Szerintem az Rfactor már leszálló ágban van (már egy ideje). Új mod alig jön ki, azok 90% más játékokból átkonvertált 1-1 autó. Így nem tudom érdemes lenne e még komolyabban foglakozni az egyesítés, összerázás témával. De azért felvázolnám a gondolataimat nektek, bár ezt jó 3-4 évvel ez elõtt meg kellet volna lépni.
Teljes mértékben igazad adok Alexease-nek, hogy azért is szakad ennyire szét, mert ezer féle fizikát gyártottak 1-1 modhoz. PL F1 vagy S2000-es túraautó, ahány mod kb annyi fizika... RBRbe kicsit más a helyzet hiszen ott világ szinten csak 4 nagy online plugin van, ahol lehet versenyezni. Ezenken pluginokon több bajnokságok is futnak, de az ugyanazon online pluginon lévõknek ugyan az a fizika van az adott autóhoz, mindegy hogy egy spanyol, vagy egy észt, vagy egy chile-i bajnokságról, vagy akár a nagy Rallysimfans Országos bajnokságról van szó. Kis kupasorozatok itt is vannak, de érdekes módon a magyarok közül szinte mindenki a nagy OB-t várja.
Rfactorban is meglehetett volna ezt csinálni, ha a liga létrehozók nem közösségeket akartak volna szervezni, hanem fõként versenyeket rendezni. Minek legyen saját F1es bajnokságom, ha van a másiknak és ott van még hely. Akkor inkább rendezek Indy vagy GP2 bajnokságot. Persze kiemelném, hogy itt ebben nagyban közbeszól a tagdíj is, ahol van, hiszen nem akarják elveszíteni a bevételforrást. Nemtudom milyen szerver kell Rfactorhoz, de ha egy nagy Rfactoros közösség lett volna, biztos még támogatót is lehetett volna találni rá. A Rallysimfans-on ezt megoldották, de ott ugyebár fõleg csak idõerdmények érkeznek be és ki az adatbázisba, nem is egyszerre. Itt meg futni kell az Rfactornak rajta, és egyszerre kiszolgálni a versenyzõket.
Szóval ha elõrõl lehetne kezdeni mindent és a ligák összefognának én így építeném fel a magyar Rfactor bajnokságrendszert:
0. Kellene egy honlap, adatbázis ami összefogná a versenyzõket, bajnokságokat, feljegyezné az eredményeket, kihágásokat, stb.
1. A bajnokságokból csak 1 lenne és minden évben csak egyszer rendeznék meg több fordulóval, nem csak 8-10-el, úgy hogy kitartson kb januártól/februártól -novemberig, egy kis nyári szünettel. A téli szünet alatt lehetne próbálgatni az modokat következõ évre, merre is folytassa a versenyezõ a pályafutását.
2. A bajnokságok felsõ szintjén nem versenyzõknek kellene nevezni, hanem olyan csapatvezetõknek akiknek van idejük törõdni más bajnokságok nézésével. És õk kiválaszthatják kik versenyezzenek a csapatukban. Akár õk maguk is, de ide olyan személyek kellenének akik belátják, ha valaki jobb nálam akkor én inkább nem megyek az F1ben, csak GP2ben. Ezen csapatok fiókcsapokat indítHATnának az alsóbb osztályokban is. -Formula Renault, Formula Masters, Formula 3 -Formula 2 -GP2, F3000, vagy akár más bajnokságokban pl Boss GP (lejárt F1es autók pl itt mehetne egy CTDP2005 mod), vagy AutoGP. És aki jól teljesít azt választanák be a csapatba. Hogy elérjék nekik a végsõ célt a Magyar Rfactor F1-es bajnoki címet. Ezen felelõs személyek döntésével elkerülhetõ lenne hogy nem odavaló, nem úgy viselkedõ pilóták ne kerülhessenek F1-es autóba. Most persze az európai együléses autókról, írtam. De ezeket a szinteket fel lehetne építeni a túraautó, GT,Indy, Endurance kategóriákban is. Pl.: -versenyzõszám szerint 3-4 vagy több márkakupa könnyebb kezelésû autókkal (Clio, Suzuki, Octavia, Alfa, Lupo) -Gyorsabb autók pl Seat Leon kupa, Scirocco kupa, Megane Trophy -Esetleg Magyar S2000 bajnokság régebbi autókkal (Alfa 156 GTA, BMW E36, Seat Toledo) -ETCC (szívó S2000) -WTCC (1.6T s2000),V8 Supercars,DTM Ezek versenyezhetnének azokon pályákon, amin igazából mennek. Természetesen kibõvítve, hogy meglegyen az évi futam mennyiség. Pl eltudnék képzelni egy magyar S2000es bajnokságot Hungaroring,Panóniaring, Slovakiaring, Brno, Salzburgring, A1-ring, Poznan, egy két balti pályát is bele véve. Természetesen van amin évi kétszer is lehetne menni, vagy pl a Slovakiaringen más nyomvonalon. Akár mehetnének ugyanazon a pályán is(ténylegesen fizikában is), így az eredményeket jobban össze lehetne hasonlítani pl egy ETCC-s és egy WTCC-s között, ha egy ETCC versenyzõ jobban teljesít mint az erõsebb WTCC autóval közlekedõ akkor a csapatvezetõk "lecsaphatnak" rá.
GT-be: -GTSprint Rövidebb futamok GT-s autókkal, esetleg kisebb segítségek megengedése. -Porsche kupa -GT3 vagy GT1 -Endurance (GT-s és LMP-s kocsik) -Évi egy Le Mans :)
Amcsiba: -Atlantic Toyota -Indy Lights -Indycar,Nascar
Ezekhez a szériákhoz amiket leírtam mindhez van Rfactoros mod. És jó sokan el is férnének bennük. És akkor még nem írtam ilyen nyalánkságokról mint a Kamionverseny vagy a Historic bajnokságok, Hegyifelfutás, Rally- és Autocross, Motorcsónakverseny :D, Gokart, Rally.
4. A legnagyobb probléma hogy a fejekben kellene rendet rakni, hogy ha nem teljesít jól akkor nem való a legmagasabb szintre. Tudom hogy sokan nincsenek velem egy véleményen de nekem tök mindegy hogy egy GP2es bajnokságban érek el eredményt, vagy egy egyenfizikás F1ben... Véleményem szerint a lassabb modok nagy részében meg lehet tanulni azokat a dolgokat, amik elõsegítik egy gyorsabb pl F1es autó kezelését. Így nem lennének tömegbalesetek a rajtnál stb.
5. Továbbá egy versenyzõ nem mehetne maximum 2 vagy esetleg 3 bajnokságban. De semmiképpen sem a legnagyobb bajnokságának nevelõ szériájában. Pl aki F1ben megy ne mehessen F3ban, GP2ben, esetleg valamelyik GT bajnokságban indulhasson. Ugyanígy WTCC és ETCC együtt kizárt. Régebben néztem ezeket a SzimulátorosTV-ket mindegy hogy F1 vagy WTCC volt ugyan azokat láttam.. Gondolom egy liga volt.
Ezen pontokat betartva sokkal változatosabb bajnokságokat lehetne létrehozni és nem az ezredik F1 és ....TCC bajnokság futna.
6. Na most hogy ez hogy lehetne megvalósítani, az kellene hogy a ligák vezetõi (a kissebbeké is) "összeüljenek" (akár egy zárt fórumon) megbeszéljék egymás között ki mit fog rendezni, melyeket érdemes egyáltalán megrendezni. PL a VSR F3-at Simco a F2-t, Megane-t, Rallyfactor az rally-t csak mondtam pár példát az émlékeimbõl régen ki mit rendezett. Fokker ti a Historicot. Hol milyen segítségek lennének megengedettek, törés stb. Kik legyenek a csapatvezetõk a "királykategóriákban". Így úgymond megszünnének a ligák egy egységes rendszer lenne. Bajnokságok megnevezései lehetnének: "2013. évi Országos (/Magyar) Rfactor F1es bajnokág az F1RFT szervezésében" "2013. évi Országos Rfactor F2es bajnokság a Simco szervezésében" "2013. évi Országos Rfactor F3as bajnokság a VSR szervezésében" Itt a lényeg az hogy Országos bajnokság, aki nyer az országos bajnok, hiszen csak 1 ilyen bajnokság lenne, a cím sokkal többet érne mint az "XY liga" F1es bajnoki címe. És így valamilyen szintem megmaradna a ligák hírneve is.
Ez mind szép és jó, de azt hiszem ez az utolsó pont amit a lehetetlen összehozni. Sajnos!! A kis ligáknak be kellene látni hogy nem kell feltétlenül F1et rendeznie, elég ha sikeresen megrendez egy Formula Renault bajnokságot, és ha valamilyen oknál fogva következõ évben a korábbi rendezõ nem tudja megrendezni pl az F2, GP2 bajnokságot, akkor esetleg megkaphatja a rendezés jogát.
Ezt az égeszet úgy kellett volna felépíteni évekkel ezelõtt, hogy elõbb csak kiskategória ment volna (akár több is pl 3-4 F3, márkakupa), a Legjobbak következõ szezonban mentek volna 1-2 GP2, ETCC, Porsche-be, és kevesebb F3-as bajnoság, márkakupa indult volna, majd azt követõ szezonba, az F1, WTCC és GT-be indulhattak volna a legjobbak. Így feltöltõdött volna a bajnokságok minden szintje. Aki rosszul teljesít az F1ben az mehetett volna vissza GP2be, vagy GTbe, Túrába. Viszont az a baj hogy mindig a Top kategóriák modjait csinálják meg, aztán egy két fanatikus elkészíti a kiskategóriákat.
Nemhiszem hogy ez valamikor megvalósulhat, talán Rfactor2-re, de nem valószínû. De azért jó eljátszani a gondolattal... :)
Viszont a külföldön versenyzõ magyarok nagyon rendesek.
ami nagyon hiánycikk az itthoni rF kínálatban: max. 90-es évek(pl. TCL) és attól visszafelé a 70-es évekig. ezt az idõszakot feldolgozza 4-5 minõségi mod ha az F1-et nem nézem, ha azt is, akkor úgy 8. erre a témára kéne vmit kitalálni. ha volna egy szervernek alkalmas gépem és vmi izmosabb netem, elsõként csinálnék ilyen szervert, ahol csak és kizárólag a fenti korszak modjai futnak. aztán lehet hogy semmi nem lenne belõle. bár igény biztos van rá, és általában akik ilyen modokkal játszanak, egy kicsit higgadtabbak a tizenéveseknél, mert ezeket az autókat hideg fejjel lehet gyorsan vezetni. talán ezért sincs tele nálunk az óvásos topik(meg azért mert kevesen vagyunk).
nálunk nincs olyan, hogy "mekkora királyok vagyunk", mert nem vagyunk, csak jó volna pár fõvel több induló, hogy a középmezõnyben és az utolsó helyeken is legyenek csaták. ennyi, nem több.
Igazabol a ligazos hoskor nehany eve veget ert.
Tizen-tiz eve meg nagy nevek voltak, komoly szervezessel es versenyzokkel (Webert, Kisst, Michelist eleve mondani sem kell:P). HGPLM egyertelmu, 10 evet huzott ki. Vagy a bo 10 eve megjelent LFS-nek is nagy tabora volt, mar az elejetol komoly bajnoksaggal es szervezessel. 10 eve volt az NR2003 is, az akkori net-ekhez kepest (a csucs 512/128:D) heti 2 telthazas, tobb oras futammal, kesobb sajat szerverrel. Aztan a GTR/GTR2 megjelenesenel a GTR-Masters, ami egyertelmuen ismert es nepszeru, pl. a GTR2 DVD tokban teljes oldalas hirdetessel!:P
De ezek lassan megszuntek, atszervezodtek. Az rF agyon modolasa, a boseg zavara, es a szabadon piszkalhato tartalmak elegge szetzilalltak a dolgokat. De bekavart a Papy felbomlasa es a tobb eves csend, Scawen semmittevese, a SimBin/SMS szetvalasa es profil valtasa is.
Es persze sokat valtozott a vilag es az emberek is. Tizeneve meg kulonleges volt net-en autozni, es nagy dolog volt bekerulni egy-egy futamra vagy bajnoksagba. Ma mar csak klikkelgetni kell, messze nem olyan erdekes, kulonleges mint regen.
iRacing is halott itthon... 10-15 autóval vergõdnek õk is... a GTR-Masters volt szerintem az egyetlen nagy szimulátor társaság itthon de kb három felé cincálták szét... Most egy jó helyett van három szar kevés indulóval...
Nem akartam itt ilyen nagy vitát indítani... nyilván mindenkinek más a fun, én csak elmondtam, hogy szerintem egy két órás futam is lehet fun, ha úgy áll hozzá valaki és olyan a lebonyolítás. Aki eleve nem szereti a hossszú távokat vagy egy adott modot, annak nyilván nem fun az, ami másnak lehet, hogy igen. Igazából Fokker teljesen magától kezdett bennünket itt néha linkelgetni, minden kérés és extra feltételek nélkül, amit köszönök. Ha igazán volna igény historicra, valószínûleg tõlünk sokan mennének rá, ha egyáltalán rendezne valaki, de nem rendez senki, én legalábbis nem tudok róla. Jelenleg mi foglalkozunk valamilyen szinten vele. Meg is lehet nézni: A DRM-en az átlag létszám annyi volt, mint ez a futam, valamint a BMW M1 Procar (ahol 40-45 perces futamok lettek volna) pedig még a sorozat tervezett fele elõtt befuccsolt. Bár elhangzott lentebb, ami tény: nem biztos, hogy fel akarnánk adni azt a hangulatot és "múltat" (mert azért nem olyan nagy), ami jelenleg van, kizárólag a létszámért cserébe, ha valahol valaki indítani egy normális - értsd, nem 20 perces sprint - historicot. Aki idegen néha nálunk megfordul, eddig kizárólag jó véleményeket hallottam vissza, legalábbis az olyan kategóriás versenyek után, amihez ember is kell, nem csak bohócok. Így volt ez most is, így volt a HWC-ben és így volt a tavaly nyári F1 historic során is. Azonban túrában, illetve könnyû kis modokkal ez már kevésbé jellemzõ, oda minden jöttment betalál és hát sokan azért túráznak, mert másra nem képesek...ebbõl fakadóan több a "selejt" pilóta, ami több bosszúságot hoz magával. Nyilván ilyen mindig van, ezt is el kell fogadni, de ebbõl is látszik, hogy a létszám nem minden. Nem is akarunk Magyarország legnagyobb, legjobb és amúgy is leglegleg ligája lenni, csak egy üde folt azok számára, akik az említett kategóriánál egy kicsit többre vágynak. Ezzel nem akarok megsérteni senkit, akinek a 20-25-30 perces sprint futamok és a max. 300 lóerõ az élete, hiszen nem vagyunk egyformák, illetve sok ligában tolnak nehezebb modokat, segítségek nélkül, stb. Biztos nálunk is van olyan, aki egy komolyabb mezõnyben csúnyán elvérezne, de abszolút nem arról van szó, hogy mert itt vagyunk 10-en és akkor valaki mindig nyer és az neki mekkora boldogság. Aki egyébként komolyabban szimulátorozik, annak ez pont iszonyú frusztráló és unalmas tud lenni (és amúgy jó eséllyel tényleg már inkább iRacingezik, ott azért idõvel kiesnek a nyomorékok vagy legalábbis távolságon kívül kerülnek) nagyon rövid idõn belül és keres magának olyan helyet, ahol kihívás is van. Meglátásom szerint inkább a tizenkevés éves kor környékieknél fordul elõ ez a "vakok között a félszemû a látó" esete, de az ilyen csoportokat ligának nevezni is vétek. 30-ra azért benõ az ember feje lágya... legalábbis részben. Én is tavaly töltöttem be. :) Na, nem akartam ilyen hosszúra húzni, bocs...
2x30perc fordított rajt sorrend vagy 3x 20perc...anno HRC-ben megkutyulta rendesen a mezõnyt...csatáztam Faterral (igaz Dietrich?) és csatáztam a számomra UFO egyénekkel.
itthon vs külföld: a kamion szimulátorban sikerült angol és dán játékosokkal játszani, szinte az itthoni versenyek ellentétei. nem merõlegesen jönnek vissza a pályára, ha kicsúszik, nem lök ki pozícióvédés közben. Tökre megértem az iRacinges srácokat, komoly elszántsággal rendelkezik, a saját pénzét / kreditét nem cseszteti. Bár láttam kemény kontaktokat.
ha csak Facebookra felnéztek az üzenõfalon sok sok F1es liga 6-8 indulóval meg TV-s közvetítés amit 30an néznek, míg egy truckracingot egy rallycrosst kb 3an...ebbõl 2 a játékos családja...
továbbá az idõ nagy úr. folyamatos munkarendben dolgozom, bár a munkatársak segítenek úgy idõzíteni, hogy a lehetõ legtöbb versenyen el tudjak indulni, de van sajnos amit ki kell hagynom. nincs még lurkó, helyette orrvérzésig meló.. ha reggel 6kor hazaesek és pl Ladáznék egyet nincs senki akivel tolnám..így RBR-ben marhulok, vagy CS:Goban.
Boscot ismerve még a jó 5letébõl lehetne is valami, csak a másik felet / feleket kellene valamilyen úton módon meggyõzni, hogy KTCCSTCXF1 liganeved elvész, helyette RFHUNGARY lenne, de nem 6-an karikáznátok, hanem 15-en...de a faszméregetés, és az énligámsokkaljobbmintatied fog úgy is gyõzni :/ de ne legyen így..
Szerintem a 45-60perces futamok teljesen jók. Idõmérõ meg warmup amit írtál tökéletes. A dupla fogyasztás helyett meg ha át tudod írni az üzemanyagtank méretét, az is tuti boxkiállást eredményezne.
ha többen is úgy látjátok, akkor lehet hogy tényleg a táv volt a gond. viszont a 20 perc meg túl kevés. valahol 40 perc versenytáv + 5 perc warmup + 15 perc idõmérés lenne az, ami még nem annyira hosszú, de mégsem 20 perces. mindez dupla fogyasztással garantáltan boxkiállós.
az összedolgozás jó ötlet, kérdés hogy rajtunk kívül kikeket érdekel még komolyabban a historic(F1, DRM, HGT, Can-Am, stb...) téma. mert egy csomó helyen inkább könnyebb szériákat futtatnak pont a létszám miatt. ha viszont lenne egy hivatalos hely, ahol folyamatosan historic-jellegû bajnokságok zajlanának, ott biztos hogy 10 feletti lenne a nevezõ létszám.
nálunk is az átlagéletkor 30 vagy a fölötti, többeknek már családja van.
ami a viselkedést illeti: nem sikerült máshol versenyeznem még, de itt nem jellemzõek a kilökések. persze akad 1-2 eset, ami kérdéses, de alapvetõen a magatartással nincsenek gondok. az más kérdés, ha most hirtelen beesne +15 nevezõ a következõ versenyre, õk hogyan viselkednének.
a ligák közötti bajnokságot továbbra is nagy ötletnek tartom, az lenne az igazi erõpróba. valszeg a középmezõnyt vagy annak végét bérelném ki, de ez nem zavarna.
Elsõ lépésben össze kéne szedni azokat a ligákat, amik szóba jöhetnek egy ilyen versenyre. Megmondom õszintén hogy nem vagyok ezzel képben.
Nem kell más, mint egy komoly szabályrendszer és azt az adminokkal is betartatni! Baromi egyszerû a képlet egyébként. Minden ligából egy admin lehet, mindenki felvet egy ötletet, csinál egy tervezetet és azt meg kell szavaztatni a néppel. Nem véleményt kérni tõlük, csak szavaztatni! Amit a nép megszavaz azt elindítani, aki lemorzsolódik az mehet is amerre lát, csinálhatja az újabb kis ligát amiben király, de mégis lenne egy NAGY és meghatározó történet a hazai rFactorban, ahol aztán majd elõbb vagy utóbb de mindenki indulni akar. Nem lenne három négy hat nyolc csak EGY! Jó elképzelni mi? :) Kár, hogy a hazai közönséggel ezt nem lehet megcsinálni, én is már rég letettem róla, inkább elhúztam külföldre (nem rajozás, mert a mezõny végének a végében kullogok, csak tényként mondom).
Én értem ezt amit írsz, de nem is igazán arra gondoltam, hogy az olyan felfogású ligákat kéne összevonni mint a tiétek. Az pont jó olyannak amilyen, az általad leírt okokból is. De itthon nagyon sokan szerveznek saját maguk által "komoly"nak nyilvánított bajnokságokat 6-8 emberrel... Ezeket a ligákat, akiknek a tagjai nap mint nap hangoztatják (akár egymás közt, akár fórumon), hogy õk mennyire komolyan veszik, na ezeket kéne összevonni, mert így szart sem ér az egész. Szinte minden ligában van egy-két olyan ember aki bizony a nagyobbak közt is megállná a helyét, de könnyebb szétverni a tehetségtelen, vagy az éppen gyengébb képességekkel rendelkezõ versenyzõket, akik egy komolyabb bajnokságban a mezõny után kullognának. A másik pedig amit már múltkor kitárgyaltunk a sikerélmény. Pár ilyen mezõny végén kullogónak bizony megadatik egy-egy dobogós hely, ne adj isten gyõzelem a kisebb ligákban egy nagyobb balesetet követõen, vagy akár milyen más okból, így élvezik, hogy nyerhetnek, ami egy izmosabb közösségben lehetetlen. Arra próbálok ezzel rávilágítani, hogy egyeseknek ennyi elég, sõt mit egyeseknek a többségnek. Hiszen lehet mondani anyunak, hogy képzeld megnyertem a HRCTCCMTCXF1 monakót anyaaaaaaa!!! világbajnok pilóta lehetnék!!! ez a szimulátorezámolyanmintavalóságcsakmégnehezebbisám!!! Szóval ez az a szint ami szerintem a hazai "szimulátorozók" 90%-át kiadja :D Régesrég egyesíteni kellett volna a "komoly" ligákat, aki meg fun az meg maradjon az. Eképpen nem lenne halott a HRC, nem haldokolna a MASZIM a VSR, sorolhatnám reggelig. Persze most megkapom mindjárt a fejemre, hogy egyik sem haldoklik, csak jól rejtegeti mindenki a mezõnyét :D
Tudom hogy nem bántásból írtad. Ahogy leírtam, nem kívánunk senkivel versenyezni, és szerintem itt is az elmúlt 4 évben max. 5 plakátunk jelent meg, pedig minden nap itt vagyok szinte. Nem farokméregetés még véletlenül sem, hiszen akkor állandóan ligák közötti verseny lenne. Ez mondjuk kezdésnek pont jó lenne, minden ligából 3-4 ember, oszt gyí!
Mi nem csak mint rF liga mûködünk, WoT-ozunk is, DOTA és egyéb játékok is, tehát egy baráti társaság, és ehhez csapódnak hozzá még a versenyzõk. Régebben voltak OBHunosok, volt VSR-es is, FRC-sek is, meg HOPTO-s is, akik sajnos az évek alatt lekoptak.
"Mi pl lehúztuk a rolót, hiába a név, ha a társaság korábbi magja már gyereket nevel és dolgozik" És igen, nálunk is már a második kisgyermek született az eltelt évek alatt (többen pedig már egész nagy lurkókkal rendelkeznek), mi adminok pedig mindannyian 30-ak leszünk idén. Nekünk sincs sok idõnk, de pont ezért nem komoly ligát akarunk, csak szórakozást. Ahova elég az, ha verseny elõtt felmész, aztán fél órát firkálsz az aszfaltra. Ha ennyi ideje sincs az embernek, akkor az már régen baj.
Lehet rosszul látom. De ha abban nem tudunk megállapodni pl. hogy egy fun race mi (ahogy írtam, a 2 óra az nem fun - nekünk), akkor nincs mirõl beszélni.
Voltam többedmagammal Simco-ban, VSR-ben, HOPTO-ban, de a középmezõnyben a fair play fogalma nem nagyon ismert (hát még hátrébb...). Ez pedig sokunkat nem szórakoztat, ha kilincsen fordulva leszorítanak, koccolnak féktávon hogy kipördülsz, és lehetne sorolni. Nálunk erre van olyan szabály, de ezt nem részletezném.
De hogy értsd: egy BTCC-t baromi izgalmas megnézni, és végigszurkolni, de ha egy nagy ligában mögötted egy srác magát Jason Plato-nak képzelve szó szerint leszorít az útról, az bizony idegesítõ. Ez kicsit már eltér a témától, elnézést. Csak gondoltam megemlítem, hogy pl. egy kis ligában azért nem megy ennyire vérre a harc, és sokkal inkább tekintettel vannak egymásra az emberek.
Szívesen várom mások véleményét is a témával kapcsolatban, mint pl. kezdetnek egy ligák közötti versenysorozat, akár csak 2-3 futammal is.
Amirõl itt szó van az szerintem f**zméregetés. Az én ligám nagyobb mint a tied, nézd meg milyen múltunk van stb... Eközben meg teljesen széthullik a hazai szim réteg. Mastersesek nagy része elhúzott iRace-be, többiek sem alkotnak nagyokat, rFactorban meg Simco az egyetlen állandóan nagy létszámmal versenyt indító "liga". A többinél elég családias a hangulat, még a korábbi nagyoknál is. Mi pl lehúztuk a rolót, hiába a név, ha a társaság korábbi magja már gyereket nevel és dolgozik... Én személy szerint bárkivel együttmûködtem volna, de nem igazán találtunk rá partnert, bár hozzáteszem nem is annyira kerestünk :)
Nem bántásképpen, de egy komoly szimulátoros körökben mozgó embereknek a kis ligák nevei semmit sem mondanak. Tényleg ennyire fontos ez? Megtartani a nevet, mikor nincs mögötte érték? Értem én, hogy tök jó meg minden, biztos sok meló van benne, én is sokat melóztam az egyik "nagyobbnak" kikiáltottnál, de van értelme saját néven hulla létszámmal körözgetni? Szerintem nem sok... Ettõl függetlenül persze mindenkinek megvan hozzá a joga, hogy azt csináljon amit akar. Nem hencegésképpen, de talán ezért is offoltam az egészet két évre, majd most elhúztunk páran külföldre versenyezni, ahol is ezt már réges rég meglépték és világ szinten ismert "neveket" daráltak be a cél érdekében. Jelentem mûködik.
Gyanítom a saját ligáját nem fogja senki feladni, hogy aztán más néven fusson tovább. Hiába kis ligákról van szó, azért 3-5 év munkája van mögötte, amit nem fognak csak úgy eldobni maguktól. Egy közös szerver kéne, a ligavezetõk szervezésével, és mindenki a saját ligájának a neve alatt indul, ha úgy akarja. Talán. De gyanítom az rF fénye is megcsorbult az utóbbi idõben. Vagyis én így látom a ligatagokat megkérdezve.
Sokszor volt téma, de én továbbra is ott látom az emberhiány problémát, hogy túl sok kis liga van. Érdemes lenne elbeszélgetnie a kisebb ligák vezetõinek egymással, összefogni és csinálni egy nagyot, ahol aztán mehetnek a különbözõ kategóriák. Ha már összejött 40-50 ember és mondjuk indítva van egy ligán belül (csak példaként) mondjuk wtcc, f1, meg v8 vagy GT vagy ilyen izmosabb endurance, akkor biztos, hogy minden futamon lennének 18-20-an. Persze ehhez össze kéne fogni a kis létszámmal rendelkezõ ligákat, amibõl kb ma van 10-15 itthon, ha nem több...
Szerintem meg az a fun, amikor 15-20 perces futamok vannak, nem másfél órát izzadsz a gép elõtt. Nem volt ember? Itt ketten mondjuk, hogy ez az idõ hosszú. A táv az pont hogy hozzátartozik a verseny mivoltához.
Szórakozás leülni egy ilyen képet terelgetni 2 órán keresztül? Nem tudom, én elõveszem 20 percre, aztán kész is, amíg jól érzem magam. A mod nem könnyû, tehát egy kevésbe tapasztalt pilótának ez a versenytáv minden, csak nem fun... Én 3 embert kérdeztem meg tõlünk, és a táv miatt dobták vissza a dolgot. Meg vasárnap azt mondták másnaposak lesznek, így elmentünk motoros találkozóra.
Szerintem nem a táv, hanem a verseny jellege (pontozás, szabályok, követelmények, blabla) határozza meg, hogy valami fun vagy sem. 1:45 volt a #1 befutó ideje, ami azért nem két óra. Jellemzõen nem megyünk ilyen távokat (inkább 50-60 perc a hosszabbak esetében, bár a következõ teljes távos f1 classic '67 @ spa is több lesz ennél), de ezt is ki kellett próbálni legalább 1x.
nekem az a gyanúm, hogy nem ez volt a legfõbb gond. persze közel 2 óra tényleg hosszú, már inkább endurance kategória. ezekkel meg különösen fárasztó tud lenni.
Ezért nincs ember, két órás futam az hosszú a többségnek. Én sem szívesen mennék 1,5 óránál többet. Max oválon, ahol sárga alatt lehet kajálni is akár.
bár a kilinccsel elõre haladás nagyon nem megy, és utolsó elõtti helyen végeztem 1 lekörözéssel, mégis élveztem minden pillanatát ennek a közel 2 órás versenynek. a hangulat az, amit nem ad vissza semmi. persze még jobb lett volna, ha 2-szer ennyien vagyunk, de tudomásul kell venni, hogy minél jobban csúszik egy autó, annál népszerûtlenebb a tömegek szemében. vagy bevezetjük a WTCC2013/F1-2013 ezredik verzióját és lesz fix tizenpár ember, vagy maradunk a kedvenc modjainknál és a családias hangulatnál. asszem az utóbbi lesz.
Ejj, épp megelõztél. :) Sajnos igen, 8-an voltunk. Nem sokat javít a képen, hogy amúgy 9 lett volna, csak valakinek a váltója éppen verseny elõtt adta meg magát. Lehet, hogy a ligának se a reklámozása, se az elvárásaink nem a legjobbak (többnyire no help), de hát szimulátoroznánk vagy mifene... ehhez pedig kellenek dolgok, mint pl. az említett kötelezõ körszám, ami most pont a fun jelleg miatt nem volt sok és nem volt %-os idõlimit sem. De talán egy 8 fõs futamot még mindig jobban élvez valaki, aki egyébként szereti ezeket a vasakat, csak maximum offline tud velük menni, mert amúgy senki nem rendez velük semmit. Így amíg ennyi fõ megvan, mi biztos, hogy folytatjuk. :)
jól látod, 8-an. ennyi embert mozgat meg a téma, vagy épp a vasárnap du. nem jó, vagy akármi más nem jó(pl. kötelezõ körök a hotlapson) vmit mindig lehet találni, hogy miért nem jó ez az egész. itt már páran kifejtették a DRM indulásakor, hogy a kötelezõ kör miért hülyeség, de ha 107% lenne, akkor meg az lenne a baj. tök mindegy, mert bármibe bele lehet kötni. az senkinek nem jutott eszébe, hogy esetleg feljöjjön a hotlapsra és mutasson valamit. megbeszélés alatt állt egy Historic bajnokság levezénylése, csak éppen az óriási érdeklõdés miatt még ennyien sem lennénk a 3. verseny után és bedõlne az egész a francba.
nem lenne rossz egy hétvégi SG futam. itt megszavaznánk hogy mikor, melyik mod, melyik pálya, aztán 2 hét múlva verseny. hogy ki tudna hostolni, azt nem tudom.
még mindig kezdõnek érzem magam, kb. 2010 óta szimezek, de még a setupolást tanulom, de egyre jobban tetszik a dolog. amikor elkezdtem az egész szimuzást(én a kormánytól számítom a kezdést, a billentyûs meg joystickos korszakot nem számítom ide), azonnal elsõ dolgom volt minden segítséget kikapcsolni és addig szenvedni amíg össze nem jön egy kör kicsúszás nélkül. a setupolást tavaly õsszel kezdtem el, de még csak a fele van meg, forma autókkal nem is foglalkoztam még. általában középmezõny közepe szokott összejönni, ahhoz hogy felkerüljek az elsõ helyre, napi 4 órát kéne nyomni, 7végén 2-szer ennyit. ez viszont esélytelen.
B.Lori mesélt nekem a NASCAR ligázásom kezdetén pár jövünk-nyerünk ember megjelnésérõl, egy mondatban: jöttek, estek, setupot kértek, mégnagyobbat estek, elmentek.
Teljesen egyetértek abban, hogy sok embernek kell a siker. Kiegészíteném azzal, hogy akkor is nyerni akar, ha tehetségtelen és szarul megy. Akkor addig alacsonyodik a ligák rengetegében, ahol azt a fost meg nem találja ahol halom számra nyeri a futamokat. Ez ám a dicsõség :D Életemben alig nyertem futamot pedig 2007 óta versenyzem kisebb nagyobb kihagyásokkal, épp most neveztünk külföldre, egy olyan mezõnybe, hogy ha 20-ban végzek megtapsolom magam. Sosem értettem azokat az embereket akiknek kell a siker, de nem tesznek érte semmit... Ha kell a siker valakinek, akkor üljön le és gyakoroljon, olvasson setup guideokat, mennyen rengeteget és kész... Elõbb utóbb jönni fog a siker. Ne vedd magadra ez abszolút nem neked szól, hanem azoknak az embereknek akikrõl te is beszéltél. Egyszeûen nem bírom ésszel felfogni miért éli meg sikernek azt valaki hogy huszonötödrangú ligában FULL TC-vel meg Isten keze segítséggel bevergõdik elsõnek egy 5 körös futamon... Amikor meg EGO-tól duzzadva ellátogat egy erõs ligába akkor meg megy a rage, hogy ezek csalnak, meg vágják a pályát, meg különbenis a kúvaannyát mindenkinek aki 5mp-t ráver körönként :)
Nekem kb 2 ev utan sikerult dobogora allni eloszor a Simcoban es egyszer a Kiss csalad hianyaban nyerni. En nagyon jol elvagyok a kozepmezonyben, jo csatak szoktak lenni, de teny, hogy sok ember van, aki ha nem nyerhet, nem is erdekli es az elso megforgas utan kilep, az ilyeneket valahogy nem ertem. Nekem az egyik legjobb versenyem az volt, amikor az idomerot elrontottam es az utolso helyrol indultam, vegul a 35. helyrol feljottem a 7.re, imadtam azt a futamot.
Igen, Simco jó társaság, és színvonalas is. De egyben kemény is, szinte esélytelen dobogósnak lenni. Kiss Balázs (Freakyo) is nálunk versenyzett sokáig a Simco mellett, kiváló és nagyon kemény pilótának tartom.
Szerintem az embernek kell a siker, kell, hogy jó helyezést érjen el, fõleg kezdõként. Persze embere válogatja, én örülök a nagy ligákban, ha az erõs középmezõnyben autózok, de ez nem mindenkinek elég.
Szerencsere van kivetel is. A Simcoban egesz jo, osszeszokott tarsasag van, nyaron is minimum 25 induloval a bajnoksagok vegeig. Es nem F1 vagy Wtcc...
az kicsit túlzás, hogy lejárt az ideje, hisz megnézed jópár liga még használja. szerintem, bár lehet hülyeség...
1. mindenhol F1 vagy WTCC 2. a bajnokság 2010-11-12-13-ról szól 3. fizetõs / ingyenes bajnokságok. (van pro kontra...) 4. azok az emberek akik régebb óta a szimes társadalomba tartoznak, az idõk során megöregedtek, családot alapítottak, dolgoznak. ahogy írtad a 85fõbõl hirtelen 25 lett... menj fel publicra pl Race07el...hiába van 25/25-s szeró, hiába vagy a 6. Rajtnál a béna telibetalál, és a 10.kör végére már csak 4-6an vagytok. Néha elmegy a kedvem tõle, inkább elmegyek WAR mecsre CS:Go-ba...
nincs olyan mod ami mindenkinek megfelel, nincs összetartás. Tudok olyan 3-4 ligát, ahol 4-6 fõ játszik és nem verbuválódnának 1 társaság alá, ahol 20an versenyezhetnének...
Ez mindenhol így van. Indultunk egy ligában múlt hónapban, 85 nevezõ, két szerver. 3. versenyre 25-en maradtak, és most még kevesebben neveztek. Race07 volt a játék.
Ugyanez a liga indított egy Renault Megane-t is, rF. Két versenyt tartottak meg, bedõlt az is. Pedig egy relatíve nagy ligáról van szó. :(
Lejárt az rF ideje? Nincs ideje az embereknek? Nem tudom mi kéne nekik. :(
teljesen egyetértek. bár nálunk is engedélyezett még a low kipörgésgátló is, pont a pilóták szerzése miatt, ennek ellenére bedõlt a Procar bajnokság, pedig 18-an neveztek. aztán elfogytak, utolsó versenyre 4-en álltak rajthoz. így most 2 hetente vasárnap 17:00-tõl fun versenyek vannak, Historic vagy historic jellegû autókkal. most legutóbb volt DRM, jövõ héten HGT Muscle Cup lesz. majd kiírom ide a részleteket. nyilván ezek nem a legkönnyebb modok, viszont aki szereti ezeket az idõket, érdemes néha felnéznie a TFRC-re. az élmezõny elég erõs. és megy a setupolás, a készülés, mintha nem fun verseny lenne.
Nekem nincs különösebb bajom az AI tudásával. Jó, nem egy észlény, de elvagyok vele, ha elég nehézre állítom õket. Online pedig azért nem versenyzek, mert most nincs normális netem, csak egy f*s, korlátos mobil net, mivel... ez egy hosszú történet, ez van sajnos. Ha lenne rendes, biztos játszanék néha emberek ellen is, de nincs, szóval ez nem opció. Amúgy azért értetlenkedek, mert a többi modban nincs bajom az talentekkel, rendesen használja õket a program és eddig ezt is használta, de most valamiért nem. De csak ennél az egy modnál áll fenn a probléma, ezért nem értem.
Volt ez már itt téma párszor, az rFactor online játékra lett kitalálva. Az AI csak azért van benne, hogy legyen. Ha ezt nézzük jó, de pont olyan mint amennyire "komoly" hangsúlyt fektettek rá. Ehhez képest pl az rF2-ben egészen értelmesen viselkedik. Rendesen védi a pozícióját, de azért a világ végérõl nem lehet beijeszteni egy sima belsõ ívre húzódással, hogy rossz íven kezdje meg a kanyart. Persze ha bemegyek mellé kanyarban azért hajlamos olyat fékezni, hogy másik három ai is elmegy mellette, de ez egy másik történet. Lényeg a lényeg, nem érdemes sokat veszõdni vele. Ha szerencséd van, és egy adott pályán éppen jól viselkednek akkor tudsz ellenük versenyezni, ha nincs szerencséd akkor ennyi.
Le Mans-ban az ideális ívet minimum 10-szer változtattam az eredetihez képest. Ha valahol béna volt, vagy éppen egy rázóra ráment és felborult a Toyota (azért egy LMP1-es autónak nem kellene borulnia egy rázókõtõl :D) vagy hasonlók. Szóval a végére egészen értelmesen ment azzal az autóval. Gondoltam megnézem GT2-vel, ott meg nem állított rendes váltót magának és az egyenesben úgy 230-nál leforgott a hatodik. :D
Szerintem gondolkodj el az online versenyzésen. Nem igazán lehet összehasonlítani az ai elleni versennyel.
Egyrészt lehet adni súlybüntetést is ha használja valaki.
[AIDPENALTIES] TC=(0.000,0.000,0.000) // Weight penalties for using different
Másrészt be lehet állítani a segítség mértékét is (vagy éppen kinullázni.) Pl nálunk így csináltam meg a V8 segítségeit, így lényegtelen, hogy bekapcsolja-e az ember vagy sem.
[CONTROLS]
TractionControlGrip=(0.00, 0.00) // average driven wheel grip multiplied by 1st number, then added to 2nd TractionControlLevel=(0.00, 0.00) // TC On/Off only for this car // effect of grip on throttle for low TC and high TC ABS4Wheel=0 // 0 = old-style single brake pulse, 1 = more effective 4-wheel ABS ABSGrip=(0.00, 0.00) // grip multiplied by 1st number and added to 2nd ABSLevel=(0.00, 0.00)
A Shift Ferrariknál pedig upgradesben volt a segítség, és mindkét szám ugyanaz, hogy lényegtelen legyen, hogy amúgy a játékban low vagy high van beállítva:
A TC úgy mûködik, hogy visszafogja a motort. Ez elvileg a valóságban is így van, szóval simán elveszi a gyújtást (pl korább F1-nél aki esetleg járt a sikánnál a Ringen az kigyorsításon hallhatta amikor akcióba lép a TC, vagyis gyújtás nincs, de az elégetlen üzemanyag azért bemegy a motorba, és remek hangot ad). Namost ha beállít az ember egy korán beavatkozó TC-t az nagyon sokat tud lassítani az autón, bár tény, hogy az életben nem fog kitörni a segge.
Egyébként ha mindent kinullázol, de be van kapcsolva a játékban a TC akkor valamennyi segítséget azért kapsz. Legalábbis amikor teszteltem volt egy olyan érzésem, hogy valami leheletnyi kis TC azért van. Bár lehet, hogy csak bemagyaráztam magamnak. :)
"GP1-esek kicsit több pontot kapnak, de TC nélküli a vasuk, a GP2-esek normál pontot kapnak, de TC-vel mehetnek. Sajnos rF erre nem ad lehetõséget"
De ad. HDV-ben a TractionControlGrip és TractionControlLevel sorok. Aztán már csak a szerveren engedélyezni kell akkora szintet, amekkorát akartok. Amelyiknél ki van ütve, annál nem fog érvényesülni semmilyen TC, hiába kapcsolja be a pilóta. :)
Elmondom mi a különbség: egy nagy ligába azért megyek, hogy pontokat szerezzek, jó helyezést, stb, ezért gyakorlok rá, setupolok, tanácskozom a csapattársakkal, taktikákat beszélünk meg, stb. Sokat. Egy Fun Ligába meg felmegyek verseny elõtti napon, letekerek 20 kört, és élvezem a versenyt. Ha kicsúszok, nem idegeskedek, hogy Atya Úr Isten, hát 100 kört tettem bele, meg X órát, és most elment a fenébe. Ez így érthetõ?
Én pedig azokon mosolygok, aki a kettõ között nem látja a különbséget.
Egy AI pilóta problémám van, amire nem találok megoldást. Az F1 RFT2010 nevû modban (már régóta használom) most találkoztam azzal, hogy a AI pilótákat nem érdeklik a talent fájlokban megadott képességeik, teljesen véletlenszerûen jön ki, hogy ki a jobb. Eddig mûködött, és ellenõriztem is a mod rfm fájljában, hogy jó elérési út van-e megadva a talent fájlokhoz és igen. Külön-külön megnéztem a talent fájlokat, hogy stimmelnek-e a nevek és az is rendben volt mind. Minden más modomban mûködik a dolog, csak ebben az egyben nem és nem értem miért. Mielõtt elõjött a probléma, nem babráltam semmit a moddal majd fél éve, szóval nem hiszem, hogy ebbõl adódik a gond. Tudna ebben valaki segíteni nekem?
Elõre is köszönöm!
Azért ilyenkor mikor írják emberek, hogy "ez egy fun liga itt a szórakozás a cél, nem olyan mint a nagy ligák" mindig mosolygok egy kicsit. Bármilyen hihetetlen a "nagy" ligákban is a szórakozás a cél :) És ott sem mindenki vérprofi. Ezzel most nem megbántani akarlak, csak már többször olvastam hasonlót és most jött ki belõlem :)
Abszolút félreértettél, nem akartam vitát, írtam is, hogy megértem, hogy nem akartok pilótákat bukni. Viszont TC nélkül megtanulni elvezetni egy V8-ast nagyjából fél órába kerül. Azokat az embereket nem tudom megérteni akik elõbb ragelnek be mintsem 30 percet rászánjanak az egészre... Nem a szervezésetekben kételkedem és meg is értem az indokaitokat, egyszerûen nem értem minek akar szimulátorozni olyan ember aki idõt nem fordít rá. Én sem vagyok egy nagy pilóta, de 20-30 perc alatt bármilyen járgányhoz hozzá tudok szokni (nem hiszem hogy ultratehetség lennék). Szerintem ez másnak is menne csak sokan szarnak bele. Na azoknak az embereknek javasoltam a Toca 3-at akik ennyit nem tudnak megtenni :) Az fun ;) Igazából ez csak egy vélemény, nem akartam senkit megbántani, csak azt próbálom elmondani, hogy szerintem a háttérben egyedül a lustaság dominál az ilyen embereknél ;)
Az elmúlt 4 éveben SOHA, ismétlem: SOHA nem használtunk automata kuplungon kívül más segítséget. Ez fun liga, nem a Simco meg VSR és a többi, a cél, hogy az emberek jól érezzék magukat. Mindig meghallgattuk a többiek véleményét a pályákkal, és mod-okkal kapcsolatban, ez az elsõ, hogy mi választottunk mod-ot adminok, és pár karika megtétele után már jöttek is a panaszok. Mivel nem 5 embernek akarunk versenyeket tartani, ezért kénytelenek vagyunk hajlani. TC, akkor jóvan baszki, legyen, de csak low-on... Aztán jött az, hogy hátulról koccolták egymást az emberek, de nem durván, csak egymáshoz értek - elsõ szárny már le is szakadt. Mehetett vissza a 80%-os törés 50%-ra... Ezt sem mi akartuk.
Tehát még egyszer: ez egy fun liga volt és lesz is mindig, ennek tudatában várjuk a jelentkezõket. Nem kívánunk semmilyen más ligától embereket elvenni, soha nem is volt célunk, ezért is választottuk a csütörtöki napot futamra még évekkel ezelõtt. Fõleg a kezdõk / hobbi versenyzõk felé nyitunk, a profiknak vannak nagy ligák, persze õket is szívesen látjuk ha ki akarnak kapcsolódni. Talán te is megérted, hogy egy kezdõnek nem biztos hogy egy V8 az álma TC nélkül.
Szerettük volna két csoportra osztani a gépeket, egy GP1 és GP2-re, ahol annyi lett volna a különbség, hogy GP1-esek kicsit több pontot kapnak, de TC nélküli a vasuk, a GP2-esek normál pontot kapnak, de TC-vel mehetnek. Sajnos rF erre nem ad lehetõséget (legalábbis mi nem találtuk). Ami azért érdekes, mert pl. Speed Limitert be lehet állítani, hogy legyen-e az adott kocsiban.
Fikázni nem kell, a Toca3 és Grid2 még így is elmarad a mod mellett, ha nem tetszik, nem jöttök, és kész. Nem akarunk mi bántani senkit, csak egy 5 versenyes V8-as szezont összehozni 15-20 emberrel.
Ja, gondoltam, hogy ezt csináljátok, de saját magatokkal szemben unfair :) . Csak érdekes, hogy még mindig elõbb ragelnek be emberek mintsemhogy egy kis ráfordítással megtanulnának menni normálisan :) Erre a szintre ott a Toca3 ;) De amúgy igazad van, addig jó ameddig ti TC nélkül mentek :)
És ezzel már nem is V8 a V8. Ne vedd magadra nem kötekedni akarok de a páran panaszkodtak számomra egyet jelent azzal, hogy nem tudja elvezetni ezt az autót... Akkor meg minek veszõdni az egésszel? WTCC-ben kell indulni annak aki nem akar megtanulni szimulátorozni és ennyi. Tényleg nem flamet akarok és megértem, hogy nem akartok pilótákat bukni, mivel manapság már nem egyszerû egy bajnokságot összehozni, dehát ez így már nem az ami.
Sikerült. Átmásoltam mindent, ami a garázsos showroom fájl mellett volt és nem volt jelen a célmappában (magyarul nem írtam felül semmit, csak a showroom fájlt) és így már mûködik a dolog.