Nem, majd leo bodnar elektronikára kerül. De előtte kipróbálhatom a mostanival is, most is loadcelles a pedálom, csak nem tudom ezt az elektronikát honnan lehetne megvenni. A lényeg, hogy programozni nem kell semmit.
Valaki nem tudja veletlenul, hogy a fanatec pedalon a csatlakozokat ami az erzekelokrol, loadcell rol megy az alaplapra annak mi a neve, vagy honnet tudnek rendelni? Thx ! Micro molex esetleg ? Utoljára szerkesztette: lac coo, 2016.08.11. 09:10:05
Közeben kiderítettem, hogy ilyen ,de az istennek se találok valami hazai webshopban :))
Conrad-on van, de nem olcsó, ezen az oldalon semmi nem az :D Amúgy úgy keresgélj hogy JST 3 pin, ez a neve a cuccnak. Mondjuk szerintem érdemes megmérni az eredetit és rendelés előtt összehasonlítani mert van ugyan ilyen csak nem 1.25mm-ben han 1.5mm és kinézetre ugyanez az a JT széria ami hestore-on kapható is.
Mert már megterveztem a megadott méretekkel, ki is vágtam. De nem kell sok dolgot átvariálni szerencsére. Viszont kell majd találnom valami kisebbet, mert ez hatalmas. Csak az meg már nem 4-5k lesz/darab.
13 centi hosszú, a pedálkarba ez már nem igazán beépíthető. Amúgy nem ez a mérete a rossz, hanem a magassága, viszont lehet a geometria miatt elég lesz ilyen elrendezésben egy 30 kilós is, meg az erőt is máshogy kapja, mint amire tervezték ezeket (mérlegek). Majd kiderül, prototípusba tökéletes, azért meg nem dőlök a kardomba, mert életem első összetettebb tervezése nem úgy működik, ahogy elgondoltam.
húzórésznek nem használható ipari mérleg belső elektronikája? van vagy 4-5 leharcolt darab amit selejtezni fognak oszt azon gondolkodtam hogy beépítem kéziféknek, vagy húzóra átalakítva a fékpedál mechanikáját oda.
Milyen fajta loadcell? Amit én vettem, meg komolyabb pedálokban is van, az mindkét irányba terhelhető szerintem, szimmetrikus. Beam néven találni meg. Ha az az S alakú, akkor lehet érdemes megpróbálni azzal is akár, végülis nekünk az kel, hogy deformálódjon, ami miatt változik az ellenállása.
kiépítésileg nem mindegy, pl. pedált átalakítani nem biztos hogy megéri...bár mivel mérlegről van szó nyilván jó a...mittoménmilye, de szal amikor én szétszedtem a Fanatec pedál loadcell-jét hát az elég lófütyinek nézett ki. De nem biztos hogy megéri, mert pedált átalakítani nem kis történet nyomó loadcell-ről húzóra. Könnyű kimondani, de nem könnyű használhatóra megcsinálni esztétikusan, sztem. Viszont egy új építést, mondjuk egy kéziféket már el tudok képzelni
Az a fanatec loadcell egy vicc :) Ilyesmi van nekem. De ilyen fajtával nehéz átalakítani egy pedált. Viszont ilyesmi könnyen beépíthető. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.08.23. 21:03:05
Hat , ma mar vannak kesz elektronikak, en ha csinalnek ilyesmit tuti nem pedalt alakitanek at, hanem teljesen uj pedalt epitenek, bizonyos szempontbol sokkal egyszerubb. Nekem most van jo par darab fanatecbe valo loadcellem, csak nincs rajta dugalj, plusz igazabol lovesem sincs melyik madzagot hova kell kotni :))
Sziasztok! Jó rég voltam,már a régi accommal be sem tudok lépni. Vettem egy htc vive-t,meg mellé összeraktam egy piszok erős gépet,és ehhez akarok építeni egy új cockpitet. Honnan lehet,érdemes beszerezni az scn motorokat + vezérlést? Tudtok valakit , aki vállal tervezést 3D-ben ? Az alapján könnyebben dolgoznék.
Válaszokat előre is köszi.
Olyan autosules sin vagy akarmi mechanika letezik, amit ki lehet forditani 90 fokban ? Nyilvan olyan kellene amit meg is lehet venni, auto nelkul...:)
Forrasztásban segítsetek! :) Gombra meg potméterre használjak kábelsarukat, vagy inkább forraszszak rá rögtön vezetéket? Ha kábelsaru, akkor ami 2,8mm szélesnek van megadva, gondolom a 3mm széles gombon lévő csatlakozóra nem csúszik rá :) Ilyet gondoltam használni, bár ez meg lehet túl széles lesz a potméternél már, a gombnál meg kicsi.
Itt van minden, ami használni akarok+forrasztó majd. Nem is az a gond, hogy megveszem a sarukat, és nem jó, mert nem drága, csak marhára nincsen időm boltba rohangálni mostanság, de szeretnék haladni a pedállal.
Forrasztasnak lehetnek buktatoi elore, nem fogja az on, savazni kell, rossz ont veszel marha hofokon olvad stb....De az a tuti. Sarukhoz nem ertek, de gyanitom filleres cucc, vegyel tobb fajtat ha mar ott vagy, vagy rendelsz ...
Engem az erdekelne ezekre a kis labacskakra ami a nyakon van, letezik valami csatlakozo, mert nekem van egy valaggal, na azt viszont nem szivesen forrasztgatnam :))
Hát ami a képen van, az ráillik. Van még vagy 50, ebay-es rendelésből :) Arra gondoltam, hogy a nekem kellő végét levágom, és ráforrasztom a szükséges vezetékhosszt :D
Tiszta káosz, és ez még csak egyszerűen rá van kötve :D Az enkóderek még nincsenek sehol sajnos.
sztem nem, ez még nyers, nincs elrendezve, úgy fűzöd ahogy akarod. Meg amúgy is, te helyezted így el a gombokat, ha egy sorba tetted volna akkor szép rendezett lenne a hátulja....na de vazz ki a tköm nézi a hátulját :D az a lényeg hogy előlről jó legyen, kézre essen, logikus legyen-neked. hátulja meg a hátulja, gondolom dobozba lesz.
Egyáltalán nem zavaró így használat közben, nem látszik. Gombok nekem jól vannak elrendezve, a következő verzióra esetleg majd közelebb rakom őket. Félretettem a cégnél egy csomó hulladékot, ha eléggé lekicsinyíteném, akkor azokra tudnám vágni. Ez így most elég nagy felület, pont szerencsém volt, és azért tudtam kivágni. Inkább kísérlet jellegű még ez. Eleje így néz ki. Fék, abs, tc állítás majd potméter/enkóder, van tc-off, pit limiter, multihoz bocsánatkérős meg megköszönős gomb, meg iR black boxokhoz a maradék gombok. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.10.01. 14:21:43
Ezekről mindig az ugrik be hogy műszerfalat tennék be...arról viszont rögtön egy Citroen Visa műszerfal'élmény' jut eszembe, ahogy egy jófogás hírdetés után hosszú percekig hahotáztam:
Szep fenyesre lakkozott fara ( retegelt lemezre...) ratapad a cardbonfolia ?
Én ma délelőtt kipróbáltam egy ilyet,csak fekete volt,de ugyanez a kormány volt rajta,a raceroom-al.A szám az nem a fülemig ért,gyakorlatilag megkerülte a fejemet. :)Nagyon jó.
En ha lefekszem el is alszom, szoval ez nem valo nekem :)
Üdv Urak,
Adott egy Fanatec CSL Seat, aminek egy kicsit kinőttem (nem röhög) a szék részét, és első körben azt szeretném körbejárni, hogy vajon ráapplikálható-e másik ülés!?
A két linkből a szakik biztos látják amit látni kell, epekedve várom a kreatív ötleteket! :))
Ha az lett volna acélom, hogy megvegyem a világ legszarabb gömbcsuklóját a potméterhez, akkor is ezt vettem volna...:D A menet benne hármas (miután beleerőszakoltam a csavart), de a gömbnél meg 2-es csavar fér el. Alig tudom megfogni az alátétet meg anyát. A rugók eléggé kemények, de nem találtam puhábbat semmiből sem. Viszont a megfelelő működéshez kell pár alátét még, és ennyi, kész. Forrasztani ma már nem fogok, nincs is elég kábelem hozzá amin lenne csatlakozó. Talán holnap meglesz a potméterhez a rendes kar, amit már csavar szorít rá, nem csak a jóindulat.
Kár, hogy már rozsdál a szénacél, dehát ez volt ingyér Horganyzott lemezből majd jó lesz. Vagy rozsdamentes, de fölöslegesen drága lenne úgy valószínűleg. Kivéve ha találok kikukázásra várót, amire ráférnek alkatrészek, mint pl. az alátétek.
jó nagy batár, de nagyon szép munka, különösen tetszik a poti megvezetése, gondolom a hosszanti az állítható, mert innen úgy néz ki. Rögzíteni hogy fogod? A gömbcsuklós rugótalpat sztem ha feljebb fúrod akkor lágyul a rugóút/rugóerő. Utoljára szerkesztette: b type free, 2016.10.21. 12:27:24
Köszönöm! A potméteren a kar itt csak kezdetleges, lecseréltem olyanra, ahol egy csavar szorítja a tengelyre. Most van belőle 4 pedálnyi :) Ezen van három furat, ha rövidebb a pedálút, akkor alulra rakva többet forog majd a potméter. A rögzítése ennek még borzasztó primitív, ami a képen alig látszik vízszintes kivágás, azon átmegy egy lemez, és az szorítja majd le. A véglegesen a terv, hogy hajlított fülek lesznek, a furattávolság megegyezik majd a G25 pedáléval. Eléggé magas lett, nem tudom hogyan számoltam el (már megint), lehet a pedál kart majd rövidebbre veszem, és ugyan így 3 pozícióban lehet majd állítani a magasságot. A rugó bekötéshez is rakok majd különböző furatokat, hogy lehessen azzal is variálni. Illetve a talp a féken picit rövidebb, a gázom/kuplungon meg hosszabb lesz, hogy ugyan úgy nézzenek ki nagyjából.Ezt csak úgymond összecsaptam, hogy lássam egyáltalán mit kel módosítani, működik-e, fölösleges lett volna túl sok munkát ölni még ebbe, így egyszerűbb áttervezni. Rendeltem új gömbcsuklókat is ebay-ről, mert ezek borzasztóak, a 8 darab alig drágább, mint ebből 5, és full alumínium...
A potméter karról itt a kép, picit nyers, de szerintem nem is fogom elszedni az oxidot róla. Ilyen apró darabokat sajnos nem igazán lehet eleve szépen vágni lézerrel ilyen vastagságban.
Szülinapomra kaptam magamtól egy Forzas ülést egy Logitech kormánnyal innen: http://www.playon.hu/playseat/fooldal hát meg kell szokni a dolgot, de remek a vezetési élmény.
Sok szék+asztal után szokatlan kicsit a rendes pozíció, de elég hamar meg lehet szokni :) Nekem már a Renault Clionk furcsa a cockpit után, közelebb áll az asztal+székhez kb :D
A 2,5 mm vastag biliacél kicserélve 5 mm vastag rozsdamentesre (azt hittem 4 mm lemezt kukáztam és nem értettük miért nem vágja a gép), tökéletes.A loadcell-nek kb a negyedét használom ki, és akkor már erősen nyomódok az ülésbe, szóval erőteljesebb embereknek is meg fog felelni.
Említetted valahol, hogy kézifékben is gondolkozol... ez a terv, hogy áll? Beszállnék én is, mert a Dirt Rally kézifék nélkül nem az igazi... :)
Szerintem ma fogom tudni befejezni a pedált kvázi véglegesre. Kézifékre még csak ötlet van, de igazán nem tudtam még nekikezdeni :S Loadcelles lesz amúgy, potméterrel inkább nem szenvedek. Ha sikerülne a diplomamunkám gyorsan befejezni, lenne időm megcsinálni ezt is, meg akár szekvenciális váltót is.
Ebből valami ilyesmit kéne összehozni. Kell hozzá egy nyomás szenzor, meg a fékhenger talán,de gőzöm sincs, hogy őszinte legyek hogyan áll ez össze :D Jól néz ki pedig.
Bőven elég lenne egy "sima" analóg kar, nem kell hozzá hidraulika meg loadcell, de így is eléggé el lehet szállni a költségekkel. 100 USD körül már ott van a Fanatec kézifékje, akkor már egyszerűbb azt megvenni. :)
Találtam egy DIY projektet, hátőő, szép szép, de nem a gyakornoki órabéremhez :D Lejön a loadcell ára ugyan, cserébe jön vagy minimum 30k-ért a hidraulikus elemek :D
Az potméteres, magamnak biztos loadcellest csinálok majd. Ez a minta úgymond. De ez jó ha idén elkészül. Pedálból egy teljes szett biztos lesz még viszont.
Hát, ha beülsz egy kocsiba, és elkezded húzni, akkor mitől függ a fékerő? Attól, hogy milyen helyzetben van, mint a gázpedálnál, vagy attól, hogy mekkora erővel húzod, mint a fékpedálnál? :)
Amit linkeltél az is kb olyan lenne megcsinálva, csak a loadcell helyett egy nyomásmérő van benne. Biztos rá lehetne barkácsolni egy potmétert, csak azért kár rákölteni ennyi pénzt.
Attól függ milyen kocsiba ülsz be! :) Ettől függetlenül szimekhez szerintem felesleges a loadcell-s kézifék, nincs akkora szerepe mint a fékpedál esetén, mert itt nem az a cél, hogy minél pontosabban tud adagolni a fékerőt, hanem az, hogy blokkoljon a kerék! :) Ehhez szerintem bőven elég a potméter! :)
Ez amúgy jogos részben. Csak akkor érzésre marad teljesen lineáris az egész, olyan autóban meg még nem ültem amiben ilyen lenne :) Árban egyértelműen olcsóbb lenne a potméteres. Jussak odáig, hogy lesz időm ilyenekre, és akkor lehet majd érdemben tervezgetni:)
A loadcellen neked hany vezetek volt ? Van egy fa atec V1 pedalom, be van halva rajta a loadcell, ki kellene cserel i de lo esem sincs hi ogy kell rakotni... Elromolni nem tud , ha esetleg nekiallok probalgatni ? 0)
4 darab van, táp, földelés, és a jelnek kettő. Azt nem tudom hogy el tud-e romolni. Fordítva még nem kötöttem be, csak úgy, hogy az egyik kábel nem volt a helyén rendesen, és nem lett baja.
Ahonnan az enyémet vettem le van írva melyik melyik. De hogy a fanatecen hogy lehet, azt nem tudom. Most rákeresve se látom egyik hirdetésnél se, hogy melyik kábel melyik. Imádom a kínai hirdetéseket, csak ilyen alap dolgok nincsenek jelezve sehol :D
Ha lesz rengeteg pénzem, veszek majd egy OSW-t, de mást nem terveztem. Arra majd lehet csinálok gombokat meg váltófüleket, de ez még nagyon nagyon a jövő. Dec. 9 vagy 6 a diploma leadás ideje, utána lévő héten ha nem leszek nagyon lusta, kitalálom vagy a kéziféket, vagy a szekvenciális váltót, nem tudom még. Szeretnék mindent csinálni majd, legalább olyan minőségben, mint a pedált. Koncepció fejben van is a szekvenciális váltóra, meg kézifékre is alakulgat, H-váltóra még semmi. Valami gagyit pikkpakk megterveznék, de nem akarok gagyizni. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.11.18. 16:45:28