Egy elõre hátra, egy balra jobbra. Lehetne 4 munkahengerrel is megcsinálni. Erõsebb lenne. Egyenlõre 2 vel próbálom. Ha gyenge lesz akkor még melléteszek kettõt. Viszont anyagilag a pneumatikus munkahenger darabja használtan se olcsó. A mágneskapcsolós szeleprõl nem is beszélve :) 6 baros nyomással, az 50mm átmérõs dugattyû 123Kp al nyom. (qvázi 123kg súly energiával) Ha a csapágyazás jól középre esik, és könnyen fordul akkor elégnek kell ennie.
Hmmm... ezekhez nagyon nem értek, de az Ikarusnak a négy utas pneumatikus munkahengere nem lehet jó? Az 8 bar körül dolgozik, ez osztja el a levegõt a légrugók felé. Ez biztos nem drága! :)
Nemtom, nem ismerem az ikarust :D Nekünk a mûhelybe csak ®uk meg Lada meg BMW volt. :D Elõszõr is elkell dönteni hogy milyet akarsz :D
vagy
rendszerût. Mindegyiknek van elõnye hátránya. Amelyik csak hátulról mozdít, azt könnyebb megcsinálni fém szerkezetileg, de kevésbé tud oldalra dõlni. A felfüggesztett az problémásabb de több mozgásteret ad majd :D Az a lényeg a munkahengerrel, hogy 5/3 csatlakozós legyen, és közép állapotban (áram mentesen) zárt.
4 munkahengerrel a lebegõ típust meg így vezérlik: (egyik pár henger egymással ellentétesen van bekötve, úgy forgat erõsebben)
És ugye a munkahenger másik végét ki kell szellõztetni.
Na igen, erre biztosan alkalmatlan az Ikarnya munkahengere! :)) Az elsõ inkább rep szimhez jó, a második inkább autós szimekhez. Autó szim esetén felesleges a nagy mozgás, pár centi bõven elég minden irányba. Ott inkább a rázkódás, vagy a felütés szimulálása lenne a lényeg...
"Ott inkább a rázkódás, vagy a felütés szimulálása lenne a lényeg..." Azért a gyorsulás/lassulás közelítõleges szimulálása sem utolsó szempont... Amúgy az egész nagyon jól hangzik, fõleg hogy tényleg vannak infók kapcsolási rajzok stb... Talán csak a kompresszor zakatolása lesz kicsit illúzióromboló a nappaliban :D:D De tényleg érdekel a dolog..
Na igen, de ha egy versenyautó ekkorákat lebólint, ott már gond van! A gyorsulást lassulást nem tudod szimulálni, csak úgy, hogy ágaskodik, vagy lebólint a cockpit. Na most ez a valóságban kb pár centis dõlés ami a karosszériát illeti. Ez itt is bõven elég lenne. Az abszurdum szerintem, hogy a gyorsulás úgy van szimulálva, hogy szinte hanyatt esik a csóka az állvánnyal, fékezésnél meg 30-40 fokban "orra esik". Ez repülõszimulátorhoz nagyon jó lenne, de autókhoz szerintem túlzás. Akkor inkább már az a verzió, amikor az ülésben vannak felfújódó légtömlõk és fékezésnél "megtol" gázadásnál beesik pár centit, oldalerõnél pedig abból az irányból kapod a "lökést", amely irányból a g erõ is hat rád. Ez a videó látványos, de egy picit sok szerintem! :))
Szerintem nem gondoltál bele. Ha elõre van dõlve az álvány az olyan mintha folyamatsoan fékeznél. Nem a auto mozgást akarja szimulálni, hanem a rád ható erõt.
Ami ott van a videón, az azzal variál, hogy még a biztonsági övet feszíti egy harmadik munkahenger. Csak azért nem "látványos" a kimozdulás. Azt pl hogy szimulálnád, hogy 50 rõl karamból. És a lada kormányt a kezedbe fogva félbehajtod, olyan erõ hat rád. Nem csak hogy a széknek elõre kéne dõlnie, de még pl 1 métert zuhannia is. Na most ha pl egy f1 verda ~5 sec alatt felgyorsul 100 ra és vissza nullára. Szóval nem betonfal, de van mozgási energia :)
Sehogy, mivel szobai körülmények között kivitelezhetetlen. Egy biztos azonban, úgy semmi képen, hogy egyszer a csillárt látom a periférián, egyszer pedig a padlószõnyeget! :))) Ami videón volt mozgás, plusz övfeszítés, szerintem tökéletes párosítás! :)
Figyelj ez egyszerû fizika, ha nem érted, itt nincs értelme magyarázni... Ahogy pointer is mondja a rád ható erõt kell szimulálni, nem a kasztni mozgását. Ha a busz ráfékez, a kasztni mozdul két ventit te meg végighasalsz a székek között. Ezt csak úgy lehet szimulálni, ha a kasztnit elõredöntöd amennyire lehet. Ha 90 fokot bukik elõre az is csak 1g, holott vannak 4-5g-s fékezések. Ha veled együtt mozog a kormány pedálok képernyõ akkor nem azt észleled, hogy lógsz az ülésben, mint ahogy kívülrõl látszik. Szóval a 3-4centis mozgás csak masszírozás játék közben...:)
Úgy látom ti nem értetek engem! A fizikával ilyen szintig úgy érzem barátságban vagyok, ergo kérlek nézd ki ezt te is belõlem! :) Én nem abban nem értek egyet, hogy ezt csak így lehet a legjobban szimulálni, hanem azt próbálom a magam sajátságos eszköz tárával kifejezni, hogy ez a szintû elmozdulás nekem már sok, mivel nem tudnám magam függetleníteni attól, hogy egyszer csak 45 fokban a szoba padlója felé nézek csak azért, mert a rám ható lassulást nem lehet másképpen szimulálni. Ha ez a lehetõ legjobb megoldás, akkor számomra, szubjektíve ez nem járható út! Hiába kapcsolom le a villanyt, az összes érzékszervem azt az információt próbálná a pici agyam tudtára hozni, hogy arccal a föld felé vagyok, vagyis tulajdonképpen nem lassulást szimulálok, hanem éppen a célra repülést gyakorlom egy zuhanóbombázóval. Na már most nem mindegy, hogy a G25-öt oldalirányba tekerem, vagy megpróbálom magamtól eltolni, hogy kellõ szögben tudjak zuhanni. Ezek után érthetõ-é a nyûgöm? :))
Én elég sokat repkedek, az viszont sokkal komolyabb szimulációt igényel. Pl nem biztos, hogy zuhanórepülésben lógni kell az ülésben. vagy súlytalanságot kellene szimulálni vagy gyorsulást, ami pont ellentétes... szóval mégjobban illúzióromboló lenne számodra, hogy zuhansz a géppel de a csillárt bámulod mert szembõl hat az erõ....
Próbálj már elvonatkoztatni a fizikától! Pont azt taglalom, hogy nem a fizikai megoldás a problémám! :) Elvben jó, de az összhatás nem tetszik! Egyébként pedig kevésbé zavarna az, hogy zuhanás közben a földet nézem, de a gravitáció is lefelé húz, mint az, hogy a lassulás szimulálásához 45 fokban orra kell esnem a környezetemhez képest!
Egyetértek hogy nem tökéletes ez a megoldás. Arra a problémára amit írtál sztem van egy nagyon egyszerû megoldás foamból kell csinálni egy fekete cockpitet és akkor nem érzékeled a "szoba mozgását". Én is gondolkodtam már egy ilyen megépítésén én kicsit máshogy terveztem de félek sose lesz kész
Gonosz anyagi érdekekbõl (mert építeni kell az újat), és helyhiány miatt eladó sorba kerül a következõ állvány: A kezdet:
Folyamatában:
Végkifejlet:
Adatok: Csak az állvány üléssel együtt, se kormány se monitor se billentyûzet se gép (Ezzel most megpróbálok elõrelátó lenni) - 20*20mm vasprofilból ívheggesztett. - 1300mm hosszú a fémszerkezet, amin az ülés még túl lóg olyan 300mm-ert - 680mm széles, amin a billentyûzet tartó 200mm-ert lóg túl. - Ford Sierra ülés, dönthetõ támla, elõre hátra mozgatható, és billenthetõ (sofõr üléssín) - Kifejezetten g25-höz készült, legalább is a H váltó pozíció figyelembe vétele is volt a cél - Van még egy 3 lábú monitortartó bak ugyanilyen anyagból, ugyaznez a piros szín, 22" képcsöves monitort is megtart, ez nincs a képeken
- elszállítás személyautóban szinte esélytelen, és nincs is rá jármû alkalmatosságom, súlya olyan 25 kg bizti van
Ár: 30k , Budapest
Ui: remélem ez nem ütközik reklám tilalmakba az oldal szabályzatát illetõen, inkább ennek a közösségnek adnám el, mint egy idegen NFS-Fan nak.
Na elkészült at 1. próbaverzió az lcd-s "mûszerfalból", egyelõre csak a fokozatot írja ki, sok fejleszteni való van még, de dolgozom rajta Hétvégén majd megpróbálok feltenni egy videot valahova...
Jól hangzik :D Csak LFS hez van outgauge plugin ? Vagy ISI engine-hez is ?
Egyelõre csak LFS, de ha elkészül szeretném megoldani több játékhoz is. (ha valaki tud fórumot/honlapot ahol van szó ilyenrõl az jöhet, azokban még nem tudom hogy tudom kinyerni az adatot)
A CXC fórumán olvastam, hogy már leveleznek a Race fejlesztõivel, mert hogy annyire megkutyult ISI engine, hogy tök más mint az Rfactor állítólag ebbõl a szempontból. És mivel úgy néz ki jönnek még rendesen hivatalos modok is a race07 hez, meg már unofficial is van dögivel, azt mindenféle képpen bele kéne venni a számításba :) Az rfactorrol nem is beszélve.
A munkahenger erõkarja sztem rosz, de az alapok jól látszanak.
Hát a végcél mindenképp az lesz hogy minél több játék, de 1. lépésben LFS-el mûködjön mindent amit elterveztem... Van már jópár ötletem de ha van itt is valakinek valami jó tippje amit hiányol az ilyen kütyükrõl és hasznos lehet játék közben az ossza meg nyugodtan. Minél több funkciót bele akarok pakolni
Igen, ezeket már én is láttam, de köszi azért. Tervebe vannak véve hasonló kapcsolótáblák is, de most egy LCD lesz egy ledsorral meg valószínû pár kormányra szerelhetõ gombbal. Rfactoros részt majd megnézem, de elõször tényleg csak LFS-hez csinálom, azt biztos tudom hogy mûxik:D Majd a fejleményekrõl beszámolok, lesz videó is 7végén mert apa véletlen pont kölcsönkért egy camot
Megvan a videó, de holnap esténél elõbb nem tudom feltenni...(nem lett a legjobb mert ha kizoomoltam annyira hogy látszódjon a játék is az LCd alig látszott:S)
Õszinténszólva nem tudom mekkora a G15 kijelzõje, de szerintem ez valamivel nagyobb. Ezt régebben apa vette csak aztán nem kellett neki, van még itthon más fajta ii, tervbe van véve többféle. Amúgy homebuild a kütyü, USB-rõl megy de még nagyon fejlesztési stádium, egy csomó funkciót kitaláltam már, itt a nyár csak meg kell csinálni:) Végre rászántam magam a G25-re:D:D ha meglesz akkor lesznek méreteim és megrajzolom auzocadban a tervem azt majd teszek fel egy képet, mert tervezek hozzá kormányra szerelhetõ panelt is...
A formája ilyen, de méretre nem tudtam mihez viszonyítani :D Szerintem a ford.szám meg a sebsségfokozat fontosabb, arra is gyúrj rá :D LFS-be úgy is érezni a sebességet :D
Szóval akkor csak röviden kb ilyen a terv: Bal oldalt ahol az idõket írja ki ott lehet majd választani több infó közül, be lehet majd állítani low fuel warningot meg ilyeneket, a kormányon lesz egy panel amin lesza 8 gomb(vagy több:D) 2 tekerõ, amivel lehet az LCD-t is vezérelni meg pl játékban brake bias, meg 2 setup gomb amivel majdnem mindent be lehet majd állítani, annélkül hogy ki keljen lépni a wines progiba:D
Aszonnya, pornó a kép nem jeleníthetõ meg :D Vagy warez. De én mindig a jobbra gondolok :D
Nem kötöszködni, ez csak egy vázlat. Az egy üléssín nem nundzsaku, és az axonometriát se fikázni, csak paint van itt a melóban :D
A forgószékem már kezd eléggé "hadilábon" állni. Szerintetek annak mennyi értelme van, hogy ha beszerzek egy kényelmes autóülést, azt rárakom valami alapra, ami alatt van négy kerék, azt új szék? :]
Én is ezt tervezem, de most telót veszek, és nincs kessem.:C Láttam már nagyonszép sparco üléseket ~50 ért.
a multkor az index vagby totalcar szerkesztõségébõl láttam fotokat valami cikk mellett, ott egy csávonak saab ülés volt forgoszékre applikálva :D sztem gecinagy lehet :D
Én egy Octavia magasságállíthatós vezetõüléssel is megelégednék :D
Aztán ha lenne hozzá tervem, le lehetne cserélni az asztalt. Ha meg éppen autóversenyezni támad kedvem, kihajtani az asztalból a kormányt, alul egy sínt, amiben rögzítem az ülést, és kész is a cockpit, ami csak addig foglalja a helyet, amíg kell
Az lenne az igazi, ha nem csak az ülés hanem a pedálok kormány és monitor is együtt mozogna... :) Kicsit fura lehet, ha a kormyány fix, az ember meg ide-oda billeg az üléssel..
Ja, hogy az az egész szerkezet mozogni fog? Azt hittem az lesz a "talpa" :) Végülis akkor pneumatikus lesz a cucc? Nem lenne egyszerûbb a motoros? Valamint a szerkezethez miért kell ennyi zártszelvény? :)
Na végülis már összeállt a fejemben, hogy hogy is megy össze az a rajz.. már értem :) A súlypontja kicsit elõrébb van, mint kéne, de mint mondtad paintben készült, úgyhogy nem fikázom, az elv jól látszik. :)
Jaaa :D a zárt szelvénybõl azért kell annyi, hogy a nagy seggemet megtartsa :D Elõszõr azt kell megépítenem, rárakni a kormányt-moncsit-széket meg magamat, és akor kideríteni hogy hol lesz a súlypontja :D Visszafele kell építenem :)