Lehetne egy olyan heti mozgalmat indítani itt, hogy felraknánk a nagyon korai munkáinkból egyet, és mellé a mostaniakból, vagy a legjobbaknak tartottból..
Én legalább is kiváncsi lennék egy ilyen online "honnan hová" tárlatra.. :))
Köszi!
Már nincs meg az airbrush-omnak a tûje, maga a pisztoly itt van valahol, de a kompresszort is ki kellett dobnom, plusz az összes festéket...
Ma már nekem sem tetszenek a "szörnyes" képek.. :-) (de akkor ezen mentem éppen át)
off: Mindig változik az ember, ez leginkább akkor válik félelmetessé ha önmagadon veszed észre..
ez airbrush? wow! habár nekem most már annyira nem tetszenek az ilyen szörnyes képek, régebben tetszettek...viszont technikailag nagyon tetszik:)jók a színek, sztem egyetlen hibája hogy a felsõ részben a bogárkukac beleveszik a háttérbe. messzebbrõl nézve nem látni mi van ott. de lehet h direkt
Azt kell belátni, hogy bizonyos szintek nem "mindenkinek" nyitottak 0 képzettséggel. És ez így van sok mindenben, nem csak a tudományokban, de a mûvészetekben is, és ezért tanulnak szakmát az emberek. Senki nem pottyan ki az anyaméhbõl azzal a képességgel, hogy el tudjon készíteni egy szakrajzot..
"Rajzolni" elég tág fogalom. Valószínûleg más aspektusban gondolsz rá itt, ezért nem érted amit mondok.
Kicsit több tapasztalattal és évvel a hátad mögött majd megérted.
Dióhéjban: van rajzolás és rajzolgatás.
A BÁRKI tud "rajzolni" rövidebb-hosszabb idõ alatt meglátás a rajzolgatásra igaz. Vagy a másolásra, a mimetikus mûvészet alsó szintjeire. Ha komolyabban akarod másolni a természetet, formákat, tárgyakat, bármit, ahhoz gyakorolni és/vagy tanulni kell.
Az önképzettség minek számít, mondjuk úgy 20 év alatt autodidakta módon?
Azért én nem keverném a szubjektív látás és alkotás módot egy gagyi sablonos ismert figura firkával-sõt mind a kettõn lehetne javítani-ez már a harmadik vélemény... de errõl napokig lehetne beszélni, de lehet fogunk is vagy inkább pingálunk (ilyen vagy olyan) valamit?:D
Hát szerintem meg akárki meg tud rajzolni bármit (persze itt kész dolgok "másolásáról" beszélek) csak tovább tart neki.
az már egy másik dolog, hogy kib*szottsok türelem kéne hozzá
Én ha menet közben veszem észre, hogy nem tetszik, akkor szoktam csak kidobni, ha már kész van és akkor veszem észre, hogy szar akko' már elteszem valamerre :D
Amúgy én is azon az állásponton vagyok, hogy mindenki tud rajzolni csak van akinek elég pár óra hozzá, míg a kezdõnek vagy 'bénábbnak' esetleg több nap.
jah és csak annyit hogy a ceruzával bátrabban:) meglátod ha egy 2b-s ceruzával elkezded a sötétebb tónusok behozását a rajzodba sokkal jobban fognak kinézni ;)
nah igen nagyon régen én is folyton kidobáltam a nem sikerült rajzaimat. most viszont 4-5 évre visszamenõleg mindegyik megvan, és nagyon jó egyszer csak visszanézni az összeset és megnézni hogy honnan hová jutottam...
"Tegnap megpróbáltam lerajzolni Chuck Liddellt, de annyira borzalmas lett, hogy az már a kukában van!"
Ne kerüljön oda!
Ne mutasd meg másnak, ne rakd fel ide, csak tedd el egy mappába!
Igyál egy teát, majd ülj le, és rajzold le még egyszer ugyanazt a témát!
Majd sétálj, pihenj és aznap este rajzold le még egyszer.
Csináld 3 napig, a képeket rakd a mappába, anélkül, hogy az elõzõekre ránéznél.
A harmadik napon a harmadik rajzod elkészültekor nyisd ki a mappát és tedd egymás mellé a képeket!
Sziasztok! Nem nem, Bud Spencert nem én rajzoltam. Jó lenne, ha már letudnák egy olyan képet is rajzolni, sajnos én még nagyon nagyon kezdõ vagyok, de lelkesedésem az van, csak lehet ez nem elég! :) Itt van 3 kép, ezeket én csináltam. Tegnap megpróbáltam lerajzolni Chuck Liddellt, de annyira borzalmas lett, hogy az már a kukában van!
sztem a legfontosabb dolog hogy élvezd a rajzolást, azt csináld ami neked tetszik, persze ez nem azt jelenti hogy ne kérj segítséget:)
na ez az amit mostanság elõszeretettel hagynak a ki a fiatalok és a nulla tudás után a vászon közepére hányt magenta izét mûvészetnek hívják, mondván, hogy ez pop art pl.
Amúgy szerintem kétfajta mûvész létezik, az egyik az ösztönös ehhez is kell alap tudás de alkotás közben az érzelmei irányítják, a másik aki ésszel alkot, precízen megtervezi nem csak a képet hanem az egész pályafutását, felépíti szépen a saját karakterét kidolgozza a stílusát.
A tehetség - a ráérzés képességén keresztül - gyorsítja a tanulási folyamatot, ezen túl pedig önálló gondolkodásnak ad teret.
A fantáziát nem lehet megtanulni, nagyrészt adottság, vagy van vagy nincs. Ötleteket lehet lopni, tanulmányozni, vagy egyenesen megtanulni egy stílust egy témakört, berögzíteni gyakorlással a formavilágot, majd abból próbálgatni kihozni újat. Ez elég nehéz ha nincs mögötte az ún. "tehetség".
A szakmai technikai részhez nem kell tehetség csak segg.. azaz idõ, gyakorlás, még több idõ és még több gyakorlás.
Sok ilyen mûvészt ismerek, aki csak a mimezishez ért, szakmailag perfekt, azt csinálja, de leragad, korlátai közül kilépni nem tud és nem is akar.
A tanulási folyamat elején ezért nem elvárt (és néha egyenesen tiltott) a kreativitás, a túlzott önálló gondolatiság, "kilépés" a szabályokból.
Kell egy masszív alapismeret, amit szakmai alázattal lehet elérni, majd ezután lehet/kell önálló utat keresni és építkezni.
Igen tudom mire gondolsz.
Ha bemész vagy bemegy a boltba így is lehet kapni, hogy grafitrúd, vagy Progresso, használtuk mi is. Nagyobb felületek kitöltésére teljesen alkalmas. Ez a Progresso a vastagabbik fajta, aminek van fekete,ezüst, régebben piros borítása. illetve van még a Koh-i-Noor nak a vékony grafitrúdja borítás nélkül.
Nem tudom miért de abszolút egyetértek veled!
Nekünk engedték a suliban a grafit maszatolást, mondjuk nem is volt szak suli de az eredmény is jobban tetszett mindenkinek. Bp ált. suli (8.oszt.) verseny volt mindenki kapott valamit... elém raktak egy kitömött fácánt és kaptam rá 45 percet....2.lettem, persze kölök voltam és imádtam rajzolni másolni, fantázia rajzokat kitalálni...
A szenet szerintem azért használta mert nem akart cerkával satírozgatni/árnyékolni. Nekem van 2-3 db tömör grafit cerkám, olyan mint egy cerka csak grafitból van az egész (nem tudom mi a normális neve ez van ráírva: koh-i-noor hardmuth progresso 8911/2B) azt sem tudom milyen árban van de érdemes lenne befektetni neki.
a szén és cerka valóban nem illik össze, itt talán nem is szén van csak egy nagyon puha grafit + a scannelés/fotózás miatt lett ennyire szenes a hatása.
Ha jól látom, ezen van egy kis szén is.
Nekünk annak idején kifejezetten tiltották a suliban, hogy a grafitot, meg a szenet egymással vegyítsük, egyszerüen nem illik egymáshoz a grafit ezüstös, míg a szén kormos maszatos hatása. Ugyanígy a grafitot se szabadott mázgálnunk meg kenegetni.
Ha mindenképp grafittal akarsz rajzolni, akkor vegyél puha ceruzákat 2B-tõl felfele, az ezeknél keményebbek vázolni jók, a puhábbak pedig a mélyebb tónusok kialakításában segítenek.
Javaslom, ha nézel egy képet, ne a fejjel, ne a testtel, de ne is a szemével kezdj, hanem az egész alakot teljes tömegében próbáld meg felvázolni, figyelj az irányokra, és az arányokra. Mérj!! Ha portrénál is elkezded a szemet rajzolni, hajlamos elterelni a figyelmed, és elveszel a részletekben míg lehet hogy az arányokkal, és az anatómiával is gond lesz. Árnyékolni sokan sokféle képpen tudnak. Van aki a leghangsúlyosabb, legsötétebb részeket szereti felpakolni, és onnan halad a világosabb árnyalatok felé, van aki épp fordítva, és van olyan is aki egyszerre fejleszti a képet.
Ha rám hallgatsz, akkor néhány próbát megér a portré, hogy érezd az anyagot, de én egyszerûbb csendéletekkel próbálkoznék, vagy egy kis kockológiával, pl a mérés végett.
Mi sem akttal kezdtünk a középsuliban... :)
Azt hiszem mindenre válaszoltam, ha kérdésed van írj, és kibonthatjuk jobban pl a portré témát akár, hogy ott mik azok a dolgok amikre figyelni kell.
Tökéletesen lerajzolni valamit valóban bárki megtud tanulni, de mûvész még nem lesz akárkibõl. Ez igaz a zenére szobrászatra építészetre meg úgy mindenre.
#12707 Szerintem ezt a képet nem olyan vészes megrajzolni, kb 10 perc
#12708 :D
Anno az egyik rajztanárom azzal biztatta a "gyengébbeket", hogy a rajzhoz nem kell tehetség és mindenki ugyan úgy meg tud rajzolni egy adott képet, max tovább tart neki. Vélemény? :D
Sziasztok!
Egy teljesen kezdõ rajzolni tudni akaró ember vagyok :) Milyen ceruzát vegyek? a HB2-es jó? Rajzolásnál mikre érdemes odafigyelni? Ha nézek egy képet hogyan fogjak neki? Elõször a fejjel, vagy testel? Hogyan kell árnyékolni? És haj/szakáll rajzolásával is gondok vannak. Ha gondoljátok teszek fel egy pár képet, amiket eddig csináltam... Nagyon köszönöm a válaszokat elõre is! Egy ilyen képet nehéz lerajzolni pl?
Amint vége a vizsgáknak neki kell állnom újra rajzolni.
Eszméletlen
Kár, hogy ott maradt a "glória" körülöttük. Meg a leányzó mögé mehetett vna egy picit sötétebb háttér, hogy jobban kiemelje... de szép munka! Csak így tovább!
értem. hát egy 60cm x 18cm es képet vázoltam fel, szal elég keskeny lesz. azt még nem tudom h mennyire lesz egyenletlen a felület, de azt mondod h ha teszek rá egy keretet, vékonyabbat, akkor sokkal egyszerûbben meg lehet oldani? mert én úgy gondoltam hogy csak üveg rá, de ha vmi véákony egyszerû keret menne rá az se lenne rossz. nemtom hogy ha teszek rá keretet akkor olcsóbban és egyszerûbben meg lehet e oldani...
1. lehetõség:
Egy komolyabb keretezõ-studóban megcsinálják neked. Ehhez méretre vágott üveglap kell amivel valószínûleg üvegeshez fognak küldeni (pénz és utánajárás) ha komolyabb a hely akkor Õk maguk intézik neked az üvegest, és felszámolják neked utánajárásuk díját is (nem lesz olcsó).
2. lehetõség:
Elfelejted egyelõre a nagy "egyediséget" farost-alap méret tekintetében, beállsz a sorba és veszel gazdaságosabban egy elõre méretre szabott standard üveglapos keretet amibe belerakod a Te farostlemezedet (azaz elõre akkorára festesz) amennyiben belefér (vastagságra).
Ebben az esetben a súly is tényezõ, mivel a gyári fémrögzítõk eléggé gyengécskék...
Ha a farostlemezen a festményed vékonyan felvitt lazúros felület akkor lehet üvegezni is keretbe (kultúrált vékonyabb keretbe, amit alig lehet észrevenni), ez a legegyszerûbb és legjobb megoldás.
Ha viszont a festmény impasto technikával készült, vastag és egyenetlen felszínû akkor nem szabad üvegezni!
hát jó készre valóban én is láttam, csak az a baj h nemhiszem h pont erre a méretre lenne ilyen amit én akarok csinálni:/ nembaj majd vhogy kitalálom. jah és kösz:)
lehet venni felpattintható kampókat vagy karmokat, ami összeszorítja az üveget meg a farostlemezt. de ehhez kell lennie megfelelõ lyukaknak a faroston, amibe belekapaszkodhatnak ... meg kell egy hasonló cucc akasztónak is... én még csak készre gyártva láttam ilyet, de biztos meg is lehet kapni alkatrészenként és úgy megcsinálni... de hogy hol, azt ne kérdezd
hogy lehet bekeretezni egy farostlemezre készült festményt, úgy hogy üveggel lefedni, de ne legyen hagyományos kerete? nem tom h most mennyire voltam érthetõ, de olyanra gondolok, hogy csak egy üveglapot teszek rá, és úgy feltenni a falra. na ezt hogyan lehet?? v ha esetleg vmi keretet még rátenni, akkor vmi egyszerû és modernre gondoltam, nem egy túlcsicsázott dologra
Syd Mead az egyik legrégebbi és legismertebb sci-fi artist. (blade runner, tron, aliens - hah?) Überbrutálon nyomja az öreg és asszem még mindig kézzel festi a koncepcióit. Nagyon egyedi retro-futurista stílusa van. Baromi intelligens ember, egyszer volt szerencsém látni egy interjúját, ahol az alkotásáról beszélt, meg hogy manapság már mennyivel könnyebb, de neki szüksége van arra, hogy érezze a kezében a dolgokat...stb.
Vannak még munkái itt, itt és itt. És persze ott a gugli is! ;)
Discoveryn tegnap volt valami future car címû mûsor abban volt egy profi fickó a neve : Syd Mead.Sõt lehet hogy a legprofibb, ha találtok sok sok képet osszátok meg.
Milyen filc az amivel ha húzol egy vonalat és pl keresztbe rá megint akkor a kettõ ahol fedi egymást ott sötétebb lesz a szín árnyalata? Valamelyik lentebbi linkben láttam újból, elõtte valamelyik discovery autótuningos mûsorban azzal csinálta a gyerek a tervrajzok színezését.