Közben rájöttem, realistic flight modell-t bell belökni :) Plíz HMUDA, mond el az orbitraállás elérésének mikéntjét. Kb egy éve már próbálkoztam a progiva lde most szeretnék jobban belemélyedni. Kézkikönyvet átnyálaztam de rengeteg a kérdés.
Kicsit várjatok, még le kell ellenõriznem a cuccokat hogy teljesen tisztában legyek (már értem a dolgokat, csak a jeleket kell megjegyeznem, meg még próbálgatnom.
Á fakk. Szétesett az egész. Utálom hogy folyton le kell pauzélni mikor alt-tabbal kilépek.
Azért még nem az igazi. még 51km a küldömbség a legalacsonyabb és a legmagasabb pontja között a pályádnak. Majd akkor lesz tökéletes, ha az ECC ami most nálad 0.0033 az 0.0000 lesz.
Naszóval. Mikor már kint vagyotk a légkörböl pár dolgot észre kell vegyetek:
Az orbit képernyõn van ugyebár a szürke kör, az a Föld. Van a zöld kör, az az aktuális pályátok. Namost a pályán belül van egy síma és egy szaggatott vonal. A szaggatott nemtom mi, azt ne is firtassuk. :-) A síma vonal és a pálya találkozásánál van a hajó. Van ezen kívül még két pont a pályán. Egy teli és egy üres. Az üres pont jelenti a pálya legmagasabb pontját, a teli pedig a legalacsonyabbat.
Namost van két fontos gomb a bal oldalon lévõ hat fehér gomb közül. A retro grade és a pro grade. Ha bármelyiket megnyomod, akkor a hajó automatikusan beáll egy megfelelõ szögbe, ahol ha begyüjtod a hajtómûvet, akkor annak a szögnek megfelelõen változik a pálya.
Retrograde: a pálya neked ellentétes pontja köteledni fog a felszínhez. A neve is mutatja, hogy a visszatéréshez szükséges ez a szög.
Prograde: a neked ellentétes pontja a pályának emelkedni fog.
Namost ezekkel a szögekkel a pálya két ellentétes pontján játszadozva tökéletes orbitot lehet elõhozni.
Ennyi, remélem érthetõ. :-)
Akkor már tudom mi a szaggatott vonal (asszem). Annak a végpontjaiban kellene lenniük a magasságpontoknak.
De mint mondtam: az eddigi legtökéletesebb orbitot. Vagyis az én szemszögemböl a legtökéletesebbet. De mostmár az Ecc 0.0001. Sajna a nullát még minimális idõkompresszióval se tudtam elérni.
A szaggatott vonal és a végén a két bumszli azt jelzi, hogy a pálya mely pontjában keresztezi az ekliptikát. Az egyik pont jelenti a felülrõl, a másik pedig az alulról történõ keresztezést. Hogy melyik melyik irányból, azt most fejbõl nem, de a manualban bizti benne van.
Nos ha minden igaz, akkor ennél tökéletesebb pályát nem lehet elérni. Mét itt is 0.0001 az Ecc, pedig már perfektül beirányoztam mindent.
Hahhh, de jó érzés perfekt orbitot elérni tökmagamtol, manual segitség nélkül. :-)
Akkor féligmeddig igazam van, mert ha egyszer a legmagasabb és a legalacsonyabb pont egybeesik az ekleptikán akkor a két pont egyforma. (vagy valami ilyesmi, fizikaórán sose figyeltem mikor a bolygófizikát tanultuk :-).
Igen, elég régi, és sajna elég ritkán frissül. Évente 1-2 alkalommal. Bár az idõk folyamán eléggé látványos változások történtek (grafika, fizika,stb).
talán igy sikerül nekem is. de én A MARSRA MENNÉK UGY, HOGY FELSZÁLNÉK A FÖLDRPL
A Marsutazáshoz csak a manualok átnyálazásával lehet elmenni, mert az másképp nem megy. A holra még el lehet menni úgy, hogy az ember szemre belövi magának, és utánna ha a közelébe ér akkor helyesbíti a pályát.
Meg persze akkor már meg kell tanulni mindent, mert egy tankolásból nem fog menni a felszállás, a leszállás , és a szükséges pályamdósítások a föld-mars úthoz. Szal kell legalább 1 dokkolás tankolás célrájól az ISS-re, vagy a Mirre.
Gond: Miért van az, hogy orbit közben folyamatosan forog a legmagasabb és a legalacsonyabb pontja a pályának? Csak msot jött elõ és nemtom mitöl. Kinél volt már ilyen? Elég gáz, hogy nemtom rendesen stabilizálni magam és megkezdeni az ereszkedést az ISS-hez.
Na sikerült pályára állni a Deltával egy idõre :) De csak 140km-en csináltam, és egy idõ után visszazuhantam. Rohadt lassan emelkedik a delta, még 90 fokban is, ez normális? Mert nem nagyon tudom mihez viszonítani. Igaz így belegondolva elég hosszú idõ lehet olyan magasra felmenni.
Abszolút nem lassú a Delta szvsz. Csak mikor kicsit megtorpan az emelkedésben, akkor én mindig rásegítek a hover hajtómûvel és seperc alatt megvan a 300km.
Tetszene, ha valamelyik profibb szimulátoros csapat példát venne errol a projektrõl, és csinálna egy sci-fi ûrszim.-et hasonló komplexitással. Csak sajnos rétegjáték lenne.
Köszi, már rájöttem, csak izgalmaban gyorsan megkérdeztem. Tényleg tele van mindennel, hajók, bázisok. Remélem lesz vmi ultra erõs gép, amivel elrepülök valamelyik bolygóig...
Ja, mellesleg tagnap este megvolt az elsõ olyan repülésem, mikor egyhuzamban felszálltam, orbit, egy forgás, vissza, leszállás. Kira volt.
A topicot olvasgatva kedvet kaptam az Orbiterhez. Gondoltam teszek pár kört a Hold körül. Megint csak úgy szemre kezdtem meg a gyorsítást a föld körüli pályán, és asszem túl jól sikerült megsaccolni, hogy mikor és mennyire gyorsítsak. Ez a kép a Holdtól nem messze készült: Telibe!
csak a fõldre lehet leszálni? marsa jupiter meg ezek? vagy a hold és a nap?
Nem. Alapból van a Holdon, és a Marson is egy-egy bázis. De külön kiegészítõket lehet leszedni , és azzal egy csomó más helyen is lesz. Pl van egy 60megás csomag, ami a Szaturnusz holdjait rakja be a progiba. Az minden holdra, meg a szaturnuszra is tesz bázist.
Letöltöttem a progit, de az Atlantissal nem tudok felszálni, mert rögtön hanyatt dobja magát.... Gondolom a gyorsítórakéták fúvõkáját kellene állítani, de nem találtam sehol se hogy hol kell...
Sza.sa
Kapcsold be a realisztikus repülést és kapcsold be a limitált üzemanyagot és ne nyúlj az irányzékhoz egy jóideig (nemtom meggid, még én se találtam el soha a megfgelelõ pillanatot a fordulásra.
Én még mindig az on vagyok, hogy a Föld körül összehozzak egy dokkolást. A pályák síkját minden további nélkül összehozom, de a szinkronizálás már máslapra tartozik.
Pedig pofon 1szerû. Két lehetõséged van.Az elsõ amivel én is kezdtem. Ehhez nem kell az a szinkronizálás MFD funkció. Csak az Obrit MFD. Miután beállítottad a forgássíkot, menézed, hogy te vagy a célobjektum va e elõrébb. És ha õ van elõrébb, akkor lejebb mész, egy alacsonyabb körpályára, így elérve, hogy a te periódusidõd kisebb legyen. Így lassan (a magasságkülömbségtõl függõen) közelíteni fogsz hozzá. Vagy ha te vagy elõrébb akkor feljebb mész, hogy õ beérjen. A lényeg, hogy ahogy közeledtek egymáshoz csökkentsd a magasságkülömbséget, hogy kisebb legyen az egymáshoz viszonyított sebességetek. Aztán ha jól behangoltad a rádiókat, egy bizonyos távolságon belül bekapcsol a DOCK HUD-on az õ ikonja, meg seb. vektorai, és így már könnyen megközelíthetõ vizuálsian is.
A másik módszernél meg a szinkronizáló MFD funkciót kell használni. Ez le van írva a manualban is, szal nem fejtem ki bõvebben, de a lényege, úgy létrehozol egy olyan pályát, ami metszi az övét, és úgy változtatod a pályát (gyorsítással, lassítással), hogy egy adott pontba(lehetõleg a metszéspontba) minnél kisebb idõkülömbséggel érkezzetek. EZ volt az elmélet nagyvonalakban ,a többi le van írva a manualban.
Én is manual szerint próbálkoztam eddig. Hát egyelõre még hanyagolom, mert holnap reggel kapok két nap City of Heroes próbát elvileg. Majd hétfõn nekiesek. :-)
Nem semmi milyen komplex ez a játék :) Ezt a dokkolósdit majd megpróbálom.
Ez igen. A köv verzióban úgylátszik végre reészecskerendszer szerint lesz a légkör megoldva és minél alacsonyabb szögböl nézel a felszínre, annál keveseb látszik majd, köszönhetõen a több vízrészecskének a légkörben, amin át kell nézni. Oltári jó lesz. :-)
Honnan tudod mi lesz a köv verzióban? Honnan szedted az infót?