"Ai dolgokban nem vagyok túl benne, de ahoz írják az adott pályára vonatkozó aiw cuccokat nem? Tehát lehet hogy az adott pálya aiw cucca nincs jól megírva. pl. Canberra-t most töltöttem le, és látom már van is rá egy aiw javítás. tehát alapvetõ aiviselkedés van, de pályafüggõen lehet változtatni."
Én úgy tapasztaltam, hogy nem AIW szinten lehet a hiba, hanem ez algoritmusból ered, ami az exe kódban van. Tehát akármilyen AIW-t csináltak, már párszor kijavították, azt mivel magyarázod, hogy ha a már említett "problémás" távolságon belül van az üldözõ, akár (kanyarsebességtõl függõen) 3-4 m-rel is elhagyhatja a pályát (ld. F'C-ben pl. Sepang, pálya közepén lévõ dupla jobbos), és amikor nincsen elõtte autó, gond nélkül jó íveken autózik. Ez az, amit már említettem, hogy itt az AI olyan, hogyha egy bizonyos távolságra megközelít egy autót, akkor jelentkezik az a probléma, hogy egyfajta akadálynak tekinti, és nem tud intelligens módon mögötte haladni, mint teszi azt pl. GP4-ben vagy GPL-ben stb, hanem van hogy több méterrel elhagyja az aszfaltcsíkot (ez Monaco esetében már bõven fal, ugye). Ha ez AIW-kérdés lett volna, 2 és fél év alatt tudtak volna mit kezdeni vele legalább az alap F1-es pályákon. De nem úgy tûnik, hogy tudtak volna megoldást találni rá.
sry, de elkezdtem singlebe nyomni, most kicsit beleuntam... Egyelõre 1.22.7-nél járok egy kis állítgatással Millsen. Veszettül tetszik ez a pálya, ZR Civic fizikával:))
Ez az AI tema mar "csak azert is" alapokon nyugszik...:) Mindenki elismeri, hogy nem tokeletes az AI, es mindenki tudja hogy nem lehet vagy nagyon nehez jo AI-t irni. Ha lenne egy tokeletes vagy nagyon jo AI valamelyik programban - ami nem nagyon van;) - akkor mondhatnank hogy "bena" vagy "lusta" az ISI, de igy nem belyegezhetjuk meg oket, foleg hogy tudjuk, ez elso sorban net-es jateknak KESZUL.
De ossze hasonlitva mas programmmal, azert annyira nem rossz;) Nem tokeletes, de hasznalhato. Az utobbi idoben viszonylag sok versenyt mentem AI-val, 20-30 koroket, konvertalt, "problemas" palyakon (Norisring, Trois Riviere, Canberra), hatulrol indulva, 100 AI-val es viszonylag jo versenyek voltak.
Ai dolgokban nem vagyok túl benne, de ahoz írják az adott pályára vonatkozó aiw cuccokat nem? Tehát lehet hogy az adott pálya aiw cucca nincs jól megírva. pl. Canberra-t most töltöttem le, és látom már van is rá egy aiw javítás. tehát alapvetõ aiviselkedés van, de pályafüggõen lehet változtatni.
Ha van még kedved továbbfûzni, akkor felölem is mehet, most két napig nem neteztem :) Szal a hátul jövõ autó más íveket használ: - Igen, szinte mindig, ez fõleg azért van mert a saját ívén gyorsabb lenne. Alapvetõen ha az élõ versenyen ráfut vki az elõtte haladóra, azaz gyorsabb viszont pozicióharcról van szó, tehát az elõl haladó folyamatosan rontja az íveket, mivel fognia kell maga mellett az elõzési, bebújási pontokat. és pozicióharcban mindig lassabbak, kivéve ha vmilyen oknál fogva magasan gyorsabb a tempó mint a többieké.
Értem amit mondasz, és nekem is szúrta a szemem néhány pályán, hogy elakad az ai, mert 'túl' nagy követelményeket támaszt vele szemben a pálya. pl. Monaco ilyen, szûk és nagyon el lehet benne akadni, elõzni viszont nem igen, még nagy sebeségkülönbséggel sem ha megfelelõ tapadása van az elõl haladónak. Szal, nem vagyok vak, nekem is feltünnek dolgok, csak nem zavar.
"Szvsz az ai viselkedés ilyen hibája (ami nálam nem hiba), amit felemlítettél, hátrébb van pl. mint az idõjárásváltozás."
Hm... Érdekes. Szóval nálad nem hiba az, amikor 20-ból 14 autó ütközés miatt esik ki egy utcai pályán (Monaco) a torz AI viselkedés miatt. Gondolj csak bele, pl. ha néznél egy F1 közvetítést Monacoról, és azt látnád, hogy 20-ból 14 autó a falnak ütközne minden további ok nélkül, és a pilóták a végén egyöntetûen azt mondanák: "ja, hát csak az volt a baj, hogy elõttem autóztak k. 10-15 m-rel, ami engem megzavart, és nem tudtam az íven maradni, ami itt ugye falat jelent." Mit gondolnál egy ilyen pilótákkal felálló mezõnyrõl? Hogy teljesen profi, és ez a helyén van? Egyszóval, ha ez nálad nem hiba, teljesen jó, és meg vagy vele elégedve, részemrõl nincs értelme a további érvelésnek. Hozzáteszem, rFactornál már javítottak valamit ezen, csak az a furcsa viselkedés maradt meg egy kicsit, ha egy másik autó szorosan elõtte halad. Egyszerûen olyan íveken megy a hátul lévõ autó, mintha valami akadály lenne elõtte, amit ki akar kerülni.
Hab a tortán, nem feltétlen, hisz neked ez szúr szemet másnak más. Amit mondok az csupán az hogy vannak benne hibák, rengeteg. Minden játékban, fõleg az ai. Szvsz az ai viselkedés ilyen hibája (ami nálam nem hiba), amit felemlítettél, hátrébb van pl. mint az idõjárásváltozás. Hozzáteszem pl. engem ez sem õszít nap mint nap, nem igazán szeretek olyan csúszos körülmények között menni, ahogy pl. az F1C képzelte a csúszós körülményeket. Meglehetõsen sok liga játszik az F1C-vel, vagy F1C alapú moddal, tehát én nem csodálkozom rajta hogy az ai ezt tudja amit, egy jó csapatban való versenyzés után elég szembetünõ az ai egyhangúsága, és valóban túl nagy munka lenne megpróbálni hasonlóan változatos ai-t írni, mint amit egy online versenyzés alkalmával kap az ember, ezért aztán szvsz ez lecsökken arra hogy lehetõleg vegye észre ha a pályán vagyok, és tudjon köridõket menni, az hogy bebújik nekem, hogy fogja az íveket, pláne hogy egymás közt is mennek a csaták, nálam az a 'hab a tortán'.
Travelos, ha nincs meg a replay, akkorinnen letöltheted.
"Gondolj bele, amig a tudósoknak nem sikerül egy "nyanvadt" robot Mesterséges Intelligenciáját megírniuk, mit is várhatnánk a játékprogramozóktól."
Ennek még önmagában nem kellene azt jelentenie, hogy ilyen alapvetõ anomáliákkal kelljen megelégednünk.
"Ez a játék, meg ahogy az F1C is az volt, nem az egyszemélyes+gépi játékosok körözgetésére készült.Fõleg az rFactorban az volt a lényeg, hogy jó multirészt csináljanak."
És? Ezért miért kell hanyagolni az AI-t? Miért kell, hogy törvényszerûen rossz legyen? Akkor ennyi erõvel egyáltalán ne is legyen gépi ellenfél a programban, kizárólag multi célra írják meg, ezt tegyék közzé a program megjelenése elõtt, és senkinek egy szava sem lesz. És akkor még az ilyen alibi AI megírását is megspórolhatnák.
"Gép ellen meg csak az játszik akinek nincs nete:)"
Nem teljesen értek egyet, mert ahogy itt már írták is, nem mindig van szerver, ha van, komolytalan ellenfelekkel, sokszor nincs az embernek normális játékpartnere sem.
Mondasz valamit. Ezért mondtam én is azt, hogy nem lenne rossz ötlet kiadni az AI programozást egy spéci csapatnak. Dehát lehet itt ilyeneket mondani, én megértem, hogy ez egy drága mulatság, és nem fér bele az elképzeléseikbe, meg a program tervezésekor nem biztos, hogy a prioritásnál az AI volt az elsõk között. Meg is látszik, sajnos.
"Nekem mindegy, igazából sok mindent ki lehet emelni ha azt nézem,..a kezet a kormányon...néha tekerhetné a gombokat, hibázhatnának a pit-ben, eltérõ boxtaktika..autótipus szerinti motormeghibásodás..mittomén. Biztos hogy sokkal jobb játék lenne."
Igen, ez is igaz, csak amiket most te írtál, már a "hab a tortán" címszó alá tartoznak. Az én problémám viszont (miszerint "megbolondul" a hátul haladó autó, ezzel gyakorlatilag kicsit felborítva a normál versenyfolyamatot) inkább alapvetõ jelleggel bírnak. Ez olyan "legalább ennek illene korrektnek lennie" kategória, fõleg, hogy ilyen problémák más játékban nemnagyon vannak.
"A szánalmas és nevetséges jelzõ az nekem sok."
Csak ismételni tudom önmagam. Fõleg az F1C-re gondolok, és a véleményemet fenntartom. Pl. az, hogy Monacoban ha lenyomok F1C-ben egy versenyt, és 6-7 autó fejezi be a futamot, mert a többiek DNF-fel (tehát falnak, egymásnak való ütközés miatt) fejezik be, szerintem már olyan távol van a valóságtól, hogy ez a jelzõ nem sok. Igaz viszont, hogy rFactornál valamit már javítottak ezen, de még mindig nem az igazi. A probléma ott lehet, hogy szerintem (érthetõ okokból, mert biztosan elképesztõen nagy munka) lusták voltak a nulláról újraírni a kódot, és a meglévõ F1C kódot toldozgatják-foldozgatják, már ahogy tudják. Szóval érezni, hogy az AI F1C örökség.
"Gép ellen meg csak az játszik akinek nincs nete:)"
Nem mintha dúskálhatnánk a szerverek között :DDD
Valami FPS-csapatra kéne bízni az AI-t :DDDDPl.: HALO...Annak nagyon állat AI-je van....
Gondolj bele, amig a tudósoknak nem sikerül egy "nyanvadt" robot Mesterséges Intelligenciáját megírniuk, mit is várhatnánk a játékprogramozóktól.
Ez a játék, meg ahogy az F1C is az volt, nem az egyszemélyes+gépi játékosok körözgetésére készült.Fõleg az rFactorban az volt a lényeg, hogy jó multirészt csináljanak.
Volt már valakinek olyan problémája, hogy amikor felrakta az Alex féle F1 mini modot, egyszerûen kifagy a játék a kocsi kiválasztásakor...ha leszedem akkor jó a game, de viszont az OW challange is ugyanezt kezdte el csinálni...
Nekem miért nem izzik H6C 1.2-ben a féktárcsám ???
Nekem mindegy, igazából sok mindent ki lehet emelni ha azt nézem,..a kezet a kormányon...néha tekerhetné a gombokat, hibázhatnának a pit-ben, eltérõ boxtaktika..autótipus szerinti motormeghibásodás..mittomén. Biztos hogy sokkal jobb játék lenne. Nem baj ha vannak igények, nekem is van egy csomó, viszont súlyozva vannak. Az ha nem cseng össze a játék a személyes, igény szerinti elvárásokkal, arra biztos rengeteg példát fel lehetne hozni, akár csak a felsoroltakat is. Szal én bõven elfogadom, és sztem teljesen igazad is van abban amit mondasz, valóban nem felel meg a játék az igényeidnek. A szánalmas és nevetséges jelzõ az nekem sok.
AI-t nagyon nehez irni:( Nem is igazan van tokeletes. Nincs is ket egyforma, mindenki massal probalkozik, mast tartanak fontosnak, kulonbozoek a "fontossagi" szabalyok. Van amelyik kiszamithato catchup-os, valamelyiket droton huzzak, vannak olyanok melyekbe sok "lehetoseget" - viselkedest, torvenyszeruseget stb. - epitettek be es ezert vagy jo vagy hulye es van amelyik tanul de megsem tokeletes;)
"A Gp4-ben talán azért foglalkoztak vele többet mert nincs multi."
Van Multiplayer GP4-ben, csak nem internetes, hanem LAN-os. 16-an lehet egyszerre nyomulni, és vannak gépi ellenfelek. Abban igazad van, mint mindenkinek, hogy a GP4-nek sok más mellett az internetes multi hiánya is az egyik fogyatélkossága.
"Nekem mindegy mit zörögnek egymás közt, elvileg ha átírod a versenyzõi tulajdonságaikat akkor változnia kell, szal lehet csak azt kell megfésülni és akkor MS ai-t nem tolja Rubinho ai."
Nem, még mindig nem érted. Ez a probléma csak akkor lép fel, ha kb. 2 mp-en belül vannak egymáshoz képest. Állíthatsz te akármilyen vezetési képességet a pilótáknak, egyszerûen ha bizonyos távolságon belül vannak egymáshoz képest, akkor megbolondul a hátul haladó autó (nemcsak, hogy irreálisan gyorsabb, hanem még elég gyakran le is megy a pályáról; igaz ez utóbbi probléma rFactornál kevésbé áll fenn). Ez az, amivel az ISI úgylátszik, képtelen megbírkózni, elfogy a programozói tudásuk. Más autóversenyben nem tapasztaltam ilyen szánalmas bénázást.
"Hát én semmit nem foglalkozok az ai-val, jó ha van tömeg, de hogy az ai az ai ellen mit vív az nem különösebben foglalkoztat, az sem hogy az mennyire reális."
Amúgy mindenki más dologra igényes. Én többek között erre is.
Hát én semmit nem foglalkozok az ai-val, jó ha van tömeg, de hogy az ai az ai ellen mit vív az nem különösebben foglalkoztat, az sem hogy az mennyire reális. A Gp4-ben talán azért foglalkoztak vele többet mert nincs multi. Online is kilökhetnek szal nem feltétlen az a baj ha löknek, hanem ha banga az ai, és persze mindig banga. Nekem mindegy mit zörögnek egymás közt, elvileg ha átírod a versenyzõi tulajdonságaikat akkor változnia kell, szal lehet csak azt kell megfésülni és akkor MS ai-t nem tolja Rubinho ai.
Na looool... A H6C v1.2 készítõi kajakra bekaphatják ! :DDD Véletlenül rányomtam az autó eladása gombra és nincs annyi pénzem , hogy vehessek másikat :DDDDDDDDD Tehát nem tudom használni a modot :DDDDD
Hát hogy lehet ilyen balfaszul megírni valamit ?
Újra van szerver, Sebi valamit félrenyomott véletlenül.
Félreértetted a lényegét annak, amit mondani akartam. Elsõsorban nem az emberi és a gépi játékos viszonyáról beszéltem. Hanem magáról mint a valósághû versenyszimuláció megvalósításáról. Írtad: "Az ai az ai, az hogy egymással csatáznak az végül is jó sztem." De nem ilyen valóságtól elrugaszkodott módon. Nehogy már nekem egy nehezebb Minardi kapaszkodjon egy nála amúgyis jóval gyorsabb Jordanre, és Barrichello egy nálánál könnyebb autóval haladó Schumacherre, majd amikor a Jordan és a Schumacher kiáll elõlük, érdekes módon hirtelen belassulnak vagy fél-1 mp-cel körönként. Ez az, ami a valóságtól kb. annyira van, mint Makó Jeruzsálemtõl, egyszóval nevetséges. Állíthatod te akárhány %-ra az AI-t, ez az alapprobléma mindig is fenn fog állni. Legfeljebb csak gyorsabb tempó mellett.
Érdekes, én játszottam a sokak által agyonszapult és porig szidott GP4-gyel, de ott teljesen korrekt volt a versenyszimuláció. Nem voltak ilyen baromságok, mindenki a maga tempóját autózta, mint ahogy az a valóságban lenni szokott, hacsak nem tartanak fel valakit, de az a GP4-ben is ugyanúgy megvolt. Vagy pl. a Grand Prix Legends-ben is teljesen korrekt volt, ahogy a GP4-ben, pedig a GPL egy, ha jól számolom, legalább 6 éves játék. Nekem ezek a dolgok igenis fontosak, mert egy jó autóverseny-szimulációhoz vagy versenyautó-szimulátorhoz hozzátartoznak.
Az ai az ai, az hogy egymással csatáznak az végül is jó sztem. úgy is otthagyod õket, ha meg felhúzod nagyon (110felett), akkor meg még jól is jön hogy ölik egymást. én bírom, de nem is tudok olyan szimet mondani ahol hûjól lett megírva, tolt már le GPL, LFS, NR2003 is..én nem is bánom, vannak jóval fontosabb dolgok. Mondjuk az elsõ ai amivel a játékot adták az elég bunkó volt tényleg. Az F1C-vel a legjobbat talán az Alfa 147 mod Nordschelife-n volt igen jó,..asszem sima 110%-on...emléxem rá hogy jó volt.
Kíváncsi vagyok, hogy erre a hsz-re fog-e valaki reagálni.
Nem tudom, hogy megfigyeltétek-e már a következõt:
Alapvetõen ugyanaz az AI gond van az rFactorban is, mint az F1C-ben. Azaz, ha van két autó, amely 2 mp-en belül autózik egymáshoz, akkor az üldözõ mindig gyorsabb, mint az elõtte haladó. Még akkor is, ha az üldözõ autóban lévõ pilóta nem jobb, vagy gyengébb vezetési képességgel rendelkezik, mint az elõtte haladó, és ráadásul nehezebb az autója is. Pl: F1C-ben tapasztaltam olyat, hogy Barrichello, akinek kétszer annyi benzin volt a kocsijában, tolta le a pályáról az elõtte autózó Schumachert. Egyszerûen hiába volt nehezebb az autója, meg amúgyis lassabb pilóta, késõbb fékezett, nagyobb sebességgel vette a kanyarokat stb, amikor 2 mp-en belül autózott Schumacherhez. Vagy pedig, amikor a Jordan a hozzá képest körönként bõ 1 mp-cel lassabb Minardit nem tudta otthagyni ugyanolyan üzemanyagmennyiséggel, nevetséges.
Namost, ugyanez van rFactorban is. Mást sem látok, mint azt, hogy két autó ide-oda elõzgeti egymást, mert az elõl haladó nem nyomja annyira a gázt, mint a mögötte lévõ. Pl. van az a Test Track pálya, ahol van egy jó hosszú egyenes, benne két emelkedõvel, ahol a második emelkedõ kicsit meredekebb, éppen ezért ott lassítanak a kocsik. Pl. H6C-ben az elöl haladó kocsi 200 alá lassít, míg a mögötte haladó csak 210-ig, éppen ezért megelõzi az elõtte lévõt, majd a következõ körben ugyenez történik fordítva. Még mielõtt valaki felkiáltana, hogy ez a szélárnyék miatt van, hát téved, mert 100 m távolságban nemigen szokott szélárnyék lenni. És pl. a formulaautóknál sem jellemzõ, hogy a kanyarban szélárnyék lenne, ami a gyorsabb haladást segítené, épp ellenkezõleg, lecsökken a tapadás, mivel a kisebb menetszél miatt csökken a leszorítóerõ.
Engem az ilyen AI az olyan gagyi árkád játékokra emlékeztet, ahol azt direkt így csinálják meg, hogy "izgalmas" maradjon a verseny. És ez nem AIW hiba, mert bármilyen modnál és pályánál ez figyelhetõ meg. Ez valami AI algoritmusból ered. Ennél fogva az F1C és az rFactor sem alkalmas korrekt versenyszimulációra az ilyen torzan viselkedõ AI miatt (végülis egy szülõ gyermeke mindkét játék). Pedig elvégre ez egy szimulátor lenne, vagy mi, amihez a jó AI is hozzátartozik. Szerintem ha az ISI ennyire nem tud korrekt AI-t írni, jobban tenné, ha kiadná azt egy olyan teamnek, aki jobban ért hozzá. Lehet, hogy ez egy kicsit durván hangzik, de jelen állapotában szerintem ez a játék csak Multiplayerben korrekt. Nekem ez a véleményem, és elnézést kérek, ha ezzel bárkit megsértek.
IP: 81.182.10.3 jelszó nincs!
Hali, indult egy szerver Mils Longon, a Honda fizikával felruházott ZR-el, aki jönni akar az legyenszives a következõ festést töltse le! Festés
Innen a mod is letölthetõ, akinek még nincs fenn!!!
nem csinál valaki egy szervert?? elég nagy a pangás, merre vagytok emberek?
na már csak azért, mert én is a városi pályákat szeretem, valahogy Barcelona, Sepang, Istanbul vagy a Nürburgring, hogy csak a Forma1-es pályákat említsem, nem állnak közel a szívemhez. Valahogy Észak-Amerika felé húz a szívem, sokkal hangulatosabb pályák vannak ott. Az én kedvenceim: Long Beach, Toronto, Laguna Seca, Portland, és persze az Ovál pályák :)) De mindenképp a városi pályák ezek közül is. Long Beach-et nem kicsit várom már az rFactorhoz :)
A 3 nagy kedvencem: Canberra, Long Beach és Surfers Paradise. Nem tudom miért kedvelem ezeket, de nagyon tetszenek. Nem mellékesen az a halálom, amikor kicsúszik az autó, és 10 percig megy a szórakozás a homokággyal, vagy összevissza forog a kocsi a füvön. Itt meg tiszta, vagy teljesen szétment a kocsi, vagy még épphogy bemegy a boxba, vagy egyáltalán nem megy sehova, de nincs vele 'tökölés' :D
Ne sajnáld, a pálya annyira beta, hogy nálam pl csupa meredek lejtõbõl áll, egy darab emelkedõ nincs benne. Ahogy hajtasz ki a pitbõl 'Wrong Way' több helyen -100 credit, meg ilyenek. Nem tudom, hogy ez a lejtõ probléma másnak fennáll-e, mert pl nálam minden Hungaroringen is lejtõ van a 4-5 kanyar emelkedõje helyett, szóval lehet hogy a játékkal van valami nálam.
Alex, már kérdeztem, de erre nem tudsz valami megoldást a Hungaroringen? Rohadtul zavar, hogy nem tudom használni.
inkább belinkelhetnéd a setupod, vagy betehetnél pár alapsetupot a modba. a kezdeti 85 fokos gumihõmérsékletet meg jó lenne minél elõbb javítani, mert ez így nagyon nem ok.
Kezd jó lenni ez az rFactor :DDDD Az új F1 minimod nagyon hasonlít a Nipponra : tökéletes irányítás !!!! Az elsõ F1 ahol lehet közlekedni TC nélkül is , sõt ! Direkt jó , ahogy a vaddisznyó motor keni a gumit :DDDDD
Apropó: valaki nem ért az AIW fájlokhoz? Megmondom miért kérdem: jövõ héten néhányan a PH-ról megvesszük D. Noonan cuccait. Pontosabban én veszem meg, de ezt most mindegy....
Van néhány pályám (Monza '67, Pau, Reims, Isle of Man), amelyek konvertálására engedéllyel rendelkezem, de régóta pihennek, mert az AIW fájlt nem csináltam meg hozzá, elég nehéz, fõleg hogy az AI is tudjon közlekedni a pályán.....
Szóval kellene valaki, aki komolyan beleássa magát...Isle of Man azért nem lett például hivatalosan publikálva GTR alá, mert nincs hozzá mûködõ AIW.
Ha lenne rFactor alá is át lehetne tenni ezeket a pályákat.
Canberra esetében a legjobb az egészben, hogy a konvertáló elõzetesen hozzám fordult, mert én áttettem GTR-be Canberrát, de TANTRA miatt nem publikáltam (Codemasters licensz problémák, stb.), egyszóval csak egy rövid ideig volt fenn a neten, de elterjedt. Szóval hozzám fordult, hogy adjak engedélyt a konvertálásra. Mondtam jó, ehhez képest a readme-ben úgy tünteti fel, a TRD-bõl konvertálta. Még szerencse, hogy nem vagyok hiú....