ennyivel A new playable demo for RollerCoaster Tycoon 3 is now available for your download-bandwidth pleasure, allowing you to try out the next upcoming installment in the Rollercoaster Tycoon series developed by Chris Sawyer and Frontier Developments. Rollercoaster Tycoon 3 will include innovative new photo features and a full version of Microsoft Photo Story, which will enable players to tell the story of their park experience and share it with their friends. New scenery items called Photo Spots can be placed in a park and enable park guests, "Peeps," to pose for the camera. In addition, cameras can be placed directly on roller coasters to take shots of guests as they ride. The game also features new gameplay elements that fans have been asking for, including diversity of guests, group behavior and improved guest AI, assigning music to rides in the park, day and night cycles with weather effects, a park lighting system and more. Also, the Fireworks MixMaster feature allows you to design fireworks displays and choreograph them to the music of your choice - you can use pre-set in-game songs or your own MP3 files.
A huge amount was done, some highlights are: Game's file structure altered. Replaced videos in menus with screenshots, your in game screenshots appear in the menu's. Updated UI elements (e.g. coaster construction). Weather effects such as rain, lightning. Water-height logic added (can't 'flood' the park). Water ripples when you move your mouse over water, when people are put in it, ducks land on it, boats, raindrops etc. Swaying 3D trees keyed to 'wind', as are water ripples. Bloom graphical effect for high-end PCs on specular highlights. Clicking on birds causes them to quack / squawk, feathers fall off ducks and they change flight formation. Dropping people in water - will swim if deep (otherwise will walk), get angry when you rescue them, & when you place them down they shiver. (if you leave them they will rescue themselves over time when off-camera (i.e. you don't see them get out, they teleport back into the park). If you shake peeps when they are being tweezered and then put them down they are dizzy momentarily. Peep & coaster car physics on coaster car crashes for those crashed into - the peeps on the car now fall out of it, bits can fall off the car depending on what car, crashed cars interact with scenery and each other, and after its crashed the car explodes and dissapears. Peeps in the park get blown away by the resulting explosion. If you put Peeps on the top of hills or mountains they tumble down to the bottom. When you click on a peep he/she has paranoid thoughts and looks over their shoulder once in a while. If you click on the same peep in game again they follow the mouse pointer with their head and always face the camera. If you click on the peep again you tickle them, and repeated clicking then is likely to make them angry. All coaster axles have suspension and follow the track exactly. All coaster wheels 'go round'. N.B. also in the previous demo (in case you hadn't noticed..) were: When the terrain is adjusted with peeps walking over it they sway dizzily momentarily. Balloon popping - clicking on a balloon pops it, kids cry, throw a tantrum or display a reaction, when peeps run with balloons the balloons trail behind them. Lens flare on lights at night (especially obvious on coaster cam). Sticky flexi-colour menus - the game remembers what colours you are using and defaults new objects to them. Sticky themeing filters - the game remembers what theme you are using and defaults new selection to that.
Nekem tetszik, szerintem aranyos játék. Egész jó a first person mód (vagyis az ülünk a hullámvasúton opció) Azért annak idején a Theme Park-nál még kicsit más volt a grafika :)
Ötletes a tûzijáték-szerkesztõ, továbbá egész jók a zenék. A játék maga jól fut, very high és minden maximumra téve, szépen tükrözõdik a víz, stb
Grafikai bugot eddig nem láttam (Radeon 9800 Pro, 4.10-es Catalyst)
Többre még nem volt idõm, még nem próbáltam hullámvasutat szerkeszteni.
Lent is van, csomagolás, teepítés, aztán vélemény.
Igen, elég jól beállítható, hogy milyen legyen a tûzijáték Mintha zenét írnál :)
Nekem nem jött olyan nagyon be a tüzijátékcsinálás. Azt igérték, hogy abszolút a zenéhez igazíthatjuk az egészet, közben meg csak annyi, hogy összerakod a tüzijátékot aztán aláraksz egy zenét (mint a rideoknál) és annyi. Semmi olyasmi nincs, hogy basszusra löveljen ki egy rakéta vagy akármi. Elég benga szerintem.
meg lehet csinálni csak ahoz ismerni kell a zenét és ugy beállitani a tüzijátékot... :P
Sokáig tart, másodpercere (pillanatra) ponotsan tudni kell, hogy mikor, hova, mit érdemes rakni. Most próbálkoztam egy Nirvana számor bekeverni, de pause-ra a tüzijáték megáll, de a zene meg meg tovább, ami lehetetlenné teszi a pörgõs számok lekeverését. El lett kúrva a tüzijáték, ha ponotsan akarod csinálni. Ha csak amolyan mindent-bele akkor okés.
Egy valami viszont nagyon dícséretes. A demó óta olyan szintû optimalizálás történt, hogy csak úgy nézek. A demóban közepes grafikán akadt mint a rák, a full meg maxon alig röccen be nagyritkán.
Másik hiba: a rideok pofátlanul könnyel lerobbannak. Alighogy megépítettem egy hullámvasutat, már a második körben lerobbant, pedig 99%-on volt. Ez a régebbi részekben sokkal jobban ki volt egyensúlyozva (azt kellene, hogy bizonyos százalék alatt kezdjen el lerobbanni (mondjuk 80-90% körül).
valaki mondana egy serialt, pls. mert nem bírom felrakni, az nfo-ban megjelent adatokkal
az nforce-on láttam, hogy van reloaded keygen, nincs meg esetleg valakinek?
Pedig az NFO-ban jó a szám Ctrl C Ctrl V-vel tedd át
akkor mondom máshogy, nem a rar-os money verziom van, hanem egy egybõl kicsomagolt (csak a cue+bin). az nforce-os nfoban (mint itt lejebb is van), annyi áll, hogy: xxx
Komolyan nekem ha már 10 körüli a ridejaim száma akkor már félpercenként jönnek az üzenetek, hogy ez robbant le, az robbant le, amaz robbant le. Hiába javítják meg fél másodpercen belül a szerelõk, piszok módon csökken a ride népszerûsége ha megbízhatatlannak tartják az emberek (márpedig 95%-on a percenkénti lerobbanás elég megbízhatatlan).
Amõgy optimalizáció ügyileg egy hatalmas piros pont Braben apóéknak. A demó alapján azt hittem, hogy ezt a játékot el is felejthetem, de a fullban minden maxon van és alig röccen be néha.
Neked is a money verzió van meg, vagy a CloneCD? Lehet hogy ez a másolásvédelem.