Tenyleg van-e 050216-os verzio? mertaz oldalon www.orbitersim.com -on csak 050116 -os van, ennel tovabb nincs, vagy csak az oldalt nem frissitik a spacesimmods-nal irtak el?
en a <i>nagy</i> raketara gondoltam nem a feher kicsikre tudod a nagy sarga!, hogy azt hogy inditom be, mert tuti, hogy nem igy
Bekapcsolódnak maguktól, ha adsz kakaót a sikló hajtómûveire (kell is). ctrl +-al fokozatosan adhatsz rá tolóerõt, és ctrl - al vehetsz vissza, ha elõbb nyomod a + vagy -t és utána a ctrl-t, akkor full tolóerõt ad rá/lenullázza.
Öö elnézést hogy zavarok az ûrben :) Tudnátok adni linkeket ahol olyan modok vannak amik mûködnek is? Érdekelne az apollo gamini és hasonló, de igazából ha hangmodot is bevállalnám :) Köci
Kedves Orbiter Elvtárs :) Elolvastam az oldaladat. Szép munka, gratulálok. Bár magam számtalanszor jártam az ûrben, de csal árkádokkal, és nem igazi szimulátorokkal. Itt az ideje hogy belépjek a hold-programba :) Szóval köci.
Gondoltam szólok, hogy ma este frissítettem az oldalt! Ha olvassátok a leírásokat nyugodtan értékeljétek, vagy szóljatok hozzá! Ez jó visszajelzés nekem, hogy mennyire jó az, amit csinálok...
Jó olvasgatást!
Celestia nem ûrhajó szimulátor, hanem egy csillagászati program...
bocs az elobbi valaszert, nehogy ramenjetek arra az oldalr, valami spiritualis psziho ize.... (rolleyes)
Még van a celestia is de en azt nemtottam letoltni, ezert nemtom milyen. sztem van egy csomo. nemreg talaltam megegyet, de annak nem tom a nevet. http://www.celestia.com -asszem
Van egyébkénz az Orbiter-hez hasonlómás progi, vagy egyedüli ezen a téren?
Micsoda véletlen egybeesés, épp tegnap akadtam rá az oldaladra :) Én is csak a gratulációm mondhatom el, különben el sem tudtam volna indulni. Tegnap hajnali háromig nyomtam a progit :D
Van a programban ûrsiklós küldetés, az Atlantis-szal, sõt, lehet hozzá letölteni Discovery add-on-t is. De ezekkel nem fogsz tudni repülni! Elsõre legalábbis. A program lényege pont az, hogy az alapokról megtanulj ûrhajót vezetni, ha pedig tisztában vagy a mikéntjével, utána repülhetsz az Atlantis-szal is. Aki pedig profi (lásd Razgont) repülhet az Apollo ûrhajóival is, melyet szintén külön kell letöltened!
A DeltaGlider pont azért van benne és pont azért nem a valós dolgokat szimulálja, hogy megtanulhasd azt, amit az asztronauták a saját szimulátoraikban tanulnak meg. Õk sem azzal kezdik, hogy felszállnak és irány az ISS...
Itt nem kell azza figyelni, hogy mennyi üzemanyagod van, hogy változik-e a tömege a hajónak, stb. A DeltaGlider arra való, hogy mihamarabb kijuthass az ûrbe és ott megtanulhasd a különféle manõvereket és a mûszerek használatát. No és persze az ûrrepülés fizikáját is!
De azért jó látni, hogy van aki újra és újra felfedezi ezt a programot! Sok sikert!
Iron hívta fel a figylemem erre a fórumra. Nem is gondoltam, hogy itthon is ennyi rajongója van ennek a proginak! Amennyiben érdekel Benneteket, januárban (újra) elindult az oldalam, amint látom páran közületek már járt is ott! Köszönöm a látogatásaitokat!!!
Az oldalt folyamatosan bõvítem, amikor van idõm, írok. Ha Nektek is vannak tapasztalaitok, akkor várlak Benneteket és szivesen veszem, ha regisztráltok és küldtök be írásokat és képeket.
Ugyan képgaléria még nincs, de hamarosan lesz, terveim szerint pedig elindul a fórum. Az oldalt a magyarországi orbiteresek otthonának szántam, ha Ti is úgy akarjátok!
Jó repülés Nektek!
Vannak benne valós cuccok, és (még) nem valósak is.
Ha csak a létezõt tartod valamire, akkor ûrsikló, Szojuz, Apollo ûrhajók is vannak hozzá. A teljes Apollo program letölthetõ hozzá.
Kicsit jobban körbe kéne nézni a progiban, hogy mik vannak...
Ha az orbiterben csak valós gépek lennének, akkor asszem pár mûhold fellövésén, és az ISS-re utazáson kívül nem sok mindent csinálnánk. A deltaglidernek elég "futurisztikus" paraméterei vannak ,de ez elengedhetetlen ahhoz a rugalamssághoz, ami szüséges az ide-oda utazáshoz a naprendszerben. Szóval ha nálad elrontja a lelkesedést, akkor benned a hiba.
Vannak ûrsiklós küldetések (a játék oldalán se véletlenül vannak a játékból ûrsiklós képek) amúgy, csak körül kéne nézni, és azt kiválasztani. Amúgy az a furcsa "vadászgéphibrid" nem is olyan furcsa dolog, teljesen logikus alapjai vannak, ilyesmi lesz a jövõ ûrrepülõgépe, sõt már lehetne is ha a nasa nem ragaszkodna a elavult ûrsiklóihoz, meg a kiforrott de régi technológiáihoz(apollo új néven CEV). Amúgy egy vadászrepülõn fegyverzet van, a delta glideren nincs semmien fegyverzet, tehát nem vadászrepülõ(ennyierõvel az ûrsiklókat is nevezhetnénk vadászrepülõknek, kb ugyanannyi köze van a vadászrepülõhöz, mint a delta glidernek). Amúgy a delta gliderrel kell megtanulni repülni elõször, aztán jöhetnek az ûrsiklók, meg mondjuk az apollo-k, merthogy ezeknél már nagyon kell spórolni az üzemanyaggal, nem lehet hibázni, delta gliderrel még lehet.
Nem mintha fikázni akarnám a progit, mert ennél jobbat még nem találtam. Hogy õszinte legyek egyáltalán nem találtam ûrszimulátort másikat. De az akkor sem tud nyugton hagyni, hogy miért nem a hagyományos módon szállunk fel az Orbit-ban, mint ahogy azt a NASA Discovery ûrsiklója is teszi állandóan. Áhh ez a vadászrepülõ szerû csak elrontotta a lelkesedésem.
Szerencsére találtam egy magyar oldalt, ami leírja a program mûködtetését és irányítását. Már kimentem a világûrbe és le is szálltam. Egy nagyon fontos dologra azonban kitérnék. Ha annyira a valósághûségen volt a hangsully, akkor miért olyan módon jutunk ki a világûrbe, ahogyan ma még nem vagyunk képesek? A gép is egy furcsa, nem létezõ vadászgéphibrid-re sikeredett. Én azért valós grafikai szimulációt is várta. Na jó, összetett meg eléggé fizikális az tény, de én akkor is többet vártam. Van még másfél ûrhajó szim, ami jó is?
Ja amúgy van gy problémám az orbiterrel, hogy ha bekapcsolom az élsimítást, néha néha fehéren felvillan a kép, és nagyon zavaró tud lenni, mellesleg ez a dolog csak az orbiterben jön elõ, máshol nem. Esetleg nem tud rá valaki valami megoldást?
mellesleg nem igazán tudok rájönni hogyan ülhetek be egy NASA ûrsiklóban és szállhatok fel, mert csak mindenféle ûrben lévõ biszbaszt mutat, meg egy nem létezõ ûrrepülõt
na ja, de angolul...
Nem, úgy kell. Amúgy minden le van írva a readme-ben. Vagy az orbiter könyvtárán belül található doc könyvtárban lévõ orbiter.pdf fájlban.
Köszönöm! A nem baj, hogy ugy telepitettem, hogy egy mappában kicsomagoltam az összes zip állományt. Azután ugyanebben a mappában kicsomagoltam a legujabb Patch-et, felülírva néhány könyvtárat?
Nem, nem patchtól lesz szebb, hanem különbõzõ modoktól. A legtöbb mod orbiter mappába másolós, de van amit máshogy kell telepíteni, és van amihez szükséges más mod is, a readme-t mindíg olvasd el, mert könnyû mûködésképtelenné tenni a játékot ha elrontasz valamit, és akkor telepítheted újra. Ezeken keresgélhetsz: http://www.orbithangar.com/ http://www.spacesimmods.com/index.asp
Mûkszik! Már csak valami magyar nyelvû használati utasítás kéne, mert olyan érzésem van, mintha egy 7 éves gyermeknek az írás-olvasás órája helyett asztrofizikát kéne a gyakorlatban használnia :D
Válassz ki egy scenariot, és máris mûködni fog a gomb.
Letöltöttem, kicsomagoltam minden egy mappán belül, aztán a mappán belül kicsomagoltam a patch-et, felülírva a régi file-okat. Inditom, az inditopanelen viszont nem engedi a Launch Orbiter-t!!!
Gyönyörûek! Ha felteszem a 050216-os Patch-et akkor ilyen szép lesz a game? Vagy másik mod-ra gondolsz?
És le is lehet szállni a Földre egy reptéren?
Érdemes körülnézni a modoknál, pl az outer planets mod, meg a nagy felbontású föld és hold textúrák, nagyon állattá teszik a látványt az ûrbõl, bár a gépigényt és a játék betöltésének idejét is növelik. Itt van az orbiteres képgalériám :)
Én általában delta gliderrel repülök (múltkor próbáltam sts-el is, de pályára állás után hibát okozott a játék :\), a felszállás pályára állás, iss-re dokkolás, holdhoz repülés, brighton beach-en leszállás már egész rutinosan megy. Múltkor nyomtam egy cape canaveralról felszállás, iss-re dokkolás, majd dokkolás a hold körül az ob-1 ûrállomásra, aztán leszállás brighton beachen, aztán át a mars körüli pályára, leszállás a phobos bázisra(mod), utána belépés a mars légkörébe, leszállás a marineris bázison(ezis mod), aztán felszállás, irány a föld, légkörbe belépés, leszállás a spaceport amazonián(ezis mod) körutat :) És teljesen simán ment minden, szóval csak gyakorolni kell, és megy a dolog.
Sziasztok Most hallottam elõször errõl a szimulátorról. Mikori játék? Hogy tudok hozzájutni? És valóban ez a legjobb ûrrepülõ szim.?
Türelem kell ehhez a szimulátorhoz. Meg kell tanulni, de aztán viszont nagyon élvezetes. Én az IMFD-t használom, amikor más bolygókhoz repülök, az a legegyszerûbb (számomra). A TransX-et képtelen voltam megérteni, még úgy is, hogy az IMFD-vel már repkedtem visszafelé..
Egyedül a holdról való visszatérés volt kócos az IMFD-vel, de aztán olvastam egy leírást, hogy LOWER ORBIT-al pofonegyszerûen meg lehet oldani, és tényleg.
Elõtte is sikerült visszatérni a holdról, meg a légkörrõl lepattanni is..:(
De így tényleg, mint a nagyok..
A holdraszállás egyébként nem olyan nehéz.
1. Felszállás, föld körüli pályára állás 2. Gyorsítás, és a hold felé vezetõ pályára állás. 3. Holdkompp kiszedése, dokkolás a holdkomppal (ha Apollo-val csinálja valaki). 4. Fékezés, hold körüli pályára állás. 5. Leszállás a holdkomppal (ez kemény, nehéz elérni, hogy ne legyen vízszintes sebesség leszálláskor) 6. Felszállás a holdról. 7. Randevú az Apollo-val ez az ami kõkemény. 8. Gyorsítás a föld felé 9. A légkörbe való visszatérés elõtt a mûszaki egység leválasztása.
Egyébként a randevú sem vészes, csak meg kell érteni a lényegét.
A lényeg az, hogy a céllal közel azonos pályán legyünk. Utána a pályát úgy kell módosítani, hogy a céllal azonos idõben közel azonos helyen legyünk. Alacsonyabb pályán gyorsabb a keringés, magasabb pályán lassabb. Be lehet úgy lõni a pályát, hogy adott helyen és idõben közel legyünk a célhoz. Akkor pedig megszüntetjük a cél és a közöttünk levõ sebességkülönbséget, majd szépen odamanõverezünk a célhoz.
Nem tûnt fel, hogy most indult az oldal? Valószínûleg bõvülni fog. Amúgy ha ebben a topicban visszaolvasol akkor találhatsz pár hasznos dolgot, nagyjából le van írva a marsra, holdra utazás menete, és az iss-re dokkolás is.
Hát az ûrrepülés nem egyszerû dolog, hónapokig is tarthat amíg belejössz, és mint minden szimulátornál szükséges valamennyi angol tudás. Az ûrrepülésben használt angol szakszavakra ajánlom a wikipedia-t ott sokmindent megtalálsz, és mondjuk valamilyen netes angol magyar szótárt. Hoppá közben megújult ez a magyar orbiter oldal, lehet belõle valami :) van ismertetõ is, és gondolom még bõvülni fog, bár nekem az ismertetõben szövegként jelenik meg a html kód :\
rakerestem a harom magyaritas oldalon, de nincsen. a magyar wikipedian sincs, de az angolon igen. azt sem tudtam elintezni, hogy az atlantis karjat rategyem a huble izeire. kicsit nehez.
senki sem forditotta le eddig a help menut, vagy valamit.nemhivatalosan?
Hát magyar leírás nincs :( csak angol leírás van a játék könyvtárában valahol, egy pdf fálj. Amúgy felszállás, és ISS-re dokkolás az nem pont a legkönnyebb küldetés, sõt inkább a leg nehezebb :)
csaztok. csak azt szeretnem meglkerdezni, hogy hol talalok magyar kezikonyvet a programhoz, mert mar az elso palyat sem tom vegigvinni(Cheklist/1:Mission 1 : DG to Iss).meg az azutan jovoket sem.es csak a cheklist-es scenarional van help , amit nem ertek, mert szakszavakkal van tele.Es ha nem tanulom meg az elso 3-4 palyat vegigvinni a tobbit sem tudom majd.Tehat megkosszonnem, ha valaki tudna mondani egy helyet ahol van magyar help hozza.
Na már megint bajom volt az iss-re kapcsolódással, merthogy az imfd-ben a tangetial transfer összevissza hülyeségeket csinált. Beállítottam ahogy szoktam és 2.456M-re elvétette az iss-t, máskor meg telibe találja. Mind1, elkezdtem próbálni máshogy. Align planes mfd segítségével beálltam az iss keringési síkjába, aztán átváltottam Sync orbit mfd-re. Ezt sem használtam még, de rájöttem, hogy ha a DLan 0fok-on van akkor kell egy gyorsítás pro grade-ben, és akkor elkezdek az iss-hez közeledni. Csakhogy ez a gyorsítás csak saccra ment(pár másodperc volt csak), mert nemtudom hogy honnan lehetne tudni, hogy mennyit kell. Mindenesetre 8 km-re kötöttem ki az iss-tõl, innen már látásból rárepültem az iss-re és dokkoltam.
A transx sztem nem való semmire, az egy kaki, legalábbis én semmire nem tudtam még használni (nem ír semmit hogy mit csináljak, és mikor, ha állítgatom max pár lényegtelen infot mutat, meg pályarajot) :) imfd tud mindent, csak azt kéne tudnom, hogy hogy kéne beállítani hintamanõverhez.
Kétfajta jel van az ISS-hez. Az egyik az XPDR. Ez egy nagy távolságú irányadó (4-500km). Enne az ûrállomás közepe a nullpontja. A másik az IDS.A dokkolóhelyek irányadója (10-12km). Ez minden dokkolónak külön-külön van.
F4 billenytû->Object info->Vessel->ISS Itt kiad egy ablakot amin minden lényeges adat rajta van. Az XPDR és az IDS frekvenciák kellenek belõle. A dokkoláshoz be kell állítani az IDS frekvenciát a COM/NAV MFD-n. A HUD Dock módja mindig a COM/NAV panel NAV1-es beállításából dolgozik. Ha a COM/NAV MFD NAV1-helyén váltogatod a dokkolók IDS frekvenciáit akkor a HUD-on megjelenõ ablaksor a kiválasztott dokkoló szerint változik.
El kell vinni a járgányt az ablaksor ûrbeli végére majd "megállni" az ISS hez képest a retróval és az RCS LIN módot használva. RCS ROT-al nagyjából irányba fordulni. Innentõl jön a Dock MFD jeleinek a középre látszása. Az X alakú jelet forgatással középre kell állítani, ekkor jelenik meg oldalt egy kis nyíl, ezt a kör alakú kijelzõ tetejére kell forgatni( fehér lesz ha jó). Ekkor RCS LIN-el meg lehet indulni a dokkoló felé, közben a vízszintes szálkeresztet középre kell hozni és ott kell tartani. Az utolsó két méteren én 0.1m/s ra szoktam visszavenni a közelítést. A jel középen tartásában ilyenkor az RCS ccsökkentett módja segít amit úgy lehet használni hogy manõverezés közben le kell nyomni a CTRL-billentyût is.
Ha valaki tud írhatna egy kis leírást hogy az imfd-vel hogy lehet gravitációs hintamanõvereket végrehajtani, hogy kell beállítani, mert távoli bolygókra, a sima planar, meg off plane transfer eléggé lassúcska.
Hát én dock mfd-t próbáltam, hát nagyon gáz, ha méterekre voltam az ûrállomástól még akkor is azt írta hogy túl messze vagyok :) Aztán visszaálltam imfd-re, aztán tangential transferrel közlekedek az ûrállomások között. Mondjuk az OB-1-en nemtudok dokkolni, mert eléggé furcsán mozog, sztem nem pont a dokkolóhelyen van a forgástengelye, mert eléggé ficánkol a cucc :) amúgy én addig használok mûszereket amíg az ûrállomás közelébe érek, utána csak a dock mfd sebességmérõjét használom (mivel dokkolóhelyet nem tudok megadni neki, mert fogalmam sincs melyik melyik. Szóval a legszimpatikusabb helyre dokkolok :)
A Dock-MFD-hez annyit, hogy az ISS TGT-ként való megadásakor nem választottál dockportot, azt az ISS el fogja dönteni, hogy ha több szabad portja van, Te melyiket kapod (Talán véletlenszerû, de elvileg nem szoktak Nappal szembe repülni dokkoláskor, ha jól tudom, szóval lehet, hogy gondoltak erre is) mikor dokkolási engedélyt kérsz. Hogy melyiket kaptad, azt abból látod, a mûszereken kívül, hogy a HUD-on zöld téglalapok mutatják a helyes megközelítési utat "approach path". Az út egyik vége az ûrben, másik a dokkapunál van. Ezt, ha jól emlékszem csak belsõ nézetben és csak a HUD-on lehetet látni. Gondolom, az történhetett, hogy olyan dokkot kaptál, amivel pont átellenben is van kapu az ISS-en. Ezesetben a mûszer látszólag butaságokat mutat, de jobban meg kell vizsgálni, mit látsz rajtuk. A sárga nyilacska egyébként nem azt mutatja, amit mondtál... Egészen pontosan az érintõ irényú sebességet, azaz a dokkhoz képesti sebességvektornak az egyik összetevõjének nagyságát, ha olyan két vektorra bontjuk a vektort, hogy: A dokkapu a viszonyítási pontunk és egy gömb középpontja, aminek egyik pontja a hajónk (vagy annak dokkapuja). Az egyik vektorunk a hajónkhoz húzott sugár-irányó (radiális összetevõ), a másik pedig a gömböt kell, hogy érintse (tangenciális, vagy érintõirányú összetevõ). Az utóbbinak nagyságát mutatja a sárga nyíl egy (VIGYÁZAT, nem lineáris!!!) logaritmikus skálán. Ha a piros nyílheggyel van problémád, akkor, ha jól emlékszem, az csak hossztengely szerinti ("csûrésel" korrigálható) szögeltérést mutat, tehát nem sok vizet zavar, forgó állomásoknál érdekes, mint az OB-1. Ha a megközelítéssel vannak gondjaid, akkor szerintem próbáld ki a HUD-nak a "Dock" módját, nagyon hasznos, tényleg! Ha pedig pályakorrekcióknál van gonodod, akkor egy következõ levében tudok segíteni, mert mostanában ilyesmiket számolgatok, mert magam is szeretnék pontosabb lenni:). Ugye Neked is az a gondod, hogy már egy síkban vagy az ISS-szel (Align Orbit), sikerült ugyanolyan magasságú és ugyanolyan "alakú" pályára kerülni, de le vagy maradva, vagy elõtte jársz. Na erre van megoldás. Ha repülsz egy ellipszispályát... Ha érdekel, folyt köv.
Amúgy, gonodlom, mindenki ismeri, de írok ide néhány linket, add-on-t, stb-t:D - Go Play in Space Egy nagyon szép és érthetõ könyv Orbiterhez - OrbitHangar; SpaceSimMods Ha kellenek hajók, bolygók, repülõk, helikopterek, vagy ha pl repkednénk a 2001 ûrodüsszeia, vagy a Csillagok háborúja legendás hajóival:D (Utóbbiakkal úgy, ahogy azok a filmben soha... Reálisan :D)
Igen, ez itt tényleg a Buran!!!
Na má sikerült dokkolni, manuálisan mfd-nélkül, csak látásra :) úgy könnyebb. De az ûrállomáshoz közel kerülni viszont nem könnyû :( most úgy sikerült, hogy felmentem az iss pályájára, bekapcsoltam a level horizont aztán egy magasság tartást hover hajtómûvekkel, és jól lelassítottam, aztán beért az iss, de ez meg nem valami szép megoldás :(
Na végre nagy nehezen imfd planar intercept-el, meg orbital find targettel, és velocity match-al beállni az iss mellé, 250 méterre vagyok tõle, de de tudok dokkolni. Az a dock mfd-t meg nem értem ott az a nyíl hogy elvileg merre kéne rcs-el irányt váltani, de ha arra nyomom a nyilakat akkor ez a sárga nyíl 90 fokkal mindíg elfordul, és nemtudok igazán közelebb kerülni a dokkolóhelyhez. A zavaró hogy azt sem tudom hogy melyik dokkoló hely amit kiválasztottam (szóval én nem látom hogy melyik), csak a dock mfd szerint tudok tájékozódni. Amúgy beírtam targetnek hogy ISS 1 de azt nem tudom ez melyik dokkhely.
Tud valaki errõl az oldalról valamit? Hogy mikor frissült utoljára, és hogy mikor nyílt meg? Írtam két napja mail-t az oldalon látható címre, de még nem válaszolt az illetõ.
Na delta gliderrel pályára álltam a hold körül, a magasság 3,2 km és 500 méter között mozog :DDDDDDDD nagyon komoly 1400 m/s sebességgel átszáguldani brighton beach felett pár méterrel :D
Hogyan kell geostacionárius pályára állni? Mert én a base aproach orbit insert menüpontjával felmentem 35.765M magasságba, majd az orbital manüpont circularize részével körpályára álltam. De ígysem a kívánt földrész fölött "álltam".
A légköri szimuláció tényleg nem az erõssége a programnak. Én nem is szoktam megpróbálni bázisra leszállni, csak leszállok a felszínen, és le van tudva.
A lassítás sem tökéletes, ha retrográdban lassítok, akkor elvileg el kellene fogynia a vízszintes sebességnek teljesen, de ez nem mindig sikerül.
Ezeken a hibákon azonban szerintem felül lehet emelkedni. Talán majd a következõ verzióban már ez is meg lesz oldva.
Hát ez egy NULLA szimuláció a légkörben :) összevissza ficánkol a gép, megpróbáltam leszállni a marson lévõ bázisra már a közelébe is értem, elég unalmas volt a géppel küzdeni, hogy a levegõben maradjon úgyhogy felgyorsítottam az idõt, és vége leért a földre végig pattogott. Szóval nagyon gáz magasságot is úgy sikerült tartanom, hogy 1km meg 8km magasság között ingáztam. Semmi autopilóta a legkörben, de legalább egy repülési magasság tartó automatika lenne. Ráadásul a az imfd base approach mfd használtam, be is állítottam a re-entry-t de nagyon nem bázis közelében értem a légkörbe. A másik gond az volt hogy sehogysem akart lassulni a gép 8km magasan a mars fölött sem! Úgyhogy retro hajtómûvel lassítottam, de azis elégé gyengén lassított 100%-on. Aztán 1500k sebességnél hirtelen elkezdett lassul ugyanazon a magasságon amin elõbb alig lassult.
Köszi! Ez hiányzott. No most ereszkedtem le 100km magasságra a Mars körül. :-)
Az Off-Plane Intercept-re váltasz. Nézed, hogy mennyi az égési idõ (BT). Ahogy az ûrhajó eltér az ideális pályától, úgy nõ BT. SHIFT-I vel átváltasz a második gombsorra. Itt a legfelsõ a BV (Burning Vector). SHIFT-1-el átváltasz rá. Egy keresztet fogsz látni, ez a Burning Vector A BV-t középre állítod, majd begyújtod a hajtómûveket, és addig égeted õket, amíg a BT megint 0 közelébe kerül. Ennyi.
Ha a PET 100k körüli, akkor váltani kell a Planet Approach-ra. EqI a kívánt szög a bolygó egyenlítõjéhez képest, PeA a periapsis pont magassága a felszíntõl. Ezeket kell állítani. A PeA-t 150-500k körülire szoktam állítani. Beállítás után látod az égési idõt. Váltasz a Burning Vectorra, középre állítod, égetés. Pet 50k körül ismét, Pet 20k körül szoktam az utolsót csinálni.
Utána váltasz az Orbit Insert-re. Itt nem kell semmit állítanod. Látod hogy mennyi idõ van még hátra a fékezés kezdetéig (TtB), és látod a fékezési idõt (BT). A fékezési idõ után látod zárójelben az RG betûket, ez azt jelenti, hogy Retrograd pozícióban kell égetni a hajtómûveket. 500k TtB körül Retrograd-ba állsz, amikor a TtB-ra vált, akkor hajtómûvek 100%-ra. BT kezd csökkenni, és látod majd, ahogyan a pályád szépen a bolygó köré görbül. Nem muszály megvárni, amíg a BT 0 lesz, ha úgy gondolod, hogy a pálya már jó a bolygó körül, akkor kikapcsolod a hajtómûveket. Akkor is ki kell kapcsolni, ha a BT nem 0, de elkezd növekedni. Nagyjából ennyi.
Oké, ezt vágom, de arról tdnál picit mesélni, hogy félúton mi alapján végezzem a pályakorrekciót? mert az a helyzet, hogy per pill csak vaktában tudom végrehajtani, megérzésbõl. De mint mondtam ,ez nem profi megoldás.Én pedig arra lennék kíváncsi.
Örömmel látom, hogy zajlik az élet. Úgy látom, Sanyix beletanult az IMFD-be.
Papírzacsi! Akkor módosíts a pályán, amikor nagyjából félúton vagy. Utána már a pályád a megcélzott bolygó közvetlen közelében lesz. Ha mégsem akkor megint korrigálsz, addig, amíg a pálya jó nem lesz.
Után már csak az Planet Approach-nál kell korrekciókat végezni, hogy megfelelõ "közelségbõl" lehessen a fékezést elkezdeni.