Azt azért hozzáfûzöm a mondókámhoz,hogy nekem csak F1-ben van nagyobb tapasztalatom. A zárt és orrmotoros kocsikat nem szoktam használni.....eleget megyek velük a valóságban:))
Igen..ez igaz.....de ez vezetési stílustól függ,asszem ebben is egyet érthetünk. Másrészt a lassú kanyarokban lehet relatíve a legtöbb idõt elvesztegetni!!
A nagyobb tömegû autónál eleve megnõ a kerékdõlés,de csak az egylengõkaros futómûveknél. A formula kocsik általában több lengõkarosak,ezért ott elméletileg nem változik. A nagyobb negatív kerékdõléssel jobbak a kocsi kanyarodási tulajdonságai,viszont féktávon hátrányban leszel.
Eddig azt összegezhetjük,hogy minden beállitandó tényezõnél kompromisszumra van szükség:)
igen ez természetes, minden kanyarban a belsõ kerék másképpen forognamint a külsõ...nincs olyan kanyar ahol ez másképpen lenne, viszont van ahol a fékezési szakaasz, és a kigyorsítási szakasz idõben fontosabb mint a kanyar. ilyen pl. egy visszafordító, ahol a kanyar sokszor egy rövid kormánymozdulat, azaz már túl is vagy rajta, és lehet kigyorsítani, talán hajtût kellett volna írni, mert ott igazán egyértelmû, vanegy egyenes fékutad, gyors kanyarvétel, és egyenes kigyorsítási szakasz, itt jobb a zárt diff.
én pont azt gondolnám, hogy -alacsony abb zárdzög a gumikopás elkerülédére -alacsonyabb terpesztés, szintén a melegedés elkerülésére -magasabb guminyomás OK -nagyobb szárnyak OK, bár ez megbonthatja az egyensúlyt -keményebb rugók, ezt nem tudom megítélni -nagyobb fékerõ, ezt se értem igazán
a logika érdekes dolog, nálunk nem sokban egyezik:)
Formula autóolnál a balansz is megváltozik,mert hiába teszik a lehetõ legsemlegesebb helyre a tankot,a hajtó anyagnak súlya van,és ez többnyire a farrészt terheli. Tehát a súlyelosztást minimálisan elõreébb kell vinned.
elég ha a logika rögös útján elindulsz abból, hogy nehezebb az autó, és stabilabbnak kell lennie, hogy kibird hiba nélkül azt az x kört: -nagyobb kormányszög -nagyobb terpesztés -magasabb guminyomás -esetleg picit nagyobb szányak -keményebb rugók & lcs-k -nagyobb fékerõ :)
Ez egy kimerítõ magyarázat. Annyit fûznék hozzá,hogy a nagyobb mértékben zárt diffi segitheti a kerékvetõk meglovagolását is.
Meg még annyit,hogy a szûk kanyarokban (visszaforditókban) sztem jobb a kevésbé zárt diffi.Legalábbis a kanyarban benne.Ugyanis az ívkülsõ kerék nagyobb utat tesz meg,mint a belsõ,ebbõl kifolyólag nem egyforma a forgási sebességük. Alapjaiban pontosan ezért találták ki a differenciál-mûvet.Ha teljesen zárt a diffi,akkor az olyan,mintha az ívkülsõ,és az ívbelsõ kerék fixen egy tengelyen lenne.Ebben az esetben az ívbelsõ kerék "radíroz" a kanyarokban (fõleg a hajtûkben),ezzel koptatva a gumit,és lassítva a kanyarodás sebességét. Minél kisebb a diffrenciál-zár mértéke,annál nagyobb sebesség különbséget enged az ívbelsõ,és az ívbelsõ kerék közt. Egyenes szakaszon ,kigyorsitásnál a nagyobb diffi-zár lehet a nyerõ.
valóban fontos az is,hogy milyen segitségeket használsz a játékban.
hm, akkor azért tudják úgy melegíteni a gumikat, ahogy mi játékban soha... eléggé illúzióromboló ilyeneket hallani...mondjuk örek pilcsik tuti elvezetnének egy 900LE-s szekeret is...node a többiek?! eddig úgy képzeltem, hogy pilóta-mérnökök: 80-20%...most kicsit fordult: 60-70% mérnök, többi pilóta dudása....
mik azok a beállítások, melyeket általában változtatni kell, mikor egy qual setupból verseny setupot csinálok?
Teszem hozzá, hogy a mai Formula One autókban aktív differenciálmû van, azaz menet közben ezt egy elektronika szabályozza, összhangban a kipörgésgátlóval.
A segíteni akarással nincs baj, és amit az ember összeolvas az csak használ. De amit mondok azt is mindig próbáld le, hogy kialakuljon. Nem egyszerû téma, fõleg azért mert nem minden beáll egyformán fordítódik sajnos, és elég sokféleképpen tálalják is. Az ott lehet a probléma hogy sokszor nem nyilvánvaló hogy a két végérték mit is jelõl, ha 100%-ra állítod, akkor 100%-ban zár, vagy 100%-ban nyit. Itt lehet tévedni, ezért én is általánoságokat írok. A diffi a két kerék forgáskülönbségét szabályozza, ha lehegeszted (mint pl. sok Lada-s) akkor tolja az orrát az autó aszfalton, mivel a belsõ kerekeket nem engedi többet fordulni mint a külsõket. Ha nyitott, akkor aszfalton jobban fordul, de elvész az erõ nagy része, és ez pl. murvás, sodrós utakon nagy hátrány. Mivel mi fõleg aszfalton megyünk ezért jóval részletesebb állíthatóságra van szükségünk, mert a tapadás nagy (murvához képest), ezért nagyokat fog az autón egy rossz diffi. Ha tempós kanyarok vannak, ahol sokáig íven(!) mész kanyarbemenetnél, és kijövetelnél is, ott hátrány a merev. zártabb diffi, mivel nem engedi simán fordulni az autót, és kifelé vezeti az ívrõl, gázelvételnél is és gázadásnál is. Ha ezekbõl van több, akkor az átlagnál nyitottabb diffi kell. Ha egyenes a féktávod, pl. hajtûre érkezve, és a kanyar rövid, majd viszonylag egyenes a kigyorsítási szakasz, akkor zártabb diffire van szükséged, ezzel satbil leszel féktávon, és a kigyorsításon a lehetõ legtöbb erõt tudod átadni az aszfaltra. Laza, nyitottabb diffinél a kevésbé tapadó kereket a gázadásra jelentkezõ nyomaték eltudja forgatni. Fékezésnél szintén a kevésbé tapadó kereket a motorfékhatás megblokkolja, ezért megtekeri az autót. Azt kell eldönteni a pályán hogy milyen kanyarok a jellemzõek, és milyen kanyarok a meghatározóak, ha pl. egy visszafordító után egy nagy egyenes van, akkor az meghatározó, mert minnél jobban, gyorsabban, nagyobb erõt átadva tudsz kijönni belõle, annál hamarabb lesz meg a tempód az egyenesben. Ha az elynújtott kanyarok a jellemzõbbek, akkor ennek megfelelõen kell a diffit állítani. A pályákat természetesen általában technikásra tervezik, tehát több tipusú kanyarokat tesznek bele, így a feladatod nem egyszerû. A diffi-ben, technikai megoldásokban is többféle van, egyszerûsítve ha a szorosságát akarod értelmezni, próbáld meg úgy elképzelni hogy a tengelyen van egy tengelykapcsoló is, a bolygómûvön kivûl természetesen, ha az a tengelykapcsoló egytárcsás, akkor mint egy kuplung, könnyebben tud elcsúszni, tehát kevésbé szoros, ha többtárcsás, akkor szorosabb. Ez úgy kap jelentõsséget ha például nyitottabbra állítod a diffidet egy egytárcsás tengelykapcsolással, akkor az a beállított értékeket, gázadásra, gázelvétre, egy nyúlosabb határon tartja, tehát ha 'X' NM nyomatékkülönbségnél azért zárnia kell, akkor az erõhatástól függõen X+valamennyi értéken tudja csak zártan tartani. Ha többtárcsás, akkor az 'X' NM zárási értéket be fogja tartani, ha a fene fenét eszik is, ha nagyobb az erõhatás, akkor is. Egyszerûbben fogalmazva ha a te diffid pl. 180nm-nél nagyobb nyomatékkülönbséget kap a két tengely között, akkor a többtárcsás diffinél nem történik semmi, az egytárcsás pedig elcsúszik. Ezt próbáld meg átültetni a játékba kitapasztalással, vakon nem kell elfogadni értékeket, abban hiszel úgyis amit te érzel. A motorfékhatás szorossan összefügg a diffivel, ha belegondolsz akkor érdemes nagyobb motorféket állítani, ha egyenes a féktávod, tehát zártabb a diffid, ellenkezõ esetben a nagyobb motorfék a kevésbé zárt diffin keresztül megblokkolja a gyengébb tapadással bíró kereket. Segíthet stabilabbá, rövidebbé tenni egy féktávott, de elnyújtott gázelvétes kanyarbemenetelnél veszélyes,..kicsit gyorsabban pakolod vissza a sebességeket és már meg is forgatott. Ez az elméleti magyarázata, de láttam már az F1C-ben ellentétes setup-ot is jól müködni, ezt beflyásolhatja vezetési segítségek bekapcsolása, és vezetési stilus is.
Sztem meg ülj be a kocsidba ,és szépen próbálgasd végig,hogy mi milyen hatással van a kocsi viselkedésére,..(ahogy ezt tettük mi is sokan itt). Nem voltak ám mindig ilyen jó setup guide-ok,mint most. Szal sztem ha tanácsot kérsz,és valaki segíteni akar,de neked nem arra van szükséged,akkor köszönd meg,de ne hurrogd le. Mondhatta volna azt is,hogy gyakorolj többet,meg hogy próbálgasd,vagy keress segitséget ,ahol tudsz.
ez nem egy forum? :) amugy logikusan kikovetkeztetheto: >preload< ez a diffi szorosságát állítja. (nyitott diffi-lehegesztett diffi )
gondolom ha 1-es akkor nyitott difi, tehat tud ugy mukodni mint diff. mu. ha pedig feljebb veszed, egyre kevesbe lesz szerepe a diffinek, ergo kanyarban hamarabb tor ki a segge a belso iven levo kerek -> mivel a diffi nem differal rendesen, ezert a belso kerek sebessege nagyobb lesz, mint kene neki - megpordul -> megpordulsz ;)) a diffit amugy vagod miaz, ugye-e? :)
na akkor már tudom mik ezek, de elmondanád, hogy a növelésük vagy csökkentésük miként befolyásolja a kanyarodást, tehát mikor lesz alul -illetve túlkormányzott? és a preload túlképpen akkor most kis értéken jó vagy nagyon? nagyon nem vágom:((
mindezek pedig hogyan függnek össze az engine brake map értékekkel?
Írna valaki pár mondatot az f1c játékkal kapcsolatba, mert látom, hogy sokszor szóba hozzátok az rfactor-al. Arra lennék kíváncsi, hogy az rfactor-hoz képest milyen a fizika a játékban. Régen én a Sports Car Gt-vel játszottam, amit nagyon szerettem és azt hiszem ugyan az a cég csinálta, de lehet, hogy hülyeséget írok.
van új MontrealMap.mas,...és megéri felrakni, jóval jobb/szebb lesz tõle ez az amúgy is jól sikerült pálya. Rapidshare Link Van még benne probléma, pár fával, illetve a képükkel, de ezek is javítva lesznek sztem hamarosan.
Sziasztok! Pár napja találtam egy jó kis dolgot, páran biztos fogtok neki örülni, esetleg hasznát is veszitek. Szóval van a Google Earth progi, amihez van egy kiegészítés(world track map list). Ezt ha megnyitjátok, akkor a progi fõablakában a bal oldalon, megjelenik a PLACE ablakban egy Rennstrecken mappa, amiben találhattok 150 versenypáját. ezekre duplán kattintva el is juthattok a progi segítségével az adott pálya mûholdképéhez.
ha esetleg valamelyik pályát ezek között nem találnátok meg, vagy nem lenne megfelelõ a kép felbontása, akkor látogassatok el IDE. Itt van még kb 90 pálya(nagyrészük megvan a 150es track listben), és jopár verseny szakágankénti csoportosított kiegészítés is, pl: motgp 2005 tracks, nascar pályák, gocart pályák és híres autómárkák tesztpályái.
Elnezi, kicsuszik, leallit, kiszall:)) errol tudna itt valaki meselni, hogy ha egy ilyen kimegy a homokba-soderba, akkor azt mar csak a vontato szedi ki;))
nekem is thrustmaster kormanyom van (nemtom mi a pontos neve, de kép) de nagyon meg vagyok elégedve. nemrég volt f1es lan, és kipróbáltam momo-t, ill MS FFB kormányt, és csak annyiban voltak jobbak, hogy szélesebbek kicsit, lehet ezért is tûntek gyengébbnek. mostmár lassan fél éve nyúzom, és jól bírja, pontos, precíz, nekem pedállal sincs gondom, igaz kicsit lehetne hosszabb a pedál útja :)
a hangok term. érdekelnek :) holnap megkereslek icq-n, mert én mára elteszem magam :) köszi elõre is!
Számodra a legjobb :DDD A sok fórum meg tele van azokkal akik kiröhögik az RH fizikákat.. Szal ez tényleg abszolut szubjektív dolog ...Semmi értelme beszélni róla , kinek mi tetszik ....Hogy hasonlít-e az igazi F1-re , soha az életben nem tudjuk meg :DDDD
az ordító hiba is relatív dolog mindenki azt mondta, hogy jobb a PCC2003 fizika, mint a PSC2003-é (mindkettõ Porsche 911 GT3 Cup) de pl a PCC-ben az oldalgyorsulást nem nézte meg senki
Az a Thrustmaster kormány amit elajándékoztam egyszerûen döbbenet volt mi mindent "tudott".Sokkal jobbak voltak az erõvisszacsatolásai mint a momo-nak.Ott olyanokat éreztem pl NR-ben amiket momo-val sosem éreztem.De amikor olyan kormányom volt mint ami most Alexnek, (az is Thrustmaster csak más típus)az is olyan finom dolgokat visszatudott adni amiket a momo nem.Ráadásul strapabírásban és az anyagokat illetõen TH magasan a legjobb.Volt már jónéhány kormányom és jónéhányat tesztelhettem is és eddig TH-k viszik a pálmát.Csak azt sajnálom, hogy a pedálokba nem fektetnek annyit egyik cégnél sem akik kormányokat csinálnak mint magába a kormányba.Bár azért a Ferrari F1-es Thurstmaster pedálja már igen masszív és jó minõségû (jó része fém mint pl maga a pedál) és a poti sem az a nagyítólencsével látható darab.
Mitol jobb szerinted egy RH vagy CTDP F1 MOD? A grafikat, palyakat, egyebb csicsakat hagyjuk, mert az egyszeruen csak - nagyreszt - idotol fugg (lasd. majd' 1 evig keszul egy CTDP vagy RH).
A fizika, a vezethetoseg szamit. Azt meg, a mar elozoleg kitargyalt okok miatt eleg nehez hasonlitgatni. Max csak annyi, hogy NEKEM tetszik vagy nem tetszik:) Kiveve persze, ha ordito hibak vannak benne:) De azrrol nem tudok;)
Gp4-et FFB nélküli kormánnyal toltam sokáig .Aztán megvettem a sidewindert és sokkal lassabb lettem a játékban ...Mondjuk GP4-ben brutál jó a force feedback :DDD rF-ben elég közepesre sikerült szerintem ...
tegnap felvettem kispolák alapjárati hangot belülrõl+kívülrõl + majdnem max fordulatszámon pörgetve belülrõl+kívülrõl... megfabrikáltam a wav-ot, hogy folyamatosnak tûnjön, oszt valami recsegõ kattogó nemtommit hallok :)) ahogy észrevettem van egy max és egy min fordulat, és a kettõ keverésével hozza ki a köztes fordulatszámot...namármost, ez nekem ugy nagyon nem akar összejönni, úgyhogy mára fel is adtam a küzdelmet az árral...megyek és megverek valakit :)))
csak az erõre értettem a fix beállt, az autó mozgatásával jelentkezõ erõt, és persze azt ahogy az aszfaltcsík visszahat, surlódás, tehetetlenség... ilyesmik.
Force nelkul szart sem er az egesz! Elvesz minden elvezet es marad a reflex szintu, betanult mozdulatos autozas. Ha meg almaszik valahol az auto, akkor kicsuszik es annyi. Azon en is csodalkozni szoktam, hogy valaki force-os kormanyal force nelkul jatszik?!?!
mindenesetre nézzük azt hogy csak 1 kis izelítõ volt srmtõl, mert amit f1cben mûvelt az kritikán aluli volt de ez egy kellemes csalódás bár lehet ezér mondom mer még nincs normális csapattol f1 mod ( rh wdt ctdp )
hát meg se említsd, mert elég égbekiáltó pazarlása lenne a gépem teljesítményének :)) Semmit nem látsz egy féktárcsából, ha pörög, az égvilágon semmit. :)
Aki ilyen játékba fekteti a pénzét ami hardcore szimulátor az nem fogja force nélkül játszani hidd el.Énsem értem azokat akik force nélkül játszanak force-os kormánnyal autós játékot.Na de mind1.A fix beállítás meg azért nem igazán jó mert mindenki mást szokott meg, más szögben szereti eltekerni a kormányt stb.Az igazi versenyzõknek is személyre szabják az ehhez hasonló dolgokat.Még a seggük alá az ülést is.
Én szivesen vennék egy olyan modot is amiben fixálva van a force feedback, nem tudom ez mennyire megvalósítható a többféle kormány miatt..de mivel felismeri a tipust, és profilt is kínál hozzá, akkor valszeg megoldható hogy be legyen tárazva a fix beáll. Teljesen valóságidegen az hogy le lehet venni a Force-ot, az életben ha csökkented a autó-út érzést a kormányodon, azaz van, rossz esetben van és még nyál is a kormányszervó, akkor pontatlan a vezetésed... Jó ne csinálják meg a teljes játékban, mert sok kiccsákót eltekerne a kormány, de azért bekapcsolható, vagy moddolható lehetne..