Az országúti cipők talpa teljesen lapos, így a pedál stoplija is jóval inkább kiáll belőle. Mtb-s cipőknél azért a talp gumi része majdnem olyan magas, mint maga a stopli, így valamivel könnyebb velük járkálni. Szerintem ne bonyolítsd túl a dolgot! Az spd stoplik amúgy sem sérülékenyek, nem kell igazán félteni őket.
„A Velebit-hegység főgerincén húzódott alig 25 évvel ezelőtt a délszláv háború egyik frontvonala.Ezen,a még most is taposóaknákkal fertőzött területen, kerékpárral hosszában átvágni egy olyan úton,ami csak hírből létezik,légből kapott ötlet volt vagy tervezett koncepció,az majd kiderül,de lehet,hogy még az is,hogy egy önfeledt lubickolás a tengerben, feledtetni tudja-e azt,hogy a mediterrán konyha milyen benyomást gyakorolt utazóink emésztőrendszerére…”
„A horvát „Tordai hasadék”,a sziklamászók paradicsoma,a gyalogtúrázók mekkája.Természetesen a Paklenica-kanyont kalandoraink is kötelező feladatként behúzzák.A folytatásban,néhány csobbanással megfűszerezve, akaratukon kívül átvágnak egy háborús zónán,majd egy Zadari szeméttelep feltérképezése után az események nem várt fordulatot vesznek…”
„Kerékpárral átvágni a fél adriai tengeren már önmagában is kihívás,hajóval meg pláne…vagy fordítva? Túrázóink nehéz döntés előtt állnak,hogy jól választanak-e,az kiderül…vagy mégse? Na,mindegy,következik egy kicsit más,de remélem,azért élvezetes lesz…”
A tavalyi horvát túra „király-etap”-ja következik,Losinj szigete.A cím és a film hossza mindent elárul.Lesz itt minden: csúcstámadás,terepcross,hamisítatlan mediterrán hangulat,valószerütlenül kék tenger,gasztroblog,csobbanás-csobbanás hátán.A díszlet szemkápráztató,a látványvilág leírhatatlan és egyfajta ajándékként, az időjárás is hozzájárult az eseménydús nap történéseihez…
Egy rövid és enyhén szólva is megkésett "best of" a tavalyi Alpok túránkból.
Cres,a Kvarner régió legvadregényesebb szigete.Vadságát, csak szépsége és kiszámíthatatlansága múlja felül,főleg,ha kalandoraink nem a tervet követik.Úttalan utak,gyönyörű tájak,eltévedés,középkori hangulat,totál szívás kontrasztjai jellemzik a mai napot.De végül a jó elnyeri jutalmát,egy maratoni hosszúságú gasztronómiai kitérő és egy fergeteges csobbanás formájában.Az meg,hogy a „semmi kellős közepén” ,utazóink hol fognak aludni,leginkább a végén okozza majd az izgalmakat…
Levadászgattam a túraútvonalunkba eső drónos anyagokat,aztán egyenként mindenkitől engedélyt kértem a felhasználásra,majd az aktuális részekbe beleszerkesztettem.Iszonyú meló volt,valószinüleg nem lesz belőle rendszer.
Tudom nem ennek a helye, de valakit érdekelne egy max 100km-et viselt Uvex Boss Race 55-60 as méretű országúti sisak "jóárasítva"?
Also, ha valaki nagyobb termetű ugyanitt egy országúti eladó. - Rájöttem nem az én sportom, maradok a sárban, sziklákon.
A tavalyi horvát túránkról készült útifilmem befejező részét szeretném mindenki szíves figyelmébe ajánlani.Az eltelt idő miatt talán már nem annyira aktuális,vagy lehet,hogy újra aktuális ?
„Hőseink utolsó napja igen csak eseménydúsnak igérkezik.Az Isztria-félsziget keleti oldalán található Opátija-riviérán való végigjutás nem tünik annyira egyszerű feladatnak,főleg,ha az időjárás-felelős is belekotyog a témába.Sorba teszik tiszteletüket az elhíresült települések,Plomin,Lovran,Medveja,Ika,Icici és végül természetesen a névadó,”kelet Monte Carlo”-ja,a „horvát-tengerpart gyöngyszeme”,Opátija is.Hogy, hogyan szédelegnek kalandoraink a luxusabbnál-luxusabb hotelek és apartmanok között,mi a véleményük a „burzsoázia diszkrét bájáról”,valamint,hogy kimarad-e a kimaradhatatlan gasztromustra és fürdőteszt,megtudhatják azok,akik az utolsó felvonásban is velük maradnak…”
Ui: Volt pár dolog,ami kimaradt,de sebaj,lesz miért visszatérni :)
Tour de France 6. szakasz ma az Eurosporton! Jönnek az első hegyek. :)
„Kettő az egyben”…mondhatnánk.A dupla helyszínen játszódó,amolyan „hibrid”film,egyfajta játék az időben.,remélem követhető lesz.Bár látszólag a videó fősodra a műszaki tartalom,akik vérbeli túrafilmre vágynak,azok sem fognak csalódni.A néha száraznak tünő technikai blokkokat próbáltam feldobni,lesz tereprally, gasztronómia,turisztika,bolyongás a semmibe és ráadásnak a szemkápráztató őszi hangulat is színesíti a filmet.
Figyelem: A film, nem a teljesség igényével készült,a technikai rész nyomokban tartalmazhat valótlanságot!
Útvonal: Magyar helyszin: Miskolc-tapolca Szlovák helyszin: Tiszolc-Muranska planina-Burda hágó-Mala Stozka-Stozka kanyon--Klak csúcs-Studna-Velá Luká-Suchá dolina-Murányi vár-Murány-Sedlo Dielik-Tiszolc
Sziasztok! 7 sebességes láncból ki milyen típust ajánl? Évente max 1500-2000 km-ert tekerek, átlagos talajon (tópart, aszfalt, földút, beton). Legjobb ár/érték arányt keresem:)
Köszi!
A Dolomitok nemcsak az Alpok egyik hegycsoportja,hanem maga az Alpok kicsiben.Ez a kis terület egyfajta kirakat,ahol együtt koncentrálódik minden,ami szép,a fantasztikus szikla-alakzatoktól kezdve az üdezöld alpesi mezőkig.A látványvilágon túl,sportfeladatként is komoly kihívás. Ide kalauzoljuk el a nézőket egy látványos „roadmovie” segítségével,melyet egyedi kommentár is színesít.
Útvonal: Franzensfeste/Fortezza-Forte di Fortezza-Brixen/Bressanone-St.Georg in Afers-Aferer völgy-Kopfeljoch/1863m/-Plose-Aferer Gleisher-Peitzlerkofel-Würzjoch/Passo di Erbe/2006m/-Antermoia/Bad Valander-S.Martino in Badia-Pedraces-Stern/La Villa-Verda
Egy blogbejegyzést ajánlanék a kedves olvasók figyelmébe,ami az egyik ismert,komoly kínálattal és nem utolsósorban remek árakkal rendelkező kerékpár alkatrész forgalmazó webshop honlapján jelent meg.Túl azon,hogy egy része rólam szól,ami külön megtiszteltetés, egy-két praktikus technikai-műszaki információ is elhangzik pár sorba a túrafelszerelésekről, egyszerűen és lényegre törően.
Sella, a Dolomitok egyik leglátványosabb és egyben emblematikus hegye.Különleges formája és a hozzá kapcsolódó legendák csak fokozzák a népszerűségét.Másfél millió turista évente,ez már önmagában is jelez valamit,de,hogy miért érdemelte ki a” kerékpárosok és síelők mekkája” címet,milyen arcát mutatja,mikor igazán szép idő van és hogy a „Sellaronda”,tényleg ronda-e vagy ez csak egy gyötrelmes szóvicc,kiderül, akik rákattintanak a videóra.
Útvonal: La Villa/Stern-Verda-Corvara in Badia-Colfosco/Calfosch-Passo di Gardena/Grödnerjoch/2121m/-Plan di Galba-Passo di Sella/Selljoch/2244m/
A Marmolada, a Dolomitok legmagasabb hegysége.Zord és lenyűgöző látványvilága egyfajta kontrasztként áll szemben a történelemben betöltött szerepével.Az,hogy alig 100 éve,itt húzódott,ha csak áttételesen is, az akkori Magyarország nyugati határa,ad egy különleges pikantériát a hely hangulatának.
A tartalomból: A mai részben újra a sporté a főszerep,úgy csattognak a kétezresek,ha az ember nem figyel oda,akár meg is süketülhet,hogy néz ki a Dolomitok legnagyobb gleccsere „lőtávolságból”,milyen egy ezer méteres egybefüggő sziklafal a naplementében,vajon kalandoraink csobbannak-e ajeges Fedaia-tóban, tilos-e az önkényes házfoglalás Olaszországban,kiderül mindazok számára,akik velünk tartanak.
Útvonal: Sellajoch/Passo di Sella/2244m/-Canazei-Pena-Avisio szerpentin-Rif.Castiglioni-Lago di Fedaia-Marmolada-Padon gerinc-Passo di Fedaia/2097m/-Malga Ciapela
Idén, tavasz végén amolyan szezon-indító tekerésként felfedeztük a mediterráneum egyik eldugodt gyöngyszemét,Korzikát. Íme,az útról készült több részes filmből néhány kocka ízelítőként:
A Dolomitok egy igazi „vegyesfelvágott”,a természet által precízen tagolt felszín,a különböző korokból származó kőzetek és ezek erodált formái lenyűgöző látványt nyújtanak az ide látogatóknak.Ebben a félelmetes sziklavilágban már élni sem egyszerű,nemhogy bringázni,túrázni,sportolni.
Tartalomból: Arról,hogy utazóink csonttá fagynak-e augusztus közepén egy romos viskóban már az elején lehull a lepel,de,vajon sikerül-e teljesíteni a célt,át a Dolomitokon keresztbe vagy az egész egy szürreális expedíciós túrává alakul….Az,hogy milyen egy kanyon,ami azóta már nem létezik,már önmagában is izgalmas,de,fény derül arra is,tud-e pipálni a egy hegy úgy,hogy rá se gyújt,az olasz Gyilkos-tó börtönbe került-e tettéért,illetve egy puritán gasztroblokkot követően azt is megtudhatjuk van-e olyan szállás,ami nincs.
Útvonal: Malga Ciapela-Sottoguda kanyon-Palue-Rocca Piatore-Sopracordevole-Livinallongo völgy-Andraz/1640m/-Colle di Santa Lucia/1562m/-Selva di Cadore-Val di Fiorentina-Caprile-Lago di Alleghe-Agordino-Pale di San Luciano-Agordo-Forcella Franche/992m/
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden bringás kollégának!
Olaszország nemcsak természeti látványosságokban lenyűgöző,hanem az épített értékei is egyedülállóak a világon.ideértve a különleges közlekedési infrastrukturát is. Aki szereti a vad hegyi szerpentineket,viaduktokat,alagutakat, semmiképpen ne hagyja ki ezt a részt.
Tartalomból: A kétfős különítmény célja kijutni a Piave-hez,ezúttal ugyan nem harci feladatként,de sétagaloppra semmiképp nem készülhetnek.Számos hágó átmászása vár rájuk,útba kell ejteniük egy olyan helyet,ahol állítólag még a mai napig a régmúlt szellemei kisértenek.Kárpótlásul végig koslathatnak a régió egyik legszebb fekvésű szurdoktava mellett,bónuszprogramként egy kitérő is befigyel, az pedig nem más,mint a Dolomitokon kívül eső Bellunoi Prealpokban, egy unikum .De,ha valaki a jól ismert szeszesitalra gondol,nagyot téved,ugyanis a hely neve,a bizarrul,de egyben izgalmasan is hangzó „Halálhágó”.
Útvonal: Forcella Franche/992m/-Tiser-California-Pattina-Vallalta-Canale de Mis-La Stena-Gena-Lago di Mis-Sospirolo-Maras-Paderno-Santa Giustina-Trichiana-ST.Antonia Tortal-Confos-Passo di San Boldo/706m/-Tovena-Lago di Lago-Lago di Santa Maria-Vittorio Veneto-Lago di Morto
A Dolomitok délkeleti csücske,amolyan „mostohagyerek”,a központi régiókhoz képest méltánytalanul elhanyagolt,a tömeg-túrizmus csak „átjáróház”-nak használja.Persze ez egyben előny is,ugyanis egyre kevesebb az úgymond „civilizálatlan” hely Olaszországban.
Tartalomból: Reggeli ébredés a Haláltónál már önmagában is jó jel,mert ilyen nevű helyen,akár holtan is ébredhettek volna kalandoraink.A szomorkás idő ellenére utazóink nem csüggednek,sorra jönnek szembe a hágók,majd számos tó, valamint Belluno városának feltérképezése után az események nem várt fordulatot vesznek…
Útvonal: Lago di Morto-Fadalto-Sella di Fadalto/488m/-Santa Croce del Lago-Lago di Santa Croce-La Secca-Cadola-Ponteselle Alpi-Belluno
Korzika,a végletek szigete.,melyet„mini kontinens”-ként is emlegetnek,nemcsak történelmi és kulturális értékei,de természeti csodái is dobogósak. A mediterrán sziget késő tavasszal a legszebb,amikor még minden zöld,virágok amerre csak a szem ellát,a víz,a hőmérséklet már tökéletes,de még nincs tömeg. Tavaly tavasszal egy kerékpáros kalandtúra keretében bejártuk a sziget nagy részét,az eseményeket „roadmovie” formájában rögzítettem.A különleges látványvilágon kívül,sport,gasztronomia,strandteszt,valamint egyedi kommentár is színesíti a tartalmat.
Az első részben,a lejutás viszontagságai/maratoni,autózás,tengeren hánykolódás borzolja majd a kedélyeket,de a fáradtság megéri,kalandoraink már az első napon belekóstolhatnak az igazi mediterrán hangulatba,díszletként pedig Cap Corse,„Európa mutatóújja” mutatja be magát/hogy ezzel a gyötrelmes képzavarral éljek/…nem kis sikert aratva…
Útvonal: Bastia-Miomo-Erbalunga-Sisco-Piatracorbara-Tour d"Osso-Mascinaggio-Moulin Mattei- Porto Centuri-Pigno-Canelle-Arbo
Radon Skeen trail biciklivel szemezgetek, de nem igazán értem a geometriáját. Itt megtalálható. Elég hosszú lábam van, ezért nagy méret kell, és most hirtelen a geo-t egy 18"-as hardtail Meridával tudom összehasonlítani. Inchben nézve a 20-as váz megfelelő lenne, viszont csak 480 mm a seat tube hossz. Összehasonlításképpen a 18-as Merida 460 mm, tehát kevesebb, mint 1 inch a különbség papíron, mégis nagyobbként van hirdetve. Azonos méretben a radon 30 mm-rel rövidebb. A tengelytáv nagyobb, az okés, viszont a problémám, hogy a merida vázból 30 centire lóg ki a nyeregcső, és úgy gondolom kialakításából adódóan talán még erősebb is, mint ez a váz. Ebből ha jól számolom olyan 28 centi lógna ki, amit szerintem még mindig elég sok, 40 centis nyeregcső kellene. Edit: ami nyeregcsővel van szerelve, az amúgy kellően hosszú lenne, de akkor is fura.
Van valami, amit félreértelmezek? A kiszemelt bringa 20 colos elvileg, és ebben a méretben egy Cube pl sokkal nagyobbnak tűnik. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2020.03.05. 22:36:57
Nekem van egy Radon Cragger-em még múltévből L-es 461mm seat-tube hosszúsággal. Radon egyébként méretileg eléggé elbaszott mert ez a Cragger L-es 20"osnak felel meg de 461mm. Viszont a reach nagyobb 480(20-as) Skeen Trail 8.0-é.
Munkatársam meggyőzött, hogy a nyeregcsőhossz miatt ne aggódjak. Amit le tudok mérni, és lényeges, azt összehasonlítom a Giant Anthem bicómmal, és ha passzol méretben, erősen elgondolkozok, a kerékméret meg felszereltség miatt mindenképpen nagy előrelépés lenne. Meg a felsőcső kialakítás miatt kisebb eséllyel verem szét a heréimet :D
Én mondjuk lehet inkább "Kenyont vennék már ennyiből. Amúgy rohadt nagy dobozban szállítják a Radon-t. Benne hagyják az első kereket, és csak a kormányt szedik ki.. Fölöslegesen rohadt nagy a doboz. :D
Ez egy használt, amit kinéztem, ár-érték arányban messze a legjobb, amit találtam eddig, FB csoportokat meg használtas oldalakat végigtúrva. Új biciklik közül a Canyon Neuronból a legolcsóbb lenne a választás valószínű, esetleg valami Cube, azok még egész jól felszereltek az árukhoz képest. A szempontok amúgy, hogy össztelós, 29-es kerék, átütős agyakkal, 2x10-es hajtás lehetőleg, és inkább rockshox mint suntour teleszkópot preferálnék. Viszont amíg itt áll a két mostani biciklim, és nem adom el, addig nem merek venni egy harmadikat, "családi" okok miatt...:D Utoljára szerkesztette: bardocz, 2020.03.06. 21:30:23
Seneca,az idők kezdete után x évvel a „borzalmak szigetének” nevezte Korzikát,miután egy római légió élén a szigetre érkezett.Ennek fényében,itt a következő rész:
A tartalomból: Cél,eljutni a sziget nyugati oldaláról a nyugati,ami elsőre hülyén hangzik,de,ha hozzátesszük,hogy közben utazóink érintik a keleti partot is,akkor már inkább rémisztő.Lesz itt minden,tenger,nagyváros,sivatag,dzsungel és elképesztően vad,holdbéli táj. Kalandoraink erejük végén próbálják teljesíteni a kitűzött feladatot…
Útvonal: Arbo-Nonza-Convent-Negru-Farinola-Patrimonio-St.Florent-Oletta-Omletta-Col de St.Stephano/392m/-Defile de Lancone-Murato-Col de Bigorno/932m/-Lento-Canavaggia-Ponte Rosso-Mulivecchi di Asco
Az 1 km-re jutó sziklakanyonok száma dél-Franciaországban a legnagyobb Európában. Korzika, Provence közelsége miatt szintén kapott ebből az adottságból, mégpedig rendesen.
Tartalom: Utazóink látogatást tesznek e vad sziklavilágban, majd átvágnak nyugat-Európa legnagyobb sivatagán. Hogy ezt 40 fokban, víz nélkül mennyire fogják élvezni, úgy, hogy még egy kiadós eltévedést is bekapnak bónuszként, valamint,ezek után összejön-e a naplementés gyertyafényes vacsora az „álom-tengerparton”, csak azok tudhatják meg, akik végignézik ezt az epizódot…is.
Útvonal: Moltifao-Gorges de l'Asco-Foret d’Asco-Ponte Rosso-Columbano-Novella-Desert de Agriates-Ostricioni delta-Anse di Peraiola-Lozari beach
Ha már „otthon maradás” a parancs, /nagyon helyesen!/ egy néznivalót ajánlanék a jelenlévők figyelmébe. Ezúttal a szokásostól eltérően, a komplett 7 napos túra egy egész estét betöltő színes, szélesvásznú „roadmovie”-ba sűrítve.
Szomorú aktualitása, hogy a helyszín, Lombardia, minden kerékpáros álma, Stelvio, az észak-olasz tavak, Bergamo, dél-Svájc, pillanatnyilag elérhetetlen álomnak tünik. A mai helyzet szerint megjósolhatatlan, hogy a „rémálom”-nak mikor lesz vége….de, reménykedjünk… A film 10 éves, ezért mind minőségileg, mind tartalmilag hagyhat kivánnivalókat maga után!
Útvonal: Landeck [Ausztria] (780m) - Reschen pass (1455m) - Prato allo Stelvio [Olaszország] (920m) - Passo dello Stelvio (2760m)-Bormio (1210) - Tirano (430m) -Sondrio (295m) - Morbegno (253m) Comoi tó keleti partján végig, Lecco (210) - Pontida (310m) - Villa d?Almé (305m) - Zogno (307m) - Staviglino (565m) - Selvino (965m) - Nembro (320m) - Ponte Nossa (497m) - Lago di Iseo észak nyugati partján Lovere (257m) - Riva di Solto (221m) - Iseo (190m) - Pisogne (190m) - Edolo (695m) -Aprica (1180m) - Tirano (430m) - Passo del Bernina [Svájc] (2330m) - Sankt Moritz (1780m) - Zernez (1474m) - Pfunds [Ausztria] (971m) - Landeck (780m)
Korzika nyugati partvidékén végigfutó sziklába vájt párkányút, nemcsak egyike Európa legjeinek, de,benne van a világ Top 10-ébe is.
Utazóink, borongós hangulatban vágnak neki a mai feladatnak. Az út menti városokból csak úgy sugárzik a történelem, bárcsak a nap sugározna így. Jönnek sorba a várak, s ziklaszigetek, kilátópontok, tengerpartok, kalandoraink azt sem tudják, hova kapkodják a fejüket. Az, hogy végül az idő jóra fordul-e, csobbannak-e a világhírű Calvi-öbölben, kezet ráznak-e Kolombusz Kristóffal, a híres-hirhedt panorámaút, hozza-e az elvárásokat, nem marad kérdés azoknak, akik rákattintanak a „Play” gombra…
Útvonal: Lozari beach-S.Vincentu-Tour de Seleccia-I'le de Rousse-Algajola-Lumio-Raffali-Calvi-Punta de la Revellata-Torre Mozza-Argentella-Crovani beach
Korzika gyöngyszeme, a Portoi öböl, a sziget legszebb része. Főszezonban, mozdulni sem lehet az ide látogató túristáktól. Az öblöt körbeölelő sziklák nemcsak a világörökség részei, de a lemenő nap fényében olyan vörösek, hogy szinte már kékek.
„A mai napon a cél, eljutni ide, de nemcsak eljutni, fel is fedezni a környéket. Ez,mint mindig, most is nehézségekbe ütközik. A tervek között szerepel, Franciaország legszebb falujának, a hegytetőre épült Pianának a megtekintése, csobbanás a Porto-beachen és/vagy, másodopcióként, egy wellnes-részlegen. Sportfeladatként a közelben található BIG-csúcs megmászása, vacsora egy Michelin *-os séf meghívására, végül, a világ egyik leghíresebb naplementéjének lefotózása a Capu Rossu csúcsáról. Hogy ebből mi valósul meg és/vagy, mi marad álom örökre, kiderül azoknak, akik végig bírják ülni ezt a maratoni hosszúságú, de talán a túrasorozat leglátványosabb filmjét…”
Útvonal: Crovani beach-Boca di Bassa-Fangu delta-Col di Palmarella/408m/Scandola--Bocca a Croce/272m/-Girolata-Partinello-Traghino-Porto-Piana-Capu Rossu-La Roshes Bleues-Golfe de Porto
Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyen járok e?! Beköltöztem városba és szeretnék vásárolni egy biciklit városi mászkálásokhoz, de olyat, amivel ki tudok menni rossz útra is. Kb 10kmre van a falu a várostól és múltkor kitekertem a régi ezer éves full merev vázas montimmal földesen, de vannak annyira rossz téglás és vagy köves és füves szakaszok, kb 90%, ahol kb gyalogos tempóban lehet tekerni ezzel a régi biciklivel és így is fellazultak a kormány és ülésmagasság csavarok. Ülés lassan lesüllyedt, kormány oldalra mozgott. Van lehetőségem arra, hogy találjak 100 alatt valami egyszerűbb terepes bringát, montit, amire aztán tudnék venni mondjuk ballonosabb gumikat? Nem kell semmi extra, hogy tárcsafék, vagy ilyenek, csak bírja a nagyon rossz utakat. Egy össz telosra gondolok
ossztelosra semmi esely. ennyi penzert a decathlonban nezel valamit! szar uton azzal sem lesz elmeny a tekeres, de ez egy joval dragabb bringara is igaz, viszont ha rendesen at van nezve, beallitva nem fog szetesni alattad mint 1 metros ossztelos.
Korzika a meredek kontrasztok szigete. Együtt van jelen a mediterrán feeling a már-már alpokat idéző 2500-as havas hegyek világa. Ma ez utóbbi kerül górcső alá.
Tartalom: „A szemfülesebbek kitalálhatták, hogy a mai részben a sporté lesz a főszerep. A cél eljutni a sziget nyugati partjáról a keletire. Ehhez keresztben át kell vágni a sziget legmagasabb hegységén ,a „Gránitország”-on. Túrázóinknak nincs könnyű dolga, 0-ról 1500m-re, a párás fülledt hőségben, közben minden bokorból elvadult disznók fenyegetnek. De, nem csüggednek, a látványvilág felülírja a nehézségeket…”
Útvonal: Golfe de Porto-Ota-Gorges de Spelunca-F.dom Aitone-Col de Vergio/1477m/-F.dom Valdu Niellu-Golo-völgy-Casamaccioli
Idén, kényszerből ugyan, de fedélzeti computert váltottam. Bryton 420-as lett a befutó. Előrebocsátom, hogy én még "régi motoros" vagyok, ezért a funkciók 90%-a nem érdekel, döntéskor a kinézetre, aksikapacitásra és az alapfunkciókra koncentráltam. Bevallom, elég nagy csalódás egyenlőre. Persze, csak egy laikus amatőr vagyok, de azért tapasztalataimat, egy, nem is olyan rövid vlog formájában összegeztem.
GPS-párbaj /Garmin vs Bryton/ 2020. 2K 1440p/60fps
Akit a tudományos háttér is érdekel, túratársam, kicsit „agyasabb” formában is belemélyedt a témába: https://cobranco.hu/blog5.html
A "főnök" mondta: "Több Balaton, kevesebb Adria" Én azt mondom: Alpok! Igaz, számomra az ezévi alpoktúra már ment a levesbe :) . ..nosztalgiaként /jobb híján/ marad a tavalyi. Pár snitt csak spontán összedobálva: Salzkammergut 2019. /Trailer/ FullHD 1080p
Most vettem egy uj biciklit de ezen tárcsafék van. A használat során mire kell figyelni a korábbi fékekhez képest?
hogy ne allj vele fejre :) a fekbetetet ne erje olaj, mert akkor kuka, es ha esetleg szallitas miatt kiveszed a kereket, akkor rakjal be tavtartot, nehogy veletlenul behuzd a feket, mert utana eleg szivas szetfesziteni a pofakat.
Korzika egész történelme az örökös harcról, a sokszor, szélsőséges körülmények közötti életben maradásról szólt. A helyi lakosság enyhén szólva is, „különleges”.A szigeten még most is dívik néhol a vérbosszú. Ezért a belső régiók a túristák körében nem különösebben felkapottak.
Tartalom: Már az epizód címe sem utal sok jóra, ennek ellenére kalandoraink nem hátrálnak meg. Kezdésnek tiszteletét teszi egy olyan vad sziklakanyon, ahol még Rambo sem maradna életben két óránál tovább. Majd a sziget történelmi központja, Corte, a „tiltott város” figyel be, fellegekbe épült várral, lepusztult és egyben vad, félelmetes középkori hangulattal. Egy intenzív gastroblokk, egy őrült vágta és egy éjszakába nyúló kilátástalan szálláskeresés is bonyolítja a cselekmény fonalát…
Útvonal: Casamaccioli-Lac de Calacuccia-Scala de Santa Regina/Golo-kanyon/-Castirla-Bocca di Ominanda/654m/-Corte-Col di San Quilico/564m/-Caporallino-Francardo-Ponte Leccia-Barchetta-Casmorza-S.Perteo
„Kétarcú sziget”, szokták mondani Korzikára. A keleti és a nyugati oldal homlok egyenest egymás ellentéte. A vad, nyugati sziklavilággal, keleten, hosszú homok-beachek, édesvízi lagunák, etangok néznek farkasszemet. Tartalom: „Minden jó, ha-jó a vége”-a mondás kétszeresen is igaz. Ugyanis túrázóink mai feladata elérni a hajót, ami nemcsak a kaland vége lesz, hanem a hazajutás záloga is egyben. Hogy ez sikerül-e, az már önmagában is egy program, főleg úgy, hogy hátravan még „Korzika kapuja”, a sziget ipari és kereskedelmi központjának és egyben második legnagyobb városának a bevétele, illetve bónusz-programként a város felett emelkedő BIG-csúcs meghódítása, mint sportfeladat. Ráadásul kontrasztként, hívogatóan ott figyelnek a sziget keleti-partmenti homokos fövenyei, óriási hullámokkal. Kalandoraink döntés előtt állnak…
A Bükk-hegység az egyik legnépszerübb turisztikai célpont Magyarországon.Azon kívül, hogy itt találhatók az ország legmagasabb csúcsainak nagy része, változatos domborzati formái is egyedülállóak. Ezúttal a hegység délnyugati része kerül górcső alá, egyfajta virtuális szalagra fűzve, kerékpártúra keretében, érintve néhány ismert és kevésbé ismert, különleges helyszínt. Tartalom: A mai epizódban kalandoraink igazi vadontúrára vállalkoznak, a cél pedig nem más, mint kishazánk egyik legszürreálisabb ember alkotta helye, ahol a „holdbéli táj” kifejezés nemcsak, hogy új értelmezést nyer, de rémísztő valósággá is válik.
Útvonal: Bányahegy-Nagymező/Bükk-fennsík/-Olaszkapu/850m/-Sár-réti vadászház-Káposztáskert-Őrkő/880m/-Kásáskő-Bélkőnyak/815m/-Bélkő bányaudvar-Simon vára-Régi kőfejtő-Cisztercita apátság-Lak völgyi tó
Eger, Felsőtárkány, Szarvaskő, Szilvásvárad, mind országosan is jól hangzó, ismert nevek. A környék bejárása felejthetetlen élményt nyújt az idelátogatóknak. Egy évszakokon átívelő kerékpártúra keretében bejártuk a környéket, sorba véve mind az természeti, mind az épített látnivalókat, az eseményeket egy, több idősíkon futó útifilm formájában rögzítettük. E monumentális „roadmovie” utolsó darabját ajánlom mindenki szíves figyelmébe.
Alpesi hegyek, ragyogóan kék vizű kristálytiszta tavak, romantikus tóparti üdülőhelyek, barlangok, sóbányák, legendák, mítoszok, kemény sportkihívások egy helyen…ez Salzkammergut! Tavaly nyáron egy 8 napos kerékpártúra keretében végigjártuk a környék emblematikus helyeit. Erről film is készült. A két országot érintő epikus „roadmovie”célkeresztjében a látványvilág és sport, de természetesen nem maradnak ki a történelmi, kulturális látnivalók, gasztronómia, strandok és mindezek mellé még egyedi kommentárt is kap, aki megtisztel a jelenlétével. Itt hívom fel a figyelmet, hogy a sok látnivaló és sűrű program miatt a filmek nem rövidek, aki rászánja az időt, ülőpárnát készítsen.
Előzetes: „Ha császároknak jó volt, nekünk is jó lesz…” …ezzel a jelmondattal vágnak neki kalandoraink a túrának. Cél, a mintegy 76 tóból álló gleccsertó-rendszer minél több tagját felfűzni egy ”virtuális nyakláncra”. Jönnek is szépen libasorban, Traunsee, Attersee, Mondsee...mind jól hangzó, ismerősen csengő nevek, és ez még csak a bemelegítés. Nem is árt, mert az időjárás nem éppen a legszebb arcát mutatja. Hogy mekkora az osztrák Balaton, vajon létezik-e a magyar mesevilágból ismert Üveghegy, Óperenciás tenger és azon túl van-e valami, lehet, hogy még ez is kiderül…
Útvonal: Toscana Park-Gmunden-Ort kastély-Reindlmühl-Hölltalstube-Gahberg capelle/880m/-Weyregg am Attersee-Seefeld-Steibach am Attersee-Weisenbach a A.-Unteracht-Mondsee-Scharfling-Krottensee-Höllenstein kastély-St.Gilgen-Fuschlsee-Brunnwald-Feistenau-Hintersee
Salzkammergut „peremkerületei”legalább annyira érdekesek, mint a turisták által felkapott régiók. Mivel a távolságok nem túl nagyok, érdemes minden lyukba benézni, ha poénkodni akarnék, azt mondanám,”lyukra biztos nem fut az ember”
Tartalom: Kalandoraink megint tilosban jártak, olyan helyen töltötték az éjszakát, amiért fejvesztés jár. Hogy volt-e lebukás, már az elején kiderül, de, ha valakit érdekel milyen egy tavi féreg, Hentes-kanyon, Hallein óvárosa, valamint Németország legkeményebb hegyi-szerpentinje, amit még a Harmadik Birodalom épített, olyan különleges és látványos-e, mint amilyen a híre, vajon igaz-e a mondás, hogy a „felhők fölött mindig kék az ég”,… mindenképpen maradjon adásban…
Pár perc forró hangulat a télben. Néhány, véletlenszerüen összedobott snitt a tavaly őszi montenegrói túrámon készült filmekből kedvcsinálónak...vagy kedvelvevőnek :)
Adria-karika 2019. /Előzetes/ 2K 1440p
Kőnigssee, a „királyok tava” ,de, akár mondhatnánk „tavak királya”, nem csak nevében fenséges, látványvilágában is. Németország legmagasabb hegyei között megbuvó tó nem véletlenül érdemelte ki az „osztályelső” címet Bajorországban.
Tartalom: „Túrázóink első programként hajóval vágnak neki az alpesi fjordnak, majd egy gyalogtúrával teszik a pont alá í-t. Napirend még, Németország legnagyobb vízesése, illetve a kis hegyi tengerszem, az Obersee megtekintése is. Délután egy kanyoning is befigyel, Almbachklamm, minden alapértelmezett tartozékával együtt. Természetesen gasztroblog, bringázás és táborhelykeresés viszontagságai is sűrítik az eseményeket…” Túrasorozatunk egyik legütősebb epizódja következik!
Salzkammergut különlegessége, hogy együtt vannak jelen a kétezer fölötti havas hegycsúcsok, a mediterrán hangulatot árasztó tavakkal. Nem csoda, hogy évszázadok óta, császárok, királyok és egyéb előkelőségek közkedvelt nyaralóhelye volt és még ma is az. Innentől nem nehéz kitalálni, igazi bringaparadicsom is.
Első napirendi pont a régióközpont Salzburg felfedezése. Igaz elég nagy a dzsumbuj és utazóink nem igazán szeretik a nyüzsit, de vannak helyek, amit nem lehet kihagyni. Ha már tavitúra, akkor a mai adag, romantikus Fuschlsee szakadó esőben, a közkedvelt és elbűvölő Wofgangsee, a főlötte sejtelmes árnykényt „éktelenkedő” Schafberggel, a Monarhia hangulatát árasztó Bad Ischl fürdőváros sem maradat ki.Vajon milyen ízű az eredeti Iscler-süti, lesz-e strandolás 10 fokban, mennyire kell ahhoz taposni, hogy kalandoraink elérjék a hőn áhított célt, egy gyertyafényes vacsorát Hallstatt óvárosában…
A Hallstatti tó, a Salzburgi-tóvidék leglátványosabb tava, sőt, egyesek szerint Európáé is. A „Csendes fjord”-nak nevezett tavat karéjként körülölelő, néhol a tóba szakadó, közel 3000m-es hegyek adnak monumentális és egyben sejtelmes hangulatot is a látványvilágnak.
Tartalomból: Ma egyértelműen a sporté a főszerep. Túrázóink célja a Hallstatti-tó megkerülése, ami önmagában még nem is lenne akkora feladat, ha lenne út a keleti oldalon. Hogy sikerül-e nekik, bekerül-e a napirendi pontok közé egy önfeledt csobbanás /vagy akár kettő /, kipipálják-e a bónuszprogramként betervezett Gosausee-t, a Dachstein árnyékában… a kérdések nem maradnak költőiek, azok számára, akik megnézik filmet.
Salzburgi-tóvidék 5.rész: "Alpok legszebb tava" /Hallstatt/ 2019. FullHD 1080p
Salzkammergut Stájerországba eső keleti része, Ausserland, nemcsak lenyűgöző természeti látványosságai miatt felkapott a turisták körében, hanem az itteni kincses tavakról elterjedt legendák, mítoszok miatt is.
Tartalom: Utazóink kincsvadászatra indulnak, persze csak virtuálisan. Regisztrálnak a versenyzők: „Gyémántok tava”, ”Stájer tenger”, Aranytó”, mind izgalmasan hangzó nevek. Az elmaradhatatlan strandteszt, gasztroblokk és a sportfeladat is az itiner részét képezi… Egy tökéletes nap története következik!
én is megszoktam nézni. tetszenek . max egy kis észrevétel, hogy a napi távokat vagy egy letolthető GPS-es utvonalatat tehetnél mellé, ha valaki esetleg ugyan ugy akar végigmenni.
Kérdés. Az első kerekem tubeless (29" Hans Dampf Soft Compound 2.35 / SunRinglé Duroc30 felnivel. GorillaTape felniszalagként)
Nagyjából 1.5 éve vagy talán 2 amikor megcsináltam, csak Muc-Off cuccokat használtam, szelep, lötyi stb.
Ha csak rá öntök 100-120ml-t az gáz lehet? Illetve lehet hogy esetleg majdnem maradéktalanul kiizzadta a kerék a folyadékot? (Egyszer majd megcsinálnám normálisan, kitisztítva - csak a pumpám haldoklik és keretem nem sok van, félek nem tudom vissza robbantani a külsőt.)
Én csináltam olyat, hogy ráöntöttem, semmi gáz nem volt belőle. A kereket lassan leengedve, majd a szelepmagot kitekerve szerencsére nem ugrott le a gumi a felniről, nem kellett újra rárobbantani.
Meg is csináltam, mentem vele pár km et. Holnapra csak nem ereszt le , Dunában megmerítettem, sehol egy bubi. Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2021.03.25. 17:14:25
Salzkammergut, az Alpok régió része. Ebből következően, aki idelátogat, hegyeket biztos talál, sőt, nem is akármilyeneket. A Dachstein és a bizarrúl hangzó Halott-hegység egymással farkasszemet nézve vívja „élethalál harcát” , persze csak átvitt értelemben/ évmilliók óta.
Tartalom: Kalandoraink, miután egy olyan helyen töltötték az éjszakát, ahol fizikailag lehetetlen, útra kelnek. Először egy sportprogram részeként kitaposnak Sissi nyomában/de nem vele!/ 1700m fölé. Cél a Loseralm, ami Erzsébet királynénk kedvenc helye volt. Miután kigyönyörködték magukat a hajmeresztő kilátásba, irány a Halott-hegy. Nem hangzik túl jól, és erre Rettenbach-kanyon félelmetes aurája még rá is tesz egy lapáttal, főleg, ha egy olyan úton kell megrakott bringákkal egyensúlyozni, ami nincs. Majd egy időfutam keretében a Traun ősgleccser árkát követve megpróbálják elérni az „Álmok tavát”…hogy összejön-e….
Útvonal: Loser bergbahn-Loser arena-Loser panoramastrasse-Loserhütte-Loseralm-Augstsee-BlaaAlm-Rettenbach-kanyon-Rettenbachalm-Bad Ischl-Ebensee-Traunsee-Traunkirchen-Altmünster-Toscana Park
"Bringával egy soha nem létező vasútvonal mentén" A hely nem annyira látványvilágával, inkább hangulatával teremt különös atmoszférát az ide látogatóknak. Egy „abandoned –túra” története, filmes dokumentációban…
"Halva született project" avagy a Felvidéki fantomvonat nyomában 2020. /Szlovákia/ 2K 1440p
1938-ban az első bécsi döntés értelmében Magyarország visszakapta a 20 évvel korábban Trianonban elvett északi területeinek egy részét. Sajnos az öröm „kérészéletűnek” bizonyult, ez a helyzet csak alig pár évig tartott. Az azóta „kis-magyar” határként elhíresült terület a legtöbb itthoni magyar számára „fehér folt”. Nos, mi ennek, az egyébként igen hosszú határvonalnak egy részét térképeztük fel bringával, dekorációnak pedig a Felvidék hegyeit hívtuk segítségül.
A Friuli Alpok a legtöbb embernek ismeretlenül hangzó név, de, ha Keleti Dolomitokat említek, gyanítom többen felkapják a fejüket. Pedig, a központi Dolomitok árnyékában megbúvó „kistestvér”-nek sincs miért szégyenkeznie, már ami a látványvilágot illeti. Az itt töltött pár nap filmes dokumentációját ajánlom megtekintésre…
Tóvadászat az Olasz-Alpokban 2019. /Italia/ 2K 1440p
Útvonal: Tarvisio-Pontebba-Chiusaforte-Tesiutta-Moggio Udinese-Tolmezzo-Mediis-Passo di Rest-Tramonti do Sotto-Redona-Lago di Selva-Meduna kanyon-Lago di Ca Zul-Poffabro-Managio-Montereale-Lago di Ravedis-Via Della strada Valcellina-Lago di Barcis-Anzino kanyon-Lago di Cornico-Lago di Cavazzo-Raccolana-Sella Nevea-Lago di Predil-Tarvisio
Egy kis ízelítő a tavalyi nyárból… A random snittekből összeollózott bemutató kicsit hosszabbra sikeredett a kelleténél, úgyhogy popcornt, sört készíteni, de ,ha valaki azt gondolja, mindent látott, nagy tévedés, a java csak ezután következik... Alpok a javából 2020. /Előzetes/ 2K. 1440p
Attraktív helyszínek, lenyűgőző természeti csodák, gasztronómia, romantikus tengeröblök, , mindez az őszi Adria különleges hangulatába öltöztetve. Egy „roadmovie”-t ajánlok, Európa legfiatalabb államából Montenegróból. Célpontban a tengerparti régió, de aki a hegyeket szereti, annak sem kell könyörögni.
Tartalom: Ki ne hallott már a Kotori-öbölről? Aki nem, annak mindenképpen itt a helye, aki már volt biztos vissza akar jönni. Nos, ez történt utazóinkal is. Első állomásként betámadják Európa legdélebbi fjordját, melyet ezúttal mindhárom dimenzióból feltérképeznek. Az égbetörő hegyek garantálják a sportélményt, a kristálytiszta tenger, a csobbanás élményét, a partmenti tavernák pedig egytől-egyig a kulináris élvezetek tárházai. Valóban tejjel-mézzel folyó kánaán ez? Kiderül, akik velünk tartanak…