balkán-Dunakanyar különleges lagunáitól kezdve az Albán-Alpok montenegrói letörésének egyedülálló sziklavilágáig,lesz minden.A 40 fokban beiktatunk egy hűsítő programot is,útba ejtjük a főváros,Podgorica panelházait,de tényleg csak az élvezetek fokozására.A testnevelés óra ezúttal intenzívebbre sikerül,mint valaha,az pedig,hogy,hogyan lehet csonttá fagyni a nyár közepén,szintén nem marad titokban.
Montenegro visszainteget 5.rész: "Sziklás káosz" 2017. FullHD 1080p
Sziasztok! Szerintetek ez jó trekking bicaj? Mert nem nagyon hallottam a márkáról viszont ahogy nézem egész jó minőségű. Arkus
Jó lenne egy részletes leírás a bringáról hogy milyen felszerelést is tartalmaz, szépen körbelövik az oldalon de azért annyi nem elég hogy; "Fék hidraulikus tárcsafék" vagy "Villa teleszkóp"
Meglehetős késéssel ugyan,de fogadjátok szeretettel a tavalyi Francia-Alpokban tett kerékpártúránkról készült filmes dokumentáció első részének premierjét:
Útvonal: Vinadio (900 m)-Sambuco-Pietraporzio-Berzicia-Argentera-Lago Di Maddalena- Colle della Maddalena (1.991 m) (francia nevén col de Lars) –Larche-Meyronnes-La Condamine Chatelard- Jausiers (1.220 m) – Barcelonette (1.134 m)
Bolygóközi kirándulásra invitálok mindenkit,kezdünk a Holdon,majd rövid kitérő a Marson, végül a Földön landolunk és mindezt egy nap alatt! A Francia-Alpokban készült túrasorozatom második felvonása következik,főszerepben Európa egyik különlegességével a Daluis-szurdokkal, fogadjátok szeretettel:
Útvonal: Barcelonette (1.134 m) – Uvenet Fours-Bachelard kanyon-Le Villard de Abas-St.Laurent-Bayasse-Col de la Cayolle (2.327 m) –Estenc-Entraunes-Villeneuve de Entraunes-Guillaumes-Daluis szurdok/Saussis-Daluis-Enriez/ –Le Bas Agners- Entrevaux (484 m) –Pont de Queydan
Bár az Alpokban még csak most olvadozik a hó,ahol mi voltunk híre-hava se volt. Igaz ez tavaly volt,a Francia-Alpokban készült túrasorozatom következő részében egy újabb erős nap következik,ahol a domborzat és a látványvilág változatosságát csak a remek idő múlta felül.
Útvonal: Pont de Queydan-Coulomp völgy-La Plan-Annot-Rouaninne-Le Iscle-Col de Toutes Aures (1.120 m) -Le Touron- Saint-Julien du Verdon (910 m) – Lac de Castillon (878 m)-La Cité-Croix de la Mission -Lac de Chaudanne- Castellane (730 m) – Porte de St.Jean-Clue De Chasteuil-Clue de Carajuan-Couloir-Samson-Point de Sublime-La Palud-Sur-Verdon (930 m)
Írásos túrabeszámoló: http://cobranco.hu/turabeszamoloalp_17.html
Ha adott egy 9 soros racsni 9 sebességes váltóval azt lehet-e 7 sebességes karral használni? Értelem szerűen úgy gondolom, hogy a felső két sorra már nem vált fel, de az alsó hét az megy-e simán? Nyilván amatőr kérdés, de eddig nem nagyon merültem bele a váltók világába.
Ennek szerintem utána kell járni, de szerintem nem, mert más a húzási hossz.
Én egy SIS váltós városban szaladgálós bringán próbáltam 10.000 Ft-ból újra cserélni a váltót, váltókart, lánckeréksort, láncot. Új váltókarral már 10 e Ft fölé mentem volna ezért azt kihagytam. 7-es sort próbáltam 1 hónapon át birkatürelemmel a 6-os váltókarhoz állítgatni, de hiába lőttem be otthon próbálva tökéletesre, lent az utcán 500 méterenként minimum egyet mindig ugrott a lánc. Szidtam az 1950 Ft-os Sunrace váltót, pedig semmi baj vele. Most egy hetes váltókarral az árához képest gyönyörűen teszi a dolgát a hetes lánckeréksoron.
Sziasztok! Kerékpár vásárlásban szeretném a véleményeteket kikérni. Nővérem szeretne magának valamit, amivel a városban el tud bicajozni, szeretne előre kosarat, hátra csomagtartót, egyébként nem magas emberről van szó (saccra 165cm). Nézett is bicajt a Decathlonban, mivel hozzájuk az van közel. A helyzet az, hogy neki ez tetszik, mivel kicsit sportos, de szerintem erre a kosár meg a csomagtartó felejtős, hülyén is nézne ki. A másik, amit nézett az ez. A kérdésem az lenne, hogy ti mit ajánlotok erre a felhasználásra, van-e esetleg olyan, ami stílusban e kettő között helyezkedik el, és az igényeit is kielégíti? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt, illetve ez a Btwin miféle márka? Ti mit ajánlotok. Árban ez a 70-80ezer HUF a plafon, és mindenképpen újat szeretne. Előre is köszönöm.
BTwin a Decathlon saját márkája. Szerintem semmi gond vele - árérzékeny népeknek is kínálnak bicajokat ezért a sznobok szarozzák. A több százezres ársávban lévő bringáiknál a konkurens márkák se tudnak annyival többet hogy szarozni kelljen. Viszont az a 60 ezres MTB - háááát ...és ebben az árban még az áruház profitja is benne van? De nézzük más oldalról: városba minek az a ballonos, rücsis gumi? Csak lassítja. Ha a két linkelt bicaj közé kell valami, én ezt venném : trekking / túra Jó, 80 ezer 90 ezer a limit , akkor ugyanaz olcsóbban. Csomagtartó ugyanott 3000 Ft hozzá. Első kosárhoz nem értek, de ezeknek a rögzítőszerkezeteit elnézve- valamelyik csak felapplikálható rá.
Szuper. Akkor nem bonyolítom túl, maradunk a decathlonnál. 95%-ban aszfalton menne, néha tekernek a közeli erdőben, de ott is lejárt, kemény földút van, szóval nem indokolt a rücsis gumi. Amit linkeltél, az tényleg egy jó köztes megoldás lenne. Nekem ez a kosár, csomagtartó dolog, amit nem tudok ezeken elképzelni, olyan stílusidegen, hogy rosszul vagyok tőle. De nem nekem kell, majd eldönti mit szeretne...
A Verdon-szurdok, vagy ahogy emlegetni szokták az „Európai Grand Canyon” földrészünk talán egyik legütősebb természeti látványossága,de bejárása sportszempontból is kihívás. Tavaly, a Francia-Alpokban készült útifilmünk következő epizódját fogadjátok szerettel:
Útvonal: Route des Cretes:/D23/:La Palud sur Verdon--Bau Beni-Chalet de la Maline- Ravine de Charencon du Verdon (1.320 m) -Belvedere d'Escales-Belvedere de la Carelle-Auberge Des Cretes-Camping la Grand Canyon
A most következő epizódban túrázóink átvágnak Provence-on,mégpedig hosszában.A hőn áhított cél,a tenger.Akiket érdekel,milyen kalandok,élmények várnak rájuk,megtekinthető,filmes,írásos vagy fotosorozat formájában:
Útvonal: La Palud sur Verdon-Col de Ayen/1031m/-Verdon szurdok/Pont de Vue-Belvedere palud sur Verdon-Col de Mayestre/926m/-Depart –Randonne-Pont de Galetas/ Lac de Sainte-Croix (476 m) – La Salles Sur Verdon-Aups-Cascade Silians-Cotignac (225 m) – Lac de Carcés (141 m) –Cabasse-FlassansL'Issole- Gonfaron (170 m) – Mór hegység-Col de Fourches/535m/-Collobrieres-Monastiere Notre Dame de Verne-Grimaud
Lecserélném a MB-omat, de nem akarok sokat költeni kezdetnek országútira, mert vagy bejön, vagy nem. Belépő szintre gondoltam, és ezt néztembicaj Rosszat nem írnak róla, sőt, a vélemények alapján megfelelőnek tűnik. Nektek van tapasztalatotok róla?
ha még nem tetted kérdezd meg itt , nagyobb a forgalom, és biztos tudnak segíteni!
Biztos, hogy országútira van egyáltalán szükséged? Mire tervezed használni a bringát? Azért kérdem, mert MB ---> országúti borzalmasan erős váltás.
Ha a nagyobb haladási sebesség a cél, de télen vagy esőben is mennél, akkor lehet, hogy egy cross-trekking vagy trekking bringa kiegyensúlyozottabb választás szerintem. Nem fogsz 30 felett repeszteni, de a keskenyebb abronccsal - ha azt választod, ez az alap a tekknél - azért sima úton a 24-25 km/h tempó tartható, de rosszabb úton - főleg, ha teleszkóposat veszel - fényévekkel kényelmesebb, mint egy országúti amivel esőben is menni kész istenkísértés, ha nem vagy gyakorlott.
(Vasúti / villamos sínen esőben vagy télen át nem mernék menni országútival. Az itthoni utak gyalázatos minősége miatt legfeljebb második bringának tartanám országútit, de annyit meg nem költök rá.)
Én anno MB-ről váltottam trekkre és nagyon jó váltás volt. 2015-ös Gepida Alboin 300 CRS-em volt 35 vagy 37-es szélességgű defektálló abronccsal. Aszfalton lehet vele menni, de még rossz úton sem rázza ki belőled a lelket és esős/havas időben is lehetett vele menni.
Most 2016-os változatot gyűröm újonnan, de szélesebb abronccsal (42-es azt hiszem). Ez már tárcsafékes. 130k táján már kapsz egy jó bringát, de erre még kell egy normálisabb ülés*, lopásgátló legalább az két kerékre, hogy ne szedjék ki. (Nekem első és hátsó kereket elvitték a lelakatolt bringáról, azóta használok ilyet.) Defektálló nélkül én már egy métert sem tekernék ne tudom, hogy országútihoz van-e ilyen. 15 ezer km tekerés alatt eddig két defektem volt csak defekállóval, egy hatalmas csavar ellen az is tehetetlen volt. A szúrós kis tüskés növény ellen kvázi 100%-os védelmet ad, 8-10k egy jó defektálló.
Egy jó bringa alapárán felül legalább 30-50k-t még rá kell költeni. 170k-ból egy igen jól felszerelt trekket tudsz venni teleszkóppal és nem egy csupasz országútit.
*Egyesek szerint szarul néz ki és vicces de én rugós és széles ülést használok. Nem fáj a seggem, 4 órás tekerés után a hátamon érzem a terhelést és nem a seggemen. Nem kell párnázott spéci bringás öltözet, egy mezei farmer rövidnadrágban is végtelenségig ki lehet bírni.
Ha fővárosi vagy, akkor a Berguson kerékpár boltot ajánlanám, nem a Decathlon helyett. Lehet, hogy maradi vagyok, de én kerékpárt kerékpárboltban veszek.
Remélem, hogy segíthettem. (Évi 5-6 ezer km-et tekerek.)
Kezdő országútinak nem rossz. Én 7 éve kezdtem el országútizni, előtte csak MTB bringáim voltak, utána vettem egy épített Magellán vázas, Shimano RX-100-as szettel szerelt országútit és azzal meg is szerettem a kategóriát, ugyan a kátyúkra jobban kell figyelni, de ettől függetlenül számomra mindenben jobb, mint az MTB, én imádom a vékony gumikat, a fékváltókarokat, szarvkormány, könnyű bringát... 5 éve pedig megvettem a mostani bringámat, egy Kellys ARC 3.0-át, amit akkoriban szerintem jó vétel volt, 200k, Tiagra szett, Ritchey kiegészítők, alu váz, karbon villa és még sosem hagyott cserben, mondjuk egy nagy generál már ráférne. Sanada néven írtam róla.
A Francia Riviéra, Európa legfelkapottabb,legírigyeltebb tengerparti üdülőhelye.Négy évvel ezelőtt már jártunk itt, akkor erről készült is útifilm, „Álomvilág testközelből” címmel.Napfény,azúrkék tenger kontra sznobok,magamutogatás...természetesen adta magát,hogy ide vissza kell térni egy tekerés erejéig.Ezúttal a nyugati rész került górcső alá egy sportos "roadmovie keretében, egyedi,néhol kicsit "csípős" kommentárral fűszerezve.
Útvonal: Grimaud-Saint-Tropez ( 3 m) Port Grimaud-– Sainte-Maxime (10 m)-Pointe des Sardinaux-L'Issambres-St.Aygulf-Villeprey tavak-Freyus- – Saint-Raphael (5 m)-Semaphore-Cap du Dramont-Agay
Még mindig a Francia riviéra tapossuk a pedált,sőt…most vágunk csak a közepébe.Jön Cannes,aztán megy is,sorba a többi luxushelyszínnel,mondhatnám,hogy a „levesbe”,de nem,oda mi mentünk,már mint a tengerbe,mert az is ott volt…fél Európával együtt.Aki nem szereti a tömeget,az ne kapcsolja be ezt a videót,illetve igen,mert a szöveg és általában az események tálalása még a megszokottnál is „pihentebbre” sikeredett.
Útvonal: Recher de Saint-Barthelemy-Antheor-Pnte de L'Observatorie-Pic du Cap Roux-Messiv de L'Esterel-La Trayas-Miramar-Pnte de Escillon-Theule sur Mer-La Napoule-Cannes-Golfe Juan-Juan le Pins-Antibes-Villeneuve Loubet-Cros de Cagnes
Itt egy kis előzetes spontán összeollózva a kora nyári adriai kiruccanásunkról:
Néhány érintett helyszin a teljesség igénye nélkül: Rijeka-Bakar-Kraljevica-Krk-Crkvenica-Selce-Novi Vinodolski-Senj-Sveti Juraj-Velebit hegység-Karlobag-Starigrad Paklenica-Paklenica Nemzeti Park-Modric-Maslenica-Zadar-Ist-Olib-Silba-Premuda-Mali Losinj-Osor-Lubenice-Valun-Cres-Porozina-Brestova-Plomin-Moscenicka Draga-Medveja-Lovran-Ika-Icici-Opatia-Preluk öböl-Fiume
Miután főhőseink kipihenték magukat a tengerparti tömegnyomorban,újra bevetik magukat a hegyek közé.Úgy jönnek szembe a sziklák,hágók,kanyonok,hogy alig győzik kapkodni a fejüket. Hamisítatlan hegyitúra következik,a díszletet továbbra is dél-Provence tájai biztosítják.
Útvonal: Cagnes-La Pauron-Le Bar sur Loup-Pont de Loup-Loup szurdok /St.Annoux-Cascade Courmes-Saut de Loup-Bramafan/– Coursegoules (1027 m) –Bezaundun les Alpes- Bouyon (638 m) –Le Brock-Pont Charles Albert- Saint-Martin du Var (130 m) –Pont Durany- Vésubie szurdok – Saint-Jean-la-Riviére (293 m)-Lantosque
Megint,vagy még mindig az Alpok! Dél-Franciaország zord sziklavilága normál körülmények között is tartogat kihívásokat kerékpáros szemszögből,40 fokban meg még inkább.A nehézségeket azonban kompenzálja a táj szépsége,ezért túrázóink simán veszik az akadályokat,sőt még egy jeges patakban való csobbanás, megfűszerezve egy gasztronómiai oktatással is szinesíti a programot.
Útvonal: Lantosque-Vésubie szurdok – Saint-Jean-la-Riviére (293 m) – Belvedere Saut des Francies-Duranus (468 m) –Levens- La Roquette-Sur-Var (350 m) –Saint-Martin du Var (130 m) –Pont Durany- Defilé du Chaudan/Var-áttörés/-Gorges du Mescle-Tineé kanyon-Clans-Saint-Sauveur-Sur-Tinée (496 m) – Gorges des Valabres-Isola (881 m)
A tavalyi Alpoktúra csúcspontja következik és ez szó szerint is igaz,ugyanis főhőseink az olasz-francia határon húzódó „Alpesi Fal” meghódítására készülnek.Sportfeladatként sem utolsó,de amilyen látványvilág fogadta őket,arra még álmukban sem készülhettek.Természetesen az elmaradhatatlan gasztroblogról sem feledkeztek el,aki pedig érzékeny a hamis hangokra,az már most készítse a füldugókat :)
Útvonal: Isola (881 m) –Guerche völgy-Val de Chastillon- Isola 2000 (2.000 m) – Colle della Lombarda (2.347 m) – Santuario De Santa Anna-St.Anna Kanyon-Pratolungo-Vinadio (900 m)
Nem tudom valaki jártas e a hátsó rugós/levegős tagok körében. De hogy van az hogy van egy bicikli 160/160 mozgást tud elől hától vagy 140/140 (az most mindegy) -
De a hátsó rugós tag specifikációi 210x55 (Ami ugye 55mm travel hátul?) - Csupán csak szeretném megérteni, ez hogy konvertálódik át 140 vagy 160 mm-re a hátsó tengelyen?
Elképzelhető hogy rosszul tudom ezeket a mértékeket, de sajnos 2006-8 óta csak most kezdtem el 2 hete újra MTB-zni és komolyabban foglalkozni vele - Azóta kicsit lemaradtam.
Gondold végig! Hátul a rugós tag nem közvetlenül a tengelyhez kapcsolódik, hanem lengőkarokon, forgáspontokon keresztül van összekötve a kerék tengelyével. A tengely így hosszabb utat fog megtenni, mint amennyit a rugós tagnak kell mozognia. Ez az egy forgáspontos rendszereknél is így van, az összetettebb kialakításúaknál meg pláne. Az pedig, hogy a tengely milyen pályát ír le, illetve az egész rendszer milyen áttételekkel, erőkarokkal dolgozik, annak a függvénye, hogy a tervezők milyen rugózási karakterisztikát szerettek volna elérni, milyen a hajtásból, a fékezősből eredő problémákat akartak megoldani.
Már csak ismernem kéne egyfajta képletet ha van, vagy ha lenne tapasztalatom. Például egy összesen 5 forgás pontos megoldásnál;
A gyártott váznak (+tag) van kétféle típusa; Gyárilag 210x55 (140mm) és 230x65 (160mm) - Tegyük fel a kompatibilitás is megvan a cserére.
Egy 210x55 cseréje 210x60-ra mekkora mozgást hozna hátul? Esetleg 150-153 ra növelhető így a hátsó rugózás? - Csupán csak a jövőbeni fejlesztgetés miatt érdekelnének ezek és esetleg a tapasztalatok.
A dolog szerintem nem ilyen egyszerű. A mérnökök jobb helyeken nem véletlenül töltenek hónapokat, éveket a tervező asztal mellett egy-egy új váz kialakításakor. Egy rugózási rendszer karakterisztikáját megtervezni azért nem két perc. Ha gyárilag ugyan azt a vázat két különböző méretű rugós taggal kínálják, akkor talán van lehetőség cserére, tuningra, de ritka az ilyen. (Én konkrétan nem tudok ilyenről, de már évek óta nem követem, hogy miket hoznak ki a gyártók.) Az persze előfordul, hogy ugyan az a váz eltérő típusú tagokkal van szerelve. A legtöbb esetben az elemek mozgása korlátozott, azaz a végpontoknál nem tud tovább mozogni egyik sem, így hosszabb úttal rendelkező rugós taggal sem lesz hosszabb a váz rúgóútja. Rövidebbel persze rövidíteni lehet, csak minek.
Az ilyen jellegű fejlesztgetés helyett én inkább azt javasolnám, hogy válasz eleve egy jó rendszert, jó alkatrészekkel. Hosszú távon megtérül. A magam részéről egy Giant Trance X3 2009-re tettem le anno a voksomat. Nem bántam meg. Azért a Fox cuccait nehéz überelni.
Nekem hasonló van. Esetleg max ha a jövőben upgrade-re lesz szükségem leeresztem és megnézem mennyit engedne még hátul mozgásnak. (Már ha nem cserélem le egyből az egészet ha már kevés a 140/140)
Sokan kifogásolják/megjegyzem,jogosan!/,hogy mindig a „világvégére”járunk,a hazai tájak háttérbe szorulnak.Nos,most kompenzálok,egy korábbi ígéret teljesítése következik. A Zemplén, nemcsak az ország egyik legszebb hegysége,hanem érintetlensége,vadregényes mivolta miatt sportszempontból is komoly kihívás.Egy,a régi klasszikus bringatúrák hangulatát idéző, intenzív nap története következik,a háttérdíszletet pedig a szemkápráztató őszi színek kavalkádja biztosítja:
Útvonal: Vilmány-Hejce-Fehérkút-Sólyomkő-Borsóhegy-Dobogó nyereg-Soltészkút-Amadé vára-Potácsház-Telkibánya-Mátyás király kútja-Nagybózsva-Emberkövek-Feketehegyi nyereg-Dredő völgy-Kishuta-Kemence patak-Kőkapu-Komloska völgy-Gerendás rét-Tolcsva völgy-Háromhuta/Újhuta+Középhuta+Óhuta/-Huta patak völgye-Regéci nyereg-Regéci vár-Regéc-Fóny-Vilmány
Sziasztok! Pár éve már tekerek itt a környéken a kis Merida MTB-mel és idén arra gondoltam, hogy kipróbálnám, milyen pedálra dokkolva tekerni. Az alábbi cipő és pedál páros kompatibilis lenne egymással?
Azért is szemezgetek ezzel a párossal, mert nem minden esetben használnám az SPD-t, illetve kipróbálás gyanánt többet most nem is szeretnék rá költeni. (Ha esetleg nagyon megtetszene, akkor úgyis elkezdenék nézelődni az országúti bringák felé.)
A pedálhoz jár a patent, amit fel tudsz csavarozni a cipőre, valószínű kompatibilis. Cipőnél figyelj arra, hogy merev legyen a talpa, különben kényelmetlen lesz. Én személy szerint nem vennék ilyen pedált, hanem maradnék az M520-nál, de az csak patentolva használható kényelmesen.
Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek. Úgy látom, akkor ezt a váltást nem lehet olyan olcsón megúszni, mint ahogy terveztem.
A NorthWave cipők belépő szintűeknek számítanak? Elég drágák még az olcsóbb modellek is, ahogy hirtelen rákerestem.
A Shimano PD-M530 pedál is jónak számít? Az M520 és az M530 között árban nincs nagy különbség, de az M530 esztétikusabb.
Az M530 egy csöppet jobb, mert van rajta egy ilyen kis "bukókeret" - védettebb a behatásoktól.
Egyébként elképzelhető hogy van Shimano cipő is jó áron - 'ebike.hu'-n nézelődnék, és ha ott találsz valamit még tovább nézelődnék a helyedben specifikusan a Google-n.
Nekem sajnos "anno" nem volt nagy a választék; Így én egy NorthWave Spike Evo cipőt használok jelenleg, ami bőven lehetne jobb. Csak ez volt 48-as ban akkor abban a boltban ahol nézelődtem.
A horvát tengerpart a Balaton után a második legkedveltebb nyaralóhely a magyarok körében.Évente több,mint 600 ezer honfitársunk látogat ide.Tavaly „kettővel” többen voltak… Júniusban bejártuk az észak-Adria egy részét.A kalandjainkról készített útifilmet szeretném mindenki szíves figyelmébe ajánlani. A film műfaját tekintve "roadmovie",nagyrészt mozgásban voltunk,ezért a helyszínek részletes bemutatására nem volt lehetőség,elnézést.Cserében igyekeztem a hiányt verbálisan,néhol kicsit egyedi kommentárral pótolni.Van benne,gasztronomia,túrisztika,történelem,sport,strandteszt,ármustra,étteremvizit,hajókirándulás,de a legfőbb hangsúlyt a látványvilágra és a sportra fektettem,remélem tetszeni fog.
A tartalomból: „A nulladik napon az autós lejutás viszontagságait követhetik végig a kedves nézők,jól elnyújtva,hogy unalmas is legyen,sokakban pozitív vagy inkább negatív emlékeket ébreszthet. Bár az első nap csak egyfajta bemelegítés,ráhangolódás volt,a Kvarner-öböl ismert üdülőhelyei,Rijeka,Crikvenica,Senj,stb, már felsorakoztak vigyázállásba főhőseink tiszteletére…”
Végül ezt a párost választottam, remélem nem nyúltam vele mellé. A cipő pont jó, se nem nagy, se nem kicsi. Alig várom a jobb időt, az első kilométerekért. Addig meg gyakorlom majd egy helyben a kioldást.
Igen, arra figyelj, hogy végig a tudatodban legyen, amikor mész, hogy nem sima cipő van rajtad. Nekem volt olyan, hogy kimentem egy próba körre, minden király volt, majd begurultam a házunkhoz, venni akartam le a pedálról a lábam és csodálkoztam, hogy miért nem megy. Aztán oldalra dőltem. :D
Én hosszú évek után amikor újra elkezdtem biciklizni cliplessel kezdtem, meg egy friss új országútival.
Szerencsére elég hamar hozzá szoktam és eddig csak 1x estem el majdnem, azt is forgalomban. - Valahogy de idő előtt még esés/dőlés közben kitéptem belőle a lábamat.
Egyébként érdemes lehet kezdőknek SH-56 os clip-et használni SH-51 helyett.
Az nem is igazi bringás, aki legalább egyszer nem játssza el a krumplis zsák vagy büdös bogár formációt az spd pedállal.
Arra érdemes figyelni, hogy a stoplikat rögzítő csavarokat rendesen meg kell húzni. Ha stopli el tud forogni, akkor elég nehéz lesz kioldani a lábad, ha egyáltalán sikerül. Az elején érdemes a pedáloknál is a legalacsonyabb rugó erőt beállítani, így jó eséllyel veszély esetén is ki tudod rántani a lábadat. Egyébként meg hamar meg lehet szokni. Egy idő után teljesen ráállsz arra, hogy húzni is tudsz a lábaiddal, nem csak taposni.
Rendben, köszönöm a tippeket. :) Mindenképp a legkönnyebb rugúerővel akartam kezdeni, biztos ami biztos. Ahogy olvastam az is bőven rögzít az is annyira, hogy tekerés közben nem fogok kioldani. Kíváncsi leszek, hogy mennyire könnyíti vagy nehezíti meg a tekerést, egyáltalán érzek-e változást majd eleinte. :D Csak jöjjön már a jobb idő!
A körkörös tekerésre, pörgetésre szinte tudattalanul át fogsz állni. Viszont, ha egy idő után visszaülsz egy olyan bringára, ahol hagyományos platform pedál van, elég fura érzés lesz, hogy húzod felfelé a lábad, de az fránya pedál csak nem akar vele együtt jönni.
Egyébként tényleg csak arra kell figyelni az elején, hogy még megállás ELŐTT kioldja a lábait az ember. De egy idő után a bokád kifelé fordítása az oldáshoz szintén automatikus mozdulat lesz.
Azért hatékonyan fog hatni a mezei platform pedálos tekerésre is az hogy valaki cliplessben teker sokat. Én pl azt vettem észre hogy a korábbi emelkedőn amin max 1/3 részig jutottam platformmal az 2/3-ra nőtt. Gondolom a "momentum" bele rögzült a tekerésbe és optimálisabban húzom-tekerem.
Platform pedált is lehet húzni, de amíg nem tanulod meg patentpedálon, addig szerintem nem is fogod húzni a simát se. Természetesen nem teljes fordulat alatt, de alsó holtponttól még húzható egy ideig.
A tavalyi Adriai túránkról készült útifilm második részével szeretném mindenki kedvét meghozni…vagy elvenni...?
A tartalomból: „Ha egy szóval kellene jellemezni a mai napot,az a „kegyetlen”. Egyrészt megmászni a Velebit-hegységet már önmagában feladat,másrészt utazóink közelebbi ismeretségbe kerülnek a híres-hírhedt észak-adriai bukószéllel a Borával is.A jó bulinak induló kaland,kisvártatva élet-halál harccá „szelidül” és,hogy három vagy négy embert borit fel a szél a kétfős csapatból,attól sokkal érdekesebb kérdés,hogy ilyen körülmények között hőseink feljutnak-e Horvátország /majdnem/tetejére…
Na ma sikerült kipróbálni a pedált, cipőt. Szerencsére semmi gondom nem volt a kioldással :) Sok különbséget még nem éreztem, de nagyon jó fix, patent. Dombnak felfele éreztem, hogy húzom is.
A stoplira nincs valami gumi borítás, hogy ha sétálni kell benne kicsit, akkor védje valamennyire?
Nem láttam még, de nagyon nem is kell védeni, annyi úgyse fogsz benne sétálni. Enyém is mát több éves, sétálgattam is benne, de semmi baja nincsen még.