Nah? ez a felni jó lesz az autóra? :/ Gumiból nem tudtam jobb mintát.
Ez marha jó! Kicsit mind map feelingje van, de abból is az egyedibb félére lehetne rámondani:) Nagyon tetszik, alkalmazni fogom benne ezt a "földgömbös" centert:)
Hát most jobbra nem futotta De majd késõbb biztosan jobbá alakul ha nem hát ott egy baki és annyi :P Nekiállok felnit is ki kell találnom h milyen márka, meg forma illene. Esetleg ötletek?
Jelenlegi állás. Még mai nap folyamán igyekszem a másik lámpát is befejezni.
Hibásak a vonalaid. Ugyanis pl a Lámpa az alul nem ott végzõdik ahol már takarja a motorháztetõ kidomborodása. A visszapillantó tükörnek nem ott van a vége ahova húzva van.
Mivel ez egy részleges kép. Így a te szemednek lehet nem passzolnak a dolgok de az enyémhez igen és majd a késõbbiek folyamán meglátod hogy tévesen ítélted meg az arányokat mikor húztad a vonalaid. De köszönöm hogy megpróbáltál építõ jellegû HSZ-t írni.
Olyat lehet szúrni, ami csak kicsit készült kézzel, és többnyire gimppel? :)
Nem kötekedésképp, mert én ehhez mérhetõt sem tudnék rajzolni, csak kicsit sántít így.. Amúgy állat nagyon. :)
Jelenlegi helyzet az élek pontos kihangsúlyozás majd a legvégsõ helyzetben lesz. Vélemény?
Hát próbáltam a Sportosságát megõrizni és a megszokott kerek formákat. De próbáltam újat vinni a dologba hogy a hátulját kicsit megváltoztattam. A hátulját úgy sportosabbá tenni hogy megtörjön a formát hogy ne legyen lekerekítve kicsit agresszívabb legyen. A megszokott hátul elhejeszkedõ motor elöl kapott helyet, ezért olyan nyújtott kicsit az eleje. Így jobban lehet szórakozni a hátsó kinézettel.. Meg persze a hosszú motorháztetõ több erõt mutat. Jobban hangsúlyozza elsõ ránézésre mint egy Hátsó motor..
De igen belegondolva az egyenesség az hasonlít a korábbi Porsche kinézetére. De a szélei meg vannak törve a lekanyarítással így nem is értem miért hoztad fel. Maga a lámpa elhelyezkedések sem így vannak ahogy itt persze ez így nem kivehetõ egy Rajzból.
ááá szerintem elég egyedi...amugy is nagyon nehéz "egyedit alkotni" mivel szinte minden forma megjelent már valamelyik autón...ráadásul nagyon is egyedi, meg amugy is egy ráncfelvarrot Bugatti lenne, remélem jol mondom.
Jól néz ki nagyon! De közeli rokonsági mutatói vannak a régi 911 Porsche-val. Fõleg a hátulja. Javaslatom vigyél bele több egyedi formát.
A rajzolni tudsz az biztos!!
ez a hátsónézet COOL!!!
Nem értek az autókhoz, azon belül a Bugattikhoz sem, de jó a terv. Jók a formák!
Várjuk a további fázisrajzokat!
Hátulról így nézne ki. Legalább is elképzeléseim szerint. Gondoltam megtöröm a megszokott kerek hátsót és kicsit agresszívabb sportosabb külsõt adok neki egy enyhén tört hátsóval. Vélemény? Vagy maradjak a kerek formáknál?
Örülök hogy tetszik. Még ma megpróbálom megcsinálni a hátsónézetes képét. Csak bonyolult a méretarányok megtartása miatt..
beszarsz! nagyon jó! nagy ötlet a középsõ légbeömlõt v alakúra csinálni az eredeti fordított u helyett. Picit Audi R8 keverék is.(de nagyon bejön mert az a kedvenc verdám)
jól néz ki,de nekem úgy tûnik mintha a jobb elsõ kerék "ráfutna" az orrára. vagyis nem az egész orra, hanem ott arra a lapos bigyóra ami középrõl indul...sry nemtom mi a szakszerû neve am jól néz ki
Ma esti futórajz még nem kiforrott terv de igyekeztem az éleit pontosan meghúzni. Remélem látszódik a lényeg. Bugatti Veyron Concept - Vélemény?
am dady, te tanártól tanultál, vagy magadtól, internet vagy könyvek segítségével fejlesztetted magad?
Ha elfogadsz egy szakmai tanácsot:
Radírt csak ott vesd be ahol tényleg elkerülhetetlen.
Leginkább a tónuskontrollhoz illetve a fényekhez használd!
Nem baj az ha sok (finom) vonal van egy rajzban, így tanulsz, látod a hibáidat, tudsz korrigálni, többet tanulsz így mint ha állandóan radiroznál.
Eleve finom vonalakkal kezdj, ne véss a papírba, az erõs vonalakat a vége felé rakd majd fel. Már tudni fogod hova...
Köszi!
Õszintén, próbálkoztam mindennel az arányok megtartása érdekében.
A kockázás jó technika, amivel egyszerûbb dolgozni, de én csak egy középen átmetszett keresztet rajzolok a lapra, onnan már csak másolás.
Többet radírozok így, de úgy érzem, hogy jobban is fejlesztem magam ez által.Az eszközökkel kapcsolatban még a mai napig kísérletezek.
Rá kellett jönnöm, hogy a 2B és a 2B-s ceruza között óriási különbségek vannak.
Jelenleg csak a Faber Castell termékeit használom portrékhoz, amit egy két helyen elég jó áron meglehet szerezni.
igen a hosszabb verzióra ár ráakadtam régebben. mint zenésznövendék nekem is van mentorom és teljesen átérzem a fontosságát de azt is tudom hogy ha két hétre bezárnak a szobába egy hangszerrel, világokat dönthetsz meg és építhetsz fel. a tanár pedig rádnézhet néha, akár havonta vagy hetente és új talicskát ad az építkezéshez vagy elõre szól "vigyázz, dõl, a hatodik emeleten rosszul építkeztél"
egyenlõre a problémám a téma és a képek, az üresség, ez csak puszta rajzolás, semmi mondandó. eddig minden rajzomnak volt gondolati háttere, még ha nem is volt bonyolult vagy jó minõségû. úgy látszik sokat problémázgatok:) azt hiszem az a fajta vagyok aki fejlõdés nélkül akar emelkedni, kell neki hogy rugdossa egy tanár különben ellustul.XD
A gyerkõccel három napig foglalkoztam, és a legjobb rész persze hogy a szeme és az erõsebb árnyalatok voltak a bal koponyáján:) de ez csak a befejezõ része volt a két és fél délutánt igénybe vevõ munkának.
Ötlet,ötlet..keresem és fogom még.
Nem vagy egyedül, a válság sokakat elért, köztük engem is.
Én sem tudok most megvenni drága könyveket, (meg más egyebeket se)
A Barcsay drága és nagy könyv, de idõtálló.
Nekem sem egy heti zsebpénzbõl lett meg... :(
Egyébként anélkül is elkezdheted. Anatómiára keress rá a neten, hátha vannak jó rajzok, tanulmányok.
netes oktatással kapcsolatban nem vagyok kompetens, nem kerestem rá. Biztos vagyok benne, hogy vannak ilyen oldalak, (egyszer találtam egy 32 videóból álló tananyag-sorozatot az absztrakt festészethez, nézegettem, de nem mindet néztem végig), rá kellene keresned, szerintem találni fogsz.
A "rajz tanítása könyvekbõl" nem megoldás.
Ezzel kapcsolatban röviden azt tudom leírni amit itt másnak is:
1. Ha kezdõ vagy, és nincs pénzed tanárra akkor nem kell. Rajzolgass, gyakorolgass pár hétig/hónapig. Vagy elmélyedsz benne vagy nem. Ha nem akkor ennyi volt, nem költöttél feleslegesen.. Ha meg mélyebben kezd érdekelni AKKOR és csak akkor költs több pénzt tanárra, könyvekre, eszközökre.
2. Ha komolyan gondolod, és meg akarsz tanulni RAJZOLNI akkor tanár kell. Nem tudod kikerülni. Az élõ szónak, az interaktivitásnak a rajz tanításában feltétlen fontossága van, egy videó/film nem helyettesítheti a jó tanárt.
Röviden ennyi.
Barcsay Jenõ. Reménykedtem benne hogy tudok majd könyveket venni ha dolgozok. Boris Vian, Dosztojevszkij, Tolsztoj, esetleg Fantasy és most hogy felhoztad a rajz ötletét, két problémába ütköztem.
Az elsõ, hogy én elméletben mindenek elõtt zenével foglalkozom intenzíven, mint ahogy te a rajzal.De ez egy másik, rajztól eltérõ téma és probléma.
A második, hogy a legnagyobb kilátástalanság idején(függetlenül attól hogy jogtalan-e, nevezzük most gazdasági világválságnak) sajnos egy könyvet sem igazán tudok majd megvenni.
Tudnál ajánlani, egyáltalán szerinted meg lehet -e bízni olyan könyvekben vagy oldalakban ahol a rajz tanításával foglalkoznak?
Köszönöm szépen a bíztatást, tényleg jól jön:S:) a színekkel nem szintén nem merek próbálkozni. Persze, elõbb utóbb rátérek majd de csak ha megtanulom hogyan rajzoljak nélküle. tehát talán még 1-2 de talán több év fekete-fehér rajzra számítok.. régebben arra gondoltam õgy próbálom majd átlépni a határvonalat hogy a fekete-fehér rajz eredeti, színes változatából egy színt választva rajzolom meg, talán így is lehet majd kifejezõ, csak jól meg kell választani mit, hova. De ez csak egy röpke gondolat.
Köszönöm szépen a bíztatást, tényleg jól jön:S:) a színekkel nem szintén nem merek próbálkozni. Persze, elõbb utóbb rátérek majd de csak ha megtanulom hogyan rajzoljak nélküle. tehát talán még 1-2 de talán több év fekete-fehér rajzra számítok..
nagyon szép ez az alkotás tyrael, gratula hozzá, teljesen látszik,hogy van tehetséged a rajzoláshoz és nagyon szépen dolgozol..valami élénkebb színeket is megpróbálsz majd használni, hátha úgy még jobban ki tudod majd fejezni magad..
dady télleg jól néz ki 1 kérdésem lenne hogy te hogyan rajzolsz portrét? bekockázod a papírt, hogy az arányok megmaradjanak aztán felvázolsz egy skiccet és utána a részleteket vagy ugyanez kockázás nélkül, vagy pedig csak vlaahol belekezdesz és egybõl a részleteket rajzolod?? még annyit h milyen eszközökkel dolgozol?
Nem tetkó lesz csak barátnõm mondta hogy ilyen stílusú kell neki.....hellokittyvel -.-
http://kephost.hu/image-E94B_4C3A3E28.jpg Akkor így. WTF rajz
Köszönöm a véleményedet, sokat lendít az önbizalmamon.:)
Sok verejték csurgott le a homlokomon, míg ezt a szintet is elértem, talán azért is, mert sajnos csak a saját képzésemre hagyatkozhattam, meg persze a kritikákra, amikbõl fejlõdhettem, de tudom, hogy hosszú út áll még elõttem.:)
"Tudom hogy nem én alkottam, és végtelenül sajnálom."
Ne sajnáld, ne szabadkozz! Csak rajzolj! :)
"Elõször sok kezet, lábat, csontot kell rajzolnom hogy a képzeletbeli/misztikus lények fizimiskáját meg tudjam alkotni, ráérek utána foglalkozni a lények pontos megformálásával. Gondolom a te rajzaid sem ugrottak be tetõtõl talpig egy pillanat alatt :)"
Ez a helyes hozzáállás. Én türelmetlen voltam és egyszerre próbáltam mindent, ez nem jó hozzáállás... :)
Beugrani beugrottak "egy pillanat alatt", a gond az volt, hogy visszaadni nem tudtam jól, mert nem volt meg hozzá a tudás.
Az ötleteimnek kb 30%-át vittem papírra, a többi fejben maradt, és fortyogott tovább. Annak a 30%-nak pedig 10%-át dolgoztam ki, a többi skicc maradt.
"- bár kételkedem hogy amúgy lenne-e hozzá képességem - meg rémít mások végtelen tudása:D"
Ezzel nem vagy egyedül, legtöbb emberben van egy egészséges(?) komplexus, egy riadtság, ami gátként lép sajnos fel (minden mûvészeti területre igaz)..
Mindig vannak/voltak olyan gátlástalan mûvészek akik ezt az érzést még csak nem is ismerik, kidolgozták a saját (támadhatatlan) szakmai alapjaikat, majd az egyéni stílusukat, "vizsgadrukk" nélkül és mindig is a világ legjobb mûvészének tartották magukat... a szó szoros értelmében. (festõk, zenészek, stb. pl.: Dali, Chick Corea, Pege Aladár, Miles Davis, stb stb..)
Nagy részük valóban az is lett... :))
"még bûntudatom is van ha ezek után nekiállok valaminek.."
ezt gyorsan felejtsd el! Ne másokra figyelj hanem magadra!
Csak alkoss!
magyarul, konyhanyelven: mimezis: a valóság másolása. (szigorúan véve itt az önkifejezés nem az egyén szintjén jelenik meg, hanem az alkotó természetnek való alárendeltséget jelenti)
Látszólag kreativitás nélküli másolás, pl egy arc, egy egészalakos anatómiai szobor, egy fotorealisztikus tájkép, ami egy ecsetvonással sem tér el a valóságban ott és abban az idõben szemmel látható valóságtól.
Mûkedvelõi szemmel: azt kell mondanom ez egy remek alkotás! Nagyon szép és kifejezõ (a szemek nagyon "élnek"). Látszik, hogy van tudás és gyakorlás mögötte. Látsz, és kivitelezni is tudod amit látsz.
"kis kihagyás után": ez tovább emeli az elismerésemet. Általában sajnos gyengébbek a kihagyást követõ rajzaink, mint amikor folyamatosan alkotunk.
Ha rajztanár nézne rá, szigorú szakmai szemmel, azonnal találna benne több hibát, de ez már nem a "rajzszakköri" szint... :)
Mindenképpen a legjobb munkák közé sorolom, amiket eddig itt láttam, gratula!!
Ettõl a választol féltem :) Tudom hogy nem én alkottam, és végtelenül sajnálom. szeretnék ilyeneket kitalálni de nem tudok. úgy gondoltam talán elõször sok kezet, lábat, csontot kell rajzolnom hogy a képzeletbeli/misztikus lények fizimiskáját meg tudjam alkotni, ráérek utána foglalkozni a lények pontos megformálásával. Gondolom a te rajzaid sem ugrottak be tetõtõl talpig egy pillanat alatt:)
"nem köt le a mimezis úgy általában" -ezt hogy érted? mit jelent az hogy mimézis?:$
Misi az ezredes: Azt tudom hogy Ceruzával van rajzolva:D én csináltam XD Mivel én még a lentebb említett "pár ceruzás korszakba" tartozom. 3h 2h Hb 2b 4b 9b radír lap üres szoba és egy vonalzó a másoláshoz. Próbálkoztam rajzolni magamtól és van pár ami kifejezõ lett, de végtelenül egyszerû :) összetettebb dolgok megálmodásába eddig bele se gondoltam, -bár kételkedem hogy amúgy lenne-e hozzá képességem- meg rémít mások végtelen tudása:D még bûntudatom is van ha ezek után nekiállok valaminek de ezentúl nekiállok, ha lesz mondandóm és idõm egyaránt.
Fotorealisztikus rajzolást/festést meg lehet tanulni, nekem nem igazán a szakterületem, nem köt le a mimezis úgy általában.
A Dark / Groteszk mûvészet éppen az ilyen lényekrõl (és egyéb objektekrõl) szól. Ha - ahogyan írtad - a torz elméd alkot, akkor nincs szükséged másolásra. Ha meg másolsz, az már nem a Te torz elméd szüleménye, hanem másé.. :)
Fantázia az egyetlen amit nem lehet tanulni. Fejleszteni lehet, de nagyon nagyon nehezen és lassan...
Általában ez valakinek vagy van, vagy nincs..
Mi a véleményed a fotószerû rajzok másolás nélküli készítésérõl? Ez az egyik célom..de csak nyáron rajzolok, iskola közben nincs olyan sok idõm rá. azt hiszem le kell tennem róla ha több éven át kéne gyakorolni ehhez, habár kitudja:)
a másik célom hogy olyan elvetemült lényeket vessek papírra amit az én torz elmém alkotott:D ez is ilyen, de kénytelen voltam másolni, mivel egyenlõre nem tudok magamtól rajzolni ilyesmiket.
1999.
huh... 11 éve követtem ezt el.. :) én is öreg sam...
:) nem, mivel ez eredetileg RAJZ topic, tehát nem Te OFF-olsz hanem mi.. :)
A gyermek anatómiája jelentõs eltérést mutat a felnõttekétõl (testarány, koponyafelépítés, koponyacsontok arányai stb) ezt külön kell tanulmányozgatni, ha gyermeket akarsz rajzolni. (ajánlom Barcsay Jenõ Mûvészeti anatómiá-ját az alapok tekintetében, de abban a gyerek anatómia csak érintõleges, inkább a neten keresgess)
Tanács: NE akadj le egyetlen rajznál! Ez jó indulás, megvan az irány, így sikerült, fogadd el, tedd félre, csináld a következõ rajzot, majd a következõt...
A tizediknél ha visszanézed majd az elsõt, meglepõdve veszed észre azokat a hibákat, amiket most nem látsz.
Tanulmányrajzoknál nem a háttér a lényeg.
Elsõdlegesek a (helyes anatómiai) arányok és formák helyreillesztése a térben, majd a térszerûség elérése a megfelelõ tónusokkal, a fény/árnyék viszonyok.
Arányok, arányok, arányok!
Erre koncentrálj.
Ha "szarvakkal" akarsz egyedit alkotni, akkor se feledkezz meg az alapokról, az arányosságról.
Groteszk / Dark tanulmányaim alatt mondta a tanárom, hogy "a groteszk lényege a torzítás, de eltorzítani valamit csak az tud aki anatómiailag helyesen is meg tudja rajzolni a témát". Csak azt tudod torzítani amit megismertél torzítatlanul is.
Egy gyenge alvázra se lehet/érdemes jó autót építeni.
Ezzel nem azt mondom, hogy ne kisérletezgess, és ne "önkifejezz" (mert a sorozatos tanulmányrajzolás tényleg piszkosul unalmas), hanem csak azt, hogy (az önkifejezés mellett) ne próbáld lerázni a kötelezõ szabályokat.
Én pont ilyen türelmetlen vagyok, így ezt akár magamnak is címezhetem.. :)
második komolyabb próbálkozásom az arcokkal. arra gondoltam hogy megpróbálok ördögszarvakat rajzolni rá, a lehetõ legélethûbben de nem merek nekiállni se.. Az is zavar a rajzot illetõen, hogy a kép eredetileg is világos, én sem mertem hát több sötétséget vinni benne, mégis árnyékot kéne vetnem a világos színû homlokra hogy látszódjanak a szarvak. Továbbá a rajz is csak vázlatnak tûnik a sok üresen hagyott rész miatt... Nem tudom mit kéne kezdenem vele, segítséget kérek :( és remélem nem szakítom meg ezzel az olajfestményekrõl folytatott beszélgetést.