Es persze, abban az SCC cockpitben folyamatosan valtozik a fenyviszony, az arnyek, mozog a pilota, hozzakepest a merevitesek stb. Vagyis osszessegeben igen jo erzes "benne ulni". :P
Jo lesz ez is;P Egy nagy bajom van, es ez a gyari cuccokra is ervenyes, a szelvedo. Van valami maszat itt-ott, de se koszolodas, se tukrozodes se semmi:( Meg ugyan ez a gon a cockpitekkel. Abba meg sok-sok apro komolyabb 3D-s cucc kellene, hogy fokozza a 3D hatast. Egy szimulatorba elsodleges a cockpit, minnel jobbnak kellene hogy legyen, hogy fokozza a "ter erzeset".
Igen én is arra gondoltam , hogy valahogy a virtuális tükröket kellene berakni .. Vagy ugyanolyanra megírni a rendeset mint F3-ban van , ha az lehetséges....
ez tényleg egy bosszantó probléma, talán azzal lehetne segíteni ha a Tv cam. nézetben látható virtuális tükröket meg lehetne jeleníteni cockpit nézetben, vagy esetleg csak a középsõt.. tényleg 'szoráj', formula kocsikat írtatok, így eszembe sem jutott az F1-ben kipróbálni mikor benne ültem egyben (F3).
sztem ilyen jelenleg nincs benne, megpróbáltam, mindent max-ra húztam, és elforgattam a hátsó kerekeket defektig, de nem változott semmi a külsején, megkapta a defektet, leült a gumi, de külsõleg úgy nézett ki mint az új.
Az volt az elso, amivel az F3-nal probalkoztam. jelenleg egy fele "gumifizkkat" hasznal elore es hatra is, ami nem valoszinu hogy tokeletes. Tuti hogy a meghajtott kerekeknel, foleg gyorsitasnal, kanyarban mashogy hatnak az erok, a torzulas stb. De sajnos valami gaz lehet, mert ha ket gorbet alkalmaztam azonnal efagyott. De majd piszkalom egy kicsit meg, mert tuti az lenne a jo megoldas (az F1-nel is ugy tudtam valamit "javitani" hogy mas-mas gorbet es beallitast hasznaltam elore-hatra).
Tessek, Formula 1 cockpit, sebesseg kijelzes. Mindent meg lehet csinalni, csak valamit valamiert:) Ennel ugy dontottek alapbol, hogy nem fontos a km/h, mert a versenyautonal ugy sem az szamit.
Valaki mutasson nekem olyan képet, amin látszik hogy kopik a gumi légyszi... Nekem nem sikerült ilyet gyártani...
mindig ér vmi meglepetés..:) Szal nincs ötletem gumira, az F1-es modra kellene próbálkozni ott vhogy jobban lejöttek nekem a változttások. és azokat a tapasztalatokat lehetne átültetni, vagy még esetleg azzal megpróbálkozni hogy elsõ-hátsó gumi különbözhessen..
Minden nezetben lehet allitgatni a kamerat:)) Csak gyozd kiosztani a gombokat hoza;))
Igen, az van (pontosabban nincs:D) mogotted:))) De ez minden jatekban igy van. A legtrefasabb a RBR volt, mert ha ott a cockpitbol kimodultam, akkkor kivulrol csak egy negyed kaszni, kerekek es gyebek nelkul usszott a levegoben:) Mondjuk, itt is az va:)
nálam így néz ki: kép a fehér vonalra álltam hogy látszódjon, a fehér vonal az autóm közepén halad végig, és mindkét tükörben látom hogy a fehér vonaltol jobbra ill. balra mi történik, ez még versenyhelyzetben is bevált. Lehet hogy nem látom a pálya szélén álldogáló pályamunkásokat, de ami mögöttem kellõ átfedéssel látom a dolgokat,.eddig még semmilyen problémám nem volt a tükrökkel, vagy miatta.
be lehet allitani, hogy az rFactorban is normalis ertekeket mutasson a garazsban es nem csak szamokkal jelolje a beallitast. PLR file. Damper Units="1" Ha nulla, akkor pl. 0-20-ig, ha 1 akkor 1000-9000 N/m/s van kijelezve.
Aki evekig F1C-zett, foleg a jobbnal-jobb F1 MOD-okkal, annak valoban "furcsa" lehet az rF;) A jatekok szolgaltatasait - pit, radio, telemetria stb. - ne hasonlitsuk, egyelore annak semmi ertelme a ket jatek "koncepcioja" miatt (ezt vagy megerti valaki vagy nem;D).
Az hogy az rF korrektebb fizikaban mint az F1C, szerintem azis egyertelmu lehet mindenkinek, mert ha nem is irtak ujra az egesz engine-t, azert a tobbeves tapasztalatok es modder visszajelzesek alapjan modositottak rajta annyit, ami "jobb" fele veszi az iranyt.
Ami sokat szamit, az a megszokas es a fejlodes az F1C-ben. Ott evekig szinte naprol-napra modositottak, valtoztattak a modderek az F1 mod-okat, ugy hogy minnel jobban megfeleljen a kivansagoknak. Es valoban jobbak lettek, kezelhetobbek, erezhetobbek, pedig az engine SEMMIT sem valtozott a GTR kiadasaig! Egyszeruen kikiserleteztek a legoptimalisabb beallitasokat, gumigorbeket stb., mondhatni "csaltak", hogy minnel "jobb" lehessen.
De ez ervenyes az osszes "dobozos" modra is. Erdemes visszagondolni az elso turaautos modokra es az utolsokra. Azert a "vegen" az SCC, a WGTS mar nagyon ott volt, de a F1Seven is "hibatlanul" jott ki, es meg emlithetem a mar "monszta" komplett jateknak tekintheto PTC-t is.
El kell fogadni, hogy ez az engine, de ez igaz szinte az osszestobbire is, nem fog "igazi" fizikat szamolni extra korrekttul. Hiaba irna be az ember egy auto minden pontos adatatt millimeterre, Newton-ra, kg-ra, stb., sosem viselkedne, menne ugy mint az igazi. Mindenkepp "csalni" kell, hgy minnel jobban meglehessen kozeliteni az "igazi" erzeset, menetteljesitmenyet, hagulatat, valahogy potolni, javitani, athidalni kell az engine szamitasi hianyossagait, hibait, problemait, animaliait stb. Ehez ido kell es tapasztalat, majd ez is kiforr mint az elozo.
Nem tom másként elmondani :DDDDD
Belenézek a tükörbe , és az egyik oldalon csak a palánkot látom a másikon az utat (úgy ahogy ) Ha összébb akarom állítani azt a tükröt ami a palánkot mutatja vele együtt megy a másik is és mire jó lesz az egyik a másik mutatja a palánkot :DD De mondom tök lényegtelen mert szar ahogy van :DDDDD
Egészen egyszerûen: Akkor nem tudod beállítani a tükröket hogy jó legyen? Mert értem én hogy átlós irányban sem lehet mozgatni, de most valójában ez ténylegesen akadályozó probléma, vagy csak furcsaság?
Itt látszik : összéb vagy szét nem lehet állítani vagy mindkettõ balra mozdul ( egyik befelé másik kifelé ) vagy fordítva... Vagy csak én vagyok láma :DDDD Bár sok értelme nincs állítgatni , mert úgysem látszik benne semmi fontos :DDDF3 -ban jó a tükör de asszem ott valamit csináltak is vele ...
Érzetre próbáltam különbséget tenni, de ez több dologból tevõdhet össze, pl. a formula gumikkal volt egy olyan érzésem hogy bizonytalanabb az autó, de hosszú távon mégis tizedes különbséggel futottam a köröket, lehet hogy lassabb volt mint pl. a touring, de összeségében jó átlaggal ment. Nem igazán tudok meggyözõ különbségeket mondani, mert szvsz elég kevés élet van a kormányban, az elejét is vhogy kicsit sunyin tolja el.. Annál többet nem tudok, mint hogy a formula gumi az közeli köridõket hozott, és bár mindkét általad állított gumival több kört mentem, és próbáltam gyorsan, mégis csak az alap gumival forogtam meg, de azzal kétszer is, és visszahütöttem a gumikat az elsõ megforgás után. sajnos ennél többet nem tudok mondani, mert én kevésnek érzem a visszjelzéseit, és tényleg nem jött le határozottan érezhetõ különbség. :(
??? Na ezt most nem értem,..le és fel tudod állítani, és oldalirányba is... mi a probléma? Nem tudod beállítani hogy jó legyen? Mert nekem elsõre sikerült, beállítom az ülésemet ezekkel a kiosztásokkal, majd amilyen gombra raktam, az mellé nyomok egy bal shift-t, és beállítom a tükröket. Teljesen jól sikerült mindent látot, nem igazán értem hogy tudtad úgy beállítani hogy neked nem jó.
Koszi a kimerito tesztet! koridokben nem volt olyan drasztikus valtozas, de erre szamitotam is, mivel a gumi melegedest, kopast nem allitottam.
Erzesre milyen volt? Elvileg azok a beallitasok a nagy sebesseges vagy szuk kigyorsitos kanyaroknal, a gumik megcsuszashataran valtoztatnak valamit, szukitik es/vagy nyujtjak a gumi "tapadas vesztes gorbejet".
A tükröt valóban lehet állítani csak épp ha összéb vagy szét akarod állítani akkor az egyik kifelé fordul a másik befelé .Magyarul csak jobbra -balra lehet állítani :DDDDDD
A tükör tényleg csapni valóan rossz:DDDDLehetetlen beállítani . De hát csak lesz idõvel pitrádió meg ilyen finomságok is :DDDD
Jó reggelt !
Szeretem ezeket az értelemes vitákat :DDDD Ilyenkor látom értelmét ennek a topiknak . Annyit tennék még hozzá : az F1 pilóták (és minden ember ) a belsõ fülükkel érzik a különbözõ gyorsulásokat .Ez egy hihetetlen kifinomult és gyors rendszer . Mi otthon ülünk a kényelmes székünkben , ami soha nem fog megmozdulni alattunk , hogy jelezze merre is indult meg egy hajszálnyit az autónk . Nekünk csak a szemünkre és esetleg a force fedback-re kell hagyatkoznunk .Mindkettõ túl lassú egy versenyautó szimulátorhoz... Én azt szeretem rF-ben , hogy ennek ellenére mégis nagyon jól érzem az autót.Nem tom hogy csinálják de ez nagyon jó .Én még soha nem éreztem ennyire autót mint itt. Biztos kicsit lassítva van a kicsúszás , megpörgés sebessége de ez így van jól : van idõm felfogni és korrigálni a sokkal lassabb érzékszervekkel is . Nem rég volt egy cikk errõl F1 Racing-ban : belsõ füllel 1 tized mp-alatt érzékeli és korrigálja az autót egy pilóta....A szemünk ennél jóval lassab ,meg hát nem is látható ha 2 centit mozdul a kocsi hátulja. És nem áltatom magam azzal sem , hogy olyan jól vezetek mint Alonso :DDDD Bár mentem már olyan idõt F1C-ben mint õ :DDDDD
Nah, elvégeztem a gumitesztet :) Mid-Ohio-n néztem, mindhárom gumitipust uaz beállítással. amikor több kört mentem, és néztem a gumit, akkor is igyekeztem gyorsan menni, a leggyorsabb körnél viszont amit lehetett, és nem néztem mennyi a gumi,..el is melegedett a 2.-3. körre. A touring gumit vezettem a leggyorsabban, 1:26,1, nem sokkal mögötte volt az alap gumival szerelt idõ, 1:26,3, és végül a formula gumival szerelt idõ van hátul 1:26,6-al. Tartósan mindkettõ gumi jobb volt, mivel az alapgumival kétszer is megforogtam. Az összes gumira igaz, hogy 95° feletti guminál már óvatosan kell autózni, 80-85 az jó. -alap gumi, több kör -alap gumi, leggyorsabb kör - replay
lehet állítani. most hirtelen meg nem mondom hogy melyik gomb, de tudom hogy van rá, elvileg ha beállítottad az ülésedet (magaság és közelség) akkor hozzá tudod állítani a tükröket.
Az F1C-rFactor: Én egyszerûen nem érzem partnernak az F1C-t, értem amit mondasz, és abban igazad van hogy ha valaki Formula one kategóriát akar, akkor az F1C teljesebben köríti. Elvégre az egy F1-es játék, az rFactor meg nem. Nem is nagyon akarok vitázni mert az RH03-at nem próbáltam, de modban sokat nyüstöltem az F1c-t,..végül is az összes jobbat, és azért RH04, meg más formula modokat is megkóstoltam. Az én bajom ott kezdõdik ha a játmû vezethetõségén akarják éreztetni velem hogy a valóság mennyiben más, mert vannak adatok, fordulat és teljesítmény, leszorítóerõ és tapadás, és ha nem tudom megmagyarázni hogy az autó miért tört ki, vagy bicsaklott meg, akkor onnan már nem hiszek el semmit. Jó példa a formula one autó vezethetõségére, Valentino Rossi 4mp-el maradt le a Fiorano-i pályarekordtól, (õ már idei szabályozású autót vezetett!), MS kipróbálta a MotoGp ducati-t, és 15mp-t kapott. Több oldalról kikezdhetõ a példa, és nem a pilótás különbséget, vagy a kategória nehézségét akarom csillantani, hanem hogy ha nekem egy számítógépem van mindkettõ szimulációra, akkor azt amiért MS 15 mp-vel rosszabb volt azt semmi nem fogja leszimulálni, hisz az olyan dolgokból tevõdik össze, mint hogy a Formula autóban be vagy szíjjazva atomfixre, míg egy motoron azokat a lassulásokat a karoddal, és a combod szorításával küzdöd le, és közben még kormányzol, korrigálsz. Ez fokozottan érvényes egy sikánra, ahol át kell dobni a motorodat. Nekem azért tetszik az rFactor megközelítése, mert itt ad egy megnövelt sebeségérzetet, ez egy létezõ dolog, a Formula királykategóriája hihetetlenül gyors, mindenhol sokkal gyorsabb mint amit egy átlag srác le tud kezelni. És ez egy olyan nehezítés, ami jól lekövethetõ, ha nem mész a határon - nem tünik olyan gyorsnak, ha a határon mész akkor nagyon gyors. Ha nekem egy 600kilós, középre és a laehetõ legalacsonyabbra kiegyensúlyozott, a jármû sarkain elhelyezett óriási tapadófelületre gondolok (aminek a tapadásán kutatók feszülnek, és a helyi mérnökök teszik a pályára minnél alkalmasabbá) és az autón nagy leszorító, és szivóhatások érvényesülnek, müködik TC és minden tekintetben a gyorsaságot ötvözi a stabilitással, akkor ehez mért nehézséget is várok. Volt idõ mikor erõsebbek is voltak az autók, és a turbónak köszönhetõen egy durvább teljesítményleadással bírtak,..meg hát persze kevésbé jól optimalizáltak voltak, jóval kevesebb vezetési segítséggel, és egy megcsúszást akkor is tudtak korrigálni. Ha én egy versenyautónál 60km/h-nál elfékezem magam, és korrigálni igyekeznék, akkor vannak elvárásaim hogy hogyan segítsen ebben az autó, és az nem szerepel benne, hogy 1-1.5mp múlva kapjam vissza a tapadást. Az F1C-ben Sato Spa-s elfékezése a jellemzõ (más kérdés hogy az egy még vizes pályán, SC kiállása után történt, nem ideális gumihõvel), és nem pedig az olyan mentések amit pl. uazon a pályán, az Eau Rouge-ban Villeneuve mutatott be mikor megszitált az autója. huh, sokat írtam, most befejezem. :)
jah...és a formula kocsik tükre katasztrófálisan rossz...mindent látni,csak azt nem,hogy mi van mögöted:))
Erre tud vki valami okosságot?
mostmár tényleg jó éjt!:)
Szerintem meg igenis ,hogy van megállás:DD Azért azt gondoljuk végig,hogy F1-ben javarészt 200 és 350 közötti tempoval megyünk,és ott egy esetleges farkitörés már nem móka,hogy csak ugy megfofjuk:) De finom fék,és gázhasználattal igenis nagyon sok hiba korrigálható (persez jelentõs idõveszteséggel). Azt sem mondanám,hogy minden elõjel nélkül indul el a fara.Ha elindul,akkor valószínûleg hibáztál,nem voltál elég precíz,de azt meg azonnal érzed,és tudsz rajta "kormányozni". Ez az én egyéni véleményem....nem vitázok senkivel,Ha így gondoljátok elfogadom,mindössze én nem így gondolom,és tapasztalom.....ennyi az egész.
rFactorban semmi sem tájékoztat,hogy mi zajlik a pályán...max a zászlók,de az elég kevés.(F1C rádió és pit hangok)
Igazad van..a telemetrát se felejtsük el:D ha meg tudsz valamit, kérlek értesits!!:)
Az rfactor lcd-jén minden ott van,csak az nincs,hogy mennyivel mész....tudom...a ford. szám mérõn ott van,de ahoz már le kell nézni:))(F1C-ben is rühelltem a HUD-ot:DD)
Szerelõcsapat??(remélem lesz majd eccer)
Grafikailag le a kalappal!
Launch Control miért nem elérhetõ?Van valami módja,hogy legyen a F kocsikban?
Mindezek ellenére.....szeretem ezt a játékot,mert mégiscsak uj színt hozott a sim világba:)...Örüljünk neki együtt:))
Igen a setup menü elég érdekes. És a telemetriát meg se említsük :DDDD(Bár állítólag van egy fajta telemetria progi ami úgy-ahogy használható hozzá , majd utána nézek az Indexes fiúknál.)
Én is toltam a ti modotokkal elég sokat szépen lehet menni vele jó setuppal , de ha elindul a fara nincs megállás :D Ráadásul semmi elõjele nincs annak , hogy mire készül :D Ezt mindenki elismeri , ilyen az F1C...
A tapadás valóban eltúlzott ...A többi veri F1C-t , magasan :P
Most jöttem haza...koncertezni voltunk,de a fizika témához azért hozzá fûzném a magamét:)
Én eddig az mf1cb-ben versenyeztem,ahol rh03-as fizikát használtunk,2003-as bridgestone gumival,és engine-vel. Az F1C setupolhatósága és setup menüje mérföldeket ver az rFactoréra. Nem értem,amikor azt mondjátok,hogy f1c-ben eliondul a kocsi fara,és nem lehet megfogni.Az rh04-es fizikát nem minõsitem,mert az egy árkád szar,de a 03-as fizika nagyon jól reagált a setupolásra,és jó setuppal nagyon szépen lehetett (lehet) menni vele. Az f1c-ben valós értékeket állithattunk,míg rfactorban simán csak számokat álitgatunk pl. a lengéscsillapitoknál. A váltóáttétel grafikont pl. monzában vakon kell belõni,mert csak 300-ig van skálázva,és az utsó fokozatot már nem is látod ,meddig tart.
Kitapasztaltam,hogy az rfactor .hdv-je jó,de a gumi fizikája túlságosan tapadósra van csinálva.Beillesztettem az rh03-as gumi fájlt,és máris sokkal jobb.
Persze most a 900LE-s formula kocsikról beszélek.
Az F1C öreg játék,elég bugos is szegény,de feelingre szarrá veri az rFactort. (legalábbis számomra)
Félre ne értsen senki!!!!..Jó játék az rfactor,és én is ebben látom a jövõ f1 szimulátorát,és remélem a modderek meg isn oldják a feladatukat.
Bocs a litániáért!
Mondjuk használok egy pár játékot de sehol máshol nincs ilyesmi , csak F1C-ben és itt :P
Igen, erre azt irtak h driver problema, szal sose lesz kijavitva. Szerencsere a patch ota nekem kevesbe jon elo, azelott ahogy ramentem egybol csinalta.
A célegyenesnél használ többet is..Énis odatettem a toldott aszfaltozást.Meg az idõmérõpontoknál használ más aszfaltot.Bár DX7-ben jobb mint 9-ben.Ott szerintem szarul illeszti az aszfaltot azokon a pontokon.
En meg csak ugy betettem masik aszfaltot, es annyi:)) De amugy meg itt a full, mert az elobb kimaradt belole egy-ket dolog;) Azert volt olyan kicsi;)
En gondoltam ra hogy megcsinalom olyanra, de sajnos a GMT-kben csak egy fajta aszfaltot hasznal, igy nem lehet megcsinalni a kanyarokat, uthibakat stb. vagyis marad az egyfajta aszfalt:( Jo lenne mar egy plugin MAX-hez:))))
Én a tegnap linkelt MidOhio-s real video alapján gyártottam a pályát.Kicsit olyan Talladega-s.Rengeteg úthiba (repedezés) látszik és a fû is élénkzöld több fotón is.
így is van jól. :) Vannak jobban bejövõs autók és vannak kevésbé, az is az alap jóságát mutatja hogy elég szélesek a lehetõségek. Az amiért nekem jobban tetszik, annak az oka lehet hogy a vezetési stilusomban keresendõ, én kedvelem azt ha egy ívet tudok gázzal kicsit szûkiteni..umond, kövér gázzal kenni a gumit. Interlagos is jó példa erre, a ferradura kanyar, itt is ha rárakom az orrát a belsõ ívre, és jó a bemeneti sebeségem, akkor lehet játszani a gázzal, nem kell attól félnem hogy lecsúszok.
Nem tudom, nekem az F3 mod tûnik jobbnak...Amúgy gyors kopás sem biztos, hogy rossz fizikától van.Ha határon autózva megy valaki 20 karikát annak el is kopik a gumija annyi idõ alatt.Például a F1-ben sem mennek többet 20 karikánál egyhuzamban nagy tempóban.De például ha csak 1 mp-vel megy valaki lassabban azzal már legalább min. 5 kört nyerhet.Szóval határon autózva ne is csodálkozzon senki, hogy hamar elkopik vagy felmelegszik a gumi....
Lehet csak nekem volt annyira fura... Nagyon rááltam az utóbbi idõben az F3-ra, és annyira idegenül hatott az Extreme... Biztos csak szokás kérdése (egyikkel mentem többszáz kört, másikkal meg 10-et...)
Megnéztem az új fizikát .. soft gumival elég jól tapad szinte egy az egyben a gyári RF fizika :DDD Legalább is kezelhetõségben .Idõket, gumi kopást ilyenek nem teszteltem még ...A kerékvetõket jóbban tolerálja. Hard gumi már húzosabb , bár mondjuk ugyanolyan soft setuppal mentem azt is .... Ha ez most korrekt , valódi adatok alapján megírt fizika akkor nem lesznek itt nagy gondok mégsem :DDDD
Nekem tetszik. pl. Mid-Ohio 1:12,2 Itt látszik hogy a pálya egyik mumus kanyarja, a 7-es kanyar(egy dobós szûk balos a dombtetõn)..ott a Formula X moddal még lehet nyomni egy kövér gázt, míg az F3-mal már sokkal óvatosabban kell menni. És ez sok helyzetre igaz, a Formula X autó egy jól kezelhetõ autó, én spec úgy gondolom jobban érezni hogy dolgoznak az autó részei, míg nekem az F3 egy kicsit rugalmatlan. De ez egy személyes vélemény, semmi több.
Hát igen ... Az ember az gondolná ez jó viszonyítási alap :DD De hát Alonso 3 éves kora óta versenyzik, az eredetileg a nõvérének vásárolt gokartal kezte , és valszeg úgy tud vezetni ahogy én soha nem fogok még álmomban sem :DDDD Tehát ha ezt vesszük alapul akkor az a jó mod ahol néhány mp-vel lassabbak vagyunk Alonsonál :DDDDD
Igen, az en F1-em az alap;) De mar teljesen mas, Ghost-ek korrektul osszeszedtek az autokhoz a beallitasokat, gumikat stb. Az most mindegy hogy CTDP vagy RH, mert az rF-ben ugyis mashogy viselkedik teljesen:) A lenyeg, hogy az ertekek, beallitasok, adatok korrekten meg vannak adva.
Mondjuk én abszolut mésképp fogom fel ezt a "realitás " dolgot : számomra ez még mindig "csak" játék és az a fontos ebbõl a szempontból milyen élményt ad .Ha nagyjából közelít a valósághoz , jól irányítható és korrigálkató nekem az a tökéletes :DDD Az Index F1 mod pl, biztos nagyon állat de számomra túl nehéz( bár lehet rF-be átültetve a lentebb említett okok miatt jó lenne ) így nem nagyon szeretem ....
Egyébként is szeretem a sok nagyokost aki határozottan tudja hogy viselkedne egy "igazi" Ferrari F1 az adott helyzetben :DDD Valszeg ha lenne ilyen ember az nagyon sok pénzt kereshetne az F1 szakmában :DDDD
Én még speciel nem vezettem F1 autót így nem tudom pontosan milyen :P De az tuti , hogy nem vért izzadva mennek végig 5.-ben a pályán ...
Na ez jó nagy hülye hsz. volt , bocsi :DDDD
Milyen az az 550 challenge ? Mert töltöm kemény 4 k-val , lehet meg sem éri :DDDD