Próbálgattam az Apollo küldetéseket. Nem is rossz. A holdig már sikerült eljutni, csak a holdkompot nem tudtam még beüzemelni, valamiért nem akar mûködni..
Külön érdekes, ahogyan az Apollo számítógépét felprogramozza az ember a TLI-hez.
Csak én repkedek mostanában?
Sikerült beüzemelnem a holdkompot (checklist figyelmes olvasása rulez), le is szálltam a holdon. Ami igazán kemény, az a felszállás, és a randevú a parancsnoki egységgel. Mivel a holdkompnak csak hover hajtómûve van, így nehéz randevúzni, megizzasztott rendesen..
én is repkedek mostanában, csak akkor írok, ha valaki nem tud valamit.
per pillanat Föld-Hold-Föld "missziókat" csinálok (Földrõl indulok, hintamanõver a Holdnál és rögtön irány a Föld vissza) és csak orbit MFD-t használok, a többit szemmel lövöm beeee :P (persze a Marsa már mûszerrel megyek)
ja és a SpaceShipOne-nal is repültem már vagy 50-szer :)
Én Marsra is csak az orbit MFD segítségével repültem, meg merkúrhoz, meg vénuszhoz is, mert csak az orbit mfd-t tudom használni :) jameg azt a map vagymi mfd-t, ami a légkörben való tájékozódáshoz jó.
Én az Apollo programot repülgetem. Interplanetary MFD-t használok, az nagyon bejött, 1xû a kezelése is, csak az AutoBurn funkcióját nem használom, az túl egyszerû lenne, kézzel "égetek", követve a vektort.
A holdkomppal való mozgás külön érdekes. Amikor elõször le akartam szállni, hiába fékeztem, mindig csak nõtt a pálya... Aztán rájöttem, hogy csak hover hajtómûvem van, és a megfelelõ pozícióhoz kellene pitch-elni 90 fokot...Egybõl jó lett.
Ha írnék egy tutorial-t az Apollo-s küldetésekrõl, érdekelne valakit?
na jó, az, hogy a Holdra orbit MFD-vel megyek, nem jelenti azt , hogy más MFD-hez nem értek :) interplanetáris repülésekhez TransX-ot használok, NA azt az MFD-t beállítani nem egy leányálom, de legalább telibe találom a megcélzott bolygót. az IMFD-t is megcsekkolom valamikor, mert aszondják, hogy egyszerûbb használni. amen
engem viszont érdekelne egy Apollo-s tutorial, érdekeljen mást is! :D
Hol a rákba lehet ebbe a transx mfd-ben beállítani a célbolygót?
Már mindegy, abbahagytam a játékot, túl bugos, valahogy nem jön be az hogy ha felgyorsítok 1000x-es idõre akkor a stabil pályáról 1pillanat felgyorsul az ûrhajó és kirepül a fracnba, 0%-os tolóerõvel...
Néha "elromlik" benne a Naprendszer. Nekem holdutazás alatt volt olyan, hogy egyszer csak hibát írt az IMFD-azután a holdkomp+apollo ott volt a hold felszínén...
Szerencsére ritka az ilyen bug, én már elrepültem a Neptun-ra meg vissza, mindenféle gond nélkül, pedig ott max idõgyorsítás kellett, sokáig... Így is 2002-ben indultam és a játék szerint 2042-ben tértem vissza. Kicsit megõszültek a pilóták...
Indíts egy küldetést, pl. a a Delta Glider Docked at ISS megteszi.
1. SHIFT+I -vel kapcsolod be az IMFD-t. Célszerû mindkét panelen beállítani. 2. SHIFT+F-el jutsz a fõmenüjébe. Itt az OpMode-ot a SHIFT+I-vel állítsd Shared-re, a Burntiming-et SHIFT+P-vel Precise-re
3. A jobb oldalt vannak az IMFD programjai. Ezek közül a SHIFT+1,2,.. értelemszerûen lehet választani. Cél a Mars, tehát SHIFT+3-al a Course programot válaszd ki. Az Interplanetary Course-ban vagyunk. A jobb oldalt Prev (SHIFT+1) Nxt (SHIFT+2) Set (SHIFT+3) gombok. Mozogni a Prev-el és a Nxt-el lehet a menüpontok között, egy pontot kiválasztani pedig a Set-el. Ráállsz az Off-Plane Intercept-re , majd Set
4. SHIFT+T vel választasz célpontot, beírod: MARS
5. Megjelenik zölddel a jelenlegi pályád, naranccsal a célpont pályája, szürkéssel pedig a transzfer pálya. Látsz fölül kiírva ilyeneket: Tej, MJD, Tin, MJD. Alul pedig: escape vektor. Az escape vektor értékét meg kell próbálni a legkisebb-re állítani. Tedd a következõt: a Nxt-vel rámész a Tin alatti MJD-re, majd a +-al (SHIFT+3) vagy a -al (SHIFT+4) állítasz rajta, addig, amíg el nem éred a legkisebb escape vektor értéket.
6. Visszamegyünk a fõmenübe SHIFT+F-el.Itt az Orbit-Eject programba kell menni (SHIFT+2).
7.Menj rá a Higher Orbit pontra, majd a +-al (SHIFT+3) állítsd át Course-ra.
8. Nézzünk szét egy kicsit. Ami fontos itt: EIn:Ez mutatja, hogy a jelenlegi pályánk mekkora szöget zár be a szökési pályával. Ha ez nagyobb mint 1 fok, akkor világít a Bad Plane felirat. Semmi gond, így is lehet menni követve a Burning Vector-t, de lehet, hogy beleállunk a Földbe... Prograde gyorsítással szeretnénk meglépni a Földtõl. Ehhez módosítani kell a pályánk szögét.
9. Állítsd a hajót +Normal pozícióba. Ha beállt a hajó, akkor indítsd be a fõ hajtómûveket, 100%-on. Figyeld az EIn értékét, csökkennie kell. Addig égesd a motorokat, amíg az EIn 0 fok (vagy majdnem annyi) lesz. 0 fok alatt eltûnik a Bad Plane felirat.
10. A Course alatt látsz egy Realtime feliratot. Menj rá a Nxt-vel, vagy a Prv-vel, és a +-al (SHIFT+3) állítsd át Pro-Grade-ra.
11. Két fontos értékre kell figyelni: TtB: mutatja, hogy mennyi idõ van a hajtómûvek begyújtásáig. BT: mutatja, hogy mennyi ideig kell égetni a hajtómûvet a Marshoz vezetõ pályára álláshoz. Ez most lényegesen kisebb, mint a pályaszög módosítás elõtt. Van utána egy PG felirat is, tehát az égetést Prograde pozícióban (Õ gomb) kell csinálni.
12. Kivárod, amíg letelik az idõ, de még a gyújtási idõ letelte elõtt állítsd a hajót Prograde-ba.
13.Amikot a TtB eléri a nullát, a hajtómûveket 100%-ra.
14. Az égetést kihasználhatod arra, hogy a másik panelen beállítod az IMFD térképét. SHIFT-1-el kiválasztod a Map-ot. SHIFT-T-vel beállítod célnak a Mars-ot. SHIFT-1-el pedig a térkép középpontjának a Napot (Sun).
15. Ha a a BT eléri a 0-t, vagy növekedni kezd, állítsd le a hajtómûveket. Marsra vezetõ pályán vagy!
16. Amikor a hajó pozícióját jelképezõ vonal eléri a fehér vonalat az Orbit-Eject-nél, kapsz majd egy Have a nice voyage! feliratot. Megszöktél a Föld gravitációs terébõl.
Folytatása következik, csak most mennem kell.
És honnan is lehet az imfd-t letölteni? :) Amúgy eddig eléggé bonyolultnak tûnik, bár jáccogatok pár eléggé élethû repülõszimulátorral, de ott sincsenek ilyen bonyolult állítások :) Amúgy a pro grade, retro grade, orbit normal (+), orbit normal (-) pontosan mire valók? Arra rájöttem, hogy a pro grade a pálya irányába áll gyorsításhoz, a retro pedig ennek az ellenkezõje, de ezenkívül van még funkciója, nameg az orbit normal-ok mire jók?
az orbit normal (+) és orbit antinormal (-) akkor kell, amikor a pálya hajlásszögét akarod változtatni. ha például pontosan az egyenlítõ felett keringesz és elhatározod, hogy te a sarkok felett akarsz keringeni, ahhoz 90 fokkal el kell "dönteni" a pályádat az aktuálishoz képest valamelyik irányba attól függõen, hogy dél-észak vagy észak-dél irányba akarsz keringeni pl.
Így van, a pálya szögét lehet változtatni vele. Akkor kell, amikor randevúzni kell egy ûrállomással, vagy amikor túl nagy a különbség az ûrhajó pályája, és a megcélzott bolygóhoz vezetõ pálya között.
Lehet valahogy resetelni az imfd-t? Mert néhány beállítást csak induláskor lehet módosítani, ha beállítottam akkor utána már nem.
Ja amúgy amit leírtál a kipróbáltam. De a holdról szálltam fel, majd a Course orbit insertel mfd-vel, egy szép holdkörüli pályára álltam. Aztán elindítottam az Interplanetrary Course MFD-t, kiválasztottam az off plane interceptet. Kiválasztom a célpontot, most a földet, oké TGT és az src is a föld, így állítja be. Ha src-nek a holdat állítom, hibát jelez, hogy nem vagyok pályán, pedig vagyok, ha az ûrhajót állítom src-nek, akkor meg el kell hagynom a hold hatáskörzetét hibát ír. És nem jelenik meg semmien pálya, csak a holdkörüli pályát mutatja, kék vonal, meg a narancssárga fedik egymást. Vagy ezt csak földrõl indulva lehet használni?
Nna, pont belehúztál. A Holdról a Földre pont máshogyan kell visszatérni, ott nem jó az off-plane vagy a planar intercept. Ilyenkor egy egyszerû Lower Orbit kell.
Azt javaslom, hogy elõször olyan bolygókra repülj, amelyek a Nap körül keringenek. Ez a legegyszerûbb. Off-plane Intercept, félúton ha kell, akkor pályamódosítás, Planet Approach, végül Orbit Insert.
Ha egy bolygó holdjáról akarsz a bolygóhoz visszarepülni, akkor Lower Orbit.
A te leírásoddal kezdve, aztán egy angol leírással folytatva sikerült eljutnom a jupiterre, tökéletes repüléssel, és pályára állással, játéban 1 év 6 hónap alatt :) ami nekem kicsit kevésnek tûnik :)
Kipróbáltam ezt az IMFD dolgot. Nos elég negatívak a tapasztalataim. Követtem Razgon leírását, de nem jutok a mars közelébe. Bejátszom az EIn-t 0-ra. Kivárom a Ttb-t. égetem a hmûveket a burning time végig, de a pályám nem elég "magas" ahhoz, hogy elérje a marsot. Szóval map módban a pályán a marsi pálya közelébe se kerül. Már vagy a 10. sikertelen kísérleten vagyok túl. Különféle scenariokból indulva. De az eredmény mindig ugyna az... Any Idea?
Nemis írta le az összes lépést Razgon, még ezután is kell állítgatni. ott vannak az imfd letöltés mellett a linkek az angol nyelvû teljes tutorialhoz.
Nos tényleg... De elvileg azzal amit leírt, már a marshoz kéne jutnom. még se jutok. :-) Várom a folytatást. Jobb ez az IMFD, a többi ilyen cuccnál. :-Ö
Ha eljutottál odáig, hogy have a nice voyage! akkor visszakapcsolod course mfd-re, maradjon off plane intercepten, és src-nek írj be egy x-et, ekkor a te ûrhajót lesz az src-ben. Aztán gyorsitasz ahogy írja, vagy autoburn, és mész tovább. A PeT írja a célbolygótól való távolságodat. Aztán kb az út felénél, vagy ahogy érzed, csinálsz pár pályakorrekciót. Amikor a PeT 100k körül van, lépj ki az off-plane intercepbõl, és állítsd át planet approach-ra. A REF-et állítsd a célbolygóra. Aztán ott van egy ilyen hogy EqI ez azt jelenti, hogy hova érkezzél, fokokban, 90 fok az egyik sarok fölött fogsz áthaladni, PeA pedig a bolyóhoz a legkisebb magasság a bolygótó, ez legyen mondjuk 100k (ha pályára is álsz, akkor ilyen magasan fogsz keringeni). Aztán égeted a hajtómûveket, ahogy írja, itt is finomíthatsz menet közben. elvileg a pályarajz azt mutatja, hogy elhaladsz a bolygó mellett, de ha pályára akarsz állni, akkor a bolygóhoz legközelebbi pont elõtt még átállítod orbit insertre. Itt már nem kell semmit csinálni, a legközelebbi pont elõtt valamivel kell elkezdeni égetni, és a legközelebbi ponton kell befejezni, ha jól csinálod, pályán vagy. aztán hogy leszálljál a base approach -al kell ügyeskedni, de azt én már nemtudom hogy. De belépni a légkörbe manuálisan is lehet akár a sima mappal.
Köszi! MAjd ha eljutok odáig hasznosítom az infódat. :-) A have a nice voyage felirat eddig is megjelent. :-) Most nekirugaszkodtam újra. Asszem tudom mi volt a hiba a korábbi startoknál, ami betudható lenne akár programhibának is, mert vmiért (nálam legalábbis) nem mindíg követi panel nélküli nézetben az MFD, a panel nézetben beállított dolgokat. Így a amikor átállítottam a higher orbitot Course-ra, nem minden nézetben változott a dolog. Ezért nem jutottam el eddig a mars magasságáig. De most már a Map módban is látszik, hogy eljutok odáig. kérdés mennyire lesz közel akkor a mars. :-)
Most a jupiter körül keringek, hogy tudnék eljutni, mondjuk az Europa körüli pályára? Mert Higher orbittal egy szépnagy pályát mutat, aminek köze nincs a Europahoz
Nos a PeT ahogy nézem nem távolság, hanem idõ, mégpedig Time to Periapsis. A pályakorrekciót fingom sincs mi alapján kéne végrehajtani. Anyni biztos, hogy nagyon mellélõ a marsnak. Egés pontosan most 974000 km-re fogok elszáguldani tõle. Ami elég nagy. Szal szükség lenne a korrekcióra, csak éppen nem tom mi alapján. Mert szemre még menne is, de azért lássuk be, az nem túl professional megoldás.
Örömmel látom, hogy zajlik az élet. Úgy látom, Sanyix beletanult az IMFD-be.
Papírzacsi! Akkor módosíts a pályán, amikor nagyjából félúton vagy. Utána már a pályád a megcélzott bolygó közvetlen közelében lesz. Ha mégsem akkor megint korrigálsz, addig, amíg a pálya jó nem lesz.
Után már csak az Planet Approach-nál kell korrekciókat végezni, hogy megfelelõ "közelségbõl" lehessen a fékezést elkezdeni.
Oké, ezt vágom, de arról tdnál picit mesélni, hogy félúton mi alapján végezzem a pályakorrekciót? mert az a helyzet, hogy per pill csak vaktában tudom végrehajtani, megérzésbõl. De mint mondtam ,ez nem profi megoldás.Én pedig arra lennék kíváncsi.
Az Off-Plane Intercept-re váltasz. Nézed, hogy mennyi az égési idõ (BT). Ahogy az ûrhajó eltér az ideális pályától, úgy nõ BT. SHIFT-I vel átváltasz a második gombsorra. Itt a legfelsõ a BV (Burning Vector). SHIFT-1-el átváltasz rá. Egy keresztet fogsz látni, ez a Burning Vector A BV-t középre állítod, majd begyújtod a hajtómûveket, és addig égeted õket, amíg a BT megint 0 közelébe kerül. Ennyi.
Ha a PET 100k körüli, akkor váltani kell a Planet Approach-ra. EqI a kívánt szög a bolygó egyenlítõjéhez képest, PeA a periapsis pont magassága a felszíntõl. Ezeket kell állítani. A PeA-t 150-500k körülire szoktam állítani. Beállítás után látod az égési idõt. Váltasz a Burning Vectorra, középre állítod, égetés. Pet 50k körül ismét, Pet 20k körül szoktam az utolsót csinálni.
Utána váltasz az Orbit Insert-re. Itt nem kell semmit állítanod. Látod hogy mennyi idõ van még hátra a fékezés kezdetéig (TtB), és látod a fékezési idõt (BT). A fékezési idõ után látod zárójelben az RG betûket, ez azt jelenti, hogy Retrograd pozícióban kell égetni a hajtómûveket. 500k TtB körül Retrograd-ba állsz, amikor a TtB-ra vált, akkor hajtómûvek 100%-ra. BT kezd csökkenni, és látod majd, ahogyan a pályád szépen a bolygó köré görbül. Nem muszály megvárni, amíg a BT 0 lesz, ha úgy gondolod, hogy a pálya már jó a bolygó körül, akkor kikapcsolod a hajtómûveket. Akkor is ki kell kapcsolni, ha a BT nem 0, de elkezd növekedni. Nagyjából ennyi.
Hát ez egy NULLA szimuláció a légkörben :) összevissza ficánkol a gép, megpróbáltam leszállni a marson lévõ bázisra már a közelébe is értem, elég unalmas volt a géppel küzdeni, hogy a levegõben maradjon úgyhogy felgyorsítottam az idõt, és vége leért a földre végig pattogott. Szóval nagyon gáz magasságot is úgy sikerült tartanom, hogy 1km meg 8km magasság között ingáztam. Semmi autopilóta a legkörben, de legalább egy repülési magasság tartó automatika lenne. Ráadásul a az imfd base approach mfd használtam, be is állítottam a re-entry-t de nagyon nem bázis közelében értem a légkörbe. A másik gond az volt hogy sehogysem akart lassulni a gép 8km magasan a mars fölött sem! Úgyhogy retro hajtómûvel lassítottam, de azis elégé gyengén lassított 100%-on. Aztán 1500k sebességnél hirtelen elkezdett lassul ugyanazon a magasságon amin elõbb alig lassult.
A légköri szimuláció tényleg nem az erõssége a programnak. Én nem is szoktam megpróbálni bázisra leszállni, csak leszállok a felszínen, és le van tudva.
A lassítás sem tökéletes, ha retrográdban lassítok, akkor elvileg el kellene fogynia a vízszintes sebességnek teljesen, de ez nem mindig sikerül.
Ezeken a hibákon azonban szerintem felül lehet emelkedni. Talán majd a következõ verzióban már ez is meg lesz oldva.
Hogyan kell geostacionárius pályára állni? Mert én a base aproach orbit insert menüpontjával felmentem 35.765M magasságba, majd az orbital manüpont circularize részével körpályára álltam. De ígysem a kívánt földrész fölött "álltam".
Na delta gliderrel pályára álltam a hold körül, a magasság 3,2 km és 500 méter között mozog :DDDDDDDD nagyon komoly 1400 m/s sebességgel átszáguldani brighton beach felett pár méterrel :D
Üdv!
Tud valaki errõl az oldalról valamit? Hogy mikor frissült utoljára, és hogy mikor nyílt meg? Írtam két napja mail-t az oldalon látható címre, de még nem válaszolt az illetõ.
Na végre nagy nehezen imfd planar intercept-el, meg orbital find targettel, és velocity match-al beállni az iss mellé, 250 méterre vagyok tõle, de de tudok dokkolni. Az a dock mfd-t meg nem értem ott az a nyíl hogy elvileg merre kéne rcs-el irányt váltani, de ha arra nyomom a nyilakat akkor ez a sárga nyíl 90 fokkal mindíg elfordul, és nemtudok igazán közelebb kerülni a dokkolóhelyhez. A zavaró hogy azt sem tudom hogy melyik dokkoló hely amit kiválasztottam (szóval én nem látom hogy melyik), csak a dock mfd szerint tudok tájékozódni. Amúgy beírtam targetnek hogy ISS 1 de azt nem tudom ez melyik dokkhely.
Na má sikerült dokkolni, manuálisan mfd-nélkül, csak látásra :) úgy könnyebb. De az ûrállomáshoz közel kerülni viszont nem könnyû :( most úgy sikerült, hogy felmentem az iss pályájára, bekapcsoltam a level horizont aztán egy magasság tartást hover hajtómûvekkel, és jól lelassítottam, aztán beért az iss, de ez meg nem valami szép megoldás :(
A Dock-MFD-hez annyit, hogy az ISS TGT-ként való megadásakor nem választottál dockportot, azt az ISS el fogja dönteni, hogy ha több szabad portja van, Te melyiket kapod (Talán véletlenszerû, de elvileg nem szoktak Nappal szembe repülni dokkoláskor, ha jól tudom, szóval lehet, hogy gondoltak erre is) mikor dokkolási engedélyt kérsz. Hogy melyiket kaptad, azt abból látod, a mûszereken kívül, hogy a HUD-on zöld téglalapok mutatják a helyes megközelítési utat "approach path". Az út egyik vége az ûrben, másik a dokkapunál van. Ezt, ha jól emlékszem csak belsõ nézetben és csak a HUD-on lehetet látni. Gondolom, az történhetett, hogy olyan dokkot kaptál, amivel pont átellenben is van kapu az ISS-en. Ezesetben a mûszer látszólag butaságokat mutat, de jobban meg kell vizsgálni, mit látsz rajtuk. A sárga nyilacska egyébként nem azt mutatja, amit mondtál... Egészen pontosan az érintõ irényú sebességet, azaz a dokkhoz képesti sebességvektornak az egyik összetevõjének nagyságát, ha olyan két vektorra bontjuk a vektort, hogy: A dokkapu a viszonyítási pontunk és egy gömb középpontja, aminek egyik pontja a hajónk (vagy annak dokkapuja). Az egyik vektorunk a hajónkhoz húzott sugár-irányó (radiális összetevõ), a másik pedig a gömböt kell, hogy érintse (tangenciális, vagy érintõirányú összetevõ). Az utóbbinak nagyságát mutatja a sárga nyíl egy (VIGYÁZAT, nem lineáris!!!) logaritmikus skálán. Ha a piros nyílheggyel van problémád, akkor, ha jól emlékszem, az csak hossztengely szerinti ("csûrésel" korrigálható) szögeltérést mutat, tehát nem sok vizet zavar, forgó állomásoknál érdekes, mint az OB-1. Ha a megközelítéssel vannak gondjaid, akkor szerintem próbáld ki a HUD-nak a "Dock" módját, nagyon hasznos, tényleg! Ha pedig pályakorrekcióknál van gonodod, akkor egy következõ levében tudok segíteni, mert mostanában ilyesmiket számolgatok, mert magam is szeretnék pontosabb lenni:). Ugye Neked is az a gondod, hogy már egy síkban vagy az ISS-szel (Align Orbit), sikerült ugyanolyan magasságú és ugyanolyan "alakú" pályára kerülni, de le vagy maradva, vagy elõtte jársz. Na erre van megoldás. Ha repülsz egy ellipszispályát... Ha érdekel, folyt köv.
Amúgy, gonodlom, mindenki ismeri, de írok ide néhány linket, add-on-t, stb-t:D - Go Play in Space Egy nagyon szép és érthetõ könyv Orbiterhez - OrbitHangar; SpaceSimMods Ha kellenek hajók, bolygók, repülõk, helikopterek, vagy ha pl repkednénk a 2001 ûrodüsszeia, vagy a Csillagok háborúja legendás hajóival:D (Utóbbiakkal úgy, ahogy azok a filmben soha... Reálisan :D)
Igen, ez itt tényleg a Buran!!!
Hát én dock mfd-t próbáltam, hát nagyon gáz, ha méterekre voltam az ûrállomástól még akkor is azt írta hogy túl messze vagyok :) Aztán visszaálltam imfd-re, aztán tangential transferrel közlekedek az ûrállomások között. Mondjuk az OB-1-en nemtudok dokkolni, mert eléggé furcsán mozog, sztem nem pont a dokkolóhelyen van a forgástengelye, mert eléggé ficánkol a cucc :) amúgy én addig használok mûszereket amíg az ûrállomás közelébe érek, utána csak a dock mfd sebességmérõjét használom (mivel dokkolóhelyet nem tudok megadni neki, mert fogalmam sincs melyik melyik. Szóval a legszimpatikusabb helyre dokkolok :)
Ha valaki tud írhatna egy kis leírást hogy az imfd-vel hogy lehet gravitációs hintamanõvereket végrehajtani, hogy kell beállítani, mert távoli bolygókra, a sima planar, meg off plane transfer eléggé lassúcska.
Kétfajta jel van az ISS-hez. Az egyik az XPDR. Ez egy nagy távolságú irányadó (4-500km). Enne az ûrállomás közepe a nullpontja. A másik az IDS.A dokkolóhelyek irányadója (10-12km). Ez minden dokkolónak külön-külön van.
F4 billenytû->Object info->Vessel->ISS Itt kiad egy ablakot amin minden lényeges adat rajta van. Az XPDR és az IDS frekvenciák kellenek belõle. A dokkoláshoz be kell állítani az IDS frekvenciát a COM/NAV MFD-n. A HUD Dock módja mindig a COM/NAV panel NAV1-es beállításából dolgozik. Ha a COM/NAV MFD NAV1-helyén váltogatod a dokkolók IDS frekvenciáit akkor a HUD-on megjelenõ ablaksor a kiválasztott dokkoló szerint változik.
El kell vinni a járgányt az ablaksor ûrbeli végére majd "megállni" az ISS hez képest a retróval és az RCS LIN módot használva. RCS ROT-al nagyjából irányba fordulni. Innentõl jön a Dock MFD jeleinek a középre látszása. Az X alakú jelet forgatással középre kell állítani, ekkor jelenik meg oldalt egy kis nyíl, ezt a kör alakú kijelzõ tetejére kell forgatni( fehér lesz ha jó). Ekkor RCS LIN-el meg lehet indulni a dokkoló felé, közben a vízszintes szálkeresztet középre kell hozni és ott kell tartani. Az utolsó két méteren én 0.1m/s ra szoktam visszavenni a közelítést. A jel középen tartásában ilyenkor az RCS ccsökkentett módja segít amit úgy lehet használni hogy manõverezés közben le kell nyomni a CTRL-billentyût is.
A transx sztem nem való semmire, az egy kaki, legalábbis én semmire nem tudtam még használni (nem ír semmit hogy mit csináljak, és mikor, ha állítgatom max pár lényegtelen infot mutat, meg pályarajot) :) imfd tud mindent, csak azt kéne tudnom, hogy hogy kéne beállítani hintamanõverhez.
Na már megint bajom volt az iss-re kapcsolódással, merthogy az imfd-ben a tangetial transfer összevissza hülyeségeket csinált. Beállítottam ahogy szoktam és 2.456M-re elvétette az iss-t, máskor meg telibe találja. Mind1, elkezdtem próbálni máshogy. Align planes mfd segítségével beálltam az iss keringési síkjába, aztán átváltottam Sync orbit mfd-re. Ezt sem használtam még, de rájöttem, hogy ha a DLan 0fok-on van akkor kell egy gyorsítás pro grade-ben, és akkor elkezdek az iss-hez közeledni. Csakhogy ez a gyorsítás csak saccra ment(pár másodperc volt csak), mert nemtudom hogy honnan lehetne tudni, hogy mennyit kell. Mindenesetre 8 km-re kötöttem ki az iss-tõl, innen már látásból rárepültem az iss-re és dokkoltam.
csaztok. csak azt szeretnem meglkerdezni, hogy hol talalok magyar kezikonyvet a programhoz, mert mar az elso palyat sem tom vegigvinni(Cheklist/1:Mission 1 : DG to Iss).meg az azutan jovoket sem.es csak a cheklist-es scenarional van help , amit nem ertek, mert szakszavakkal van tele.Es ha nem tanulom meg az elso 3-4 palyat vegigvinni a tobbit sem tudom majd.Tehat megkosszonnem, ha valaki tudna mondani egy helyet ahol van magyar help hozza.
Hát magyar leírás nincs :( csak angol leírás van a játék könyvtárában valahol, egy pdf fálj. Amúgy felszállás, és ISS-re dokkolás az nem pont a legkönnyebb küldetés, sõt inkább a leg nehezebb :)
senki sem forditotta le eddig a help menut, vagy valamit.nemhivatalosan?
rakerestem a harom magyaritas oldalon, de nincsen. a magyar wikipedian sincs, de az angolon igen. azt sem tudtam elintezni, hogy az atlantis karjat rategyem a huble izeire. kicsit nehez.
Hát az ûrrepülés nem egyszerû dolog, hónapokig is tarthat amíg belejössz, és mint minden szimulátornál szükséges valamennyi angol tudás. Az ûrrepülésben használt angol szakszavakra ajánlom a wikipedia-t ott sokmindent megtalálsz, és mondjuk valamilyen netes angol magyar szótárt. Hoppá közben megújult ez a magyar orbiter oldal, lehet belõle valami :) van ismertetõ is, és gondolom még bõvülni fog, bár nekem az ismertetõben szövegként jelenik meg a html kód :\
tevdetem es csalodtam ebben a lapban. elolvastam a cikkeket, csak leirasok. azt se mondja el hogy hogy menjunk el pl a holdra.
Nem tûnt fel, hogy most indult az oldal? Valószínûleg bõvülni fog. Amúgy ha ebben a topicban visszaolvasol akkor találhatsz pár hasznos dolgot, nagyjából le van írva a marsra, holdra utazás menete, és az iss-re dokkolás is.
Türelem kell ehhez a szimulátorhoz. Meg kell tanulni, de aztán viszont nagyon élvezetes. Én az IMFD-t használom, amikor más bolygókhoz repülök, az a legegyszerûbb (számomra). A TransX-et képtelen voltam megérteni, még úgy is, hogy az IMFD-vel már repkedtem visszafelé..
Egyedül a holdról való visszatérés volt kócos az IMFD-vel, de aztán olvastam egy leírást, hogy LOWER ORBIT-al pofonegyszerûen meg lehet oldani, és tényleg.
Elõtte is sikerült visszatérni a holdról, meg a légkörrõl lepattanni is..:(
De így tényleg, mint a nagyok..
A holdraszállás egyébként nem olyan nehéz.
1. Felszállás, föld körüli pályára állás 2. Gyorsítás, és a hold felé vezetõ pályára állás. 3. Holdkompp kiszedése, dokkolás a holdkomppal (ha Apollo-val csinálja valaki). 4. Fékezés, hold körüli pályára állás. 5. Leszállás a holdkomppal (ez kemény, nehéz elérni, hogy ne legyen vízszintes sebesség leszálláskor) 6. Felszállás a holdról. 7. Randevú az Apollo-val ez az ami kõkemény. 8. Gyorsítás a föld felé 9. A légkörbe való visszatérés elõtt a mûszaki egység leválasztása.
Egyébként a randevú sem vészes, csak meg kell érteni a lényegét.
A lényeg az, hogy a céllal közel azonos pályán legyünk. Utána a pályát úgy kell módosítani, hogy a céllal azonos idõben közel azonos helyen legyünk. Alacsonyabb pályán gyorsabb a keringés, magasabb pályán lassabb. Be lehet úgy lõni a pályát, hogy adott helyen és idõben közel legyünk a célhoz. Akkor pedig megszüntetjük a cél és a közöttünk levõ sebességkülönbséget, majd szépen odamanõverezünk a célhoz.
Sziasztok Most hallottam elõször errõl a szimulátorról. Mikori játék? Hogy tudok hozzájutni? És valóban ez a legjobb ûrrepülõ szim.?
Jelenlegi verzió 2005-ös, és nem ismerek ennél jobb ûrhajó szimulátort.
Köszönöm! Már nagy izgalommal töltöm is, mivel ha jól láttam ingyenes!!!
Én általában delta gliderrel repülök (múltkor próbáltam sts-el is, de pályára állás után hibát okozott a játék :\), a felszállás pályára állás, iss-re dokkolás, holdhoz repülés, brighton beach-en leszállás már egész rutinosan megy. Múltkor nyomtam egy cape canaveralról felszállás, iss-re dokkolás, majd dokkolás a hold körül az ob-1 ûrállomásra, aztán leszállás brighton beachen, aztán át a mars körüli pályára, leszállás a phobos bázisra(mod), utána belépés a mars légkörébe, leszállás a marineris bázison(ezis mod), aztán felszállás, irány a föld, légkörbe belépés, leszállás a spaceport amazonián(ezis mod) körutat :) És teljesen simán ment minden, szóval csak gyakorolni kell, és megy a dolog.
Érdemes körülnézni a modoknál, pl az outer planets mod, meg a nagy felbontású föld és hold textúrák, nagyon állattá teszik a látványt az ûrbõl, bár a gépigényt és a játék betöltésének idejét is növelik. Itt van az orbiteres képgalériám :)
Gyönyörûek! Ha felteszem a 050216-os Patch-et akkor ilyen szép lesz a game? Vagy másik mod-ra gondolsz?
Letöltöttem, kicsomagoltam minden egy mappán belül, aztán a mappán belül kicsomagoltam a patch-et, felülírva a régi file-okat. Inditom, az inditopanelen viszont nem engedi a Launch Orbiter-t!!!
Válassz ki egy scenariot, és máris mûködni fog a gomb.
Mûkszik! Már csak valami magyar nyelvû használati utasítás kéne, mert olyan érzésem van, mintha egy 7 éves gyermeknek az írás-olvasás órája helyett asztrofizikát kéne a gyakorlatban használnia :D
Nem, nem patchtól lesz szebb, hanem különbõzõ modoktól. A legtöbb mod orbiter mappába másolós, de van amit máshogy kell telepíteni, és van amihez szükséges más mod is, a readme-t mindíg olvasd el, mert könnyû mûködésképtelenné tenni a játékot ha elrontasz valamit, és akkor telepítheted újra. Ezeken keresgélhetsz: http://www.orbithangar.com/ http://www.spacesimmods.com/index.asp
Köszönöm! A nem baj, hogy ugy telepitettem, hogy egy mappában kicsomagoltam az összes zip állományt. Azután ugyanebben a mappában kicsomagoltam a legujabb Patch-et, felülírva néhány könyvtárat?
Nem, úgy kell. Amúgy minden le van írva a readme-ben. Vagy az orbiter könyvtárán belül található doc könyvtárban lévõ orbiter.pdf fájlban.
mellesleg nem igazán tudok rájönni hogyan ülhetek be egy NASA ûrsiklóban és szállhatok fel, mert csak mindenféle ûrben lévõ biszbaszt mutat, meg egy nem létezõ ûrrepülõt
Ja amúgy van gy problémám az orbiterrel, hogy ha bekapcsolom az élsimítást, néha néha fehéren felvillan a kép, és nagyon zavaró tud lenni, mellesleg ez a dolog csak az orbiterben jön elõ, máshol nem. Esetleg nem tud rá valaki valami megoldást?
Szerencsére találtam egy magyar oldalt, ami leírja a program mûködtetését és irányítását. Már kimentem a világûrbe és le is szálltam. Egy nagyon fontos dologra azonban kitérnék. Ha annyira a valósághûségen volt a hangsully, akkor miért olyan módon jutunk ki a világûrbe, ahogyan ma még nem vagyunk képesek? A gép is egy furcsa, nem létezõ vadászgéphibrid-re sikeredett. Én azért valós grafikai szimulációt is várta. Na jó, összetett meg eléggé fizikális az tény, de én akkor is többet vártam. Van még másfél ûrhajó szim, ami jó is?
Nem mintha fikázni akarnám a progit, mert ennél jobbat még nem találtam. Hogy õszinte legyek egyáltalán nem találtam ûrszimulátort másikat. De az akkor sem tud nyugton hagyni, hogy miért nem a hagyományos módon szállunk fel az Orbit-ban, mint ahogy azt a NASA Discovery ûrsiklója is teszi állandóan. Áhh ez a vadászrepülõ szerû csak elrontotta a lelkesedésem.
Vannak ûrsiklós küldetések (a játék oldalán se véletlenül vannak a játékból ûrsiklós képek) amúgy, csak körül kéne nézni, és azt kiválasztani. Amúgy az a furcsa "vadászgéphibrid" nem is olyan furcsa dolog, teljesen logikus alapjai vannak, ilyesmi lesz a jövõ ûrrepülõgépe, sõt már lehetne is ha a nasa nem ragaszkodna a elavult ûrsiklóihoz, meg a kiforrott de régi technológiáihoz(apollo új néven CEV). Amúgy egy vadászrepülõn fegyverzet van, a delta glideren nincs semmien fegyverzet, tehát nem vadászrepülõ(ennyierõvel az ûrsiklókat is nevezhetnénk vadászrepülõknek, kb ugyanannyi köze van a vadászrepülõhöz, mint a delta glidernek). Amúgy a delta gliderrel kell megtanulni repülni elõször, aztán jöhetnek az ûrsiklók, meg mondjuk az apollo-k, merthogy ezeknél már nagyon kell spórolni az üzemanyaggal, nem lehet hibázni, delta gliderrel még lehet.
Kicsit jobban körbe kéne nézni a progiban, hogy mik vannak...
Ha az orbiterben csak valós gépek lennének, akkor asszem pár mûhold fellövésén, és az ISS-re utazáson kívül nem sok mindent csinálnánk. A deltaglidernek elég "futurisztikus" paraméterei vannak ,de ez elengedhetetlen ahhoz a rugalamssághoz, ami szüséges az ide-oda utazáshoz a naprendszerben. Szóval ha nálad elrontja a lelkesedést, akkor benned a hiba.
Vannak benne valós cuccok, és (még) nem valósak is.
Ha csak a létezõt tartod valamire, akkor ûrsikló, Szojuz, Apollo ûrhajók is vannak hozzá. A teljes Apollo program letölthetõ hozzá.