na linkeld már be ne szégyelld;) hírös embör lettél derék legény újságba szereplsz egyetlen médiasztárja vagy a topicank és akkor sajnálod tõlünk la linket hát....
háhh.. benne vagyok a Naplóban egy bulifotón :D csak gondoltam megemlítem már -.-
"modern busz nem szennyezi a levegõt - BOCCS"
Csak környezetbarát :) És olyan sokat nem látok azért. Bár az igaz, hogy lehet hogy elõbb az összes buszt kellene lecserélni (vagy legalábbis jó részüket) ilyenre, illetve a régi trolikat meg régi villamosokat elfelejteni. Bár tudom, azért 4 évente csak szükség van a jó kis festhetõ "narancssárga" villamosokra. De hát istenem, azt a pár hét kampányt már kibírnánk zötykölõve is ,ha arra az idõre újra használnák.
én úgy gondolom h a tömegközlekedés tûrhetõ szinten van aki meg jobbat akar az keljen fel hamarabb...:P
lényeg az h ezzel is csak a rohadt adósságunkat növejjük
semmi értelme pocsékolni azért h "környezetbarátabbak" legyünk sztem elõször rendezzük a hátterünket sztem
Hát el kell, hogy keserítselek. Lesz HÉV. Csak nem ilyen néven, hanem elõvárosi vonat. És akármit mondasz, egy busz sem lehet környzet barátabb mint a vilamos. Na ezt jól megaszontam. A metró nem is rossz ötlet.
örülök hogy van egy villamosunk, de még egyet feleslegesnek tartok mikor ott a sok busz (modern busz nem szennyezi a levegõt - BOCCS!!), meg a troli is. jó hogy nem már metrót akartok vagy hévet debrecen józsa közé!!
Na ok meg kell állnia a vilinek is a lámpánál, de nem az autó sorban! A busz viszont az autókkal együtt egy sorban áll, és ez okozza az igazi lassúságát.
például ott van a gyorsaság: a villamos nem függ annyira a forgalomtól, nem akad el a reggeli és délutáni csúcsforgalomban, nagyon pontosan közlekedtethetõ.
vagy mert, a buszok kapacitása és a járatok sûríthetõsége korlátozott.
pl. Ha elindítunk rövid idõn belül egymás után két buszt az elsõ busz teleszívja magát emberrel, így lassú lesz és lekési a lámpákat. Az utána indított buszra viszont kevesebb ember száll fel, így sokkal gyorsabban haladhat és egy idõ után utóléri a másik buszt. Gyakran látni olyat, hogy jön egy 31-es agyig tele emberrel, utána pedig egy másik, alig néhány utassal. Erre az a megoldás, ha az utasokat nagyobb kapacitású, pontosabb jármûvek viszik. (kisebb tömegnyomor, egyneletesebb utaseloszlás)
a villamosnak is meg kell állnia a keresztezõdéseknél és sokkal lassabb mint a busz sztem, legalábbis biciklivel is le lehet elõzni megerõltetés nélkül
A villamos sokkal gyorsabb mint a busz. Ennek egyetlen nagyon egszerü oka van. Ami nem más mint a kötött pálya. Nem kerül dugóba, forgalomtól független. Mióta pesten tanulok azóta villamosozok sokat. Mivel a deréktõl igen messze van a villamos ezért otthon nem sokat használtam, de itt el sem tudnám képzelni a közlekedést vili nélkül. Tényleg f@sza. És még csak a környezetet sem szennyezi, úgy mint a benzin motoros jármûvek. Éjszakai járatok is nagyon kellenének. Az is nagyon jó dolog!
de miért: mondj pár érvet sztem elég lenne sûrûbb járat és nagyobb buszok nincs sem hely sem szükség vilire sztem erre nem tom mit lehet mondani sztem ez így logikus:)
Ha benézel egy pár közlekedéssel foglalkozó fórumra, ott a szakik nagyon jól elmagyarázzák, hogy egy forgalmas vonalon miért sokkal jobb a vili, mint a busz. Engem meggyõztek.
sztem is totál felesleges a villamo kúrva drága és semmi értelem lassú és spec páyla is kell, hely sincs neki nem tom h képzelik ezt de komolyan nem értek egyet vele ahelyett h besûrítenék a bsuzjáratokat és nagyobb buszokat vennének olcsóbb is lenne logikusabb is nem beszélve az éjszaai járatokról...
Nem, voltak villamos sínek is. kb ott, ahol most az új épületek elõtt a járda van. (már akkor is be voltak nõve fûvel)
Egyelõre sztem a legforgalmasabb (31) vonalon kell segíteni. A kelet-nyugati vonalra is nagy szükség lenne. Sajnos pár évtizede szétverték debrecen villamos vonalait. Én még emlékszem a sínekre a Seger téren. :)
hm... személy szerint én felesleges pénzkidobásnak tartom a villamost! így is elég nagy adósságban van a város ha jól tudom, úgyhogy talán nem kellene szüleink pénztárcáját-és a sajátunkat-még egy ilyennel terhelni. van egy csomó buszunk, amikmellett nincs szükség egy új villamosra, plán nem így hogy majdnem ez elõzõ mellett fut végig!
De nem lenne jobb egy keleti-nyugati pálya? A tervezett új vonal, majdnem mindenhol párhuzamosan fut. És tömegnyomor más vonalakon is van. pl. a tóciból a 24, 26, 27, 19, 30. Ezeken reggelente hihetelen tömegnyomor van, és a 19, 30ason kívül a többi szimpla busz.
hi all! holnap mek a Club Holidaybe... igaz csak egyedül, de a DJ haveromhoz mek látogatóba, régen láttam amióta itt bezárt a disco :( ha esetleg a Hlonál jártok benézhettek :D
NA akkor legyen egy kis hazai téma is. Ti mit szóltok a 2-es villamoshoz? Jó ötlet vagy sem, ha jó akkor szerintetek a tervezet útvonal is megfelelõ?
Nekem a tesóm találkozott egy ilyennel, ráadásul a liftünkben kezdte el tornáztatni. :( Mákja volt, hogy pont teknikusi vizsgán voltam. Picit rosszul járt volna.
Mobiltelefon kamerájával készítettek felvételeket annak az iskolának a diákjai, akik rendszeresen vertek egy fiút a szünetekben, olvasható a Debreceni TV honlapján. A felvételeket a bántalmazott hatodikos édesanyja is látta, aki feljelentést tesz.