(Gamespot) Átadom a szót az immár Jenci-érdemrend tulajdonos Barnynak: A Gamespot képviselõi az E3 alatt csekkolták le a Warhammer 40000: Dawn of War játékot, ahol fény derült néhány érdekes részletre:
A Relic a WH 40000-hez az Impossible Creatures engine-jét használja, mely természetesen átment egy kiadós renováláson. A fejlesztõk célja az volt, hogy egyidejûleg akár 100 egységet is meg tudjanak jeleníteni, akció közben. Az elsõ dolog, ami a gamespotos lányokat meglepte, az a csaták megjelenítése, melyre a legjobb szó a "kaotikus". A Relic nem tagadta a bemutató során, hogy megahentek elõidézése a célja a játékkal, ahol leginkább az egységek egyéni ereje dominál. A harcosok minden létezõ fegyvert, eszközt felhasználnak, hogy felkoncolják az ellent, pirománok biztosan elégedettek lesznek, ugyanis a gamespotos lánykák szerint brutális mennyiségû gyújtogatás, illetve lángoló egységek lesznek a játékban. A játékban négy faj képviselteti magát: orkok, eldák, ûrgárdisták és a káosszal fertõzött ûrgárdisták (ha valamit elrontottam, lehet kövezni). Természetesen mind a négy fajnak megvannak a saját egységei, és épületei. Utóbbiakat különbözõképpen szerezheti a játékos. A orkok épületeit vadászbombázók dobják le, míg az ûrgárdisták orbitális pályáról kapják a szõrmadarakat klónozó üzemet. A WH 40000-ben is lesz egyfajta erõforrás menedzsment, azonban errõl nem voltak hajlandóak vallani a fejlesztõk. A Gamespot tudósítói viszont hangot adtak kételyeiknek, miszerint némely terület(ek)en nagyon eltér a játék a megszokott RTS vonaltól, mely esetlegesen hátrányosan érintheti a fogadtatását, és az eladási statisztikáit.
Info:Hardwired
Hát elég érdekes... Néha a mozgásfázisok igen nagy riccenéssel követik egymást. De ha ezt kijavítják, akkor minden tökéletes :D
Nagyon zsírul néznek ki az új képek. Várjuk ám nagyon :)
Töredelmesen bevallom, hogy én utoljára olyan 5 éve, amikor a Trollbarlang még a nyugati-téri Skála mögött volt, és ha jól emlékszem egy Space Wolf Terminator-t vettem...
Vásárlóerõ szempontjából igen. Az egész harmadik kiadás azért született meg, hogy a leegyszerûesített rendzserrel minél több fiatalt nyerjenek meg a Warhammer-nek, jelenleg õk az elsõszámú megcélzott vásárlóréteg. Tudod bemegy az angol/amerikai/német kisfiú a GW store-ba: - Apaaaa vegyél nekem 50 fontért Káosz mega army-t - Jó'van kisfiam megveszem, csak ne bömbölj! Ezzel semben egy magunk korabeli, már kevesebbet vásárol.
Kár, egy jó kis Ork kampányt el tudtam volna viselni...
Hát néhány démon lánynak kilátszott a cicije, de ezt leszámítva semmi. A stratégiai játék igazán nem az obszcén figurákról szól, tudod kiskorúak is játszák ezt a játékot... ^.^
A képekrõl áradó hangulat elképesztõ! Az egységek mozgása abszolút forradalmi! Egyetlen fajjal játszható hadjárat van, amelyben Ûrgárdistákkal nyomulsz. Genetikailag felturbózott tengerészgyalogságoddal egyszerû ork lázadás ügyében nyomozol. Azonban hamar kiderül, hogy az Eldák és a Káosz erõi is belecsöppentek az ügybe.
Az eddigi RTS játékok többnyire felülrõl – izometrikus nézetbõl – mutatták a harcokat. Azonban a Dawn of War belerobbant téged a csata közepébe és páncélközelbõl mutatja a szenzációs mozgásokkal díszített mészárlást. Annyira jól néznek ki közelrõl az egységek, hogy a laikus szemlélõ elsõ pillantásra könnyen akció-kaland játéknak hiheti a terméket. Példa nélkül állnak a pihenõ animációk. Ezeket igazán a Command & Conquer fekvõtámaszt nyomó, cigarettázó katonái hozták divatba.
Az összes katona önállóan mozog és nincs gépies ”egyszerre lépõ robothadsereg” hatás. A tankok elõre-hátra hintáznak a leadott lövések erejétõl. NehézGéppuskák okádják magukból az üres töltényhüvelyeket. A 3D motor az Impossible Creatures engine továbbfejlesztett változata és méltán lehetnek rá büszkék a Relic lyányai.
DEMO BRUTALITY: Az elsõ demópálya szétrombolt városnegyedet ábrázolt. Tépett zászló lengedezett a szélben. A Gárdisták automatikusan átkapcsoltak nehézgéppuskákról közelharcra és elõhúzták kardjaikat. EXTRÉM BRUTÁLIS JELENET KÖVETKEZETT!!! Az egyik ûrgárdista markolatig döfte kardját a rárontó ork mellébe, majd felemelte páncélos lábát és az alélt dögöt lerúgta a pengevasról!! FATALITY!
Mind a négy fajnál 12 féle egység lesz. Harcosaid felszerelését megcserélheted. Gárdistád kezébe nehézgéppuska helyett rakétavetõt, plazmaágyút, lángszórót nyomhatsz. Felderítõid hosszúcsövû mesterlövészpuskával operálnak.
A demó fénypontja a vastagon páncélozott mech-szerû Dreadnought volt. A fejlesztõk szórakozásból berittyentettek száz orkot és ráküldték õket a monstrumra. Szegény Orkincák hamar rájöttek, hogy kardjaik mit sem érnek a Dreadnought páncélja ellen, így a hatalmas mech pillanatok alatt ping-pongozni kezdett az Orkok fejével. Beindította speciális támadását. Iszonyú gyorsan körbeforgatta robot-torzóját, majd mint fûnyírógép a nyesett gazt, szétszórta az Orkokat a szélrózsa minden irányába. Az egyik orkba belevágta fémkarját és magasba emelte a rángatózó testet. Vér precskelt széjjel mindenfelé. Elegáns karlendítés következett és az Ork messzi légi-kirándulásra röppent tova. A Dawn of War lazán elmegy akciófilmnek is.
Szorgosan dolgozó parasztokat felejtsd el. Erõforráspontokat szerzel harc közben és e “pénzt” újabb harci egységek bevonására használhatod fel. Minden barrakk mellett van leszállótér. Ide érkeznek friss csapataid.
Kábé 13 nagyobb küldetés várható, melyeket izgalmas részekre osztottak fel. Rengeteg a scriptelt jelenet. Próbálnak könnyíteni az eddig híresen kemény “Relic-játékmeneten”. A készítõk remélik, új “Starcraft”- vagy “Warcraft”-nagyágyút alkottak, melyet évekig hajszolnak majd a rajongók. E3-ra látogatók lecsekkolhatják az új jeleneteket és kipróbálhatják a játékot. Megjelenés: 2004 õsz.
nagyon jó amit csináltok, nézegettem a festéseket. érdekes közösség, jó az egész. grat. hozzá
Jah, a régi szép second edition, szvsz messze kidolgozottabb és részletesebb (és beleélhetõbb) volt mind a kissé populárosnak ható third edition...
Anno a Space Wolf Codex-et többször is elolvastam az évek alatt, mivel elsõre (lassan tíz éve) még nem tudtam eléggé angolul, hogy megértsem a szövegeket... :)
Pedig akit érdekel a Warhammer univerzum, annak a legjobb választás, ha beszerez néhány régi 2. ed. Codex-et. Én sem játszom a 40k, csak gyûjtöm és festem, így nem is lenne szükségem Codex-re, mégis van néhány. Az oldalamon kint lévõ Sötét Angyalok cikk például a Codex Angels of Death azonos leírásának a fordításása. Sehol máshol nem lehet olyan mennyiségû háttérinfót találni, mint a régi kódexekben. Érdemes beszerezni õket.
Én csak regényeket olvastam nem játszok Warhammert :C
Ja hogy seregkönyv. Így már értem :)
Az eredeti Warhammer 40.000 (táblás) játékban a Codex-ek tartalmazzák a különféle seregek pontos leírását, pontszámaikat, információkat a hátterükrõl (bár ilyen téren a 2nd Edition sokkal bõvebb volt, mint a 3rd Edition), harcmodorukról, taktikáikról, egyszóval mindent az adott seregrõl. Az alapdoboz könyvében csak rövidített, egyszerûsített információkat és seregleírásokat találni, szóval ha valaki elkezd gyûjteni egy sereget, akkor az valahogy úgy kezdõdik, hogy az adot sereg Codex-ét megveszi. A Codexek elég sokrétüek, pl. a fõbb ûrgárdista rendeknek (Blood Angels, Space Wolfs, Ultramarines, stb.) külön-külön van, vannak külön kiegészítõ szabályokkal teli Codex-ek, sereg-kiegészítõk (pl. Assassins) és a többi...
Tisztázzunk már valamit: milyen könyvekben?! Ugyan most nincs nálam, de szerintem, ha kinyitnám a Codex - Chaos Space Marines-t, nemcsak két káoszistenrõl találnék infót... ^.^
Hát a könyvekben tényleg csak inkább a 2 káoszistenrõl írnak. Nem is nagyon értem, hogy pl. a háború és vér istene miért nem háborúzik folyton? Vagy ha õ áll a támadások hátterében sosem említik meg.
Pontosabban: Eldar, Space Orks, Space Marines és Chaos Space Marines. A jelenlegi tudásunk szerint kimaradtak az Imperial Guardok (Ogryn-ostól, Squat-ostól, minden egyébb kiegészítõstõl) és a Tyranidák. Személy szerint a Necron-okat és a Tau-t nem tartok a W40k közvetlen hozzátartozójának...
Jah és lenne egy kérdésem is: Ugyebár négy nagy démon létezik a hiperûrben, de csak kettõrõl írnak részletesen a könyvekben. Mi van Khorne-val és Nurgle-vel? Õk minek a démonai?
Akkor elda, ork, ember meg káosz? Nem rossz, bár tyrannidákat tényleg kár kihagyni...:( Kíváncsi vagyok génorzók lesznek-e amolyan extra fenyegetésként...
Hangulatos egy kép!
Tyranidáknak joban örültem volna, de ez se rossz. :)
Én anno mindegyik Warhammer 40k játékkal játszottam, és a legjobb szerintem a Chaos Gate volt, ami hasonló volt a Gorky17-hez, csak nuku kaland, csak harc. A Final Liberation is király volt, csak kevés volt az a két csapat benne :(
Hát pl mert akár egy sima génorzó is le tudja szabkodni róluk a páncéljukat nem is szólva a tyrannidákról meg a káoszgárdistákról akiknek hasonló felszerelésük van... De pl az eldákkal egész jól elbántak a Harlequin-ben is, különösebb veszteségek nélkül...
Nekem tetszik nagyon mindkettõ. Az Inkvizítorból inkább a birodalom rendszerének felépítését, a hátteret lehet megismerni, az Ûrgárdistából meg a hangulatot :) De egyébként érdekes, hogy annyira írják, hogy milyen über legények az ûrgárdisták, tele vannak implantokkal, kapnak egy brutális nagy páncélt, õk a legjobbak legjobbjai, meg kevesen is vannak, de mikor elmennek egy bevetésre elég nagy veszteségekkel jönnek vissza mindig. Néha meg alig tudnak visszajönni.
Nézõpont kérdése. szerintem az Ûrgárdista "valósabb" képet ad a 40k-ról. Sokkal sötétebb és pesszimistább, mint az Inkvizítor. Plusz könnyebben fogyasztható, mert önálló regény, így a cselekmény le van zárva a végén. Na meg nem semmi betekinteni az ûrgárdisták életébe sem... ^.^
Abban a kötetben amit most én olvasok, elõször az Inkvizítor van. Szerintem az könnyebben fogyasztható :) Az Ûrgárdista nem mutatja be annyira a birodalom felépítését.
Szvsz az ûrgárdista jobban fogyasztható, mint az Inqusitor, és mivel ennek a kettõnek a történetszála csak a késõbbi regényekben fog összefonódni, talán az ûrgárdistával érdemesebb kezdeni. Amúgy viszont az Inqusitor az elsõ regény a sorozatban.