tegnap lenygelekkel elvertem a wehrmachtot. Eg yfarncia HS2-s veteránnal játszottam. Mondjuk én ismertem a pályát. De azért durva volt hogy nekem csak kezdõegységben voltak tanknak alig nevezhetõ berregõ bogyóim. A lenygelek titka az üss-és-fuss taktika volt, illetve a tózérség ésszerû használata. Na meg a mindig elõrébb költöztett kétlépcsõs frontvonal. Lovassággal mindig nyugtalanítottam az ellenséget. A lovasokkal elõ-elõbukkantam az erdõbõl. Ú mindig oda utaztatta a tankjait ahol lovasokat látott. Félt tõlük a francia rendesen. Hát igen, a huszárvirtus az magyar specialitás. A legdurvább, hog yamikor nekem elfogyott az utolsó tankszerûségem is, akkor megkérdeztem a franciát: neked gondolom jönnek sorban a német tankok a gyárakbólk mi? Azt mondja igen. Na mondom, akkor be kell keményítsek, mert esélyem nemm lett volna. Elkezdtem lovasokkal meg kb 80 emberbõl álló gyalogos alakulattal tarackokat keresni meg légvédelmi ágyúkat. Megtaláltam a német tüzérséget és megsemmisítettem. Aztán egyenes út a gyõzelemhez, Már cak egy német zeppelin volt és a francia srácnak megszakadt a kapcsolat. Szerintem kilépett és feladta. Után akiértékeltók a RCM-ot és azt mondja hogy ÁÁÁLLLLAAATTTIIII Mod. Nagyon tetszik neki.
Készült egy screenshot is: lengyel lovasság elfoglalja a német üzemanyaglerakatot:
meg egy kis videó: http://www.youtube.com/watch?v=toqQTFhPj0Y
Reélem hawk ma össze tudjuk hozni a te verziódat is hogy jó legyen. Négyesben keményebb lett volna a meccs. Na ma este dumálunk Hawk oké?
Hali.
A liberation-ben vannak szép mozdonyok, személy és tehervagonok. Többek között RB-85 ös német gyártmányú általános célú hadimozdony.
Na fiúk! Sikerült tegnap este játszanom egy franciával. Multimodswitcheren keresztül. Hawk gyere skype-ra küldöm a cuccokat! Metál legyen Veletek!
igen Axon, és a rózsaszín "más" katonákat deportálnád a vagonokkal mi? :D
Azért a másság jegyében rakhatnátok bele rózsaszín miniszoknyácskájú katonákat is :-)
Na mindegy valamiért nem teszi be e képet,az a lényeg,hogy zöld terepszínû egyenruhája van.(ugyanolyan amit belinkeltem,csak zöld)
Bütyök te hol voltál amikor én ezt elagyaráztam?:DÚgyemlékszem neked is elmondtam már,hogy ezt hogyan kell megcsinálni. Nekem már vannak angol,német,olasz és reális amcsi színek keverve.Sõt a német fallshirmjager az zöld,meg az amerikai ejtõernyös katona is zöldebb és ha lessz angol ejtöernyös akkkor az is zöld lessz és így tovább. Az orosz meg szerintem reális,azon nincs moûit változtatni.
"De hát a valóság az valóság... nem voltak tiritarka unitok már az elsõ vh-ban sem..."
Ezt a beszédet szeretem,nehogy más színüek legyenek csak azért ,hogy könyebben lehessen megkülönböztetni.
Amúgy a tartálylovaskocsi az barmoi jó ötlet, mivel mindi gujratermelõdik a benzinje, és vannak rajt akis hordók... azokkal tankolni tudsz, hiszen a lassan de biztosan kocogó lovacskák szállítják a benzint. Ráadásul 8 embert is tudsz vele szállítani... tehát a lovaskocsink egyszerre tartályautó és emberszállító.
Igen, sajnos csak benzines szekér van. Amúgy a sudden arenába meghívtak minket, akár RCM világbajnokságot is rendezhetünk. Most ehhez éppen egy peccsen dolgozunk Slyder-mesterrel és Joss-sal. Kijavítottam a bugokat, ilyesmiket, hogy a 75 mm-es tarackos amcsi féllánctalpasra az volt írva hog y57 mm-es ágyú... meg a 234/1 helyett 243/1-volt írva... Ja meg ami fontos: ez egyenruhák színe az valós lesz. Joss mutatott egy trükköt amivel igazi egyenruha színeket lehet létrehozni. Pl. a lenygelek és a franciák és az amcsik na meg az oroszok már ki vannak keverve... A ruszkiknak csak úgy zöldesbarnállika kis gimnasztyorkájuk! A lenygelek középbarna-khaki színt kaptak éppúgy mint a valóságban volt. Jelenleg a nélmet csukaszürke kikeverése folyik, meg az angol, ja meg a magyar. Jó lesz higgyétek el nekem. Igazából eg yhátránya van: nagyon kicsi eltérés van pl. a barna egyenruhák között. A franciáké kicsit élénkebb barna, a lenygeleké mattosabb, a belgáké világosabb, az angoloké eléggé pasztell-barna. De hát a valóság az valóság... nem voltak tiritarka unitok már az elsõ vh-ban sem... Egy szuper-patch fog elkészülni a hétvégén.
a lovas szekér is hiányzik nekem a játékból :P Szivessen látnék agyút vontató szekeret, ha jól tudom akkor csak üzemanyagok lovasszekér van.
Oléasz campaign sem hidden stroke-ban, sem sudden strike-ban nincsen.
Az RCM a magyar Sudden strike - resource war mod. Campaign nincsen olaszokkal, de SP van eg ydarab, meg Multiplayerben lehetsz velük. De igazából harci értékük a béka segge alatt van... A románok többet érnek, már csak a puszta mennyiségükkel is. Keleti fronton a 2 olasz hadsereg gyakorlatilag 20 T-34-essel eltaposható.
És még valami Resource war és a Hidden Stroke II fut vistán?
Ja igen, nagyon vicces hogy Butus, ahogy a tank alig tudja elpusztítani a lovast.... Nálunk is nagy a lovas éeletreje, de legalább könnyen pusztul... pl. elgázolod tankkal... meg a géppuska könnyen lekaszálja.
Kedvencem az volt mikor a japán lovas katonám neki ment a kínai tanknak és karddal elkezdte csapkodni, persze a tanknak semmi baja....
Erre jön bütyökék kínai lovas katonája nekik kard helyet gránátjuk van. Néhány gránat és kipurcan a tankom míg nekem 3x kell belelõnöm tankkal a lovaskatonába mert a ló és a lovas életereje összeadódott.
Így is jó modnak tartom a meseszép távolkeleti hangulata miat.
Hú, a 2.75-ben már kijavították a hibákat... Emlékszem, 2.73-as Liberationban egy gyalogost legalább 30 puskalövéssel és egy fél géppuskahevederrel lehetett csak megölni...
RWG-t anno kipróbáltam. Aranyos mod. A királytigris itt tényleg fenséges egy tank. Ebben a mod-ban láttam elõször beásott harckocsikat.
Kedvencem a németek elsõ pályán volt ami Budapesten játszodott. Miután repülõvel kimentettem a német vezérkat 1945-ben Horty-t kell kijuttatnom egy fekete limuzinban. Aranyos...
Liberation egy kellemes hangulatú mod azt hiszem jó régen írtam róla itt a fórumon. Harcrencere már nem is irreális hanem szürreális. Ha jól emlékszem Bütyökékkel egyszer kipróbáltuk multiban is
Kösz a felvilágosítást.
Nekem megvan a régebbi RWG mod (bár a fórumon láttam, hogy azóta nem is igen ugrott a verziószáma, tehát újnak mondható). Van hangpatchem is, majd próbálkozom. Ettõl függetlenül nekem úgy tûnt, hogy az általam belinkelt oldalról, most egy olyan verzió tölthetõ le, amibe már mindent belegyúrtak az RWG modból, így semmit nem kell már vele csinálni, csak elindítani. Szerintem egyébként az orosz betûkészlet kavarhat be valamit, mert az oroszok nem panaszkodnak az indításra.
Egyébként érdemes a területi beállítások speciális fülénél az egyéb nyelvhez beállítani az oroszt. Így a menüben minden cirilbetûsen fog megjelenni. ettõl függetlenül nekem továbbra is hiányolja az icon.res filet.
A sztálingrád mod most készül. ALiberation letöltése nagyon macerás, de igazábül nem nagy durranás, nem vesztettél vele semmit Axon! Az elsõ vh-s modho zkell egy régebbi RWG mod, meg egyx hangpeccs, után arakhatod fel. De nekem így sem indult el.
Ahogy jobban elmerültem benne, feltûnt, hogy minden pálya ismerõs. Az egységeket is láttam már más modokban, szóval ez tényleg egy egyveleg. Ettõl függetlenül azért élvezetes.
Egyébként azon az orosz fórumon szó van több - általam még nem ismert - modról is. Jó lenne õket sorban beszerezni. Van ott egy Sztálingrád nevû mod, amit az RWM modhoz készítettek. Akkor ott van az elsõ vh-s mod, amit nekem nem sikerült elindítanom, meg ott van a Liberation mod, amit nem tudok letölteni, na meg vagy 2-3 mod, amik még alfa állapotban sincsenek, csak képeket raknak be róluk.
Sajnos ez nem hidden stroke3, ez egy japán mod gyakorlatilag. Igazából egy japán csapat mindenhonnan összelopott minden jót és azt gyúrták össze. Vagyi shidden stroke 3 neve, de nem folytatása a Hidden stroke 2-nek. Inkább mostohatestvérkéje.
Ja ezt már próbáltuk.Csak elfelejtetem ide belinkelni,gondoltamm ár mindenki tud róla. De az inkább egy HS2 mód mint HS3. Nem vagy túl elragadtatva tõle.
De az Sturer emil, de szerintem nekünk nem kell, mivel harcban sosem vetették be. Egy darab készült belõle. Magyarán szólva jelentõsége semmi. Eg yKleiner befehlswagennek jobban örülnék. Tudjátok, parancsnoki panzer I-es.
Rossz híreim vannak. A gépem egyszégyenletes akció folytán tönkrement, igazából nem tudom, mikor állíthatom vissza. Szerencsére a Módfejlesztés fájljai megmaradtak, így nem kell mindent elõlrõl kezdeni.
Innen lehúzható a WWI mod alfa verziója. Ez egy teljes önálló játék, nem kell hozzá az alapjáték. Saját indító .exe fileja van. Két pálya van benne és a teszt map. Sajnos nekem a pályák betöltésekor megjelenik egy error üzenet, amiben közli, hogy hiányolja az icon.res filet. Ezután pedig kilép. A fórumokon senki más nem panaszkodott hasonló problémára. Én már két gépen is kipróbáltam és ugyanez a gond.
Amúgy az ansaldonak igazán jelentõsége nincsen, az erdélyi bevonulásban volt jelen, de harcolni nem harcolt sosem, csak propaganda értéke volt. Szovjetunióban pár Ansaldo rendvédelmi feladatokat látott el a mai ukrajna területén. A többi meg kiképzési célokat szolgált itthon. Ja 1943-ban meg a Csendõrség állományába rakátk át õket, szintén rendvédelmi páncélosoknak.
Toldi páncélvadászból 1 darab készült el. Pak-40-es volt toldi alvázon. gyakorlatilag egy marder 2-essel ért volna fel. Ansaldo már van a játékban. ott van a zrinyi alatt.
jaja élethû lesz az tuti. Igazából a lenygel tüzérségtõl kell félni majd és a légierõt jól kell használni. Ja meg követni kell az utasításokat különben nagyon nehéz dolgod lesz. Pl. ha bizonyos lokációkba érsz akkor "bekapcsolod" a lengyel tüzérséget. Vagy ha rossz irányba mész akkor belefutsz ebbe-abba. vag yha nem követed az utasításokat és másmerre kalandozol, akkor nem vagy ott idõben a lenygel támadásnál és a lengyelek átlovagolnak a frontodon és kilövik az egyetlen tartályautódat. vagy a szövetséges nehéztüzérséget véletlenül beméri az ellenséges tüzérség. Netalántán fürge huszárok foglalják el a szövetséges reptereket. Fontos lesz a kis feladatok végrehajtása is. Pl. nem muszáj megépítened a rádióállomást, de ha megépíted tudsz rádiózni a légierõnek és kapsz 10 Stukát. Ha megszereled a kis lengyel repteret, és kilövöd a lenygel gépet, akkor egy szövetséges futárrepülõ átszáll hozzád a szövetségeseidtõl és érkezik vele egy generális. A pálya játékideje várhatóan 6-8 óra lesz. Igen, azt hiszem a védekezve történõ célirányos elõrenyomulás a pálya titka. A pálya nyugati oldala a szudéta vidék ahol vannak szép kis dombok. A legnehezebb rész lengyelország nyugati része, a Bzura folyó átlépése elõtti rész lesz. A folyón átkelni sem lesz semmi. A többi marajon meglepetés. Ja és tervezem a világháború elsõ bakijának a megépítését is ezen a pályán, amikor a szovjet harckocsizók bementek a német és lengyel ágyúk közé. A lengyelek azt hitték németek, a németek meg azt hogy lengyelek és szarrálõttek jópár T-26-os szovjet tankot.
Az nem rossz, ha úgy lehetne használni mint egy gépityut, remélem majd fog mûködni. Ezeket viszont belehetne rakni:Nimród, Toldi páncélvadász, Turán I. II., Fiat ansaldo (cv-35). Zárójelbe jegyzem meg, hogy nem tudom, hogy ezek közûl melyik szerepel már a játékban.
Azt hiszem ezt a pályát már említetted nekem, ha jól emléxem akkor a világháború kezdetét a Szeptember 1.i támadást és a többi eseményt dolgozza fel. Azt hiszem ez az az óriási nagy pályád, ami majdnem hogy élethû lesz. Ehhez csak kitartást és sok sikert tudok kívánni!
ja az uj tarackpeccset meg közzé kéne tenni... mivel az új pályám az tarackpeccsel az igazi.
Huhúúúú, biciklit küldtem salvaje-nak mint unitot, de nemtudom hogy hogyan mûködik. Azt tudom hogy rá lehet ülni mint egy géppuskára vagy aknavetõre... de hogy mit csinál azt nem tudom. A magyar egységek remélhetõleg bõvólni fognak, ám száz százalék, hogy Turán 3-at, Toldi III-at, Tas nehézharckocsi tés rohamlöveget tutira nem rakunk be mivel ezek vagy csak tervek voltak, illetve egy vagy kettõ készült belõlük. Amúgy majd kiderül mi lesz belõle.
Én éppen most dolgozom egy nagyon nehéz és összetett Poland 1939 SP pályán. Amihez lesz magyar nyelvû változat is.
Sziasztok! Én nagyon örûlnék biciklis egységeknek is, pláne a magyar királyi sereg soraiban. És amit még hiányolok -persze gondolom csak idõ kérdése- az a szintén a magyar színekben lévõ nyilas karszalaggal felszerelt gyalogos katonák. Leginkább a magyar haderõt kéne fejleszteni, mert szerintem elég hiányos, leginkább a pánzélozott haderõnk, hiányoznak a motoros egységeink, jó pár magyar tank, sok magyar felségjelzésû repülõgép, magyar gépágyúk, légvédelmi ágyúk, tarackok, vonatok( pl, szivem szerint én beletenném az aranyvonatot :) ) valamint egy két nevezetessebb Budapesti épületet is szivessen látnék, hogy lehessen egy szép Budapesti mapot csinálni. Nálunk még lángszórós egység sincs. Persze nem panaszkodás képpen írom, tudom h. van így is elég munkátok, és ti nektek is van ötletetek arra h. mit kéne még beletenni a játékba, de azért elmondtam az én kívánságaimat is, Húsvétra nagyon szép kis ajándék lenne :) Üdv, Balázs!
Ó, mi már ki is fosztottuk ezt az elsõ vh-s módot. Sok-sok ágyú már sanyinál van és szuper második vh-s ágyúk lettek belõlük. Így lett pl. Mörser 16 mozsárágyú. Mivel a legtöbb elsõ vh-s ágyút a másodikban is használták, ezért szépen ezek be lesznek sorozva a RCM-ben is. Sõt a vonatot is elloptuk. :D
ha elfeledketél volna róla akkor elmondom: a tapasztalat nálunk másfajta lõszert jelöl. A 17 fontos ágyú 0-n a régi lõszert lövi, 100-on a szuper lõszert. Így a Br-5-ös nehézmozsár is 0-s tapasztalaton a 146 kg-os betontörõt lövi, 100-on meg a 135 kg-os repeszt... Így százon messzebbre repül a golyó. :P
És a pontosság csak nagyon minimálisan,ugyanis az újonc katonákat is megtanították célozni,amikor bediktálják nekük a koordinátákat ök is ugyanolyan pontosan tudnak lõni mint a nemtudom milyen tapõasztalatu katona.Csak a szöget kell állítság,minden a magtanult elméleten múlik,a pontsság inkább direkt tüzelésre vonatkozik.
Nah jó híreim vannak. Hawk nézõpontja szerint a játékban minél jobban törekedni kell a valóságra, mégha ez fáj is néha. Elkészült a tüzérség realizációja elnevezésû projekt. Minden ballisztikusan lövõ ágyú 1 golyót kap csak, és valós, arányos lõtávot kap. Eddig a suddenben egy ágyúban volt mondjuk 20 golyó és azzal eg yegész tüzéralakulatot helyettesített. Most azonban az egy lõszere smegoldásnak, köszönhetõen lehet készíteni reális tüzér alakulatokat. Mondjuk 22 tarack egy tüzérszázadban. A tüzérséget éppúgy telepíteni kell, lõszert kell beléjük pakolni minden lövés utánmint a valóságban.
A lõtávokróûl annyit, hog yérdekes dolgok jöttek elõ. Sokszor hallottuk már, hogy nem a méret a lényeg. Éppen ezért a 76 mm-es szovjet F-22 ágyú sokkal messzebb lõ, mint a br-5 280 mm-es lánctalpas mozsárágyú. A legmesszebb lövõ egységek: 1. helyezett: 203 mm-es usa m1 ágyútarack a 12000 egységes lõtávval 2. helyezett: K18 17 cm-es német ágyú a 11250 egységes lõtávval. 3. helyezett: K39 150 mm-es német ágyú a 9375 egységes lõtávval
Az elsõ két legnagyobb lõtáv az sudden nyelvre lefordítva átlövi a 384-es pályát 1000-es tapasztalaton. 0-s tapasztalattal 75%-kal kisebbet tud lõni. Ja feljebb a max lõtávot értettem, ennél a gyakorlati lõtáv az kevesebb, mondjuk a játékban 20-60 %-os tapasztalatú egységekben kell gondolkozni. A legkisebb lõtávval a rakétameghajtású robbanószerek rendelkeznek és az aknavetõk. 45-60 mm közötto emberkék által cipelt aknavetõk 1000 egységet tudnak lõni, a 80-82 mm-es aknavetõk 2000-et. A Katyusák, és egyéb sorozatvetõk azok 3000-4000 körül mozognak. Az átlagosabb tarackok azok olyan 4000 és 8000 között vannak.
Azt hiszem suddenben ennél reálisabb tüzérség még nem volt.
Az nem ártana,nekem is kéne.Bütyökkel sikerült letöltsük egy kínai oldalról(vagysi csak neki mert sp2 kell a letöltéséhez :D),regizni kellett és a fórumba egy hozzászólást is kellet írni,ezt egy kínai szmájlival megoldottuk :DAzután jelent csak meg a lewtöltési link és a letöltéséhez még le kellett tölteni egy hülye programot is.(annak kellett az sp2)
WEzt hawk készítette, amiben a vadászpárducka van az egy object, ami (ápol) és eltakar. be tudsz parkolni ebbe az objectsbe egy adott tankkal és az ellenség nem látja õt. :D nagyon jópofa dolog.
A másik az kínai spanom mûve, illetve õ lopta ezt a modellt valahonnan. Már szóltam kis szivarszemû csak-mó-csing-csüng barátomnak, hogy adja má' oda nekünk, mivel õs is lopott tõlünk egy rahedli unitot meg animációt meg hangokat.