nekem a sterilitással van a bajom, sikátor hangulatához hozzá tartozik a dzsuva is, továbbá a talaj és ufonautától nagyon elüt a fal, nemtom lehet egy sárga utcai megvilágítás összefogná a kettõt.
Mivel szembõl kapja a fényt a földrevetett árnyékát elkellene húzni jobbra, a talaj és fal találkozásához is kellene árnyék.
Tudom nem idevaló. najó félig igen, mert egy nagyon régi rajzom. De most egy normális kritika kéne, hogy miért nem érzem teljesnek a dolgot.
ok!hajrá! látom h jól gondolkozol!animációban király lehetsz és jó út lehet neked a pc-s grafika világa,de gyakorolni kell mindent!én pl formatervezõkre nagyon felnézek!minden téren,de pl autók,láttam egy tagot aki egy marék markerrel érkezett(speckó filc toll)leült az üres papír elé,aztán csak néztem,kocsit tervezett,de a végén ugy nézett ki a rajz mint egy print,na ettöl elestem!+ az olasz formatervezõk!és egyéb ötvösök munkái 1800-1900as évek...szecesszió-zseniális!A korodat csak amiatt kérdeztem h megtudjam hol tartasz,neked simán nyitott minden!
VÉGÜL AZ ÁLLTALAD JAVASOLT OLDAL KÉSZÍTÕT VÁLASZTOTTAM,REGISZTRÁLTAM,AKTIVÁLTAM 24 ÓRÁN BELÜL OK LESZ,ILYEN LEVELET KAPTAM.ENNYI EGYENLÕRE,HA TUDNÁL SEGÍTENI H MI JÖN EZUTÁN?boccs caps lock:)na ebben teljes analfabéta vk eddig,hogy lesz oldalam és hogy szerkesztem saját szájízemre?kéne egy kis gyorstalpaló.elöre is köszönöm!
22 vagyok. Sub zero-s rajzom 5 éve készült. Az autókat tuning stereo rajzpályázatra készítettem, de nem kaptam csak vígaszdíjat. Azok is legalább 4 éve készültek. A legutolsó rajzaim a 2 portré, és a piros polós srác. de ezek is már majdnem 1 évesek. Mostanában csak digitálisan színezem a régi dolgokat. Most tervben van egy kisebb animáció. csak még elszánás hiányában pihen félkész állapotban. Idõm sajnos nem sok van rá hogy gyakoroljak, de tervezem hogy különórákra járjak rajztanárhoz.
kössz az infókat megnézem mind2 helyet!aztán meglátjuk.--a rajzokról!ami meg elmegy az az autók,bár eszembe nem jutna autókat fedteni,de ez nem is az én dolgom!a fantasy karakter vicces:),de ami a legrosszabb az subzeró!mortal rajongó vagy?tehát a téma választások érdekesek.hány éves vagy?portré jó lehetne,ha mondjuk sokat gyakorolnád szakkörben,ahol van modell és kapsz visszajelzést.egy héten 3szor 4óra kb.de gondolom ez nálad hobbi,akkor amikor kedved van!érdemes beültetni a türelmesebb rokonokat a családból!Remélem nem bántódtál meg,nem volt célom.ha a rajzolás bárkinek is örömet okoz,akkor csinálni kell!ilyen egyszerû.kössz az infókat még1szer!
én most az mlap.on csináltam/csinálok egy oldalt itt nem egy nagy durranás majd még átalakítom, de ingyenes, csak regisztrálni kell, kb fél perc alatt lehet weboldalt csinálni 1000sablonból és tök ingyenes, van galériája üzenõfala ,alakítható stb. ebbõl a szempontból jobb mint egy fototár.
Erre a célra szerintem a DeviantART a legjobb. www.deviantart.com és a nyitó oldalon a Username: Password: sorban van egy olyan, hogy: Not a member? Become a Deviant! Kattints rá, és regisztrálj. Ha megvagy akkor a submit deviantion gombbal tudsz képet feltölteni. Ha még van kérdés segítek.
De akkor most már mondj véleményt arról a pár munkámról amit felraktam oda.
a méret azért más mert beállításról készült és az iskolai"lomtárban"2 nemegyforma volt-ezért ,de ez direkt poén!egy másik kérdés web oldalam nincsen/lóvé miatt/ és végülis semilyen forumon nincsenek munkáim,de látom h vannak "gyüjtöoldalak ahova fel lehet pakolni-segítenétek egy kis gyorstalpalóval h lehet felkerülni valami oldalra?kb 20rajzot,festmény tennék,tetoválásokból vagy 30at kb,lehetséges?mi a módja?thx
Szerintem nem is fogom :( úgy kanyarodik a nyele, hogy pont takarja a bal lába :P Amúgy elkezdtem, de nem nézett ki jól, papíron kéne átrajzolnom, újra scannelni, és befejezni PS-ben végül. Mostanában nem volt türelmem hozzá.
Megjegyzem nem akartam megmutatni a rajzaimat, mert fele olyan jók sincsenek, mint Kovács legény legrosszabb firkálása. Itt van pár 2 kép kivételével mindnek rajz az alapja, csak egy fél éve, éve rákaptam a digitális oldalra. eleget magyarázkodtam, jöhetnek a földbe döngölõ kritikák.
Jaj majdnem elfelejtettem. A kép linkelésnél, ha nem látják amit beraksz, akkor nem az a megoldás, hogy még feltöltöd 4X és belinkeled õket újra. Keress másik feltöltõt, és próbáld onnan. BTW én látom mind az 5 klumpát. Ha nem ismersz más feltöltõt:
1ik ,másik. Amúgy a klumpák tetszenek, a színei és a kompozíciója is. Csak azt mond meg h a közelebbi miért kisebb, más a méretük?
és pár festménye, elég szar képeket találtam róla sajnos:(
Asszonyka egy ezeréves rajza:
ez a lényege hogy nem telitetlen szürkét kapsz, mert ugye a szürke az nem szin, ahogy a fehér és a fekete sem(ezek a szürke legvilágosabb és sötétebb árnyalatai)
mint írtam asszem, egy élénk narancs mellé elhelyezett kékfelé eltolt szinesszürke flekk ezerszer jobban üt mint egy tubusból kinyomott talitetlen szürke. Ezt sokat kell gyakorolni,próbálgatni kisérletezni nekem sem megy még annyira,könyveim jegyzeteim mindig kéznél vannak. Meg az asszony is, mert õ frankón keveri a szineket:) (Õ is mûvészke,ráadásul jobb mint én:D)
ok thx!megnézzük,az Itten féle színelmélet könyv megvan !értem amugy,de nem biztos h az igazi"szürkét kapod,inkább ugy h szürke eltolódva valami szín felé,de kössz az infót,én befogadó vk természetesen-mindent nem tudhat senki
komplementernél figyelni kell a konkrét szinekre, zöldbõl is pl egy földzöldhöz nem égkék kell stb
sárga+bíbor+kékeszöld komplementer hármasból szürke lesz pl
sárga-vörös felé eltolva meleg, kék ciánkék felé eltolva pedig hideg szürkét kapsz.
Mivel több mint egy éve nem festettem átkell néznem a jegyzeteimet, nem akarok hülyeségeket írni, majd elhozom a mûtermembõl és okosabb leszek:)
az a helyzet h a tetoválás,mintatervezés elveszi az idõm nagy részét!(nálam minden minta 1szer készül és egyedi tervezés megy,nem a "mappázás,ez rengeteg plussz energia,de csak ez ami müködik h lelkiekben"tiszta maradj!ezért sajna kevesebbet tudok festeni mostanában,de igy is igen sok munkám van,de mivel maximalista vagyok,soha nem vk megelégedve magammal!de ez a helyes ut és alázat!rengeteg kroki+tanulmányrajzom van egy másik mappámban,de természetesen sok rossz rajz is
kroki volt?ja amugy összekevertem komplementereket akvarell-ben és hát szürkének semmiképpen nemmondanám!egy halvány barnás-kékes cuccot kaptam!lehet h jol nézne ki ha kiváltaná a szürkét,de nem lesz szürke amugy.az már igaz h tetoválásban is 2ut van,vagy feketét higitok vízzel,vagy "színszürkét használok,mind2 rendben van ,mikor milyen hatást akarsz
én nem is mondtam semmit. :D összekeversz valakivel. én végig a gondolkodásodat kritizáltam nem a mûvedet.(mert ugye a személyiséget is lehet fejleszetni!)
ok, befejeztem, nagyon rugalmatlannak tartalak. :D nem is értelmezed szerintem amit írok.(sokszor egy kívülálló olyat is észrevesz amit más nem) dehát nem is mérvadó. további szép napot és hajrá! tényleg! semmi gondom, bajom nincs veled, csak elmondtam amit gondoltam. :)
nem hiszem hogy feltétlen nagy munkákkal a háta mögött tud valaki használhatóan értékelni bárki is. Sok egyszerû kétkezi munkástól kaptam olyan kritikát amit megkellett tényleg szívlelnem.
Bala, amúgy a digitális képalkotásban mozgolódik és van érzéke neki is a mûvészethez, nem hasraütésszerûen kritizál.
nem, semmi gond. :)
én kúvára nem tudok rajzolni, csak az eddigi tapasztalataim azok, hogy a kritika 90%-a nem gyakorlati. ez lehet persze pozitív és negatív kritika. nem ismerem a mûvészek életét, csak ha valaki mondjuk egy kiállításodon elmondja a véleményét, akkor legalább gondolkodj el rajta, mert kevés az oilyan ember aki a mûveivel rohangál az utcán. :)
dehogy,nem kell félreérteni,de a srác kritikáira megírtam a meglátásomat!nem tudom elfogadni,de béke van!!!és nemhiszem h diplomavédésen lennénk.ezzelmeg is köszönném.hajrá mindenkinek,dolgozzatok sokat ha örömet leltek benne-dícséreted jól esik.az alaptalan kötekedés jelleget azt nem fogadom!
ez nem függ össze!de ez az a forum ahova rajzokat küldenek!azért nem gondolkozok a mondataidon mert csak egy félmondatodban van igazság...keverem és megnézem...de h mélység...hideg...ebben kicsit sincs igazad!tehát nem érdekel.a rajz egy exibicionista"müfaj,meg kell mutatnod a munkádat.ne vedd sértésnek de egy laikus véleménye tényleg nem érdekel,mert mint mondottam van aki kontrolál és ....kibicekkel mit kezdjek?van elég belölük-az alkalmazott grafika arról szól h jön a laikus megrendelõ,és mivel ez a szakmám segítek neki megvalósítani a ködös,naiv elképzeléseit,amiben hallgat rám jobb esetben!boccs h nyers a stílus!de te sztm kritizálnád a nagy mesterekmunkáit is ha belinkelném mondjuk!tehát külddj rajzot!máshogy nem megy
nem, nem ezért. csak ha a tanárának nem látta volna a munkáit(aki ugye megtanította neki az egészet), akkor le sem szarta volna?
nekem csak ez fura. :)
a színtant természetesen tanultam,akvarellnél nem szerettem volna ...de már keverem is,megnézzük,én elfogadom tõled!de a "laikus barátunktól kéne látni valamit,kiváncsi vagyok és érdeklõdõ!sjna a fapapucsot nem tudtam betenni
ha látnám a munkáid és felmutatod tudásodat,és hanyatt esek tõle akkor tisztelet neked.annak a kritikáit figadom aki letett vmt az asztalra.laikus nem laikus az nem érdekel sajnos ez annélkül nem megy h ne mutass munkákat,ez gyakorlati müfaj
komplementer szineket összekeversz szürke lesz, próbáld ki egyszer hogy szinekbõl kevered ki a szürkét, aquarellnél is, sõt ott lehet igazán szép eredményt elérni vele, a feketénél arra értettem a komplementert, hogy pl narancs háttérnél nem fekete a fekete hanem kegyetlen sötét kék.
Érdemes belemerülni a szinkeverésbe, mert csodákat lehet mûvelni.
Én akkor kezdtem el komolyabban foglalkozni vele amikor orán nem tudtam kikeverni egy szint, igazából még be sem tudtam azonosítani, régi gusztustalan szinû szoci sötétitõ függöny vagy mi volt berakva háttérnek és Nagy Géza tanátom odajött és egy másodperc alatt kikeverte tökéletesen.
hát ezt tényleg nem tanították,h fekete rossz!komplementer színekbõl feketét hogy keversz ki?feketéhez adsz mondjuk sárga-lilát?abbol libafoszöld lesz kb.szines szürkéket miért kéne aqvarellnél,tusnál?ez oltári nagy hülyeség,ez nem az a technika,nemis értelek!tusnál,akvarellnél sima vízzel higítasz és a leghalványabb tól a legsötétebb/fekete-tónusig jelen van.színt semmiképpen nem kevernék bele,ez nagyon nem az a technika!!!!de várom munkáidat,ja és simán müködik ha csak a háttér szines!ez egy alapkoncepció ezeknél!
[IMG][/IMG]
ezt azért küldöm el,mert pállfi györgy álltal egyetlen 100százalékosnak ítélt rajzom,amit még a sulis éveim alatt készítettem!erre csak jó kritikát adott,ami igazán nem jellemzõ!fontos továbbá h nem kell mondjam mekkora különbség van az eredeti kép és a digitalizált változat között!élõben kell megtekinteni mindent!továbbá Kokas Ignác munkásságát ajánlanám mindenkinek,õ egy igazi alázatos mûvész,döbbenetesek a munkái,és emberileg is!
azt azért bekell látnod, hogy a fekete-fehér a színekkel nem nyerõ "ezt nem tanították" (viccel:D) de tényleg, mint jó tanács, a fekete festéket jobb elfelejteni, szinekbõl, a kép többi részéhez viszonyított komplementer szinekbõl kikevert fekete és szines szürkék jobban ütnek egy képen, összefogja az egészet és úgy amúgy sokkal szebb is.
természetesen nem esek"neked,csak pár dolog:az h megkomponált az igaz,egyik legfontosabb a kompozíció!alul komponált,esik ahogy esik dolog nem mûködik a portrékban!hidegnek abszolute nem hideg,részletgazdagság?nézzél már légyszi. ,megjegyezném h a kevesebb több és mivel átírás,csak az összhatás ami számít.nem a fotórealizmus a célom!!!,nem sztm!szénrajzaim lehet h hidegek,mert téli látképek:)örülök h a kollázsjelleget felfedezted,egyik fõ célom volt!az árnyékoknak nagyon pontosan megvan a helye,nemtom mit néztél.szíved joga h tetszik v nem!,de hálistennek akikk korigálnak (hatnak)mást állítaník ugyh sajnos teljesen rossz és alaptalan a kritikád,a meglátásaid!amint olvashattad kovácslegény jó fej!és jol eldumáltunk.akkor most tõled is azt kérném h pár munkádat "tedd fel"ez a minimum aztán megnézzük,h hogyan alkotsz a kritikáid fényében.várjuk szeretettel-béke!nem félreérteni!nincs szó haragról természetesen,ez nem az a szakma,ahol ez megy,.sztm valamit konyíthatok"a grafikához,mert erre tettem fel az életemet és kemény 15év szorgalom,tanulás,vizsgák,nehézségek,kritikák vannak mögöttem.erre büszke vk!a te kritikáidat(jo éertelembe véve)nem tudom elfogadni egyelöre,várjuk a rajzaidat.bless u
Üdv mindenki! Keresek valakit, aki megtudná rajzolni a majdani tetkómat. Skorpiót kéne rajzolni, elég részletest:) Ha valaki képesnek érzi magát erre és segítene is, akkor küldjön 1 mail-t a [email protected] címre, a részleteket majd ott megbeszéljük.
Elõre is thx a helpet! Bye.
Nekem nem igazán tetszenek a munkáid. Egyedül a #8445-nél álltam meg, mert hirtelen azt hittem üvegbõl van. Valahogy NEKEM mindenen munkád hideg, és túl "megkomponált". Még a Jimi Hendrix-es is. Hiába sok élénk szín. Az egész kollázs jellege, és hogy "fekete-fehér" arcok elrontják NÁLAM az összképet. Sokkal jobban tetszenek Kovácslegény részletgazdag, aprólékosan kidolgozott tónusos grafikái, ahogy minden árnyéknak meg van a helye, és mélysége. Festményei már annyira nem tetszenek, kivéve a második világháborúsat, de az csak részrehajlás makettes korszakom miatt.
És mielõtt nekem esnél, hogy kivagyok én, hogy hozzászólok a témához, elmondom elõre, hogy a szemedben valószínûleg senki. Nekem az utolsó rajztanár, aki hatott rám általánosban tanított, és most hírtévénél bemondónõ. Szóval én magamtól bénáztam el arra a szintre ahol állok. Vagyis kb az ugatom a témát szintre. Fotóról, grafittal, önerõbõl. De legalább csak magam és mások szórakozása kedvéért.
hmmm azthiszem anyagi megfontolásból elnapolom egyelõre a dolgot, emberi bõrön nem hiszem hogy csinálnám, egy jó darabig ,igazából csak kipróbálnám és mutyiznék vele otthon:)
én 2szer varrtam banánhéjon,utána már emberen,abban a szerencsés helyzetben voltam h egy siófoki szalonban készithettem el az elsõt teljes profi körülmények között.Még az embert is rábeszélte a tetoválólány hogy varrasson velem ,belement és azóta is tetoválok.
a gép kb 60ezer/késõbb 2-3 gép kelleni fog+csõrök,markolatokat 20e-bõl megveszed+trafo,pedál 40kb+könyöklõ,profi lámpa,kozmetikai szék berendezés húzos,de én csináltattam,ugy olcsobb+fetékek drágák,tûk,kupakok és rengeteg fogyóezköz.vegyszerek--na és a sterilitás-kell egy ultrahangos tisztitó+autokláv kb 50 a steril,30 az ultrahangos,ha te forrasztod a tûket!vehetsz steril tüket,de a csõröket sterilizálni kell.icsõröket markolatokat-vegyszerekkel....festékekre alpból 50e,ha felszereled magad szinekbõl.persze ahoz h banánhéjon,v disznóbõrön gyakorolj nem kell ennyi minden,de vannak kezdõ szettek amiket kb 70körül árulnak cégek,na azt nem szabad megvenni.mert egyszer kell venni mindent külön,ami alkalmas kell h legyen h emberi bõrön dolgozhass majd és ne kelljen késõbb lecserélni!persze fejleszteni itt is kell folyamatosan késöbb ahogy van rá cash,határ a csillagos ég....meg még rengeteg dolog!
Banánhéj????
Mennyi egy alap tetováló szett? Régóta gondolkodom,hogy azt is megtanulom, és ezt is otthon ismerõsök segítségével,könyvbõl és netes infókból:)
A végén reneszánsz ember leszek, már a mûkörmözés is egész jól megy, bár az csak azért mert megmondtam asszonynak hogy nem fog annyi pénzt kibaszni az ablakon a mûkörmösöknek és megvettem minden kelléket hozzá:D
Úgy vagyok vele amit az ember megtud csinálni sajátkezüleg azt tegye is meg, még jobb érzés is. Kár hogy sört nem tudok fõzni:)
igen,ez jim!nem a disznóbört javaslom,amin én kezdtem az a banánhéj,az közelebb van az emberi bõrhöz.tattoo,hát az is külön technika...kell kitartás,bõven+emberekkel dolgozni..nehézkenyér,de imádom!késõbb irok(
tetoválás? na az érdekelne, szivesen kipróbálnám egyszer disznajbõrön:)
"sajna" nekem fõ állás mellett +asszony +portrézás +én is csinálok grafikákat nõi divat cégnek +barátok és a legvégére a saját kedvtelésre készült munkák. Hiába mecénás nélkül ez a sorrend, nagy igazság hogy magyarországon nincs élõ mûvészet mert aki abból akar megélni az éhenhal:'(
ez jó!!hátmég,ha befejezed,bár tudom h szakkörben is max 4,5óra van egy rajzra/igaz volt h Rembrant 15 évig csinált 1 képet/hasonló cipõben járok szintén lakás+rezsi...mondjuk tetoválásból megélek,és mellette csinálhatom amit akarok,se fõnököm...semmi+grafikai tevezések,ha éppen kell+egy nõi divatcégnek készítek grafikákat,tehát én is több lábon állok,valahogy azért kijövök!fõ a lelki szabadságom!nekem inkább a grafikai oldalam erõs,tanulmányokat nem sztm,de tudom h rengeteget segít!ha bármi van amiben segíthetek,akkor segítek.egy kisebb kiállításom volt,nem vk egy manager alkat:)+elég sok dolgom akad minden napra.üdv!majd még benézek
Van nem fényképrõl készül is, bár ez elég régi 5-6 éves kb:(
Olajos György tanárom is Munkácsy díjas az összes volt tanárom jó mûvész ,de a mûvész tanár akkor sem tanít csak utat mutat,korrigál. Persze más a technikai kérdés mint az alkalmazott grafika, de ott nem mûvészetet akarják tanítani hanem az eljárást,a mûvészi tartalmat te rakod mögé. (érdekes hogy az alkalmazott grafika mennyire elvesztette a jelentését:)) Nem az iskolai tanulással van nekem a bajom, szerettem minden tanáromat, egyszerûen túl van értékelve. Iskola nélkül is mindent meglehet tanulni, olyan körökben mozogni, ismerõsökkel csináltunk egy mûvészkört elég sok kiállítást lebonyolítottunk több városban úgy hogy naív mûvésztõl kezdve mindenféle stílus + fotós képviseltette magát a csoportban.
Innen kiléptem, egyéb problémák miatt, most egy nagyobb sorozaton dolgozom amivel elkezdek házalni majd kiállítótermekben,galériákban esetleg keresek mûvészköröket. Addig portrézom, nem érzem gáznak a dolgot valamilyen szinten elkurvulás, de mindemelett gyakorlás is és mégiscsak fent kell tartanom egy lakást ami viszont pénz.
A ceruzáról meg nem tudsz meggyõzni, mert az egyik legjobb technika szerintem h-8b-ig;)
ok my friend!részben egyetértek veled,de tanulni azért kell mert én rengeteg szabályt""(jó értelemben)tanultam meg.attól ha otthon csinálod,és nem konzultálsz,akkor belenézed a hibáidat a rajzba,mindenképpen jó ha tanul az ember+30szk tehetség 70 szorgalom,munka-sztm.ha több inger ér,elöréébb van az ember.a mesterektõl meg azt fogadod el amit gondolsz(leszámítva a vaskalapos,extrém,nehezen kezelhetõ"tanárokat-egyéni nézeteltérések mindig lehetnek)ja és nem elõnybe részesítik az egyik technikát a másiknál,csak a ceruza tényleg nem szerencsés,de persze használni kell(pl-scannelni is szarul lehet...),de tény h szénnel,krétával kontrasztosabb,teresebb,drasztikusabb a hatás.cerka 8b-tõl .felfelé".bizonyos fázisokban kell is használni(puhát is).bizonyítvány az tényleg nemszámít!a müvész szót én sem használom:)modellrõl azért kell dolgoznod,mert tudod h mekkora különbség van,fotóhoz képest,sokkal nehezebb,ugyanis fotóhoz nem kell tértlátás!én soha nem lennék képes a megrendelõ izlése szerint alkotni-fõleg h nem ért hozzá,sõt tudod h milyenek..én magamnak alkotok,aztán tetszik,nemtetszik vknk az nem érdekel,akkor inkább nálam rohad meg a mû.de álltalam nagyra becsült kortársak véleményét,kritikáját elfogadom.az absztrakcióról az a véleményem h akkor elfogadom,ha tulvan mármindenen az illetõ,lássd Picasso-korai portrék...,de ha az akademikus rajztudás nincs meg akkor nekem ne absztaktkodjon,mert az csak gyerekrajz lesz.nem mindenki van betyepesedve a tanárok között,de van ilyen is.igen nem matek a rajz,de rengeteg grafikai szabály van,amit persze felrughatsz,de vagy ösztönösen,vagy direktmódon megjelennek a festményekben,pl kompozício,technikák,esetleg magas,mélynyomás(volt szerencsém Kéri imre-Munkácsy dijas-ne értsd félre,de van rutinja az öregnek. mellett beletekinteni a litótól a rézmetszetig,na ezekre a dolgokra otthon nem nagyon jön rá az ember.-örülök h tudunk dumálni
jah ezt meg kifelejtettem, tanáraim egy része:
Nagy Géza, Dóka Zoltán, Olajos György, Ürmös Péter, Kiss Zoltán
A festést,rajzolást meg lehet tanulni tény azt hogy mûvész legyen valaki soha, innentõl kezdeve tök mindegy hogy milyen bizonyítványod van a fiókban, nem egy mûalkotó embert ismerek aki sosem tanulta és nagyszerûeket alkot. Keveset számít részemrõl ki milyen iskolába járt kitõl tanult, ha folyamatosan gyakorol és képezi saját magát simán kenterbe veri azokat az 1000eket akik kitörölhetik a hátsójukat a diplomájukkal. Amúgysem szerencsés egy nagy mestertõl tanulni, behódolni az elvárásainak. Sosem érdekelt semelyik mesterem akarata, többnyire inkább felrugtam a szabályaikat. Ez nem matematika amit meglehet tanítani, ezt egyszerûen gyakorolni kell és más élõ/holt mûvészektõl "lopni" az ötleteket technikákat míg ki nem fejlõdik a saját fõ stílusod ami folyamatosan formálódik tovább.
Elég nagy butaságnak tartom, hogy bárhol is olyat tanítanak,hogy az egyik eszköz jobb mint a másik. Nem lehet egy lapon említeni a ceruzát a szenet a krétás a tust stbstb. Mind más és más. Habitus függõ hogy ki mivel szeret alkotni és mivel mit tud hozni. Ez is tipikus példa arra hogy betyepesedett õskövületek tanítanak még mindíg mindenhol és soselátott mértékû beltenyészet folyik a képzõn ,de leginkább az iparon.
Ezért sem mentem a képzõre minden évben végignéztem a végzõsök munkáit és azt kell mondjam hogy színvonaltalan gyötrelem az egész ami ott folyik
A rajzok mind fényképrõl készûltek, megrendelésre, a stílusuk olyan amilyen,a megrendelõ ízlését elégítik ki. Rég nem foglalkozom élõ modellekkel, azokkal csak a baj van én meg szeretek kényelmesen nyugodtan dolgozni.
akkor a meglátásom:kezdenék a jó dolgokkal:a nõi arckép jó,ahogy van!jó a modellrõl is/kalapos/viszont a kiskutya,gyerekportré,nahát az ami síkban van+ceruza annyira nem szerencsés,ezt mindenhol tanítják,jobb a kréta vagy szén!fotórol én csak akkor dolgozok,ha nincs modellem!a legtöbb rajzod igen fotógyanus!a nõ a rózsával erõsen giccsbe hajló!a páros képen az anatómiát jobban meg kellett volna figyelni,de ami kissé zavar,az maga a téma,nem tul nagy fantáziára vall,mondhatni kifulladt!a ház lehet h igy nézett ki,nem tudhatom,de akkor az építész hibázott!h igy elcsuszott a tetõ.az h ki hol végzett az sajna számit,nem mindegy h mondjuk 7-8 évig milyen közegben fejlõdsz és te is tudod h a rajzot,festést tanulni kell!a legjobb ezek közül a "parasztbácsis portréd,de ebben a beállításban még ballra kellett volna "csalni a formát!ezt nem mondta a mestered?igy rossz a kompozíció,pedig a "kivágással indulminden!de remélem nem bántalak meg,te is tudod h mindenkinek jót tesz ha konzultál minél több emberrel!segítõ szándék vezet!remélem rugalmas vagy és nem sértõdékeny,én is elfogadom...te is...én Pállfi györgytõl tanultam grafikát(mie),biztos ismered te is,õ nagyon penge,Szegedi-tõl festést(mke)õ egy absztrakt,keress rá ha érdekel-eventus/eger/-Budaiba végeztem gr szakon,de ezt nehogy félreértsd,csak sokat számít h kinek a keze alatt formálodsz/pl tollrajzok nagyon távol állnak az izlésemtõl/kb ennyi igy hirtelen,béke barátság,fejlõdés!hajrá!