No igen, de a cél az volt, hogy kipróbáljam ezeket is - az jó dolog, ha nem egészen ugyanazt a játékot tolom végig újra és újra, hanem többet, mert a két mod (illetve igazából csak az egyik) pakol bele mindenféle mellékküldetéseket...
Inkább questek vannak benne. Kézikönyvben asszem benne van a lista az extra tartalomról, mondjuk németül. Nekem steames g3 van, szóval fingom sincs, h a magyarra hogy megy föl. Angol verzióval semmi gond nem volt (max annyi, h az új questeknél nincs hang/beszéd, de ez érthetõ. németbõl asszem van beszédes verzió is).
Simán felmegy a magyarra, a gond az, amit már leírtam: az eredeti G3 questekhez megjelenik a magyar felirat, az új questekhez meg semmi, csak üres sorok, azokra lehet kattintgatni, a questlist is tele van üres sorokkal (tehát megkapod a questeket, csak nem tudod, hogy mit), illetve van egy adag új cucc, felszerelés, azoknak a nevei is hiányoznak. Ha átváltod a nyelvet angolra, akkor viszont minden megvan, ki lehet silabizálni, hogy melyik quest mit takar, de nem éppen felhasználóbarát minden párbeszédnél átállítani a nyelvet, aztán meg vissza...
Egyébként jópofa új tartalmak vannak benne, én nemrégen kezdtem, de már több új questem van a listába, mint eredeti G3-as...
Lehet. Nekem kb. 2 éve volt fent utoljára és nem számítottam rá, hogy valaha felmegy a CSP elõtt, ami jelen állás szeritn a soha nem lesz kész katagória, de még ha igen, akkor sem lesz angol...
Hohó, ez jól hangzik, bár ezek a magánjelleggel fejlesztett prodzsektek ritkán jutnak el addig, hogy ki is adják õket. Persze vannak üdítõ kivételek, de ritka... Azért persze hajrá! (:o)
Meglevõ szereplõkkel vagy kicsit belakottabbá teszi a G3-at? Ok, hogy háború után járunk, de a G3 vadonja kicsit nagy és totál üres. Ardea és a fõvár között semmi nincs egy vadászt leszámítva. Ardeától és Cape Dun-tól Montera elég messze van és Montera és az összes többi terület között szinte sincs semmi. Sehol egy leromobolt falu, sehol kisebb törzsek, stb.
A táj mai szemmel is szép nekem és jókat lehet "túrázni", de kicsit monoton is néha. A térképen az "elveszett világ" jellegû helyek tetszenek. Némelyik egészen közel van. Az egyik Sildennél, a folyó mentén végigcaplatva asszem két trollba ütközöl, aztán lesz ott még más is és a végén lesz egy kõkör sok ritka növénnyel és néhány értékes láda/cuccal. A másik ilyen távoli hely fent van Gelderntõl északra, trollokon és T-rex (?)-eken túl egy hegytetõn, ahol torollok, árnyékfutók és farkasok vannak, ahol a darck scepter van. Megvan a sajátos hangulatuk. Az ilyenekbõl kellene több, és kicsit sûrûbb térkép. A GII kiegje is kicsit "belkaottabbá" tette a térképet. A Risen 2-re leszek kíváncsi, még mindg nem volt idõm játszani vele.
Mely patcheket kell feltenni hivatalos/és nem hivatalosak közül, úgy hogy ne buggoljon be a játék? Most akarom újra tenni, mivel pl. a "û" betût nem jelenítette meg a játék valami hiba miatt.
Végigtoltad ezzel? Én úgy látom, hogy nem túl sokat ad hozzá egyik sem. Nem lesz sokkal belakottabb a térkép és néhány új fegyvertõl és páncéltól sem esek hasra.
Kb 1 éve toltam a modokkal, szólva nem emlékszem pontosan a részleteire. Pár új quest, új cuccok, meg rengeteg apróság (pl statkövetelmény a páncéloknak). Sztem érdemes fölrakni.
Az CP1.75-ös telepítõt meg leszedtem, de install közben nyivákol, hogy corrupted fájlokkal van tele. A 7zip kis hibaüzenettel, de ki tudta tömöríteni a leszedett fájlt.
Gothic_3_EE_Patch_v1.75.14_Int_Full.exe
Ezt szedtem le, ez meg nem találja a G3-at. Fasza...
Na, csak fel ismerte manuális módon, de ebben is korrup fájl van, amikor kicsomagolni sem kellett. Eszamfaszom megáll most már...
Felment, de finoman szólva nem mûködik jó. Ezt látom. Rossz színek, villódzó textúrák... :(
Kész. Feladom. 5 (!!) helyrõl és úton szedtem le eddig az CP 1.75.14-et. Vagy már a kicsomagoláskor szar volt, de az install alatt mindig legalább egy korrupt hibaüzenet jött. Skip után megy tovább a telepítés, de kételem, hogy a program így mûködnek...
Szaruman, te mit használtál? Komolyan érdekelne...
Telesírod lassan az egész oldalt, pedig teljesen nyilvánvaló hogy a PC rendszered egy hulladék, pontosan ezt jelzi az hogy nem képes egy tömörítvényt hibamentesen kicsomagolni. Megsérülhetett a fájl letöltéskor, a hibát okozhatja még a rossz vinyó, inkompatibilis/hibás ram, eszetlenül túlhajtott rendszer stb. Elsõ körben le kéne tesztelni a rendszered és a hibát megszüntetni. Ezután lehetne egyáltalán elkezdeni telepíteni bármit is, kezdve az oprendszerrel.
Minden tökéletesen fut, cask a G3 egyik install patche nem. Biztos az én rendszerem a hulladék...
Az SSD vinyó, amirõl fut a G3 azon van az operendszer és semmi baj nincs vele. A vinyó alig fél éves, jogtiszta, 3 hónapos Win7-em van.
Az 1.74 patch felmegy és hibamentesen fut. Az 1.75.14-gyel van valami kurva nagy gebasz. 4 tárhelyrõl és torrenttel is leszedtem. Amikor hibamentesen csomagol ki a 7zip, az install során akkor is sípol.
A 7zip olyan jó szoftver, hogy csomó olyan CRC hibás zip-bõl is szedett már ki pl. filmet és telepítõt is, amivel a Winzip és Winrar semmit sem tudtott kezdeni. Kiírta a 7zip is, hogy hibás a fájl, oszt mégis hiba nélkül mûködött a kicsomagolt állomány. Most a hibamentesen kitömörített vagy 1:1-ben leszedett exe sem futott le jó, 5 külöbözõ forrásból sem.
A rendszer nincs túlhajtva, ezen felül nem is meleg a gépem, 45 foknál semmi sem melegebb még 31 fokos szobahõnél sem...
So? Mitõl is hulladék a rendszerem...? Mit és hogyan teszteljek a rendszeren...? Mert eddig a nesze semmit, fogd meg jól tanáccsal szolgáltál. :(
1.74-re megpróbáltam feltenni a külön a QP-t, de minden szöveg eltûnt, a játékben és a menürendszerben is. A CM + 1.74-nél meg elszáll az egész. Lehet hogy régebbi CM + QP-t kellene keresnem...?
Remélem, hogy a visszalépés CP1.74-re, és a CM2.2 megoldja a problémát. A bibi az, hogy a 1.74 + QP önmagában már becsõdölt nálam, semmilyen szöveg nem látszott nálam. Pedig az installer után most már tényleg kíváncsi vagyok, hogy mi van a modban. Ardeában pl. a khorinis-i zene szólt. :)
Hát ez durva. A sima Gothic 3 el sem indul Win7-tel...?
Igen, most próbáltam én is, engine.dll hibát dob. De CP 1.75-el már indul. Feltettem a QP-t simán rá és megy is. A CM-el pedig Milten feje volt zöld, a többi textura simmelt : )szöveg is van, angol. Lehet installnál többmindent bejelölni..
Na, most már megy. Más gépen leszedtem, õsrégi fos IE8-cal és úgy nem lett szar a 1.75.14 telepítõ. Fura.
Nekem ment win7en (g3 steames verzió), szóval illene menni nálatok is a játéknak.
Az alapjáték el sem indult, de a CP-k már igen. Redeben felment minden, már a QP + CM-mel tolom. Maxon van minden és speckó grafikai beállítással. Még mai szemmel is döbbenetesen szép a táj.
Az itt jelenlegvõk a CP-ben egyébként milyen beállításokat használnak? Új MI /régi MI, AB /nem AB, nehézségi szint?
Legutóbb régi MI AB-vel és könnyû fokozaton. Nem vagyok túl hardcore : ) Neked mi az speckó grafikai beállítás és végül mit tettél fel? - G3_Questpaket_4_Update2_Vollversion - QP_Update_for_patch_1.75 - CM2.2_INT (ebbõl mit hagytál bepipálva?)
Én a 2.6.1 CM-et tettem fel. A G2 zenét nem pipáltam be, mert nem tudom, hogy hol cserélné le a zenét. Az viszont hibának tartom, hogy nem lehet váltani a kettõ között valahogy.
A többit sem nagyon pipáltam be. Az aromoros részt nem értettem, hogy mit csinálna és a G2 szörnyeket sem akartam vissza.
Installnál rákérdez valami ini beállítsáre és legalább 6-8 GB RAM esetén ajánlott annak választása.
Én most easy + AB + új MI-vel tolom. Ez tûnik a legkiegyensúlyozottabbnak.
Köszi, este megnézem a CM_2.6.1-et. Meg az új MI-t is kipróbálom, nagyon nem kísérleteztem vele eddig. A zenét valószinüleg meghagyom, mert az a lényeg.. hihetetlen ki tud kapcsolni, na meg a táj is gyönyörû akármerre jársz : )
Mindegyik az és megunhatatlan. A legjobb, hogy Myrtana, Varant és Nordmar három különbözõ zenei stílust kever. Amikor végre eljutsz Nordmarba, el kezd esni a hó és bejön a zene.. hát az : )
A vicces az, hogy a CM2.6.1.-re tegnapelõtt nem sípolt. Tegnap mikor azt akartam felrakni utolsónak a sorban, akkor meg rádöbbent, hogy az is corrupted. Leszedtem ugyanazzal a böngészõvel ugyanonnan és már jó volt. Kicsit fura.
A CM-ben azt nem tudom, hogy akkor most jó vagy nem jó, hogy nem pipáltam be a fraction armoros részt. Az odabiggyesztett fura angol szöveg alapján nem derült ki, hogy ez most visszahozza a frakció függõ armort vagy sem.
Feltettem a CM_2.6.1-et, kiváncsiságból bepipáltam sokmindent, a Gothic II zenéjét is, és a legalsó grafikai bigyulát is. A látótávolságot tolja ki, így már nincs az a sáv a messzeségben. Az állatok "bõre" texturája elég fura, lehet hogy azt nem jól tölti be. A zene miatt pedig teljesen más érzés az egész, egy próbát mindenképpen megér majd ha lesz rá idõm : )
Hát skacok, kettõ kivételével jártam az összes városban Myrtanaban. Eddig nem sok plusz tartalmat láttam. Persze vannak új fegyverek és páncélok, de nem látom az, hogy az egyensúly változna. Van pár új quest és kb. ennyi. Ellenben a random felbukkanó röhejesen gyenge fosztogatók már kétszer öltek meg gyenge NPS, akik miatt bukható quest és repu is. Hiába támasztottam fel cheattel pl. az egyik munkást Monterában a munkáscsere küldi nem csinálható meg.
Nem tudom, hogy pazaroljam -e rá a további idõmet. 5-6 óra után semmi egetrengetõt nem láttam eddig...
Az is érdekes, hogy egyes orkok és NPC-rõl textúra hiány van, a install nem tudta jól összepárosítani, hogy mit tegyen fel és mit ne...
A monterai quest mellett az egyik faringi is érdekes. Elég volt legyártani a kancsóködöt, de átadni már nem kellett ahhoz, hogy a felsõ ork beleegyezzen, hogy bemenjek, csak éppen a quest nem tûnhet el, mert nincs duma, így XP sem...
Egyes páncélok ikonjainál egy kis keresztbetett kardok láthatóak. Hatásuk egyelõre nincs. Mit jelentenek akkor..?
Egy rakás csatajelenet van fent a Y-n ahol egymást ütik a felek a CM moddal. Ezek megrendezettek vagy a mod részei? Már 30 szintû vagyok, de eddig minimális eltérést látok. Már n+1 beállítással felraktam a MOD-ot, de hol ezek, hol azok a textúrák hiányoznak...
Azért egy valami durva. Egy 2006-ban kiadott játék kicsit pofozgatva olyan szép, hogy szerintem ma is megállná a helyét. Myrtanaban járkálva nem gyõzök rácsodálkozni, hogy még mindig szép a játék.
ja, és megjelenésekor alig volt ember akinek a gépén normálisan futott... én tavaly vettem elõ miután frissítettem a videokártyát + SSD.
AMD 7750 X2, 2*2 giga ram, ATI 7770 + ssd-vel tényleg jól megy, elõtte elég lassúcska volt
Az tény. Kompromisszumokkal én anno egy 2GHz-es 1,5 G 333MHz-es DDR2 (?) RAM-os géppel toltam, amiben egy 256 MB-os VGA volt. Amikor sokat telepotrálgattam, akkor volt, hogy 3 perce kiakadt már a végén, de futott. Végig lehetett tolni ilyen ósdi géppel is, de egy 2008-as középkat konfigon simán maxra lehetett húzni ini változtatás nélkül és CP1.74-gyel simán ment. A CM speckó grafikájával még az én mostani gépem is riceg, pedig minden, csak nem harmatos... Hosszú játék és sok teleportálgatás után ki kell lépni és újraindítani, mert egyes textúrák nem töltõdnek be.
(Asszem újrarakom és nem kérem a speckó grafikát, olyan sokat nem ad hozzá.)
hát én 2009 nyár elején vettem az "új" gépemet, mert akkor kaptam egy jutit amibõl futotta rá.
az amit leírtam, csak akkor még egy ati 4830-as volt benne. hát nem volt az olyan rossz gép, de hogy jól ment volna rajta azt azért nem osztom. a mostani 7770 kétszer erõsebb mint a régi, a proc és a mem elég volt neki akkor is, az ssd szépen végzi a dolgát. tulajdonképpen most alig van idõm játszani , pontosabban ezzel a géppel, ami már nem egy elérhetetlen kat. egy csomó régebbi játékot annyira jól és élvezetesen lehet játszani, hogy azokat tolom folyamatosan, amit korábban csak szenvedgettem vele és mindig abbamaradt pl: oblivion, nehrim stb.
A Nehrimet megérte végigtolni. A kicsit végére én már elvesztettem a fonalat, de fantasztikus hangulata volt még úgy is, hogy nem fejezték be és csiszolhatakka volna rajta itt-ott. (A TES IV-gyel kb. annyit játszottam, hogy kijöttem a börtönbõl...)
Hát, azért az alap G3 így visszanézve a elég vérszegény volt, az új MI nélkül meg még röhejesen könnyû is volt. Még emlékszem, hogy 20-22. szintû noobként anno közepes szinten felszabadítottam Monterát, ami egy vicc. Az új MI és easy + AB-vel teljesen reménytelen még 40. szinten is felszabadítani, ha nem rohangálsz el és gyógyítod fel madad, ami az én szememben csalás.
A G3 másik baja, hogy a skillek nagy része teljesen felesleges. A picpocketing semmit sem jó, ahogy az összes thief skill is. A rangerek átváltozása mire jó...? Mikor leszel erõsebb bármivé átváltozva...? Soha nem értettem, hogy bármelyik transformtion képessége mi a frászkarikára jó. A varázslatok nagy része is teljesen felesleges, az alap fireball és a fagyasztással még AB és medium szinten is lazán végigvihetõ...
A harcrendszer az alapjaiban van elbaszva. Nincs igazán friendly fire a játékban (ha minden igaz, zöld npc-t direkt sem lehet megütni), és az ellenfelek is átütnek egymáson. Ez teljesen megöli az új MI-t, mivel az, akit ütsz, folyamatosan blokkok, a mögötte álló (fõleg hosszú fegyverekkel) pedig rajta keresztül üt. Röhej. MI nélkül meg balklikk spam. Nem csak a skillek feleslegesek, a tolvajlás rész is teljesen el van baszva. Kipakolsz egy várost, a fene nem látja, mégis baszogatnak az õrök, h biztosan te voltál (még geldernben is, ami amúgy tele van tolvajjal). Ez sztem nagyon gázul lett megcsinálva. És ezen egyik peccs sem változtatott.
Hangulatban messze veri az tes 3-4et, talán a skyrim az elsõ, ami utoléri (és az is csak azért, mert kurvajól néz ki).
igen, ez tény amit nem is vitatott senki. azt viszont igen, hogy 20-30 modnál többre szükség lenne ahhoz hogy jó legyen.... pedig én is elég modolós vagyok van kb. 10 giga modom leválogatva témakörönként...
Bármelyik Elder Scrolls játékhoz annyi modot felrakhatsz, amennyit csak akarsz anélkül, hogy a játék fagyogatna, ha használod az összes olyan dolgot, amivel a modok szépen egymás mellé telepíthetök(Wrye Bash, Tes4Edit leginkább). Nemrég kezdtem új játékot Oblivionban, most 183 esp van aktiválva(és ez Wrye Bash mergelés után), és jópár óra játék után semmi problémám nem volt fagyogatással/összeomlásokkal. A WB és T4E mellett használom meg a Stutter Removert személyre szabott beállításokkal és a Crash Prevention Systemet(bár eddig egy crashet sem kellett megakadályoznia...).
Igen, bár kevés olyan modot ismerek, amelynek leírásában a "It may crash the game" szerepel.... Persze ha ilyeneket, vagy csak szimplán elavult modokat használ az ember, akkor magára vessen: ha átnézel az Oblivion topikba(bár úgy láttam, magadtól is követed), akkor megkeresheted a postomat, ahol egy elavult "modgyüjtemény" egyes modjaira mutattam esetleg más néven futó, de ugyanazt a funkciót ellátó frissebb modokat, és bár ez egy kis példa volt, sokan használnak a mai napig hihetetlenül elvault modokat, esetleg azért, mert ez van meg nekik archiválva, vagy nem Nexusról töltik le a legújabb verziót, stb...
A játékban elöfordulhatnak bugok a modolás miatt, ez igaz, de ha nem raksz fel olyan modokat, amelyek konkrétan inkompatibilisek egymással(vagy esetleg te kézzel megoldod a kompatibilitást), akkor a játék összeomlását modok ritkán okozzák. Ha például utánanézel, akkor rengeteg hibát tud okozni, ha nem "tisztítod" meg a modjaidat T4E-tel(sok modnál gyakrabban jelentkezö hiba) - ha érdekel a techinkaibb háttere, akkor a program "Undelete and Disable References" opciójának utánanézhetsz. A Wrye Bash mergelö funkciója pedig ugyancsak sokat segít: egyrészt megkerülheted vele a 255 modos limitet, másrészt csökkenti a betöltendö .esp-k számát, ami valóban növelheti az stabilitást. Nem azt mondom, hogy ezek nélkül a lépések nélkül nem lehet játszani, mert lehet, és elöfordulhat, hogy semmilyen problémába nem fogsz ütközni(modok és szerencse kérdése), de ha elöjönnek a problémák, akkor a legtöbb esetben van mód a megoldásukra, még ha ez TES4Edittel való kézi szerkesztgetést, Bashed és Merged Patchet, Stutter Remover beállítgatást és egyéb dolgokat jelent.
Mint említettem, jelenleg is egy borzasztóan moddolt telepítésen játszok, és minden tökéletesen müködik, de meg kellett szenvednem vele, amíg elértem ezt az állapotot...
Viszont mostmár befejezem az OFFolást mert ez mégiscsak a Gothic 3 topik, ha folytatni akarjuk a témát, akkor átmehetünk a megfelelö Elder Scrolls topikba :)
Tényleg ez a g3 topik. Én konkrétan az oblivionról beszélek. Nem az elszállásokra gondoltam, hanem azokra a hibákra, amit a mod okoz, vagy magában a játékban, vagy mint önmaga nem jól hajtja végre azt amiért írva lett. A tes4edit-es tisztítást minden moddal megcsináltam amit használtam (apply filter for celaning/remove to master/undelete to disable), de úgy látszik nem olvastad el alaposan a leírását, mert azt írja, hogy ész nélkül és látatlanban nem lehet minden modot "takarítani", a logtól függõen meg kell kérdezni a mod készítõjét hogy okoz-e valami gondot ha kitörlõdik az amit a tisztítás kitöröl. A Wrye Bash szerencsére kimaradt nekem. Egyetlen nagyobb gondom visszagondolva a nagy térkép miatti unalom, hogy minden ismétlõdik (barlangok egyebek halál egyformák), illetve hogy a ládákban tárolás nem jól mûködik ha a tárgyak 100 felé vannak fejlesztve, ergó itt a súly-mod kötelezõ, mivel a tárolás teljesen megbízhatatlan. Az oblivion topikba reagálhatsz ha nem kívánsz offolni... :)
Hát, nekem valami zizis a MOD-dal. Ahogy haladok elõre egyre gyakrabban elkezd úgy lefagyni a progi, hogy hard reset segít. Elõször csak pár óránként csinálta, most már 5-10 perc játék után. Újraktam, az sem segít. Kár érte...
picit off, de:
gothic 1 vilaga napjainkban
Valami készülõdik, remélem hamarosan csordogálnak majd az infók: new RPG A Gothic szériához szerintem még nem térnek vissza, a Risen 2-vel nem sikerült nagyot mutatniuk, bár a Risen 1 még jó volt. Nagyon valószínûnek tartom egy cyberpunk, sci-fi rpg létrejöttét, régebben mintha említettek is volna egy ilyen lehetõséget.
Egy Ris3n-t várok sokkal szebb ,több ,nagyobb , vízi hajós kalandozásokra jobban rágyúrva! De felölem Gothic is lehet :D
Pont ezt mondtam ,hogy kell a hajózás mert a kalózos téma hajózás nélkül kõkemény szánalom. Minimum egy AC3 szintû hajós témát beleraknak szebb kivitelben aztán kész. Remélem ez az új cucc már minimum alpha stádiumban van és nem csak most keresik a népet hozzá.