Hát itt magunk kozott amikor ovál meg road-ról van szó akkor miért ne,hivatalosan onmagába ovál pálya se létezik. A jelenlegi témában szerintem felesleges kiemelni hogy egy Street Course-n még nem láttam egyszer se 2 autót egymás mellett teljesíteni 1 kort míg egy Tri-oval Superspeedway-en igen :)
Egyébként ha már pontosak akarunk lenni a Street Course mellet még létezik Permanent Road Course amirol te írtál és Temporary Road Course amit szintén használnak kozlekedésre is :))
Be bemehetnek de én nem pont erre gondoltam,még nem láttam legyen az bármilyen széria hogy egy roadpályán legalább 2 autó egymás mellett teljesítsen egy kort. De ezzel nem azt akarom mondani hogy a road eggyáltalán nem érdekel és a V8 Supercars nagyon jó rajta foleg az ilyen városi pályákon ahol szintén fal van :))
Igen,aki road versenyt szereti annak ez csemege ezért szeretik foleg európában is a NASCAR-t ilyen pályán látni. Én viszont jobban szeretem ha az a 5-6 auto egymá s mellett van és ez csak oválpályán lehetséges :D
megnéztem a V8 surfersi 3. futamát is..brutális volt az uccsó 2 kör de az egész futam:) moslékék gondban lennének annyi büntit kellene kiosztaniuk ami itt történt :) na jó a kanyar levágásokat itt is black flaggal (áthajtásos bünti) honorálták. na meg a pitlaneben való ütközést is ;) 31 autóból 16 ért célba a többi DNF! :D de azért van vér a pucájukban..5-6 autó egymás seggében mint a nascarban csak itt nem oválon hanem a lassítókban is :)
Tony Cochrane, a V8 fõnök nemzetközivé akarja tenni a V8-at, és ezt a Surfers-i példa alapján a Champ Car-al karöltve tudná elképzelni. Kalkhoven és Cochrane már tárgyaltak is errõl, de semmi konkrétumot nem tudni, csak annyit, hogy 2009-tõl indulna a buli. Azt viszont, hogy a V8 felvásárolná a Champ Car-t, Craig Gore szerint "baromság". A tervek szerint a V8 megjelenne majd CC hétvégéken a Közel-Keleten, Európában (!) és az USA-ban is.
tudom mások is szeretik rajtam kívûl a V8-at :)
nem volt rossz futam,mondjuk végét már csak liveboardon néztem,de grat a gyöztesnek,hihetetlen szoros végjáték igérkezik.
Hát!! Ha jól gondolom már majdnem biztos hogy a két Hendrickes (Gordon, Johnson) között fog eldölni a bajnokság! Bowyer már 100 ponton felül van.. Elvileg persze még van esélye de az már sok. Nem lesz egyszerü mert viszont Gordon és Johnson között csak 53 pont van.. Hát ez meg elég karcsu különbség.. Kiderül.. Mindenesetre gratula a mai gyöztesnek! Direkt nem mondom ki az hogy aki nem látta ne tudja!
(Viszont Raikonnen a bajnok:D)
Gondolom, a verseny kezdetéig lehetett volna tippelni...ez a szombat-péntek jól összekuszált engem :) Hát így jártam :)
Subway 500 | Martinsville Speedway
Elliott Sadler Kasey Kahne Jeff Burton Dale Ernhart Jr. Martin Truex Jr.
Jah, köszi! Úgy tûnik nekem a short oválok nagyon egykapafák! Akkor legyen Martinsville. Igaz a Subway megtévesztett, azt hittem az annak a pályának a szponzora.....
Azért a "német fiatalember" más tészta,más szakág,más körülmények ott lehet vitatkozni:-)Ott nekem mindig is egy "brazil fiatal"marad a legenda..aki azzá is vált:-( Mark Martin tényleg az,nemtudott bajnok lenne,de mennyi nagy csatában ottvolt:-)Lehetett szurkolni neki,de mindig volt aki szerencsésebb volt,talán ez a jó kifejezés ide,mertnemcsak a vezetõi tudáson múlik egy bajnoki cím. Szóval 20 évmúlva visszatérünk erre:-) Addig sok jó versenyt látunk még,és remélem legendássá nõnek a versenyzõk is!
Izé,én azért írtam Tony-t mert nem akartam vitába szálni :D
Nekem Mark Martin a nulla bajnoki címével nagyobb legenda lesz mint Dale Sr. de ha már Jeff akkor azért inkább azt írnám a Modern era eggyik legnagyobbja mert ez "a legnagyobb" emlékeztet egy német fitalamber definíciójára.Szerintem ilyet nem is lehet konkrétan meghatározni,lehet legeredményesebb mert a számok onmagukért beszélnek de még az is vitatható a korszak és a korulmények miatt :)
Kyle Busch Kurt Busch Jeff Burton Elliott Sadler Kasey Kahne
Persze ebben igazad van,csak szemléltettem a dolgot.Itt egyértelmûen Jeff Gordon lehet(lesz)igazi legenda,bár szerintem a teljesítménye alapján már most az,csak épp még versenyez. Modern éra legnagyobbja,bár biztosan vitábaszállnak sokan ezzel akik nem kedvelik. Egyébként Martinsville-i pole az övé!Grat! Remélem a bajnoki címet is sikerül megszerezni!
Igen,ez olyan mint a szilveszteri musorral "a tavalyi jobb volt" :D
Ugyanakkor nem minden korszak szépul egyformán ahogyan a legendák se,persze ez kor meg egyén fuggo is de ha megérek még 20 évet egy Tony Stewart számomra soha nem lesz olyan legenda mint Mark Martin,Dale Earnhardt vagy Bobby Allison :)
De ez a feeling vagy kornyezet kategória,1982-ben a Daytona 500-on Bobby Allison 22 mp elonnyel nyert Yarborough elott,a vezeto korben még Ruttman végzett.Ennek ellenére én is szivesen nézem azokat a versenyeket mert meg volt a maga szépsége az egyéniségeivel,de ha ezeket a kornyezeti tényezoket kizárod akkor a legkissebb jóindulattal se lehet mondani hogy a verseny izgalmasabb volt.
Majd 20 év múlva!Jeff Gordon,Jimmie Johnson,Tony Stewart..micsoda legendás versenyzõk!:-)Meg Dodge Charger,Avenger,Chevy MonteCarlo,Impala,Ford Taurus,Fusion..micsoda autók. Idõvel minden megszépül,és legendás lesz! Ennyit a legendákról:-)
Nekem sokáig kellene gondolkodnom azon, hogy mondani tudjak három olyan dolgot, ami miatt a 20 évvel ezelõtti versenyek jobbak lettek volna, mint a maiak.
Így van,amikor kritizálunk a vezetoség helyzetébe is bele kellene képzelni magunkat hogy mi mit csinálnánk és mik a lehetoségek. Te is megemlíted a változó kornyezetet és ha már szó van az "unalmas" Pocono-ról mert az már milyen uncsi hogy valaki 3mp-el nyer meg kevesebb az akció.A régi szép idokben mondjuk 1990-ben Daytona 500-on 11 autó végzett koron belul 1980-ban 2,most én megnézném a háborgó szurkolók képét ha ilyet látnának bármelyik pályán. 5-6 éve még filed filler-ek toltotték fel a Cup mezonyt,Shepherd-et nem kell senkinek bemutatni aki általában 1 kort teljesített minden versenyen.A régi idokrol nem is beszélek amikor CTS széria se volt a short track-e meg 30 autó indult.Jelenleg van CTS széria is a Cup-ba meg 48 full time autó szponzorokkal ellátva,ha nem terjeszkednek hanem maradnak délen akkor nincs új terulet,nézo és szponzor se akik a 3 nemzeti szériában nagyjából 120 autót támogatnak. Az ilyen dolgokat figyelembe véve most akkor tényleg rosszul csinálják a dolgukat? Nemhiszem max. az van amit te írsz és én is ígyvagyok vele hogy ennek ellenére jobban tetszik a régi feeling a kornyezet ugyanakkor a versenyeken még jól szórakozok és el kell ismerni hogy izgalmasabbak és szorosabbak mint régen.Hogy a jovoben mi lesz azt senki nem tudja megmondani,egy biztos egy helyben toprogni nem lehet,szabad :)
Mindenki, mikor megszeret egy versenysorozatott, ahhoz az állapothoz képest viszonyít mindent. Van egy intervallum ami ez a pont köré épül és amíg a változások ezen a zónán belül mozognak addig elégedett/szereti a sorozatot, aztán ha kívül kerül elhagyja. Nagyon nehéz a tulajdonosok dolga, hogy a szurkolók többségének ezen a bizonyos zónáján belül maradjon mindig vagy tudatosan elveszítse egy részét új (reményeik szerint nagyobb) szurkolói réteg kedvéért (ez zajlik a NASCAR-ban is a Chase, pontrendszer, stb változtatásokkal tudatosan "beáldozta" a déli, vidéki szurkolók egy résszét a nagyvárosi emberek kedvéért) A változás üteme jelentõsen felgyorsult a korábbi idõkhöz képest. Természetesen ez magával hozza az egyes szurkolók aggodalmainak növekedését az a bizonyos saját zónája miatt, attól függõen az a zóna mennyire is tág vagy szûk. Természetesen ezért kockázatos minden nagyobb változtatás és egyben a helyben járás is, ami a külsõ tényezõk (gazdaság, más sportok, emberi szokások/életvitel változása) miatt veszélyes....szóval nehéz ügy a káposzta megmaradás és kecske jóllakás :)))
(személy szerint ezt a "zónaelhagyást" már kétszer megéltem F1, IndyCar esetében harmadszor nem akarom, persze ez senkit sem izgat :)))
De egyébként ha belagondoltok jöhetne a NASCAR. Monzába Csak fel kell ujitani az ovalt! Lausitzringen nem kell csinálni semmit.. Szóvaél van 2 verseny helyszin!
Ilyen is lesz ha valaki még nem tudná,ez is a NASCAR népszeruségének eredménye és ki tudja lehet egyszer lesz európában is hiszen már voltak jelei,akár megérhetjuk hogy lesz NASCAR European Series is. A nemzeti szériák szerintem nem csak idoben de logisztikailag is alkalmatlanok hogy távolra vigyék oket,még a Mexikoi kirándulás is hatalmas nehézségekbe utkozik tehát e téren az aggodalom megint csak egyelore felesleges.
Hol írtam én olyat hogy tetszik? Azt viszont már nagyon sokszor leírtam hogy nálam a NASCAR Cup nincs is az elso helyen de még a másodikon se és akkor most te engem akarsz meggyozni hogy a jelenlegi tokéletes rendszer valamikor elromolhat és akkor majd szomorkodni fogok és rád gondolok hogy bezzeg te megmondtad? :)) Meg tudom érteni és elfogadom hogy olyan változások vannak ami kulonosebben nem zavar és a lényegen se változtat,nekem tok mindegy milyen a versenyzo nemzetisége,bor szine a noket is szivesen látom,Crocker-nak szurkoltam hogy végre nyerjen egy ARCA versenyt.Az se érdekel kinek a bankszámlája dagad és ki hozza meg a dontéseket,a lényeg hogy számomra elviselheto legyen vagyis mivel fogyasztó vagyok fogyasztható,abba a vendéglobe ahol nem izlik a kaja nem járok :))
Beszélgetni,vitázni a tényeken érdemes,ezért szeretem ha vannak konkrét pro-kontra dolgok amikkel alá lehet támasztan vagy megcáfolni az állításokat aggodalmakat.
Nincsenek konkrét agodalmak egyszerüen csak tartok ettõl.. Most olyan választ vártok el amit ne m lehet megmondani.. Szerintem rettentõ nagy veszélyei vannak ennek.. Mind NFL NBA és NASCAR tekintetében.. Én pl amiota Europai emberek kosaraznak egy egy amerika csapatban azt se nézem. Az akkor volt jó amikor Rodmen Meg Jorden Tolta nem most hogy Minden féle ember ott van. Persze most biztos azt mondod hogy Nem az a lényeg hanem a játék.. Szerintem nem csak az.. A NASCARban sem csak a versenyzés a jó.. Hanem az hogy egy teljesen idegen szabályrendszerrel zajló teljesen idegen helyeken lezajló Nem Europia verseny formát látsz.. De látod Ha viszi a NASCART ki az oreszágból... Hova visszi Road Road road pályára.. Nem akarok road pályákat látni!! Ovalt akarok az a NASCAR! De hülyeség ezen vitáznunk szerintem.. Mert ti nektek tetszik az hogy nyitnak. Nekem meg nagyon nem.. És hiába probáljuk egymást meggsözni mivel ugysem fog menni..
De azért jó dumálni róla..
Az hogy én milyen vagyok? Igen europia de irtam azt is hogy egy maroknyi emberen kívül a tööbit nem fogja megmozditani..
A NASCAR már akkor el lett kúrva amikor bekerultek a Californiai jenkik,tehát feleslegesen aggódsz hogy szarba kerul mert már ott van :D Engem ezért nem is nagyon érdekel a Cup,de sajna sok embernek ez a szimpatikus :))
De most miért is európázunk itt,mert az NFL Londonba megy? Az csak egy példa volt hogy lám ok is kiléptek a határon túlra és még senki nem temette ezért az NFL-t hogy ezután biztos bevezetik a szogletet :)) Kozben meg az elore eltemetett NASCAR még mindig a kontinensen van a Cup széria meg a határokon belul :))
Az ARCA-ba általában használt Cup autókkal mennek,Talladega-ba ott volt pl. Tony Stewart exautója amivel a Daytona 500-on indult.A versenyforma,technika szinte ugyan az csak nincs csillogás és foleg pénz amitol te nagyon tartasz :)
"egy europia embert bazira nem fog érdekelni" Izé,te milyen ember is vagy? :)) A nyerj vasárnap hétfon eladsz már az USA-ba se nagyon érvényes arról meg hogy ki hogy szerette meg volt már szó,egy 80-as évekbeli biztos nem olyannak szerette meg mint gordon 24 Mo-n 2000 ben. Látom már írtál konkrét aggodalmat mert pont azt akartam kérdezni hogy mit értesz az olyan veszélyeken mint az "eleurópaiasodás" és foleg azt hogy mire alapozod mert csak úgy bármitol lehet tartani,én attól hogy nem lesz robbanomotoros autó ami elobb-utobb bekovetkezik,meg a foldonkivuliektol is tartok egy kicsit :D A felvetéseidhez annyit hogy sehol nem lehet hallani olyan tervrol hogy lerovidittik a versenyek távját,hozzáteszem sajnos mert én nagyon is el tudnák képzelni egy California vagy Pocono 400-at. A France család se tervezi eladni de még csak megosztani se a NASCAR-t :)
Igaz! Nem mondom hogy nem! Sõtt! Legyen igazatok szeretném ha 30 év mulva belátnám hogy hülyeséget beszéltem! Ez az érdeke minden NASCARt szeretõ embernek. Nekem is.. Legyen ugy!
Lehet venni Toyotát, Chevy-t és Fordot könnyedén. Nem Az a Ford, de Ford.
Azért tartják az európaiak unalmasnak, mert nincs róla magyar közvetítés és nincs versenyzõ, akinek szurkolhatnának. Mindez az európai nyitással javulna. Amerikában is akad sok tízezer F1-fan, biztos vagyok benne, de ehhez angol nyelvû közvetítés, amerikai versenyzõ és amerikai versenyhelyszín is kell.
Van az USA-ban egy autósport, amely kiegyenlített, erõs, izgalmas, hosszú és látványos, de ehelyett a Föld 90% valószínûleg az F1 elé ülne le. Miért? Mert az folyik a csapból, azokat a versenyzõket ismerik. Hát, hagyhatja ezt a NASCAR vezetõsége? Nem. A szükséglethierarchia szerint az ember törekszik az anyagi javak megszerzésére és az elismerésre is. Meg kell mutatni ezt a sportot a Világnak.
Hát én se azért érdeklõdök a NASCAR iránt, mert autót akarok venni. És nem áll a garázsomba se BMW, se Mercedes és most se rohantam, hogy beszerezzek egy Dodge-ot:)
Ebbe igazad van.. De az Europai emberek tudod hogy gondolkoznak hiszen ismered nem? Egy maroknyi emberen kivûl a többinek egy unalmas szar. Sajnos ez az általános vélyemény itt. Ezért mondtam persze az auuto vásárlás is igy van ahogy mondtam. De az igaz Az a ferrari sem olyan ferrari, de ferrari!
Eleinte ez az út úgy festett, hogy dirt pályán mennek és maradnak a Keleti Parton, de letértek róla. Hiba volt? Akkor sokaknak annak tûnt, lehet.
"...jól bevált modszereken nem szabad változtatni..."
Az általad most vagy a '90-es években látott bevált módszer sem a kezdetektõl létezik.
"...azért mert Európában nem tudsz venni se Dodge Chargert Se Ford Fusiont se Chevy Impalát sõt Toyota CAmry-t se..."
Ferrarit viszont sokkal könnyebb beszerezni, sõt szinte ugyanúgy fest az utcán, mint ahogyan azaz F1-ben látható.
Nem azt mondom hogy lovaskoccsikkal menjenek:D Van egy szint ami felett válik veszélyessé. Ha nagyon nagy az érdeklõdés mindenki a pénzt látja csak benne. Ez meg tömkre teszi mert mindenki csak ki veszi belöle és próbálják még jobbá tenni és akkor elöjön a sokat emlegetett szitu: a Mütét sikerül a beteg meghal.
Persze nem lehet tudni melyik ez a szint. De az europai nagy ássz versenysorozatnál idén (nem csak az én véleményem) eljött ez a szint innentõl vagy radikális változásra van szükség vagy az egész "össszeomlik" Az f1 halálán van.. Hány év kellett neki a nagy sikerbõl? Kb 30? Talán annyi nem is.
Én nem azt mondom hogy meg kell állni 1970-es évnél és ahhoz ragaszkodni persze kell fejlõdni sõt jó is ha fejlõdik. De van egy ut amirõl nem szabad letérni. A jól bevált modszereken nem szabad változtatni (fuu miket tudok:DD)
Mint ahogy nem változtatják meg azokat az elavult dolgokat amiken szinte minden versenyautót gyártó cég mosolyog : kardán tengelyes egybe hátsóhidas hajtás, Karburátor 2007-ben és még sorolhatnám . Ugy nem szabad a versenyek hosszúságán, Szük(nemzeti) szervezésén stb.. Mivel az emberek igy szerették meg akik megszerették. Azok akik most nem nézik sose fogják és nem azért mert nem népszerü hanem azért mert Európában nem tudsz venni se Dodge Chargert Se Ford Fusiont se Chevy Impalát sõt Toyota CAmry-t se. Ezért egy europia embert bazira nem fog érdekelni. Nálunk nem müködik az hogy Nyerd meg vasárnap eladsz hétfön.. Ez nem az kontinens.
Igen semmi sem tart orokké valószinu egy ido után autó se lesz tehát nem lehet stock car racing.Ezért tettem idézojelbe mert nem tudhatjuk meddig,mondjuk írhattam volna bizonyos ideig.
Igen,NASCAR által szankcionált szériák,ezek az un. "International Series" kategória. A Cup Busch,CTS-t nevezik "Nationak Series"-nek,létezik még az un. Local Racing" kategória ahová a Grand National,Modified,All-American szériák tartoznak. http://www.nascarlocalracing.com/
Éppen ebben a végtelenségben nem hiszek, hiába megy valami jól, vagy még jobbat akarnak, vagy egyszerûen mást, esetleg vezetõváltozás történik. A "végtelenség" nem létezik, de ez már filozófia. Az emberek hajlamosak a jót is elrontani.
Igen de itt megint csak azt mondom a NASCAR nem egy eszme,vagy vallás hanem elsosorban vállakozás,uzlet ami holnap is tonkremehet de akár a "végtelenségig" is létezhet ha jól irányátják.
Tokmindegy hogy mi ártott,a NASCAR határontúli versenyei se betonbiztosak,Mexikó és Kanada sincs leszerzodve évekre,amint úgy látják hogy nem éri meg nem mennek,ha viszont nagyon sikeres akár tobb verseny is lehet,Kanada-ba már egy CTS versenyt is terveznek mert a Montreal vártnál jobban sikerult.
Az NFL meg a NASCAR is egy szórakoztató ipar vagyis egy vállakozás ami a pénzrol szól,ha nincs pénz nem fog mukodni ez ilyen egyszeru,a te szemed elott mi lebeg elsosorban amikor munkába mész? Nem tudok róla hogy Roger Godell akadályozná bárkinek is hogy NFL mérkozét lásson ahogyan France se,még nem adtak el minden jegyet Martinsville-re,lehet menni :))
Ez a duzzadás-összeomlás dolog akkor is fennáll, ha otthon maradnak. Mutass egyetlen olyan dolgot, embert, eszmét, ami soha nem omlott össze. Ha tudsz, ígérem ezentúl Jeff Gordonnak (is) fogok drukkolni :D
Ha nekem tetszik a Grand Canyon, még nem akarom, hogy itt tátongjon az ablakom alatt. Ha Roger Goodell azt akarja, hogy az európaiak találkozzanak a fanokkal, jöjjenek el, és rendezzenek velük találkozót ha azt akarja, hogy láthassuk õket játszani, tegye lehetõvé azt, hogy OTT láthassuk. Az sokkal nagyobb élmény lenne. Valamint segítse az itteni focistákat, ha azt akarja. De szerintem csak a dollárok villognak a szemei elõtt, sõt megkockáztatom, hogy nem akarta, hogy a NASCAR elõttük járjon.