Nem találtam másfajta képet róla
Szóval ilyesmi csak nem rajzfilmben hanem sima rajz vagy kép. Mintha egybeolvadna a két dolog.
Nem tudom értelmesebben leírni
Köszi szépen!
Hát jah, sok munkában van jó pár rajz. Várom a linket kíváncsi vagyok szeretek másoktól meríteni(ötleteket lopni magyarul:D), az én weblapom az aláírásomban olvasható.
A Föld meg jah:) megvannak a tervek a jövõre nézve, irány a nemzetközi piac.
Nem, nem arckönyvezünk, de megnéztem a munkáitokat, a monokróm portrék nagyon jók, gratula!
Némelyiknek a hátterével gondolom elvoltál egy darabig.. (klasszikus tapéta, stb) :-)
Ha meg lesz a honlapom privátban dobok egy linket majd.
Grat a jobb oldali csajszi valóban frankó a baloldalival kapcsolatban meg úgy amúgy, csalni kell folyamatosan szépíteni, ennél a kislánynál ha raktál volna plusz hajat ami takarná kicsit a homloka két oldalát nem lenne vízfejû. A háttérnél meg mögéjük több sötétet kellett volna rakni és a szõke haj egybõl élne. Ez a maszatolós egytónusú háttér nem szerencsés, vagy fényárnyékos legyen vagy valami konkrét. a maciknál meg hiányzik egy középhosszú sötétebb szõr ami vastagságot ad a bundának.
És a sötét árnyék néhol (de tényleg csak néhol) pár 8B-s kontúr elférne még. Ez rakja térbe az alakot.
Szerintem:)
Hát az elég sokat számít hogy egész nap ezt csinálják,úgy azért megjön az ihlet is ha ráérsz olvasgatni,filmeket,játékokat nézegetni.Ha még a munkatársaid is ezzel foglalkoznak az még jobb.Hát nekem kb szombat délelõtt van pár órám rajzolgatásra,az hogy ebbõl megéljek az teljesen a sci-fi világába tartozik.Kénytelen vagyok olyan munkahelyen dolgozni amit utálok hogy valamilyen minimál szinten megéljek.Ez szép lassan kiöl minden motivációt belõlem.Bocs ez már nem a rajzok témába tartozik:)
nah sikerült beszerezni egy ismerõstõl airbrush szórópisztolyt, és egy autó kompresszort(vagy minek hívják azt a kompresszort ami fújja az autó gumijait) és összeeszkábáltam egy csövet(slag:D), amivel sikerül elvezetni a levegõ nyomását a pisztolyba. habár nyomásszabályzó nincs rajta, a csövön lévõ apróbb lukak megteszik. szal ez egészen házbi barkács, de mivel most kezdek neki csak az airbrushnak, nincs szükségem profi felszerelésre.
nah de a kérdés: ha több színnel szeretnék airbrush-val dologozni, akkor azt hogy csináljam? pl beleöntöm a tartályba a sárga festéket és utána kékkel akarok dolgozni, akkor beleöntöm csak simán utána a kéket? vagy elõtte öntsek bele vizet, fújjam ki, és utána a kéket? szal aki már airbrushozott valaha azt help pls!
õõõ... a jobb oldali kiscsaj feje:FANTASZTIKUS! komolyan gratulálok, a lány arca és a haja egyszerûen ÉLETHÛ! GRATULÁLOK.
A bal oldali lány feje már nem olyan mint a jobboldali(persze ezzel nem azt mondom hogy rossz. félre ne értsd, mert az is jó), kicsit hiányzik belõle az élet, ami a jobb oldaliban benne van. a szeme mintha csak oda lenne téve, nincs mélysége. a másik dolog hogy a játékmacik is egy kicsit összecsapottnak tûnnek, még mindig a szõrzet kidolgozása kicsit felületes. jah nem is, ez erõs szó...nem felületes hanem stilizált. pont úgy mint az elõzõ rajzodban a macskánál(a lány aki a karjában a fekete-fehér macskát tartja). nézz utána, hátha találsz valamit interneten hogy hogyan lehet élethû szõrzetet csinálni. én már egyszer belinkeltem egy módszert, de ez közel sem az egyetlen módszer amit élethû szõrzet rajzolására lehet használni. ha esetleg nem tudnád melyik módszerrõl beszélek: -->ez<--
összességében a rajz nekem nagyon bejött! GRAT hozzá!!
Természetesen nem úgy ülnek neki, hogy a fejükben ott a teljes kép, de a hangulat többnyire igen (én is így dolgozom).
Nagyvonalakban tudják, majd folyamatosan dolgozzák ki a részleteket, némelyeket elvetnek, mást beépítenek a tervbe.
A lényeg az, hogy képesek meglátni mitõl lesz egyedi a forma, ami vezeti majd a szemet, ami hatásos lesz a kép kidolgozása után. Ez az érzék egy idõ után az ember kisujjában lesz, viszont az induláshoz szükséges fantázia, képzelõerõ az egyéniség-függõ adottság.
Egy kis kihagyás után újra itt.
A referencia kép szerencsére már jobb lett, mint az utóbbi 3 rajzoknál.Még 1-2 napot dolgozni szerettem volna vele, de a megrendelõ idõszûkében volt, így ez az állapot is megfelelt neki.
[imgw=http://noob.hu/2010/11/14/rend.jpg]
DE ok egesz nap ezt csinaljak :) Ez a ficko is az ncsosft vezeto designere. Es a legtobben ahogy en neztem igazabol mikor dolgoznak csak nagyvonalakban tudjak hogy mit akarnak aztan ugy haladnak a reszletek fele utkozben alakul ki.
Ezen a szinten a kép kidolgozásánál (már a kisujjában van) sokkal fontosabb az alapötlet, a formaterv. Egyedit kell alkotnia, csakúgy mint egy designer-nek (akár ruhát tervez, akár egy koncepció-autót), ehhez pedig fantázia kell, amit nem nagyon lehet tanulni, az általában vagy van vagy nincs. Ezért mondjuk rájuk, hogy zseniális. A kivitelezést már meg lehet tanulni rövidebb-hosszabb idõ alatt.
A laikus külsõ szemlélõ, aki soha nem rajzolt nem tudja ezt a kettõt elkülöníteni, csak összességében nyûgözi le a kép, de nem tudja miért.
Õ profi.
Megmutatja, hogy a fantasy festészet nem halott, pláne ha ötvözi csipetnyi dark-kal és steampunk-kal. Észrevehetõ benne H.R.Giger formaterveinek hatása is.
Gyönyörû munkák.
huha én ilyen szakszerû leírást nem tudok adni, viszont a józan paraszti eszemmel gondolkodva nekem is kicsit feltûnt a szemben az hogy a csillogást kontúroztad. a másik jótanács hogy szerintem ne csak egyféle ceruzát használj hanem 4h-tól egészen 7-8 b ig, persze ez nem azt jelenti hogy minden közötte lévõ szintet vegyél meg. mondok egy példát, nekem van 4h,b,4b,7b ceruzám, Derwent, ezekkel egész jól le lehet rajzolni minden színmélységet, persze ez nem azt jelenti hogy neked is pont ilyeneket kell venni, én csak ilyeneket használok.
a másik amit észrevettem hogy tényleg homogén a tollazat. ha szõrt/tollazatot rajzolsz, ajánlom a "karcolást", ami azt jelenti h egy tûvel amit egy rotringba fogsz belekarcolsz a lapba, persze nem úgy hogy átszakadjon, így amikor grafittal átmész felette az fehéren marad. jah és az a 2 óra nem elég:D:) tegély még bele 2-t és már sokkal részletgazdagabb munkát adsz ki a kezedbõl.
ezekeet leszámítva tetszik a rajz!
UI: az árnyékolás, tónus sokkal de sokkal erõsebb legyen.
Nem rossz rajz ez, még csiszolni kell a technikádon de jó úton jársz. Jegyezd meg morcoskutya szavait, mert hasznos tanácsokat mond! :)
Nekem annyi hozzáfûzni valóm lenne, hogy figyeld meg jobban és tanulmányozd, amit épp rajzolsz. Oké, hogy képrõl rajzolsz mert az egyszerûbb meg jó gyakorlási alap, hogy kialakuljanak a megfelelõ motoros idegek és a rajzos látásmódod, de! Fontos az is, hogy a dolgok mögötti összefüggéseket észrevedd! A rajz, különösen ha tanulmányrajz :), minden esetben egy tanulási folyamat. Közelebb visz a világ jobb megértéséhez.
Ennél a rajzán itt most hozhatnám példának a tollazatot. Nekem úgy tûnik gépiesen oda lett rajzolva és nem hozza a kívánt effektet. Nem érzem a térbeliségét, hogy fordulna, követné a madár egyébként nagyon gömbölyû és áramvonalas testét. Két dologra gondolok: vagy nem figyelted meg kellõ részletességgel, amihez türelem kell (errõl beszéltem fentebb), vagy nincs még kialakult "rajzos szemléletmódod", hogy mindig csalni kell egy kicsit. Erre utalt morcoskutya is, de a két dolog összefügg és késõbb már automatikusan figyelsz majd a "részletekre". Így elbillen a mérleg az élvezhetõség irányába, a "hitelesség" rovására. Ezt azért tettem idézõjelbe, mert ne feledd a rajzolás majdnem minden esetben absztrakció, így a csalással akár többletjelentést is tudsz csempészni a mûvedbe. De ez már egy más kategória...
A térbeliséget javítja a dinamikusabb ceruzahasználat.
Tudatosan keresd azokat a helyeket ahová erõsebben odanyomod a plajbászt, ahol viszont nem szükséges a kihangsúlyozás, ott finomabban vidd csak fel a vonalakat.
A távolabbi részek általában véve halványabbak és homályosabbak lehetnek (de a vonalak ne legyenek bizonytalanok, maradjanak a helyükön). Ami közel van az hangsúlyosabb, és a tónuskontrasztok is itt a legerõsebbek.
Ennél a képnél kihangsúlyozandó a szem és a csõr laterális része.
A szembogárban a befénylést ne kontrasztold körberajzolással, mert nagyon mûvi. Ehelyett radírral nyúlj bele a végén és tedd fel a fényt.
A tollazat textúrája túl homogén, így a madár szügye nem ugrik ki a térben, nincs mélysége. A minták úgymond "unalmasak".
Vonalvezetésbe (tollazat) vigyél egy kis szokszínûséget, mintha egyszerre több stílusod is lenne.. kezdetnek képzeld el, hogy nem egy ember dolgozik a papír elõtt, hanem mintegy 3-4 grafikust személyesítesz meg, eltérõ stílussal, technikával..
Még akkor is, ha az eredeti képen a tollazat ennyire egysíkú.
Néha kicsit "csalni kell", mert a fotóval szemben a rajznak több kritikus pontja van, amin változtatni kell, hogy hatásos és életteljes legyen a mûvünk.
Rajzom.Kb 1,5-2 órán át rajzoltam képrõl.
Ez volt az elsõ olyan rajzom amihez tényleg odatettem magam.
Tudom hogy nem tökéletes,ezért kérném a véleményetek,elrajzolás,térérzet stb.
Köszi!
Viszonylag ritkán fordul elõ velem mostanában, hogy hirtelenjében égetnivaló szükségét lássam egy elefántos ecsetnek... :)))
Mondjuk úgy megyek a büfébe és eszembejut, hogy ubazzeee megint nincs nálam egy se.
valaki el tudná mondani hogy hogy kell PS CS2-ben fel ismertetni a programmal az ecset pack-okat? mert bemásoltam a .abr fájlokat az ecsetek közé de a program nem ismeri fel :S
asszem megtaláltam a maygar megfelelõjét: mûvészkarton. nah majd megyek boltba azt megveszem, kösz minden segítséget!
õ is azt mondja hogy vannak különbözõ felületû változatok, vagyis a rajzoláshoz adhat egy kis textúrát, ha nem sima hanem göröngyös pl.
Valami címet kellet neki adni kicsit lehet hogy béna.A fényszórónál is vannak gondok tényleg,mondjuk nagyon oda kellet figyelni hogy ne merüljek bele részletekbe s így lehetõleg csak nagy ecsettel maszatolgatni.Meg azt is szerettem volna ha nem lehet beazonosítani a verdát,és inkább a fényeken van a hangsúly.
Köszi örültem
helyesbítek: nem olvastam hanem láttam. de itt a két vidi: 1.vidi Matt Busch itt 5:50nél beszél róla és a 2.vidi
igen, én is láttam a képeket, de (lehet h értetlen vagyok) még mindig nem tudom hogy tulajdonképpen ez egy karton féleség, szal 100%ban papír, vagy van alatta fa és arra van egy vékonyabb papír(pl bristol) vagy hogyan? mert azt olvastam h ennek az az elõnye hogy sokkal jobban viseli a vizes bázisú festékeket mint a sima rajzpapírok. tehát akkor pontosan mi is ez?? és mi a magyar neve ha van neki? mert rajztábla az nem az, vagyis neten mást ad ki. sima fa rétegelt lemezt.
vagy ez vmi olyan h gyárilag van valamiféle tábla, ami fából v mûanyagból v nemtom mibõl készült, és rá van buherálva teljesen egy papírlap? szal ez nem egy vastag papír hanem egy ilyen hibrid vmi?
Mert különbözõ felületûek lehetnek, kristálysima, durvább, göröngyös stb. kézbe tudod fogni, befogod a papírt, azt vele együtt elteheted
mi? de ha a fatáblára ráteszem a papírt az miben más mintha asztalra tenném? ezen nem rajzolni kell? kell re egy másik papír és a papíron rajzolni? jah és tudsz mutatni egy boltot ahol lehet ilyet kapni?
értem de a rajztábla az nem fából van?? szal azon rajzolunk nem pedig arra. már pedig matt busch arra rajzol. majd megyek hnap megkérdezem mûvész boltban, azt majd kiderül.
Kritika: bal oldalon a hûtõrácsba ne lógjon bele a fényszóróból jobbra terjedõ bizonytalan alakú tört fény. Ha igen akkor pedig bõvítsd ki felfelé és lefelé is a kiterjedését, úgy természetesebb lesz, így kicsit zavaró artifactnak vagy mellényúlásnak tûnik.
Minden más tekintetben ragyogó munka, színvilág eltalált, minden szempontból rendben van, gratulálok, tehetséges vagy.
tetszik, de hajnalhoz nekem picit világos. am télleg jó.
de vki pls mondja már meg h mi az az illustration board!!!! bárki aki tudja. talán morcosqtya, ha tudod pls írd le, neked elég sok van már a hátad mögött a rajz/festészet terén, hátha rajzoltál!festettél ilyenen.ez mi a?!!
lenne egy kérdésem: mi is pontosan az az illustration board??? mert láttam másnál, külföldi videókban, és a víz bázisú festékek nem gyûrik fel, nem rongyolják össze mint a sima bristol papírt. mert már próbáltam bristol papírra festeni de folyton összerongyosította az egészet:/ szal pontosan mi is ez? és kb mennyibe kerül?
Hát azért szerintem a nem lényeg az volt jó hosszú legyen,aztán dragunov lett amire hasonított.Egyébként nem állna meg a vállán a távcsõ (vagy mi az)miatt ha csak nincs rajta hátizsák.Meg a két keze is rendellenesen áll de így adta ki a "keresztet".
Nemán. A fegyver amit elõször rajzoltál mérföldekkel faszább.