unlock info - Alex szerintem tedd be a banner alá...
Én megvettem a játékot, és amit küldtek levelet, amiben a kód is volt, ott az volt, hogy összesen háromszor lehet felhasználni a kódot: "You have the right to acquire 3 RENEWALS without charge". Hogy ebbõl aztán az következik, hogy a negyedik licenszmegújítás költség ellenében van-e, azt nem tudom, de lehet.
rFactor licensz témához: - Adott konfigra akárhányszor újratelepítheted a játékot. (ha csak uninstall és ismét install van, még a kódot sem kéri, mert a registryben megtalálja (ha onnan is kiszedted az uninstall során akkor kell csak megadnod ismét). - Ha valamit változtatsz a hardveren (nem tudom mit figyel, de gondolom alaplapot és még min. 2 fõbb részt), akkor nem fog elindulni az eredeti kóddal, ilyenkor kell újat kérni tõlük, ami 3 alkalommal ingyenes... - 99,9%, hogy így van...
Hogy a jó szentszír... ez qva jó! Nagyon jó a hang, nagyon jól néz ki, és tök nagy a feeling is... na de még az ai is igen kulturált volt...legalábbis kulturáltabb mint az arc aki megtúrta féktávon :DDDDD
Látom néhányan nem olvasnak vissza, csakhogy övék legyen az utolsó szó!
ha átnézed a nagyobb oldalak benchmarkjait, akkor a programok fele geforcen, fele ATI-n megy jobban... én olyannal, amikor egy játék egy kártyatipuson játszhatatlanul akadt a riválishoz képest, egyetlen egyel találkoztam: gefoce6600gt+f1c :) a 9800asomon perfektül ment, ezen 15-25fps :( az egyik ok volt, amiért ujra ATIm lett :)
(kivéve persze a csucskategoriát, ott a 7800gtx eléggé a mezõny fölé magasodik :) )
HSW: Egy új javítás jelent meg a H6 Challenge Mod-hoz. Ez egy rFactor mod és a Howston autó vezetési élményeit teszi sokkal élvezhetõbbé. Az 1.2-es javítás nagyon sok hibát javít ezért nagyon ajánlott a telepítése annak aki játszik ezzel a mod-dal. Letöltés
fogadok voltmár de azér hátha :))
"És egyébként vannak drivergondok ATI-nál a mostani driverekben is a vertikális szinkronizációban."
A vertikális szinkronizáció hibája hol jön elõ, és miben mutatkozik meg, mit lehet látni?
A videokartya temat hagyjuk, felesleges, eddig mind a ketezer topicban elojott es semmi ertelme nem volt. Itt senki nem fog senkit meggyozni. Ezert, a tovabbiakban ezt is torlom mint flame-nek es offtopicnak nyilvanulo okossagot:))))))
nyugi minjá áttérünk a témádra hogy miért nincs benne liszensz meg miért ennyi pénz ha csak egy félkész játék:DDDDDDDDD
Nem mondtam egy szóval sem hogy szar lenne a kártya.Valaki mutassa meg, hogy hol.Optimalizációról beszéltem.És nekem lassan 2 éve van ATI-m.De sok programnál sajnos rosszabbul teljesít mint egy nem is olyan kategóriás Gef.Ami viszont jól fut az megy mint atom, de az elõbbi programból van több..egyenlõre.
uj catalystokat x800ra csinálják már igy régebbiken lehetnek gondok , de viszont tesztekben gyorsabb az ati ( jó pl 2 db öszekötött gef vs 1 db ati jóhogy lenyomja... :) ) szebb a képe, halkabb, nemkell hozzá paks,
ja és mielõtt aszondod elfogult vagyok nvidiám volt, 1 éve van atim és nekem sokkal jobban bejön az elõbb felsorolt dolgok miatt.
"Van valami konkrét összehasonlítási tapasztalatod, vagy ez csak a beidegzõdött, elcsépelt közhely, miszerint az ATI driverek nem jók"
Teszteltem legalább 20-30 féle és több mint száz darab kártyát az elmúlt években mint szervízes.És rengeteg cuccot kaptam tesztelésre is cégektõl.Hidd el van tapasztalatom.És egyébként vannak drivergondok ATI-nál a mostani driverekben is a vertikális szinkronizációban.Nem minden kártyánál jön elõ de van!...amúgy kérlek ne vedd elõ ezt a kioktató stílust mert nagyon rühellem!
hogy a f... lehet új kódot igényelni az rFactorhoz ? mert a mostanit már nem fogadja el , nagy ötlet volt ezt a rendszert kitalálni inkább foglalkoztak volna többet a játékkal
AA+AF veszélyes dolog :D Ha egyszer kipróbáltad , nem tusz lemondani róla :DDD
Mert eddig bármelyiket próbáltam, vannak néhol megmagyarázhatatlan fps csökkenések.Nem olyan hogy szaggat.Mondjuk 100-ról visszaesik 70-re fél percre.Aztán megy minden megint rendesen.Gef-nél ilyesmit nem tapasztaltam.Bár képminõségben sokkal rosszabb, de több program van ráoptimalizálva, és a textúramemória kihasználás is sokkal jobb ezeknél az optimalizált programoknál.Meg a tömörítés is ami persze minõségromlással jár, de amikor 100-al mész a játékban úgysem látsz különbséget.
"Mert 9600xt-vel csak DX7-ben tudok rendesen játszani.DX8 DX9 nagyon szarul megy rajta." DX8: Attól függ, milyen beállítással. AA + AF persze, hogy nem fog hasítani. De ha azokat nem állítod be, akkor nem hiszem, hogy sok gondod lehet a sebességgel. Nekem egy Gf4 Ti4200-esem van, ami DX8-ban semmivel nem gyorsabb, mint a R9600XT, sõt... De nekem nincs bajom a DX8-as játékokkal, ha nem állítok be AA-t meg AF-et. Szerintem ha AA + AF-et akarsz használni, akkor inkább egy mai középkategóriás kártyával tudsz úgy játszani játszható sebességgel. "de sajnos Gef-en fut zökkenõmentesen a programok többsége" Van valami konkrét összehasonlítási tapasztalatod, vagy ez csak a beidegzõdött, elcsépelt közhely, miszerint az ATI driverek nem jók (aláírom, pár éve lehetett ilyet mondani, de most...). Amúgy én is kártyacserén gondolkodom, 3 évet lehúzott a Gf4, és jó lenne AA + AF beállítások mellett játszani.
Na kábé erre gondoltam az elõbb.Ez a netkar sem lesz rossz!
Az tuti, hogy sokmindent ki lehet hozni.De ennek énis csak úgy fogok tudni nekiállni, ha vga csere lesz.Mert 9600xt-vel csak DX7-ben tudok rendesen játszani.DX8 DX9 nagyon szarul megy rajta.És valószínûleg visszatérek (sajnos) Gef-re mert radír ide vagy oda (szerintem a legjobb képminõségû kártya a matrox-ok után, és lenne benne kraft), de sajnos Gef-en fut zökkenõmentesen a programok többsége.Meg amúgy is túl jó a vasam a kártyához képest.De érezhetõ, hogy az éppen elfut a progi kategória ez a kártya.....de visszatérve élthû textúrákra:tényleg az élethû textúrákkal kis felbontásban is csodát lehet mûvelni!!!
Vágom..... Jó példa erre a Far Cry és a HL esete.... De legalább a lehetõsége lenne meg , hogy ilyen "tudású" grafot használhatnék szimulátorban :DDD Bár rF -el semmi bajom nagyon jó ( Fõleg Alex anzik betonjával :)))
Még 1 utolsó hülye kérdés.Ha jól értem a gameport alapból kezeli a potit?Ha rákötném a pedál potijait és felismertetném mondjuk 2 tengelyként akkor mûködne?
Az a bajom a játékok nagyrészének grafikai oldalával, hogy (maradjunk az autós szimulátoroknál) mindegyik olyan csiri-csáré színeket használ.Pedig a valóságban egy versenypálya például nem ilyen kontrasztos és "telített" színû.Mondjuk a "túlantikolt" meg a ló másik oldala.De azért legyen a fû a naptól kicsit kiszívott.Az aszfalt legyen "lestrapált" és fakó.És úgy a színek álltalában fakóbban élethûbbek mint "rikítóan" erõteljesen!A táblák meg legyenek porosak.Én most valós képek, fotók alapján készítgetek dolgokat, és néhol az összhatás olyan mintha valós pályarészlet lenne.A részletekben rejlik a titok.Azokban a dolgokban amiket észre sem veszel, de ha nem lenne akkor feltûnõ lenne.Próbálom értelmesen elmagyarázni amit gondolok...remélem sikerült. :-D
Szal ... Próbából egy tök fekete alapra festettem két fehér pöttyöt...Azt gondoltam a fekete részek teljesen mattok lesznek , semmit nem csillognak majd. Ezzel szemben annyit látok csak hogy a fehér pontoknál megjelenik a kép tükrözõdése a feketében nem... De a fekete rész is ugyanúgy csillog mint a fehér ...(Alul az óra bal oldalánál...) Szal tök matt festést aminek a csillogása nem lehet csinálni ?
nem semmi olyan dolog sincs benne ami nem a valóságot tükrözi ( tudom sunrise itt figyel eredetibe ) ebbe a kiegészítõbe nincs semmi olyan egetverõ grafika elem ( finomitások fényefektek max ) ami a simába nemlenne csak uj modok + kiegészítések...
Sok ötletem nem nagyon van. Nem is vágom annyira a témát, nem vagyok szakártõ, csak szeretek barkácsolni. De sok lehetõséged sztem nem nagyon van. Vagy szerencséd van és mindkettõ mondjuk 100ohm-os(és esetleg lineális) és akkor csak "átdrótozod", vagy az elektronikának megfelõre kell cserélned a potit.
Lényegében igen. Mondjuk joyt ezer éve nem láttam, usb-st meg fõleg nem. De az elsõ kormányomat, amikor nálunk még a fehér holló is gyakrabban megfordult, egy joy felhasználásával építettem. Csak az a lényeg egyezzenek a potik értékei, különben csak össze-vissza fog menni. Vagy a joy-ból átülteted a potit is.
Alex' Már rég próbáltam és asszem a patch-et is raktam fel, de nem akart menni(xp+sp2) ogl-ben kilépett, d3d-ben fekete, vagy ronda kép volt csak:( Majd újra megpróbálom egyszer.
Hát azért azt mindketten tudjuk, hogy a video nem mérvadó ha grafikáról van szó.Fõleg egy promó videóban sokmindent "felhúznak" effektekkel.De azért meglesem.
Alex alfa csatornánál a vak-fekete részek csak a tükrözõdõ képet tiltják le , magát a csillogást nem ? Mert nálam olyan most ... Vagy valamit elbénáztam ?
Huhh...ennek a technikai megoldása érdekelne részletesen is, mert van egy jó pedálom, csak ugye MOMO-hoz lett kötve ami szar...az lenne az igazi, ha a kormányt, külön tudnám vezérelni.Sajnos gameportom nincsen, viszont van egy USB-s joy-om...elvileg ha arra kötöm a pedálokat akkor mûködhet pedálként, de a joy-ként kezelné a windows?
Sorry, nem "láttalak". Több módon is használtam már. Gameportra négy poti köthetõ, abbõl három kell a három pedálhoz. Winben meg be lehet állítani, milyen joy-t használsz(irányok, stb) Egy ideje viszont a FFGP potijait használom(usb), plusz egyet gameportról. Ha meglesz a gamepad, akkor már nem lesz szükségem a gameportra, usb-n megy az is saját driver-rel. Csak azt sajnálom, hogy a Screamer4x4 XP-n nem akar menni, pedig milyen jókat szórakoztam vele régen.
Valamilyen normalisabb HEX editorral, de egy komolyabb "texteditor" is mukodik (EditPlus).
Megnyitod a GMT-t, megkeresed benne a textura hivatkozas nevet (mondjuk roada.dds, neha belul mas a kiterjesztes, azzal nem kell foglalkozni:D), es csak azt atirod masra (roadc.dds). De fontos, hogy ugyanannnyi karakter legyen!! Utana ha keszitesz egy roadc.dds-t, akkor azon a "objektumon" azt a texturat fogja hasznalni. Egy GMT-n belul, tobb helyen is lehet a texturara hivatkozas! Persze, megtalalni a GMT-t, hogy egyaltalan melyik resz is az a palyan, mar nem annyira egyszeru, az mar csak logikazas vagy szerencse;)))))) De altalaban az utak neve TRACK-el kezdodik;)
megvan :) de köszi,..(gitározni is autodidakta módon próbáltam tanulni, s lám hová jutottam..) Már átraktam alapvetõen az aszfaltot, a fûvet, a távoli fûvet kicsit megnyírtam, és ráeresztettem a híres brazil birkákat, így itt-ott kicsit kopár lett, megváltoztattam egy csomó kis eztazt aztán visszacsináltam párat . jelenleg elfogyott a tennivaló..:)))) Azt még áruld el légyszives, hogy hogyan változtatok meg egy GMT-t, illetve mivel. ha ez megvan akkor kinyílik egy újabb ajtó. :)
Nem szamit a grafika a rajtracsnal:) Nyugodtan szedd ki. A kepen magenta resz a teljesen atlatszo. Photoshopban toltsd ki az egesz kepet ilyen szinnel (255,0,255).
De elvileg, ha csinalsz egy GRID.DDS nevu file-t, elmented DXT5-be alfacsatornaval amiben nincs kijelolve semmi, akkor az is jo lesz.
Alex, a grafikai rajtrácsnak van hatása a pálya rajtrácsmüködésére, vagy azokat kiszedhetem nyugodtan? Igazából kiszedni nem tudom, mert nem jöttem még rá mivel szerkesztem a GMT-ket, ezért aztán ki akarom váltani egy olyan grid.bmp-vel amiben nincs semmi. Egyébként ehez az 'amiben nincs semmi'-hez is kellene egy kis segítség, mivel érem el EZT az irgalmatlan színezéssel bíró hatást amivel nem takar ki semmit?
Másnak nincs olyan gond a hanggal hogy egy idõ után elkezd recsegni?? Rájöttem hogy emiatt késik idõnként a kormányom szerintem...
En is igy vagyok vele, elsosorban a "keszites" miatt jo buli. Amugy me, sokszor "feleslegesnek tunik", mert ugyis vannak sokan, akik raernek egesznap ezzel foglalkozni, mast nem is csinalnak, es en amire osszehozok egy aszfaltot este, addig O megcsinal egy egesz palyat egesznap;)))
De most neztem meg, es este kijott egy Beta 2-es Interlagos, amiben ha jol lattam mar az uj aszfalttexturazas van (bump, shine stb.). Nem tudom milyen volt az elozo, azt nem volt idom kiprobalni. HSW
A plusz aszfalthoz nem eleg uj texturat betenni, ahoz mar a MAS/GMT parosokat is modositani kell. Ugy mint amit en csinaltam Toban-nal, amikor 2 aszfalt textura helyett 6-ot hasznaltam (az extra koszos, utott, kopott:D).
Ki kell csomagolni a MAS-t, meg kell keresni a megfelelo GMT-t, es azt binarisan modositani (egyelore, amig nincs hozza MAX plugin;D).
- A kissebb textura meret nem feltetlenul gyorsit, de a memoriahasznalatnak mindenkepp jot tesz. De egy extrem meret vagy afolott mar lassithat (2048x2048). De ez foleg a videokartya MIP-pelesetol fugg es a hasznalt felbontastol. De altalanos "szabaly", hogy elsosorban nem a textura meretszamit, hanem a minoseg, reszletgazdagsag, tartalom stb. Pl. ha "kinezel" a cockpitbol, a lathato aszfalt szelessege az auto elott max fel kepernyo szeles, vagyis ez 1280-as felbontasnal is csak 640 pixel.:) Igy a aszfaltra rakott texturat mindenkepp "butitja", skalazza (igazabol MIP-peli). Tehat, nem art egy jo meretu aszfalt (mondjuk 1024x), de inkabb a reszletgazdagsaga szamit, hogy a MIP-pelesnel megmaradjanak a reszletek, es ne csak egy szurke foltott rajzoljon ki;)
A skalazas, MIP-peles mindenkepp "homalyosit", blurol, elmos. Igy erdemes mindig a texturakat 2x vagy 4x nagyobban, reszletesen megfesteni, elesiteni, azt lemeretezni a vegleges meretre, es esetleg megegyszer minimalisan elesiteni. (Bar a DDS-nek van beipitett elessegkezelesi rutina is, de az most hosszu...:)
Hát igen, én terveztem:) Mindez közben úgy, hogy a 2x250GB SATA RAID0 kötetrõl 6x2 GB wav ac3-ba tömörítése is ment egy másik géprõl vezérelve, de ugyanoda visszaírva. Nem panaszkodom:)