Nem értem, hogy ha mind kis kezdõ hülye kisgyerekek vagyunk, akkor miért foglalkozol velünk? Miért fektetsz idõt abba, hogy minket olts le? Nincs önbizalom? Csak gépen keresztül meg az arcoskodás? Hiszen ha ennyire hülyék vagyunk, akkor miért nem mész el és hagysz minket, hogy tovább mondjuk a saját hülyeségeinket, mit sem tudva az "igazi" mûvészetrõl. Nekünk is jobb lenne (nem kell hallgatnunk téged), és neked is, hiszen az itt eltöltött idõt, amíg irogatsz a kis hülye gyerekeknek, akik egyáltalán szart sem értenek a mûvészethez, fordíthatnád arra hogy "igazi" mûalkotásokat készíts, amit majd nézegethetsz egyedül, egymagadban, mert hogy a stílusod borzasztóan irritáló, arrogáns, felfuvalkodott, önimádó, egoista, önközpontú...Ki kell ábrándítsalak, senki se szereti az ilyen embereket.
Szóval? Ha elmész mindnannyai jól járunk vele. Te is, mi is. Na?:)
Pont ez benne a szép, hogy nem lehet összemérni a rajztudást. Lehet, hogy az egyik kurvajó csendéleteket fest, a másik fotrealisztikusan rajzol grafittal, a harmadiknak getzijók az akvarelljei, a negyedik kibaszottul érzi az emberek/állatok karakterisztikáit és baromi jó karikatúrákat képes így rajzolni akrámilyen technikával... stb.
Egy felvételin megint rohadtul nem számít ki milyen módszert használ, csak az hogy az eredmény jó legyen! Lévén ahány ember, annyi iskola, így különbözõ felkészültségû és stílusú emberektõl nem várhatsz el ugyanolyan végeredményt, mert nem robotok. Max berendezel nekik egy enteriõrt és megmondod, hogy van 2,5 órájuk lerajzolni a/2es méretben, grafitceruzát használva, majd otthagyod õket. Aztán értékelésnél rohadtul nem a te szubjektjv mércéd számít, hanem hogy a N darab jeletkezõk közül ki az a 10, aki egymáshoz viszonyítva a legjobb. Véleményed ekkor a te szubjektív tapasztalataid alapján állíthatod össze, objektív mérlegelés után.
Végeredményben pedig az mondanám a mûvészetekrõl úgy általában, hogy rohadtul nem technikai verseny az egész. A mûvészet célját felejted ki az egészbõl, és az a mondanivaló. Nem attól lesz mûvészet, hogy ecsettel van festve, sem attól, hogy 50 ember dolgozik rajta százmilliós berendezéseket használva... Mondanivaló, mélyebb tartalom, esztétikum... ezektõl lesz mûvészet, és mint olyan van akinek majd tetszik, van akinek nem...
Woody Allan mondta: Ne vitatkozz idiótákkal, mert lesüllyedsz a szintjükre és legyõznek a rutinjukkal.
Remélem érted. Ha nem, akkor a te bajod. Na köszöntem.
http://www.zsil-works.deviantart.com Õt is szarnak tartom mivel csaló, innen indult a vita mellesleg. Bár tetoválni mostanra megtanult az kétségtelen.
Na akkor mutass már te is valamit légyszi, annyira kíváncsi vagyok a te szuper hihetetlen munkádra, amit még maga Leonardo Da Vinci is megirigyelhetne. Nem de? Naa mutass valamit azokból a "remekmûvekbõl"!!!
Ha valaki az itt hozzászólók közül prezentál egy festményt amit õ készített szabadkézzel az mind1, hogy rácsozva vagy nem. :-) Akkor meghajolok a véleményetek elõtt faszjancsik.
Heh...kisgyerek. Az hogy így próbálod a másikat leoltani, rettentõ "magas" intelligencia-hányadosra utal. Nem is értem mit képzelsz magadról, hogy idejössz és mindenkit simán leoltasz. Arrogáns, nagyképû, felfújt hólyag. Folytassam?
#13588 - ÍGY VAN AKKOR EZ MÁR EGY NAGY SZAR!!!:D:D:D
Line nem veszed észre hogy 5-6 ember mondja neked hogy nincs igazad, te meg hajtogatod a magadét? A másik meg hogy a mûvészet nem verseny, ilyen baromságot én még nem hallottam. Ha meg nem tetszik ahogy itt vélekednek a te "igazadról", akkor nem kell ide beírni. Ennyi.
UI: Kérlek ne kötekedj meg okoskodj mert már irritáló...
Asegédvonalakról még véletlenül sem ebben az összefüggésben volt szó. Kötekedés helyett javaslom olvasd el az utolsó mondju 100 hozzászólást és próbáld értelmezni is. Még jobb ha elfogultság nélkül értelmezed. Nyilvánvaló számomra, hogy az itt hozzászólok nagyrésze ha nem az összes rácsozik nyomtat photosappal manipulál. Így köszönöm szépen a félig meddig védekezõ elfogult véleményeket. Leszûrtem a következtetést...
Szerintem olyan dolgon lovagolunk ami egyáltalán nem képezte a mondandóm lényegét, csak személyes vélemény és egyáltalán nem kötelezõ bárkinek is egyetértenie vele. Attól ezt én még így gondolom és egyáltalán nincs szükségem visszaigazolásra se tõled se mástól, hogy tudjam az igazamat.
Egyáltalán nem zavar ha valaki vonalaz, mondtam is. Viszont ha két vagy több ember rajztudását össze szeretnénk mérni most legyen szó akár egy képzõmûvészeti felvételirõl vagy bármi másról akkor bizony egyenlõ feltételeket kell biztosítani a résztvevõk számára. Ennyi
jah igen még annyit hozzáteszek a rajzomhoz hogy a bal alsó sarokban kicsit PS-elve lett mert a B8 inkább a kezemre tapadt mintsem a papírra.
jah és gumi fog, nem igazi
nem reklámoni akarom de ez AWSOME
---------------- #13564 az egyik exem jobb felsõ sarokból bal alsó sarokba haladva szén-grafit-szemceruza kombóval rajzol fotó realisztikusan rácsozás meg mi egyébb nélkül csak a fotó van mellette, nem autista csak ért hozzá....
---------------- #13583 már bocsi de tévedésben vagy, ez nem verseny, csak rajzolunk. mellesleg a rácsozás nem hinném hogy akkora baj lenne, miért is lenne hisz a ceruza adta lehetõséget használodki mivel a ceruzával rajzolod, és a négyzetekhez viszonyítasz, míg ha nem rácsozol, akkor a rajz egyik-másik részletéhez viszonyítod a méreteket-arányokat ergo ugyanúgy csalsz..... btw pszt...
----
Régi önarckép (rácsozva):
Nem is tudtam, hogy úgy általában a rajz/festészet/mûvészet verseny...
Ha õ rácsozza és te nem, ennek ellenére ugyan annyi idõ alatt ugyan olyan képet rajzoltok akkor ki is rajzol jobban?
Ezzel nem értek egyet. Az ha mindeketten berácsozzátok a lapot nem biztos, hogy jobb képet fog rajzolni az, aki eredendõen nem rácsozza be. A berácsozást egy bizonyos fokig lehet segédeszköznek tekinteni, de nevezhetjük technikai módszernek is, innentõl kezdve pedig rajzi eszköz. Ugyanúgy, mint a radír.
Egyáltalán mi a francért zavar, ha valaki segédvonalakat használ? Bárki használhat segédvonalakat, azért segédvonal. Ha a vérprofi megteheti, hogy nem használ mert van olyan rutinja, stílusa, akkor lelke rajta, de ha ezek után nekiesik egy olyannak, aki segédvanalazik, és ahelyett hogy segítene neki túljutni ezen a szinten leoltja, hogy õ milyen ki fos mert nem tud rajzolni, akkor a vérpfoi emberkéd egy arrogáns beképzelt seggfej, aki bár lehet tud rajzolni, de emberileg nulla.
Viszont érdekelne, hogy te miként definiálod a tradicionális mûvészetet?
Ha valaki rajzol valamit és lefotózza/beszkenneli, akkor az már nem tradi? - hiszen már a scan és fotó is modosítja az eredeti rajzot...
"ceruzát használ már pofátlan, ha a rajzát egy szinten kezeli azzal, aki még pattintott grafitdarabokkal dolgozott"
Igen. Pofátlan.
De azért azt csak elismered ha mondjuk leülünk egy modell elé te berácsozod a lapodat én nem. Nekiállunk rajzolni és kb. azonos idõ alatt hasonló minõségû rajzot készítünk akkor valószínüleg jobban rajzolok nálad mivel segédeszköz nélkül értem el ugyanazt az eredményt mint amit te. Ez kb. olyan amit állítasz bakker minthogy ne legyen doppingteszt. Igenis aki doppingol és segédeszközt használ, kizárják a versenybõl a picsába. Ennyi.
Ehez az is hozzátartozik mondjuk jobb ha tudod, hogy ha mindketten berácsozzuk a lapunkat jóval jobb rajzot fogok készíteni nálad mivel azt a fölös idõt és energiát amit a rajz pontosságába fektettem most bele tudom fektetni a tónusok lágyságába sokszínüségébe és mélységébe...
Teljesen egyetértek vele én is. Egész egyszerûen elbeszéltünk egymás mellett. Amúgy õ is egyetért azzal amit én mondtam.
"a nyomtatott segédvonal nyilván más kategória, ezt nem hiszem, hogy itt bárki is szorgalmazta." De igen, szorgalmazta. Olvass vissza.... Méghozzá azzal a felkiáltással, hogy michelangelo is használt a freskókhoz segédvonalat. akkor õ miért ne használjon a szar a4 es de niro portrékhoz.
Viszont amint belenyúlsz photoshappal az egész egyszerûen nem traditional art és nem szabadkézrajz... Ennyi.
Ha pedig valamivel nem értesz egyet nevezd meg, hogy mivel tesó...
Nem arról volt szó, hogy kevésbé mûvész. Hanem mondjuk arról ha ezekután a devianton berakja traditional artba.... Többit holnap mert mélyenszántó vitám volt a tudományos fórumba. :-)
"Viszont ha berácsozod ne akarj versenyre kelni egy olyannal portréban aki nem rácsozza be"
ennek semmi értelme! rengeteg nagy festõ használt rácsokat, hogy fejlessze magát. ez pusztán technikai érzék kérdése, berácsozott felületre akkor is, ha vérprofi vagy és nem használsz olyat, könnyebb rajzolni.
másrészrõl, ha valaki a technika adta lehetõségeket felhasználja az alkotásban, az mitõl lenne kevésbé mûvész? mert ezzel a logikával az, aki ceruzát használ már pofátlan, ha a rajzát egy szinten kezeli azzal, aki még pattintott grafitdarabokkal dolgozott.
rajzolni tudni kell digitálisan is, csak az tudja feltuningolni a rajzát aki érzi, hogy minek hova kell kerülnie.
a nyomtatott segédvonal nyilván más kategória, ezt nem hiszem, hogy itt bárki is szorgalmazta.
Az hogy ha kinyomtatja rá a körvonalakat, az tulajdonképpen kopírozás. Az nem segédeszköz, hanem szimpla átmásolás. Ha valaki így másolja le, akkor az nem igazán alkotás, hanem csak sima tömeggyártás. Szerintem ha valaki egy portréhoz rácsozást használ segédeszközként, hogy az arányokat betartsa, a másik meg egybõl felvázolja rács nélkül, ami csak gyakorlat kérdése, nem ez dönti el hogy aztán milyen lesz a mûalkotás. Hiszen a helyes arányok betartása elengedhetetlen, de nem abból lesz a kész mû. Úgy értem hiába rajzolod meg jól a dolgokat ha utána nem tudsz vele mit kezdeni. Én is egyre kevesebb rácsot húzok, majd egyszer rács nélküli is menni fog, remélem.
"Ez viszont baromság."
Szerintem nem az. (Ne tekintsük segédeszköznek a rányomtatást...)Ez olyan mintha azt mondanád hogy a ceruzával való bemérés is levon a kész mûalkotás értékébõl. Pedig azért a helyes arányok kimérése elengedhetetlen, és nagyon nagy gyakorlat kell ahhoz hogy valaki hasraütésre jól csinálja meg az arányokat.
Ezzel semmi baj, mivel te szó nélkül elismered, hogy nem vagy profi. A rácsozás amúgy se gáz mert az majdnem hasonló a ceruzás arányméréshez és dõlésszögméréshez. Viszont ha berácsozod ne akarj versenyre kelni egy olyannal portréban aki nem rácsozza be. De szerintem ez eszedbe se jutott.
"A segédeszköz használata egyáltalán nem von el a kész mû értékébõl"
Ez viszont baromság. De amúgy sem rátevésrõl volt szó hanem nyomtatott segédvonalakról. Szemek arckörvonal orr stb.
Ez bizony akkor von le a mû értékébõl ha nincs megemlítve. Ha meg van említve nyilván nem egy kategóriába tartozik a szabad kéz rajzzal.
A segédeszköz használata egyáltalán nem von el a kész mû értékébõl. Az ha valaki photoshoppal rátesz egy olyan effektet mintha rajz lenne aztán aszondja hogy õ rajzolta...Az már nem mûvészet. Ellentétben aki nem vérbeli profi, az persze hogy segédeszközt használ, mivel így megkönnyíti a saját munkáját. Gondolok pl arra amit én is használok: rácsozás. Mindig berácsozom a felületet és a ref képet is hogy tudjam a portrén naggyából mit hova. Nem csak megkönnyíti a munkámat, de javítja a minõséget és baromi sok idõt megspórolsz vele. A kopírozás az meg megint mást.
Ne ezt kéne beszüntetni, igenis tiszteljük meg mások, és az õseink verejtékes munkáját azzal, hogy említsük meg ha segédeszközt használunk. Egész egyszerûen ez nem korrekt.
Lehet igaz amit írsz, de az elejével maximálisan egyet kell értenem abból a szempontból, hogy a különbözõ segédeszközök pont a régi, nagy festõkkel szembeni tiszteletlenséget jelentik. Akik bizony nem rendelkeztek nyomtatóval, meg photosopal, hogy áthúzzák az arcél meg a szemek helyét...
Egy laikus pedig mint ahogy esetemben is történt zsil nevû userrel. Bemegy a lakásába látja a falon a deniro portrét és csodálja az illetõt, hogy milyen ügyes.
Mondom is, hogy de jó az a De niro portré. Ha akkor ott becsületesen elmondja, hogy ja jól sikerült de a szemét meg az arcélét meg mit tudjam én még mit photosopal raktam rá akkor persze lejjebb lohad a csodálatom. :-) De nem ez történt, csak annyi, hogy: köszi! ...
Akkor biztos azért értettem félre, mert nem ez volt a kérdés. :-)
Mindenesetre mostmár jó volna különválasztani a kopírozást, projectorozást, és hasonló 20-21. edik századi módszereket és segédeszközöket a valódi rajzolástól és festéstõl. Amikoris az ember leül és rajzol, meg fest. Max az arányok meg a dõlésszögek leellenõrzése ceruzával messzirõl! ami nálam még a rajz kategóriába tartozik.
Mint lentebb láthattátok valaki már a freskófestõket veszi alapul az a4-es papíros photoshoppos nyomtatós csalásainál.
Szerintem nem erre gondolt. Az hogy elkezded az egészet minden vonal nélkül bal felülrõl egészen jobb alulig és kész is tökéletesen...Lehet van olyan, de nagyon ritka...(autista)
bele-bele olvasgattam a blogposztba feluletesen. nekem ugy tunik, hogy az iro nem tud fotorealisztikusan abrazolni ezert nyomott egy gozkiengedos rantposztot amiben le hoax-ozza azokat akik feltehetoen tehetsegesek. onfelbaszas a javabol... persze biztos vannak ilyen csalok, de ez az iras nevetseges... persze majd elolvasom, ha gep elott leszek...
Ha valaki 100% fotorealisztikuan rajzol úgy, hogy minden felvázolás nélkül elkezdi az bal felsõ sarokban és a jobb alsóban befejezi, azt autizmusnak hívják.
Ha valaki fotoboltolt képre azt mondja, hogy õ rajzolta a két szép kezével az meg szánalmas.
Errõl érdekelne a véleményetek, leginkább olyannak a véleménye aki esetleg hasonló minõségben rajzol. Itt dícsértetek is deviantos csajt régebben. Ha jól emlékszem lehet az is fake?
Na meg ottvannak ezek a youtubos pasztellportrés videók meg ezek az igor kazarinosak http://www.youtube.com/watch?v=gmPrXKvxmj0. Errõl talán volt is szó de bocs nem találom. Ennek én hittem, hogy esetleg 9b s lereszelt grafit meg ecset...