A vártaknak megfelelõen biztos elõnyt szerezve vezet Korzikán a kétszeres világbajnok Sébastien Loeb. Õt Francois Duval követi, akitõl csupán pár másodpercre van Toni Gardemeister, Marcus Grönholm és Petter Solberg. Gyengén teljesít Gilles Panizzi és a Peugeot újonca, Nicolas Bernardi, míg a remeklést bemutatók sorában tudhatja magát Stéphane Sarrazin, és a privátként induló fiatal spanyol, Daniel Sola is.
Száraz, viszonylag meleg idõ fogadta a pilótákat a mai reggelen. Összesen négy gyorsaságit kellett teljesíteniük ma a versenyzõknek, melyek egyenként közel 30 kilométeresek.
Megnyugtató elõnyt szerezve vezet az összetettben az újdonsült világbajnok Sébastien Loeb, aki a mai összes szakaszt megnyerte. A francia kiválóság egyébként egy, a napokban adott nyilatkozatában újfent megerõsítette, hogy tervei szerint 2006-ban egy privát Citroen Xsara WRC-vel versenyez majd.
Loeböt Duval, Gardemeister, Grönholm és Solberg követi (ebben a sorrendben). Az elõbbi négyes között alig pár másodperces különbségek vannak, így a folytatásban a dobogós helyeket illetõen bármi elképzelhetõ.
Rosszul teljesít a Korzika-ralit korábban kétszer is megnyerõ Gilles Panizzi, akinek mai produkciója csak a tizenhatodik helyre volt elegendõ. Hozzá hasonlóan nem megy a másik két Mitsubishi-pilótának sem, Rovanperä és Galli egyaránt rossz idõket ért el. Kiábrándítóan rossz idõeredményeket autózott a francia rali-bajnokság legjobbja, Nicolas Bernardi, aki egy gyári Peugeot 307 WRC-vel indulhatott, Grönholm csapattársaként.
Meglepõen jó teljesítményt produkál azonban a hazai Stéphane Sarrazin, aki jelenleg a hatodik. Hozzá hasonlóan jól autózik Toni Gardemeister, valamint Marcus Grönholm, akinek köztudottan nem az aszfaltos viadalok a kedvencei. Figyelemreméltó idõket produkált még Daniel Sola, aki egy privát Forddal indult, valamint Alex Bengue, aki a Skodának akár pontokat is szerezhet ezen a futamon.
Holnap további négy szakasz vár a versenyzõkre, melyek alatt elképzelhetõ, hogy ismét rosszra fordul az idõjárás.
49. KORZIKA-RALI: ÁLLÁS EGY NAP UTÁN (121,34 VERSENYKILOMÉTER) - ÉLCSOPORT: 1. Sébastien Loeb (francia, Citroën Xsara WRC) 1:14:20,3 óra 2. Francois Duval (belga, Citroën Xsara WRC) + 41,3 másodperc 3. Toni Gardemeister (finn, Ford Focus WRC) + 57,7 másodperc 4. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) + 1:03,2 perc 5. Petter Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) + 1:07,0 perc 6. Stéphane Sarrazin (francia, Subaru Impreza WRC) + 1:19,4 perc 7. Daniel Sola (spanyol, Ford Focus WRC) + 1:24,5 perc 8. Roman Kresta (cseh, Ford Focus WRC) + 2:18,3 perc
mind1,de tegyétek bele Park-ot,meg Burns-t,....szerintem. Egyébként a Richard Burns Rally topikban nagyobb a forgalom,mint itt,és ott szoktunk beszélni inkább az aktuális dolgokról is.
Nekem ezen az éven is nagy mázlim volt,sikerült az összes OB-n megjelennem,(igaz ez néha nem volt zökkenõmentes)remélem ez jövõre is sikerül
engedelmetekkel még egy Richard Burns megemlékezés
lehetne csinálni egy "vegyesfelvágottat" is amin szerepelnének pl ezek a márkák: Citroen, Peugeot, Ford, Subaru, Mitsubishi, Skoda per.pill a WRC-s autókra gondoltam,de ez csak egy ötlet!:)
én ráérek szerintem összetudok dobni egy egyszerûbb bannert,csak kikéne találni,hogy mi legyen rajta,aztán megpróbálom,és beteszem megmutatni aztán eldöntjük,hogy kell-e vagy nem!:D
jó 5let
sztem egy subaru legyen rajta :P alatta meg a gyártók jelei citroen subaru ford...
A rally világbajnokság arca jelentõsen megváltozott. A Forddal és a Subaruval hivatalosan már csak két gyári csapat indul, hiszen a Citroën a csak részben gyári csapattal, a Kronossal képviselteti magát. A rally bizottsági fõnöke Jacques Régis egészen más képet fest. "Ha valaki tudja, hogyan definiálják a gyártót a 2006-os szabályok szerint, akkor hat gyártónk van. Ez is mutatja, hogy több csapatunk van, mint az elmúlt szezonban. Ebbõl a szempontból nagyon pozitív a listánk" - mondja a francia. "Ezen kívül Sebastian Loebbel, Marcus Grönhommal és Petter Solberggel pont azok a versenyzõk indulnak, akik 2005-ben egymás közt osztották meg a gyõzelmeket. Így a következõ szezon is hasonlóan izgalmas lesz mint az elmúlt év." A kimondottan a franciáknál kedvelt konstruktõri cím Regis szerint nem sínyli meg a hiányzó márkákat. Annak ellenére, hogy két kategóriába osztottuk õket, a csapatok mégis csak ugyanazért a címért harcolnak majd. A Forma-1-ben sem lep meg senkit ha egy olyan márka mint a Ferrari vagy a Toyota különbözõ csapatokat támogat, amelyek egy bajnokságban indulnak, és ugyanazért a konstruktõri címért harcolnak. Miért ne lehetne ez a rallyban is olyan cégekkel mint a Ford, vagy a Subaru?" - kérdezi Regis.
A világbajnokság jövõjét a Mitsubishi és a Skoda kilépése ellenére sem látja sötéten, és reméli, hogy minél elõbb új gyártó száll majd be a versenybe. "Követni fogjuk az utat, melyen elindultunk. A fõ célunk továbbra is a bajnokság kecsegtetõbbé tétele a befektetõk számára, és a médiában való szereplés növelése. Pár dolog már most megváltozott, így a költségek már csökkentek, és a WRC a csapatok és versenyzõk nagy számára vált nyitottá" - magyarázza Regis. "Most abban bízunk, hogy 2007-ben a Citroën mellett másik gyártó is beszáll a világbajnokságba."
Manufacturer 1 1 KRONOS TOTAL CITROEN WRT - Sebastian Loeb 2 KRONOS TOTAL CITROEN WRT - Xavier Pons 3 BP-FORD WORLD RALLY TEAM - Marcus Grönholm 4 BP-FORD WORLD RALLY TEAM - Mikko Hirvonen 5 SUBARU WORLD RALLY TEAM - Petter Solberg 6 SUBARU WORLD RALLY TEAM - Chris Atkinson/Stephan Sarrazin
Manufacturer 2 7 OMV-PEUGEOT NORWAY - Manfred Stohl 8 OMV-PEUGEOT NORWAY - Henning Solberg 9 STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM - Matthew Wilson 10 STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM - ? 11 RED BULL SKODA TEAM - Andreas Aigner 12 RED BULL SKODA TEAM - ?
így áll most a banner...tudom nem a legszebb,de ennyire futotta tõlem!:D legyen-e még rajta akkor valami?
sztem nem kell rá más semmi még esetleg fellehetne sorakoztatni a gyártók logóit mint a forma 1-es topicban de azt a 3 logot minek rátenni :P
Magabiztosan nyerte meg a 74. Monte-Carlo-ralit az újdonsült Fordos Marcus Grönholm. A finn versenyzõ Sébastien Loeb hibáját követõen került az élre, és végig biztosan tartotta majd kétperces elõnyét. Grönholm pályafutása során elõször nyerte meg a havas-jeges ralit. Csapat-és honfitársa, a fiatal Miko Hirvonen a hetedik helyen zárt.
Második lett Sébastien Loeb, aki miután a pénteki utolsó szakaszon összetörte autóját, a rákövetkezõ 12 szakaszon olyan jól autózott, hogy fölküzdötte magát a második helyre. Loebnek nem volt ellenfele a gyorsaságikon, és ha a rali tovább tart, talán még Grönholmot is megszorongatja a Xsara WRC-vel versenyzõ világbajnok.
Harmadik lett Toni Gardemeister, míg negyedikként zárta a futamot az osztrák Manfred Stohl. A harmadik Peugeot 307 WRC-vel induló Henning Solberg végül nem szerzett pontot.
Jól teljesített a Subaru két ifjú tehetsége, a murvamenõ Chris Atkinson és az aszfaltspecialista Stéphane Sarrazin. A japánok elsõszámú pilótájának, a norvég Petter Solbergnek azonban továbbra is tart a pechsorozata. A 2003-as világbajnoknak ezen a viadalon sem sikerült emlékezeteset alkotnia.
Nyolcadik lett Carlos Sainz pártfogoltja, a fiatal Daniel Sordo. A Kronos Racing másik spanyolja, Xavier Pons a kilencedik helyen zárt.
Rosszul sikerült a verseny a két Skoda-csapat számára. A Red-Bull Skoda részérõl Gilles Panizzi sokáig dobogós helyen autózott, késõbb azonban folyamatosan autójával küzdött, így csupán a tizedik helyen ért célba. A First Motorsport Skoda elsõszámú versenyzõje, a belga Francois Duval tegnap összetörte az autóját, és kiesett a versenybõl.
A versenynaptárban soron következõ viadal a Svéd-rali, amelyet idén február 3-5. között rendeznek.
Komolyan néz ki ez a Ford! Gratula Grönholmnak!
nekem is tetszik
Meglehetõsen rosszul kezdõdött a nap Petter Solberg számára, ugyanis már az elsõ szakaszon komoly gondjai támadtak autójával. Az Impreza hátsó tengelye eltört, így a norvég a megrongálódott Subaruval 53 másodpercet veszített a szakaszgyõztes Marcus Grönholmhoz képest.
Grönholm úgy folytatta a második szakaszon, ahogyan az elsõn abbahagyta. Mivel a további négy gyorsaságin is kiválóan teljesített, így a finn egy nap után vezeti a versenyt. Csapat-és honfitársa, Miko Hirvonen szintén kitûnõen autózott, egészen az ötödik szakaszig, amikor autója felmondta a szolgálatot. Hirvonen a harmadik helyrõl esett ki.
A második helyen áll a regnáló világbajnok Sébastien Loeb, aki 2004-ben már megmutatta, hogy nem csak skandinávok nyerhetik meg a Svéd-ralit. A gyõzelemre idén is nagy esélye van, jelenleg alig tíz másodperc választja el az elsõségtõl, úgy, hogy még problémái is voltak a francia pilótának.
Történt, hogy a Citroën-pilóta szerelõi az elsõ összekötõszakaszon szerették volna leszerelni a nagyteljesítményû fényszórókat a motorháztetõrõl, ami azonban felcsapódott és összetörte a szélvédõt. Noha a versenyt folytatni tudta a Xsara WRC-s páros, 10 másodperces büntetéssel és rossz látási viszonyokkal kellett számolniuk a folytatásban.
Gondokkal küzd az OMV Peugeot két versenyzõje, Henning Solberg és Manfred Stohl. Elõbbi a napsütésre panaszkodott, míg az osztrák Stohlnak rendre a pálya közepén álló nézõket kellett kerülgetnie. Õ hatodik, míg Solberg a két pontot érõ hetedik pozícióban követi csapattársát.
Remekelnek a hazaiak, Daniel Carlsson és Mattias Ekström. Carlsson egy Mitsubishi volánja mögött az ötödik, míg honfitársa, a Skoda-versenyzõ Ekström a hatodik. A másik Mitsubishi-pilóta, Gigi Galli szenzációs teljesítménnyel elõrukkolva a harmadik, dobogós pozícióban.
Holnap további hét szakasz várja a résztvevõket, míg vasárnap hat gyorsaságit kell majd teljesíteniük.
Továbbra is elsõ helyen a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm, aki a mai összes szakaszon remekelt, így növelte elõnyét legfõbb üldözõjével, Sébastien Loebbel szemben. Amennyiben Grönholm holnap is hasonlóan jól teljesít, úgy elérheti célját, azaz születésnapján ünnepelheti magát a Svéd-rali gyõzteseként. Csapattársa, a szintén finn Hirvonen tegnap az utolsó gyorsaságin esett ki, de szerelõi meg tudták javítani a Focus WRC motorját, így Hirvonen folytatni tudta a versenyt (hátránya viszont tetemes, majd 12 perc).
Grönholmot ma is Loeb követi a második helyen, körülbelül fél perccel lemaradva a finntõl. A francia pilóta ma gond nélkül tudott autózni, azonban Grönholm szakaszidejeit nem tudta fölülmúlni.
Harmadik helyen a hazai Daniel Carlsson, aki ha csak háromtized másodperccel is, de megelõzte márkatársát, az olasz Gigi Gallit. Ezzel a két ifjú titán helyet cserélt az összetettben, de nagy csata várható kettejük között a holnap hátralévõ hat szakaszon.
Ötödik helyre küzdötte föl magát a svéd Mattias Ekström, akit a Xsara WRC-vel induló Janne Tuohino követ, mindösszesen egytized másodperces hátránnyal. Hetedik a subarus Kristian Sohlberg, míg nyolcadik a szintén svéd Thomas Rädström.
A kilencedik pozícióba csúszott vissza Henning Solberg, aki a tizenegyedik szakaszon fának ütközött. A norvég folytatni tudta a viadalt, de komoly idõt veszített. Csapattársa, a másik OMV Peugeot-pilóta, Manfred Stohl kiesett a versenybõl. Az osztrák szintén a tizenegyedik szakaszon került bajba, egy árokba csúszott bele a 307 WRC-vel. Stohl nem tudta folytatni a gyorsaságit.
A Subaru elsõszámú pilótája, Petter Solberg ma végig jól autózott, azonban tetemes hátrányát nem tudta csökkenteni. A japán együttesnél így már csak tesztként fogják fel a futamot, mivel Solberg csapattársa, Chris Atkinson is messze van a pontszerzõ helyektõl.
A versenyzõknek holnap már csak hat szakaszt kell teljesíteniük, a gyõztes pedig Karlstadban veheti át megérdemelt trófeáját.
55. Svéd-rali: állás két nap után (13 szakasz, 258,84 versenykilométer) - élcsoport: 1. Marcus Grönholm (finn, Ford Focus WRC) 2:21:51,9 óra 2. Sébastien Loeb (francia, Citroën Xsara WRC) + 25,1 másodperc 3. Daniel Carlsson (svéd, Mitsubishi Lancer WRC) + 2:32,7 perc 4. Gigi Galli (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) + 2:33,0 perc 5. Mattias Ekström (svéd, Skoda Fabia WRC) + 3:28,1 perc 6. Janne Tuohino (finn, Citroën Xsara WRC) + 3:28,2 perc 7. Kristian Sohlberg (finn, Subaru Impreza WRC) + 3:42,4 perc 8. Thomas Rädström (svéd, Subaru Impreza WRC) + 4:26,5 perc
Ha kevésen is múlott, de Marcus Grönholm teljesítette ígéretét: futamgyõzelemmel ajándékozta meg magát 38. születésnapja alkalmából. A kétszeres világbajnok finn ezzel idei második, pályafutása során pedig a huszadik diadalát könyvelheti el.
A végig remeklõ Grönholm csapattársa, Mikko Hirvonen motorhiba miatt az elsõ napon sok idõt veszített, a Ford másodikszámú pilótájának végül nem sikerült pontot szereznie.
Másodikként ért célba Sébastien Loeb. A Citroënnel versenyzõ francia azon versenyzõk egyike, aki nem skandináv létére már tudott nyerni Svédországban. Loeb ma remek szakaszidõket futott, ennek köszönhetõen kis híján sikerült megelõznie az ünnepelt Grönholmot.
Harmadik lett a hazai sztár, Daniel Carlsson, aki idén egy Mitsubishi Lancer WRC-vel vágott neki a futamnak. Carlsson végig nagy küzdelmet folytatott az olasz Gigi Gallival szemben, és végül ha csak pár másodperccel is, de megelõzte õt az összetettben. Jó eredmény ez mindkettejüknek, és az idén privátként induló Mitsubishinek is.
Hibázott a mai elsõ szakaszon Mattias Ekström, aki, miután lecsúszott az útról, nem tudta visszahozni Skodáját a hóból. A svéd nem folytathatta a gyorsaságit, ezzel kiesett a versenybõl.
Jó eredményt ért el a szintén hazai Thomas Rädström, aki az Impreza WRC-jét az ötödik helyre hozta be. Hozzá hasonlóan jól autózott az õt követõ skandináv származású Kosti Katajamäki, aki végül a három pontot érõ hatodik helyen ért célba Focus WRC-jével.
Az OMV Peugeot versenyben maradt pilótája, Henning Solberg ma többször is lecsúszott az útról, ám jó idõeredményei miatt végül nyolcadik lett.
A Subarunál sem adnak okot örömre az eredmények. Petter Solberg egy tengelytörés miatt, Chris Atkinson pedig saját hibájából tett szert óriási hátrányra, mellyel - bár hiába autóztak a továbbiakban jól - képtelenek voltak megközelíteni az élbolyt.
A világbajnoki pontversenyben elsõ két viadalt megnyerõ Marcus Grönholm vezet, akit a Monte-Carlóban és most is második Sébastien Loeb követ.
A WRC soron következõ futama a Mexikó-rali (március 3-5.), amelyet immáron harmadik alkalommal rendeznek majd meg a rali-világbajnokság történetében. A 2004-es futamot az idén hiányzó Markko Märtin nyerte meg, míg a tavalyi viadalon Petter Solberg diadalmaskodott.
55. SVÉD-RALI (19 szakasz, 348,88 versenykilométer) A VÉGEREDMÉNY - élcsoport: 1. Marcus Grönholm finn Ford Focus WRC 3:09:01,9 óra 2. Sébastien Loeb francia Citroën Xsara WRC + 30,9 mp 3. Daniel Carlsson svéd Mitsubishi Lancer WRC + 2:56,8 perc 4. Gigi Galli olasz Mitsubishi Lancer WRC + 3:03,8 perc 5. Thomas Rädström svéd Subaru Impreza WRC + 5:53,3 perc 6. Kosti Katajamäki finn Ford Focus WRC + 7:34,8 perc 7. Xavier Pons spanyol Citroën Xsara WRC + 8:35,6 perc 8. Henning Solberg norvég Peugeot 307 WRC + 9:01,5 perc
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA: 1. Marcus Grönholm 20 pont 2. Sébastien Loeb 16 pont 3. Daniel Carlsson 6 pont 4. Toni Gardemeister 6 pont 5. Gigi Galli 5 pont 6. Manfred Stohl 5 pont 7. Thomas Rädström 4 pont 8. Stéphane Sarrazin 4 pont 9. Chris Atkinson 3 pont 10. Kosti Katajamäki 3 pont 11. Miko Hirvonen 2 pont 12. Xavier Pons 2 pont 13. Daniel Sordo 1 pont 14. Henning Solberg 1 pont