Nézőpont kérdése, hogy mi az időhúzás. Ez egy ilyen játék, beszélgetni is kell a karakterekkel, amiből kibontakoznak különböző háttér történetek, és a jól irányított beszélgetéseknek jutalma is van: inspirált képesség. Az inspirált képességekkel pedig sokkal erősebb lesz a karakter a harcban. Ezt egy dlc-vel mondjuk ki is váltották, a lakoma napi ajándékok osztogatásával egyszerűen elérhető minden csapat tagnál a masszív fokozatú inspiráció.
A sok csata alatt értem és mivel nagy dungeon van iszonyatosan sok idő megy el ezekkel. A loot 99% értéktelen.
A 2. részben nincsen sokkal több harc viszont azoknak hamarabb vége van. Ki tudja, lehet, hogy neked pont az fog bejönni a legjobban.
Az Inquisition viszont tényleg a mélypont. Ott eszméletlen nagy (többnyire üres) területeken kell céltalanul bóklásznod, hogy találj valamit/megcsinálj egy questet. Az open world féle játékmenet az pont az ami nem hiányzott a Dragon Age játékokhoz.
Az értéktelen kacatot el kell adni, és megvenni néhány hasznos cuccot. Itt legalább értelme van a gyűjtögetésnek, bár nem kötelező. Képesség növelő könyvek, nagymester rúnák, egyedi fegyverek, egyedi páncélok... költeni mindig lehet. Harcos főkarival talán nem is annyira szembe tűnő, de egy mágus, vagy szerencsevadász számára a jobb cuccok nem a lootból vannak, hanem a kereskedőknél. Denerimben a mágus csuha, a kör toronyban a bot - közel 300 arany. A harcokat gördülékenyebbé lehet tenni, ha jók a taktikai beállitások... no mondjuk azok kikísérletezésére valóban sok idő elmehet.
A pénz management is érdekes. 120 arnyból úgy 80-at elvertem erre-arra.
Majd tegnap valahogy 2 óra játék alatt megint 110. Ok, hogy volt +8 és +20 két questből, de hogy a többi honnan jött, azt nem vágom... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.05.30. 16:48:31
Én így gondoltam de aztán amikor órákig mászkáltam a legelső területen a DA:I-ben más lett a hozzállásom. :D Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.05.30. 18:24:16
Pénzt szerezni nemes törpével a legegyszerűbb. Nemes törpe denerimben dupla áron ad el mindent és féláron vásárol. A lootról nekem van egy sanda gyanúm,de lehet téves. Szóval minél nagyobb a karidnak az ügyesség meg a nem jut eszembe fejből milyen skill,angolul cunning,vagy az ugyanaz?Majd megnézem,de a magyar neve most nem jut eszembe. Nekem legalább is úgy tűnt szerencsevadásszal ha ezek magasak a loot sokkal jobb.
Egyébként a Dragon age 2 nagyon gáz az első rész után,minden tetves barlang vagy egyéb hely ugyanaz,csak más néven,akár hova mész ugyanaz a bugyuta helyszín fog fogadni.Nem fogsz eltévedni mert minden hely ugyanaz csak más néven.Kis vacak városban fogsz mászkálni meg egy kicsi területen a városon kívül,de rohadt unalmas lesz.Nulla változatosság. Utoljára szerkesztette: Plata, 2019.05.30. 19:07:02
Cunning - dörzsöltség. Az Origins szintét egyetlen későbbi rész sem tudta elérni. Az Awakening-be legalább az Origins fökaraktete át importálható, a felszerelés jelentős részével együtt. Vannak ismerős NPC-k, de a kommunikáció gyatra. Persze az bonyolította volna a párbeszédeket, ha Ogrennel lehetne beszélni komolyabban a múltról, vagy pagony el fökari Merillel közvetlenebb helyzetből indulna. A megjelenő karakterek is totál ridegek azokban a kis jelenetekben, de az még úgy is az Origins világa, bár leegyszerűsítve. A Dragon Age 2 már egy másik világ, még tovább butítva. Az Originsben ott van Sten, és ott van a kunári nép misztikuma, amit ki lehetett volna használni a DA2-ben. Erre beraktak egy csapat szarvas démont kunárinak... Az egész játék le van butítva, de a kunári faj démonná formálása az eredeti történettel megy szembe, ahol a kunáriak hatalmas méret, humanoid harcosok, akik nem tolerálják a mágiát (lásd Sten elbeszélését a népéről)
Pedig huzz bele, mert ma szivargott ki, hogy a Larian csinalja a Baldurs Gate III-at, igy addig be kell fejezned a DA2 DAI-t, majd ott van meg a BG1-BG2 es kiegjei :) (esetleg IWD, bar mar fakultativ)
Ideje volt már. A Beamdog-os EE verzióknak el sem kellet volna készülnie :D
A Bhaalspawn saga lezárult a BG2-vel, felesleges kijátszani. Inkább a BG 1-et mert sanda gyanúm, hogy a "Descent into Avernus" modult fogják adaptálni. Az pedig a játék nevét adó városból (az 1 is itt játszódik javarészt) indul és semmi köze ahhoz ami játékokban történt.
A BG játékokat 2003 óta tervezem tolni. Megvettem GoG-on a sima és végül az EE-t is, mert addig sem sikerült kitolni őket. A kitartásom kevés azt angolul tolni.
Off: BG1EE-hez màr hivatalosan is bent van a magyar nyelv. A 2EE-hez is működik, de az nem teljes. Kb 98%-os. Ha a BG3-t tényleg a Larian csinálja nagyon bizom benne, hogy nem körökre osztott lesz, és valami jobb grafikus motort használnak. Én spec egy Obsidiannak nagyobb bizalmat szavaznék a Pillarsok fényében. De meglátjuk, lehet a DOS3 lesz és nem BG3.
Azok közé tartozok akik lehúzták a 2-t a megjelenésnél látszott egy lövöldözős játék szintjére silányították. Fillérekért beszerezve, letoltam. A helyszín nem változatos mert egy epizód. Egy városban. Tényleg gáz lett a qunari egész ami az EA-ra jellemző egy hollywoodi történet lett. Viszont a Bionak még meg volt a második vonala. Gaider is ott volt. A történet a mágusok és a templárok közötti feszültség kezdete. Jól megírt karakterekkel. Egyszer letolható mert akkoriban még az volt a mondás a Bio sose csinál szar játékot legfeljebb nem felel meg az elvárásoknak. Amit ők maguk építettek felénk. A DA:I-val láthatóan ez is befejeződött. ME:A már tényleg a nem érdemes megvenni kategória lehet. Így nem is vettük meg.
Nekem most kezd elmenni a kedvem az egésztől. Harc harc hátán és a végén ez a csápos szar. Előtte a dungeon egy sarkában vagy nyolcadjára tudtam két hurlock emissary-s csapatot leszedni. Ezt kezd nem szórakoztató lenni. Túl sok harc, túl kevés történet.
Kitartás. A Deep Roads-ban van a legtöbb harc. Ha azt túléled akkor már mindent láttál. :D Annál már csak kevesebb van mindenütt.
Kimegyek felgyógyítani mindenkit. 10 perc. Visszamegyek. Éppen szétverném a csápost, erre lefagy a játék...
Ez a játék egyre inkább eléri, hogy simán fostaligának kezdjem bélyegezni. Kár... Nem igaz, hogy Brankát kb. tizedjére sem lehet leverni. Az is vicces, hogy ha nem fagyasztást fejlesztenék lövésem sincs, hogy ezt a nevetséges túlerő mi a fasszal lehetne leverni.
Kitartás, a Brood Mother és Branka a két legnehezebb harc a játékban. Ha azokat levered, utána már minden csak játék. A Brood Mother esetében segítség, ha felszaladsz a jobboldali rámpán a sziklaplatóra. Ott a közelharci karaktereket pihenőbe állítod, a varázslóval és az íjásszal pedig távolról támadod a Brood Mother-t. Így ő nem tud visszatámadni, csak nyeli befelé a sebzést. Amikor pedig jönnek az addok, akkor megvárod míg feljönnek hozzád és levered őket fent a sziklaplatón. Branka... Az a leggusztustalanabb a játékban. Bármit döntesz, mindenképp megrohamoznak a gólemek. Ha Caradin mellé állsz, akkor Branka előkapja a Golem Control Rod-ot, és lefagyasztja Caradint, a többi gólemet pedig rád uszítja. Ha Brankát választod, akkor persze elfelejti, hogy neki van ilyen Golem Control Rod a zsebében... :( Branka esetében a leghatásosabb megoldás, hogy a varázslód körbe-körbe rohangál a Lyium tellérek között, és folyamatosan elhasználja azokat. Ne hagyj egyet sem feltöltve! Ugyanis Branka legerősebb képességéhez (a sziklaomlás, kb. mint a D&D Meteor Swarm) folyamatos Lyrium utánpótlás kell, és ha nincs használható Lyrium tellér, akkor nem tudja a ezt a képességét sem használni. Az Anvil of Void-ot törd össze, ha Bhelent akarod támogatni királyként, és hagyd érintetlenül ha Harrowmont-ot akarod választani. Magyarul: ha Bhelen párti vagy, akkor válaszd Caradint, ellenkező esetben Brankát.
A Branka féle harc azért gusztustalan, mert teljesen random az, hogy kihez vágja hozzá az elején a sziklát a gólem, ami szétszórja a csapatot, meg is fekteti és area effect. Az első alkalom, amikor ez nem történt meg, mert a másik gólemekhez vágta hozzá akkor simán levertem már őket, mert...
1. Úgy tudtam mozogni, hogy magamra húztam az ellenfeleket szép vonalban = a fagyasztásos csóva működött 3 vagy 4 ellenfélre is. 2. Ne ezek után aztán jött a területre ható fagyvarázslat, fireball és tűzeső. Így már nem volt túl nehéz... 3. Mire nagyjából megint közel jött több ellen a fagyasztással megint 2 ellent fogtam meg és az egy emberre ható megfogta asszem Brankát is.
Így meg nevetségesen könnyű volt, de tényleg úgy győztem, hogy pislogni is alig volt időm.
A korábbi alkalmaknál a földrengés vagy mi is érdekesen ment, mert mintha nála nem lett volna friendly fire. Simán elnyomta úgy, hogy saját egység is volt közelben.
A Brood Mother nem volt annyira nehéz miután rájöttem, hogy a fagyasztásos csóvával több csáp és a főboss is lefagyasztódik. Meg kimentem előtte begyógyítani a sérüléseket. Az 2. alkalomra meg lett volna, ha nem tol egy CTD-t a játék.
Bár az is elég érdekes, minden szabályszerű exit esetén is a GoG snyc vagy nem tudom mi miatt mindig olyan üzenet jön, ami CTD-k után szokott. Minden lemegy, a játékidőt is jól számolja a GoG csak fura, hogy így áll le.
Én az EA Origin verzióval játszottam ott nem volt sync probléma vagy játék kifagyás. Milyen összeállítású csapattal harcoltál a Brood Mother és Branka ellen? Valamelyik High Dragon harcot már próbáltad?
Saját karakter pajzsos harcos Morrigan Wynne és asszem Alistair volt, aki szintén pajzsos harcos.
Utána cseréli le az egyik karaktert a játék Ohgren-re a sztori miatt, aki hipergyenge. Fogalmam sincs, hogy a kétkezes harcosokkal hogyan lehetne játszani. Védelmük egy kalap sz*r és a sebző plusz izéik nem adnak túl sok előnyt, mert a pajzsos vonalon is vannak szép nagy sebzés bónuszt adó képességek. Akkor meg minek kétkezes fegyver...?
Elkészült a két Dragonscale páncél, az egyetlen épkézláb taktikát próbáltam ki a sárkány ellen. A magasabb fire ellenállású cuccokat ráadtam Lelianára aki íjászkodott (max. skillfája megvan), a maradékot Wynne-re. Shale fullosan tudja a protective sorát. A saját karakteremnek is adtam íjat, még ha nem is túl erős. Ezzel le tudtam gyakni a boszit. Egész egyszerűen nem éri meg közel menni, mert akkor az area effect dolgok mindenkire hatnak és a sárkány hajlamos felkapni és megtépni a közelharcosokat is.
Csak ez megint olyan, hogy fantasztikus játék az, ahol egyféleképpen lehet győzni. Megnéztem YT videón ezt utólag, más is így gyakta le. Csak akkor ez megint olyan, ha nem erre fejlesztem Shale-t, ha nem íjász Leliana akkor ezt hogyan csinálod meg? Én úgy látom, hogy sehogy...
A másik sárkányhoz (amit a kürttel lehet lehívni) nem tudom, hogy elmenjek-e sokat kell rohangálni hozzá. Be mélyen a barlangba és majd vissza is. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.06.17. 10:32:20
Én levittem oda Palát és Oghren-t is,Oghren tényleg nem nagy szám,de respecelve nem rossz,viszont a sok süket dumája jó. A varázslóknak van egy olyan varázslata ami egész tömeget lebénít azt nem próbáltad? Vagy a dupla rónás trükköt?Bénító és taszító rúna egymásra és berobban,csak te ne legyél közelben. Én sárkányt bénítva is győztem már le. Utoljára szerkesztette: Plata, 2019.06.17. 10:42:12
3 melee + 1 rangedel is simán verhető. Wynnevel vagy nélküle is :D Csak jól kell kihsználni a karaktereket. És akkor még a mérgek/olajok stackelődnek, ami egy jó nagy dmg buff. Használsz? A 2H meg iszonyú nagyot tud ütni, plussz cc-zni is tud, jól használható. Bár Dual-Wieldes berserk warrior übereli (mondjuk az egyik legjobb). Shieldes Berserkerrel is jókat lehet ütni és egyben off tank, egyik kedvenc volt mindig.
Soha nem használtam eddig semmi fegyverre kenhetőt. Nem volt rá szükség és elfelejtettem. My bad.
Azon viszont pislogtam, hogy a fire ellenállást sem tudta a program rendesen összeadni. 75-öt jelzett ki Leliánánál, amikor a 3 erős sárkány páncél elem mellé még volt +20-as amulett. Bőven 90 felett kellett volna lennie. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.06.17. 10:44:45
A kürttel lehívható High Dragonhoz nem kell pluszba rohangálni, mert előbb-utóbb a sztori arra fog vinni. A Szent Hamvak Urnája küldetés ugyis arra megy, Kolgrimet szintén ki kell nyírni, úgyhogy a kürt is meglesz. A High Dragon-t nem érdemes kihagyni, mert nagyon jó cuccokat dob, és a maradványaiból Wade elkészíti a játék legerősebb páncélját, a Dragon Bone Armor-t. A High Dragon egyébként kemény ellenfél, mivel repülve nagyon gyorsan változtat pozicíót, előszeretettel mozdul rá így az íjászra. De jó csapatmunkával és sok Cone of Cold fagyasztással leverhető. A kétkezes harcosok valóban elég gyengék magasabb szinten, egyetlen előnyük az alacsony szinten megszerezhető Indomitable képesség, ami megakadályozza, hogy leverjék lábról. De később ezt a Shield Wall is megadja, tehát ha valaki hosszú távra gondolkozik, akkor a pajzsos harcos jobban megéri.
Kolgrim kürtjét csak a barlang és a Szent Hamvak Urnájának szentélye közötti völgyben lehet megfújni, ahol a High Dragon fekszik a hegy tetején. Ha már voltál ott, nem sokba tart visszamenni és lehívni a sárkányt, mert a barlangokat már kipucoltad, nem spawnolnak újra az ellenfelek. Szerintem megéri.
Akkor mai program lehet ennek leverése. Ide jöhet Morrigan is, ami könnyebbé teheti a helyzetet. Meg akkor kipróbálom majd a potikat, mert eddig 0 darabot használtam. Van egy csomó.
Arra figyelj 1db képesség pont kell a Méregkeverésre, hogy használhasd adott karakterrel. És egyszerre mehet sima és fejlesztett verzió is fel, nem ütik egymást :)
Ja, hát ezt csak Alistair tudja a harcosok közül, mert anno poti dobásra is használtam őt. A varázslók közül talán még valaki, de ők már olyan táposak, hogy nem bohóckodnak ezzel.
Csak ez megint olyan, hogy fantasztikus játék az, ahol egyféleképpen lehet győzni. Megnéztem YT videón ezt utólag, más is így gyakta le. Csak akkor ez megint olyan, ha nem erre fejlesztem Shale-t, ha nem íjász Leliana akkor ezt hogyan csinálod meg? Én úgy látom, hogy sehogy... itt magyarazza mar neked egy ideje par ember h vannak mas lehetseges megoldasok is jatekstilusra, harcokra, etc. jatszd ugy ahogy tetszik ofc csak nem igazan az jon at h tetszik. a runas trukk az a varazslatkombinaciok egyike, 2 runat egymasra dobva (paralysis + repulsion) letrejon egy 'egyszerhasznalatos' paralizisrobbanas ami viszont sokkal erosebb, tovabbtarto es iszonyat nagy teruletu. talan az egyik legjobb varazslat az egesz jatekban leven mar alacsony szinten is elerheto es az egesz jatek alatt, vegig hasznos marad. sarkanyok ellen kisebb sajna a hatoideje de meg igy is absz hatasos, nagyobb tomegek ellen pedig ubertap. varazslatkombok ha ez a resze kimaradt volna a jateknak eddig akkor erdemes atfutnod a linkelt oldalt. pl nekem ezzel elegge easy mode volt (hardon) a mocsari banya rogton miutan feldobta a kuldit Morri. (lvl9 kornyeke tan) kicsit tanulni kell a hasznalatat annyiban h kb mi az a tav amire illik helyezkedni a kozelharcosokkal de lehet trukkozni vele boszen. (pl szimpla sarga ellenfelekkel megtuzdelt nagyobb tomeg ellen kezdeni vmi folytoponton egy repulsion-nel majd amikor osszert a banda vagy vki netan megdobna a mentot es atjutna azon radobni a masik glyph-et aztan mar csak le kell vadaszni a tavolabbi ijszokat meg az egy helyben allo sleppet. annyiban ra kell keszulni az ilyenekre h erdemes mindenkit manualisban iranyitani mert az AI valoban suta hisz mindig reflexbol fut az ellenfel fele.)
A játék loading screen alatt írtam, hogy vannak kombók, de nem volt világos, hogy ez okos használatot takar vagy valódói rejtett kombót. A listában levők között max. ezt a Paralysis Explosion menne és láttam már a grafikáját. Hogy ellenem használták-e azt nem tudom.
Mindenkit full manuálisan irányítok, mert hiába a tactic rendszer, ha kb. csak heal limitre jó az egész. A játékban eszméletlen fontos, hogy hol állsz, amikor cone vagy AE varázslatokat használsz. Innentől fogva meg felesleges erőlködés az egész tactics.
Vannak jó kombók,csak rá kell jönni,a csúszós anyag és a tűzgolyó brutális.Csak vigyázz hova tolod,azt hiszem magyarul csúszós anyag a neve a varázslatnak,amivel a földön ilyen csúszós trutyi lesz és el csúsznak rajta,na ha ezt begyújtod akkor szép lángtengerré változik. De ha valakit lefagyasztasz és úgy csapatod meg Pala-val vagy talán kőököl nevű varázslattal akkor széttörik,tökmindegy hogy mekkora boss,ha lefagyasztod és úgy ütöd meg kő varázslattal vagy Pala-val széttörik. A két rúnás kombó meg eszement hatásos bármi ellen. Utoljára szerkesztette: Plata, 2019.06.17. 12:10:12
Nem, sajnos nevesített ellenfeleket nem lehet egy kombóval megölni, ezért kár is próbálkozni a High Dragon ellen pl. a Shattering kombóval (Cone of Cold + Crushing Prison/Stone Fist).
Kb. most kezd elegem lenni ebből a "fantasztikus" RPG-ből.
Mindenre az a megoldás, hogy hent. Howe-val csak csatázni lehet, aztán vagy hagyod magad foglyul ejteni, ami kb. annyira reális opció történetileg, hogy elfog a röhögés. Mert miért is hagyna életben ezután bárki...?
Vagy egy elbaszottul nehéz csata jön megint... De ehhez ma már nincs erőm... Ez aztán a zseniális és választásokkal teli történetvezetés...
Amit mástól hallottam a 2. és 3. részről, ezek után köszi, nem. Ezt is már csak becsületből tolom le. A karakterek jók benne, de egyébként ez egy tök sablonos játék. Nem értem mire fel a nagy ováció.
Vannak fix történet részek, és vannak választási lehetőségek. Ahogy a nature of beastnál, ezenfelül is van egy kettő, ahol meg tudod oldani harc nélkül. Van ilyen, nem mindenkinek tetszik. Nekünk sokunknak fantasztikus élmény volt 2009-ben.
Witcher 3-ban is rengeteg rész van ahol nincs választási lehetőséged csak harcolsz. Ráadásul sok ész nem kell a harcrendszeréhez. És mégis el vagy ájulva tőle nem ? :)
Ha neked a Witcher 3 az etalon akkor az Inquisition-t pont neked találták ki :D Ott nincs sok harc mert nincs semmi. Csak üres területeken bóklászol gyakran céltalanul.
Amúgy nem tudom, hogy milyen játékokat toltál ezelőtt de az ilyen trash harcokkal megtarkított történetvezetés nem új keletű dolog.
De ha már eddig fajult a dolog számodra akkor a lentebb, PiszkosFred által említett játékokat (Baldur's Gate, Icewind Dale) messzire kerüld el mert a BG játékok az ugyanez (az Origins-t úgy reklámozták, hogy az a szellemi öröksége azoknak) az Icewind Dale-ek pedig szinte csak harc, nagyon minimális sztorival.
Csak ott nincs olyan ökörség, hogy az a frakció foglyul ejt, akire a legnagyobb veszélyt jelented és megölted egyik vezető tagját. Miféle elbaszott történetvezetés?
Nem értem, hogy ez honnan jött. Én az Inquisition-ról beszéltem. Ott nincs sok harc mert nincs semmi a területeken és open world mint a Witcher 3. Lehet, hogy az jobban bejönne neked mint az Origins.
Ha mondani akarok valamit akkor azt leírom. Valahogy így: "a Witcher 3 területei üresek" de mivel nem tettem, nem arról beszélek. Ne keverj Although-val, én segíteni szeretnék. Nem fikázni azt, hogy mivel és hogyan játszol. Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.06.23. 12:06:23
Régen nekem se jött be a Dragon age 1, nekem túl sablonosok voltak a helyszínek, és a sztori se volt egy nagy szám, se a grafika, és a küldik sem. Valószínűleg túl nagy volt az elvárás, elég nagy túlzás volt a Baldurs Gate -khez hasonlítani. Így meg persze hogy csalódik az ember.
Ennek ellenére tervezem ismét végigvinni a Dragon Age sorozatot, már nem sokra emlékszem belőle.
Leliana, Morrigan, Duncan, Alstair, Oghren, Wynne stb, a helyszínek korcari vadon, a hamuharcosok, nature of beast rész, Andraste temploma, az út majd a végső nagy ütközet. Mondjuk teljesen más úgy már, hogy a regényeket is olvastam :)
A gyűlés az jó volt. Mindkét fő választás megnéztem. Érdekes volt látni mindkét végletet. Viszont itt is volt bug. Első alkalommal miután párszor megcsaptam L nem csinált semmit, csak állt. A tank karakterem lenyomta, de hogy varázslóval hogyan lehet őt legyőzni az érdekes mutatvány lehet.
Gondolom most jön a végjáték majd.
Mágusként: Cone of Cold és akkor csak nézhet ki a fejéből Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.06.23. 16:55:24
A 2. és 3. rész hogyan illeszkedik az elsőhöz? Iddqd blog podcastből azt hallottam, hogy a 2. rész évtizedes ugrásokkal mesél el történeteket. Akkor a 3. rész elején a "mentés imoportálás" miben meghatározó és hogyan kötődik az előzőkhöz?
Ebben a videóban van róla szó.
Hátha egyszer mégis végigtolom ezeket, de rapid módon csak a főszálra koncentrálva...
Minden játékban különböző karaktert alakítasz nem viszed tovább az előző részét. A mentések importálása max. annyit változtatnak, hogy bizonyos helyeken feltűnhet egy-egy karakter az előző részekből ha x módon döntöttél. A sztori viszont változatlan marad.
A 2. részben vannak ugrások de max. csak 1-2 év. Nem évtizedek történései vannak elmesélve. A 2. rész alapjáraton rapid mód. Az Inquisition-ben sok az üresjárat és muszáj mellékküldikkel szórakoznod, hogy a fő sztori tovább haladjon.
Valamennyire minden rész kapcsolódik egymáshoz. És sok párbeszéd és visszautalás van rájuk, valamint felbukkanó szereplők. De mindegyik rész másik hős, más történet. DAO vége és DA2 vége között azt hiszem 6 év van (de ez a narrativában el van mondva). A DAI a 2 után indul majd, és pedig kb összesen 4 évet ölel fel. De a Dragon Age Keepben szépen belehet állitani mindent a DAI-hez. Van, ami jobban visszaköszön, van, ami nem annyira. De az egész akkor működik legjobban, ha végigjátszottad mindegyiket, ezért RPG.
Plusz a 4. is összefonódik majd a DAI-vel.
Rengeteg utalást találsz a kettőben az egyből,sőt szereplőkkel is találkozol újra. Sőt.
Te fogod feléleszteni Flemeth-et,akit kinyírtál az elsőben.
Második rész is jó lenne,ha nem lenne benne azok a gáz kúnáriak,első részben a kúnáriak még pusztán marha nagy erős emberek,második részben valami gáz szarvas démonok. Második részben a pálya eszetlenül kicsi,van egy városi rész meg a külső terület. Minden ház barlang és egyéb terület ahova bemész ugyanaz,ha egy barlangot láttál,akkor láttad az összest,mert minden barlang ugyanolyan belülről.Ugyanaz a barlang mindenhol,csak más a neve,de ugyanúgy néz ki,eltévedni nem fogsz bennük.De mikor már a századik ugyanolyan területre küldenek az fárasztó. Aztán ott van az hogy a második részben erősen erőltetik a homár szereplőket,elsőben is van Zevran aki homár,de otthagyod a táborban vagy kinyírod és kész többet nem foglalkozol a gyökérrel,de itt a sztoriban is nyomul a ratyi szereplő,emiatt nagyon rühelltem,olyan okádék homár szereplőket raktak bele hogy az ember legszívesebben a torkát vágná el,vagy legalább is azt kívánja dögöljön már meg ez az állat. Másodikban a karakter fejlesztés egy kicsit jobb,szerintem,de sajnos nagyon unalmas állandóan ugyanazon a térképen harcolni,nulla változatosság.Pasi karakterrel meg irritálóan szar a ratyi szereplők miatt.
Igen, Kirkwall nem a változatos helyszíneiről híres. Szerencsére az ismétlődő helyszínek mind rövidek és a jó pár nem is copy-paste hanem ugyanaz a hely ahol előtte már jártál csak a time skip alatt valaki mások költöztek oda be. És szerencsére a DLC-k egész jó helyszíneket hoztak be.
A qunari átdolgozás szerintem egyáltalán nem gáz. Legalább jól elkülöníthetőek. Szerintem az a gáz amikor egy fantasy faj úgy néz ki mint egy ember csak nagyobb és erősebb de közben mondják, hogy ők tök mások mindenben. Marha igénytelen munkának tartom az olyat.