sziasztok kedves honda userek/fanok:) jelenleg 15 vok...dehát sose lehet elég korán kezedeni:9 szal...itt egy iengép.gondoltam kb 2 év mulva beruházok 1 ienre...vélemény? thx csinko
köszi az érdeklõdést! El sem hiszem, de sikerült találnom kicsiny városomban egy szervó-javítással foglalkozó céget, úgyhogy holnap beviszem hozzájuk hátha még megmenthetõ, ha nem akkor marad a bontó..
vki tud MEGBÍZHATÓ állapotú szervópumpát 5gen civicbe? A gondom hogy megdöglött, de a közelemben nincsen bontott civic, így csak rendelni tudnék de az rizikós.
nézzétek mire dõlt rá ez az installáció vasárnap este a viharban:
szívem megszakad
Még régen voltam villamosságinál ezzel a problémával kapcsolatban. Mindenki csak nézett hülyén. Hondákhoz sajnos kevesen értenek.. Mondtam nekik hogy csak át kellene forrasztgatni a rohadt fõrelét és jó lesz, de csak legyintgettek hogy biztos nem az a baja. Messze van Japán.. :)
még általános iskolában szereztem a tudásomat :)) Csak sajna eszközeim nincsenek hozzá, úgyhogy vidd el vmi tv-rádió szervízbe, nekem pl. a József A. ltp. szélén egy kis utcában csinálta meg egy szaki párszászért..
Kened vágod az ilyen forrasztás témát? Majd lehet én is legurítom hozzád a fõrelémet :) Most jöttem vissza Horvátból, Letenye-Sopron "mellékúton" olyat autóztam, még mindig "bogár alakú" a szám :P
Szia Bubus586! Nekem is Civicem van. Azon kívül, hogy az ékszíjtárcsa lemászott a helyérõl 40000 jó forintért (állítólag másnál is elõfordult), semmilyen baja nem volt. De kíváncsiságból ránéztem a Totalcar Népítéletes és Autódoktoros lapjaira, és ott olvastam a te nyikorgós futómûves problémádról. Már nem emlékszem a pontos diagnózisra, de elég kimerítõen körülírták a hibát. Kattanj rá!
el kell vinni elektromosságishoz, elvileg nem drága, hogy megcsinálják. (tipikus honda probléma)
az is sokat segít, ha a kormyány mellett a bal oldalon lenyúlsz, ( jó mélyre, és hátra) és megmozgatsz egy fekete dobozt. akkor egy kicsit helyre ugrik.
Biztos az a baja ? Nem ropog (kattog) kanyaraban, és nem rángat a kormány sem ?? Nekem a régi Prelude-ömben akkor kellett féltengelyt cserélni.
Bizony van ám. Ott most a gatyád rá fog menni, cserélhetsz komplett féktengelyt, mert eltávozott a kenés belõle.
A gumiharangokat évente ellenõrizni kell, és ha valamelyik már töredezett, akkor még gyakrabban. Ha ugyanis elreped, akkor még csak gumiharangot kell cserélj, de ha úgy mész vele, és kiveri a zsírt is, akkor már komplett féltengelyt... fõleg ha megjött a fémes hang is.
Tegnap hazaértem a Civic-emmel beparkoltam volna éppen, és erre csikorgo fémes hang jött ki elõlrõl a futómû felõl és végig amig gurult egy kicsit az autó. Olyan volt mintha valami lemezt huztam volna magammal a földön.Már haza fele is mintha hallottam volna menet közben ezt a hangot egy kicsit, aztán elmult. Most is kitekeertem jobbra, balra a kormányt és elhallgatott. Alá néztem, az egyik oldali féltengely gumiharangon nyilás van, a másik oldali meg teljesen levált a gyürû mentén. Van összefüggés a csikorgó hang és a gumiharang hibája között?? Ezer km megtételére készülök másfél hét mulva vele. Segitsetek!
szerintem mindenképpen nézd meg hogy mi a listás óradíj ami szerint dolgoznak, bár ha 50 euró egy óra, akkor 9 órát dolgoztak a vasadon kb. Ez már reális, bár hozzátenném hogy nálunk 9-10 euró az óradíj, szóval 90-100 eróból meglett volna a munkadíj..
Lejött hogy küldöldön van :) Bár sok tapasztalatom nincsen az osztrák szervízekkel, de azért ez az órabér túlzás. Mondjuk az atény hogy Rover szakszervíz... Hát.. Szerintem csak garis autót érdemes odavinni, vagy ha olyan hibája van a gépnek ami nem egyértelmû, és más szervíz rá sem jön mi a gond (pl. Hondáknál fõrelé probléma, ami típushibának is nevezhetõ)
Én Sopronban élek, nem tudom mennyiért hozta volna át egy trailer, de itt van egy kitûnõ szervíz, szerintem legközelebb ide ugorj be és kész :)
Ez egy kis privat szerviz. Talan az nem jött le mindenkinek, hogy nem Mo-n van, hanem bécsben :-)
Holnap mindenkeppen felhivom az autoklubot aminek a tagja vagyok es megkerdem, hogy ez az ar es ez az eljaras mennyire jogos.
Gondolom ugy voltak vele, hogy alljunk neki, csinaljuk meg, akkor mar nem tehet semmi mast, mint kifizetni a szamlat.
A munkadij nem tudom mekkora, de itt elegge huzos aron dolgoznak. Szerintem olyan 30-50 euros oraberrel. Föleg hogy Rover szakszerviz. Azert is nem akartam egyböl csinaltatni arajanlat nelkül. Valszeg meg mindig olcsobban megusztam volna, ha felpakoljuk egy trailerre es atvisszük Mo-ra, vagy szlovakiaba, csak elöbb tudni akartam, hogy erdemes-e strapalni magam.
A kompresszios tesztet siman kifizettem volna, aztan meg gondolkodhattam volna, hogy mit tegyek.
135 000 Ft munkadíj?
hááát.. milyen óradíjjal dolgoznak nem tudod?
Mondjuk leges-legrosszabb esetben elkérnek 5 ropit egy órára (de ez már a lamborghini szervíz ára szinte), még akkor is közel 30 órát kellett volna dolgozni a motoron. Kérdezd meg hogy szétszedték-e teljesen, mert max azért lehet ennyit elkérni, de ahhoz is túl sok, persze ha eleve magas az óradíj akkor nem csodálom..
amúgy gondolom levették rólad hogy nincs a kisujjadban az autószerelés, így megpróbálnak jól átverni. Szerintem kérj egy részletes számlát hogy kiderüljön mi került ennyibe. Valahol muszáj lennie egy irreális tételnek. Ajánld fel hogy megmutatod vmi autószerelõ haverodnak, arra lehet hogy megijednek. Ez vmi maszek szervíz egyébként, vagy vmi üzletlánc?
itt jegyezném meg, hogy mikor nekem szétrepedt a vízpumpán autópályán, kénytelen voltam egy Gyõr közeli kis faluba vontattatni a vasat, ahol egy maszek szervízben látták el a sebeit. Kérdezték hogy kérek-e számlát, azt válaszoltam hogy nem, remélve hogy olcsóbban megúszom, erre mondja a srác hogy akkor 40 ezer Ft lesz. Eszembejutott hogy jó lenne vmivel igazolni a késõbbiek folyamán a szervízelést, nameg ha vmi para van akkor hivatkozhatok a szervízre, úgyhogy gyorsan rávágtam: De, de, mégis kérnék. Erre hozza a számlát a muki, halál csendben van, a végösszeg: 35ezer.
Szóval errõl ennyit, vigyázni ám! Sokszor a jóakaród a legnagyobb ellenséged
A kocsit sikerült megcsinalni. Ma hivtak fel a mühelyböl. Hütö kicserelve. Ugy nez ki, a motornak nincs semmi baja.
Viszont 700 eurot akarnak a dögök kerni erte. Pedig mondtam nekik, hogy csak egy kompresszio tesztet csinaljanak es adjanak arajanlatot mielött barmihez is hozzanyulnanak. Szoval most asszem kis vita lesz.
ne haragudj, de nem értem, hogy miért ne vihetnéd máshova? a te autód... ha neked nem tetszik a szerelési- és bánás mód, akkor viszed máshova. vagy miért nem úgy megy az? (lehet csak én nem értem.)
Na, ma bevittek az autot a szervizbe. Kifogtam a vilag legbunkobb szerelöjet.
Azt allitja, hogy a hütöt mindenkepp ki kell cserelni, hogy megnezhesse, hogy a motornak esett-e baja.
Mikor lerakott a vontato es be kellett volna tolni a kocsit a parkoloba, aszongya, inditsam be nyugodtan, elmegy az hidegen viz nelkül is, meg amugy is vagy egy fel orat...
Hat inkabb nem inditottam be. Legszivesebben azonnal vittem is volna el mashova, de hat ugye nem ugy megy az... Kivancsi vagyok, milyen ajanlatot tesz a hütö kicserelesere. Mondtam neki elöre, hogy az egyik alkatreszes boltban 126 euroert adjak a hütöt, szoval nala sem szeretnem dragabban megvenni.
valakinek van még itt vkinek olyan problémája hogy nagy kánikulában túlmelegszik a fõreléje?
roppant idegesítõ, ugyanis ilyenkor a rossz érintkezés miatt, nem indul be gyújtásnál a benzinpumpa (grr)
Újra kellene forrasztani az érintkezéseket, csak nincs itthon megfelelõ eszközöm hozzá :(
Nem biztos, hogy megér annyi pénzt az átiratása, engedélyeztetése.
én amúgy biztos nem szarakodnék ha engedélyeztetni tudnám h az 1.6VTI moci belekerüljön, ha az benne van akkor már sima ügy, abból akár 1.8ast is lehet csinálni...
A motorban található sok-sok szenzor visszajelzõ mûszere ide fut be, gyakorlatilag az egész motort ez kezeli (akksifeszültség, benzinellátással kapcsolatos dolgok) Az autó "agya". Ez felel továbbá az autó károsanyag kibocsátásáért is, nameg hogy minél kevesebb energiát fogyasszon a gép..
Többek közt ha észreveszi az ECU hogy túlmelegedett a motor, letiltja a benzinellátást, és lefullasztja a mtoort. Reméljük a te esetedben is ez történt.
Hat en is ugy vagyok vele, hogy a legroszabbra vagyok felkeszülve, bar azert bizakodom.
A szörnyü az, hogy nem tudom miota volt fent a mutato a pirosban.
Mentem mar vagy 15 perce a kocsival, mikor feltünt, de sajna akkor mar az autopalyan voltam. Ezutan meg vagy 5-10 percig hajtottam, mikor is kigyulladt a motor lampaja es ezutan meg ugy 3 perc volt, mig olyan helyre ertem, hogy le tudtam allni.
Hogy mi a francert nem tudnak belerakni valami eles sipolast ilyen helyzetre...ki a franc figyeli folyton azt a szar mutatot?
Persze inkább nem szólok bele, mindjárt rámfogjátok hogy pesszimista állat vagyok. Mindössze arra akartam utalni, hogy attól hogy most beindítják, nem kizárt hogy maradandó károsodásokat nem szenvedett a motor..
A coupeban az 1.6esi 125LE-s, a vti meg ugye 160. Szal elég rendes különbség van. És a féktárcsák mérete sem egyezik. Biztos hogy engedélyezik 1.5-be is a vti mocit, csak sokkal nagyobb/drágább procedúra átiratni.
Különösebben nem sokat. 2.0 SOHC 16V motor. Az F20A leszármazottja, mindegyiket az Accordokban, meg a Roverekben használták. Illetve ebbõl lett késõbb a DOHC változat is, amit aztán a Preludeokbe tettek. Szal nem egy szar konstrukció :)
az 1,6 -ba szerintem jóváhagyják, mert ott pl. a féktárcsa átmérõje is ugyanakkora, és nincsen nagy teljesítmény különbség sem. azt vszínû könnyebb lenne. bár 1,5 coupe-ba is hallottam engedélyezve vti mocit. amúgy inti, és vti moci is simán bele passzol átalákítások nélkül.:)
Lehajtottam az autopalyarol es a lampanal ereztem, hogy akarna leallni es ezert nyomogattama gazt, mikor beparkoltam, csak szep csendben leallt. Nem csinalt semmi különöset, csak lefulladt.
Sajnos meg egy darabig hajtanom kellett, mikor kigyulladt a lampa de tulajdonkeppen ugy fulladt le, mintha nem kapna benzint.
Két lehetõség van. Vagy letiltott az ECU idõben, érzékelve a vízhõmérséklet emelkedését, és ezért fulladtál le, vagy túlhevülés miatt tényleg tönkrementek dolgok, de ekkor félõ, hogy nem csak a hengerfej. Hengerfej repedés inkább attól szokott lenni, ha túl hideg a hûtõvíz (termosztát nem zár rendesen pl), és a hõkülönbségtõl reped meg. A túlhevülés inkább más jellegû gondokat okoz, de persze repedhet attól is. Beállhattak a szelepek is, dugó is... akkor meg csillagászati összeg lesz, leginkább eldobhatod az egészet. Hogyan fulladt le? Úgy mintha megszorult volna, vagy mint amikor a gyújtást letiltja az ecu, vagy nem kap benyát?
nem akarlak elkeseríteni de valószínûleg valóban hengerfejes lett. Ha szerencséd van akkor csak a tömítés szállt el, bár igazából itt a szerelési költség lesz magas, mivel szét kell kapni a motort. Szervíztõl függenek az árak, maga szétszedés+ összerakást 40-50-60 ezernél olcsóbban nem biztos hogy megúszod. Ehhez jön az alkatrész 10-20-30 ezer HUF.. Szóval igazából itt nem is az alkatrész hanem a munkadíj ami nagyon megdobja az árakat.
Kérdéses még az is, hogy a szelepek közül hány élte túl ezt az incidenst.
Hello, bocsi hogy ide irok anelkül hogy elolvastam volna a topikot, csak segitseget szeretnek kerni.
Sikerült a Rover 620 Si-met tönkretenni, ami tulajdonkeppen egy Honda Accord (motorilag).
Ugy nez ki, hogy a hütöborda kilyukadt es elfolyt a viz. A höfokmerö mutato csontra fent volt a pirosban, de azt hittem, az elektronikaval lehet baj, mivel semmi jel nem mutatott arra, hogy a hütö hibas lenne.
Le akartam volna allni, de nem volt leallosav az autopalyan. Mire kihajtot talaltam, felgyulladt a motorhibat jelzö lampa es mikor levettem a gazrol a labam, lefulladt a motor.
Valaki azt mondta, valszeg megrepedt a hengerfej, de ezt csak hetfön tudjak megmondani a szervizben.
Kerdesem az lenne, hogy valakinek van-e tapasztalata ilyesmiben? Mennyire valoszinü, hogy a hengerfejnek annyi, illetve mennyibe kerülhet annak a megjavittatasa es hol szerezhetek esetleg hasznalt alkatreszeket a kocsihoz?
Rover vagy Honda, mindegy.
Elöre is köszi!
Ja, és fõleg a Honda az a típus, amit sajnos Magyarországon is gyártanak. Használtan, több darabból hegesztve...
úristen erreflé olyan autokat is levizsgáztatnak ami autonak távolrol sem nevezhetõ... fék nélküli szétrohadt 10e ft-s szarokat simán levizsgáztatnak....
csak kis ismeretség és némi zsé és már meg is van oldva....
nem is kevés.. Az enyém is így lett levizsgáztatva A bal hátsó féklámpa nem is mûködött
Mondjuk többnyire ez úgy mûködik hogy azért valamennyire átnézik az autót, tehát pl fék nélküli autó vizsgáztatásához nincs az a hülye aki adja a nevét.
Én is elvittem egy taghoz, modnta hogy a féklámpát azért majd csináljam meg, modntam persze, persze
ki kell cserélni a motort, aztán le-kamuvizsgáztatni. Ennyi. A rendõr igazoltatáskor ritkán néz motorkódot, de azt is meg lehet oldani.. Persze akinek nincsenek kapcsolatai..
Akármilyen motort belepasszíthatsz, ha utána bevizsgáltatod, jóváhagyás, papirok stb. Meg kell terveztessed, rendesen mérnökkel, hogy a fékrendszer meg minden bizbasz megfelelõ e hozzá. Csak a papirmunka egy ilyen swapnál vagy 250 rugó, nemhogy maga a motorcsere mûvelet. Ha típusazonos motort tesz bele, amihez a palettán pl ugyanolyan fékrendszer stb való, akkor valamivel egyszerûbb a procedúra. De mivel Coupet sosem gyártottak VTI motorral, csak 1.5 (101LE), és 1.6 (125LE) volt bele, ezért oda valszeg nem hagyják csak úgy jóvá a motort. Nem beszélve az integra mociról.
Gondolom azzal... Van egy piros 5gen coupe itt Bp-en multkor szembejött velem abban meg Integra motor van, azt viszont nem tudom hogy lehet elintézni?? (levizsgáztatni) mert hát 1.8-as 2.0-s sosem volt 5genbem. Biztos cash kérdése az egész...