LÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁL ez kurva jo volt!!!!!!!! :D de nem erre gondoltam a melyen, amikor potyogtem eme sorokat ;)
szerk: najo elmondom mire gondoltam... latva a helyzetet, inkabb lemondok a biciklirol, es inkabb gyalog elmegyek a boltba es megveszem ami kell(rgo inkabb lemondok a luxusrol ->szgep,online dolgok,seggelsz mikozben a vilag eled tarul,szoftverek amikkel megkoynnyited a dolgod(lakasterv.,fizetos Ebookok stb. stb.), hanem inkabb valasztom az analog dolgokat, felallok, es inkabb gyalogolok, rgo onerobol mindent megcsinalok, igaz az ingyen van, nem is legalais, de a luxusrol lemondok)
mondjuk talan ebben lenne valami racio, mondjuk elkezdene peldaul az EA 6Kert adni a legujabb (broaf) jatekait. pl. az NBA... erre valaszkent a 2KGames 5Kert adna az nbajet... hmmm igen... talan ez jo lenne, mint a mobilszolgaltatoknal azt bevenne a begyem ;)
tudjatok mit? b*sszatok meg a bicikliteket, elmegyek inkabb gyalog
- Te is csak feltételezed hogy mindenkinek futja rá. - Én is tudom nekem mennyi idõ megkeresni a rávaló pénzt.
Miért csökkentené, ha monopolhelyzetben van? Érdekes hogy mindenki ugyanannyiért adja, senki nem próbál meg versenyezni a vásárlók kegyeiért. A vásárlók se fogják jobban törni magukat hogy fizethessenek.
Gyurmából van a bicikli, de azt mondod platinából készült, és annak is a dupláját szeretnéd felmarkolni érte. Nekem is sok idõm ráment megkeresni a rávalót, tizedét se kaptam mint amennyit a munkám érne pár határral nyugatabbra, miért pont a te munkaidõdet sajnáljam? Nekem is elhasználódott közben a gumicsizmám, nemcsak a te traktorod. Ha megvenném a biciklid, nem marad kajára, te meg akkor se látsz belõle többet, téged már fix pénzen kifizetett a managered (kiadó), a többi csak az õ zsebét tömné. Ha nem csinálsz több bringát, legalább átadod a terepet a reálisabb áron dolgozó konkurrenciának, majd veszem attól (feltéve hogy nem lesz olyan kapzsi mint te).
A legjobb biciklit készítem a földön és nagyon sok munkám van benne. Minden idõm ráment és csak úgy tudtam dolgozni rajta, hogy kölcsönkértem. Az eszközöket folyamatosan cserélni kellett, hogy ilyen szinten maradjak és az anyagköltség elhanyagolható ahhoz képest, hogy mi minden kell.
Ha nem veszed meg a biciklit, nem fogok tudni köbbet csinálni, mert el kell mennem tégláthordani, mert azzal is több pénzt keresek. Maradnak azok a bicikligyárosok, akik alufóliából, meg fogpiszkálóból hajtogatnak neked valami gagyit. Az jó lesz?
De aranyárban akartad eladni az alumíniumot, ezért reálisabb, költséghatékonyabb megoldást kellett választani. Te meg így jártál, tudod: "nagyot akar a szarka, de...". :D
De én a biciklit Neked csináltam. Még próbaútra is vittem, hogy minden oké legyen. Tökre vártad, hogy készen legyen, minden nap felhívtál, hogy mikor lesz már meg, erre legipszmitázod és a pofámba vágod, hogy hát ott van, add el másnak?
Ha én leteszem a biciklimet a bolt elõtt, akkor Te ne azért ne vidd el, mert a rendõr keresztüllõ, hanem azért, mert tudod, hogy az nekem milyen rossz lenne.
Közel sem a mestereim. Én nem a behajtás és büntetés módszerében hiszek, hanem a tanítás és megértés útjában.
De a nyomozónak nem átéreznie kell egy elmebeteg euforikus állapotát, amikor brutálisan legyilkol egy ártatlan nõt, hanem ismerni kell a módszereit, elõre kell látni a lépéseit, hogy meg tudja akadályozni. Nem ugyanaz.
BTW torrent klienst én is használok. Több játékoldal (köztük a Eurofiles) már így osztja meg a letölthetõ demo-kat és a trailer-eket.
Á, minimum 10 embert le kell gyaknia láncfûrésszel hogy tudja milyen az. Ha már nekünk is végig kell tolni minden konzolos játékot hogy nyilatkozhassunk...
Nforce-on megnézed, hogy mi jelent meg, aztán torrent search oldalakon rákeresel a fájlokra, és egy kliensel 1 nap alatt lejön a cucc. Kiírod, megnézed, aztán dobhatod a kukába, mer' játszani úgysem szeretsz.
De ha megfogadsz egy tanácsot, akkor kihagyod az egész felesleges procedúrát és keresel magadnak valami értelmes elfoglaltságot.
Nos, az említett, zenei reklámmal, az a bajom. Pl a danubius is ezt fújja, állandóan. Hogy azok sírnak benne, akik egyébként a lemezkiadástól függetlenül is elég szépen el lehetnek látva jelenleg lével. Konkrétan a Noxról beszélek, Megnyerték az Euroviziós dalfesztivál itthoni versenyét / az most más tészta, hogy hogyan / és azóta, ha bárhov is mennek, egy bizonyos összeg alá nem HAJLANDÓAK lemenni. Ezt jól tudom, mert nyáron nálunk a helyi Fesztiválra le akartuk hívni õket, de amit kínáltunk nekik 250e forintot, majdhogynem kiröhögték, hogy mit akarunk mi ennyi pénzért, erre ugyanezt felkínáltuk a Crystal managmentjének. Akik simán elfogadták és háromnegyed órás mûsort adtak úgy, hogy csak zenei alapot kértek érte, de ÕK énekeltek, nem tátikáztak! Úgyhogy nekem a Nox ne sírjon azzal hogy a Zenekiadók és az együttesek bajban vannak a warez miatt. Egyébként a Crystal fullos élõ koncertje Szeged / trylogia koncert / volt 2500 forint, ami hatalmas technikai arzenált vonultatott fel, míg a Nox Kiskunhalason ugyanennyit ért, egy harmadakkora helyen.
Pedig a BSA-s haverod mondta! Neki mindig igaza van!
Épp ezt akartam belinkelni, de akkor csak kiemelem a lényeget:
"A lopás szó emlegetése merõ hatásvadász halandzsa, mivel a zenei, irodalmi és képzõmûvészeti területen nem létezik olyan, hogy tulajdon..." - fejtegette az amerikai hanglemezkiadók jogi képviselõje saját iparának védelmében úgy száz éve abban a perben, amelyet a kottakiadók indítottak az akkor még épphogy csak beüzemelt hanglemezgyárakkal szemben.
Ingyenkönyv a kopirájtról Lawrence Lessig: Szabad kultúra
by GG
2005. október 28., péntek 0:09 Tudta-e Ön, hogy Hollywood és a hanglemezipar is a kalózkodásnak köszönheti a létét? És azt, hogy hajszálon múlt, hogy nem szedhetünk jogdíjat a házunk fölött elszálló repülõgépek tulajdonosaitól? Ha nem, akkor el kell olvasnia Lawrence Lessig magyarul is megjelent mûvét, a Szabad kultúrát. Pénzért, a könyvesboltból, vagy ingyen a netrõl - legálisan.
"A lopás szó emlegetése merõ hatásvadász halandzsa, mivel a zenei, irodalmi és képzõmûvészeti területen nem létezik olyan, hogy tulajdon..." - fejtegette az amerikai hanglemezkiadók jogi képviselõje saját iparának védelmében úgy száz éve abban a perben, amelyet a kottakiadók indítottak az akkor még épphogy csak beüzemelt hanglemezgyárakkal szemben. A kottások érvei nagyon egyszerûek és mai füllel nagyon ismerõsek voltak: õk invesztáltak némi pénzt a zenébe, és azt cserébe magukénak akarták tudni, kizárólagosan. Az eredményt sejthetjük.
És hogy miért pont Hollywood a filmvilág központja? Hát mert idemenekült a múlt század elején egy csomó független filmes a törvény keze elõl. A mozgóképhez abban az idõben ugyanis még rendkívül drága szabadalmak fûzõdtek (amelyek egy bizonyos Edison úr zsebében végzõdtek), és ezek a kalózok ilyesmiket nem voltak hajlandóak fizetni. A nyugati partig pedig akkor még elég lassan ért el a törvény keze, és mire odaért, a szabadalmak is lejártak, a hollywoodiak pedig behozhatatlan versenyelõnyre tettek szert a legálisan dolgozó keleti parti kollegák elõtt.
Mocskos kopirájt, salalalala
A Stanfordon tanító alkotmányjogász Lessig nem elvont jogelméleti fejtegetéseirõl híres: a fájlcserélõperek során a gyengébb felek védelmében, a szerzõi jogi lobbival szemben gyakran feltûnõ professzor történeteken keresztül érteti meg velünk, miért tesszük tönkre a saját jövõnket, ha nem képezünk megfelelõ ellensúlyt a monopolkartellbe tömörült kultúragyárosokkal szemben.
Ha az elõzõ mondat egy kicsit komcsisan is hangzott, azért még ne kattintsunk el innen máshova: Lessig egy rettenetesen konzervatív személyiség, akinél a leggyakrabban elõforduló szó a hagyomány - és hogy a liberálisokat is felvidítsuk egy kicsit, eláruljuk, hogy amirõl ott szó van, az a szabadság hagyománya. Történelmi sztorijaiból kiderül ugyanis, hogy a szerzõi jog határait a megelõzõ korok mindig igyekeztek úgy meghúzni, hogy az adott idõszak technikai lehetõségeit figyelembe véve a kreativitást is ösztönözze, és a kultúra szabadságát is megõrizze. Ma ez az egyensúly, úgy tûnik, felborult.
Az emberi kultúrának ugyanis (még manapság is) csak egy kisebb része tartozik abba a kereskedelmi körbe, amit a boltban meg a moziban pénzért fogyasztunk, a nagyobb darabja olyan közkincs, amit még Kuncze Gábornak sem jutna eszébe privatizálni: regék, mesék, mondák, népdalok, rég elhunyt szerzõk mûvei, vagy épp olyan mûvek, amelyek ingyenes fogyasztásához hozzájárult a szerzõ, meg még sok minden más.
Szabad kultúra vs. kereskedelmi
Lessig könyvének egyik legfontosabb tétele - az emberek érdekében folyó technikai fejlesztés szabadságának védelmezése mellett -, hogy a kultúrának ez a szabad darabja természetes konkurenciát támaszt a kereskedelemben kapható kultúrának, amely szintén természetes módon ezt a fajta konkurenciaharcot is megnyerni igyekszik - azaz, minden erõvel minimalizálni akarja a legálisan ingyenesen fogyasztható kultúra mennyiségét (például azzal is, hogy a szerzõi jog lejártának határidejét kötelezõen a végtelenségig emelgeti, meg azzal, hogy az új tartalomelosztási megoldásokat - hangkazetta, videó, fájlcserélõ - jelentkezésükkor azonnal megsemmisíteni igyekszik). E logika szerint minden mese, amit a nagymama fejbõl mesél el a kisunokának, egy videokazetta-kölcsönzést helyettesít, ami a józan ész számára a valóságtól elrugaszkodott állításnak tûnik, de hát hallottunk már olyat is ezektõl a szervektõl, hogy minden mp3-letöltés egy cédé árával károsítja meg a szerzõket...
Érdemes ideidézni a fájlcserélõk elleni harc élharcosát, az amerikai filmvilág szuperbefolyásos vén bohócát, Jack Valentit, aki húsz éve meglehetõsen sötét képet festett a jövõrõl, ahol a sátáni videómagnó uralkodik: "Nem kell kifinomult képzettség a marketing és a kreatív döntéshozás terén ahhoz, hogy megértsük, mekkora pusztítást okozhat az a több százmillió felvétel, amely negatív hatással van az ország alkotó közösségének jövõjére, csak gazdasági alapismeretek és józan paraszti ész."
Nem anarchista
A professzor egyébként többször is leszögezi, hogy a két extrém, szélsõséges álláspont között õ egyensúlyt szeretne teremteni: nemcsak a filmes-zenés lobbi szerzõi jogi demagógiáját utasítja el, hanem az általa anarchistának bélyegzett antikopirájt álláspontot is. Lessig kiáll a szerzõk jogaiért is; azért, hogy mûveikkel pénzt kereshessenek, ha akarnak, és megszabhassák mûveik terjesztésének és fogyasztásának mikéntjét. Történeteivel azonban világosan megérteti: a szerzõk jogait végre összhangba kell hozni a közérdekkel.
Neten ingyenes
A szerzõkre hivatkozó lobbi jogilag egyelõre nyerésben van a technikai fejlõdéssel szemben: az emberiség történelmében elõször bírósági ítéletek meszeltek el egy nagyszerû technikai fejlesztést - ilyesmi még az atombombával sem történt meg. A legelsõ fájlcserélõbalhéban, a Napster-perben például kimondatott, hogy nem elegendõ, ha egy szûrõprogrammal a jogsértések 99,4 százalékát megszüntetik; a jogsértések 100 százalékának megszüntetését követelték a felperesek és az esküdtek. A zseniális feltaláló, Armstrong esete jut errõl Lessig eszébe, aki az 1930-as években megalkotta az FM-rádiózást, és akit ezért az uralkodó AM-rádiós lobbi bírósági perekben tett tönkre anyagilag, majd kergetett öngyilkosságba - harminc évvel késõbb mégis kiszabadult a szellem a palackból, és az FM-rendszer jól megérdemelt helyére, a technikatörténelembe küldte vissza az AM-et.
A Szabad kultúra mint könyv rögtön példát is ad saját téziseihez: a teljes könyv - amely a boltokban 3600 forintba kerül - ingyenesen elolvasható a netrõl angolul, és most már magyarul is. Az eredeti kiadás eladásainak jót tett ez a fajta promóció, így feltételezhetõ, hogy nálunk sem bünteti magát senki 300 oldalnyi képernyõolvasással. (A kötet bátor hazai kiadója a Kiskapu kiadó.)
Uhh, sok magyarazkodasra szorulok ma egy helytelenul megfogalmazott mondat miatt... raadasul sokadszorra, extra raadaskent mindig ugyanabban a temakorben.
Szoval, aki eredetit vesz, annak mas motivacioja nemigen lehet, mint hogy sokkal tobbet kap, ha kicsengeti az arat (booklet, szep doboz etc), hiszen megtehetne ingyen is, csak akkor mindez ugye, nem jar. Ezzel szemben megis hajlamos inkabb azt hangsulyozni, hogy ezzel erkolcsos dolgot cselekszik, nem bunozo, kifizeti a fejlesztoknek, ami jar. Aztan visszacsatol azzal, hogy mp3-as CD-ket nyugodtan fel lehet halmozni, mert azt nem bunteti a torveny. Na, itt latok en nem keves disszonanciat: mert igy elmarad mind az eredeti csomagolas fetise, mind a zeneszek anyagi tamogatasa. Lehet az Artisjus-matricara hivatkozni, de kivancsi vagyok, hogy mennyit kap ebbol az a zenesz, akinel nincs dokumentalva, hogy hany masolt CD-re irtak ki az o zenejet, mert ilyen statisztikakat nem vezet senki, azon egyszeru oknal fogva, hogy nem vezethet ilyet senki. Tudtommal (de lehet, hogy tevedek) az Artisjus es a MAHASZ kotott egy szerzodest, ahol a ket ceggel kapcsolatban allo kiadok es muveszek kapnak ugyan bizonyos szazalekot, de azok kozul, akiket en hallgatok, nem tartozik bele senki, arra merget veszek.
> aki csakis az eredeti megvasarlasa mellett tor landzsat, torvenyekre valo > hivatkozassal, alszent.
Ennek nem igazán értem a logikáját :) Aki az eredeti mellett tör lándzsát és csak eredetit is vesz, az az igaz ember. Aki az eredeti mellett tör lándzsát, de warezel, az az álszent, nem?
"Mindent kiprobalok HC gamer" nincs. Aki mindent kiprobal, az semmivel sem jatszik igazan. Elakad egyszer es mar repul is ki a verbatimja a gepbol, tobbet nyomogatja a reset meg disz ki/be gombokat a konzolon, mint a kontrolleren az X-et. De legalabb ev vegen csurran-cseppen valami Kozsonak meg Bebigabynak az eladott ures CD-k utan.
Persze, ebben igazad van, asszem itt a topic elején mondtam is, hogy az eredeti játék nálam is elsõsorban önzés, jó látni a gyûjtemény gyarapodását, jó lapozgatni a kézikönyvet, nincs bennem a vágy, hogy minden egyes szemét játékot kipróbáljak, más elfoglaltságoktól (és a valóban jó játékoktól) elvéve az idõt.
(A "mindent kipróbálok HC gamerek" viszont itthon nem is tehetnek mást, mint warezolnak (kivéve ha mondjuk az 576-nál dolgoznak, vagy játékokkal kereskednek), mivel nincsen nálunk a "warez-helyettesítõk"-nek egy olyan rendszere, mint mondjuk amit az #1976 kommentbe bemásoltam.)
Szerintem zenével is így vannak a "csak eredeti" arcok, de megint más, ha valaki mondjuk a Metallica lemezeit gyûjti, vagy esetleg az összes létezõ house kislemezt birtokolni akarja. =)
Amit mondasz, az teljesen rendben van. Csak altalaban azok a fo ervek az eredeti jatekok mellett, hogy azok szepek, igenyesek, artwork, 'szomtuggya. Kabe azok a kondiciok, amiket en is emlitettem. Zenevel kapcsolatban ezek nem merulnek fel, mondvan, hogy azt lehet, es ott van az Artisjus-jogdij, nem halnak ehen. Kerdem en, ez a - jelek szerint relativ - igenyesseg ilyenkor hova tunik? Csak annyit szerettem volna, hogy ha valaki mocsok, szemet dolognak tartja a programok illegalis masolasat, mert hogy megkarositja a fejlesztoket ES nincs hozza semmi extra (ld. mint fent), az ne mondja mar nekem, hogy ezek utan megfelel a sima mp3 is neki, mert ez kicsit skizofren, kicsit hipokrita, de nyilvan ok tudjak.
Igazad van, ehhez nem nagyon lehet mást hozzátenni. =)
Talán ennyit:
"De akkor most hogy is van ez? Nem tamogatjuk a zeneszeket, mert arra nincs szabalyozas, ellenben a jatekokra van, es elkezdunk az eredeti programok fetisizalasa mellett landzsat torni?"
Azért kicsit más a helyzet, a zenészeknek az Artisjus osztja az üres hanghordozó jogdíjakat, illetve más bevételi forrásuk (koncertezés) is talán jobban van. Egy átlag stúdió bérlése gondolom olcsóbb, mint amibõl egy átlag játékot össze lehet ütni. Bár ezt csak a hasamra ütve mondom. =)
Nehany dolgot szeretnek megemliteni. A warezolasban, valamint az ellene felhozott vadakban mind-mind megtalalhato egy, az egeszsegesnel joval nagyobb adag hipokrizis. Aki fogyasztoitarsadalom-ellenes jelszavakat skandalva hozong, hogy ot nem fogjak a multik megkopasztani, szimplan demagog, aki csakis az eredeti megvasarlasa mellett tor landzsat, torvenyekre valo hivatkozassal, alszent. Az Anima Sound Systemes (es ujsagiro) Prieger Zsolt nemreg publikalt egy eleg jo cikket a Magyar Hirlapban, ami a mostanaban zajlo "Vegyel eredetit!" kampanyrol ertekezett. A vicces az, hogy o, mint zenesz, belatta, hogy ez az egesz csak egy gusztustalan marketingfogas a lemezkiadok reszerol; megrendeznek egy vasart, ahova mindenki elmehet demonstralni, hogy o bizony megveszi az eredeti CD-ket, igaz, hogy kedvezmenyes aron - de sok embernel nyilvan nagyobb bevetelre tehetnek szert! Mindezt egy alsagos ideologia zaszlaja alatt. Ahelyett, hogy - mint erre P. Zs. is ramutatott - kitalalnanak valami uj szabvanyt, egy uj modszert, amivel megakadalyozhatnak a masolast, vagy eppen nyitnanak a fizetos letoltesek fele, mert a demonizalas, kepmutato fenyegetozes sehova sem fog vezetni, maximum egy egeszseges rohogesre azok reszerol, akik atlatjak ezt az egeszet. Az meg kulon vicces, amikor valaki arra hivatkozik - itt lentebb is lathattunk erre peldat, ha jol emlekszem -, hogy o megveszi az eredeti jatekprogramokat, mondvan, hogy o szereti tamogatni a keszitoket, hogy tovabbra is hasonloan ertekes es minosegi produktumokkal lassanak el minket; de mp3-as CD-ket viszont tart, mert AZT NEM TILTJA A TORVENY! Teny, nem tiltja. De akkor most hogy is van ez? Nem tamogatjuk a zeneszeket, mert arra nincs szabalyozas, ellenben a jatekokra van, es elkezdunk az eredeti programok fetisizalasa mellett landzsat torni? Kicsit ferditesnek tunik, nem? Ki az, aki meg eleteben nem bliccelt tomegkozlekedesi jarmuveken? Erre maximum a kitarto csend lehet a valasz, ennek fenn is tartok nehany sort.
Nos, akkor a BKV-t miert nem tamogatjatok? Pedig azt is bunteti a torveny. Sajat velemenyem: imadok eredeti programokat vasarolni, foleg, ha igenyes kiadasu, amihez jarnak fuzetek, artworkok, kezikonyvek, es jo esetben meg a doboz kialakitasa is szep. Eredeti CD-nel meg hab a tortan, hogy az mp3 minosegehez kepest drasztikus javulast hallhatunk, es nem egy filctollal szignalt Verbatim CD-t latok becsuszni a lejatszo gyomraba - es sok esetben (legalabbis azok kozul, amiket en vasarolok) a borito, a fuzet es a booklet is meses. Ezt nem tudja potolni semmi. Ha valamit szeretnek megszerezni, akkor semmi sem draga, legyen szo femdobozos Metal Gear Solid 3-rol, vagy limitalt kiadasu Future Sound of London CD-rol. De nem azert veszem meg ezeket, mert tamogatni akarom a zeneszeket/programozokat/kiadokat: olyan anyagi korulmenyek kozott, amik ma Magyarorszagon vannak, szerintem nem sokan engedhetik meg maguknak, hogy kulturmissziot folytatva muveszeket tamogasson. Ez sokkal inkabb magunk fele iranyulo igenyesseg, es mint ilyenbe, nem erdemes kereszteshadjaratokat megszegyenito ideologiai vonulatokat belevinni. Arrol nem is beszelve, hogy aki ezt teszi, az altalaban azert csinalja, mert ugy erzi, hogy erteket tud a polcara tenni azaltal, hogy minosegi produktumot vasarol: es aki komolyabban foglalkozik eredeti adathordozok vasarlasaval, azoknal nem Britney uj CD-je lesz a felso limit, amibe kapaszkodhat. Miss Spears is csak azert tud megelni a lemezeibol, mert aranyaiban sokkal tobb lemezt ad ki, mint egy kevesbe ismert producer, valamint, mert a sokszoros aranylemezes Zambo Jimmynek nem rendelkezik olyan technikai hatterrel vagy eppen ismeretekkel a vasarlokozonsege, amivel meg tudna szerezni a kalozverziot, marad hat a (ket filler eszmei, tobb ezer forint vagyoni erteku) eredeti. Apam annak idejen irdatlan penzt koltott az elso kiadasu Pink Floyd: The Wall dupla bakelitre Nemetorszagban, pedig megtehette volna, hogy lemasolja. De o ugy erezte, hogy ez kepvisel olyan erteket, hogy kitegye az eredetit a polcara, igy hat megvette. Manapsag annyira sok szar van, hogy szerintem egyenesen az emberiseg visszafejlodeset meggatolo jocselekedet, ha ezeket nem veszi meg senki, ellenben csinal neki egy kis kart is az illegalis masolassal - akik meg trendeket figyelmen kivul hagyva keszitik/komponaljak a sajat, oszinte alkotasaikat/szerzemenyeiket/trackjeiket (nem kivant resz torlendo), azoknak ugyis lesz olyan fanatikus rajongotaboruk, hogy nekik a masolat semmit sem er - ugyanis jobban tisztelik oket annal.
Jah, aki meg ketszazezret kolt egy szaros PC-re, es utana azon sir a szaja, hogy nincs penze megvenni az eredeti programokat, az korulbelul annak a tahonak az anagrammaja, aki megveszi a zsir Mercit, es csak vasarnap vezeti, mert lezabalna a gatyajat, azert meg, hogy az aranylancot is a nyakaba logathassa, szaraz kenyeren el. Eleg talalo kifejezes erre a _szanalmas_?
Ja, meg 2001!
2000!!!!!!!!!!!
Ez van!
És a POKOLRA fog jutni!!!!!!!!!!!Gondolm a nagy kiado vállaltok meg a mennybe fognak jutni?????? Kiadnak néha olyan játékokat ami nem hogy rossz,de tele vannak probram hibákkal. Agyon reklámozák hogy,"fejlett AI,grafikai csoda,ujszerü játék menet" és különben is vedd meg hogy nekem/a kiadonak/ még több bevétele legyen.Megveszed tízen sok ezer forintért és nem ér többet mint 2000 ft.Aztán meg huzhatod a szádat hogy, A REKLÁMOKBAN VALAHOGY NEM ERRÖL VOLT SZÓ.A fizud 10% meg elment valami sz..ra. Ha kiprobáltad vedd meg ha tényleg jó.
Skacok, vágjuk át a gordiuszi csomót! Aki jónak tartja a warezt, az tegyen úgy, aki meg nem,, az meg ne foglalkozzon a wareztársadalommal, mert fölösleges.
Persze átfedések mindig voltak van és lesznek ezentúl is.
tudom, denemjo!!!!!!444negz mert ugye az a tipusu rendeles meg legalais, en viszont illegalisan akarom FTprol letolteni a csulokporkoltet meg a Saher Tortat, vagod? ;)
LÁÁÁL pazze most elgondolkodtam, hogy reggel a f@szomnak van kedve atmenni a kozertbe, miert nem lehet letolteni azt a 3 szalamis szendvicset a fel lityo tejjel??? pics@ba ez turhetelen...
Alright ladies and gentlemen, here's the stupidity of the corporate train at work.
EBGames Canada (well, at least ontario) is starting a new promotion, which from a business standpoint could be good, but initially will cause a LOT of headaches.
Basically, all EB stores in ontario are pulling preplayed copies of all the new games (like anything released recently, including nintendogs etc) off the shelves, and won't be selling them for a few weeks.
But, what they will be doing, is you can buy a game and basically pay a dollar a day to play the game.
So, for example:
Capcom Classics comes out tomorrow at $59.99. You pay the initial $59.99 and take the game home. Two days later you want to trade it inbecause youv'e beaten it or whatever, you'd get $57.99 tradein credit.
See how that works? Each day depreciates the game by a dollar; but instead of cash back, you get store credit... so new sales go through the roof, and trade-in's go high as well.
So, essentially, you could buy that $59 game, and take it home, copy or whatever it, and bring it back, you'll get $58 credit in return. So, for a cheap upstart cost, you could pay one dollar for every game (as you'd get store credit back on your tradein) and copy and return. Thus, removing the need to rent, as well as download your games.. Do it yourself!
This 'dollar a day' thing is in select stores in Ontario, some in toronto, some in london, and a few other places -- and is expected, if successful, to be rolled out nationwide (jesus).
What are your thoughts on this possible service? Many people believe it's a result of the EBGS merger, but as an employee, I find this ridiculously annoying --- especially as a store that's not 'participating' in this initial run, we have a LOT of 'new' preplayed games that would be selling nicely, but can't because of the 'global' prices that are set by head office.
Na ácsi! te eddig nem errõl beszéltél! Akkor mégiscsak veszel te programokat.....
Én is csak azóta szoktam rá a vásárlásra hogy saját magamnak keresem a lóvét, és bár nem túl sokat, de van mibõl költeni. Meg azt is meguntam ami fõsulin ment, hogy minden újdonságot begyûjteni, aztán tizedét ki se próbálom, erre még üres lemezt is kár pazarolni. De megértem azt aki most tart itt, és gyûjt mindent 1000-rel, jó esetben legalább 10 percet szórakozik is vele, régen én is ilyen voltam. Ugyanakkor azt is látom hogy a warezolás azért visszatartó erõ a kiadóknak, legalább ennél jobban nem merik emelni az árat, mert akkor még az is warezolni fog aki eddig nem. Nem szeretném ha eltûnne a warez, mert akkor én is drágábban fogom venni az eredetit. Sõt, terjedjen csak, legyenek kénytelenek versenyezni vele a kiadók. Olcsó árakkal csábítsák vásárlásra az embert, ne bilincses plakáttal!
Én a régi warezcd-k többségét már rég kidobtam. Most is van olyan játék amit a képek alapján jónak tartottam, letöltöttem, kipróbáltam, aztán gyorsan f8, mert annyira hulladék (Hellforces). Sajnos hely hiányában kiírtam cd-re, most repül a kukába, sajnálom hogy ennyit költöttem rá. :) De ott van pl. a GTA:SA, vagy a HL2, azok is elõbb voltak meg warezban, aztán megvettem, mert ezekre ha nem is lazán, de szántam ennyit. Ha valaki nem veszi meg, csak warezban tolja, azt is meg tudom érteni, nem fikázom hogy miért nem költ rá, ha már én költöttem. Õ valszeg nem teheti meg, és itt elég sok ilyen ember van.
Az eredetit dobozostul akkor is ki tudod tenni a polcra ha iso-ból jáccod vinyóról. Legalább nem karcolod szanaszéjjel a lemezt amiért pénzt adtál ki. Nincs annál bosszantóbb mikor emiatt tönkremegy. Nekem már volt ilyen, nem szeretném ismételni.
Teljesen megertelek, es 1et is ertek veled reszint... naaze havi 10 jatekot aki megveszi es ki is jacca, na az igazi KOCKA Ezert is lesem a kulfoldi arakat, mert rohej, hogy postazva megrendelve, egy adott konzoljatek FELE! arban van az itthoni pl. othetvenhat araihoz kepest... szomoru... amugy azon agyalok, hogy kivagom az osszes eddig megirt dvdt, de basszus annyi piizt oltem bele, hogy legalabb majdnem nyersanyagaron elvinne valaki... franko lenne, en megmodnom az igazat, megcsomorlottem a sok net tukrozestol,toltiketol, kiegtem, kieltem magam stbstb... :C telleg van egy bizoynos feelingje az ereetinek, meg ugyis, hogy a meghajtoban 1-2X jar max a lemez, mert megy isoba viynora... ad1: hozzajarultam a programozok munkajahoz ad2: tok jo az eredeti doboz,meg a lemez ad3: ELMEHETNEK A FASZOMBA A STARFORCE 3.X kitalaloi, nem akarom a lemezemet koptatni!!! VAAAAAA
Sztem szégyellje az magát akinek van pofája 10-20 rongyokat elkérni egy játékért. De az illetõ büszke rá, tehát a júzer is lehet büszke arra hogy nem hajlandó kifosztani magát.
Ez a "mert nem veszi meg senki, nem lesz fejlesztes" lejárt lemez, ha ennyire rossz a warez, hogy lehet hogy mindig rekorddönõ eladásokról cikkeznek a neten? Érdekes, nem? Megmondom a frankót: az van hogy aki warezol, az nagyobb valószínûséggel veszi is meg. Szó sincs arról hogy csökkennének az eladások, csak a kiadók szája sír, mert nekik semmi se elég. Ezért lenne jó ha valóban csökkennének, és csõdbe menne az összes. Majd jön helyettük egy kevésbé pénzéhes bagázs és átveszi a piacukat. Ez kéne de nagyon.
A magyar piac egyszerûen kicsi, azért kicsik az eladások. 10 millióan vagyunk, nem 250 millióan mint az amcsik. Ráadásul tizedannyi pénzbõl tengetjük az életünk. Itt a minimálbér (vagy a feketemunka) a "divat" (az ilyen munkaadó szégyellhetné magát leginkább a warezos helyett!), ebbõl nem telik havi 10 eredeti játékra.
1. en nem vaok bsa fan...(apropo az utobbi idokben(mar naon regota) amit pcn jatszottam huzamosabb ideig jatekokat, mind eredeti jatek volt(starcraft ugye mindig, hl2,warlords battlecryok, nocturne, hl1 stb ez nekem mind origi!!!) 2. nem fikazom azt aki nem veszi meg, csak ne legyen mar ra az illeto buszke, hogy warezol(enis szegyenlem magamat rendesen, hogy a konzolos gameim tobbsege warez) O_o ennyi... Regebben teptem a szamat a warez mellett(visszaolvashacc), de basszus ha nem venne meg senki a progikat, akkor nem tudnank veluk jatszani, ergo igy szepen kinyirjuk a kesobbi jateklehetosegeket, mert nem veszi meg senki, nem lesz fejlesztes... :O Tudom szelsoseges pelda, de vannak jatekok, fejlesztesek amik tobbek kozt emiatt zartak le a rolot... nezd meg peldaul a Mo.i ekszbáksz helyzetet, eladnak 50 jatekot, es ne csodalkozzon senki, hogy rank sem szarik az M$... de meg lehetne sorolni...
mit lalozol bazd+ az antiwarezosok mellett vaok akkor is mert igazuk van, rengeteg eredeti jatekom van... neked mennyi van??? en is szeretnem ha eredeti lenne mind!... de ez nem megy... de soxor leirtam mar, nem tepem a szamat... olvass vissza...