Az n számú elemhez elég nehézkes függvénnyel megadni a "szétszedés"-t. Makróval meg lehetne csinálni, de minek, mikor az Excelnek van rá beépített menüje.
annak, hogy nekiállok újraszerkeszteni - frissíteni a excel táblákat, úgy néz ki, hogy egyenes következménye, hogy kérdéseim merülnek fel. (o:
Van egy adott cellám, amiben tartózkodik egy n elemû számsor. Én azt szeretném, hogy egy az n elem n cellába kerüljön külön (mondjuk másik fülön is). Tehát az elsõ szám az A oszlopba kerüljön, második a B-be, 3. a C-be, és így tovább n számú oszlopig.
Ha van összefûz képlet, gondoltam hátha van szétszed is. (o:
Segítséget elõre is köszönöm! Elnora
Naja, a színek formázás az röhej. És nem csak a 2003-2007 között. Nálunk az irodában van gép, amin magyar, van amelyiken angol 2007 van(gondolom verziókülönbség is lehet, de nem ellenõriztem), de ami a szép benne, hogy ha felválltva használunk egy filet, ami színes, akkor teljesen biztos, hogy az egész szétesik, és minimum 3 árnyalata lesz minden színnek. ))o:
pl. a menü, a színek, a stílusok, állíts be egy normális színt 'o3-ban, nyisd meg 'o7-el, röhögni fogsz :) de az adatbázis hozzáadása sem olyan egyszerû. /a többit alább sorolták/ Viszont a felt. formázásban igazad van, tényleg kellemes. Kimutatásokat minden nap csinálok párat. Jobb is, rosszabb is van benne. Összesítve kicsit a jobb felé billen. Szûrés viszont szokható és utána megy az :)
Nekem az Office 2007 marad a szívem csücske, bár nagyobb tapasztalatom az World-ban van.
Viszont ami az Excelben imádnivaló, az szerintem pont a szûrés gyors és hatékony paraméterezhetõsége és pl a színre szûrés. Szerencsére adatcsökkentés nem lesz a táblázatomban, tehát az nem fog fennállni, hogy az miatt legyenek üres sorok.
Több fórumon többen panaszkodnak, hogy a gyorsbillentyûk érthetetlen módon átállítódnak a 2007-ben. Nehézkesnek tartom a szûrést is, pedig ezt sokan sûrûn alkalmazzák. Szerintem a kimutatás egyszerûbb volt a 2003-ban. Egy gomb (ûrlap) feliratát nem lehet úgy formázni, mint az elõzõ verzióban. A personal.xls-ben több saját makrót alkalmazok, amikhez ikont rendelek az eszköztáron (2007-ben a gyorselérési eszköztáron). Az új verzióban nincs mód az ikon egyedi megjelenítésére, csakis a saját, azonos kinézetû ábrával hajlandó ábrázolni mindet.
Megnéztem, a lista csökkenését a 2007 sem tudja követni.
Mi? Nekem egyedül a solvert volt kicsit macerás belõni rajta, de azon kívül megy minden pöpecül. Az egy kattintásos feltételes formázásokba meg beleszerettem :)
Meg lehet szokni :) cégben kötelezõen lecserélték, elõször idegenkedtem és nem tetszett, de pár nap után kezdtem megszeretni. /persze van ami a 'o3-ban jobb/
Kipróbáltam, a 2003-ban is bejön a teljes oszlop nevével az érvényesítés, és csak a kitöltött cellák értékei jelennek meg. A lista bõvülését is követi, viszont a csökkenést nem. Ilyenkor annyi üres sort ad az érvényesítés, ahány adatot töröltem az elõzõ listából.
A 2007-ben nem lesz az érvényesítésben a lista alján egy halom név nélküli, üres sor a teljes oszlop bevitelénél? Akkor végre van valami, amit javítottak a 2003-hoz képest. Egy pár dolgot viszont csúnyán elrontottak, nem is használom azt a verziót, csak ha nagyon muszáj.
Szia, én azt csináltam, hogy a 'vevok'lapon kijelöltem a teljes 'A' oszlopot, és az egésznek listanevet adtam (vevo) (szerkesztõléc bal szélén található Név mezõben), és az elsõ lapon a vevõ névnél a legördülõ menübe (adatok/érvényesítés/érvényesítés... beállítások fül (office 2007)) forrásnak a '=vevo'-t írtam be. (Ahogy az excel súgója ajánlja, ha az adatok másik fülön vannak.) Így a legördülõben benne van az összes vevõ neve, de nincsenek üres sorok, viszont ha írok újat az utolsó után a 'vevok' lapon, akkor automatikusan bõvül a kiválasztható elemek listája. Vagy ennek nem így kellene mûködnie?
Feltételezem, hogy a 'vevok' lapon folyamatosan nõ az adatok száma. Hogy ne kelljen állandóan módosítani az érvényesítésben a lista méretét, alkalmazz egy kis "trükköt". 2003-as verzióban adom meg. Létrehozol egy "Vevõk" címet. Beszúrás/Név/Név megadása. A Munkafüzetben lévõ nevek rovatba beírod a Vevõk szót. Lent, a Hivatkozás rovatába (ahol most az aktuális cellád hivatkozása van), bemásolod az alábbi sort:
=OFSZET(vevok!$A$2;0;0;DARAB2(vevok!$A:$A)-1;1)
A2-tõl adjuk meg az adatokat, mert feltételezem, hogy az A1-ben az oszlop címe van. Az érvényesítésnél a Forráshoz ezt írod: =Vevõk Ezzel eléred, hogy mindig az aktuális db vevõ jelenjen meg a listában.
Ez alapvetõleg egy számlázást megkönnyítõ adatlap lenne, aminek az az alapelve, hogy a munkatársam csak a cégnevet választja ki (a lényeg, hogy adott listából, tehát nem tud hülyeséget adni), és a táblázat automatikusan tölti ki az adatokat (pontosan, amivel kapcs. a munkatárs szintén nem mindig megbízható). Ugyanígy mûködne mégegy helyen, ahol a kolléga kiválaszt egy terméket, beír egy másik cellába egy darabszámot, és a táblázat a termék kiválasztásánál megadja a termék összegét egy 3. cellába (egy külön fülön lévõ árlista alapján) -> és szorzással pedig kijön a teljes összeg. Hát ezért kérdezem. ((o:
kimutatással nem könnyebb? egy harmadik munkalapra beszúrsz egy kimutatást, ami a 'vevok' mlapról szedi az adatokat. Ott már könnyen tudod szûrni, fõleg 2007-ben.
Jah, és Office 2007 is játszik, most perpillanat olyan gép elõtt ülök már. Elnora
Kedves Delila1!
Köszönöm a segítséget, csak én vagyok a béna hogy nem megy. )o:
De talán ha konkrétizálom a dolgokat. Két fül: 1. "form" néven 2. "vevok" néven
A "form" fül C5 cellájában a "vevok" fül A oszlopában található adatok közül lehet választani. (ilyen legördülõ listával, ami az adatok - érvényesítés menüpontból állítható be.) Én azt szeretném, ha a "form" C5 cellájába kiválasztom a "vevõk" Ax celláját, akkor a "form" C9 cellája automatikusan vegye át a "vevok" Bx cellatartalmát (szöveg) és a "form" C11 cellám pedig a "vevok" Cx cellatartalmát. (x = bármelyik sok a "vevok" fülön)
Ez így megoldható?
Köszönöm a türelmet! (o:
Elnora
Az Elsõ lap fülén jobb klikk, Kód megjelenítése. A kapott üres lapra másold be:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 1 Then Cells(Target.Row, 2).FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-1],'Második lap'!C[-1]:C,2,0)" Cells(Target.Row, 3).FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-2],'Második lap'!C[-2]:C,3,0)" End If End Sub
Sziasztok! Az alábbi problémámban kérnék segítséget (office 2003):
Adott egy táblázat. Elsõ lapon egy kitöltendõ adatlap. Második lapon ehhez adatok segítségnek. (minden adat mátrix jelleggel soronként összetartozók minden adata külön oszlopban (nevesítve cégnév, cím, adószám egymás mellett, külön oszlopban)). Az szeretném, hogy ha az elsõ fülön kiválasztom az egyik cellában a cégnevet (ezt sikerült még megoldanom legördülõ választéklistával), akkor ugyanazon a lapon másik két cellában töltse ki a másik fülön a cégnévhez tartozó másik két adatot. (amik ugye relatíve állandók a kiválasztott cégnév cellájához viszonyítva) Nem tudom mennyire sikerült megfogalmaznom a kérdést, de remélem. Megoldható a problémám szerintetek?
Hi! Több különbözõ munkalapról származó adatokat tudok egy diagramban megjeleníteni? Ha ige, hogy? Légyszi segítsetek, mert fontos lenne. Köszi!
Ahogy az elõttem szóló írta, a networkday függvénnyel oldhatod meg. A 2003-ban az Eszközök/Bõvítménykezelõ menüben kell bekapcsolnod az Analysis ToolPak bõvítményt ahhoz, hogy ott is rendelkezésedre álljon. Egy halom más függvényt is kapsz ezzel. Az év ünnepnepjainak dátumát vidd be egy tartományba, és ezt a tartományt írd be a függvény harmadik paraméterébe. Adhatsz nevet is a tartománynak – kijelölöd, Beszúrás/Név/Név megadása –, akkor ezt a nevet írhatod be a függvénybe.
Itt is mûködik NETWORKDAYS(kezdõ_dátum;vég_dátum;ünnepek)
köszy. de még meg szeretném oldani egy makróval a kimutatásfrissítést, s a legfelsõ táblázatot valahogy, hogy sorrendbe tegye. eddig még nem sikerült, de nem adom fel :-) jah s a felsõ táblázatot még rendeznem kell mert nem jó az oszlopok sorrendje :-)
Nem tudom, hogy viszed be Excelbe. Vegyük azt az esetet, hogy a kód az E1 cellába kerül. Lapfülön jobb klikk, kód megjelenítése. Bejutottál a VB szerkesztõbe. A jobb oldalon kapott üres lapra másold be az alábbi kis makrót. A félövér 1 és 5 a sor, ill. az oszlop száma, ahova a kódod kerül.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Row = 1 And Target.Column = 5 Then kód = Range("E1").Value Cells.Find(What:=kód, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _ xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False, _ SearchFormat:=False).Activate End If End Sub
Hehe Pedestrian :-)) Ez a nap vicce - tudod mit, én segítségképpen két vonalkódot fel tudok ajánlani a rendszered teszteléséhez :-)) Milyen kis segítségre lenne szükség??? (Egy excel - vonalkód interface software-s és hardware-s megoldáshoz kérsz segítséget??? - gondolom az ötlet vázolása leterhelt, a többi meg ujjgyakorlat - valaki majdcsak összeüti ;-))) Tabiba zsuha, tabiba zsuha!
Sziasztok egy kis segítség kellene. Bárkód alapján szeretnék adatokat kezelni. A cél az lenne hogy az árun lévõ bárkódot egy olvasóval beviszen az excel táblába. Ott már lenne egy adatbázis az áru nevével, árával és mennyiségével. A beolvasás után kellene a táblának arra a sorára ugrania ahol a beolvasott bárkód szerinti áru van. oda írnám be az új darabszámot. vagy bevétel, vagy kiadás. Neten nagyon sok bárkóddal kapcsolatos dolgot találtam, de azok inkább bárkód nyomtatással kapcsolatosak. Köszi elõre is a segítséget.
nem nem én vagyok az amatõr :-D ám lehet megyek Debrecenbe munka maitt akkor írok Neked pm et :-)
köszönöm szépen! erre tényleg nem tudtam volna a megoldást, de hogy mostmár elárultad, csomó mindenre tudom használni! :-) ha Budapesten vagy, vendégem vagy 1 - 2 sörre :-) örök hála Mester :-)
van egy tömb tele nevekkel, van egy másik cella ahova ki szeretném szedni a leggyakrabban szereplõ nevet, alá a 2. leggyakrabban szereplõ nevet, stb (gólszerzõk)
volna egy olyan problémám, hogy készítettem egy táblázatrendszert. egy munkalapon több különálló táblázat. a problémám az az lenne, hogy nem tom hogy kell írásvédetté tenni a táblázatok részeit. szóval nem az egész munkalapot, hanem bizonyos részeit. azaz egy táblázat részét ahol képletek vannak.
Ha jól értelmezem a kérdésed, akkor a DARABTELI függvény megoldja a problémádat. A függvény elsõ paraméterében megadhatod azt a tartományt, amelyben a keresést végezni szeretnéd, második paraméterben megadhatod az összeszámolandó értéket (vagy szöveget). Tehát ha az adataid az A oszlopban vannak, akkor DARABTELI(A:A;"Görögország")
Szevasztok! Egy kérdésem lenne, betettem a segítséget kérek topikba, is de csak most látom van exceles is. :)
Van egy listám/táblázatom ami nyaralásokat sorol fel. Különbözõ országok, különbözõ városok s azok árai, félpanzió-e, stb...
Az lenne a kérdésem, hogy ha össze akarom számolni egy cellába, hogy pl hány Horvát, vagy Görögországi nyaralás van a táblázatomban, az milyen képlettel tudom megtenni? Szövegként van beírva persze, hogy Görögország, Horvátország, stb.
pl így néz ki
Ország Város Görög Kréta Horvát Pula Horvát Porec Horvát Split
Látom, hogy 3 Horvát van, de ezt hogy tudom képlettel kiszámolni?
Itt a szövegdoboz alatt "Makrók" gombra kattintva kiírja a formázási lehetõségeket. Félkövért a szöveg elõtt: [ b ] szöveg után: [ /b ] szóközök nélkül.
A Range("A65536").End(xlUp) annak a folyamatnak a VB-s leképzése, mikor az A65536 cellán állva Ctrl+fel nyilat nyomsz. Ekkor az A oszlop utolsó, értéket tartalmazó cellája lesz az aktuális. Az elsõ üres sor meghatározása ezen az alapon: Elsõ_üres=Range("A65536").End(xlUp).Row+1 Az ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count a teljes lapon figyeli, melyik az utolsó kitöltött sor. Ez lehet nagyobb, mint az A oszlopban lévõ, ezért nem ezt írtam. A Range("A1").End(xlDown).Row akkor lenne használható, ha az A1 cellától lefelé folyamatosan kitöltött cellák közül szeretnénk megtudni az utolsó sorát.
Más: Hogy tudtál szövegrészt kiemelni? Valahol megszerkesztett szöveget másoltál ide?
"Range("A65536").End(xlUp)" helyett talán elég lenne: ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count Az xlUp helyett nem inkább xlDown ha utolsó sor a kérdés? Úgy tudom hogy az xlUp/xlDown csak a kitöltött cellákig megy. Beszúráskor üres cellákon is átmegy az xlDown/xlUp?
Sub Sorozat() Dim usor Range("A7").Select Selection.Formula = 1 usor = Range("A65536").End(xlUp).Row 'Ez adja az A oszlop utolsó sorát Selection.AutoFill Destination:=Range("A7:A" & usor), Type:=xlFillSeries End Sub
Még annyi, hogy ha a Te példádban is szereplõ formátumban adom meg neki a területet, akkor hibátlan, viszont nekem muszáj lenne változókkal, mert az, hogy mi az utolsó sor az mindig változik, hiszen ha beszúrok pl. három sort, akkor hárommal lejjebb kerül, ha törlök feljebb, így nem adhatok meg neki fix tartományt, mint pl Selection.AutoFill Destination:=Range("G1:G20").
Köszi, ez megoldotta a dolgot. Most viszont egy Autofill szórakozik velem.
Konkrétan: pl. A7 cellában van egy sorszám, ami az elsõ tehát 1., aztán ha beszúrok pár sort ettõl lejjebb akárhová, szeretném ezt az oszlopot feltölteni sorszámokkal, természetesen 1-tõl egészen az elsõ üres celláig. A gond ottvan ezzel - már írtam erre is egy makrót -, hogy ha beszúrok pl három sort, akkor olyan sorozatot csinál, hogy az A7 ami 1-es volt lesz 2-es,az A8 1-es, az A9=0, majd ettõl lefelé A10 lesz az 1-es ismét és innentõl szépen sorban az utolsó celláig rendben van a sorozat.
Átnéztem párszor, de nem értem miért így csinálja...
Az elõzõbõl kimaradt, hogy a gombokat a lapvédelem érvényesítése elõtt a Vezérlõ formázásánál védetté kell tenni. Egyébként ez alapbeállítás.
Az ActiveSheet.Protect userinterfaceonly:=True sor védi a felhasználótól a lapot, ill. a lapon lévõ zárolt cellákat, de a programok megváltoztathatják a cellákat.
Sub Gomb() ActiveSheet.Protect userinterfaceonly:=True Range("G1").Formula = "=F1*2" Range("G1").Select Selection.AutoFill Destination:=Range("G1:G20") End Sub
Ez a kis program a zárolt G1:G20 tartományban az F1:F20 tartomány értékét szorozza fel kettõvel.
Köszönöm. Közben utána olvastam itt-ott és egész jól összeállt a dolog. A sor beszúrás és a sor törlés is megy gomnyomásra.
Mostmár csak azon agyalok hogy tudnám elérni, hogy a gombokat, és a hozzájuk tartozó értékeket tartalmazó cellákat ne tudja senki babrálni. A zárolást próbáltam, de vagy rosszul állítottam be valamit, vagy nemtudom, de akkor a makrók sem mûködnek igazán.
Persze ez engem nem zavar, nyilván értelmes ember nem babrálja amit nem kell, csak mint írtam nem magamnak csinálom. Próbálok felkészülni minden eshetõségre. (bár tudom, hogy ez lehetetlen...)
Hali! Nem rég elkezdte excel 2007 azt csinálni hogyha a jobb felsõs sarokban rákattintok a bezárásra, akkor elõször csak az adott munkafüzetet csukja be és még egyszer kell kattintanom, hogy a dokumentumot is bezárja. Hol tudom ezt visszaállítani, hogy egy kattintásra becsukjon mindent?
Nem volt telepítve egy összetevõ mint kiderült. Már mûködik. :)
Viszont újabb kérdés merült fel. Csináltam egy makrót ami azt jól is csinálja amit rögzítettem, miszerint egy teljes sort másol (képletestõl mindenestõl) majd szúr be a munkafüzetbe. Azt viszont nem tudom, hogy tudnám megoldani, hogy oda szúrja be ahol a kurzor áll éppen, tehát ne a makrófelvételnél kijelölt pozicióba, hanem ahová a felhasználó szeretné.
Nézegettem a netet, de egyelõre nem találtam még megoldást. (Igazából nem én használnám a file-t és ezért akarok "bolondbiztosra" menni amennyire lehetséges, ha csak magamnak csinálnám tojnék ilyesmikre, mert tényleg csak alapvetõ excel feladatokat hajt végre a program, semmi extrát.)
Nincs levédve a makró szerkesztés a munkafüzetben?