Egy kis szezon összefoglaló 10 percben a HLTC 2010-es évérõl. Ezúton is szeretnénk megköszönni mindenkinek az indulását és hogy ismét egy remek szezont tudhatunk magunk mögött. Ugyanakkor Boldog Új Évet Kívánok a magyar rFactoros társadalomnak.
Nem az árral van baj, hanem az idõponttal. 1-2 éve lehet ráugrottak volna, de így az rF2 kiadásának küszöbén (ami mondjuk még biztos jópár hónap) már nem. Aki eddig nem vette meg az rF1-et az már nem is fogja.
szép és sztem is pontos, de a rázókövek nem jók Már a sokadik alkalommal nézem ahogy lazán (és stabilan) a lábuk közé veszik a rázóköveket ezen a pályán, márpedig teszem azt a Stavelot-ban (ott zavart eddig leginkább) úgy elúszna rajta az autó mint szél, nincs ekkora szabad hasmagasságuk, nem egyszer lehet látni ahogy elesik az F1 verda a rázókõt a hasa alá kapva..és/de legalábbis összekócolódik a kormány a vezetõ kezében
Valoszimuleg (vagyis biztos:P) ez a tuti, mivel scannelt, igy nehez lenne elrontani, belekotni. De amugy sem igazsagos hasonliyani, egyreszt a korabbiakat nem scanneltek, masreszt nincs ket teljesen azonos kameranezet, fov, beallitas.
Amugy meg nem ertem (a video alapjan), miert jo hatul, a motorboritason ulni es onnan vezetni:D Legalabb is a beallitott FOV alapjan;) Ehhez a nezethez legalabb 3x ilyen szeles kepernyo kellene;D
Nekem a cockpit részletessége kifejezetten tetszik. Ami nem tetszik(lehet én vagyok a hülye) ,de nem olyan mint ha az Eau Rouge kezdeténél kicsit a lejtõ túl meredek lenne ? ...vagy lehet csak kamera pozició csalóka
Szerintem meg megszokás függõ. EX után mindegy mit állítottam és hova, semmi sem kanyarodott semennyire DFGT-vel.:) Most kezdem szép lassan feltornázni a kormányszöget, mert jobb, csak szokni kell.
inkább csak mod függõ.. szar pályán tök mindegy ha csúszik alapból állíthatod ahogy akarod ;)
zártkasztninál minnél nagyobb kormányszög kell (amit a mod enged)pl. DFP/DFGT/G25/G27 900 fok és ha a mod engedi akkor 45 a kormányzár. de pl. V8 esetében nálam 720 fok volt és 35-ös kormányzár.
ow-nél nálam 200-260 fokos a kormány..és ahhoz állítom a körmányzárat
Nekem inkább csak mod függõ. Ha valamiben szar az ffb, akkor nem fogom úgy beállítani, hogy nagyot kelljen kormányoznom csúszásnál, de inkább nem is játszok vele..:D
Én ezt szoktam meg :) Kényelmesen tudok menni, és a gumikat sem koptatom :)
Ez megint csak mod és pálya függõ... annyiszor hallottam ezt a szöveget és marhára nem igaz, legalább is nálam. Formula és Zárt kasztnis között is más más az érték.
Aki egy kicsit ért a setupoláshoz az azt figyeli hogy az a kormányzár ami szerinte kezdésnek jó, mennyire koptatja a gumit és mennyire fordítja az autót, és ehhez meg kell találni az egyensúlyt, ami nem könnyû.
V8-al kapcsolatban.. "200.000 AUD-ból megvan egy autó, plusz egyéb költségek, de alapvetõen olcsóbb lenne, mint a WTCC. Csak ki kellene költözni, meg megtanulni menni ezekkel a fixdifis szörnyekkel:) Kapcsolatom is van, de azért mégiscsak a világ másik fele."
hosszabb távú versenyeket rendeznek és sokkal nehezebben megfoghatók a verdák*
Hát én írtam is ha választani kéne a wtcc vagy a btcc között, akkor utóbbi, de hála Istennek nem kell, így egyiket se nézem. V8 teljesen más világ, hosszabb távú versenyeket és sokkal nehezebben megfogható verdák. Van ott is kakaskodás bõven, de ott még talán az egészséges határokon belül. Egyébként ha szimulátorba BTCC lenne és tényleg ilyenek a pályák rF-ben is, akkor kb egy hétvégén lenne 20-30 óvás.
a WTCC-t az FIA elkúrta..nem kicsit (jobbára beállnak egymás mögé és így vonatozva teszik meg azt a 20 percet) a BTCC már nem de a 20 perc miatt tûnik olyan szorosnak az egész és néha tényleg vad dolgokat tesznek mint régen még FIA név alatt rendezett bajnokságokban.
Nekem a V8 azért tetszik mert nem 20 percesek a futamok az autók bivaly erõsek "tankok" és bár van unalmas vonatozás náluk is néhány pályán ahol tényleg nem lehet elõzni, de legalább az aszfalton dõl el ki a legjobb és nem a futam utáni 2 órában mint valamennyi FIA bajnokságban.
Wéber Gabi írta egy kérdésre válaszolva ma (az új sorozatról ami a WTCC betét versenye lesz valaki beírta inkább támasztanák fel az ETCC-t):
Az ETCC szándékosan nem megy a WTCC-vel, mert egy WTCC versenyhétvégén kb. ugyanazért a pénzért ki az, aki nem a vb futamra nevez? Az volt a cél, hogy megfizethetõbb formában versenyezhessenek egymással a régebbi S2000-es pályaautók, és még néhány WTCC induló is feldobja a mezõnyt, de erre szinte egyáltalán nem volt kereslet a jelenlegi formában. Kis túlzással egy nem túl erõs nemzeti bajnokság színvonala körüli mezõny gyûlt össze, néhány kivételtõl eltekintve.
Az EPS-rõl meg nagyon kevés ez, ami megjelent, ebbõl csak az derül ki, hogy alig változtatott, szériaközeli autók (aka N-csoport), és mindenféle kategória összeeresztve. Ez ugyan a nevezõk számának jót tesz, de hogy milyen csapatok és versenyzõk indulnak el, és mennyire lesz izgalmas és jó verseny, azt nehéz megmondani. Eleve az 50 perces, pilótacserés formátum is inkább a pénzes amatõrök számára teheti vonzóvá, bárcsak ne így lenne. Mivel megszûnt a EuroCup, valahogy ki kell tölteni az ûrt, és a KSO nem lenne hülye a saját csúcstermékének konkurenciát állítani. Szóval az ETCC a jelenlegi formájában nem sok vizet zavar, az EPS-rõl meg még nem derült ki, hogy mennyire lesz, lehet komoly. Te jövõd hogyan alakul? Van esély a WTCC-re? Hogyan alakul a szponzorszerzés (mert gondolom "csak" az akadályozhat meg az indulásban) és van vmiféle B terv ha nem sikerülne?
Nagyrészt a szponzorokon múlik, de nem tudom, mennyire lesz elegendõ versenyképes autó a WTCC-ben az új szabályok ismeretében. Ez kicsit magas árkategória az "indultak még" szinthez, fõleg, ha ezt elõre tudod. B-terv van, csak kevés a lehetõség, az EPS-t is tudtuk már szeptemberben, csak a végleges formátuma nem volt tiszta. Most sem lettem okosabb, vagy feldobottabb, visszalépni nem lenne jó.
magyarán az új szabályok érzékenyen érinthetik a Zengõ csapatot? Mert gondolom velük mennél és arra vonatkozik hogy magas ár - indultak még kategória a szabályok miatt
Mindenkit érzékenyen érintenek, aki nem gyári Chevy-ben ül:)
Te teljesen félre értettél engem, nem elõször, de nem baj lépjünk túl a dolgon :).
Figyi ez egy tök értelmetlen vita. A BTCC jelenleg majdhogynem a legjobb túra autós sorozat.
A V8 ban ugyan ilyen elme roggyantak néha, és kiteszik egymást. Azt mégsem említed.
A WTCC egy agyon szabályozott hülyeség. Idegesítõ unalmas pályákkal.
Egyébként ha mondjuk szervezne a HRC egy BTCC kupát, és elindulnánk ezeken a pályákon kb a 2 dik verseny után te is így mennél, mert ezeken a pályákon tiszta elõzést szinte lehetetlen végig csinálni. De direkt ezért ilyenek. Egy nézõnek nem az a fontos, hogy az autokat nézze gyorsan, hanem az, hogy csatákat vérre menõ harcokat lásson.
Ezt a BTCC megadja. A V8 megadja. Egy wtcc vagy egy forma1 nem. Mert kb a felénél bealszol.
Tehát melyik a jobb? Az amelyiken egy jót alszol délután, vagy az amelyikrõl a szemed nem tudod levenni, vagy felkelsz érte reggel 4 kor hogy láthasd.
Mind2-en illetve 3-an (Bosco) tudjuk, hogy melyik a jobb.
És egyébként a szándékos szabálytalanságot büntetik a BTCC-ben is.
Ezt mondom én is, van aki ezt szereti, van aki a fair sportot. Én az utóbbiak közé tartozom, de különbözõek vagyunk :)
Nem is mondtam a WTCC-re és az FIA-ra sem, hogy jó. Nem is nézem azt sem. Ha a kettõ közül választani kéne, akkor inkább BTCC, de mindettõl függetlenül, még mindig barbár állatok ész nélküli csatája és nem fair sport ami ott megy.
Nem Muller tehetsége a gond, hanem az, hogy az utolsó 3 futamon mindent megtett az FIA hogy világbajnok legyen.
Sõt nem is az utolsó 3 futamon. Már Brno-ba.. Norbi full nem tehetett semmirõl. Turkington és Muller közre zárták Muller kiesett mert össze ért Norbival.. Erre Norbi 10 rajthelyes bünti mert szegény Muller.
Aztán Okayamába túl jók voltak a BMW-k.. Lett volna esélye megint Prialuxnak vb-t nyerni.. Pénteken még oké volt a seqvenciális váltó, ahogy megtudták az eredményt Vasárnap este már nem volt oké és kizárták õket.
Muller bajnok..
Ez az undorító..
Egyébként a wtcc mezõny menõi akik idén is bajnokok lettek majdnem szinte mindegyike szerepelt a BTCC be.
Muller, Tarquini, Huff, Turkington, Menu és sorolhatnám...
El vagytok menve balra :)) Mick Doohan idejében még átnyúltak egymás kormányára (!!!!), és teljesen természetes volt a könyökcsata, két keréken kétszáz felett..
De hát teszem azt Yvan Muller is lehúzott pár szezont a BTCC-ben, ahogy nyert V8 SC versenyt is Sandown-ban.
Csak én szerintem rossz irányba.. Ami a wtcc be van az konkrétan szar. Ami a BTCC be van az határeset. És én nekem inkább a határeset tetszik mint egy túl szabályozott éppen az aktuális stárnak kedvezõ fos szabály rendszer.. Márpedig a Wtcc és az FIA ilyen.
Itt Gio engedékeny volt. Kõkeményen megszokták torolni a legtöbb esetben nem szokott lemenni a fûre:D Kiforgatja azt annyi.
Egyébként azért nem hõbörögnek mert ezt mindegyik megcsinálja. És oké lehet sokszor igazságtalan azt is elhiszem, hogy néha értelmes lenne büntetni, de! Ez egy tura autó verseny, és amióta a túraautózás mûködik így mûködik.
Az a baj, hogy a wtcc miatt elkényelmesedtek és már neked is hibának tünik. Holott ha megnézed a régi WTCC 94 elött ugye volt az ugyan ez mint a BTCC..
Magyarán az igazi õs tura autó verseny és azok a rendszerek a BTCC ben találhatóak és nem az agyon szabályozott WTCC-be.
Azért én láttam már olyan road versenyt ahol ezeknél sekkal nagyobb és erõsebb autókkal is elfordultak a kanyarban ketten-hárman is egymás mellett, és senki nem lökött ki senkit. :)
Lehet ám sok módon versenyezni, a csata nem feltétlenül kell, hogy balesetet jelentsen. Persze hibázni lehet, de a lökdösõdés ne eszköz legyen, max következménye egy hibának a csata közben.
+ 1
A BTCCnek saját köre van, nem is lehet nemzetközinek nevezni. Az egy kis család kis költségvetéssel és átlagos vagy jó pilótákkal. Elnézik egymásnak a brutális baleseteket is. Néhol anyáznak egyet az interjúban és elvan intézve. De én nem szeretem, láttam élõben és annyira brutális dolgokat csináltak ami már nekem mint nézõ sértõ. Az hogy valaki arra veri a kis farkincáját hogy azt lássa hogy diribdarabokra törik a kocsi 150-160nál és a pilóta épp hogy megússza élve az menjen roncsderbit nézni vagy vesse le magát egy 200méteres szakadékba.
Rengetek túra kocsi, Gt sorozatot néztem élõben streamen felvételrõl régieket újakat. Nekem egy tetszett meg az egész világról mint zárt kasztnis versenyszéria. Az a V8 supercars. Kész ez én vagyok van még pár ember itthon meg külföldön is aki így gondolja. Ennyi. Nem fogok senkit se lehülyézni vagy megvetni ha ezt szereti és nézi. Nézze, csak ne mondja hogy ez teljesen normális így.
Én is többnyire egyetértek veled. A WTCC nagyon steril, mindenért büntetnek, megvannak a favoritok akiket mégsem, na de a BTCC meg a ló túloldala. Életveszélyes sportszerûtlen vérre menõ harc. Számomra a kettõ között lenne az igazi. Egy olyan verseny, ahol azért engedik a harcot, a kisebb lökdösõdést, de amikor szándékosan kib*sszák egymást a páláyról, azt keményen büntetik. Várjunk csak, van is ilyen... V8 Supercars ;) Nem azt mondom, hogy senki ne szeresse a BTCC-t, mert tényleg látványos meg minden, de én azért nem kedvelem, mert annyira unfair és agresszív, hogy az már nagyon távol áll a sporttól. Inkább vérremenõ harcnak hívnám a szponzorok kegyeiért. Az pedig vitathatatlan, hogy a széria jó képességû versenyzõket adott a világnak és most sincs ez másképp, csak hát olyan amilyen na.
Persze, de ne vicceljünk már. Egy példa. Mellémegyek valakinek. Mellette vagyok. Az erre leszorít a fûre, és mivel ilyenkor a dolgok gyorsan történnek, és optimális esetben különben nem szokták leszorítani az embert, amikor mindenkinek van elég hely, akkor már a füvön leszek még mielõtt bármit is tehetnék. És bumm, ott lehet a baleset. Akkor mit csináljon az ilyen legközelebb? Ne bújjon be a másik mellé? Meg ne vicceljünk, ha mindenki tövig nyomná a gázt, ha lehet és van hely, itt volt is hely, naná, hogy nyomtam volna én is, csak a másik ezt látta azt kitett a fûre. Õ meg ilyenkor nyilván NEM fog satuféket nyomni (szintén veszélyes lehetne), hanem valahogy megpróbál visszajönni a pályára. Szal én tuti azt mondanám "kollégának" futam után, hogy "kapd be a f*szomat köcsög!"... :D a Kell a harc meg minden, de ez túlzás. Sportszerûtlen. (és veszélyes) Már rég szar ha ezt kell mondani rendszeresen egy bajnokságban elõforduló eseményekre, mert elvégre csak SPORTról lenne szó.
:)) Pedig ez ilyen, nem kötelezõ állni a gázon. Turkington kétszer is meglassult az elõtte lévõ csata miatt, ezért Giovanardi felért rá, és szélesen a célegyenesre fordulva mellé ment..de még támadó volt. Turkington meg elvette a helyet..ennyi történt nem több. Attól még a támadó pozíciót támad, és támadást nem kell végig erõltetni....ha itt most Giovanardi elszáll a füvön az alapvetõen a saját hibája mert beszállt a játékba. A pozíció még Turkington-é volt, és nem kell feladnia azért mert megtámadták, és mert a másik csak áll a gázon és le nem venné onnan a lábát...pedig azért mert megtudott támadni egy pozíciót az még nem lett az övé. Turkington-nak jó tempója volt....késõbb egyébként jóval durvább volt, amikor belülrõl lökött két autót is szélre :)) ..de neki ilyen a stílusa...kapott is hideget meleget eleinte, és kap most is.