Amúgy szerinted meg leet szokni az egérrel rajzolt képeket? Úgy értem, hogy ha sokáig rajzol valaki tablet nélkül csak egérrel akkor hozzászokhat-e annyira mintha tablet lenne.
Nagyon tetszenek, az ilyen szkeccs jellegû "festmények"... Vagy regisztrálva DeviantArt-ra? Ha nem mindenképp ajánlom, ha igen akkor pedig várom a linket... :D
hajnál: felrajzolod a tömbösen, meghúzod a legfontosabb vonalakat íveket, rásatírozol egy alap világos tónust, ráhunyorítasz a modellre és felrakod a sötét foltokat (a vonalvezetés kövesse a haj ívét). Ezután összemosod kicsit és radírral visszaszeded a világos részeket. El lehet kezdeni szálazni keményebb cerkával (közben folyamatosan összemosni és radírozni ahol kell) és a legvégén puha cerkával mehet bele pár sötét ha kell.
Nem is a rajzzal van a baja, hanem a sourceoddal.
Amúgy privibe dobhatnál nekem egy kis tech infót a tablet és brush beállításaidról. Hiába kísérletezek nem sikerül eltalálnom egy nekem tetszõ minõséget...
Ezt igazabol csak melegitesnek csinaltam egy elnagyolt rajz gondolom ez latszik szoval nem volt cel hogy tokeletes legyen.
Nem is lenne rossz. De...
De pl. a fotózásban az egyik legnagyobb baki amit portré készítéskor el lehet követni, hogy felülrõl érkezõ fényben fotózol. Ilyenkor a szemgödrök és az orr alatti rész túl sötét lesz. (Csúnya hitlerbajuszt kap mindenki...)
Ugyan ez a rajzokra, festményekre is igaz. A megvilágításra oda kell figyelni.
sikerult ma ket total fail rajzot ossze hozni ez kicsit jobb lett
köszi és tudom hogy tömböket kel, de ha egy elég részletes képet akarok csinálni, abb azért ládszódnia kella hajszálak futásának,és at brázolni nkem nem igzán megy :S
Hát ingen, végül is a kubisták is csak "primitívekbõl" építkeztek. Voltam tavaly(elõtt?) Bp-en a Picasso kiállításon a Szépmûvészetibe, és ott mondott a tárlatvezetõ kisasszony érdekes dolgokat az absztrahációról, meg a különbözõ témákról (pl. kártya, gitár), mint általánosan elfogadott többletjelentést hordozó dolgok. Megmondom õszintén, addig nem nagyon kedveltem a kubizmust, de pl. pont a szobraik kurvajók.
"Gömbösített" emberábrázolást én is próbáltam még korábban, a henger szerintem totál jellegtelen, viszont a kockásított megint érdekes, erre próbáltam utalni (A Vilppu-ban a megtekert törzset, ahogy mintázza a fószer, egészen izgalmas). Különösen jópofa szerintem ha íves felületeket élesen csonkolsz, hogy megkapd a kívánt hatást.
A hajformálásnál meg megint érdekes ez a tömegkezelési móka. Bár sok múlik azon, mit akarsz végeredménynek - ugyebár. :)
kubizmus lényegében errõl szólt:)
párszor egy szobrásztanár tartotta a rajzorámiat, tõle sokat lehetett errõl tanulni, lényegében õ értette meg velem a haj rajzolását is, hogy tömegeket, tömböket kell figyelni és nem szálakat. | #9676 ez neked is ment:)
Egészen érdekes ez a Vilppu Drawning Manual. Sosem gondoltam így az emberi testre - mint kitekert hasábok. Lehet holnap ki is próbálom, milyen így krokizni. :D
Azert nem rossz ha van en pl ha varost rajzolok akkor mindig folrajzolom horizontot es segedvonalakat, es a profik is altalaban ahogy neztem.
A perspektivikus torzulás esetén a kockás lappal nem sokat érsz.
Az emberi testrészek egymáshoz viszonyított arányait, az egyes testrészeket befoglaló idomok (pl.: henger, gömb, téglatest) térben való torzulását kell megérteni. De még teljesen profilból vagy szembõl rajzolva is éppen elég az arányokat jól eltalálni.
Melegen ajánlom Andrew Loomis könyveinek vagy The Vilppu Drawing Manual pdf verzióit levadászni a netrõl. (Valószínûleg boltban egyik sem kapható. Mindenképpen Értelmesebb letöltések, mint az éppen aktuális top warez...) Angol tudás nélkül is rengeteget lehet belõlük tanulni.
Igen-igen. Testrész tanulmányok szintén nagyon fontosak. Száj, szem, orr, fül, kézfej, láb(fej), arc, stb... Különbözõ pózokból. Volt egy öregember (Pista bácsi) és õt kínoztuk tekintetünkkel. De jól bírta az öreg. :D
Meg is orultem volna sosem tudtam igy rajzolni :) de a kocka meg a szek jo otlet sot en pl volt hogy tele rajzoltam egy lapot pl csak kezekkel vagy csak szemet kulonbozo helyzetekben.
Jah és még egy hihhetetlenül fontos dolog. Rajzoláskor úgy félóránként állj fel és nézd meg a rajzod távolról. Ezzel szembesíted magad, hogy hol tartasz, és megdöbbensz majd, hogy magadtól észreveszed a rajzban levõ hibákat, aránytalanságokat. Valamint ez a kis 1-2 perces szembesítés kizökkent annyira, hogy tiszta fejjel tudd folytatni. ;)
Én sem ajánlom, becsapod önmagad. Hozzászoksz, aztán üres lapon meg meredsz magad elé, hogy akkor most mi van.
@Ley Roland:
Elsõre tényleg nem rossz.
Én azt javaslom, hogy ne nyomd rá a ceruzát. Egészen finoman keresgéld a vonalakat, és ahogy egyre közelebb jutsz a neked tetszõ formához úgy erõsíted.
Arányérzék kifejlesztéséhez rajzolj kockát vagy székeket beállításban. Lehet, hogy kvra unalmasnak tûnik a dolog, de a kocka hihhetetlenül húzza az arány- és perspektíva érzéket, a szék pedig bonyolultabb térelemkapcsolatok összefüggéseinek felfedezéséhez szükséges. Ez ugyanígy fontos egy emberi alaknál is. Ugyanis jó emberrajzot készíteni talán a legnehezebb. Ehhez érdemes sok krokit készíteni. Nálunk suliban ez úgy ment, hogy akt órán minden elsõ óra arról szólt (3 óra volt egyben), hogy 10 percenként fordult 45°-ot a beállított modell. Mindig ugyanaz a póz. Tehát kvázi így mindenki körbe tudta rajzolni ugyanazt a pózt, nem kellett állandóan helyet cserélni. Ez nagyon geci dolog, fõleg ha tapasztalatlan vagy, ugyanis 10 perc egy krokira kezdõként nagyon kevésnek tûnik. És nem volt apelláta. A tanár tapsolt, a modell fordult, aztán szevasz. Minden krokinak egy A4-es lapot kellett kezdeni, és azt lehetõleg kihasználni. Aztán ha már kellõképp lefáradtunk, akkor 10 perc szünet után jöhetett a másfél-két óra rendes rajzolás, ami már A2-ben ment. Fincsi volt! :D
Szóval ha teheted minél nagyobba rajzolj. Azt mondanám minimum A3-as tiszta lap, mondjuk dipa. :)
Igen az a legjobb ha ember alakokat figyelsz meg kulonfele poziciokban pl googlban is keresgelhetsz eleg sok forras kepet talalhatsz rajzolashoz, es leirasokat hogyan tudsz aranyosan rajzolni mert az fontos.
Javaslom, hogy mielõtt emberalakot kezdesz rajzolni, tanulmányozd a mûvészi anatómiát. Ez még manga figurák esetében is szükséges!
A figurád esetében túl széles a csípõ, aránytalanul véznák a karok és a lábak, az ujjak és a kéz pedig lehetetlen formákba hajlik.
Ezen kívül légy magaddal szemben annyira igényes, hogy ne kockás füzetbe rajzolj. Használj rajzlapot vagy vázlattömböt.
jah igen egy tipp ha mangát rajzolsz legyen hegyes a ceruzád, vékonyabb kontúrt tudsz húzni, és egy vonalon ne menj át töbszörcsak h nem mszály, így szebb képet kapsz :)
de a tanár nem tudott ennyre se rajzolni.... a 4 éves unoka hugom különbeket rajzol annál az embernél...
---
am kössz a dicséretet, igen a haj...na az az egyik gyengém meg a szõrzet és a szem.... nem took kifejezést vini beléjük...
általba a sárknyokéba megy és annyi nekem elég^^
Midas: nem is adtam fel, lásd lejjebb mellékelt képen...
---
LSL: nekem már mostannak olyan rajzaimamike azt mondm hogy firkák.. de azokat firkaként kezdtem ismeg rajzolni, de egy olyan kéépel amiel látszik hogy nem kétpercet foglalkozott az ember nekem ne mondja r hogy firka..
melékelek az egyikrõl képet, bár nem adja vissza valós képet
Nekem is azt mondta a rajz tanarom hogy kb zero a tehetsegem szoval nc :D nem kell foladni barki barmit mond.
Nézd meg 5 év múlva, és akkor lehet te is azt fogod róla gondolni.
de legalább a ti tanáraitok nem mondták a számotokra tetszetõs mûveitekre, hogy "ez firkálmány" mert az enymekre mondta mondjuk ez 11.ben volt majdnem, neki ugrottam...
Hát nálunk nem igazán értékeli:) Én voltam az egyetlen,aki olyat csinált osztályból,és 3-ast kaptam rá,annak viszont örülök,mert se nem színeztem,se semmi.
Mindenhol más a tanár. Nálunk egybõl bevágja a karót, ha nem az általa kért ezközökkel dolgozunk. Ezért nem lesz 3-asnál jobb évvégi eredmény nálunk. :\
köszi és a tanácsot is köszönöm :)
majd lehet a plafont is össze mázolom és akkor majd határozttabb lesz a vonalazás, mos is igazából csak maamnak csinátam a sárkányt... a szobám alig van 4méter hosszú és még annyir rosszul sem látok hogy hog onan ne lássam, és az elsõ emeleten lakok, és a szunyoghálótól úgyse látja lentrõl senki...
de egy jó tanács, nagyobb határozottabb vonalakkal dolgozz, mert egy ekkora képet messzirõl is látni kell rendesen.
Pl a füst/felhõ összeolvad egy nagy folttá.
Érdemes elmenni és tanulmányozni a templomok freskóit, szekkóit.
@Looooser: Azért az attól függ... :) Én szerencsésnek érzem magam, mert hihhetetlenül sokat tanultam a tanáraimtól. Egytõl egyig remek mûvész/ember (volt), én nagyon jó dolgokat mondtak. Persze ha éreztem, hogy meg tudom csinálni egyedül is az elvárást, akkor nem hallgattam rájuk. Dehát ez már csak ilyen... Amúgy klassz a sárkány! ;)
@LSL: Gimiben rajzos voltam anno. Négy évig elég keményen nyomatták felünk a firkálás mûvészetét. Manapság már merevebb dolgokat kell mûvelnem, ezért ritkán de elõveszem a vázlatfüzetem vagy egy darab papírt amit találok, és skiccelgetek valamit. Ez utóbbi is így született.
Mondjuk én azt vettem észre, hogy a tanárok azért "tiltanak" dolgokat, mert az egyfajta hazugság. Tehát a maszat pölö a korrekt tónusozás meghazudtolása, ha lehet ilyet mondani. Szóval nálunk is tiltották anno, mondjuk elmagyarázták miért. Ha már tudták rólad, hogy tudsz rendesen is tónusozni, mondjuk raszteres vagy porózus módon, akkor hagyták szárnyalni az embert. Sõt olykor kombinálva a tanultakat némi innovatív módszerrel, õk is egészen meglepõdtek azon miket lehet létrehozni. Nade, igazából mindkettõt illik tudni használni korrekt módon. Ha ezek mennek, akkor jöhet a maszat. Ez azért fontos, mert szükséges szemléletmód enélkül nehezebben alakulhat ki.
Amúgy kérdésedre a válasz. Nagyon sokat tanultam/tanítottak, de szintén ugyanennyi magamtól ragadt rám. Ez egy fajta érési folyamat. Meghát az ember sokszor olyankor is "rajzol", amikor közel s távol nincs se ceruza, se papír. Csak ül a villamoson és néz ki a fejébõl! :)
1 tipp: sose hallgass rajz tanárokra!!! a saját érdeklõdésük szerint akarnak formálni, úgy hogy elnyomják a bennedlévõ kreativitást! maszatolj csak! a sárkányoom is úgy készült, mind kettõ...
Midas: Szombat délután kezdtem és kedd este fejeztem be úgy napi 3-4 munka óra... a másik sárkányommal többet szenvedtem az majdnem egy hónapig készült napi 2-3 munka órával
---
nan76: a mérete elõször engem is megakasztott elsõreazt httem hogy nayfába vágtam a ejszém de aztán rájöttem hogy lehet vele haladni de rendesen amúgy a méret kb 2m * 1,7m
Császtok!
Olvastam, hogy korábban volt itt téma az ujj, illetve a radír használata, mint eszköz egy ceruzás v. bármilyen más technikájú (pl. szén, pit, pasztell) rajz elkészítése esetén. Itt egy friss saját példa. Amúgy hülyeség amit a tanárok nyomatnak, tiszta dedó szint hogy ne maszatolj. Én el se tudnám képzelni az életet maszat nélkül, mondjuk ez stílus kérdése. Van aki szeret sterilen rajzolni, én imádom ha mocskos lesz, mert további részleteket lehet belevinni különféle technikákkal. Meg valahogy megvan bennem az érzés, hogy a kép magától fejlõdik, nyilván odafigyeléssel persze.
Szóval csak ügyesen!
hogyha a gömb(?)akkora mint a tenyered akkor az egész rajz....hmmm..hááát GRAT!!!!
valaki segítene? link kéne , egy kép, egy papagájt rajzolok rajzórára és a szárnya belsõ részéhez keresek képet, hogy megtudjam hogy néz kiXD de nemtalálok!!XDXD
Húú,ti aztán tuttok rajzolni :D
Sikerult befejeznem a kepet sajnos nem sikerult kihozni belole amit akartam, most enyire futotta
Amugy ez amolyan vegyes felvagott jo reszt festve van de van benne photshop is pl a fenyek a hk-rol es a kod is de remelem ezt elnezitek :)
Nah egy ujabb kis kep meg nincs kesz par finomitas hatra van de mar kozel az alagut vege remelem :D
könyvesboltba be, végignézed az összaset és amelyik szimpatikus megveszed:)
Nekem is van egy csomó fajta, mindegyikbõl lehet valamit tanulni, ha anatómiáról van szó akkor Barcsay Jenõ mûvészeti anatómia