Hatalmas a videó!Bár nagyon ki van hegyezve sebesség-feelingre a kamera, de akkor is hatalmas.A szimulátor-valóság témához annyit tennék hozza, hogy valóban nem lehet összehasonlítani.Egy igazi versenypályán valódi autóval egy csomó más érzék is részt vesz a vezetésünk alakításában, míg egy szimulátornál csak a szemünk(jobb esetben egy korrektül megírt ffb esetén egy kicsit a kezünk).És tény, hogy egy szimulátorautót kegyetlenebbül zúz mindenki, mint egy igazit, mert azt félti, meg egy szimautó nem használódik el, csak elromlik, ha egy bizonyos értéket elérsz akár ütõdésben, visszaváltásban, stb.Egy igazi autó is befordul elsõre olyan motorfékkel mint egy szimben,csak 2-ra, 3ra lehet, hogy megáll.Ezt még senki nem modellezte le.Viszont a szimeseknek, és azoknak akik ebbõl ülnek át igazi autóba, hatalmas elõnyük van.Ugyanis G-hatások nélkül csak ránézésre is meg tudják állapítani, hogy mit bír el a kanyar és mit nem.Ezért van az, hogy egy szimbõl átülve egy igazi kocsiba nagyjából ugyanazt tudja nyújtani az ember, fordítva viszont köze nincs hozzá, amíg nem gyakorol valaki.Aki szimulátoron vezetett elõször, annak a g-hatások csak plusz információt szolgáltatnak, akár a force-feedback.Mert szimben is lehet érezni az autót, senki ne mondja, hogy nem.Én még azt a nézetet sem osztom, hogy túl lenne nehezítve.Valóban van olyan, ahol nem könnyû megfogni a kocsit, de az életben is látjuk, hogy elég sûrûn eldobálják, csak a legtöbben a profi, már több 10 éve vezetõ pilótákat veszik alapul.Nézzetek meg egy OB-t, mondjuk astra kupát a 10. helytõl felfelé:)))
És ezek tényleg kezes kocsik.A vadabbakat meg nyilván azért adják olyannak, akit elõzetesen, sok kritérium alapján választanak ki.A videón a keresztbecsúsztatás nagyon jól néz ki, valaki írta, hogy ilyet nem lehet szimben.Dehogynem lehet, csak arra kell belõni a kocsit!Ez a pálya hepehupás, szûk és lassú.(már egy gp trackhez képest, mert amúgy én is lehet lefosnám a bokám szárát:))
Megnézném, hogy csinálja ezt meg egy keményebb setuppal!Mert itt le van lágyítva felfüggesztés, rugók, gátlók, merevítõ se túl sok lehet benne.Ha így lõsz be egy gt kocsit, avval is lehet menni kilincsel elõre!
Most lehet kicsit hazabeszélek, de próbáljátok ki a Charade-i pályátCharadeezzel a setuppal és csodálkozni fogtok!Ez egy hegyi pálya, bár nem olyan szûk mint a videóban, de egy menetet megér.Ha meg nem úgy van ahogy mondom, lehet szidni...:)
Szvsz jónak, én is ott vhol megyek, és D. Duhan ideje '24.9, tehát 8tizeddel vagy lassabb nála, az igen jó.
Automata kuplung. Szerintem ebbol mar kitalalod hogy mit csinal es segit:) Ami meg "segitseg", es ehez a reszhez tartozik, azt csak a PLR-ben tudod allitani:
Auto Lift="0" // Whether to automatically lift with manual shifting but auto-clutch (non-semiautomatic trans only) Auto Blip="0" // Whether to automatically blip with manual shifting but auto-clutch (non-semiautomatic trans only)
Ezek meg valtsoknal segitenek, elveszik vagy hozza adjak a gazt amikor kell.
Gyakorlás után F3 1.2 Mid Ohio 1:25.721. Ez milyennek számít? Egyvalamit szeretnék kérdezni: mi az az Auto Clutch segítség, és miben, hogyan segít? Én mindenesetre nem használom.
igyvan persze.. örüljünk annak hogy egy kis mértékben miis részesei és élvezõi lehetünk ezeknek a sorozatoknak és kocsiknak a vezetésében igy a számítógép elõl..
Így van... Mi teljesen másként vezetünk mint az igaziak .. Mi próbálunk megjegyezni táblákat , köveket stb hogy hol a féktáv , a pedálhasználatot abszolut csak a lenyomás mértékét , sebességét használva jegyezzük meg stb... Itt ugye nem érzünk semiféle és semilyen irányú gyorsulást lassulást .... Anélkül pedig lehetetlen elvezetni egy autót.Talán az a milliós cucc szimulátor ami be volt linkelve egyszer , az segítene ebben... Addig ezen inputok hiányában soha nem vezetünk el egy 100%-ig realisztikus fizikát....
Igazából egy tök idegen helyen , egy tök idegen tárgy elõtt lefékezek 120-ról nullára , néhány centivel a tárgy elõtt , ahol még soha nem jártam... Ez egy szimulátorban lehetetlen ...
Éppen emiatt egy 100%-ig valósághû szimulátor valójában nem lenne jó semmire, hiába eggyeznének meg az adatok teljesen az eredetivel...
Egy szamitogepes szimet es az "igazit" ossehasonlitani nagyon nehez, szinte lehetetlen. Legalabbis mint vezetes, utontartas, koridok, kanyarok stb.
Hiaba is lenne ultra-korrekt a jatek minden beallitasaval, a jatekosok ugyis "talalnak" lehetoseget a "gyorsitasra". Egy jatekban neha masodperceket lehet verni az igazira. Olyan szinten lehet "kiegyenesiteni" a kanyarokat - NEM levagas" - ugy atdobni a kerekvetokon, vissza pakolni a sebesseget, folyamatosan elfekezni az autot stb. hogy szornyu. Itt akinek van erzeke hozza, szinte mar reflex szinten, rengeteg az ideje, ha kell akkor eloszor koronkent porrazuzva magat tudja milimeterrol-millimeterre betanulni a palyat, a mozdulatokat es irtozatos idoket elerni. Es ha egy verseny "csak" 5-10 koros, azon belul lazan meg lehet ismetelni ezeket a "mozdulatokat":)
Nekem ez mar tul mutat az "autovezetesen", legyen az barmilyen auto:) Sokszor nezek belsokamaras felveteleket turaautokrol, markakupakrol es teljesen mas vilag mint a jatekban, legalabbis mint "vezetes technika":) Ott folyamatosan korigalni kell, "lenyulni a valtozhoz", valtogatni, mindig sodrodik, csuszik, allandoan gepeszkedni kell, meg a nagy kategorias GT-ben is;)
Igen ezen a videón olyan nagylátószügû kamerával rögzítettek hogy csak na :DDD Minél nagyobb a látószög annál távolibbnak érzékeljük a tárgyakat ...Ezért sokkal gyorsabban "futnak " feléd a tárgyak ...Ezért látszik sokkal gyorsabbnak ...
Igaz... Pont H6 modnál néztem én is , hogy olyan sebességel amit a rossz Daewoo-mal lazán beveszek ennél már bûvészkedni kell... Én ugyan ilyen gyengének érzem az F3 modot is.. ettõl még lehet jó játék , fõleg multiban mert hisz mindenki ugyan azzal a csúszkálós aotóval megy , de nekem ez nem tetszik ...
Ez nagyon allat ez a video!:) Meg van nekem is valahol. De van meg egyeb video is arrol a "palyarol" turaautokkal, az sem gyenge;) De mindenkepp ez a leglatvanyosabb.
Persze, ehez azert hozza tartozik, hogy ezt hasonlitgatni egy az egyben nem lehet;) Sokat szamit a videon a kameralatoszoge, de foleg az hogy egy alig 4-5 meter szeles uton megy, kozvetlenul fak, korlatok, hazak, keritesek, falak mellett, es eleg szaporak a kanyarok.:))
Azert megnezve egy ugyanilyen F3000-est egy GP palyan, ahol 12-16 meter szeles az aszfalt, es meg mellette sokszor ott van mind ket oldalt 10-10 meternyi "semmi", homogen szallagkorlat vagy kerites, es a tisztan belathato "teljes palya", teljesen mas sebessegerzetet mutat.
De ami a legjobban tetszik benne, hogy "farolva" vesz egy kanyart, meg lehet fogni, korigalni, es hogy botvalto van benne;))) Aki rendszeresen akar hasonlo versenyeket latni, az nezzen ChampCar-t;)))
Hát nekem vannak más érzéseim.. de tök mindegy, ha én nem érzem jónak, nem játszom vele és kész. A H6 modnál is voltak ilyen érzéseim egy-egy kanyarnál, hogy ránéztem az sebességre, és jah kérem ha ezt a kanyart ezzel a tojástáncal 90-el lehet bevenni ezzel az autóval, akkor inkább kiszállok belölle, mert ezt a kanyart az én autómmal beveszem 90-el és nem hullik mellé a hajam.., más kérdés hogy az egyenesben sehol nem lenne.. Az hogy valami az egyenesben eldönget hangrobbanásokkal, aztán a kanyarokat meg túléli, az nem kifejezetten pályaautós tulajdonság.
Sinautó fizika és túlságosan tapadó gumik nem egy és ugyanaz.És szerintem az itt mások által készített gumifizikák sem azért készültek, hogy ne legyen tapadása a kocsiknak.Éppen ellenkezõleg.Azért készültek, hogy egy bizonyos használat után bemelegedve, jobban irányíthatóvá váljanak a kocsik, hogy egy fokkal közelebb legyen a realitáshoz...
Igen, csak én ugy vettem észre, hogyha egy auto ami mondjuk F1-es kicsit jobban tapad az uthoz, az röktön már sinautó, és csainálni kell hozzá kevésbé tapados gumit.
Azt, hogy árkád szemét, általában a valóságtól teljesen elrugaszkodott, és a fizika hiányában szenvedõ játékokra szokás mondani.Miért mondaná bárki is, hogy ez az lenne egy játékban?Hiszen régen szinte minden verseny ilyen és ehhez hasonló pályákon (országutakon) rendeztek.Árkád szemét akkor lenne egy ilyen játékban, ha mondjuk sinautó fizikával rendelkezne, és méteres ugratásokkal mennél elõre egy ilyen formula géppel, miközben tolnád neki a nitrot.De így, teljes mértékben szimulátornak nevezhetõ cucc lenne.Amúgy büntet nagyon amit ott autózott a srác :-D
ezt már volt szerencsém látni :))...de tanulságos, mert ha ezt egy játékban látnád akkor azt mondanád árkád szemét :)))..a szimulátorjátékok túlzásaira gondolok...
Fél órája nézem ezt a pár percet.Milyen szép hangjuk van ezeknek a gépeknek...Végre nem ûrhajókkal versenyeznek...remélem az új F1 kocsik is ilyen karizmával bírnak majd mert a mostaniak inkább egy StarWars filmbe illenének...valahogy nem bejövõsek.
nem Mansell teljesitmenyet akarom lealacsonyitani de kivancsi lettem volna mi lett volna ha Patrese is megkapja ugyan azt a technikat beszelek arrol hogy õslelet V8 at kapott Patrese amikor Mansell megkapta az uj V10 es motort nem beszelve a többi dologról. Nem vagyok egy bosszuálló tipus de remelem Williams bebukja a köv idényt(Senna haláláról is õk tehetnek), örülök hogy a BMW észbe kapott.
Nekem Fittipaldi es Alan Jones valamiert nagyon "klasszik" nev:) Mar csak nevek utan is nagyon jol hangzik az egesz. Es azert HJ Stuck sem hangzik rosszul;)
A tobbi a weboldalon. Sorry ha valaki - vagy mar mindenki:D - ismeri.
az a non plus ultra amugy baszhatom a monster H6 omat 5 mpvel gyorsabb Vapor span H6 modja viszont az enyemet vezetni olyan mint sajtreszelõvel nemi aktust teremteni ennyit a pozitivumokrol
ill. azt megjegyezhetjük, hogy a HPCC bajnokság után a vasárnap este vagy hétfõ szabad lesz pl. rFactorhoz...sztem egy 10 futamos rHez bajnokságot símán lehetne rendezni :)))...miért? mert ezzel jó csatákat lehetne vívni igazán!
Ha kijön egy rendes, minden igényt kielégítõ WTCC MOD, mondjuk egy olyan minimum ETCC Evolution szintû minõségben megfelelõ pályaválasztékkal(de nyilván magasabb elvárásokkal, mert jobb az alapjáték), akkor érdekel. Vicceskedni jók ezek a Formula MODok, de komoly bajnokságra egyelõre nem alkalmasak még, szerintem.
Csak erdeklodes jelleggel, mindenfele kotelezettseg nelkul, kivancsisagbol, stb. Hany ember lenne, akit erdekelne egy 24/24 oras, fix, allando, FIZETOS rFactor szerver? Max 5000 Ft/ev.
Igen, lassan lehetne szervezõdni, hogy milyen formában lehetne ezt stabilabbá tenni. Én benne lennék egy szerverdíjjas bajnokságban, és azt kellene összeszedni hogy hányan vagyunk.
kiléptem Sebi, mert vkinek nekimentem aki nem is volt elõttem :)))) a garázs monitorján lehetett látni ahogy repült :) (sry bki is volt) lagzik sajnos, de azért köszi a lehetõséget!
huh, ezt most akkor megyek es megemesztem :) koszi az infot - azt meg nagyon nemtudom honnan fogok szerezni kispolak gumirol ilyen adatokat :)))
blog: kesz a fejmozas fizika is. csak olyan "ranezesre" mentem, alapul veve a bp-i utakat (ranezesre a sok hepehupa miatt olyannak nez ki toban short is :))), szoval lehet nem tokeletes, de egyet mondhatok: elegge kozeli a valosaghoz :D
alig varom mar hogy kijojjon vmi tool, amivel vegre a modellt is be tom applikalni :))
annyit. egy 7századnyi különbség van a javamra, ne tudd meg mit összedolgozok :D állítok, megyek, kilépek, telemetriába betöltöm, lövök róla egy képet, azt elmentem, irány vissza a pályára, állítok vmit, megyek, kilépek, telemetria...stb..