RTE 2013 modban lévõ E36-os BMW-t VEH viewerrel nyitnám meg, a progi elindul, de semmit nem tölt be, ez mitõl lehet? viszont a Clio 2008as mod autóját megnyitja...
akit egy kicsit is érdekel, már most kezdjen el tesztelni, mert a stabil vezetés az egyik kulcsa a sikernek. ugyanis 60 körös lesz a verseny.
én már 2x jártam úgy, hogy a fékrásegítõ megnyekkent a néhai fiat 1.9 dízelembe..na azt az érzést nem kívánom senkinek amikor ezután fékezni kellett, mintha egy darab követ taposna az ember és az autó nem akar lassulni csak a motorfékkel..persze nem kellett volna bontóból venni 5K-ért inkább újonnan 30K-ért :D még kormány szervóm is baszódott el teljesen együtt tudtam érezni Michelisszel :D
Fékre szabványok vannak, ha jól emlékszem, akkor ha elmegy a zervó, akkor is csak 45kg kell ahhoz, hogy satuzd, és 100-ról az átlagos lassulás talán 4m/s^2. Ezért van az, hogy ha megnéztek pályateszteket, ahol gyorsulás, lassulás, szlalom, meg kanyarodásnál G erõt mérnek, minden autó ~30-33 méter(nincs kedvem átváltani lábról, mert láttam még ezt csak) körül áll meg százról. És a mindent úgy értsd, hogy a Porsche 911 satuzva max három métert ver rá egy családi autóra pl. A különbség a féknél inkább nagy sebességnél, meg pályán jön ki, ahol a 911 nem melegszik el, míg a családi kombi két kör után meg se tud állni.
Jó persze, egy 25 kilós csaj nem autóba való hanem a klinikára. :) Viszont azt el tudom képzelni, hogy úgy vannak kitalálva a dolgok, hogy aki vezethet az tudjon is vezetni. Szóval biztosan vannak olyan adatok az autógyáraknál, hogy mi az a minimum erõ amivel rendelkezhet egy autót vezetõ ember, és a féknek akkor is tökéletesen mûködnie kell.
Más, de hasonló téma: filmekben szokott lenni olyan, hogy a 25 kilós szemüveges tornából felmentett kiscsaj tököl az autóval. Erre a nagydarab fazon szól, hogy ülj át, majd beül õ, lepadlózza a kocsit és az azonnal füstölõ kerékkel elviharzik. Namost ha a féknél számít is valamennyit, de a motorerõt biztosan nem növeli ha nagyobb erõvel nyomják padlóig, mivel azt padlóig tudná nyomni a 25 kilós csaj is. Az ilyeneken mindig jót szoktam röhögni. Na mindegy, ezt csak úgy a margóra...
Szóval azt továbbra is tartom, hogy nem fog blokkolni a kerék 300-nál, vagy legyen bármilyen autó, a végsebesség közelében. Egyszerûen alacsonyabb tempónál nem lenne adagolható a fék. Oké, abs, de annak se sok értelme lenne, hogy állandóan dolgozzon az elektronika. Biztos van erre valami szabály, hogy nagyjából milyen fék az optimális, a végsebesség hány százalékánál kezd el csúszni a kerék, majd szép lassan jön a teljes blokkolás.
Kell keresni valami fékszakértõt, és jól kikérdezzük errõl. :)
a 25 kg-s kiscsaj (ahogy egy gyerek sem), nem tud ugyan úgy blokkolni fékrásegítõvel sem, mint egy nagydarab fickó, csak ha elektronika segít...de ez nem jellemzõ, csak a majdnem önjáró autóknál.
hiába a rásegítés, attól még én adagolom a féket, minél keményebben nyomom, annál jobban fékez, persze ez függ fékhõtõl is, mert egy idõ után kiesik a tartományból (fékrendszer válogatja mikor). ..és persze simán meg lehet blokkolni egy autót 200 vagy akár 300-nál is, sõt esõ esetén, vagy egy kézifék berántására elég látványos lesz. :)
meg azt is figyelembe kell venni, hogy alapból a tárcsa és a betét között nincs 1 mm. miután a betét hozzáért a tárcsához, és tovább nyomjuk, (utcai autónál) a fékcsövek gumi szakaszai elkezdenek kitágulni, tehát a gumicsövet is felfújjuk fékezéskor. versenyautóknál ezt a veszteséget elkerülendõ, acélháló van a csövön, belül meg teflonháló. és még így is vmekkora százalék elmegy a gumicsõre, mert egy nagyon minimális mértékben azért az is felfújódik. meg ott a fékfolyadék sûrûsége, nyomás alatti viselkedése, az idõ, mialatt egy satuzás közben felépül a max. nyomás.
nem könnyû téma. de nem lehetetlen leprogramozni. csak a legtöbb cég úgy van vele, hogy nem fektetnek bele annyi munkát, mert túl sok a meló vele, a végeredmény meg lehet hogy 100-ból 2 embert érdekel igazán. inkább telerakják állítható response-görbékkel és kész. anyagilag nem éri meg foglalkozni vele. sajnos. és ide tartozik az összes többi alkatrész lemodellezése.
Szerintem egy atlag autoban a mechanikus/didraulikus fekrendszer egy 25 kilos nohoz van beallitva:) Az izomembernek ugyanannyi ero kell a fekezeshez, de neki „konnyebb”:P
A fekero ket dologbol all ossze: az altalad bevitt erobol, az alap nyomas feltoltesbol es fekrasegitsebol (pl. vakumos).
A rasegitot a regebbi autoknal kenyelmesen lehet tesztelniÉ allo motornal nyomsz rajta 1-2-ot, felkemenyedik, utana mar izombol kell nyoni hogy valamit megmozduljon. Ugy tartva, beinditva az autot, azonnal kikonnyul, „beesik”, beljebb megy a pedal, mert arasegito ratesz nehany (50–100?!) bar nyomast a rendszerre;)
Az hogy van-e maximum fekero ami beviheto es mekkora, az jo kerdes. Valszeg a rasegito nagyobb erot ad le mint amit az ember tudna, igy valszeg van;) Igy az az 1-2% amit irtal, talan meg jo is lehet, mert elofordulhat hogy annyi a rasegito es a emberi ero aranya. (Gozom sincs:P).
Motornal jo tesztelheto mi a kulonbseg a teljesen mechanikus es a mar hidraulikus fek kozott. A teljesen mechanikus hatsofeknel teljes sullyal ra lehet allni a pedalra, sot meg ra is huztahom magam a kormannyal, nehez blokkolni (foleg ha dob). A didraulikus cuccnal eleg egy-egy laza bokamuzdulat;) Ezert is kellemetlen atulni egy komolyabb motorra, es megszokasbol taposni a hatsofeket:DDDD
Ne hagyjuk, mert bár nem vagyok teljesen képben, de pont ez a fékrásegítõ, meg fékerõszabályzó és társai azok, ami miatt egy autót nemcsak a kigyúrt 200 kilós kopasz tud vezetni, hanem a 25 kilós nõje is. Nem tudom pontosan hogyan épül fel egy fékrendszer, de abban egészen biztos vagyok, hogy a pedál lenyomásához használt erõ és a fékerõ nem lineáris. Valószínûleg pontosan be van szabályozva, hogy mi az az erõ amivel el lehet érni a maximális fékerõt (ez nyilván teljesíthetõ a 25 kilós csaj által is), és ennél ha nagyságrendekkel nagyobb erõvel taposod akkor sem fogsz elérni nagyságrendekkel nagyobb fékerõt. Gyanítom, hogy itt +- 1-2%-ról beszélünk.
De amiben tuti egyetertek, hogy ebbol a szempontbol az iR szar;D Dicseretes hogy mindent tutin le akarnak szimulalni, de sajnos akkoris csak otthoni jatekgepeken hasznaljak a programot, nagyon durva nagysagrendbeli ar kulonbsegekkel.
Volt mar 1-2 fele pedalom, es nagyon durva a kulonbseg a pihe-puha muanyag cucc es mondjuk a G25 femes, izmosabb megoldasa es hasznalata kozott. Nyomaserzekeny cuccot meg nem hasznaltam (csak az igazi autoba es a motoron:D), de az meg egy hasonlo elorelepes lehet a G25-hoz kepest is.
De latszik is, hogy az iR is kuzd a vaskalapossagaval, mert az utobbi idoben (evekben, mert az iR az SOON:P), bevezettek a fek linearitast es a kulonfele FFB tunningokat is. Valszeg nem veletlenul.
Igen, a jatekban letezhez 100% fekero, amit a pedaluthoz vagy a nyomaserzekeny pedal (nem ismerem a szoftveres reszet) vegehez rendelnek, mert valszeg bealithato (sose modoltam autokat).
De igazabol mit csinalna egy auto fekezeskor, ha nem egy 70kg-os pilota nyomna 1 labbal, hanem egy 200kg-os kigyurt, kopasz allat, izombol, a kormanyba kapaszkodva 2 labbal?!:DDDDD
Egy hightech versenyautoban (talan F1, gozom sincs) lehet hogy elektronikus az egesz, es hidraulikus, motoros, szabalyzot mittudomen, es van valami vege.
De az autok nagyreszenel szerintem kozvetlen erokarkent mukodik a dolog, igy relativ hogy mi a 100% fekero;)
Most a kulonfele fekrasegitest, fekeroszabalyzot es elosztot, a veszfekasszisztenst es hasonlokat felejtsuk el;)
Megoldottak eddig is szoftveresen, azzal nem volt gond. A kulonbsegek mindig is a pedalut vs. fekero elkepzelesbol adottak;)
Az ISI engine-ben lehet piszkalni a fizikat (autobeallitas), es mindig minden autonal lehetett allitani a fekerot (meg ha az igaziban nem,akkor is). Ez nagy segitseg. Igy eleg jol be lehetett hangolni az igenyekhez merten. Pl. a legnagyobb sebessegnel fek koppanasig, es addig allitani a fekerot, amig ott nem blokkol. Persze lassabb sebessegnel blokkolni fog, ez termeszeteses, de igy normalis.
Az iR-ben semmi trukk nem volt, raadasul a valodi pedaluthoz viszonyitottak, es meg a fekerot sem lehet allitani az autokban, csak ott, ahol valoban is lehet.
Igy az ISI-bol atulve, kellemetlen azonnal blokkolos fekerzes van mindenhol;) Persze a linearitas allitas sokat segit, de aakor sem az igazi. Nyomatekot/erot mindig konnyebb/erzekenyebb adagolni mint a tavolsagot.
Nem. A játékban a fizika fájlokban meg van adva egy fékerõ. Ez a 100 %. Hogy ezt milyen pedálúttal, milyen görbékkel éred el az teljesen lényegtelen. A fék nem focista, hogy tudjon 110 %-ot teljesíteni.:) Teszem azt egy szarul kalibrált pedál az elsõ 1 centin eléri a maximumot azt késõbb a játékban padlóig taposva sem fogod tudni 100 % fölé vinni. Gondolj bele, ez a csalás melegágya lenne. F1 autó 300-ról 10 méteren állna meg, mert mindenki 500 %-os fékerõvel menne. Azért mert szarul van beállítva a pedálod még nem lesz az autón 5x nagyobb féktárcsa.
Lényegében egy átlag rugós pedál úgy néz ki, hogy felsõ állástól tart koppanásig a történet. Ha jó a poti akkor koppanásnál 100 %. Ha állítasz a görbéken akkor is koppanásnál van 100 %, csak éppen 10 % lenyomásnál már 90 %-os fékerõt fog produkálni. Innentõl kezdve ha nincs szélsõségesen elcseszve a fékerõ akkor 300-nál nem fog blokkolni. A Papy engine-ben nevezhetjük ezt az egészet realitásnak, meg elõre gondolkodásnak a nyomásérzékeny pedálok irányában, de valójában arról beszélünk, hogy simán szar. :) Egy normális szimben adott a max fékerõ. Ezután jön egy nyomaték ami el akarja forgatni a tárcsát a féknyereg szorításában. Ez ugye autó súly és sebesség függvénye. Plusz itt jön a gumi tapadása, és a sebességbõl adódó aero erõk, ami mondjuk akár felhajtó erõ is lehet utcai autónál (vagy pl Caterham 7), F1-nél meg leszorító erõ. Ezt leprogramozni biztos nem egyszerû. A Papynál nyilván azt jelenti a max fékerõ, hogy a tárcsa nem tud elfordulni a nyeregben. Ez egyszerûbb, cserébe viszont köze nincs a valósághoz. :) Természetesen a valóságban valamennyit számít, hogy milyen erõvel nyomja a varangy a pedált, de kétlem, hogy túl sok fékrásegítõ nélküli autó mászkálna az utakon, így aztán a 47 kilós csajok sem mennek neki mindennek ami az útjukba kerül, vagy legalábbis nem azért, mert nem tudnak elég erõt kifejteni a fékpedálra. :D
Egy valódi autóban is van egy felsõ állás, meg egy alsó, csak ott az alsó nem koppan, hanem mondjuk van fél centid amikor rugalmasan véget ér a pedálút, mert ahogy írtam korábban a dolgok anyagból vannak, és ez a sok kicsi dolog összeadódik.
Ettõl függetlenül persze biztos nehéz rendesen leprogramozni, de olyan nincs, hogy a 100 %-nál többet tudjon egy fék, és ezért blokkoljon bármilyen tempónál. :)
simán meg lehetne oldani csak szoftveresen, hogy leszimulálják a fékrendszert a fõfékhengertõl a dugattyúkig végig. csinálhatnának elõre kész 30-40-féle valós modellt, a modderek meg ezek közül választanának. az igazi fanatikusok meg csinálnának saját féket. létezik olyan rep.szim, aminél még a motor is hengerenként, szelepenként, vezérmûtengelyenként van leszimulálva, és minden más is ilyen részletességgel. mindez csak programozói tudás és üzleti hozzáállás kérdése(érdemes-e idõt vesztegetni vele, vagy csak berakunk egy lineáris féket, jó lesz az a parasztnak).
A fekezes leprogramozasa, szimulalasa, beallitasa eleg maceras egy jatek pedalon. Legalabbis a legnagyobb reszen, amelyek meg a hagyomanyos rugos megoldasuak, es az erzekeles a pedalut fuggvenyeben van.
Az igazi fekpedal messze nem ilyen, de ezt mondani sem kell;)
A Papy engine-ben (NR, iR) mindigis necces volt, mert mar a kezdetektol megprobaltak a normalis fekpedalt szimulalni. Ami kellemetlen a jatekpedalokon;) De mar az iR-ben is van regen allitasi lehetoseg a controller resznel a fekpedal linearitasara. De most mar az rF2-ben is mukodik rendesen a jatekban.
Nem tudom melyik ceg hogyan szamolja a fekeroket a pedalutra, de ha a pedalut 1/3-tol X tavolsagonkent Y erot szamol, akkor logikus hogy padlofeket nyomva barmi, barmikor allora blokkolhato;D
Barmelyik igazi autoba is blokkolna a fek, ha a realis maximalis ero 20-szrosaval nyomnak;) Vagy szethullana a fekrendszer;DDDD
Gondolom a pedalut alapu fekpedal szamitasnal az lenne az idelis, ha a fekrendszer adatai adottak, es a teljes pedaluthoz hozzarendelt ero az lenne, amit igazabol is raeroltetnek (1–200kg?!?) – ami embertol is fuggo, de mar maskerdes;)
A lenyeg, hogy a fekezest a legszarabb megoldani a programokban, kiveve, ha valakinek mar nyomaserzekeny pedaljai vannak.
nálam 30%-on van a fék, így nagyjából hasonlít az igazira, érzésre is. nyilván a profi pilóták autónként állítgatják ezt is, én nem vagyok profi és valszeg nem is leszek. a gáz meg 40%-os, nekem ez a fék-gáz kombó jött be igazán.
Amikor fékeztem általában alacsonyabb tempónál már blokkolt (volna, ha nem engedem vissza kicsit). Ez azért függ a fékerõ elosztástól is.
Ha ezer fokosra hevíted a féket attól nem lesz jobb, sõt. :) Úgy van beállítva, hogy 300-895 az optimális tartomány. Ha ez alatt van nem fog, ha fölötte van akkor sem, és 1100 foknál teljesen elszáll. 305-ös slickek vannak az autón, viszont 17-es felni, ami erõsen behatárolja a féket. Persze át lehet írni a fékerõt, csak magát a féktávokat is néztem, hogy azért nagyjából stimmeljenek.
iR-ben van olyan fék, hogy a sebességtõl függetlenül egy adott ponton blokkol (vagy legalábbis amikor próbáltam ilyen volt, nem tudom ezen reszeltek-e azóta) de az baromság. Ha maximális fékerõ van akkor is egy bizonyos tempó alatt fog blokkolni a kerék, tehát mondjuk 240-250 körül ha padlózol sem fog. Még az F1-es autó sem, mert bár meg lehetne oldani, csak éppen vezethetetlen a valóságban egy bármilyen tempónál blokkoló kerekû autó. Ami 300-nál két lábbal tiporva blokkol az 100-nál a fékezés gondolatára is blokkolni fog, és nincs az az Alonso aki értelmesen tud menni egy ilyen autóval.
Amit Bosco rajzolt az igaz, de csak egy beállítás a sok közül. Kicsit jobban bele kellene ásni magát az embernek a fékezésbe, hogy meglegyen milyen görbe is kell, de a lényeg az, hogyha a controllersnél a fék 50%-on van akkor az azt jelenti, hogy lineáris. Amennyit nyomsz a pedálon annyi fékerõ keletkezik, bár ez így hülye szó, és nyilván pontatlan is, de azért remélem érthetõ mit akarok kinyögni. :) A valóságban van fékrásegítõ, plusz a dolgok anyagból vannak ami deformálódik, összenyomódik, vagy éppen a fékcsõ tágul valamennyit (versenysportban nyilván kevésbé táguló csövet használnak). Ez mind befolyásolja, hogy a lineárishoz képest mégis milyet állítsunk be magunknak. lényeg a lényeg, hogy az rF1-nek is vannak korlátai, nekem meg mégtöbb (a fékezést illetõen, meg az rF1 lehetõségeit illetõen is), szóval sanszos, hogy nem tökéletes, viszont mese féket F1 féktávval semmiképpen sem akartam.
Biztos lenne mit faragni rajta, meg lehet, hogy egy V8 versenyzõ kipróbálná és két napig ezen röhögne, de már nem nagyon akarok hozzá piszkálni, inkább rF2-re csinálnám meg a fizikát.
1. vízhûtés, 2. alapból logaritmikus a fék az rfactorban, tehát a játék nem úgy reagálja a satuféket ahogy te nyomod hanem ilyen görbeként éli meg a mozdulatot:
már nem aktuális a víz hûtéses fék rendszer mert idéntõl már az új van :) Brakes Front AP Racing 6 piston caliper, 395mm ventilated discs Rear AP Racing 4 piston caliper, 355mm ventilated discs
ez csak egy kurva jó kameraállás a 2009-es Bathursti versenyrõl :)
nem tudom, hogy a valós V8 szériánál hogy van megoldva a fék. olyan fékrõl még nem hallottam, ami nem blokkol, de lehet hogy az igazi V8 fékek a valóságban sem hajlamosak hirtelen blokkolásra.
tény, hogy csak 5-6 kört összesen. viszont hideg gumikon hamarabb kéne blokkolnia, de nem tudom hogy a valóságban milyen, ez amolyan elsõ benyomás volt. nagyon jó lett egyébként a mod.
kipróbáltam mindkét modot, a HRC-nél lényegesen jobban él az autó az ember alatt, egyedül a fék ami fura, mert 1000 fok fölé hevítve sem akart blokkolni. a HTCC-féle sem rossz, egy kicsit egyszerûbb a fizika, itt a fék valósághûbb, nem lehet ész nélkül mindig mindenhol satuzni. összességében a HRC a nyerõ.
én írtam, hogy megnézem közelebbrõl a HTCC hotlapsot, de 2 napja gondolkodnak hogy beengedjenek-e. meg lehet hogy én mennék egyedül 0 segítséggel. mindenesetre kíváncsi vagyok.
Nem mondtam, hogy nevezzél, csak azt mondtam becsekkoltam, ha már szóba jött :)
Akkor bizony jót próbáltál :) Megfelelõ setup mellett nem blokkol a fék, de ha már tempót is akarsz menni, akkor ugye ez nem játszik annyira (legalábbis nagyon sok cseszekedés után lehet eljutni idáig), plusz az rFactorban külön be lehet állítani hogy a pedál logaritmikus legyen-e és mennyire, ha az alapon van hagyva akkor a padlófék nem padlófék. Próbálok nézni Adelaides idõket valahonnan, de nem biztos hogy meglesznek.
Ezt próbáltam, az F1 classic fórumon tette közzé, ha jól sejtem (gondolom a zolee145 õ lenne). A HTCC-re eszem ágában sincs nevezni, az a formátum, amit nyomnak nekem sem jön be. Csak most épp nem volt mihez köridõt hasonlítanom, és az került szóba lentebb valaki által.
Amúgy ha már a V8 felé kanyarodtunk, most megnéztem a HTCC oldalát. A V8 Supercars versenyük így néz ki: - verseny kb 20 perc - segítségek: autómata kuplunk, autómata VÁLTÓ?!?!, stabilitás (ezt hívom én isten keze segítségnek), blokkolásgátló, kipörgésgátló... - törés 50% - egyen setup?!
Ez egyébként abszolút nem zavarna, mert mindenki úgy funol már árkádozik ahogy akar, hiszen azért lássuk be ez már nem üti meg a szimulátorozás szintjét sem. Csak azért írom le, mert amirõl itt beszélgettünk az nagyjából ezt fedi le és a hab a tortán: Az OSTV minden versenyt közvetít... Kérdem én ezt minek? Pont errõl beszéltünk. Nem akarom megbántani a HTCC-s srácokat, de ez nem TV-be való. Ez egy globális fun amit csinálnak, ami biztos izgalmas számukra és semmi baj nincs vele, de ezzel TV-ben lenni?
Most csak ezt az egy ligát néztem meg, mert túl sokszor felmerült a nevük, de gyanítom a többi kisebb is hasonló elven megy...
Amirõl én beszélek, ha jól tudom nagyjából sehonnan nem szedhetõ le a HRC oldala meg fél éve halott. Nem tudom ti mit próbálgattok igazából :)
remélem most 7végén már fogok tudni futni pár kört a hotlapson. egy kicsit körülményes a regisztráció.
Kipróbáltam azt is, nagyjából egyforma a kettõ. A leglényegesebb különbség, ami feltûnt, az setupban van, illetve abban, hogy a HRC-ben ha padlóféket nyomok, a féktáv végén se blokkol a kerék (abs off természetesen). Ez nem tetszik. Amúgy nem tudom hogy kell viselkednie egy V8-nak, de a két mod elég hasonló.
Ha már HTCC féle cuccot próbáltál szerintem lehet módosítva van ez az amaz (nem tudom, mert nem néztem meg). Ha alapjáraton eldöcögsz a V8-assal akkor nincs is gond, de ha egy 40-50 fõs mezõnyben akarod kicsikarni 47 körön át azt a bizonyos 0.1 másodpercet akkor már baj van :) Márpedig a többiek kicsikarják, tehát neked is ki kell különben kb 10 hellyel végzel hátrébb :) Ráadásul az ausztrál pályák rohadt nehezek. Nem tudom mi a legújabb V8 mod, mert most már nem foglalkozom így külön vele (ergo nem szervezek bajnokságot), csak megyek azzal amit TPS-ék faragtak a gyáriból. Annak idején HRC-ben is módosítva volt a V8, amit meg Zoliék megcsináltak a legutolsóra, na az nem semmi. Nem keveset szívtak vele, de oly szinten valósághû lett, hogy csuda. Le lehet szûrni látszatra is, ugyanazokra a kormánymozdulatokra nagyjából ugyanúgy reagál az autó a szimulátorban, mint a valóságban. Nálam az a V8 mod a top, de a TPS féle sem rossz egyáltalán.
Én szívesen várom a kritikát, mert abból tanul az ember.. Nem afféle kurva anyázós típus vagyok, hogy csinálj jobbat mint a magyarok többsége..
akkor jó, mert nem szerettem volna kötekedni, vagy okoskodni..ezért nem is írtam az elsõ videónál. De ha egyféleképpen gondoljuk, akkor oké, jó móka. :)
Na, kipróbáltam a HTCC-féle cuccot (az ORSM alapúnak néz ki a leírás szerint). Ott legalább van hotlaps is, hogy összehasonlítsam mit bénázok.
Egészen korrekt a mod, tetszik. Nem sínautó, passzol az ízlésembe (no help természetesen). Mondjuk túlzás volna azt állítani, hogy szétszakad az ember, hogy úton tartsa az autót, de egy DRM után ilyet nem is vártam. :D Az a pálya, amin épp futnak, az sokkal inkább kihívás, kb. 10-15 körig próbáltam kitalálni, hogy egyáltalán merre kell menni... xD
Az amúgy :D Mintha úszna az autó.. LFS-nél teljesen jó a fizika 90-100 fokos gumiig, azután meg olyan mintha jégkoriznál :D
..már az elsõ videónál, az elõzõ lapon, is akartam írni, hogy ez nagyon más mint egy valóságot szimulálni akaró cucc. olyan csúszások, és kanyaríven, erõcsúsztatásban lévõ váltások vannak benne, ami teljesen idegen. ..nagyon fura.
Megint javítanom kell magamat, hiszen még mindig az az alapja, de 2013ra jelentõsen átszabták az AutoGP-s járgányokat, ami az oldaldoboz és a motorfedõ idom alakját is éríntette.
Igen, régen tényleg volt ez külön a ligáknál, de pont az lenne a lényeg hogy egybe kellene hozni az egészet, elfelejteni a kis közösségek létrehozását, egy nagy Rfactoros tábort kellene szervezni. Egységes feljutási rendszert teremteni, a nemo da valókat visszább "rugdalni" egy szinttel, vagy próbálkozzanak más típusú sorozaokban, aztán ha benõtt a feje lágya akkor próbálkozhat megint. Egységes híradásokat a versenyekrõl. A TV-k ne közvetítsék a zugligákat. Egyébként holnaptól egyesül a SSTV és az OSTV, de találtam egy újat az AlfaAmoreTv-t, amit eddig nem láttam, majd belenézek milyen a színvonala, bár ha VSR és Maszim futamokat közvetítenek biztos nem lehet rossz. Nézegettem milyen adások voltak az elmult 1-2 hónapban. Hát sajnos nagy része forma1. Hols,Aliga,Szentliga,Hopto,PSRL,F1RFT,SGF1,F1DT még a Maszim is szervez most F1et. Ez az ami nem kellene, csak 1 darab F1, GP2, WSR3.5, F3000, F2, ez utóbbi 4 csak picivel lassabb az F1nél, de mégis másabb lenne nem a 10. 2012es vagy 2013as Forma1et néznénk... (azért zárójelbe hozzáteszem hogy ezeknél a létszám megvolt, nem ilyen 8-10 fõs bajnokságok) Sõt most így próbálgatva a fent lévõ modjaimat (F12009RL, Rfactor gyári BMW Sauber, WSR3.5,FR2000), hát megmondom õszintén hogy legjobban a 3.5össel kellet küzdeni, az F1eseket viszonylag simán lehetett vezetni. Nem vagyok nagy versenyzõ de még bill+egérkormányzás kombóval is a Sauber BMW nagyából vezethetõ, lowTC-vel pedig nagyon simán (ugyebár ezen még nem slick gumi van), akkor csak a fékezésre kell picit figyelni. Ha low ABS-t kapcsoltam akkor semmire nem kell ügyelni. Kérdem én akkor miért kell (az elõzõ kettõn kívül) magas kipörgés gátló, stabilitás segítség, autómata kuplung és váltó????? Persze lehet én így lasabb vagyok, de az akkor nem szimulátorozás, csak egy autósjáték ahol a gázzal fékkel jobbra-balra kanyarodással kell törõdni. És ezt közvetíti a Tv..... Amit végül is elkezdtem nézni tegnap este az a PSRL endurance volt 6 órás Nürburgring, csak bele akartam nézni, de az elsõ másfél órát megnéztem, jó volt, izgalmas, a srácok próbáltak ügyelni egymásra,(ugyebár sok lekörözés, stb) bár itt is volt egy két ügyetlenkedõ. Több ligából is jöttek ide csapatok, sõt több külföldiek is indult. Az egyetlen kivetni való a közvetítésben hogy sokat használták a körbeforgatható hátsó kamerát, ami egyáltalán nem élethû, rendben van hogy ott jobban látszik, de majdnem egy egész kört abból mutatni.... Pedig igen jó kamerák vannak a Nurburgringen. Valamint ha van oylan pálya ahol nem olyan jók, és nincs aki megszerkessze, akkor is lehetne, hogy akik közvetítetni akar, rakja bele a modjában a helikopter szerû kamerát, ami nem fordul az autóval, hanem mindig egy irányba néz, de követi azt. Másik dolog hogy bár nem ebbe a közvetítésbe láttam, de nagyon sokszor a rajtnál az elsõt mutatják elõrõl ebbõl a körbeforgatott kamerából... Nagyon élethû mondhatom. Pedig többön jó kamerák voltak a rajtnál. Akkor mutassa az elsõnek a hátsó szárnykamerájából. Valamint nem is merik az END gombot a kedves operatõrök. Ha lenyomják akkor (bár lehet visszaugrik a zoom,de) szépen ott marad a kamera látjuk a mezõny többi részét is, nem kell váltogatni hátrafele...
Még annyit írnék így együttesen a többi hozászólásaitokhoz, hogy mint fentebb írtam, tényleg könnyebb egy F1es irányítani, mint a V8at, nekem egy régebbi mod van fent V8Factor a neve a 2006os bajnokságot dolgozza fel, de ezt is a Team ORSM készítette.
Boscoval ellentétben és szeretem az összes kis formula autót kipróbálni, bár mostanság kicsit elmaradtam, az új GP2 (F1SR csinálta ha jól tudom) még várat magára, mint írtam van Indy Lights, ezt ezidáig nem tudtam elkerülte a figyelmemet pedig fent volt az Rfactor Centralon. Csakúgy mint a Toyota Racing Series ami egy népszerû újzélandi bajnokság 1800ccm-es motorokkal. Van még néhány formula autó amit nem említettem a hozzászólásomban, talán az egyik legfontosabb alap autó a kis Formula BMW, kezdõknek jó alap, szinte csak a keményebb féktávokra kell figyelni, viszont szerintem ez jó alap hogy megtanulják a késõbbi ABS nélküli F1es autó kezelését. (Persze lehet ha a beállításokkal nagyon elállítjuk az autót akkor kitörne a fara is, de nem játszom olyan sokat hogy nagyon belemélyedjek 1-1 autó beállításaiba.) Továbbá említettem AutoGP-t ami nincs még Rfactorra, csak az A1GP elsõ generációja. Habár az AutoGP is az A1GP elsõ generációs kasztniját használja, az elsõ és hátsó szárnyakat jelentõs mértékben átszabták.
V8-ból két féle mod van. Az egyik halál könnyû a másik jó. Az FVR féle modot játék vezetni a Team ORSM-eset viszont nagyon nem. A valóságban is belepusztulnak a V8 Supercars pilóták, volt hogy félig halottan szálltak ki a gépbõl (van bennt vagy 60 fok). Tavaly Premat cool suitja felmondta a szolgálatot, kis híján meghalt. Ráadásul azok is bõven 200 fölött mennek, csak jóval kevesebb a technika. Nincs rajt buherátor, rásegítõ erre arra stb...
Mivel autóversenyzés csúcsa került szóba, én itt a valósra gondoltam. :) Szimulátorban biztos, hogy nem ugyanazok a viszonyok, mint igaziban, valószínûleg eléggé torzított képet ad. De sajnos élõben egyiket se volt alkalmam vezetni, rFactorban meg egyiket se nyomtam sokat. Számomra se az F1, se a V8 nem volt különösebben megerõltetõ, amibõl azt a következtetést vontam le, hogy vagy nem jó modokat próbáltam vagy nagyon lassú voltam (CTDP 06 és MMG 07, V8-ból nem tudom melyiket...). :D Mivel mezõnyben vagy csak hotlapon sem volt alkalmam összemérni magamat senkivel. F1-ben ilyen valószínûleg nem is lesz. V8 még elõfordulhat, bár számomra az igazi kihívást, megfelelõ mértékû funnal keverve, inkább a historic õrültségek adják, mint a DRM vagy a HGT autói.
Valaki valamit hétvégén? 20 perces ökörködés fordított sorrenddel?
Ezzel tudnék vitatkozni. Más miatt nehéz a V8 és más miatt az F1... Reflexek? Egy normális V8-as mezõny 30-34 helyenként 40 autóból áll :) Oda kellenek reflexek mikor négyen mentek be egy olyan kanyarba ahol ketten férnek el, plusz még szélárnyékba is vagy és a kocsi is épp megmakacsolja magát. Szerintem sokkal nehezebb megfogni, mint a sínautó f1-et. F1-ben is vannak nehéz dolgok, de nem kell véresre izzadnod magad egy hosszabb futamon, ráadásul a mezõny általában széthullik 10 kör után és nagyjából egyedül maradsz, vagy 1-1 autóval csatában. Sokkal kevésbé hajlamosak az F1-es gépek a kitörésre stb, mivel tele van elektronikával, a V8 meg gyakorlatilag paraszt izomautó... Persze G-erõk nagyobbak F1-ben, de a technika oly szinten megkönnyíti a pilóták dolgák, hogy csak na. De amúgy is összehasonlíthatatlan a kettõ, teljesen más. Egy hosszabb távon viszont jóval könnyebb egy F1-es géppel csapatni, vagy akár egy prototípussal mint egy V8-assal. Mentem már mindegyikkel, F1-bõl is régebbi modokkal is és nekem ez a tapasztalatom. Hosszú távon a V8 volt messze a legmegterhelõbb és legnehezebb számomra. Persze lehetnek nektek is más tapasztalataitok, nekem ilyenek vannak.
A monitoron nem jön át az a terhelés különbség, ami mondjuk F1 és V8 között van kanyarban, féktávon... ami közben ugyanúgy vezetni kell az autót, sõt versenyezni kell vele. Reflexek tekintetében sem ugyanaz a kettõ. Ennek megfelelõen szvsz a V8 ugyanúgy fasorban sincs az F1-hez képest, mint nagyjából bármi más, talán a Le Mans proto-kat leszámítva. Az más kérdés, hogy pl. nekem sem tartozik a kedvenceim közé és eszembe nem jutna modern formulára nevezni szimulátorban, de szerintem is egyértelmû, hogy hol kell keresni az autóversenyzés csúcsát.
Hát én azért mennék V8 Supercarsal a helyedben, mondjuk Oran Parkban :) Nálunk most jön ez a verseny, vért izzadunk, hogy kétszer körbeérjünk egyedül! a pályán :)
az F1-et, legalábbis a modernet én is rühellem. de valljuk meg, azért oda kellenek a legélesebb reflexek. ott történik minden a leggyorsabban. a korábbiaknál, pl. a 91-esnél még csúszkál is rendesen az autó, gondolom még sokan emlékszünk Senna belsõ videóira, hogy mennyit driftelt, korrigált folyamatosan. ez az F-1-S-R 1991 HE modjában mind benne van.
azt azért hozzátenném, hogy nem mindenkinek az F1 a csúcs! én például utálom és ki nem állhatom az összes OW szériát. Alapból bontani kell a dolgokat OW / Túra bajnokságra. Túrában mondjuk a V8 lehet a teteje és mondjuk a Clio cup az alja. De amúgy ez mind mind meg volt valósítva amit írtatok, csak régen...
még annyit, hogy az rF2-re én semmit nem építenék, mert ahogy olvasom még nagyon nincs kész, és ki tudja, hogy hány év múlva lesz kész. az egyetlen normális alternatíva az AC, de még az sincs kész. és ha kijön a végleges verzió, azt ugye tudjuk, hogy nem a végleges változat, csak úgy 3-4 patch után lesz az. nem sok értelme van egy 1.0-ás szimmel foglalkozni, mert havonta jönnek a fizika és egyéb patch-ek, tehát az AC kijövetele után kell bõ 1-1.5 év, mire el lehet gondolkodni ligát építeni köré. így marad az rF1, ami egy 8 éves konfigon is vígan elfut, és szervernek sem kell NASA ûrállomást építeni.
ez így nagyon jól hangzik! és fõleg az, hogy mindenki legalul kezd, a legalsó szinten, majd az eredményei/büntetései alapján léphet szintet, és nyilván a legfelsõ szint az F1. aki odáig eljut, annak le kell tennie vmit az asztalra. sztem a helyezéseknél fontosabbak a büntetések, mert abból látszik igazán hogy ki veszi komolyan, ki hogy vezet, mennyire vigyáz a többiekre. nagyon jó lenne egyetlen nagy liga, ami már OB, és itt tényleg a korábbi ligáktól függetlenül bki benevezhet. a VB-nek nagyon szigorúnak kell lennie(min. 3 fõ), hogy a vérPistikéket kiszûrjék(eltiltás, kitiltás, végleges kizárás stb...).
az hogy az rF1 leáldozóban van, semmit nem jelent, ugyanis létezik hozzá összesen vagy 30 minõségi mod, amit nem kell hegesztgetni. minõségi pályákból is van bõven, tehát egy mindent lefedõ OB-hez adottak a körülmények. innentõl kezdve a hardveres rész a kérdéses, hogy kinek van olyan szervere, ahol stabilan tud futni 25-30 nevezõ, olyan nettel, ami nem dobál le senkit. mert ez sem egyszerû. és nyilvánvaló, hogy kizárólag fizetõs verzió létezne. azt az évi 2-3 ezer forintot bárki be tudja fizetni, akinek meg nem tetszik, menjen dodzsemezni a vidámparkba.
ez mind megvalósult, csak nem egyben, hanem külön külön. Jól le voltak osztva a szerepek. Indycart és nevelõszériáit a Maszim indította, a kisebb márkakupákat és a Nascart a VSR, a nagy túra bajnokságot (V8 Supercars, BMWE92) HRC, Gp2 és egyéb nyalánkságok Simco stb... Az F1-en ment a harc, ott nem is sikerült soha normálisan megegyeznie két ligának, ettõl függetlenül régen megvolt, hogy ki mit rendez. Aztán jöttek ezek a nagyon hobbi pilóták, akik gyakorlatilag egyikkel se tudtak normálisan menni és ahelyett, hogy megtanulták volna szétcincálták a bajnokságokat. Létrehoztak kismillió alacsony nevezõvel bíró ligát és elráncigálták az embereket. Keresztbe szerveztek, keresztbe tettek, elvitték a tv-t, benyomatták a segítségeket stb stb stb...