Közben vki segített. Az 1. képen a "Nagyságrend" nem csak legördülõ listaként mûködik, hanem be lehet írni konkrétan, h 0,001. És akkor már minden pöpec.
Sziasztok! Va egy excellem, amiben van sokezer sor egymás alatt. Ezek egy része kétszer háromszor is megvan. Hogy tudom ezeket kitörölni, hogy minden csak egyszer legyen meg a táblázatban? 2007-es Excel, és nem boldogulok eg yilyen kis izével el. Hihetetlen... pls help
Adatok/Rendezés és szûrés/Speciális gomb. Más helyre (megadod a cellát, ahova a kigyomlált listát szeretnéd íratni), Csak az egyedi rekordok megjelenítése.
Még egy kérdésem lenne. Most van egy egyedi listám, de ezeken belül van olyan, ami ugyanazzal kezdõdik, pl "tel:..." Azt hogy tudom megcsinálni, hogy ezek a "tel:" feliratok eltûnjenek de a többi info megmaradjon? Köszi :)
Mármint hogy a tel:123456-789 tel:456783-221 tel:345678-455
helyett ennyi maradjon a cellákban:
123456-789 456783-221 345678-455
ctrl+h beírod, tel: csere: oda semmit. Persze elõtte kijelölöd az oszlopot
Van egy excel táblázatom, amiben két fontos oszlop szerepel amivel számolni szeretnék. Egy mûsorszerkezetrõl van szó, ahol kezdési idõpontok és az egyes elemek rész idõi szerepelnek. Az egyszerûség kedvéért A oszlopban a kezdési idõ, B-ben az aktuális hossza a mûsornak, C-ben a neve. Egy fix idõpont adott, amihez tartani kéne magam, ez 19 óra 0 perc.
Azt kellene valahogy elérnem, hogy miután elkészült a lista az egyes elemek hosszával a B oszlopban, ezekután az Excel kiszámolja mikor kell elkezdeni az egyes mûsorelemeket, hogy a 19 órakor esedékes mûsor - nevezzük "fontos mûsornak" - mindig pont 19 órára essen. Nem tudom erre van-e lehetõség, de a legjobb az lenne, ha az Excel maga felismerné melyik sorban található a "fontos mûsor". Pl. a C oszlopban szereplõ szövegek alapján. Majd ettõl számolna visszafelé az elsõ tételig és elõre az utolsóig, ezáltal kiszámítva az összes kezdési idõpontot.
Alapból ez egy roppant egyszerû feladat lenne, ha mindig ugyanannyi tétel lenne 19 óra elõtt, mert akkor a 19 órát fixen beírva és egy egyszerû kivonásos képletet végigmásolva meg lenne oldva a probléma. De itt ez mindig változik.
Ha van valakinek ötlete azt megköszönném.
FKERES és a HOL.VAN függvényekkel próbáltad? de lehet rosszul értelmezem a feladatot.
Átgondoltam, de nem nagyon tudom ennél részletesebben leírni. A lényeg végülis az lenne, hogy minden kezdési idõpontot számoljon ki, 19 óra elõtt és után is. Mint írtam ez nem is nehéz, hisz csak kivonás, összeadás.
De mivel nem egyformák a napok, mindig több vagy kevesebb sor van a 19 órás mûsor sora elõtt és után, azt szeretném valahogy megoldani, hogy egy képletet bemásolva a kezdési idõk celláiba a sorok számától függetlenül is jól számoljon. Ezért vetettem fel, hogy ha az excel maga a táblázatban rákeresne az elõbb említett pl. "fontos mûsor" kifejezésre, akkor annak a sorától számolna elõre és hátrafelé is.
Egyelõre úgynézki megoldottam a dolgot. Most azt nem értem miért nem enged makrót felvenni.Ezen a képen nekem a bal két gomb és a jobb felsõ szürke nem használható.
Nem volt telepítve egy összetevõ mint kiderült. Már mûködik. :)
Viszont újabb kérdés merült fel. Csináltam egy makrót ami azt jól is csinálja amit rögzítettem, miszerint egy teljes sort másol (képletestõl mindenestõl) majd szúr be a munkafüzetbe. Azt viszont nem tudom, hogy tudnám megoldani, hogy oda szúrja be ahol a kurzor áll éppen, tehát ne a makrófelvételnél kijelölt pozicióba, hanem ahová a felhasználó szeretné.
Nézegettem a netet, de egyelõre nem találtam még megoldást. (Igazából nem én használnám a file-t és ezért akarok "bolondbiztosra" menni amennyire lehetséges, ha csak magamnak csinálnám tojnék ilyesmikre, mert tényleg csak alapvetõ excel feladatokat hajt végre a program, semmi extrát.)
Hali! Nem rég elkezdte excel 2007 azt csinálni hogyha a jobb felsõs sarokban rákattintok a bezárásra, akkor elõször csak az adott munkafüzetet csukja be és még egyszer kell kattintanom, hogy a dokumentumot is bezárja. Hol tudom ezt visszaállítani, hogy egy kattintásra becsukjon mindent?
Köszönöm. Közben utána olvastam itt-ott és egész jól összeállt a dolog. A sor beszúrás és a sor törlés is megy gomnyomásra.
Mostmár csak azon agyalok hogy tudnám elérni, hogy a gombokat, és a hozzájuk tartozó értékeket tartalmazó cellákat ne tudja senki babrálni. A zárolást próbáltam, de vagy rosszul állítottam be valamit, vagy nemtudom, de akkor a makrók sem mûködnek igazán.
Persze ez engem nem zavar, nyilván értelmes ember nem babrálja amit nem kell, csak mint írtam nem magamnak csinálom. Próbálok felkészülni minden eshetõségre. (bár tudom, hogy ez lehetetlen...)
Az ActiveSheet.Protect userinterfaceonly:=True sor védi a felhasználótól a lapot, ill. a lapon lévõ zárolt cellákat, de a programok megváltoztathatják a cellákat.
Sub Gomb() ActiveSheet.Protect userinterfaceonly:=True Range("G1").Formula = "=F1*2" Range("G1").Select Selection.AutoFill Destination:=Range("G1:G20") End Sub
Ez a kis program a zárolt G1:G20 tartományban az F1:F20 tartomány értékét szorozza fel kettõvel.
Köszi, ez megoldotta a dolgot. Most viszont egy Autofill szórakozik velem.
Konkrétan: pl. A7 cellában van egy sorszám, ami az elsõ tehát 1., aztán ha beszúrok pár sort ettõl lejjebb akárhová, szeretném ezt az oszlopot feltölteni sorszámokkal, természetesen 1-tõl egészen az elsõ üres celláig. A gond ottvan ezzel - már írtam erre is egy makrót -, hogy ha beszúrok pl három sort, akkor olyan sorozatot csinál, hogy az A7 ami 1-es volt lesz 2-es,az A8 1-es, az A9=0, majd ettõl lefelé A10 lesz az 1-es ismét és innentõl szépen sorban az utolsó celláig rendben van a sorozat.
Átnéztem párszor, de nem értem miért így csinálja...
Még annyi, hogy ha a Te példádban is szereplõ formátumban adom meg neki a területet, akkor hibátlan, viszont nekem muszáj lenne változókkal, mert az, hogy mi az utolsó sor az mindig változik, hiszen ha beszúrok pl. három sort, akkor hárommal lejjebb kerül, ha törlök feljebb, így nem adhatok meg neki fix tartományt, mint pl Selection.AutoFill Destination:=Range("G1:G20").
Sub Sorozat() Dim usor Range("A7").Select Selection.Formula = 1 usor = Range("A65536").End(xlUp).Row 'Ez adja az A oszlop utolsó sorát Selection.AutoFill Destination:=Range("A7:A" & usor), Type:=xlFillSeries End Sub
"Range("A65536").End(xlUp)" helyett talán elég lenne: ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count Az xlUp helyett nem inkább xlDown ha utolsó sor a kérdés? Úgy tudom hogy az xlUp/xlDown csak a kitöltött cellákig megy. Beszúráskor üres cellákon is átmegy az xlDown/xlUp?
A Range("A65536").End(xlUp) annak a folyamatnak a VB-s leképzése, mikor az A65536 cellán állva Ctrl+fel nyilat nyomsz. Ekkor az A oszlop utolsó, értéket tartalmazó cellája lesz az aktuális. Az elsõ üres sor meghatározása ezen az alapon: Elsõ_üres=Range("A65536").End(xlUp).Row+1 Az ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count a teljes lapon figyeli, melyik az utolsó kitöltött sor. Ez lehet nagyobb, mint az A oszlopban lévõ, ezért nem ezt írtam. A Range("A1").End(xlDown).Row akkor lenne használható, ha az A1 cellától lefelé folyamatosan kitöltött cellák közül szeretnénk megtudni az utolsó sorát.
Más: Hogy tudtál szövegrészt kiemelni? Valahol megszerkesztett szöveget másoltál ide?
Itt a szövegdoboz alatt "Makrók" gombra kattintva kiírja a formázási lehetõségeket. Félkövért a szöveg elõtt: [ b ] szöveg után: [ /b ] szóközök nélkül.
Szevasztok! Egy kérdésem lenne, betettem a segítséget kérek topikba, is de csak most látom van exceles is. :)
Van egy listám/táblázatom ami nyaralásokat sorol fel. Különbözõ országok, különbözõ városok s azok árai, félpanzió-e, stb...
Az lenne a kérdésem, hogy ha össze akarom számolni egy cellába, hogy pl hány Horvát, vagy Görögországi nyaralás van a táblázatomban, az milyen képlettel tudom megtenni? Szövegként van beírva persze, hogy Görögország, Horvátország, stb.
pl így néz ki
Ország Város Görög Kréta Horvát Pula Horvát Porec Horvát Split
Látom, hogy 3 Horvát van, de ezt hogy tudom képlettel kiszámolni?
Szia!
Ha jól értelmezem a kérdésed, akkor a DARABTELI függvény megoldja a problémádat. A függvény elsõ paraméterében megadhatod azt a tartományt, amelyben a keresést végezni szeretnéd, második paraméterben megadhatod az összeszámolandó értéket (vagy szöveget). Tehát ha az adataid az A oszlopban vannak, akkor DARABTELI(A:A;"Görögország")
volna egy olyan problémám, hogy készítettem egy táblázatrendszert. egy munkalapon több különálló táblázat. a problémám az az lenne, hogy nem tom hogy kell írásvédetté tenni a táblázatok részeit. szóval nem az egész munkalapot, hanem bizonyos részeit. azaz egy táblázat részét ahol képletek vannak.
van egy tömb tele nevekkel, van egy másik cella ahova ki szeretném szedni a leggyakrabban szereplõ nevet, alá a 2. leggyakrabban szereplõ nevet, stb (gólszerzõk)
ezt meg lehet oldani?
Megpróbálok beszúrni egy képet. Az adatokból kimutatást kell elõbb készíteni, azután abból kikereshetõ a két adat a megfelelõ képletekkel.
köszönöm szépen! erre tényleg nem tudtam volna a megoldást, de hogy mostmár elárultad, csomó mindenre tudom használni! :-) ha Budapesten vagy, vendégem vagy 1 - 2 sörre :-) örök hála Mester :-)
Sziasztok egy kis segítség kellene. Bárkód alapján szeretnék adatokat kezelni. A cél az lenne hogy az árun lévõ bárkódot egy olvasóval beviszen az excel táblába. Ott már lenne egy adatbázis az áru nevével, árával és mennyiségével. A beolvasás után kellene a táblának arra a sorára ugrania ahol a beolvasott bárkód szerinti áru van. oda írnám be az új darabszámot. vagy bevétel, vagy kiadás. Neten nagyon sok bárkóddal kapcsolatos dolgot találtam, de azok inkább bárkód nyomtatással kapcsolatosak. Köszi elõre is a segítséget.
Hehe Pedestrian :-)) Ez a nap vicce - tudod mit, én segítségképpen két vonalkódot fel tudok ajánlani a rendszered teszteléséhez :-)) Milyen kis segítségre lenne szükség??? (Egy excel - vonalkód interface software-s és hardware-s megoldáshoz kérsz segítséget??? - gondolom az ötlet vázolása leterhelt, a többi meg ujjgyakorlat - valaki majdcsak összeüti ;-))) Tabiba zsuha, tabiba zsuha!
Nem tudom, hogy viszed be Excelbe. Vegyük azt az esetet, hogy a kód az E1 cellába kerül. Lapfülön jobb klikk, kód megjelenítése. Bejutottál a VB szerkesztõbe. A jobb oldalon kapott üres lapra másold be az alábbi kis makrót. A félövér 1 és 5 a sor, ill. az oszlop száma, ahova a kódod kerül.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Row = 1 And Target.Column = 5 Then kód = Range("E1").Value Cells.Find(What:=kód, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _ xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False, _ SearchFormat:=False).Activate End If End Sub
köszy. de még meg szeretném oldani egy makróval a kimutatásfrissítést, s a legfelsõ táblázatot valahogy, hogy sorrendbe tegye. eddig még nem sikerült, de nem adom fel :-) jah s a felsõ táblázatot még rendeznem kell mert nem jó az oszlopok sorrendje :-)
Ahogy az elõttem szóló írta, a networkday függvénnyel oldhatod meg. A 2003-ban az Eszközök/Bõvítménykezelõ menüben kell bekapcsolnod az Analysis ToolPak bõvítményt ahhoz, hogy ott is rendelkezésedre álljon. Egy halom más függvényt is kapsz ezzel. Az év ünnepnepjainak dátumát vidd be egy tartományba, és ezt a tartományt írd be a függvény harmadik paraméterébe. Adhatsz nevet is a tartománynak – kijelölöd, Beszúrás/Név/Név megadása –, akkor ezt a nevet írhatod be a függvénybe.
Hi! Több különbözõ munkalapról származó adatokat tudok egy diagramban megjeleníteni? Ha ige, hogy? Légyszi segítsetek, mert fontos lenne. Köszi!
huhh elméletileg csak 1 munkalapról lehet különbözõ adatokat megjeleníteni(több cellatartományból is)...
Sziasztok! Az alábbi problémámban kérnék segítséget (office 2003):
Adott egy táblázat. Elsõ lapon egy kitöltendõ adatlap. Második lapon ehhez adatok segítségnek. (minden adat mátrix jelleggel soronként összetartozók minden adata külön oszlopban (nevesítve cégnév, cím, adószám egymás mellett, külön oszlopban)). Az szeretném, hogy ha az elsõ fülön kiválasztom az egyik cellában a cégnevet (ezt sikerült még megoldanom legördülõ választéklistával), akkor ugyanazon a lapon másik két cellában töltse ki a másik fülön a cégnévhez tartozó másik két adatot. (amik ugye relatíve állandók a kiválasztott cégnév cellájához viszonyítva) Nem tudom mennyire sikerült megfogalmaznom a kérdést, de remélem. Megoldható a problémám szerintetek?
Köszönöm a segítséget: Elnora
Az Elsõ lap fülén jobb klikk, Kód megjelenítése. A kapott üres lapra másold be:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 1 Then Cells(Target.Row, 2).FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-1],'Második lap'!C[-1]:C,2,0)" Cells(Target.Row, 3).FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-2],'Második lap'!C[-2]:C,3,0)" End If End Sub
Köszönöm a segítséget, csak én vagyok a béna hogy nem megy. )o:
De talán ha konkrétizálom a dolgokat. Két fül: 1. "form" néven 2. "vevok" néven
A "form" fül C5 cellájában a "vevok" fül A oszlopában található adatok közül lehet választani. (ilyen legördülõ listával, ami az adatok - érvényesítés menüpontból állítható be.) Én azt szeretném, ha a "form" C5 cellájába kiválasztom a "vevõk" Ax celláját, akkor a "form" C9 cellája automatikusan vegye át a "vevok" Bx cellatartalmát (szöveg) és a "form" C11 cellám pedig a "vevok" Cx cellatartalmát. (x = bármelyik sok a "vevok" fülön)
Ez így megoldható?
Köszönöm a türelmet! (o:
Elnora
Jah, és Office 2007 is játszik, most perpillanat olyan gép elõtt ülök már. Elnora
kimutatással nem könnyebb? egy harmadik munkalapra beszúrsz egy kimutatást, ami a 'vevok' mlapról szedi az adatokat. Ott már könnyen tudod szûrni, fõleg 2007-ben.
Ez alapvetõleg egy számlázást megkönnyítõ adatlap lenne, aminek az az alapelve, hogy a munkatársam csak a cégnevet választja ki (a lényeg, hogy adott listából, tehát nem tud hülyeséget adni), és a táblázat automatikusan tölti ki az adatokat (pontosan, amivel kapcs. a munkatárs szintén nem mindig megbízható). Ugyanígy mûködne mégegy helyen, ahol a kolléga kiválaszt egy terméket, beír egy másik cellába egy darabszámot, és a táblázat a termék kiválasztásánál megadja a termék összegét egy 3. cellába (egy külön fülön lévõ árlista alapján) -> és szorzással pedig kijön a teljes összeg. Hát ezért kérdezem. ((o:
Ehhez egyszerûen meg kell adni a két cellában a keresõ képletet.