Nekem olyan van (sarga Ferrari jel kozepen, botvalto + 2 pillango). Meg van nehany eve, rendszeresen "kimeletlenul" gyurom, es mukodik rendesen. Kormany fogasra, anyagokra, pedal meretre es kemenysegre szerintem eleg jo. Driverekkel nincs gond.
Eddig jelentkezett "hibak":
- Mivel rengeteget gyurom, botvaltozom es minden efekt maxon van, az egykezes tartas miatt mar egy kicsit kotyog a kormany resze (mivel egy kezzel tolom-huzom hogy tartsam), de a kormanyzas erzekenyseget ez nem erinti.
- A botvalto "eltorhetetlen mikrokapcsolo" kialakitasa jo, de elobb-utobb elmozdulhatnak a rugok, igy allitgatni kell. Az enyem eltort, de azt hidegen nyujtottam - megerdemlem:))))))))
Mas gondom nem votl vele. De van Kormany topic, nezz korbe ott is.
tudod mi a baj ezekkel
legyárt egy tehetséges ember egy modellt meg egy textúrát, azt lerendereli és bejelenti, hogy csinál MOD-ot
aztán késõbb jön rá, hogy van még modellenként legalább 3 LOD meg cockpit meg fizika meg hangok meg minden más és ezért a játék megjelenése elõtt X idõvel bejelentett MOD-ból évek múlva lesz valami
nem is baj, ha egy platformra jön ki minél több mod, nem pedig 5 platformra 5 nagyon jo ... milyen eccerü, h most van az f1c és kész ... (meg esetleg az nr2k3, de erre sokáig semmi sem készült a trans am és a truck mellett)
kár :(
pedig sok linuxos nem azért nem jáccik, mert hüje kockák, hanem mert nem fejlesztenek linuxra normális játékot :( autoszim is csak 1 db van összvissz, ami relatív jó, de nyomába sem ér a mai játékoknak.
Fel eve adtak ki a demot 1 autoval 1 palyaval. Aki tudta es akarta, az mar szet tesztelte. Tenyleg szep es tenyleg jo, de igazan csak arra valo amire kitalaltak: demonak, tesztelni;) Aki egyelore jatszani akar, annak ott a tucatnyi boseges valasztekot nyujto jatek es mod. Majd ha lesz kovetkezo demo (remelhetoleg uj autoval uj palyaval), akkor majd mindenki raszall;) Foleg ha egyszer megjelenik majd a teljes...
Addigis - ha ISI engine-t szeretsz - van valasztek boven, lehet tesztelni, versenyezni, bajnoksagokban indulni (HPCC, HGTRR, HGTRM, SCC, WGTS, PTC - hogy csak a turaautos dolgokat emlitsem:D)
Olvastam hogy készítik hozzá az F1 2005-s Mod-t.De ha nem akar játszani senki akkor nem tom mi lesz itt :). Eddig egyébként 2 magyar emberrel találkoztam öc-vicc.
Valszeg UNIX ala is kiadjak, mivel az a legjobb rendszer
Végre elkészült !!! Halifun , Kvázi-mondó és ToMy az Index F1 Ligából elkészült a Racer Alex féle setup guide fordításával !Az egész magyar szimes társadalom hálás lehet nekik !Letölthetõinnen.
Köszönjük fiúk !
grat, nagyon jo a video, a zene is aaaaaaa vegre nem rock :D kár, hogy nincs fû alatt egy rendes 1 körrõl videod .... vagy van? ;)))
ja prögö :)
normalisan reagálnak mondjuk ez magassag es futomû beállitastol is függ :)
amúgy lenne 1 kérdésem:
az f1 es gép illetve a laposabbak hogyan reagálnak a vetõkövekre???
nincs benne olyen bénaság mint a gtr be hogy egyszerûen tök váratlanul megpördül rajta?
ez is egy vita, amelyben egyik fél sem fogja meggyõzni a másikat. Engem nem zavar ha van, mert az elsõ, hogy kikapcsolom (jó a rally kivétel, de ott a valóságban is van navigátor)
szerintem annyi az egész, hogy az ember leül és próbálkozik. Egyszer X ponton fékez és ha korán tette ezt, akkor a következõ körben késõbb próbálja és rájön a dolgok közti összefüggésre. Minden játéktípusnak megvan a maga sajátossága, FPS-ben sem látod, hogy hol jönnek a szörnyek.
amúgy sztem a szim undor a divatjátékok kedvelõinek sajátossága, õk nekiülnek egy játéknak, aztán az elsõ ponton, ahol elakadnak vagy kidobják a játékot vagy pánikszerûen végigjátszást keresnek. Ilyenre is láttam sok példát.
thx :)
rengeteg segitseget lehet bekapcsolni a jatekban ami sztem több mint elég:)
Ha mar az ikonokat elvetetted, akkor nezzuk mire jo a palyarajz:) Csakis arra, hogy tudja hogy milyen iranyu kanyar jon es ugy-ahogy milyen ivu. Arrol meg a pontos fektavot, iveket nem tudja beloni. De ha valaki mar komolyabban gondolja, akkor azert nehany gyakorlo kor alatt azert meg lehet tanulni a palyat (legalabbis a kanyarokat hogy "merre" lesznek):) Es azert a "szabvanyos" kanyarjelzo tablak, eleg egyertelmuen mutatjak a kanyart es a tavolsagot is. Es jol lathatok, mert a pilotaknak vannak.
Vagyis nagyon sok ertelme nem lenne a "kis terkepnek", megha nem is kerulne olyan nagy programozasi munkaba...
Ne mááá...!
Te egyszer úgy ébredtél , hogy mátol szimes leszel , és akármilyen nehéz is megtanulod?Mikor még azt se tudtad mi az ?
Nem akarom a magamét szajkózni , de tény hogy sok barátom ,aki nálam járt meglátva a kormányt rögtön ki akarta próbálni...10 perc F1C után azt mondták , hogy ez lehetetlenül nehéz és valszeg nem is vesz magának kormányt sok 10 ezerért , mert nem akar éveket gyakorolni mire vamennyire jó lesz ..
Én tudom ,hogy nem kellenek évek hozzá de az õ tapasztalata az volt , hogy számára ez lehetetlen !
Az ikonok tényleg nem jók ...De a pálya rajz kellene bele...(GP4)
Nem gondolom, hogy ettõl,..sztem akit nem fog meg a játék, azon ez sem segít.
Be lehet tenni egy ki-be kapcsolható ideális ív rajzot, féktávon szinesedve, lehet lesz is benne, de a nyilak nem adnak sztem sem elég infót, hogy arra lehessen támaszkodni.
Aki betanulja a pályát, az nagy valószinûséggel szimhívõ lesz, mert az akar lenni.
Aki nem, az csak kocázik szvsz. :)
Ha akkor beleszeret már van egy új kollégánk örök életre !!!
Ezt mondod te , meg én meg mindenki ,akinek van már pár száz (ezer) kör a háta mögött!:-)
Ha valaki az elsõ találkozásnál úgy dönt , hogy ez neki nagyon nehéz , nem fog valszeg soha többé szimulátorral próbálkozni !
Mondjuk így végig gondolva az ikonok nem is olyan jók , inkább olyasmi kéne mint a Grand Prix 4 ben van , hogy felülrõl látod a pályát éppen hol mész és mi van elötted ...
Ezekhez csak annyit tennék hozzá, hogy természetesen rengeteg idõ (is) kell hozzá...
Persze ezt értem ; senki nem használná sokáig .A lényeg amit mondani akartam :
SOK KEZDÕ ENNEK A HIÁNYA MIATT HAGYJA ABBA !!!Csak emlékezzen vissza mindenki , hogy mi volt a reakciója mikor leges-legelõször ült le szimulátor elé ! Egy kezdõ már a szimulátor szót hallva azt hiszi , hogy ez egy meganehéz valami , amit csak néhány fanatikus barom képes begyakorolni !Ezt a kis segítséget igazán meg kéne adni nekik , hogy ne dobja félre a szimulátorokat mindjárt egy életre !Kérdezz csak meg néhány nem szimes barátodat , hogy miért nem játszanak ilyennel ?
Es akkor hogy erdemes elkezdeni? Ez jo kerdes (lenne):)))) Autotol, palyatol, embertol fugg:P De pl. erdemes igy is:
- kesziteni egy sablon rajzot a palyarol (felulnezet csak vonalvezetes)
- "harmad sebesseggel" - lassan, lepesben, nyugodtan:)) - vegig menni a palyan 2-4x, "benezni" a kanyarokat, iveket, betanulni, megjegyezni, feljegyezni a kerekvetoket.
- a nehany kor tapasztalat es a feljegyzett kanyarok-kerekvetok alapjan kitalalni, berajzolni a kiegyenesitheto, lecsaphato, kerekvetozheto, egyiven veheto kanyarokat:)
- ezeket a tapasztalatokat, egyre gyorsulo sebesseggel, betanulni a palyan, megprobalva 2-4 kanyarra elore gondolkodni (az egyiven veheto vagy az egymasutan kovetkezo kanyarok miatt).
- es ha ez megvolt, kezdodhet az autobeallitasa... ami hasonloan hosszadalmas, de mindenfelekeppen elvezetes procedura:))))))))))))))))
Az "arkados" kanyarjelzessel nem sokat lehet segiteni, a gondolkodas mod ami igazan befolyasol. Hiaba a kanyar jelzes, ha fektav fugg a gumivalasztastol, a gumi kopottsagatol, az idojarastol, az elotted haladotol (ha szamol a progi draft-ot), az autobeallitastol, a pillanatnyi sebessegtol stb. S ezeket mar nehezen kalkulalna bele a progi, a mindig valtozo kanyarjelzesbe. S meg van meg, amit talan be lehet: kanyar ive, aszfalt tipusa, palya lejtese-dolese stb.
A palyakon kihelyezett tablak es az aszfalton a csikok, guminyomok tokeletes tampontok a fektavolsag belovesehez (ami folyamatosan valtozik).
Egy kezdo szimulatorosnak, nem ugy erdemes elkezdeni vezetni, hogy "beul" az autoba, es megprobal azonnal padlogazon vegig menni a teljesen ismeretlen palyan, a teljesen ismeretlen autoval:)) Ilyen korulmenyek kozott, meg Sumi is elverezne valamelyik kanyarban:)))))
Nem ....Autó verseny részükröl kilõve mert szerintük megtanulhatatlanul nehéz...Hozzáteszem : én is így gondoltam elsõre , és csak fél év után álltam újból neki ..
és az említett ismerõseid pl az NFS-t ettõl még nyomják?
Nem értek veled egyet !
10-bõl 8 ismerõsöm éppen ezért hagyta abba a szimulátorozást egy életre , mert az elején csak a palánkal ismerkedett.Tudom hogy lehet anilkül is jól menni , de ha 10-bõl 5 embert ezzel megmentünk , mert már az elejétõl lesz játék élménye ( és nem úgy hogy a gép kanyarodik helyette ) , akkor már megérte !
tehetni tehetünk és nem is rosszak a felvetések
a fû probléma nekünk is eszünkbe jutott, bár leginkább a kopás kapcsán. A fizikai modell természetesen reagál a sérülésekre és állapotváltozásokra. A segítõ ikonok nem merültek fel, szerintem nem jó ötlet...
egy szimulátorban azért szerintem elvárható, hogy valaki ismerje a pályákat, a kanyarok mutatása amúgy is csak félmegoldás, féktávot, kanyarsebességet, ívpozíciót stb ettõl még nem fog tudni. Aki akarja meg tudja tanulni ha mással nem különbözõ segítségek használatával majd részleges kikapcsolással.
Javaslatokat tehettek az ISI-nek játékkal kapcsolatban ? Ha igen akkor ezt vessétek már fel nekik:
Elsõ F1-es játékom az Ubisoft-os Racing Sim 2 volt. Abban volt olyan hogyha kimentél a fûre akkor látszott , hogy a kerék összeszed minden koszt és utána egy darabig , amíg le nem kopott a gumiról tök csúszkált az autó.Ezt jó lenne ismét látni , sajnos azóta sem használta senki .
A másik ami kezdõknek nagy segítség lenne az RB Rally féle 3d-s kanyar figyelmeztetõ ikonok .Hidjétek el sokan azért adják fel a szimulátorozást mert mindíg kicsúsznak a pályáról amiatt , hogy késõm látják meg a kanyart , fõleg hogy F1-ben alacsony a nézõpont is .Aztán ha betanulta kikapcsolja.