Sok idõ mindent megtalálni, és rájöbbi hogy mi mit takar, de Eddig egész jó lett :), még azt szeretném elérni, hogy - a Pit-ben más tipusú aszfalt legyen, mert a jelenelgi Brazil-ban ugyanazt az aszfaltot használja amit berakok a pályacsíkra, csak a Pit-ben rárak egy pitslot.bmp-t... - Arra is szeretnék rákérdezni, hogyha én méretben kevesebbet használok fel akkor az minden esetben jó, másképpen fogalmazva ha fele akkora méretben megoldottam az aszfaltcsíkot (képátmérõben, és kbájt-ban is) akkor azzal gyorsul a játék? (mégha talán nem is venni észre) és ha fordítva történik akkor lassul? (ez logikusnak hangzik de hátha nem :) ) - Valamint a Brazil pálya aszfaltcsíkja alapvetõen két részbõl áll jelenleg, a célegyenes a rajtrácsokkal, és a körbefutó aszfaltcsík, ha ezen módosítani szeretnék, pl a körbefutó aszfaltcsík egy kanyarjára egy harmadik aszfalt tipust szeretnék, akkor mit kell csinálnom? tehát van egy Road.dds-em (körbefutó), és egy Roada.dds-em (ez a célegyenes egy része) (probáltam berakni egy roadb.dds-t de nem vezetett eredményre )
Alfa csatorna: csinalsz egy kivalasztast, utana a Channels palettan alul rakattintasz a Save Selection As Channel ikonra. A kijeloles es utana a minnel feherebb resz lesz a lathato resz.
BumpMap: multkor mar leirtam, peldaval:) Szurke alapra festegetsz feherrel es feketevel (es azok arnyalataival), utana Filters/NVidia Normal Tools. Ott ha kattingatsz, akkor kitalalod, de alapbol is jo szokottt lenni.
hogy én milyen hülye vagyok... (jó reggelt kívánok :)))) ) Szal megpróbáltam PS-ben kézzel létrehozni a .dds végeredményt, aztán meg csodálkoztam mikor dds-be mentésnél/alakításnál újra megcsinálta, persze ezzel full összekuszálva a végeredményt Így mennek el az ember életébõl az órák...
Ha már így benne vagytok az off-ban lenne nekem is két kérdésem :DDDD
Hogyan tudok új(!) alpha csatornát rakni egy texturához photoshopban? Illetve bump map-ot hogy lehet csinálni ? Újat.... Megrajzolom az addig oké de hogyan lesz belõle alpha ill. bumpmap ?
Bár én álltalában 2048-as felbontásban "dolgozom".Múltkor kikötöttem 16:9-es 120cm-es TV-re az rFactor-t és komolyan mondom (bár nem tud a tv ekkora felbontást)hihetetlen minõsgégû volt a kép ill. az aszfalt.Teljesen reális volt.Most készítettem jópár valódi aszfaltról, fûrõl (nem!nem arról a fûrõl :-D ) fotókat kölcsöngéppel, rendesen megvilágítva magasról stb.Ha kijönnek majd a végleges pályák lehet majd fosni az update-eket. :-D
Tessék:) Teszem hozzá: nem nagyon szeretem sem az F1-et, sem az "Open Wheel"-t, én a kasztnis kocsikért vagyok teljesen odáig.:)
4 fontos allitas van (ami alapbol OK, csak ne legyen el allitva): - bal felso sarokban, a DXT1, DXT2 vagy DXT3 resz. Ezek foleg alphakban valtoznak (atlatszosag kezeles). Lehet mindig DXT5 (bar nagyobb es neha felesleges), de rontani nem ront. - alatta a 2D Texture kapcsolo legyen beallitva. - jobb oldalt a MIP Map generation alatt a Generate MIP maps legyen bekapcsolva es mellette az ALL. Ez most mind igy van, jo is, csak ellenorizni kell. A MipMap hatasat a 2D Preview-ba meg lehet nezni;) De 3D-ben hatasosabb;)
Van meg egy csomo fontos beallitas, de azok nem kellenek. Azokat foleg high-tech texturazashoz es/vagy optimalizalashoz lehet hasznalni. Azert az nVidia nem hulye;)) Egy komolyabban optimalizalt es beallitott jatekban dubla minosegu texturakat lehet elerni es dupla sebesseget;)
Bar ez mar erosen off, de sok jatekban nem csak azert van ott az nVidia logo, mert "kaptak sok penzt", hanem mert "megfelel" bizonyos minosegu elvarasoknak;) Az nVidianak komoly programozo csapata van, es nagyon komoly hatter tamogatasa a programozok fele.
aha...most például keményen összezavartam...viszont tisztán látni a texturán hogy hol rontottam el..érdekesen helyezte el, nem igazán erre számítottam, a PS-ben úgy illyesztettem egymásra a texturákat ahogy a minta megkívánta, viszont a pályára húzva középen volt a pályát szegélyezõ fehér vonal..:)
Amit írsz hogy max mip-pel mentsem el, az hol is van? Itt valahol? (csak én nem látom? :)
Ha egy texturat megvaltoztat, altalabna az meg huz magaval nehanyat:) Altalaban a felfestett aszfat csik alatt is ki kell cserelni, a rajtracsokon, a pitben stb. De vannak olyan megoldasok is, ahol "osszemosodik" az aszfalt a fu texturaval, azt is erdemes megcsinalni, mert furcsan nez ki ha az uj aszfalt talalkozik a regivel a palya szelen;)
Csak az aranyokra erdemes figyelni, a 4-el valo oszthatosagra, es a DX3 vagy DX5-os DDS kimentesre. Es persze, hogy be legyenek kapcsolva a MIP-pek.
Ha lesz hivatalos konverter, vagy valami, amivel be tudom majd szivni MAX-be az objekteket (bar tuti sokan neki allnak majd ujrarakni a konvertalt palyakat), de ha mast nem is, de majd az aszfaltkon a multitexturakat megcsinalom azert;)
Az mit jelent, hogy barkácsból?A pedál-t ha barkácsoltad hogyan tudod telepíteni?Valami másnak az elektronikáját használtad fel ahhoz, hogy mûködjön és telepíteni lehessen, vagy teljesen saját a felépítés?
Ha hozzányúlok egy aszfaltelemhez, akkor mindent meg kell csinálnom? Kiszedtem a roada.dds-t, megváltoztattam, a .dds-t betettem a .mas-ok mellé és memohiba lett..:( van vmi összefüggés amit muszáj tartani?
Én tényleg megértem, hogy ez a pályakészítés ilyen gályameló, de akkor ebbõl sajnos az is követkzik, hogy a gyári (alap rFactor) pályákon kívül csak elvétve fogunk igényes pályákkal találkozni. (Tényleg, most jut eszembe, hogy a francba tudtak F1C-re majd 200 pályát csinálni...)
- Sietnek vele, nincs kedvuk szoszlni (nagyon sok ido a jo texturazas, tobb nap is lehet, vagy het). Vagy csak a konvertert tudjak hasznalni;)) - Olyan minosegu texturazast NEM lehet csinalni a konvertalt palyakon mint az eredeti rF-ben. A konverter, csak "atmasolja, es tomoriti" a file-okat, de 3D szinten NEM nyul bele. Es mivel az uj texturazashoz multi-texturing kell (bump, shine, tile, addon) azt csak 3D editor szinten lehet megoldani, ujra texturazassal. Vagyis meg kell varni, amig ezeket az objekteket valaki osszefuzi egy teljes palyanak, es egyenkent (tobb szaz objektum!!) elnevezgeti, konfigolja, texturazza, beallitja oket, es megcsinalja a korrekt SCN file-t (az utvonalakkal, pit-tel, start-lapmpakkal, a statikus es dinamikus arnyekokkal, az arnyekfogado objektekkel, a LOD-okkal, ejszakai vilagitassal stb.) Vagyis, hogy egy ilyen mar "kesz", konvertalt palyabol (amiben a munka legnagyobb resze mar kesz van - a "pontos" modelezes) "normalis" rF szintu palya legyen, szerintem egy honap. Legalabb...!
Akkor miért ilyen gány graffal adják ki ? :D Vagy más a "grafika felépítése " :) mint rF-nek és nem lehet pl. egyszerûen átmásolni valami szép pályáról a textúrát ? Pl. a betonét...
Eloszor csomagold ki a modositani kivant palya MAS file-jat egy konyvtarba. Keresd meg a kicserelendo fu-, fa-, aszfalt texturat. "Szerezz" egy jobb, neked jobban tetszo texturat. Az oldalaranyai ugyanazok legyenek mint az eredetinek! Vagyis ha az eredeti 128x256-as volt, akkor az uj lehet 128x256, vagy 256x512 stb. :)) Persze lehet nagyobb is, de egy bizonyos meret felett nincs ertelme es a videokartya memoriajat is zabalja (foleg most, hogy meg hibas a memoriakezeles:D)
Szerezd be az nVidia oldararol a nVidia DDS Utility-t. Ebben van DDS plug-in Photoshop-hoz. A kesz texturat mindenkepp DDS-be mentsd, es maximalis MIP-pel! Igy sokkal gyorsabb lesz es szebb is! Es persze a file-nevre is ugyelj:) Az nem gond, hogy ha az eredeti BMP vagy TIF volt! Mindig a kulso file-t kezeli le (a palyaknal).
A kesz DDS-t csak masold be a palya konyvtaraba, ahol a MAS file-ok vannak. Ennyi.
Ránézésre elég jól vezetsz. De azt kérdezném, hogy használtál-e valamilyen segítséget? Ha igen, milye(neke)t? Ha semmilyen segítséget nem használtál, akkor elég profi módon megy már neked.
FFB erosseg allitas! Az erosseget lehet (vagy inkabb ott erdemes) a controller.ini file-ban is allitani. Ezt a sort kell keresni:
FFB steer force input max="5000.00000"
Alapban ez 11500-on all, ezt a jatek menujebol nem lehet allitani. Ez a "felfuggesztesbol szamitott", vagyis az "ertelmes" FFB erosseg. Minnel kissebb, annal erosebb. De kormanyonkent elterhet, sot talan MOMO-nal (vagy Logitechnel?!) minusz ertek is elofordulhat (rossz fele huz a kormany).
A tobbi sort is erdemes vegignezni, mert nagysagrenddel jobb hatasokat lehet elerni a finom allitgatassal.
En sem szivesen adok ki ennyi penz valamime, foleg ha az egy "jatek cucc":) De sajnos ez van. De igazabol ez hobby, valamilyen szinten belefer, jonehany eve uzom, es meg fogom is jo par evig (remelem) :D Raadasul ez nem egy jatekhoz szol, hanem sokhoz (jelenleg csak autosjatekbol, a mod-okat is beleszamolva 15 van fent, amit hasznalok is:D). De nekem ez csak terv, mert egyelore meg penzem sincs, sot meg mosogepem sem:)))))))))))
Egy kis játék ZR-el Toban Longon??? Gyertek sebike.dyndns.org az IP!!!
Ha jól tudom neked MS-ed van.Ha igen akkor ne -71-be hanem simán 71-be rakd! a logitecheknél kell meg még 1-2nél - -"ba rakni, mert ott igy húz középre.
2kiló?! Van, aki képes ennyit költeni játékra? Nem azt mondom, én is szívesen látnám a fotelom környékén, de ez nekem piszok sok:) Megnéztem a lenti képeket a pedálról és tényleg nem rossz. Az enyém is hasonlít rá, igaz nem ilyen szép, de mûködését tekintve tökéletes és csak három óra munkába került. Én jobbhíjján inkább megoldom barkácsból. És már készül egy hét fokozatú váltó is kézifékkel. Annyi szépséghibája van csak, hogy ha a kuplungot nem tudom átkötni másik elektronikára, akkor három játékvezérlõnek kell lennie telepítve.
gyakorlatilag én még csak F3-al mentem, de ha kijön a patch akkor végignyomom a játékot is magát, utána pedig, vagy inkább már közben majd néha beugrok hozzátok én is játszani.
egyébként valami kis bajnokságfélét is szervezhetnénk majd idõvel mostmár
ez nem semmi, de sajnos ennek árából én lakást vennék inkább:)
Sziasztok, azt hiszem innentõl csatlakozom a csapathoz.
Magamról csak annyit, hogy "kezdõ" szimes vagyok, többeket ismerek és becsülök innen, sokakat viszont nem. Nevem, képem nem publikus, és inkognitómat kéretik tiszteletben tartani.
látom volt pár hsz hétvégén :)))...csak annyit tennék hozzá: nálam a GPL, NR2003, RBR egy szinten vannak, mindegyik nagyon komoly, és mindegyiknek megvan a maga hibája...és nem hiszem hogy az rF-nek komolyabb fizikája lenne mint az RBR-nek...
nézd meg a galériáját, ott láthatod hogy milyen cucca van.
na ezért nem akarok megválni a jó öreg MS Sidewinderemtõl:) de mivel már 2 éves lassan cserélnem kell majd, igaz még semmi baja, de eljön az idõ, amikor már használhatatlan lesz, ezért tudnátok nekem ajánlani valamit helyette?
most kicsit profibbra gondoltam, és lehetõleg külön-külön kellene megvenni a pedált meg a kormámyt. pl. K. Andrásnak milyen van? mert én errõl lemaradtam. mit tudtok arról, hogy ezeknek a profi cuccoknak milyen a kompatibilitása a mai játékokkal? mert hiába jó valami, ha nem ismeri fel a game!
Alex, Code ti csináltatok már aszfaltot () Elmondanátok hogy hogyan kell beilleszteni a játékba?..hogy lehet-e pl. a Toban Short aszfaltját átemelni Interlagos-ba, nem tervezek erõn felül, de ha nem bonyolult akkor csinálgatnám. - Tehát hogyan illesztek be aszfaltot egy pályára. - milyen mértékben kajálja le a másodpercenkénti képkockákat, pl. ez nem kajálja, ez közepesen kajálja, ha meg ezt rakod bele akkor akár kiakaszthatnád a szobád falára. - Anno Lime Rock-hoz csinált egy srác kopottas füvet, ezt is szeretném belerakni, hogyan kell? köszi.
Én ezzel használom. Ha akarsz még rajta szorítani, akkor érdemes eljátszani a 'caster'-rugódõlés állításával, ha növeled az utánfutást, akkor valamennyit az is szorít a kormányon, ezzel több, direktebb visszajlezést kapsz, ez nem feltétlen jelenti azt hogy hasznos max-ra növelni. Ha ezek egyike sem segített, akkor lehet olyan favágó módszerhez nyúlni hogy a vezértlés tipusát wheel-rõl átváltod joystic-ra,...ezzel kapsz egy élettelen kormányt, viszont nagyon erõs középrehúzó erõt.
Akkor ez azt jelenti, ha online is akarunk játszani, nincs megoldás, hogy növeljük az FFB hatást. Csak tudnám, miért csinálták ilyen gyengére alapból az F1 autóknál.
THX :DDDD Mivel a kétszeri újratelepítés miatt most warez van fent , spórolok a harmadik lehetõséggel, ezért online úgysem tudok játszani , meg mert F1 szervert nem is nagyon látni , átállítom :DDD
Misano-t is megnéztem, teljesen jól autózható, jó az aszfalt, méri az idõt, jó a kamerabeáll. viszont magával a pályával még van mit csinálni, hiányos is, meg csúnyácska is még.
:) Monza-t kipróbáltam, vmi gubanc lehet, mert helyenként nagyon be tud lassúlni. replay-ben is érezhetõ, a kamera rendben van, bár az elhelyezése itt-ott lehetne jobb is. Egyébként jó pálya.