Én meg most vettem ezt a bringát sztem tök jó :) A régit ellopták ugyanis...
Tud valaki oldalt, ahonnan street-es videót lehet letölteni?
Srácok, ha vkit érdekel van egy eladó Merida Matts Speed-em - nagyon ár alatt... - info az aláírásomban
(sajnos kell a pénz az új élethez)
nézdd meg dc-n vagy keress rá ilyenekre h monkey style I-II a chain reaction-ökben is vannak komoly Aaron Chase-es részek vagy a cranked, new world disorder(csak abban sok a dh-xc..) ja és a eastern standard(ha jól írtam:) abban pl van egy walltap tailwhip montival Amúgy én is streetelek bár nálunk nm is igazán lehet mást(Debrecen) vannak még triálosok, bmx-esek+ flatland van egy-két dirt pálya meg néhány hely a városban de jó a csapat, jófejek az emberkék Nekem egy saját építésû bicóm van apránként lett összerakva egy magellan polarX(méregzöld) egy rst telóval(az újak nagyon jól mozognak és sztem olcsók is hátul mammut felni deore aggyal(DTküllõsor) váltó deore de single speedben nyomom így csak láncfeszítõnek van:) sokkal jobb h nincsen hangja leérkezéskor ja és fékem is csak egy van(elsõ) részben az anyagi részben a technikai feltételek nm adottak:)
Nekem meg van egy nem eladó 2002-es Magellan Pyxis Team-em. 50 ft-ért bármikor megtekinthetõ!
Ha már itt tartunk valakit nem érdekel egy magellan crater? 2001es. Tök jo állapotban van. ha valakit érdekel irjon! [email protected] tudom hogy ez nem elados vevõs forum de ha már témaban vagyunk leirtam én is. ja és majd elfelejtettem,hogy 20000ért.
hejj, bringás topik! 3 év esgézés után legalább kiszúrom LoL...
Ja csak behalt.
Lehet, hogy behaltnak tûnik, de azért akadnak még itt bringások. Ilyenkor a téli idõszakban azért be-be nézek ide is. Ha a hideg miatt már nem lehet tekerni, legalább olvasgatással csillapítom a hiányát. Csak akkor van baj, ha feltévedek valamelyik gyártó oldalára... Utána nem gyõzõm törölgetni a nyálamat a billentyûzetrõl némelyik gép láttán. No de mindegy, lesz még tavasz. Addig meg legalább el lehet intézni az esedékes alkatrész beszerzéseket, szereléseket. Ma meg is leptem magam egy pár új pedállal (Shimano SPD M520), remélem jobbak lesznek, mint a régi Wellgo SPD-im voltak.
Szia! Neked is, meg persze mindenki másnak is BUÉK! Vagy inkább bringázásban gazdag újévet mondjak? Végül is csak nézõpont kérdése az egész.
Magamnak két célt tûztem ki erre az évre bringás szemponttól. Összehozni legalább 2000 km-et éves szinten, és megdönteni a 100 km-es álomhatárt a napi távban. Sajnos különféle okok miatt ez nem jött össze 2004-re, pedig szerettem volna, de talán idén sikerül. No meg persze jó lenne minél több szép helyet bejárni, felfedezni.
-lánc -hátsóváltó -elsõ hátsó fék -fogaskerekek -kormány -stucni -teló
mondjuk egy normálisabb teló többe kerül, mint 40 papír, sal azt majd nyáron. Viszont a Sram az egész olcsó. 8500-ér már elméletileg K jó hátsó váltót lehet venni. Érdemes plusz 10 papírt kiadnom a sram x-9-re, vagy elég az x-7?
meg esetleg tanácsok, hogy milyet is vegyek. nagyjából olyan sorrendben akaro megvenni a cuccokat, mint ahogy felsoroltam.
yaya, itt a tavasz, és máris kidobtam 22 ropit a bringámra -új fékpofák elõre-hátra (hayes HFX9) 7000+7000 HUF -új kesztyû mert szétszakadt a régi 8000 HUF
ki tudja? nyáron feledzem magam, azt összel bajnok leszek. de én inkább veszek 2-3 jó dolgot, mint 4-5 közepes cuccot. nem szeretek szar cuccokat venni, inkább gyûjtök még.
ezek jó cuccok. az olcsóbbik is az, azzal is elindulhatsz egy versenyen. a verseny felhasználást nem ugy értem hogy nem rendszeres versenyhasználatra lett tervezve.
Akkor maradok a x-7-nél. Kellene váltókar is. A sram-nak, ahogy elnéztem csak ilyen szar kormányváltója van. Olyan rendes kattintgatósból melyik a tûrhetõ árú Shimano?
Sramnak is van nem markolatváltója. Trigger-shifternek hivják, a lényeg hogy ez pont fordítva mûködik mint a Shimano ugyanilyen váltókarjai.
Viszont érdemes lenne elgondolkoznod azon a dolgon, hogy a gyártók sem véletlen javasolják az azonos márkák használatát. (ergó ha a hátsóváltós sram, akkor a váltókar is legyen az)
ja. hát mondjuk haveromnak, meg nekem is most shimanom van, mégis máshogy van. de ez legyen a legnyagyobb gond
akkor holnap megyek bótba. remélem nem röhögnem a pofámba, hogy milyen béna vagyok. de én only user vagyok
Sziasztok!
Hûha... Kicsit nem figyelek és beindul itt is az élet.
Gladiator: Kapsz tõlem is néhány tippet a vásárláshoz. Ha szeretnéd a fogássort, a lánckerekeket és a láncot is cserélni, ezt egyszerre tedd. Ezek az alkatrészek együtt és egymáshoz kopnak a használat közben. Ha csak az egyiket cseréled, lehet arra számítani, hogy a hajtáskor ugyan úgy ugrani, szalajtani fog, mint a régi. Bár nem tudom, hogy jelenleg milyen készlet van a bicodon, de arra mindenképpen figyelni kell, hogy nem minden lánc jó mindegyik lánckerékhez. Pl. a shimano felsõbb kategóriás szettjeihez tartozó szûkített profilú lánc igen csúnya bemaródásokat tud okozni egy alsóbb kategóriába tartózó (Pl.: Acera, Alivio) lánctányéron. Persze ha váltót is cserélni szeretnél, akkor a fentiek még azzal is bonyolódnak, hogy a váltó milyen fogassorral és lánccal használható együtt. Én is gondolkodtam a váltó cserén, de arra jutottam, hogy amíg a régi mûködik, addig nincs értelme cserélnem. Sajnos a váltó cseréje nálam szinte a teljes hajtáslánc cseréjével járna, s mivel Deore szettnél lejjebb nem szívesen mennék ez nem kis költség lenne.
Ha csak 40 e pénz áll a rendelkezésedre, akkor a telot inkább hagyd ki. Teloból csak jót érdemes vásárolni, az pedig nem olcsó mulatság. A választás elsõ sorban a felhasználástól, no és persze a testsúlyodtól függ. XC-re ma már 80 mm út elfogadott, de még a 63 mm is rendben van. Ha nem versenyzel és így a tömeg nem elsõdleges fontosságú, akkor acélrugós, nyílt olajfürdõs telot érdemes felhajtani. (Azért az olajpatronosak se rosszak.) Ezeknek a mozgása kellõen finom, ugyanakkor a karbantartás igényük sem túl magas. Ráadásul testesebb bringás alatt sincs velük sok gond. (Legalább is a jobbakkal.) Ha komolyabb versenyzés fel kacsintgatsz, esetleg úgy érzed, hogy minden gramm számít, akkor a légrugós telok jöhetnek szóba. Ezek viszont lényegesen drágábbak, mivel sokkal precízebb gyártást igényelnek. Akadnak hibrid megoldások is. Egy puhább acélrugó, kiegészítve egy állítható keménységû légrugóval, olajos csillapítással. Ezek sem lehetnek rosszak... De véleményem szerint minél bonyolultabb felépítésû valami, annál több a hiba lehetõség és annál nagyobb a karbantartás igény. Persze ha nincsenek nagy igényeid ilyen téren, akkor az acélrugó+elasztomer megoldású olcsóbb telok is szóba jöhetnek. Azt azért érdemes fejben tartani, hogy ha telot veszel, az karbantartást is igényel. Az olajos telokban idõnként cserélni kell az olajt, a többinél pedig gondoskodni kell a megfelelõ zsírzásról. A különbözõ tömítések is folyamatosan kopnak, így ezeket is néha ki kell cserélni. A telok leírásában benne szokott lenni, hogy milyen idõközönként kell a karbantartást elvégezni. Ha elmulasztod, akkor nem lesz túl hosszú életû a cucc. Gondolom olyat mondanom se kell, hogy XC-re szánt telóval nem illik DH-zni és ugrálni... Én 2002 év elején vettem magamnak akciósan egy 2001-es Rock Shock Judy XC telot. Ha az emlékezetem nem csal, akkor valamivel 60e felett volt az ára, de nem bántam meg a döntésem.
Még valami... Azt a boltot, ahol ki röhögnek és lebénáznak gondolkodás nélkül ott kell hagyni! Akad éppen elég olyan bicos bolt, ahol korrekt eladók és szerelõk vannak. Keress inkább egy ilyet.
kösz a részletes infót. telót nem akartam most venni. majd nyáron dolgozok. viszont ahogy elnéztem egy x-7 szett kijön úgy 40 körül. amúgy a versenyzést nem mondtam komolyan. bár azért néha elgondolkodom rajta. de elõtte kéne egy normális bicaj. ami most van az mióta megvan nem volt felújítva. vmi szar noname shimano cuccok vannak rajta, szal nagyon gyökér. egész télen azzal jártam, a lánc mindjárt szétesik olyan rozsdás. de majd most!
Ha nagyon le van harcolva a bringád, nem lenne jobb, ha a felújítás helyett inkább újra cserélnéd? Persze ennyibõl nem fog kijönni egy új bringa, de a legtöbb helyen ma már van részlet fizetési lehetõség is. Esetleg érdemes megfontolni.
Áh, újat semmiképp nem veszek. Ezt most vettem két éve, csak egész télen -20 fokban félméteres hóban, ónos esõben is ezzel jártam. Amúgy ezt kicsit benéztem. Eddig eltetettem:
hátsóváltót hátsó agyat láncot fogaskereket kormányváltót féket
és ez így már 51.000 huf. És még kéne legalább egy hajtómû is ami középrésszel olyan 12.000. Még szerencse, hogy itt a húsvét.
Nem baj, szép lassan szentem nyárra kész lesz nagyjából, és akkor már csak a telóért kell dolgoznom.
Amúgy vázon kívûl szinte mindent lecserélek. Vázat meg lehet kérek karácsonyra,vagy szülnapra vmi komolyababt.
óóó... faszom! nagyba örültem, hogy majd ma kész lesz a bringám, erre a hapsi elnézte, hogy milyen váltókar kell hozzá, és amit rendelt az nem kompatibilis. viszont az x-7es kormányváltó csak 2 hét múlva lesz. most két hétig gyalogolnom kell.
Kellemetlen...
Nekem meg sikerült leamortizálnom a hétvégén az egyik belsõ gumimat. Készítettem fel a bringát az útra. Felpumpálom az elsõ kereket, felpumpálom a hátsót, majd azzal a mozdulattal, ahogy a pumpát leszedem sikeresen kitépem a szelepet a belsõbõl. Alig lettem idegbeteg... Azért elég ciki még a lakáson belül defektet kapni, úgy hogy a bringa egy métert sem ment.
Sajnos a belsõ tavaly lett véve az új kerekekkel egy idõben. Még csak defektem se volt vele. Szóval tiszta haszon. Bár ha végre lesz idõm kiszedni, azért megnézem lehet-e foltozni, sok reményt azért nem fûzök hozzá. Amúgy nekem is egy teleszkópos, nyomásmérõs, rányomod és a kallantyúval rögzíted a szelepen típusú BBB pumpám van. A probléma pont az volt, hogy a gyorszár kioldása után is annyira a szelepre szorul, hogy a végén a belsõm bánta. Magával a pumpa belsõ szerkezetével szemben is vannak fenntartásaim. Ha nem egyenletesen és egyenesen pumpálsz, hajlamos elengedni a levegõt. Amik eddig beváltak azok az SKS pumpái voltak, csak abból annak idején nem sikerült nyomásmérõs változatot felhajtanom. (Persze ami késik nem múlik...) Minden esetre az egész incidensnek van egy nagy eredménye, végre rászántam magam, hogy valami normálisabb, menetes szeleprögzítéssel ellátott mûhelypumpát vegyek otthonra. A BBB pedig megmarad annak, aminek ki lett találva, úti pumpának.
hu, én pont az sks pumpával nem voltam megelégedve :P
viszont nekem a BBBtõl minden nagyon bejön, semmi bajom vele, nálam ez az erõs szorítás sem jelentkezik amirõl beszéltél, bár mondjuk az enyém nem nyomásmérõs :D én sose foglalkozom a nyomással :D kitapasztaltam hogy az én súlyomra mennyi az optimális keménység, ami még nem ráz nagyon, de nem is túl puha egy felütéshez. Ezt már a külsõ ujjal történõ benyomásával is meg tudom állapítani :D
A leamortizált belsõt tanulmányozva úgy tûnik, hogy a felni szeleplyukának a pereme is valamilyen szinten bûnös a dologban. Ez van. Legközelebb majd jobban odafigyelek pumpálás közben. No de mindegy. A hétvégén legalább már el tudtam menni tekeregni.
jó neked, nekem még min. egy hétig a szervízben van:( minden reggel gyalog kell suliba mennem. bazz, 3 éve nem gyalogolok soha, most meg naponta km-eket. borzalmas:)
Asszem ez lesz: MONGOOSE ROCKADILE SX Ár: 59.900 Ft. Alu vázas, szerintem nem rossz, habár tesztet konkrétan errõl nem találtam.
Hát, az ilyen gépeken nem igazán vannak olyan váltók, meg fékek, amik a sarat bírják. egy kis kosz, és már kattog összevissza, rosszul vált. nem tudom nálad mi számít terepnek, de ne fûzz hozzá nagy reményeket. városban teljesen jó.
Tervezem, hogy majd lecserélek pár dolgot rajta miután visszatérünk :)
Amúgy lehet, hogy akkor már jobb vétel lenne egy
mali cobra, árban csak plusz 5k, viszont ezen már jó cuccok vannak szerintem.
A mongoose az annyiért nem sok, viszont maximum városban használható jól, ugyhogy én azt ajánlanám neked, ha mindenképpen bringát akarsz, hogy tegyél még hozzá egy kicsit, és vegyél egy komolyat. Csak egyszer kell megvenni...
Egyébként Románia nagyon jó, én az õsszel voltam ott :-)
Sajna pont az a baj, hogy most ennyim van bicóra (50-55k).
Végülis egy magellan hydra mellett döntöttem, közepes telóval 53k, és nem írnak rosszakat róla. Itt van, fentrõl a 10-ik.
Ez megfelelne nekem? Szempontok: - hubbi, turakerékpározás, hegyekben-városban etc.(nem fogok sziklakrol ugralgatni, de azert ne torjon kette az elso bukkanonal ^^) - 50k HUFot nem, vagy csak kicsit haladja meg árban. - nemakarom jópár évig lecserélni, sem alkatrészeket sem az egész gépet.
Ha nem, akkor mit ajánlotok helyette?
Régen nekem is Magellan-om volt, és csak jókat tudok mondani róla,le se cseréltem volna, de más lecserélte helyettem (ellopták), ha meglesz majd tegyél be nekünk róla egy képet :-) Ja, és ez a bringa szerintem szép is :-)
Garrett, ez a szempontoknak megfelelne, de neked is csak azt tudom ajánlani, mint elõzõleg, hogy ha még tudsz hozzá tenni valamennyit, akkor...mert ez egy olyan dolog, hogy most azt mondod, nem akarok semmi komolyat, aztán egy idõ múlva mégis :-) Kb én is itt tartok, hogy mindig azt keresem, mivel lehetne még feljavítani a drágámat.
Nagykerbol fogom venni, ugyhogy akkor belefér a keretbe. HA meg késõbb akarom fejleszteni, akkor gondolom lehet hozzá kapni profibb alkatrészeket... Egyelõre megfelel visszazökenni a biciklizésbe. (a régit nekemis ellopták 2x is :D aztan most másfél éve semmi :(( )
dracoval nincs semmi baj, elég korrekt gép, én személy szerint mondjuk a bikepositive alkatrészeket nem kedvelem, de van egy haver aki meg esküszik rá, végülis nem rosszak, én még csak a kerekeikrõl hallottma rosszat, másról nem, ugyhogy szerintem a hobbinak ez a kategória megfelel, bár a shimano hobbinak Deore és felette levõ kategóriákat javasol, de nekem sokáig volt egy acerás gépem, és nem volt vele semmi baj, ha szépen karbantartod akkor nem is lesz vele gondod sokezer kilóméteren át, csak a kopás....:D
igazad van ebben, bár azért figyelembe kell vennie hogy mi van ha késõbb nem dönt úgy hogy õt mégis érdekli a bringázás, akkor bánni fogja a befektetett összeget :D
mellesleg egy bicaj nem olyan mint egy autó, a biciklin minden létezõ alkatrészt lecserélhetsz D:
Hm...érdekes...elõfordulhat az valakivel, hogy késõbb azt mondja, nem érdekli a bringázás? :-))) Szerintem nem. Nálam ugy kezdõdött, hogy kellett a bicaj, mert kocsira nem volt pénzem, és hogy ugye legyen mivel járni, most meg ott tartok, hogy abból, amit rá költöttem, simán lehetett volna kocsit venni :-) Egyébként meg igazad van, késõbb is fel lehet javítani...
Alkatrész ügyben: nekem a Ritchey a kedvencem már jó ideje.