bár maga a linkelt pedál igen drága, de olcsóbb verziója a H-váltóval együtt 40-50 ezer közt jönne ki. ez ugyan még mindig igen sok nekem, de már elgondolkodtató (igaz, 50 körül meg már lehet érdemesebb lenne használt G25-öt nézegetni).
szóval köszönöm a segítségedet, mostmár legalább azzal tisztában vagyok, hogy ezeket a kiegészítõket elérhetem külön-külön is!
esetleg ha másnak van még ötlete, azt is szívesen fogadom.
Elsõsorban read only üzemmódban szoktam ezt a topikot fogyasztani, most mégis írok.
Elõször is Zolee145-höz szeretnék szólni: úgy tudom, Neked köszönhetõk az rF magyar rally pályái! Ezt ezúton is nagyon szeretném megköszönni, nagyon élvezetesek, kiváltképpen VFTS-sel! Nagyon szép munka! A kedvencem a Királd-Sáta, mivel környékbeli pálya.
Aztán jönne a kérdésem, amely kicsit offtopik, de ha valahol, akkor itt azért elõfordulnak szimulátorosok:
Milyen kormányt tudnátok mondani a Logitech G25-ön és G27-en kívül, amely jóval ezek árkategóriája alatt van, de rendelkezik hármas pedálsorral, váltóval (gondolom H-váltós nincs nagyon másik), esetleg kézifékkel is?
Szóval nem lenne fontos, hogy prémium legyen, fémbõl-bõrbõl, stb. Csak az élmény miatt.
Én a Thrustmaster RGT FFB-t láttam csak ilyen paraméterekkel, annak kuplungja és szekvenciális váltója van, kéziféke ugyan nincs. Ezen kívül van még alternatíva?
Illetve láttam, hogy a Thrustmasternek van külön H-váltója is (elég drágán). Más gyártó nem kínál hasonlót? Az se lenne rossz, ha pedálsor+váltó+(kézifék) kombót külön lehetne beszerezni.
Jelenleg egy Logitech Wingman FormulaForce GP-m van, ami már vagy 6 éves, nagyon szeretem is, meg jól is mûködik, csak ezeket az "extrákat" hiányolom belõle.
Persze, Gugli a barátom, keresek is folyamatosan, de hátha nektek van ilyesmi tapasztalatotok. Elõre is köszönöm a segítségeteket! :)
Igen, lehet mélyíteni. Cool Edit Pro, esetleg Soundforge, vagy valami hasonló hangszerkesztõ progival.
Üdv! Olyan kérdésem van hogy a HLTC Team által készített lada 21074 mod-ban lehet-e a kocsi hangját mélyíteni illetve módosítani? Ha lehet akkor egy LINKET küldjetek hogy hangokat honnan tudok letölteni! KÖSZÖNÖM!! :D
Sajnos a tesztfutam már volt, arról lecsúsztál. A százalékkal csak finoman bánunk és idéznék a szabálykönyvbõl:
"-A versenyben való részvétel alapvetõ feltétele, hogy az adott pályán mindenki gyakoroljon. Ezt kénytelenek vagyunk minimálisan szabályozni, ezért aki teljesít gyakorlásként minimum 50kört a szerveren VAGY, ha gyakorolni nem tud, de teljesíti a Hotlap-on lévõ elsõ helyezett idõ 110%-át csak az indulhat. Ezzel a szabályozással kívánunk megtisztelni minden olyan versenyzõt, akik vették a fáradságot és készültek a versenye, illetve e szankcióval kívánunk kiszûrni, minden olyan versenybalesetet, ami vezetéstechnikai hibából adódna."
Historic-ra szombat este 8 körül felkerül a pálya amin az elsõ futam lesz valamint, a letöltési link is kikerül. Természetesen minden este szoktuk róni a köröket, illetve egy egy verseny is összejön. Igy tesztelve van a pálya az autó a pilóta valamint a hotlapson az idõk is követhetõek. Ha túljelentkezés lesz akkor fog számítani az idõ. A szerveren most is fut egy pálya "Roskilde Ring" . Bár most nagy többség egy másik versenyre készül most péntekre, ezért az aktivitás a szerveren nem olyan nagy. A pálya a honlapunkról elérhetõ.
a Porsche-kupa és a Historix is nagyon jól hangzik. fõleg hogy nem hétközbenre vannak szervezve. innentõl a mûszakbeosztás fog dönteni, legszívesebben indulnék mindkettõ bajnokságban. :)
lusta ember lévén kérdeznék egyet mindkét Szervezõtõl, többet ígérem nem fogok: tesztfutam van-e, ill. kötelezõ-e; vagy elég egy bizonyos %-os idõt megfutni a szerveren?
Sorry most lesem a pdf-ben 21 szerepel sajnos ez elírás . Mielõbb javításra kerül a helyes dátum 27. Egyébként fõ oldal elsõ cikkében benne van a most futó pálya letöltésének lehetõsége.
kezdjük elölrõl :) leszedtem a rart és megnéztem a pdf fájlt. abból nem derül ki, hogy sorolják be kategórián belül is az autót. Mert van leg gyengébb meg leg erõsebb..nyílván mindenki ugyanazzal fog menni, hogy gyors legyen, esetleg egy picivel gyengébb de stabilabbal. Viszont ezt az eltérést csak egyféle handikapp rendszerrel lehet kiegyenlíteni vagy mindenki azonos autóval megy mint egy márka bajnokság. Csak akkor elvész a historix szépsége a különbözõ autók rajtrácson feeling.
1 héttel futam elõtt már fent lesz az adott kategóriához tartozó pálya. Lehet gyakorolni setup-olni és meglesni ki mivel mit tud. Mivel az autók között tényleg nagy eltérés is lehet kategóriánként ugyan úgy a versenyzõk között is ez gyanítható :) Biztos lesz tömeg autó, amit sokan választanak kategórián belül, de gondolom lesz aki inkább nekivág olyannal amit más nem választ.
Ja értem, sry. Azt hittem, hogy az a gond, hogy minden kategória mindegyikkel megy, erre írtam, hogy melyik nap melyik van. De most már tiszta.
"A futamok péntekenként kerülnek megrendezésre. Heti váltással. A mod mind a 8 kategóriája sorra kerül az alábbiak szerint: 2012-01-27 A4 2012-02-03 A0 2012-02-10 B0 2012-02-17 A1 2012-02-24 B1 2012-03-02 A2 2012-03-09 B2 2012-03-16 A3"
számomra derül ki az autók választása..nincs hendikepp. mert egy kategórián belül is nagy eltérések vannak autók között vagy mindenki 1 futamon ugyanazzal az autóval megy?
2011 01.27.-én este 19:00-tól indul nyílt bajnokságunk ahová szeretettel várjuk a résztvevõket. A versenysorozatot SIMSPORT TV is mûsorára tûzte. A modifikáció a nemrégiben megjelent Historic Gt & Touring Car 1.9 lesz. A korhû sport autók megjelenése hangulata hangjai valamint a profi pilóták garantálják minden résztvevõ valamint nézõ részére a felhõtlen szórakozást. A futam nem követi semmilyen akkori bajnokság útvonalát illetve szabályait. A módban megtalálható mind a 8 kategóriával minden résztvevõnek helyt kell állnia, hisz minden futam más és más kategóriájú autóval teljesítendõ. A 8 fordulós sorozatban így akár 50 féle autótípust megcsodálhatunk kezdve a legendás Austin Halley-tõl a Ford Caprin keresztül a Ferrari Daytona-ig.
A versenykiírás letölthetõ innen: PDF.rar Jelentkezési lap: DOC.rar
2012. Január 22. élesben is keztdetét veszi a Fool Racing Crew idei elsõ bajnoki sorozata a Porsche Super Cup.
Jelenleg 15 fõs stabil gárda várja a piros lámpák kialvását, de várjuk további pilóták jelentkezését is, akik vágynak a kihívásokra mind a Porsche illetve az ellenfelek személyét illetõen. Az elsõ futam helyszíne a legendás Ausztrál aszfaltcsík a Mount - Panorama Circuit. A pálya Ausztrália déli részén új Dél - Walesben van Bathrustban.
Pálya adatok:
Hossza: 6,213km
Kanyarok száma: 23
További információkat, nevezések leadásának topikját a weboldalunkon találjátok.
ezeket áthelyeztem egy másik mappába. mivel DFP-t használok, nincs kuplungom, viszont gázelvétellel/gázfröccsel váltok. baromira kezdett idegesíteni ez a reccsenõ hang. ez inkább egy G25/G27 kormánynál jöhet jól. próbáltam kikapcsolni az .ini-ben, de akkor állandóan lefagyott fõmenübe visszatéréskor.
Poén megtanulni hozzáforgatni a motort az elõzõ/következõ sebességhez, ez a hang a legjobb dolog a modban. Hozzáteszem, második napja körözök, de még nem sikerült teljesen. Pedig még kuplungal sem kell szenvednem...
"Kíváncsi vagyok erre, mert meg kell hogy mondjam, az rFactor 2 nekem óriási csalódás! :( Nagyon béna lett az autó mozgása, lebeg a pálya felett, a valós árnyék inkább csak ígéret. Persze tudom, ez még csak béta, de hogy már ezért is pénzt kérnek... Grafikailag nem látszik nagy elõre lépés"
Erre csak ez a válaszom:
Nem tudom hogy én vagyok a hülye, de nekem ez alapján a videó alapján nem úgy látszik mintha lebegne az autó...
menj a plugin mappába, nyisd meg a grindingtranny.ini fájlt keresd meg a NeutralKey=Auto sort írd át az "Auto" szót pl egy "f" betüre /lehetõleg ne legyen arra a billentyûre konfigolva semmi az rFactorban
Hamarosan evvel a moddal bajnokság indul. obhunracing.com
Nem tudom rf2 -vele kapcsolatban mi a helyzet, de nekem úgy rémlik, hogy ha nem tetszik a béta, visszakapod a pénzed. Vagy nem?
Pacsutatibi! Remélem jól fog sikerülni. Már elõre matyizok rá. Ezt vártam, hogy legyen mecseki pálya. Ha jó lesz akkor a gép elõtt fogok ülni egész nap és nyomom:) Zolee145-nek igaza van, hogy lehet szopó lesz a 2-be átkonvertálása a pályáknak. Remélem lesz ilyen funkció és azt is, hogy az 1 autóit ugyanúgy bemásolva tudjuk benne használni.Pacsutatibi feltétlen írj ha kész a pálya!!!:)Egyébként emlékszem kb 1 vagy 2 éve valaki elkezdte csinálni az orfûi gyorsot, nem te voltál az véletlenül vagy nem tudsz róla valamit?
Sajnos nem sikerült megoldanom. Próbáltam mindkét verziót.
Sziasztok! A segítségeteket kérném. Hosszabb kihagyás után ismét elkezdtem játszani a játékkal, de olyan problémába ütköztem amivel még eddig sohasem. Röviden: megyek az autóval és amikor rosszul váltok (elõbb vagy késõbb nyomok kuplungot) akkor hallok egy fura hangot (mintha fogaskerék recsegés lenne) és elkezd ugrálni a kép. Ez azonban csak a belsõnézetben és motorháztetõ nézetben tapasztalható. 2-3 másodperc múlva minden visszaáll és jól mûködik a következõ rossz váltásig. Ha bekapcsolom a gépi váltást akkor is csinálja. Azelõtt ilyen nem volt. Nagyon örülnék a segítségnek. További jó játékot!
Forrás: Pacsuta Tibi / rallysimfans.hu / Új pályák az RBR-hez fórum 76-ik oldal / 2010.03.08.
"Figyelem egy hosszabb Tutorial következik.
A GoogleEarthbe ki kell jelölni egy útvonalat (felül utvonal hozzáadása ikon). Lehetõleg minél közelebb legyenek a pontok illetve szépen az út közepén menjen. (Egy pontot utólag is lehet pozícionálni.)
baloldalt kiválasztod az útvonalat, jobb klikk hely mentése másként. És lemented .kml fájlba.
Aztán kell a GPS Track Analyse program. http://www.gps-freeware.de/Download.aspx (alul pipálni, zum download) Letölt indit, ha müködik akkor oké, viszont német nyelvû. http://www.gpspassion.com/upload/Xania- ... NET.En.zip Ezt letöltve, bemásolva a mappájába és ezt az exet inditva angol lesz.
Na akkor a progikkal meg is vagyunk. -Elinditod a GPS-Track-Analyse-t. File, GoogleEarth file import, betöltöd a GoogleEarth-el kimentett kml-t. Akkor elvileg látsz egy csomó pontot egy szintben.
-Trackpoints Processing, Assing SRTM Data Elavation. Felül irja melyik fájlok kellenek hozzá. (Jó esetbe 1 rosszabba lehet 4 is ha a pályát keresztbe szeli egy szélességi és hosszúsági kör is.)
Van egy honlap ahonnan le lehet tölteni ezeket a magassági adatokat. Innen: http://dds.cr.usgs.gov/srtm/version1/ Ha európai pálya akkor az Eurázsia mappába kell belemenni. Ha letöltötted a szükséges .hgt fájlokat azt be kell rakni egy mappába. A mappát a proginak ugytudod megadni hogy a >> ra kattintasz.(lásd a linkelt képen) Ha megtalálja a mappába akkor a hgt fájl elé berak egy pipát. Ha ez megvan akkor rá kell menni hogy assing srtm data. (Nekem hibás értéket nem dobott,mindhez tudott magasságot adni.)
-Ekkor szépen látod az oldalsó képen a magassági adatokat. A 3d Alt profilenál szépen 3dbe is körbe tudod forgatni.
-Utolsó "Fül" Export, ->Project-Folder, Adsz egy nevet meg egy mappát hogy hova mentse. A kml legyen bepipálva, és menj rá hogy create project folder. Ekkor elvileg a megadott mappába megtalálható lesz egy kml fájl ami tartalmazza a magassági adatokat is.
Annyi probléma van még hogy ezt a kml-t nem tudta a BTB(BobsTrackBuilder) kezelni, nemtudom miért nem. Ezért meg kell nyitni a kml-t valami jegyzettömbbel és a <coordinates> tõl </coordinates>-ig lévõ Számokat ki kell másolni egy másik szöveges fájlba. pl : .....<coordinates> 19.07721676269815,47.55878598444277,0 19.07719939241711,47.55884884544653,0 </coordinates> ...... Ebbõl a ennyit kell átmásolni:
Ezt a másik szöveges fájlt le kell menteni "valami".csv néven.
Aztán BTB indit, Fájl, Import, CSV fül. Ha szakaszt csinálsz akkor Open Ended-be a pipa. Sampling: All. Data: Longitude,Latitude,Height. A Delimiter a , legyen. De elvielg alapból ez. És import. Ekkor elvielg szépen bejön a pálya, ha lennének kissebb dombok gödrök azokat manuálisan lehet javitani,vagy pl egy kanyarban van egy godor de elõtte mögött 2-2 jó pont akkor az 5 öt kijelölve jobb klikk smooth selected nodes->by height vagy a smooth control points segitségével."
Annyit fûznék hozzá, hogy ha több szakaszunk van így csv-ben akkor sincs baj, a BTB-be egy projektbe bármennyi szakaszt be lehet importálni. Kell alá egy mûholdas kép, hogy össze tudd õket pakolászni. Természetesen ez így nem 100%-os, biztos, hogy lesznek benne apróbb hibák, ezeket már kézzel kell javítgatni. Van vele meló, de alapvetõen egy pontos utat kap az ember.
Amúgy ez pályától/rutintól függõen mondjuk a GE telepítésétõl a szakasz importálásáig kb fél órás meló. Ezt jó tudni, mert látam már olyat aki ennek nagyon megörült, és elkezdte beírni a topikba, hogy hétvégén már lehet csapatni az 50 km-es pályán, kész az út, már csak terep kell, meg a tereptárgyak. Namost a "már csak" rész azóta sem készült el. Az a neheze. Ha ennek tudatában vagy akkor nem fogsz túlzottan megörülni az utadnak, cserébe viszont nem fog idõ elõtt elmenni a kedved a pálya befejezésétõl.
Egyébként érdemes az utat azonnal exportálni rFactorba (mármint a szemmel látható huplik javítgatása után), mert egy csomó apró hiba csak akkor derül ki ha mégy rajta, BTB-ben nem úgy érzékelsz egy bukkanót. Viszont a pálya elejére (az elsõ 30-40 méterre) jobb oldalra egy kb 20-30 méter széles "füvet" is le kell rakni, mert alapból ide rakja a garázst, vagyis ha nincs itt semmi akkor a pályára lépéskor a levegõben lesz a kocsid és nem tudsz vele elindulni.
én még várok az rF2-vel úgy 2-3 évet, egyrészt mert a mostani gépem(e5200, 2GBRAM, 4850 512) még pont elég a legújabb rF1-es modok(Historic 1.9, DRM Revival, F1 1994LE) futtatására; másrészt a moddereknek is idõ kell majd az rF2-re való átálláshoz. addig bõven el leszek a mostani rF1 felhozatallal. addigra meg kijön pár patch a 2-höz, szóval csak nyerek vele. ja, meg olcsóbb is lesz.
van magyar tutorialt pályakészítéshez? az érdekelne :D
Azért az a kb 1 éve az nagyon kb:D Írtad, hogy csinálod a pályát, majd írtál egy tutorialt pályakészítéshez. Na a leírásod alapján azóta csináltam három pályát. A három az végülis négy, mert Bükkszentkereszt elsõ verzióját véletlenül töröltem.:D
Szóval az az 1 az 2-3 hónap és inkább 2.:)
Amúgy lassan majd azon kell agyalnunk, hogy az rF1-es pályákat hogyan konvertáljuk át rF2-re. Már ha a BTB-ben nem teremtik meg ennek alapból a lehetõséget.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy az ISI is pont erre gondolt. Nem a Shiftre, hanem úgy egyáltalán modokra, pályákra. Mire kiadják a véglegest addigra már szinte rF1-et megközelítõ ingyenes tartalom lenne modokból.
Szia! Én vagyok az elkövetõ :) Hogy mióta csinálom? Kb 1 éve. De igazából, tavaly tavasszal (amikor elkezdtem) foglakoztam vele 3 napot valamint most december végén vettem ujra elõ egy délután.
Gyakorlatilag van egy módszer amivel az út és a domborzat kész van kb 2-3 óra alatt. Persze ezeket még fel kell textúrázni, és elhelyezni rajta az objektumokat. Szóval 1-2 nap meglehet csinálni egy pályát, ha nincs más dolga a készítõnek... A szalagkorlát gondot mostmár megtudom oldani. 1-2 fát kell még arréb rakni, mert nagyon belóg. kamerák, aiw, idõmérés, 1 helyre kerités, meg néhány táblát kell lerakni. Gondolkozom hogy kell e szalagozás, de csak látványosabbá tenne 1-2 kanyart, ahogy idõm engedi foglakozom ezzel is.
Remeteréten kint is voltam tavaly, hát ott sokat mentek keresztbe, úgyhogy jó szakasz:)Kb mióta csinálja tesód?Mennyi idõ amíg egy ilyen pályát elkészítetek?Sok sikert!Szorítok, hogy jó legyen!:)
Lesz demo, de meg nincs kesz a program;) Nem ertem miert kell aggodni, ez csak egy plusz lehetoseg a keszitoktol, hogy mar most meg lehet venni. Nem kotelezo. Aki akarja megvarja amig kesz lesz, kiprobalja a demot, es utana megveszi ha tetszik neki.
Na B**d meg nincs freeweb.hu már megvagyok lõve egy képfeltöltésnél :D Ezzel az imghackel is mi van mostansag, hogy törli a képet... Ide meg képfeltöltésrõl nem lehet linkelni http://kephost.hu/share-C76F_4F0C8B37.html
Na a többi szöveg lemaradt. Nem lehet még használni, mint írtam gondok vannak a szalagkorláttal, kamerák sincsenek, oldalt is 1-2 helyen át kell dolgozni a domborzatot. A mecseki hegyiverseny pályáról van szó, ha jól tudom mecsekszentkút-remeterét a szakasz neve.
Már nincs meg a szombathelyi prológ, de elég fos volt. Szóval lehet, hogy valami hülyegyerek csinálta és rakta fel(nem tudom már honnan volt meg), olyan hibái voltak, hogy az elképesztõ, lényegében csak az útvonal volt ,,azonos"(szokásos szerencsétlen, hozzánemértõ próbálkozás volt-akár az enyémekXD). Atiwrc amit írtál, hogy van egy részben kész mecseki pályád az pontosan melyik szakasz? És hogy állsz vele?Esetleg lehetne használni is már vagy messze van még attól? Meg ha esetleg-bár nem hiszem, hogy sokat tudnék,de ha tudnék-segíteni bármiben-fõleg arra gondolok, hogy itt lakok, ki szoktam járkálni mecsekbe, ismerõs a táj-akkor írj! Inkább ilyenben tudnék hasznodra válni, mert pályaépítés nem nagyon megy:)(gondolom neked igen:))
nagyon ne mert ezt a konvertet a simbin annak idején töröltette mindenhonnan, mert nem kérte a mod telepítésnél az eredeti GTR2 lemezt, mint pl. a historix mod a GTL lemezt. nagyon felkell túrni a netet és guglit hogy megtaláld. FIA GT Championship for rFactor - a GTR2 Convert