Fikázza a fene... információt gyûjtöttem. Mostanában annyi játék jön ki, meg még MMO-zok is, meg kell válogatni mibe öli az ember az idejét. A leghitelesebb infó pedig attól jön, aki játszik a játékkal :)
Az a "gondom" hogy amit leirtál (nagy létszám, nagy térkép) az megvolt a Sudden 1-2ben. Nekem egy új 3Ds motor, egy kis grafikai tuning önmagában kevés hogy megint leüljek egy játékhoz, kell valami plusssz.
...hát kinek mi az érdekes. Számomra mindenképen érdekes, mivel a sud volt a 2. vh-s rts-ek elsõ darabja. Nagyjából az Officer-el van egy kategóriában, de az még sajnos csak orosz nyelven jelent meg, angolul nem. Ilyen hatalmas térképek nincsenek egyik játékban sem (2. vh-s rts-ekrõl beszélek természetesen). Nagyobbak még a Combat Mission sorozat térképeinél is. Hatalmas öldöklõ kûzdelem a térkép több pontján is és rengeteg egység ami lehet elõny és hátrány is. Elõny mert a többi rts-ben általában kevés egység van, viszont egyáltalán nem könnyû ezt a tengernyi egységet irányítani. Mondjuk megfigyelhetõ némi önállóság is. Például a katonák maguktól elfoglalják a megüresedett páncéltörõ és légvédelmi ágyúkat és használják is egybõl. Azt nem tudtam megfigyelni, hogy ezt csak akkor teszik, ha egy tank jön, vagy gyalogsági támadás esetén is elfoglalják, vagy esetleg akkor is elfoglalják ha nincsenek támadás alatt. Mind a 3 kiadott demóval játszottam, de egyiket sem toltam végig. Az elsõ játszhatatlanul lassú volt még az erõmûveken is. A másodiknál egyszerûen elfogytak a katonáim, a harmadiknál pedig felmorzsolt a túlerõ, bár ott tettem egy újabb próbát és jobb a helyzetem mint elsõre, de érzem, hogy megint csak le fog gyûrni a túlerõ.
Ez tipikusan egy olyan játék, amely egy próbát mindenképpen megér és ha teszik akkor lehet tolni, viszont ha nem tetszik, akkor nem illik fikázni :-)
Axon, van ebben az új részben olyan feature, amiben esetleg kiemelkedik a rengeteg 2VHs RTS közül? Szóval azon kivül, hogy ez a korszakalkodó Sudden Strike 1 nevét örökölte, raktak bele valami érdekeset?
Tegnap este kicsit komolyabban berepültem a demot. A Sziciliai partraszállás volt feldolgozva a pályán. Azt elsõre elmondhatom, hogy egy másodpercnyi szünete sincs az embernek, gyakorlatilag folyamatos harc dúl mindenütt. És sajnos nekem ezzel a mindenüttel van gondom, ugyanis mégcsak nem is kétfrontos háborút kell vívni, hanem sokfrontost. Nem tudsz egyetlen helyre komcentrálni, védelmet rendezgetni, támadást levezényelni, mert ordenáré harc van mindenütt. Ami a fõ problémám, hogy ez pont egy demoban van, ahol még senki nem profi, hanem mindenki ismerkedne, kóstolgatná a játékot. A szövikkel vagyunk és a térkép két végén folyamatosan szállnak partra az egységeink. A "folyamatosan" alatt ne azt értsétek, hogy ömlenek az egységek, dehogy, éppen csak csordogál némi utánpótlás, ami pont arra elegendõ, hogy nagynehezen feltartsa a német ellentámadást (vagy még arra sem). Közben támadni kellene, mivel 5 startégiai pontot kell(ene) elfoglalni a szigeten. Ebbõl egy rögtön a mienk, ahová valószínûleg deszantosok érkeztek és ezt tartani kell(ene) a három(!) oldalról folyamatosan érkezõ ellentámadásoktól. Az egyik partraszállós részen könnyen sikerült hatástalanítani a védelmet, de itt is folyamatosan oldalba kap egy kisebb ellentámadás, ami megint egységeket köt le. Ezután elõrenyomultam és elfoglaltam egy startégiai pontot, amit aztán alíg bírtam megtartani, mert mindenfelõl ömlik az ellentámadás. Szóval kaotizmus mindenfelé és semmi biztosan megvetett támpont. Ami jó, hogy találni a pályán üres jármûveket, amiket használatba lehet venni. Ilyenkór ki is írja a program, hogy Bonus. A tankok gyorsan hullanak. Egy zsákmányolt Wibervind-em viszont felbecsülhetetlen értékû volt eddig. Nagyon sok kilõtt jármû (tankok/páncélozott csapatszállítók) nem semmisülnek meg teljesen, így meg lehet õket szállni, de fel kell javítani, hogy mûködjenek. Én - tudomásom szerint - nem kaptam javító jármûvet, bár vannak javító gyalogosok is, de arra már végkép nem tudtam figyelni, hogy javítgassak is. Összességében a játék számomra remek, de a pályaválasztás roppant sikertelene volt szerintem. Egy demoba ennél "könnyebb pálya kellett volna.
Eddig jutottam a játékban és már egy ideje nem kaptam partraszálló egységeket. tankom már nincs, gyalogosom is alíg, amelyek másodpercrõl-másodpercre fogynak. Ha nem jön több egység, akkor nemhogy a szigetet nem tudom elfoglalni, hanem azt az egyetlen startégiai pontot sem tudom megtartani, amit sikerült elfoglalnom. Lehet kérni légicsapást is, és egy ilyen alkalommal a repülõ felderítette nekem az egész szigetet. Tengernyi német egységet láttam a startégiai pontok körül (amiket elvileg még el kellene foglalnom). Mindenesetre majd újra nekikezdek, de ha tényleg csak ennyi egységet ad, akkor bizony nem fogok legközelebb sem messzebb jutni.
hát sajnos grafikához képest nagy a gépigénye... nekem pár perc játék után elkezdett durván szaggatni ugyhogy inkább abbahagytam. Pár hét múlva úgyis új gépem lesz meg arra már talán kijön a teljes is. szóval egyelõre nem tudok véleményezni a játékmenetrõl.
Elsõre egy nagy negatívummal találkoztam a kamerakezeléssel. Nagyon kicsit lehet zoomolni. Amit a képeken láttok az a maximum. Távolítani természetesen lehet, de akkor már nagyon kicsik lesznek az egységek. Én szeretem nézni közelrõl az egységeket, ahogy mozognak, ahogy az emberek végzik a feladatukat bennük, ágyút töltenek, vagy géppuskáznak. Na itt errõl szó sincs, pedig az Officersben és a Company of Heroes-ban már remekül megoldották a zoomolást, még a katonák kabátgombjainak feliratát is el lehet bennük olvasni :-)
A tutorialt félbehagytam, mert a következõ feladatnál - ahol egy lövészárkot kellett megrohamozni - a felderítõ autóval túl közel mentem és szétkézigránátoztak, a tankok ezután meg "megvakultak". Oldalra szinte egyáltalán nem látnak, elõre is csak kismértékben. A szicilliai pályát éppen csak elindítottam, de a rengeteg egység miatt a munkahelyi lassú gépemen, rettenetesen szaggat. Azért csináltam egy képet, ahol remekül látszik a páncélos egységek sérülés rendszere a jobboldali kisképen:
Kaptam 3 tankot, meg egy töltõ kocsit. A töltõ kocsiba két soför kell. Az egyik vezet a másik tankol. Szépen a kocsi mellé áll és tartja a kezében a töltõpisztolyt. Szóval itt nem repülnek a levegõben benzin cseppek és fogaskerekek javításkor :-). Kapunk javító embereket is, akik a tankokat tudják javítani.
Vannak benne hídjavító munkások, akik aknákat is tudnak lerakni:
Kipróbáltam a demot. Van benne egy tutorial pálya és egy sziciliai partraszállás pálya. A tutoriallal kezdtem. Néhány kép:
Megrohamozok egy géppuska fészket.
Megtaláltam magyar szerveren is. Például a pcdome-on is fent van, innen gyorsabban jön.
Gyerekek-kijött az office! Most próbáltam! Meg kell hogy mondjam "megasütemény"!Ha valaki le akarja szedni INNEN megteheti.Majd tartok rövid élménybeszámolót! Üdv!
közben megoldódott ugyhogy belevetem magam én is a demóba
kíváncsi leszek a gammára. a demóval sajnos nem tudtam tolni mer szar 15"-os monitorom van 1024*768-al :S nem tud valaki megoldást arra hogy játékon kívül átállítsam az alap felbontást?
Atom nagy!!!!
Itt a borítója a drágaszágomnak :-)
Mindjárt kiszámolom, hogy addig mennyit is kell még aludni :-)
23 November 2007 - French-speaking territories; 30 November 2007 - German-speaking territories (Germany, Switzerland, Austria); 5 December 2007 - UK and Ireland.
Hi!
Akinek vank kedve egy kis 2v2 multihoz az jojjon ircre(IRCNET.hu) a wargamer szobaba es a tobbit ott megbeszeljuk.
MiB
A szerelõ autó normálisan szerel és nem repkednek a levegõben fogaskerekek. Ajánlom tanulmányozni egyes játékfejlesztõ csapatoknak, hogy így is lehet javítani. A tankok mind a két géppuskájukból lõnek, különbözõ irányokba is.
Nekem kimondottan tetszik a játék, de kétlem, hogy sikert fog aratni a fanatikusokon kívül...
Csináltam néhány képet.
YESSSSSS!!!!!!!!!!!!! :-)
Erre a remek hírre érkeztem meg ma dolgozni. Már húzom is lefele és hamarosan jelzem is az elsõ észrevételeket.
Ejtõernyõs alakulat mellettük a vitorlázó gépek. Csak azt tudnám, hogy a tankok mivel érkeztek?
Megtaláltam Theodor Brunot :-)
Ez egy igen pofás kis ágyú.
Kipróbáltam a demo-t.
Rögtön egy negatívum. Egy viszonylag erõs gépen próbáltam futatni, de indításkor csak egy fehér képernyõ fogadott, majd bármely gomb megnyomására visszadobott a desktopra. Átmentem egy másik, de gyengébb gépre és ott is telepítettem. Ott már simán indult. Bemenve a beállításokba láttam, hogy a játék 1280x1024-es felbontásban indul alapból. Na az én elsõ gépemhez egy 15 colos TFT monitor volt csatlakoztatva, ami max 1024x768-at tud. Ezért nem indult. Na persze a menüben már vissza lehet venni 1024x768-ra, de ahhoz el kellene indulnia. Na ez egy nagy hiba volt a készítõktõl és nem is tudom, hogy erre mi lenne a megoldást, mert nem találtam egyetlen ini filet sem felbontási beállításokkal. Másik negatívum mikor új játékot indít az ember és elkezdi megvárni, hogy a load csík végigmenjen. Én közbe kimentem és behoztam a postaládából a reggeli újságot, de még mindig csak a felénél járt a csík.
A játék viszont nagyon tetszik. Igazi Sudden Strike hangulat fogott el. Az is biztos, hogy ezen a gépen annyira szaggat, hogy szinte játszhatatlan, de ezt a gép hibájának rovom fel. Az erõs gépen is kipróbáltam volna, de mindegy. Ma hazaviszem és otthon egy erõmû várja, így majd teljes pompájában is kipróbálhatom. Abban igazatok van, hogy nem lesz az év játéka és majd mindenhol fikázzák a grafikát, de egy igazi sudden strike fanatikusnak bizony megdobogtatja a szívét. Ez egy kicsit Sudden Strike 2 3D-benre sikeredett, ami bizony a mai csili-vili programokhoz szokott emberpalántákból bizony nagyfokú fanyalgást vált majd ki. A készítõk szerintem a régi célközönséget célozták meg és nem próbálnak versenyezni a poligon csodákkal. Ami jó lenne: - jó lenne a sebességen optimalizálni, hogy egy közepes gépen is simán fusson - a robbanásokon bizony még lenne mit javítani
5 perc játék után hirtelenjében ennyi. Ezen a gyengécske gépen bizony nem is tudom tovább teszetleni. Azért elindítom és a pause gombal leállítva a játékot szépen zoomolgatok forgatgatom a kamerát és gusztálom az egységeket :-)
Nem lettek túl jók, de nincs is mit "fotózni", mert ronda, mint a bûn:
Az SS feeling azért megmaradt, mint ahogy a buta animációk ás a Settlers munkásaira emlékeztetõ bakák is. Ez nagyon karcsú. Ráadásul szaggat mint állat, nulla skálázási lehetõség a menüben (felbontást lehet csak változtatni), nulla mesterséges intelligencia. A hab a tortán: 1 parancsot vagy 5X kell kiadni, hogy az egységek végrehajtsák. lol, ma már nem ez a szint, ezen még éveket kéne dolgozni, hogy játék legyen belõle.
Nekem tetszik a trailer. Kukacoskodni éppen lehet(ne) a robbanás efektek miatt, de egyrészt lehet, hogy még javítanak rajta, másrészt pedig már így is szivesen játszanék a játékkal :-)
Ha nemcsak a harmadik rész érdekel, hanem az elsõ kettõ, na meg a modjaik és a Resource War rész is, akkor néz be a Resource War fórumba is. http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1094043697
hú! nem is tudtam hogy van sudden fórum! Én meg az apukám nagy rajongók vagyunk a Sudden Strike iránt.Nagyon várjuk a 3.részt és ezek a képek nagyon jók!Nem tudjátok véletlenûl mikór jelenik meg?
Nagyon tetszett a trailer. A robbanás efektek viszont nagyon gyengék. A fajóágyúk torkolattüze és a felrobbanó páncélosokat jobban meg kellene csinálni. Ha találat ér egy páncélost, akkor egy kis tüzecske jelenik meg a tetején és kész. Jó lenne ha felszakadna a páncélzat, esetleg lerepülõ fémforgácsok, alkatrészek látszanának. A hajós rész egész jó, de csak látványnak. Nem tudom a játékban ennek milyen szerepe lesz, mivel az elsõ két részben sem volt túl sok szerepe a hajóknak. A szárazföldi harc elég jónak látszik. Különösen az tetszett, amikor a 6 tigris lebüntette a szövettséges menetoszlopot.
Vízes hajós csatázos, akadozos repülös, fákközül lesbõl konvojra támados, házak között tankokat bombázos. Az jó game lesz Szerintem :)
Sudden Strike 3: Csata a kikötõben
Birdy, 10:31 - Játék: RTS
(PC Games) Az Arms for Victory alcímet viselõ Sudden Strike 3-ból szállított néhány új képet a Fireglows. A szövetséges repülõgépek éppen nehéz perceket okoznak egy német hadiflotta egyik kikõtõjében, de láthatunk egy konvoj ellen intézett légitámadást is. A pixelshaderrel megpofásított tenger egész jól néz ki, viszont robbanásokon még akad némi csiszolnibvaló.
Nemrég , hogy a Fireglow Studios Next7 engine-es kicsikéje, a Sudden Strike 3 2004 decemberére várható. Ezen kívül elárultak néhány érdekességet is vele kapcsolatban. Például, hogy a továbbfejlesztett kezelõi felületnek köszönhetõen hatalmas területeket láthatunk át és azokon számos egységet irányíthatunk. Több lehetõséget nyújtanak egy-egy küldetés teljesítésére, melyek között megtalálható lesz majd vízen játszódó is.
A Fireglow Studios átlöki a harmadik dimenzióba a Sudden Strike szériát. A Sudden Strike III alatt tejesen új, a kor követelményeinek megfelelõ motor futkároz. Az új engine hatalmas területek megjelenítésére képes, a terep deformálható, a kamerával szabadon (és nagyokat) tudunk majd zoomolni, és a harci egységek kidolgozására is nagy hangsúlyt fektettek a fejlesztõ urak - vagyis vizuális szempontból biztosan nem lesz baj az új résszel. (Csendes megjegyzés: szerintem mind a D-Day, mind a Panzers engineje a fejére lép a Fireglow Next7 kódnevû motorjának...).
Nocsak, erre aztán tényleg nem számítiottam! Hamarosan trilógia leszen a Sudden Strike sorozat :) A Fireglow Studios elárulta, hogy egy új grafikus motoron munkálkodnak, mely a Sudden Strike Next7 nevet kapta (úr isten, még 7 lesz? :D). Az elsõ játék mely erre épül, természetesen a címben szereplõ alkotás lesz. Egyelõre még nem lehet tudni semmi egyebet, de a fejlesztõ tervei szerint további érdekes játékok várhatóak ezzel az enginnel. Na, majd az E3 feltépi a titkok kapuit :)