Tudom, hogy van Forma-1 topic itt a sport részben, de sztem Ayrton megérdemel egy külön topicot...fõleg, hogy hamarosan itt van a halálának 10. évefordulója.
Akit meg nem érdekel, az amugy NE ÍRJON ÉS NE JÖJJÖN ebbe a topicba! Nem azoktól kérem a hozzászólásokat, akiket ez nem érdekel, hanem azoktól, akik tudják, hogy Ayrton milyen nagyszerû versenyzõ volt.
Akkor nem néztem, de könyörgöm, nem halottál olyanról, hogy vhs??????? Vagy hogy könyv????
na ne fárassz már,könyvbõl mi a túrót lehet megtudni?egyébként meg egy agresszív állat volt,aki magának kereste a bajt sztem,Prosthoz képest a fasorban sem volt
"Prosthoz képest a fasorban sem volt": ez a te saját véleményed, másnak meg megint más a véleménye, ha valami nem tetszik, nem kell ebbe a topicba bejönnöd!
már nem azért de a címben nem az volt hogy itt csak isteníteni lehet Senna-t....
Ja, vmit elfelejtettem. Utallom a forma-1et meg minden ilyen autos biszbaszt, de anno meg neztem a forma-1et, es Senna baszott nagy versenyzo volt. A Mocsok Francia Proszt meg, khm... :D
"A Mocsok Francia Proszt" rekorjai miatt maradt a majom rekordhalmozó a F1-ben. :) (MS)
Amúgy Senna (vagy akár Prost) kisujjában is több tehetség volt, mint a maiak közül bármelyikben (kb). Elszomorító, hogy a majmon kívül mára már nincs világbajnok a F1-ben. Már a nyomi kanadai Villeneuve is kiszállt. :(
SENNA nekem is a kedvencem volt,azóta nem nézek forma 1-et
Igen! Senna Powa:) Ahhoz képest ami 1989 és 1999 ben volt az F1ben, a mai egy vicc! Schumacherrel az élen.
ha olyanoknak is van benne hely,mint Zsoltika,aki max akkor elõz,ha vkinek motorhibája van elõtte,vagy kiszáll,akkor nem lehet túl erõs a mezõny :)
Teljesen igazad van. Igaz szidom prosztot mert anno sennaval nagy ellentet volt. De elismerem nagy jo pilota volt es melto ellenfele sennanak. Akkoriban még tenyleg izagalmas es kiraly volt a forma-1. Aztan mikor mar Proszt is elment.... szoval latjatok mi van most. :)
Volt ellentét, de volt verseny is. Most meg nincs se verseny, csak ellentétek. :(
Pár "sztár" többet képzel magáról, és már most annyit keres semmi eredménnyel a hátuk mögött, amennyit Senna és Prost együtt keresett egész karrierje során. (Kicsit erõs, de érthetõ mire gondolok.)
Ebben igazad van, de errõl nem Schumacher és a Ferrari, hanem azok a csapatok tehetnek, akik képtelenek összerakni egy olyan autót, ami fel tudja venni a versenyt a Ferrarikkal.
jövõre is kell egy topik hogy 11 éve halt meg Ayrtons Senna
Senna az F1 királya volt. Halálával eltünt a verseny igazi arculata. Évek óta ez a verseny egy tömény unalom. A halála után kb 5 évig nem is tudtam nézni azóta meg teljesen érdektelen lett Régi nagy csaták Senna Mansell Prost Picquet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de nem kellett vona vasárnap eliondítani a futamot,hisz szombaton is meghalt egy csáko.annak asszem leszakadt a fél teste.neki is kéne egy topic.nem?valaki nyisson
Te egy igazi gyökér vagy Egy topikban sem láttam még tõleg értelems hozzászólást.
Az 5. évfordulón nyomtak nagyon a TV-ben egy kis összeállítást. Ha valakit érdekel átdigitalizálom és megpróbálom feltenni valahova, de szerintem most úgyis nyomnak valami nagy mûsort.
Jah,de ha nem lesz,akkor majd lecci digitalizald mar at. De sztem ugyis lesz.
Már miért is kéne neki topicot nyitni? Én nem néztem f1et,amikor senna versenyzett,de mivel imadom f1et ezert tudok rola annyit amennyit kell,és elmondhatom hogy nagy tehetség volt. Nem azert nyilt topic mert meghalt,hanem mert nagy név volt....
Teljesen igazad van...Mert pl. Roland Rantzenberger nem volt olyan ismert, olyan jó pilóta, mint Senna, ezért nem is nyitott neki senki topicot. De ha valaki egy kicsit is hallott a Forma-1-rõl, az biztos, hogy hallotta már Senna nevét, mert õ a legnagyobb pilóták közé tartozott(és tartozik ma is)
eddig 24 pilóta hallt meg de csak 1-2 nevére emlékeznek az emberek
Erre a 24-re gondolsz? : - Onofre Marimon(1954.július 31.) - Luigi Musso(1958. július 6.) - Peter Collins (1958. augusztus 3.) - Stuart Lewis-Evans(1958. október 19.) - Chris Bristow(1960. junius 19.) - Alan Stacey(1960. június 19.) - Wolfgang von Trips(1961. szeptember 10.) - Carel Godin de Beaufort(1964. augustus 1.) - John Taylor(1966. május 7.) - Lorenzo Bandini(1967. május 7.) - Jo Schlesser (1968. július 7.) - Gerhard Mitter (1969. augusztus 1.) - Piers Courage(1970. junius 21.) - Jochen Rindt (1970. szeptember 5.) - Roger Williamson (1973. július 29.) - Francois Cevert (1973. október 6.) - Helmuth Koinigg (1974. október 6.) - Mark Donahue (1975. augusztus 15.) - Tom Pryce (1977. március 5.) - Ronnie Peterson (1978. szeptember 10.) - Gilles Villeneuve (1982. május 8.) - Riccardo Paletti (1982. június 13.) - Roland Rantzenberger (1994. április 30.) - Ayrton Senna (1994. május 1.)
Az a csapat semmibõl jött. Adjatok nekik idõt. Az a cég, amely olyan Isten autókat gyárt, mint a Celica vagy a Supra, az elõbb utóbb eléri azt, amiért jött. Nem féltem õket. Picivel jobb versenyzõk, erõsebb tervezõgárda, és minden rendben lenne. Most minden szar a csapatban, de még nem jöttek rá, hogy lépni kéne.
Be lehetne tenni ide még Elio de Angelist vagy Jim Clarkot. De mivel az elõbbi Paul Ricardban, utóbbi meg F-2-es versenyen halt meg, F1-es pilóták voltak, de nem kerültek fel a listára.
Szóval lehetne még írni pár nevet, akik autóversenyzõk voltak és tragikus módon vesztették életüket:
Farina, Hawthorn (belevezette a Lotusát egy teherautóba)McLaren, Pironi (õ az egyedüli, aki nem autóban, hanem motorcsónakban halt meg), Rewson, Gonzales, Trintignant, Scarfiotti, Baghetti, Taruffi ...
Ugyan nem f1 es pilóta volt de azért ne felejtsük el a magyar vonatkozású Kesjár Csaba nevét sem.Jobban jártunk volna vele mint a mi kis jellenlegi zsótikánkal akit apuci tol.És nem a tudása...
no igen Kesjar CSaba.nagyobb tehetseg volt mint a mi zsoltink.lentebb olvastam az elhunyt pilotak neveit.a tom pryce esete szamomra a legmegdobentob.egy tuzoltot utott el.annak a kezebol kiesett a poroltokeszulek es fejbe vagta a pilotat.
Senna-nak nagyobb kultusza van braziliában mint pele-nek. emlékszem a temetésére hatalmas tömeg volt.
megnéztem a mai futamot, borzalmas unalmas lett ez a verseny
És Riccardo Paletti 82-ben?
Versenyzett a F1-ben 100 métert, mielõtt meghalt volna a célegyenes végén ...
+
Mondjuk Stefan Johannson is ütütt már el egy szarvast Zeltwegben, de akkor õ megúszta. A szarvas nem.
Az a baj, hogy Kesjár idejében még jobban fényezték a magyarokat. Nem tudhatjuk, hogy pl. ha szerzõdteti a Zakspeed, akkor mire lett volna képes. Mert jó csapat nem hinném, hogy valaha is szerzõdtetett volna egy magyar (akkor még kommunista országból való) pilótát!
Mint Senna esetében a leszakadt felfüggesztés ütése és a függesztésdarab átszúródása a gumiszegélynél a sisakon; Pryce esetében maga a tûzoltópalack okozott halált.
"Kesjár Csaba (Bp., 1962. febr. 9. – Nürnberg, 1988. jún. 24.): autóversenyzõ. ~ János motorkerékpáros, motorcsónak-versenyzõ unokája. A Bp.-i Mûszaki Egy.-en gépészmérnöki oklevelet szerzett. 1977-tõl 1981-ig gokartozott, 1982-ben autóversenyzõi igazolványt szerzett. Gokartban a nemzetközi licencû kategóriában 1980-ban és 1981-ben m. bajnok. Autóversenyzõként 1985-ben abszolút m. bajnok, 1986-ban hegyi bajnok. A Forma Easter kategóriában 1982-ben, 1983-ban, 1984-ben, 1985-ben m. bajnok. A Forma Ford kategóriában 1986-ban osztrák bajnok. 1987-tõl 1988-ig a Német Szövetségi Köztársaság Forma 3 bajnokságban versenyzett, 1987-ben a 9. helyen végzett. A szakemberek tervei szerint õ lett volna az elsõ Forma 1 kategóriában versenyzõ magyar. A nürnbergi Norisringen halálos balesetet szenvedett."
Ami Pryce-al történt(hogy a tüzoltópalack fejbetalálta) az ha ma történne meg, akkor is meghalna? Hisz azért ma már sokkal ellenállóbb sisakok készülnek...
de volt ennel furcsabb baleset.1960-spaba chirs bristow szemuvegenek egy madar csapodot.a pilota elvesztete az auto feleti uralmat es egy fanak csapodott.elhunyt....