én egyszerre használom a kettõ a ballal rajzolok ps-ben közbe a jobbom az egeren van pont ezért hogy könnyebben navigáljak, mert a csúszkákhoz nekem kézre esõbb az egér, és én is balos vagyok :)
szerintem begyakorolja elõször kicsiben, habár ez sehol sincs leírva. mondjuk ha nagyon profi akkor meg anélkül is, de nem tudom hogy létezik e olyan ember akinek anélkül is menne...
A/5 Fun Pen & Touch-om van és jah lehet tapizni, de azt a funkciót nem is használom, lehet majd fogom, de egér+billel precízebben tudok PS-ben nagyítani és navigálni.
Nekem is A6-os van. Amíg tudod nagyítani és mozgatni a digitális vásznat addig semmi probléma vele. Tabletnél nem mindig elsõdleges a méret. Ár-érték arányban nem biztos hogy megéri A5-öst venni, ha csak az aktív felület töredékét fogjuk használni...
Neked milyen van? Mondd, hogy nem valami Genius, Trust stb.
01 rõl inkább brad pitt jött le a becstelen brigantikból, de ismerem az eredeti pósztert és a filmet is láttam tudom mirõl van szó :D
igen, sajnos az arányokkal csúsztál el, ezért eshetett meg hogy én pl Harrison Fordot láttam.
más: vettem egy vásznat, a készülõ munkámhoz és az lenne a kérdésem, hogy mik azok a fa lapocskák amiket hozzáadnak? mert nemértem. már van egy csomó ilyen izém, de fogalmam sincs mire valók.
halihó srácok, itt egy újabb rajzom valamikor szombaton kezdtem, és vasárnapra lettem vele kész de itt van lépésekben, remélem tetszik majd nektek is :) 01 02 03 04 05
csiszolóvászon?:O arra hogy? lehet hogy én nem tudom jól a csizolóvászon fogalmát, de én úgy tudom hogy csiszolóvászonnal pl fát csiszolnak, nem pedig pasztellel rajzolnak rá >< persze lehet én tudom rossszul, stõ szinte biztos. szal te miféle csiszolóvászonra gondoltál? sima vagy vmi spéci?
pasztelhez próbáld ki a csiszoló vásznat
vászonra meg nyugodtan rajzolj rá de ne túl puha cerkával
ja igen és még egy kérdés egy másik témában: hogy lehet felvinni mondjuk egy portré vázlatát a kifeszített vászonra? mert kellene vmi támpont ahol mégiscsak be tom tájolni hogy hol van az orr, szemek, száj, fülek. vagy simán csak rajzoljak rá? vmi ötlet?
sztetek bristol papír jó a pasztellhez? mert próbáltam már akvarell papíron is, de az nagyon érdes, így nehéz az apró részleteket kidolgozni. vagy esetleg van vmi más papír amin lehetne jó kis pasztellrajzokat csinálni? mert bristollal az a problémám hogy egy kicsit nehezen fogja a pasztelkrétát és a ceruzát. szal felmegy rá egy réteg, a második már kevésbé, a harmadik már egyáltalán nem. mondjuk így meg már megválaszoltam a kérdésemet. na mind1 tehát akkor ti mit gondoltok: bristol jó a pasztellrajzokhoz?
Mi a pontos megnevezése az ilyen bábuknak? Marionett bábú?
Csak azért mert rengetegszer rajzolnék karaktereket de semmi ötletem a pozícióhoz, ez meg remekül szemlélteti... Régen IKEA-ban láttam ilyeneket, de akkor még nem érdekelt túlzottan. :D
amit már leírtam: miért füzet, miért kemény ceruza és miért portré?
Értem én, hogy unalmas a kocka meg a gúla de ez az alapja mindennek, amíg azok nem mennek ilyen palacsintafejeket fogsz tudni csak rajzolni.
Na, de én vagyok a te megmentõd, mert látom jobban kedveled az emberábrázolást. Vegyél egy ilyen modell fabábut és rajzold szarásig, így az alapokat is tanulod és nem dögunalom.
Nem gondolom, hogy ez papírforma, de egy nagyon képzett festõ tanárom nekünk azt tanította, hogy jobb kezeseknek /// a helyes irány, ahogy azt Kovács legény is megfogalmazta.
Sokan befordítják maguk felé a tenyerüket írás, rajzolás közben és úgy \\\ irányban rajzolnak, tónusoznak. Viszont anatómiailag ez nem megfelelõ kéztartás! A rajzoláshoz alapból laza kéztartás kell. A többi az agyadon meg idegpályáidon múlik. ;)
(Nem vagyok szakértõ. Csak valaha rajzoltam - mára sajna nincs rá idõm/energiám. :/)
Az a baj ha fordítva satírozol, hogy a csuklóízületed körül forgatod a ceruzát, ami pici képekhez jó, mert erõsen limitált a vonalak hosszúsága, és visszatartja a fejlõdést. Ha szép hosszú és egyenes vonalakat is akarsz majd valaha tudni húzni, akkor ahhoz majdnem merev csukló kell és könyökbõl/vállból mozgatod a kezed és így a pennát.
(Emlékszem mikor 5-6 éve nekünk magyarázták ezt és megtiltották hogy fordított tartásban rajzoljuk, akkor baromi kényelmetlen volt, mert nem azt szoktam meg. Sõt tetézték azzal is, hogy még a lapot sem volt szabad forgatni, mondván hogy ne csak egyféle kéztartással tudjunk rajzolni... Aztán belerázódtam és ma már nem is akarok másképp. Jobb kezes vagyok, ami a rajzolást illeti (én pl. billiárdozok bal kézzel, meg ha puskát kell tartani azt is kényelmesebb úgy - érdekes) és /// tónusozok. Természetesen késõbb engedték, de a jó rajz alapja a diszciplína, melyet csak szenvedések és gyakorlás útján szerezhet meg az ember. Ha megy valami, akkor lépj csak a következõ szintre, mert tudod, hogy úgy is/máskép is meg tudod csinálni...stb.stb...
A másik meg a rajzok mérete, mert erre is tettem utalást. Az a jó minél nagyobb. Egy krokihoz mondjuk elég az a/4-es méret, de egy komolyabb rajz a/3+. Anno gimiben mi szinte mindig a/2-es lapokra toltuk függetlenül attõl, hogy csendélet, enteriõr, portré, akt egyéb történet volt. Kellett egy kis idõ mire megszoktuk...:)
Egyetemen más volt a helyzet. Ott erõsen limitálta az idõ, nameg a téma szükségszerûsége a formátumot (jellemzõen inkább a3).)
Mellesleg a képedrõl:
Nekem tetszik. Igaz én spec. másképp használom a tónusozást, nem csak szigorúan egy irányba, de van olyan ismerõsöm, aki így tolja, most a kisképzõre jár. Nekem ez a stílus túl rideg, jobb szeretem ha tele van lazasággal a dolog... Hajrá!
merdo, úgy tûnik még mindig nem fogadod meg a tanácsainkat. megint egy olyan dologgal próbálkoztál, amit persze hogy nem tudsz megfelelõen emgcsinálni, mert az alapokat nem tudood. az árnyékolás itt is hiányzik, az pedig az alapvetõ eleme a helyes portrérajzolásnak. ne a legnehezebbel kezdj, mert ha azzal kezdesz, akkor sosem tudsz továbbjutni, mert nem tudod az alapokat! nem tudok én se már mást mondani, hogy ne a portrérajzolással kezdj mert az bitang nehéz. télleg elõször az alapokkal próbálkozz, rajzolgass kockát, gömböt, hengert és árnyékold különbözõ szemszögekbõl. mást már nem tudok mondani, ha nem fogadod meg a a tanácsunkat, akkor nem kell. csak úgy sokkal könnyebben tudnál fejlõdni.
#13252 - milyen színesceruzákat használsz? mi a márkája? portrérajzolás színesben itt egy nagyon jó példa. am te honnan tanultál meg így színesben? mert én is gondoltam rá hogy színesceruzát kipróbálom, mert tetszik. csak az a baj hogy fogalmam sincs, hogy kezdjek bele a tanulásba. szal ha tudsz esetleg vmi tanácsot, vagy oldalt ami leírja hogyan kell színesben a dolgokat, azt belinkelhetnéd, megköszönném:) amúgy a rajzod bitang jó lett télleg GRAT, nagyon jól csinálod:) am hány éves vagy?
#13247 - szerintem úgy satírozz ahogy jobban esik. én is így vagyok a bal kezemmel. szinte mindent a jobb kezemmel csinálok, de van pár dolgot amit ballal (porszívózás, seprés XD nahjo de télleg:D). szal úgy satírozz ahogy jól esik, mindig úgy jobb szerintem ahogy a természetesebb.
Bepróbálkoztam egy Bud Spencerrel. Talán egy nagyon nagyon picit lehet látni, hogy õ lenne... Egyébként nagyon jók a rajzok srácok!
Elõszöris köszönöm a túlnyomórészt pozitív visszajelzéseket,a csócsfényesek pedig pukadjonak meg! JÓLVAN NO, CSAK VICCELTEM.
Az van, hogy élõben nem ennyire sötét.Sajnos megint a rossz fényviszonyok miatt lett ilyen a fénykép, amilyen.Ettõl függetlenül tényleg nincsenek meg azok az igazi csúcshények , nemtom talán mert töbnyire nagyon beárnyékolom,majd megpróbálok a jövõben egy kicsi jobban odafigyelni erre, hisz már nem elõször említettétek.
A festésre még úgy érzem nem igazán értem meg , de színes ceruzával már kacérkodom , van egy pár autós képem amit színesben kiviteleztem.
Most az igazi cél az élethpõ, szines portré elkészítése, de nagyon nehezen tudom eltalálni a reálisnak ható bõrszint , esetleg ha valakinek van valami tanácsa , tapasztalata ebben a témában örömmel fogadnám.
Itt egy színes darab:
Csúcsfények ide vagy vagy oda.... :) igényes szép rajz lett.
Sziasztok,
Múltkor tanácsokat kaptam a satírozással kapcsolatban, miszerint balkezesként így: \\\ kéne satíroznom. Itt egy példa ezzel a módszerrel milyen lett... hát nem tudom... :S
A legnagyobb problémám az, hogy kényelmetlennek érzem ezt a satírozási irányt, a másik irányba (tehát ///) sokkal "szívesebben" satíroznék. Nem tudom az számít-e, hogy igazából a jobb kezemmel sokkal több mindent csinálok, jobb a domináns oldalam (jobblábas vagyok), és a bal kezemet rajzhoz-íráshoz meg pár dologhoz használom csak.
Zocsival értek egyet én is, az valóban hiányzik belõle, de tényleg szép munka! Az arca nagyon szépen lett kidolgozva, ráesõ árnyék is tetszik. Csak az a kár hogy ezeket nem fested. Színesben sokkal jobban néznének ki. Én is azért kezdek már ráunni a grafitra, mert egyszerûen unom a behatároltságát(úgy értem, hogy csak a fehértõl-feketéig tónusban lehet gondolkodni, nem lehet belerakni élénk színeket, mint például a #13211 hozzászólásban belinkelt képen). Nem akarsz véletlenül festeni? Amúgy tehetséges vagy, tetszenek a rajzaid! Grat hozzá!
Sajnos már eléggé régen rajzoltam és nem emlékszek rá pontosan ,de olyan 6-7 óra lehetett persze nem egyhuzamban.
Eleinte úgy gondoltam , ha leülök a papír elé addig nem kelek fel elõle, amíg be nem fejezem(no ez eléggé rosz taktika, mivel a végére már nagyon beleunok), utána rájöttem hogy sokkal jobb a végeredmény ha több napra bontom le a procedúrát.
Persze megrendeléseknél , fûleg ha egy csomó összeszalad , ez a filozófia ugrik és átálok futószallag üzemmódba.
Az alábbit olyan egy hétig csináltam 1 - 1,5 órás blockokban asszem megérte a fáradságot, de ez valójában a ti tisztetek eldönteni.
Szóval,megérte vagy sem?
DE.
Nyugi, csak viccelek! ;)
Szerintem tök jó, ha az alkotó is elmondja a mûvérõl a saját gondolatait, mert az a végeredmény jobb vagyis inkább személyesebb megismerését teszi lehetõvé. Ez persze nem mindig elõnyös, mert vannak olyan alkotások, ahol nem feltétlen jó a plusz magyarázat, inkább maradjanak a szemlélõben nyitott kérdések...
A kép szerintem jól sikerült. A fekete marker nagy ötlet. Én korábban ecsetfilccel kombináltam a grafitot, de rá kellett jönnöm, hogy az csak akkor mutat jól, ha aprók a részletek és a részleteken a grafit dominál, a többin meg a filc...
No szóval, ez volt az elsõ rajzom ahol kombináltam a grafitot, a fekete színesceruzát és a fekete markert.A lap block papír ,A3.
Úgy gondolom a legreálisabbnak ható rész a lökhárító lett és egyben ez is a legjobban ecsúszott részlet, úgy látom egy kicsit elcsúszott a többi részhez képest sajna, de annyira jól sikerült maga textúra ábrázolása hogy nem volt szívem kitörölni.
Remélem nem hatott túl egoistának hogy most tulajdonképpen a saját rajzomat elemztem ki.
Miért esne vissza?
Ez olyan hogy nem versenyzhet mindenki 40milliós Ferrárival versenypályán, de attól még, sok ember szerethet vezetni.
Maga kép nem rosz, de nekem nem tetszenek a túlságosan mély barázdák az arcán, De szerinte amit kevésbé dolgoztál ki sokkal jobb(nyaktól lefele) ott nagyon jó ceruzakezelésed és fény árnyékok is helyükön vannak, az arcon és adrapérián ez elveszett.
Hát az elõzõ képhez képest az enyémmel egy kicsit visszaesik a színvonal:
101-es Légideszant hadosztály egyik ejtõernyõse ,akit az Ardenneki offenzíva kissé megviselt.
Mivel készült?(ceruza lap stb..) mert tetszik és kíváncsi vagyok