Tehát ha csatázom 6 századdal és minden századom fele embere kihal, de maguk a századok még megmaradnak, akkor a csata után ez olyan, mintha 1 darab embert sem vesztettem volna?
ezt mondom hogy iylen nincs, ha megmaradt 120 ha nem maradt meg 0, nem töltik fel a kinyirt egységeket, akik meg életben maradtak az auto maxon lesz és nem fogyaszt szvzs semmit
tehát ugy érdemes ellenfelet harapdálni hogy mindig megfusson néhány egysége...
Egyébként ha így van, az kár.
Ennél még a Panzer General 3-as megoldása is jobb, ahol a vezér bizonyos mennyiségû slotokat kap egy csatához, és õ maga alakíthatja ki a tetszõleges összetételt a slotmennyiség határain belül.
És még egy. :-)
Mitõl függ az, és lehet-e valamilyen szinten befolyásolni, hogy melyik egységtípusból max mennyit vihetünk?
Csak a rang módosítja ezt és az is csak fix beégetett módon?
Még egy kérdés.
A játék nyilvántartja, hogy a vezér hány csatában vett részt és ebbõl mennyit nyert ill. veszített el.
A következõ rangfokozat elérésénél ez a nyer/veszt arány mennyire számít bele?
Gondolom hogy beleszámít, de nem tudom hogy milyen szinten.
Azért kérdem, mert szívesen csinálnék ún. zaklató csatákat, amikor is nem a csata megnyerésére pályázok, hanem a minél több veszteség okozására, hogy ezzel szép lassan felõröljem. Ha egyáltalán mûködik ebben a játékban a felörlõs taktika.
Ha jól értelmezem az Európa térképes játékot, akkor a rendelkezésre álló erõforrásokból csak a terület védelem fejlesztésekre és az egységvásárlásra lehet költeni.
Illetve csata közben fogyhat még szén.
Viszont amikor visszatérek a csata térképrõl a stratégiaira, nem nagyon látom, hogy a megtizedelt századaim feltöltése valamilyen erõforrásba kerülne.
Vagy csak nem vette észre?
Ti nem hiányoljátok hogy az europa térképen sincs semmi fejlesztés?
Nincs más dolgunk, mint rálépegetni az ellenséges területekre és ott lejátszani egy sima Battle-t.
Nem lehet azzal sem stratégiázni hogy esetleg kissebb létszámú de fejlettebb egységeket viszek, sem azzal hogy fokozatosan kissebb félig vesztes csatákkal felörlöm az emberanyagát, azaz belépek egy sokkal erõsebb területre, ott gyorsan komoly veszteségeket okozok, majd elhúzom a csíkot, és ezt ismétlem addig, amíg ki nem fogy az emberbõl annyira, hogy le lehessen nyomni.
(Az oroszok egyébként ezzel próbálkoztak Napóleonnál)
Le lehet egyáltalán gyengíteni bármely népet pusztán azzal, hogy elfogy az emberanyaga a túl nagy veszteségek után?
Amikor én térek vissza egy csatából, a veszteségeimet a központi újonctárolóból pótolja? Nem nagyom érzem a besorozható állományt elfogyaszthatónak.
Nektek egyébként mennyire jön be a játék?
Csak nekem tûnik szegényesnek, vagy mások is így látják?
uhm, le vok maradva eddig felse tünt az elcime a gamenak :D de ettõl függetlenül akkor is faszság szvsz egy emberre öszpontositani egy egész korszakot fõleg ilyen gagyin megodlva hogy nem külömböznek az egységet, etc...
Berlin ellen mentél 13 egységgel?
Gondolom ez az után volt, hogy leverted az oroszokat és egyiptomot.
Ha igen, akkor hogy hogy csak 13 egységgel mentél?
és akkor vajon miért maradt az ki? :)
+ ez NEM napoleon szimulátor hanem csak azt a kort dolgozza fel, ha az lenne nem lehetne ugy e a többi népet választani... (és a cmapaign elején meg a tutorba se angolokal kéne nyomulni...)
csak elõre elékészitett mapok vannak és csak 1v1 és azt csatának hivják nem háborúnak mert a háború az amx az eurpoean war lehet ugye de ott meg nem tom miylen térképet állitanál be, afrikaira pl? :D
nemtom én vettem már nem egy gamet eredetiben (vagy kaptam :P) de ált csak oylat ami bebizonyosodott hogy jó...
egyetlen game amit tulkápp látatlanba lett beszerezve az a baldurs gate 2...., akkor még lehetett bizni a fejelsztõkben, ma már nem...
van benne olyan amikor te allitod be a terkepet es hogy hany gep ellen jatszol csak egy sima haborut?
Általában warezolok mindent. Most vettem játékot életemben másodjára. :-)
Hát lehet hogy ezt bebuktam, bár nem akarok elhamarkodott lenni.
Ha egyértelmûvé válik, hogy ezt a játékot nem nekem csinálták, akkor meghírdetem féláron. :-)
Én is pont azt akartam csinálni, amit írsz, de míg kötögettem a megnemtámadásit Egyiptom hátba támadott.
Én meg mivel nem ismertem a játékot, lementem hogy rendet tegyek. Csak ott vettem észre, hogy jelenleg elég necces támadjak, de addigra már ott voltam.
Nincs valakinek valami táblázatszerû arról, hogy melyik rangnál mi a hozzáférhetõség? Pl. mikortól férek hozzá a tüzérséghez?
Kapitányként csak max. lovasságom lehet és összesen 6 századot vihetek.
Legalább errõl csinálhattak volna a kézikönyvbe valamilyen táblázatot, mert akkor jobban fel tudnék építeni valamilyen stratégiát.
sõt továbbmenve újabban pont az a tendencia hogy aminek az elsõ része jó a 2. szar elsz :)
bár én cossacks 2 esetében pont a forditottjában biztam nem sok sikerel de amilyen pangás van msotanában rts téren még ez is elmegy :P
Ilyen dolgok alapján sose vegyél játékot:
"2., Csábított a magyar nyelvû kézikönyv
3., A Cossacks 1 alapján bíztam a 2-ben"
A magyar kézikönyv általában lószar. És csak azért mert valaminek az elsõ része jó nembiztos hogy a második is az lesz, fõleg azért mert ha elbízzák magukat, hogy tökmindegy mit hoznak össze úgy is megveszik mert COSSACKS. Azért kell elõször mindíg warezolni és csak utána vásárolni :)
Egyiptommal ne foglalkozz. Köss megnem támnadásit porosz francival és rohand le az oroszokat. Ha elfoglalod az összes területét (csak a fõváros marad meg neki) akkor meg fogja adni magát. Utána látva katonai erõdet (feltéve hogy erõsen közelítesz egyiptom felé) egyiptom is megadja magát :). Mellesleg nem 24 egység a fõvárosban meg úgy általában sehol sem. Védelmi erõ+ha ott tartózkodik parancsnok az õ katonái, tehát egyiptom esetében 28 egység :D. Mellesleg meg lehet nyerni :D Én berlin ellen mentem 13 egységgel neki volt 26 vagy 28 már nem emléxem. Hát brutális volt úgy özönlöttek a katonák...... de volt nálam nehéztüzérség, és így a nagy tömegbe belõve hát elég szép dolgokat mûveltem a a moráljukkal......
Van még egy dolog ami szemet szúrt: ha ágyúval repeszt lõsz akkor az elõtte lévõ haveri egységeket lenyírja, viszont ha van 2 gyalogságod egymás mögött ha a hátsóval lõsz az elsõt nem sebzi....kicsit zavaró.
A kézikönyv azért nemírja hogy miben különböznek a nemzetek, mert nem különböznek....sajnos :(
ÉS valóban a fejlesztés fontos, kár hogy nincs....:(
Egyébként megvettem a játékot, mert
1., Türelmetlen vagyok
2., Csábított a magyar nyelvû kézikönyv
3., A Cossacks 1 alapján bíztam a 2-ben
Ha valaki a magyar nyelvû kézikönyv miatt akarná megvenni, az szerintem tegyen le róla, mert semmi olyan nincs benne, amire 1-2 óra játék után magától ne jönne rá az ember.
Én pl olyanokat vártam volna tõle, hogy részletes táblázatokkal összefoglalja, hogy pl. a francia lovasság mennyivel hamarabb és könnyebben szerez tapasztalati pontokat, vagy mennyivel jobb paraméterei vannak, mint pl. az osztrák lovasságnak, viszont a gyalogság tekintetében fordítva, de még csak nyomokban sincs benne semmi ilyesmi!
De még csak a nemzetek egyéb eltérõ jellemzõirõl sincs semmilyen leírás.
Tehát a kézikönyv és egy sima 2 rétegû wc papír gyakorlatilag ugyanannyira segít a játék mélységeinel megismerésében, ha egyáltalán vannak mélységei. :-)
A Skirmish tekintetében hiányolom a Cossacks 1-ben nagyon megszeretett kényszer béke idõlimitet is, hiszen én sem szeretem az elsõ fél óra szenvedéseit, meg különben is szeretek az elején egy jól átgondolt koncepciót felépíteni, és majd csak utána szétklikkelgetni magam.
Óvakodom attól, hogy ilyen rövid teszt után bármiféle minõsítésbe merüljek, de egyenlõre nem találtam benne igazán megragadó játékélményt.
Kiváncsian várom, hogy mire jöttetek rá a játékkal kapcsolatban, hátha néhány dolog elkerülte a figyelmemet és ezért tûnik most olyan szegényesnek.
Én azért hiányolom a fejlesztgetéséeket a játékból.
A cossacks1-ben szerettem, hogy az is része volt a taktikázásnak, hogy ki mennyire fejleszti az egységeit.
A cossacks 2-ben a taktika csak az egységek mozgatásában merül ki és ez nekem egy picit kevés.
Az Európa térkép esetében a védelmi szintet kivéve szintén nincs semmiféle fejlesztgetés.
Kezdtem egyet az osztrákokkal.
Persze Egyiptom rögtön az elején megtámadott pusztán helyzetébõl fakadóan, hiszen nincs más akit egreciroztathatna.
A szultán gondolom a rangja miatt mindig csak 4 századdal tudott támadni, amit rendre visszavertem, de én nem támadhadtam, mert az egyiptomi terület erõsen védett, azaz 24 századdal kéne szembenéznie az én támadásra fogható 6 századomnak. Annyira még nem ismerem a játékot, hogy ezt bevállalnám.
Így most majd megpróbálok benyalni és békét kérni, hogy felmehessek segíteni francia barátainknak harcászati oktatásban részesíteni a britt porosz párost.
Azért jó lett volna, ha legalább az európa térképnél nem veszik le a fejlesztgetést. Itt nem lett volna senki terhére úgy, mint a real-time részben.
Így marad a stratégiázásra annyi, hogy megpróbál az ember a rangjához arányosan területeket támadni, míg akkora rangot nem szerez, hogy minden csak a taktikai térképen dõl el. Addig meg még pusztán azzal stratégiázhat, hogy mely területeinek a védelmét erõsíti és hogy milyen csapatösszetételt választ.
Ez azért elég kevés.
Vagy csak nem vettem észre valamit?
Korhûnek szerintem korhû bár.....lejjebb valaki említette hogy csak 1 fajta lövéshangot használ minden fegyverre, én nemtudom sosem figyleme a hangot :D de lehet benne valami.
Tényleg: Szerintetek mekkora különbség van a különbözõ országok között? MErt nekem úgy tûnt hogy csak építési stílusban, egységnév/textúrában küllönböznek csak. Az egységstatok ugyanazok azonos típusnál. Semmi különleges/egyedi egység, ami az adott országnak van......Így lehetséges az hogy legyõztem auzstriával Poroszországot aki egész mellelseg európa legmilitánsabb állama volt és akkoriban a legerõsebb/legfejlettebb hadsereggel rendelkeztek, míg az osztrákok hát .... enyhénszólva gyengék voltak... Szal történelmi hitelesség az nemtudom. Ti mit gondoltok? (eerõl kellene beszélni nem arrólm hogy van e krekk, meg hogy kell telepíteni)
A rushnak pedig megvannak az elõnyei^^ én se szeretem használni fõleg ,ha ellenem teszik. 10 perces csatákban semmi izgalmas nincs ,pláne akkor ,ha állandóan ugyan az a rush taktika.A legrosszabb ezekben ,hogy már akkor eldõl ki nyeri a meccset amikor még az ellent nem is látta ,ebben semmi taktika nincs.
mennyire korhu? a csatak a igaziak utan lettek lemodellezve?
Méghogy az ai stratégiai része jó ezt nem gondolhatod komolyan. Felhúzol két puskás házat az ellenfél felé vezetõ út két oldalára és az ai szépen átmasíroztatja az egységeit ,ha túljutnak egy osztak gyalogság meg 1-2 kartács ágyútól simán megfutamodnak , ha meg néha ágyút hoz azt meg tul könnyen szétlehet verni egy lovasrohammal.
Általában úgy szokott lenni hogyha az elsõ fél órát túl tudom élni akkor nagy esélyem van a nyerésre. Persze nem áll fent ez sem mindíg, de talán így tudnék általánosítani.
Pedig csak ki kell ismerni az Ai gyengeségeit, minden gém ezen áll vagy bukik (illetve multiban az emberi ellenfél gyengeségeit). Itt az Ai óriási hibája hogy a "taktikai agresszió" (de hülyén hangzik) kimaradt belõle.
Tegyük fel hogy van 3 ellenséges gyalogsági egység ami feléd közeledik. Neked van 1 gyalogási egységed, és pont egy falu mellett vagy. Bemész a falunak azon épülete elé ahonnan a parasztok meg az erõsítés is jön ki. Ott square alakzatba állsz. A 3 közeledõ ellnséges egység ha meglátott (és tegyük fel hogy így van) nagyon okosan 3 oldalról való körbezárásnak megfelelõen veszi fel pozícióját. A gond ott kezdõdik hogy elfelejtenek támadni :D. Így nagyon nagyon hosszú ideig lefogva lehet tartani 3 egységet, te meg termelhetsz.....Néha támadnak ugyan de mivel pontosan azelõtt az épület elõtt vagy ahonna az erõsítés jön így szinte "megölhetetlen" az egység :D.
Tehát az Ait termelési és stratégiai szempontból is nagyon jól megírták csak taktikailag hiányos. Uyganis én ilyen és ehhez hasonló kis "csalásokkal fogtam le a gépet. Ha valóban támad és nem szarozik akkor kb. 20 perc alatt el lettem volna söpörve.
Az amúgy óriási hibám hogy nem vagyok elég gyors. Egyszerûen nem tudok rusholni......Akármelyik stratégiát toltam eddig neten azzal mindíg meg tudtak verni ha rusholtak. Ebbõl a szempontból gyenge vagyok. Sokkal inkább szeretek elõször biztos hátországot, megfelelõ védelmet mintsem mindent egy kockára feltenni és rusholni.....ez óriási hiba és képtelen vagyok felülkerekedni rajta :D. De nem is baj :)
MOndjuk védelemre attól még tudsz, hiszen a harci mérnök (a mérnök angol megfelelõjének leírásával mindíg gondban vagyok :( ) tud mindenféle erõdítéseket építni, azok tuti ágyúznak.......épületrombolást meg a gránátosok elvégzik....
Áhh és végre rájöttem az automata ágyútüzelés rejtelmeire. A készítõk úgytûnik másként gondolkodnak mint én (mily meglepõ?) és mikor beállítom az automata lövést nem azt írja szövegben hogy mire vált, hanem hogy min van most (nemtudom miért gondoltam azt hogy azt kéne kiírnia amire váltani fog, hiszen minden program azt írja amin éppen aktuálisan van egy gomb nem azt ami lesz.......érdekes mindenesetre)
Áh ha valakit érdekel csinálok pár képet és berakom ide hogyan rohanja le gyõztes seregem az ellen bázisát
Mondjuk LOL hogy ha a scirmish elején mikor népet választasz, ha megváltoztatod a zászlót színét akkor inaktívvá válik a start gomb........bele telt negyed órámba mire rájöttem hogy miért nem tudom elindítani
Az kimaradt hogy igazi élvezet volt, hogy valóban volt valamicske kihívás a dolgoban.
Mondjuk tény hogy 2x restartoltam (ergo 3.ra sikerült jól elkapni), bár ezt én inkább annak tudom be hogy most próbáltam elõször a skirmisht és nem nagyon tudtam hogy mit kell építeni, meg hogy hogy mennek a dolgok....
Te nem olvastál vissza? komolyan mondom minden topikba kell faq vagy mi az istennyila?????
NINCS KREKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NINCS!!!!!!!NINCS!!!!!!!!!!!!ÉS MEGEGYSZER: NINCS!!!!!
Csak a carbonos verzió van az meg crack nélkül megy. Nemegyszer leírták lejjebb hogy 1.1-hez nincs krekk. Valószínû nem is lesz starforceokhoz (a jobb fajtához) nem nagyon szokott lenni. Szal uninstallálj rakd fel újra a gélmet és élvezd a tiszta 1.0-át!
Én scirmishben tolom. Very hardon kezdtem el azon a pályán amin 3 híd van középen.
Én ausztria, ellen franci.
Valamikor 14:00 körül kezdhettem el, és 19:30 körül mikor abbahagytam jártam ott hogy minden híd be volt úgy biztosítva tüzérséggel hogy gyalgoság sem kellett a védelemhez :) (pedig özönlenek) és van annyi katonám hogy átmegyek támadásba.
Mondjuk tény hogy az elsõ 2 órahossza az igazi szenvedés volt (mondjuk erre jobban szeretem a struggle angol kifejezést, sokkal jobban elmondja :) ), minimális csapattal hol elég puskaporral hol nem, de nagynehezen sikerült felülkerekedni, de az volt kb. 1:30 óra míg a bázisomtól kiszorítottam õket a középsõ hídíg. Utána töbnbször áttörték az alsó hida (szerencsére addigra már megépült az alsó és a középsõ híd közé a legnagyobb vár (fortress) így tüzérségi fedezet volt....) védelmét. Mostanra egyenesben vagyok szal kb. 1 óra és elpusztítom a bázisát.......
De itt is csak azért szívtam mert özönlöttek a katonái, nekem meg kevés volt a puskaporom, nem a taktikai képességei fektettek meg. Annyira balfaszul csinálja hogy hihetetlen, komolyan modnom mintha egy 10 éves szellemi fogyatékos ellen nyomnám annyira balfaszul rendezi az egységeit az AI (bár meg kell jegyeznem hogy lovasságot viszonylag jól kezeli, 1x-2x meg tudott lepni vele, de gyalogsággal nagyon béna, tüzérséget meg nem használ........)
Az európafoglalás fos lett, akkor lenne jó ha a gép taktikai képességi 2x olyan jók lennének mint most, akkor valóban reprezentálná hogy mennyire nehéz elfoglalni európát.......