Nem örülök semminek, csak viccesnak tartom ezt az egészet (meg a magyar hatóságokat, hogy 5 személyre írták az autót, bár a Twingot is annyira írták, szal...) Mondjuk azon meglepõdtem, hogy az ülés alsó állásában ilyen magas a beltér, mert az egész autó alig van 130 centi magas. Amit viszont nem fogsz tudni megcsinálni a Swiftben (legalábbis nekem nem sikerült haveromékét megoldnai ilyenre): ha ledöntöm a hátsó üléseket, akkor simán franciaágyként használható a csomagtartó, úgy hogy elõl még lehet ülni benne (és nincs klausztrofóbia, mert kupé lévén ferdehátú az autóm elég nagy hátsó üvegfelülettel - faszául lehet csillagot lesni :)) Amúgy az egész beltér dologra egy ismerõsömnek volt frappáns válasza: kicsi az az autó, amibe bárhol belóg a kerékív.
érvénytelen kötelezõ=ha nincs kötelezõ :-) közben már másra gondoltam amíg ezt írtam :-)
érvénytelen kötelezõ esetén a helyszínen le kell szedni a rendszámot,aztán bírság stb,és hónapok alatt már vissza is kapod
mondom,ha vkinek nincs kötelezõje,az magára vessen...
Kicsit pontosítok, hátha más is így jár...
Szal'az E-s rendszámért bemész a határon és kapsz egyet (feltéve ha a behozatali papírok rendbe vannak) Ekkor be kell fizetned egy igen nagy HAVI biztosítási díjat ami E-s rendszámnál adott naptól 30 napig érvényes! Utánna lejár és IN CLUE alapon a felek a lejárat napján nem tartoznak egymásnak semmivel. Szal' a 31. napon már saját vagyonával felel, ha nem köti meg újból... Ugye ez a hagyományos kötelezõnél még 1 hónapig érvényes a lejárat után.
#477 és egyébként is van az a zöldkártya(nem a környezetvédelmis) vagy mi ami nélkül be se kellene engedni az országba az autóját,ha nem magyar rendszámos,ha meg az akkor meg kell rajta lenni kötelzõnek
#486 neis foglalkozz vele,õ mindig megmondja a frankót
#477 kezdhetted volna ezzel :-) de alap esetben fizet a kötelezõ,akinek meg nincs az magára vessen :-)
Olvastas Sienkievics Neróját? Római fószerkámnak annyi volt a pénze, hogy azt se tudta mennyi, és hogy ki mindenki mennyit lop tõle
Te még mindig hiszed, hogy a biztosítás 100%-ban biztosít? Látom bedõlsz a reklámoknak... Szerencséd, ha fizet a biztosító, még a casco is nehezen, és sosem annyit, mint amennyi a kár.
nem,aszondta neki jött a kereklámpás merci,és nem fizetett,pereskedtek,és mnt foglalni,na most én mennék neki a b2500el,és lezúznám,de nagyon én se fizetnék,azé van kötelezõ biztosításom,hogy az fizessen,szal max a biztosítom tudné perelni,hogy keveset fizet,szal nem értem mirõl beszél
miért,ha 500milliós verdája van,a kötelezõ akkor is fizet,szal full lényegtelen,eleve nem értem ezt a kereklámpás mercis storyt,vagy a cascó,vagy a kötelezõ fizet,akkor meg mi a gond?
miért, milyen kocsid van nem hiszem hogy több 10 milla na most nekem ugye 10 milla semmise szal mirõl is beszélsz most?
a szívfájdalom nélkül arra is vonatkozott, hogy összetörik a kocsid na bumm, pár misi nem vág a földhöz ennyit megér, hogy egy ilyen hülyét megleckéztessek
Akarom, hogy találkozzak veled! Az utolsó ilyen esetem tavaly január 29.-én volt egy kereklámpás mercis hülyével! Azt hitte a majom, hogy nem kell fizetnie ! Decemberben kapott egy felszólítást, pontos dátummal, hogy mikor mennek hozzá foglalni!:) (mivel Õ is akkora paraszt, hogy egy bírosági tárgyalásra nem ment el) Aztán hírtelen megjelent... Peren kívûl sikerült megegyezni. Átadott 450 ezret és még 10 hónapig ad havi 38.000.-ft...
Nemtom ismered-e az indexen az "Autós szégyentábla" topicot, ott már írták páran, hogy volt ilyen hogy kiszedték vagy a fórumozót, vagy az általa "felnyomott"-at. Bizonyíték: térfigyelõ kamerák vannak végig az autópályák mentén, szal... Amúgy ha valaki ilyen mentalitással németországban vezet, ott nagyon pórul járhat, mert "fõbûn"-nek tekintik azt, hogy ha valaki az autópályán folyamatosan a belsõben halad, villog, "tol". És ott 5 km-enként tényleg vannak rendõrök... Ez meg no comment: "csak ki ne fogj engem mert szívfájdalom nélkül tollak meg hátulról a majd 3 tonnás terepjárommal" És mi tartunk európába :(
Az autópályás témához kiegészítés: Kresz szerint tilos indokolatlanul lassan haladni, és ezzel feltartani másokat. Továbbá lakott területen kívül 2 sávos úton (azaz 4 sávoson, 2 sáv a saját oldalon) jobbra tartási kötelezettség van. Azaz kötelezõ a külsõ sávban menni, a belsõt csak elõzés céljából lehet használni. Szóval ha valaki autópályán elkezd önkéntes rendõrködni, akkor ne lepõdjön meg ha esetleg a "büntetett" fogja a telefonját felhívja a yardokat és azok pár km múlva kiszedik az illetõt, hogy "akkor hogy is volt ez?".
Pedig elképzelhetõ hogy az feltartásnak minõsül. Kresz szerint kell 15-20km/h sebességplusz az elõzõ jármû részérõl elõzés közben. Ha csak 2-vel mész többet és fél óráig elõszöl, az a kresz szerint mindenképp szabálytalan, elképzelhetõ hogy büntethetõ is.
Azért óvatosan a befékezgetéssel, ha nagyobb sebességgel összeértek, biztos hogy õ fog kitéríteni. Biztosítási szempontból lehet hogy te vagy ekkor a nyerõ, csak lehet hogy megrohadsz.
Nemtom érdekel-e még, de közben lemértem az autómat a hétvégén :) Szóval: Fékpedál-ülés táv: 64 cm Ekkor hátul támla, ülés köz: 22 cm Alsó állásban az ülés így a fejtér magasság: 94 cm Felsõ állásban ua.: 88 cm Ülõlap hossza elõl: 50 cm Ülõlap hossza hátul: 48 cm
Ja és ez egy elméletileg 2+2-es autó (bár forgalmiban nem az van) :)
#446 feltartás az ha mellé állsz,de az hogy folyamatosan elõzöd az nem feltartás,mégha 2 órát tart akkor se...
#445 nem egészen,a biztonságos követési távolság azt jelenti,hogy ha elõtted lévõ elött hirtelen betonfal nõ ki,amibe belepréselõdik,és ott helyben megáll,akkor is meg tudsz állni,ha hátulról belemész vkibe mindig te vagy a hibás...ha nagyon kekeckednek azt mondod,hogy jött keresztbe egy macska azért fékeztél,mögötted léve meg nem tartotta be a követési távolságot,és már fizethet is a másik
Imádom, mikor az Astrák mennek 200-at is. Melyikek? A 2.0 talán tényleg megy annyit, de a többi csak álmodik róla. Óra szerint persze akár a 220 is összejöhet, ha túl sokat csal. Amúgy az Astra és az Escort pont egy katehória, tehát egy Escort XR elõtt esetleg nem kellene nagylegénykedni, és "majd én megmutatom" módon majonkodni. Amúgy a forgalom feltartása is szabálysértés, és büntetést + pontot von maga után. :))))))))))))
#443 amikor vki autópályán játsza az erõset,akkor én vissza szoktam elõzni,majd nekikezdek elõzni egy kamiont ami 81el megy 82vel egy fél órát(vagy többet attól függ gyûlik e mögénk vétlen résztvevõ vagy se),ezt fõleg az astrámmal csináltam sokat,mert annak 200 volt a vége,és én ki is autóztam az ilyen erõbélák meg puntoval ford escorttal és hasonlókkal 160nál elfogytak,szal nem volt kunszt eléjük kerülni,mióta teherautóval járok már foglalkozok ilyesmivel az elmúlt 1,5 évben sztem 1x se volt senki aki tolni kezdett vagy visszaelõzgetni
Ilyen és hasonló történettel pár 100-al én is tudok szolgálni...
Ha Dorogot ismered, akkor talán Dorog-Esztergom közti szakasz se ismeretlen. Halál nyugodtan megyünk egyik hétvégén a megengedett sebességgel, mire egy barom mögénk érkezik kb.120 tempóval. (saab 98) Mivel elõzni nem tud a szembe forgalom miatt, elkezd "letolni" az útról. Már kb. 80-90-el megyek, (nagyi imátkozik, anyám nyugtat) Mire a saab elkezd villogni, fitogtatni az erejét. Nyomtam egy pillanatnyi féket, a srác majdnem csinált egy leszúrt litbergert az út közepén, majd 2Km. keresztûl (városon kívüûl) 40Km/h-val "siettünk" Esztergomig...
Összegezve: Nem autótipus függvénye, hogy ki idióta...
tapasztaltam ilyet autópályán 100-al elõzök 120-al vissza a suzuki. 120-al elõzöm 130-aé vissza, beáll 120-ra 140-el elõzök 150-el vissza beáll 120-ra, rögtön eelõzöm de 160-al és újra megelõz nagy erõlködéssel hagytam hadd menjen. autópályáról le normál közút 2 km múlva beérem mert nem mer menni! ennyit errõl, ja nõ volt
1.5kmes szakasz van a város meg a falunk között,ami teljesen beláthatatlan végig,mégis elõznek az emberek,mintha nem 2perc lenne az egész 20al is...legutóbb egy éve egy 18 éevs kiscsaj halt bele ebbe,jött szembe a tejesautó,és szétlapította a swiftjével,ráadásul telefonált is elõzés közben...komolyan nem értem az embereket,hogy lehet ennyi eszük
Nah ja.......... ezért kell marhára oda figyelni az ilyen ökrökre
jó de mi meg hatan ültünk a kocsiban...most az egész családomat veszélybe sodorta az a majom...rohattö...
Velem meg az egyik barátommal történt hasonló eset. A barátomnak van egy 74'BUick Centurya ami 7500ccm,közel 400LE és egy I Golf csinált hasonló mûveletett mint ami veled történt. Aztán inkább hagyta a srác mert nem akart kockáztatni.
Nade bassza meg...minek elõz kanyarban??? hát nem fél? ennyire bízik az autójában? hát ha visszarántja a kormányt és keresztbe áll egy több mint 2 tonnás autó elõtt átmegyek rajta...
Na ma mivolt? Vittük le nagymamámat dorogra, 6-an ülünk a Volvoban, +kurvasok csomag...én vezettem...megyek, szépen miliméterre pontosan betartom a sebességi korlátot, 50-el megyek a faluban, buzuki 100-el kielõz...mondom had menjen...kiérünk a faluból, nyomok neki egy padlót, ugye a 273Le az 273Le, hamar utolértem a 90 helyett 70-el menõ swift-et (a faluban is 70-el ment) nem jön szembe semmi, visszakettõ nyélgáz, megelõztem...majd szépen beálltam megint 90-re...na itt jön a lényeg, amiért utálom a suzukisokat: beláthatatlan kanyar, 60-as tábla, lassítok, suzukis kivág és kielõz vagy 100-al a kanyarban...na én ott léptem a fékre...és ez volt a kis swiftes makkonya szerencséje, mert jött a távolsági busz...no comment...
Elmondanám neked nagyokos, hogy még a Ford is tudvalevõ hogy ezen spórol.Meg persze sokminden máson. Mit gondolsz miért nem jön ki 30ropis Michelin Pilot X gumival mind? Azért mert drága.Inkább ráteszik a kétes eredetû, olcsó szart. Azért.Mégvékonyabbakat meg azért nem tesz rá mert akkora súlynál lehet már lefordulna a felnirõl. Ilyen kategóriánál kb.155-ös a "lélektani határ".
Tegnap éjjel kocsmába menet megcsekkoltam egy Buzuki Wagon R-t. 155-ös gumi volt rajta. Csak a kedélyek lehûtése végett.És elárulom nem azért tesznek rá ilyet, mert ez a legideálisabb, hanem mert így tud legjobban spórolni a gyár.És ez sokminden másra is igaz, persze nem csak a Buzukinál!!! ámen
"kanyarban nem a gravitációs erõ tartja az úton,hanem a surlódási..."
Nevezzük inkább tapadásnak.És mindenkinek ajánlom aki ebben a topicban pofázik:Nem gáz ám elõkotorni a régi fizikatankönyveinket...
Jólvan eléggé megijedtem, soha nem kellett még vészfékeznem. Lehet csak 35 volt, de gondolom megértitek nem a sebességmutatót néztem...
Volt közben egy Astra is. És szerintem nagyobb ugrás volt a Suzuki után az Astra, mint az Opel után az S40. Árban és presztizsben nem biztos, de anyagminõségben, biztonságban egész biztosan.