szóval akkor elég a Level 10 és elégedjek meg a látvánnyal... :)
A KSC-nek külön "helyi" talaj textúrája van. A globális textúra csak az ûrbõl fog éles(ebb)nek tûnni mint az alap. Majd az új Oribter verzió képes lesz LVL14-es textúrákra, na az már tényleg látványosabb lesz, de elég durva méretû lesz a textúra file, ha az egész bolygót le akarjuk fedni vele.
Csak azért kérdem, mert feltettem a Föld Level 10-es textúráját és felszállás után visszantekintve jóformán csak a KSC és környékét láttam tisztán, a többi elmosódott volt, még az ûrbõl is csak a homály látszot.
Lehet, hogy buta kérdés, de érdekel: a játékban a MIR-en végtelen számú üzemanyag van?
nagy távolságra is lehet sima dg-vel menni, én már mentem a szaturnuszhoz is.
A trükk az, hogy a mir ûrállomás síkjára állsz pályára (ami viszonylag közel van az ekliptika síkjához, rádokkolsz, üzemanyag töltés, majd gyújtás és indulás, majd fékezéskor nem fékezel, hanem berepülsz a célbolygó légkörébe, és úgy fékezel.
Általában a DGIV-et. Gondolom láttad, hogy jár mellé egy config program is, ami lehetõvé teszi, hogy jóval több üzemanyaggal és oxigénnel induljon a hajó, így könnyedén el lehet jutni bárhova a naprendszerben.
Hmuda, lenne egy kérdésem, nagyobb távolságokra te milyen hajót használsz?
de kipróbáltam az XR-5-öt, nem semmi kis gép... :)
a DGIV fel van rakva az Orbiter Sound-dal együtt, de asszem elõbb pár tutorialt végnyomok, meg elviszek magamtól egy hajót a Holdig, meg vissza és akkor azt mondom: jöhetnek a keményebb dolgok... :P
Nem, ez az XR-5. Itt megtalálod a széria másik két hajójával egyetemben. Elég összetett gépek, nem csak annyi, hogy felszállsz és mész az ûrbe, külön koreográfiája van a körpályára állásnak ezekkel. Persze meg lehet oldani, hogy csak úgy az alap hajtómûvel felvidd õket, de így rengeteg üzemanyag el lesz használva közben. Van egy beépített "SCRAM" hajtómû, ami megfelelõ sebességnél, légsûrûségnél meg még egy halom más tényezõnél hatékonyabb megoldást jelent, mert nem fogyasztja a fõ üzemanyagot és számomra precízebb megoldást jelent, ha egy adott magasságra akarok beállni.
De ajánlott még a DG-IV is, ami egy elég kellemesen felturbózott DG, látványosan kibõvítve a funkciókat. Mondjuk ezekhez szükséges két alapvetõ mod. Az egyik az Orbiter Sound, ami hangot varázsol a programba (sok figyelmeztetõ jelzés hangban történik meg), illetve a UMMU, ami lehetõvé teszi, hogy a kompatibilis hajóknak valós legénysége legyen, akik kiszállhatnak a gépbõl egy kis sétára, ne csak pár modell amit betuszkoltak a pilótafülkébe.
Küldetésekkel nem nagyon foglalkoztam, inkább a sima szimulációkkal voltam elfoglalva, magamnak tûztem ki célokat. A legnagyobb expedícióm (a bolygóközi utazásokat nem számítva) egy kisebb ûrállomás összerakása volt. Minden egyes darabot beraktam a hajó rakterébe (a scenario file átírásával), felmentem körpályára, szinkronizáltam a pozíciómat a már fent lévõ darabokkal és egyenként felrakosgattam õket az RMS-el.
(A képekhez több mint valószínû, hogy regisztrálni kell a fórumon, ezt nem tudom megkerülni.)
Egyelõre eddig jutottam. Jelenleg a hivatalos orbiter-forum alapítója által szervezett hasonló kezdeményezés egyik résztvevõje vagyok. Egymást váltogatva hurcolásszuk a darabokat egy félkész állomásra, mindig megosztva egymással a legaktuálisabb SCN fileokat. Mindenkinek meg van adva, hogy mikor van a következõ kilövése, elvégzi a maga gépén és bemásolja az eredményt a többieknek, hogy a következõ pilóta is fel tudjon készülni.
Ami a PeA és ApA-t illeti, az verziófüggetlen. Az Orbit MFD-n be lehet állítani, hogy milyen módon jelezze a magasságot (asszem a DST gomb). Vagy a felszíntõl (PeA, vagy Periapsis Altitude), vagy az égitest középpontjától (PeR, vagy Periapsis Radius) jelzi a távolságot.
Hmuda, csak nem te üzemelteted az orbiter.atw.hu-t? :) Igazad volt, tényleg hibás 1-2 helyen a leírás, valószínûleg régebbi verzióval dolgozott a cikkek írója... (pl. a PeA és ApA helyett MFD-ben nekem már PeR és ApR van)
Hmuda, felvehetnélek msn-en, ott könnyebb lenne tapasztalatot cserélnünk... Mit gondolsz?
Nem ismerem az oldalt, ha tudsz angolul, akkor szerintem sokkal többre mész ha a hivatalos orbiter-forum tutorialjait olvasgatod.
A "Go Play in Space" tökéletes kezdõpont, elmagyarázza, hogy mit, hogyan, miért, mikor kell csinálni. Ha az megvan akkor lehet továbblépni a komolyabb dolgok felé.
Mennyire megbízható az orbiter.atw.hu kezdõknek szóló leírása? Úgy értem, sokan szidták már az Orbiter alap MFD-jét, hogy pontatlan... Hagyatkozzak mégis rá, vagy szedjek le egy másik MFD-t valahonnan?
A hud felsõ részén ott van az iránytû, 00-36 beosztással (csak 10-el kell beszorozni és megvan az irány). "beállítani" meg nyilván úgy kell, hogy a megfelelõ irányba fordítod a gépet.
meg mindegyik Shift+[billentyû] megnyomással így van...
azt írja, hogy nyomjam meg a Shift+O -t, de nekem csak úgy hozza fel a kijelzõt, ha a SEL gombra rányomok és ott nyomom meg a Shift+O -t. Másnak is így van?
Mi érdekelne?
valaki foglalkozik még aktívan a játékkal? egy kis segítség kellene, mert az orbiter.atw.hu gyakorló küldetéseit viszem és szükségem lenne 1-2 dolog tisztázására...
És a Szikla zenéje megy a bemutató alatt! ;)
Nemsokára nekiállok a játéknak, de úgy nem merek, ha elakadok és kérdezek valamit a fórumban, majd csak fél év múlva válaszol valaki... :S Azért örülök, hogy még mindig sokan játszanak vele!
Windows 7-en, vagy Linux alatt próbálta már valaki?
Szerintem nem, csak a video és képek kedvéért oda biggyesztett surface tile lehet. A földi L14 sokkal kissebb felbontású ennél. Baromi nagy, de nem ennyire. :)
Meg szerintem a Föld kivételével max a Mars jöhet szóba olyan részletes felderítettséggel, amivel L14-es textúrákat lehetne csinálni. Nem hiába van az, hogy az összes többi bolygó és hold max L8-ban lelhetõ fel.
Majd talán a MESSENGER küldetés fog olyan részletes képeket visszaküldeni, amivel lehet majd javítani a Merkúron.
Universal Cars for Orbiter, ami lehetõvé teszi, hogy rendes kerekes jármûvek is bekerüljenek a programba. Elvileg AI is irányíthatja õket, eszméletlenül feldobva az eddig kihalt bázisokat. http://www.dansteph.com/publie/UcoAbfoPreview.wmv
"Kicsomagolható" bázis. Elvileg lesznek olyan új rakományok, amiket ki lehet bontani és bázis elemeket csinálni belõlük.
Hogy lehet társítani azokat a cuccokat amiket letöltök hozzá?
hát persze, mivel a béta az béta. az orbiter betat a sourceforge-n lehet megtalálni valami orbitervis név alatt, az ogla betat meg nemtudom fejbõl, az orbiter-forum.com-on meg lehet találni az elérhetõségét.
Mondjuk most nekem valamiért nemmegy jól, mert se a nagy felbontású textúrákat (az alap grafikuos motor sem) használja, se a domborzati térképet (ilyenkor generálja a domborzatot, de az ugye nem felel meg a valóságnak). Pedig fél éve még ment az akkori verziókkal...
rosszul tudod, teljes domborzat van, egész bolgyón. Néhány helyre méteres pontosságú domborzat is van (grand canyon, mount everest).
Nem kell hozzá más, csak egy 080911-es orbiter beta, ogla grafikus plugin, és letölteni hozzá a heightmapokat, jelenleg van a földhöz, a holdhoz, a marshoz, vénuszhoz, és asszem a titánhoz ilyen. Egyébként ez a domborzati cucc létezik alap dx felületre is, orulex néven, de szerintem az ogla-s jobb, mert az már bele van építve a grafikus motorba, nem csak a gömbre generálja a domborzatot.
Nagyon nem értek a programozáshoz, nemhogy az openGL dolgokhoz, szóval kifejtenéd? Csak nem azt akarod mondani, hogy idõvel akár rendes domborzat is feltûnhet a progi egy késõbbi verziójában?
Jelenleg úgy tudom csak egy kis területre lehet domborzatot varázsolni meshek formájában (base scenery-k).
Hát nemtudom néztétek-e mostanában az opengl-es felületét az orbiternek, de lassan már minden pont úgy meglesz benne, mint az eredeti grafikus felületen, persze plusz dolgokkal. Pl a grafikus motorba épített orulex. Elképesztõ hogy a holdnak meg a földnek is már részletes domborzata van (meg persze minden égitestnek amihez van domborzati térkép :)
hogyan lehet orbitális pájára állni és mire jo??
Ennyire ne válaszoljatok sûrûn, mert nem bírom elolvasni mindet! :P :S
Az Origo-n közzétettek egy cikket a Columbia ûrsikló 2003-as katasztrófájáról: http://www.origo.hu/tudomany/vilagur/20090104-columbia-katasztrofa-eltek-meg-az-urhajosok-amikor-a-kabin.html
Tényleg nagy felelõsséggel járó munka az ûrhajósoké. Minden tiszteletem az övék!
Tudom, ez nem tartozik szorosan a játékhoz, de gondoltam, megemlítem.
Orbiter.atw.hu-ról leszedtem az alapokat, kinyomtatom és gyakorolgatok. Szedtem még le pár (angol nyelvû) ûrhajózási alapismeretet, asztrofizikát, stb. Szabadidõmben majd tanulmányozgatom. Gondolom, ismeritek a NASA-JPL dokumentumát, címe: Basics of Space Flight. De megvan még az Orbiter 2006 User Manualja is.
Miket ajánlotok még olvasgatni?
Az Alap DG a légkörben esetlen ugyan, viszont egyszerû kezelése és alapból bõséges üzemanyagkészlete miatt nagyon jó kezdõgép orbitális manõverezés és bolygóközi utak begyakorlására, mert nem kell APU-val meg oxigénnel vacakolni, alapból nem tudsz meghalni vele stb. Egy öreg orbinautának persze már csak nosztalgia...
Szerintem, ha az alap DG jól megy akkor jöhetnek a DG-XR1 vagy a DG-IV féle "ûrhajós élmény" gépek vagy a valós ûrhajók.
És a régebbi Delta Glideres Tutorialok, segítségek, leírások az újakkal is mûködni fognak? Gondolom, a Gliderek készítésekor az alapdolgokat meghagyják...
delta glider 4 vagy delta glider + két valamilyen betû addonnal érdemes gliderkedni, mert az alapéban el van cseszve a fizikája, olyan felhajtóerõt termelnek a szárnyai, hogy egy kétfedelû repülõt megverne lassú repülés kategóriában :D bár lehet azóta változott.
Sziasztok! Mûködik még a fórum? Mert eléggé kihaltnak tûnik... Most kezdtem újra harmadjára a játékot (kisebb-nagyobb kihagyások voltak), és ekkor találtam a fórumra. Szerencsémre, mert eddig az volt a baj, hogy rögtön Atlantissal indultam, és csodálkoztam, hogy nem jutok sehová! :S A Delta Glidert meg hanyagoltam, pedig azzal kellett volna kezdenem. Most elkezdtem az alapokat, ismerkedek a kezelõfelülettel, aztán meglátjuk, mi sül ki belõle! Azért remek kis társaság gyûlt itt össze, nem bánnám, ha visszatérnének a hsz-ekbõl megismert emberkék! Nos, nincs más hátra, mint elõre! :D
az Orbiterben az X-15 rakéta repülõ mod fennvan vkinél? Árulja már el nekem hogy lehet kioldani az X-15 a nagy szállitórepülõ oldaláról :)
más: feltettem a NASSP Apollo projektett, hogy kell elinditani az ûrhajót a kilövõállásról? Crtl+ funkcióval meg sem reccen... :((
Én csak azt tudom, hogy 3,5 napja megrendeltem, és semmi, azt írták a weboldalon hogy 48 órán belül küldik a letöltési linket, pedig még az email cimem se gépeltem el, mert bent van a PayPal adatbázisában, és az értesitõ email is megjött. 5000 Ft-omba fájt kb...Basszák meg. Egyébként a weboldal szerint nem 1.5 GB, hanem 260 MB...
Sziasztok, véletlenül találtam rá egy Apollo Simulator nevu progira, azt a képekett elnézve mintha gyengébb grafikája lenne mint az Orbiternek, de ha 1.5 GB helyre van szüksége akkor csak tudhat valamit, próbálta már valaki?
én ezt nem értem... a youtubeos videókon az Atlantis ûrsikló kapcsolóit meg mûszereit az egérrel kapcsolgatják, én meg nem tudom a játékban. Vajon hogy csinálják???
áhh, elindult :D
microsoft.net framework 2.0 sp1 telepitése után sem indul az Orbiter 2008 beta... Valami használhatóbb ötlet???
szerinted a béták mióta szoktak hivatalos kiadások lenni, és mióta reklámozzák mindenhol? Egyébként 2 hozzászólást kell visszaolvasni.
Ez az Orbiter 2008(2009?) annyira béta hogy még el se indul? A régebbi Orbiterek mennek gond nélkül, de ez kilép mikor a Scenairot akarom betölteni... Egyébként furcsállom ezt az új Orbiter dolgot, mert a hivatalos weboldalon a legújabb 2006-os és szó sincs ott bétákról, szerintem ezek nemhivatalos modok, csak rajongók készithették???
Igen,tegnap az orbiter fórumon láttam ezzel kapcs.értekezést és nálam is ez volt a gond: microsoft.net framework 2.0 sp1 -el beindult, ezelõtt az sp2 -vel nem.
...beták már régóta mennek,tavasszal néztem az ogla klienst,az beindult. A részletesebb texturák érdekelnének,de nem tudom beröffenteni ezt az új betát, kell hozzá régi béta, vagy túl sok az orbiter a gépemen :D, ( tesztorbiter, STSorbiter , normal addonos orbiter ) ezeket nem fogom emiatt megbolygatni.
Megjelent a 2008-as verzió? Honnan töltötted le én keresem de sehol nem találom.
A 2008. 09. 10. beta verziót indítanám, de azt írja ki az *.exe -re klikkelve, hogy helytelen a konfiguráció. Magában a 2006_p1 es beindul, de ha már rá teszem a betát, akkor nem. Csak a normál dx -est szeretném megtekinteni.Nem tudom mi a gond,ha tudtok segítsetek!
Sziasztok! Egy olyan apró kérdésem lenne,hogy ha vessel-es konfigurációt készítek egy ûrhajó mesh -éhez, akkor hol,mi módon lehet a *.cfg -ben megadni,hogy az égetés grafikailag is megjelenjen? Az elõzmény annyi,hogy ezt jármûvet (eredetileg egy ariane utolso fokozat:TLI) Spacecraft3 konfigban (*.ini) csináltam meg azért, hogy dokkolót tegyek rá,egy leszállóegység késõbbi összekapcsolása végett. A kilövésnél ez az elsõ "payload",de az elsõ fokozat kiégésekor J gomb nyomására szokásos módon eltünt a térbõl végleg sajna , pedig mindent sikerült adaptálnom tömeg,ISP,égetés látványa stb. Maradt a vessel-es megoldás, így minden oké, kivétel a fényjelenséget hajtómûvezésnél.
Valami olyasmi van ha jól emléxem, hogy a scenarioba írt adat nem jelzi, hogy mikor volt azon a pályán. Tehát a pálya, és a scenario kezdésideje tök független. Szóval olyan adat kell, ami akkori mint a scenarioban beállított dátum.
Sziasztok! Az STS-126 startját szeretném szimulálni,de a kétsoros adat konvertáló (eq_to_tle)az 15.-e UTC 0:55( a start tervezett ideje)-re az iss-t jó pár ezer km-re a KSC-tõl délnyugatra teszi,ráadásul az inklináció is 27 körül van :) Az iss valós adatait több helyrõl is letöltöttem, 100% -ig ua. mind. Megnéztem ,így UTC 2:55 -kor lenne jó az indítási ablak. Ismertek valamilyen egyszerûbb, vagy jobb módszert ennek beállítására? Banális hibát is elkövethettem, de mit?
A nyíl is a helyén van. Közben rájöttem mi a gond. Egy megjelenítési hiba hiba. A lander jóval "följebb" van mint ahova kirajzolja. Azért kösz.
Nem tudom mennyire addon specifikus a dokkolás,- még nem próbáltam a TTM24-et -, de elõfordult már nálam is az átlebegés. A kereszt és a plusz helyes állása még nem elég,a "megfelelõ" rotációs iránynak is jónak kell lennie, ezt az irányt a kis háromszög jelzi (a dokkoló kör ábra kerületén mozog), akkor oké ha körön 12 óránál áll és éppen fehérre vált pirosról. Az ilyen régóta használatos addonoknál nem igen szokott lenni dokkoló szerkesztési hiba,legalábbis én ilyet ritkán tapasztaltam.
Letöltöttem a TTM24-et de a PTM nem hajlandó a Landerhez csatlakozni. mindent beállítottam rendesen(felsõ dokkoló, docking Mdf-en a kerest és az X a helyén) de átlebegnek egymáson. Tud valaki segíteni? Üdv
Köszi, elvileg ez megvan , de ezt kéne visszakonvertálnom valami bmp,png stb-re,hogy felhasználhassam.Ha viszont lenne eredeti képfájl L10-es, akkor ezt már tudom kezelni. Két tippen van: 1.valami nem populáris képfájl részleteibõl rakhatta össze a hozzáértõ készítõ ,vagy fizetõs az egész L10 mars, amit nehezen hiszek.Ez lehet az oka,hogy átlagos keresésnél nem jön elõ, a többi bolygóval ellentétben.A másik ok, hogy rosszul keresem.Végülis az L9 -es mars jpg is jó gyakorlásra egyenlõre.
Sziasztok! Honnan lehet letölteni 10-es felbontási szintnek megfelelõ mars bolygó felszín térképet?(bmp, png,tif) Eddig csak L9 -est találtam,de L10-es bolygót fabrikálok,ehhez kellene.Elképzelhetõ,hogy ez fizetõs,bár a földrõl jópár van ingyenes még nagyobb felbontásban is.
Sziasztok! Helyesbítés: az elõzõ hozzászólásomban (833) a bázis megközelítésnél csak a 2.pont érvényes,nálam az orbitinsert furcsaságokat csinál, tehát a biztos a reentry program. Természetesen az egész megközelítés az IMFD 5.1 verziójával történt.Elnézést. Már stabilan mûködik a Mars For Less -es ernyõ rendszer más vinka-s gépeken:ha mentek,akkor újra kell betenni a scenarioba az autopilotMFD flightplan txt -re hivatkozó sorait és az orbiter konfig fájlban berakni az aktív pluginokhoz az autopilotMFD sort. Igy indítva a már mentett és szerkesztett scenario nem vág le, újra aktív lesz az ernyõ, s a flightplan txt 2 fájlába beírt sebességeknek megfelelõen nyílnak egymás után.
Én marsraszállni általában légfékezéssel, majd egy könnyedd hajtómûves fékezéssel és függõleges leszállással szoktam. Fékernyõt nem próbáltam, de a sebesség a magasság, és az ernyõ elhelyezkedése is hatással van rá milyen pályán repülsz, úgyhogy ehhez nincs sztem táblázat. Max annyi hogy egy hasonló sikeres mûveletbõl, akár a valóságból ellesel pár adatot. Én ezt csináltam az ûrsiklós belépésnél. Ellestem, hogy olyan -70m/s körüli függõleges sebességet kell tartani 36km-ig, és 100 km-re a bázistól 1km/s vízszintes sebességgel kéne repülnöm. A belépési szöget meg kitapasztaltam, és jó szabványos, valósághû ûrsiklós belépés lett belõle.
Sziasztok! A Mars For Less kiegészítõbõl felhasználom az ernyõket,más scenariok összeállításához, de ezeket egyenlõre csak automata módon ,az autopilot mfd -vel együtt tudom alkalmazni.Sajna ez a rendszer legtöbbször nem lép mûködésbe , más aktív dll modul miatt (autosave.dll),vagy ha kesobb egy mentesbe aktiválom ezt , s kiveszem az autosavet -amivel ütközik- már levág az egész scenario. A flightplan adatokat persze nem hagyom ki az adott scenarioból.Ha manuálisan lehetne nyitni az ernyõket kikerülve az autopilot mfd-t nem lenne ilyen gond. Van erre valami egyéb ötlet? Egyébként itt a légkörös fékezésnél a különbözõ tömegû teher rakományoknál nehéz belõni a jó magasságot, vagy nem kerülök orbitra , vagy túl befékez a légkör és már megyek lefelé véglegesen:D Erre meg valami táblázat kellene, mert szûkek az intervallumok. Amúgy a bázis megközelítés mûködik a következõ sorrendben: 1. orbitinsert bázis koordinátákkal a bázis megközelítés programban 2. reentry az adott bázisra --mindezek kb 200k PeT -nál, tehát jóval a SOI -in kívül még, ezután már csak kisebb korrekcióra van szükség, és a többi gyújtás a talajra érésig minimális, (légkörös fékezésnél)a második orbitnál már lent is van a teher. Egy dologgal fürödtem be itt: ha az ûrhajó fõhajtómû teljesítménye kicsi, vagy nagy az össztömeg akkor nem ad meg reentry gyújtás idõt ,vagy irreálisan sokat ad;enélkül viszont csak a bázis feletti áthaladás okés, a periapszis ugyanitt nem.Szóval nagyon kis üzemanyag felhasználással tervezhetõk változatos küldetések , ami a programot és kiegészítõit dicséri. Elnézést a sok szövegért.Az ernyõ problémán még gondolkodom, de a Pegasus Ares és MEM kigészítõkkel való manipulálás hozzáértésem hiánya miatt nem jöhet szóba.Köszönöm elõre is a segítségeteket!
Esetleg a manualt is megnézhetnéd, mert furcsa mód a készítõ volt olyan ravasz, hogy beleírta.
Az irányszöget megtaláltam (ami a HUD-on van legfelül), csak az zavart meg, hogy a 90 fok 09-nek, a 180 18-nak volt jelölve. A második kérdésem pedig úgy értettem, hogy a "klaviatúrán" milyen billentyûkk, vagy billentyûkombinációk, mit vezérelnek (pl.: G futómûvek).