Hasznos lehet, de nem is annyira az arányokhoz, sokkal inkább ahhoz, hogy a különféle pózokat ki lehessen probálni. Meg persze ahhoz is jó, hogy a nézõpont változásának hatását tanulmányozni lehessen. Egy ideje már fontolgatom egy ilyen bábú beszerzését.
Nem fogom azt írni, hogy szép meg jó, mert azzal nem leszel elõrébb. Helyette inkább kritikát kapsz. Perspektívával mi a helyzet? Elvitte a cica? Egy olyan képnél, melyben térábrázolás van, nagyon szemet bántó, ha ennyire nincs megszerkesztve. Ha pedig alak ábrázolásról van szó, akkor egy pici anatómiai helyesség szintén jól jön.
Hen-tes, aranyos lett a sárkányod! :) Házi kedvencnek elfogadnám.Meg a fácska is nagyon édi. Hasonló fánk van nekünk is a kertben, annak is van szeme (1 db középen) meg szája, de tényleg és élõ diófa.
Rajzoltam tegnap ismét. Találjátok ki, milyen zenét hallgattam közben. Igénybe vettem utána a Photoshop-ot, ha már számítógépes izéknél tartunk. Melyik a kevésbé sz*rabb?
Szerintem olyan tutorialt, amiben leírják neked lépésrõl lépésre, hogy a képernyõn melyik pixelre kell kattintanod, hogy megkapd az áhított képet, nem fogsz találni. Át kell rágnod magad rajta és meg kell értened, hogy mik a figura ábrázolás alapjai. Ez ember ábrázolásnál, állat vagy rajzfilm figuráknál is ugyan az. Szóval jobb útmutatót, mint a már belinkelt könyvek nem igazán tudok mondani. Ha a figurák megrajzolása megy és azzal is tisztában vagy, hogy az adott felületeken a fények és az árnyékok hogyan érvényesülnek, akkor a festés technikák már nem fognak komoly problémát okozni. De ez nem egy egyszerû folyamat és nem megy egyik napról a másikra.
Ha vissza lapoztál volna pár hozzászólást, ott is megtalálhattad volna. Amúgy meg ha az egyik letöltött pdf nem mûködik, próbáld meg valamelyik másik mirror-ról a letöltést. Légy kreatív cr3ativ3!
Ha a könyves linkre gondolsz, akkor ott Andrew Loomis könyvei közül több is kimondottan az alakábrázolásról szól, legfeljebb más-más megközelítésbõl. A Fun Whit Pencil a karikatúra, képregény rajzolás irányából közelít, míg a Figure Drawing... kimondottan a mûvészi ábrázolás oldaláról. Esetleg még érdemes megnézni a The Vilppu Drawing Manual-t is. Glen Vilppu tanította annak idején a Disney animátorait is. Az animációk rajzolásához ugyan úgy szükséges az alakábrázolás megértése. Az alapok ugyan azok. A különbség talán csak annyi, hogy animációknál sokkal több az egyszerûsítés.
De konkrétan animálás alatt mit értenél? Ha a fázisonként egyesével megrajzolt képekbõl készült animot, akkor ezt akár Gimpben is el lehet kezdeni. Ha jól tudom, van videó szerkesztõ plugin a Gimphez, ahol kockánként tudod az animot szerkeszteni. Persze ezen a téren a raszteres (értsd képpontokból felépített képek) szerkesztõk helyett inkább érdemes valamilyen vektoros grafikai progira áttérni. A free alkalmazások közül az Inkscape ilyen. Ezek valamivel rugalmasabbak abból a szempontból, hogy az elkészült képelemek könnyebben manipulálhatóak. Ha viszont valamilyen konkrét animációs progiról van szó, abban nem biztos, hogy segíteni tudok. A 2D-s anim progikat nem ismerem. Régebben kicsit foglalkoztam 3D grafikával is, abban esetleg tudok még tippeket adni.
Magyar tutorialt nem igazán találtam, de ha szétnézel a devianart-on, ott szép számmal találhatsz ilyeket. http://browse.deviantart.com/resources/tutorials/gimp/?order=9&alltime=yes
Illetve ha ismersz magyar leírást, amiben a PS-t használják ilyen célra, az is használható, hiszen a legtöbb funkció szinte ugyan úgy megtalálható a Gimp-ben is.
A dolog amúgy viszonylag egyszerû: Fogod a bescannelt képed és berakod háttérként. Nyitsz egy új réteget, bekattintod, hogy õrizze meg az átlátszóságát és ezen körberajzolod az éleket. Legyen a neve mondjuk Körvonalak. Ezt követõen törölhetõ a háttér, vagy esetleg a helyére be lehet rakni egy olyan réteget, ami szürkével vagy a kép hangulatához passzoló színnel lett feltöltve. Ez után nyitsz egy újabb réteget a Körvonalak alatt és ezen elkezded a festést. A lényeg az, hogy az átlátszó hátterû Körvonalak réteg legyen felül, és az alatta lévõ réteg legyen az aktív, amin dolgozol. Ha több réteget is használsz figyel oda az átlátszóságra!
Nagyjából ennyi. Persze vannak fogások, amivel meg könnyítheted még az életed. Az élek körberajzolását némi célirányos kijelöléssel is meg lehet oldani. Meg persze több réteget is lehet használni. Érdemes külön réteget használni pl. a háttérnek, a közelebbi tárgyaknak és a fõtémának. Esetleg az árnyékokat és a fényeket is lehet külön-külön rétegként kezelni. Sõt ha azt szeretnéd elérni, hogy festéskor még véletlenül se csússz át egy másik felületre, akkor az éleket rétegmaszkként is fel lehet használni. Ez pl. technikai koncepció rajzoknál, mint amilyeneket a kocsikról készítenek, lehet érdekes.
A tablet jó, a tablet szép, a tablet király - profinak. Akik abbol élnek, vagy csak nagyon jól nyomják. Aki otthon rajzolgat annak meg tökmind1 sztem h zsírkréta, vagy hammerite-os mutatóujj