Simson Sr 50 motorblokkot szedett-e már valaki ki ? Milyen gumi rezgéscsillapitok ( bakok ) stb kellenek a motorálvány alá ? Csak azét kérdem mert az egyik haverom az mondja azért rezeg ennyire a blokk mert kivannak kopva a gumibakok amiken a motorblokk van ? Motortartó gumibak persely , motorállvány ütköző gumidugó , motortartó gumibak , rezgéscsillapító gumi ezeket a neten néztem tud-e valaki még hozzáfüzni valamit vagy ezek közül mindegyik kell-e ?
Tekintve hogy több darabból tevõdik össze, okozhat, ha nem az akkor próbálj egy gyertyát, illetve nézz egy szikraszínt, minnél "fehérebb" annál jobb állapotban van, ha már erõsen vöröses akkor szerezz egy próbatrafót, ha a szikra kék vagy esetleg fehér, és nem múlik, akkor egy megszát nézz hogy mennyire szikrázik(amennyiben megszás, ha tiris akkor elektronika). Amennyiben megszás és erõsen szikrázik a megsza, abban az esetben kondit cserélj, és pucold meg a pogácsáit a megszának, ha tiris, és se trafó, se gyertya környéke, se elektroika, akkor valszeg a jeladó ment gajjra, vagyis alaplap csere. Ha a kábelezése gyakorlatilag üvegkemény, akkor az is lehet, amit szintén cserélni kell.
Hali Van egy öreg roncs Star-om, általában megbízható szokott lenni, ma reggel is mentem vele, majd délután hazafelé már nem tudtam indítani. Gyertyát kiszedtem, szikra van, tank tele és le is folyik a karbihoz. Elsõben sikerült betolni), de max gázon épphogy alapjárati fordulattal pöfögött, elég egyenetlenül, kisebb gázon azonnal le is állt. Merre keressem a hibát ? Karbi lehet dzsuvás ?
Sanszosan a benzinszint mégse olyan jó, az úszóházban található egy kis oszlopocska, azt épp nem kell elfednie, akkor általában jó szokott lenni, ha e szerint van a bezinszint, akkor nézd meg a tûszelep tüskéjében levõ "pöcköt", ez a rázkódások kiegyenlítésére szolgál, illetve lehetséges még a lyukas úszó, ezt úgy tudod megállapítani hogy a fülednél megrázod az úszót.
mitõl lehet az, hogy bár jó az úszószint, rázós úton-földúton-gáton egyszerûen a karbi túlfolyón nem cseppen, hanem szó szerint fröcsköl a benzin...???
néha pár száz méter után le is fullad, gondolom kiürül az úszóház. rendesen úton mehetek bármeddig, nem történik semmi, mindig csak rázós, vagy földúton.
találkozott már valaki ilyennel?
Hmm... Esetleg segíthet ha menetjavító közdarabot tekersz fel a hengerre, és arra hajtod rá a hollandert.
1. opció:Ha hidegen minden probléma nélkül indul szivató nélkül, akár 1 rúgásra akkor rettenetesen elsokall az a motor, alacsonyabb benzinszint és/vagy kissebb alapjárati fúvóka és/vagy keverékállítócsavarral szegényebb keveréket kell állítani.
2. opció: Ha melegen kihagyogat a gyújtás, eesetleg le is áll, kihûléskor pedig mûködõképes, abban az esetben vagy a kondiró tágul le az alaplap, vagy kuka a gyújtótekercs.
ólompótló adalék ügyben pedig nem tudok segíteni, sose használtam ilyen anyagot, de véleményem szerint ez megnöveli a gyertyaslussz esélyét, mivel(elméletben) idõvel lerakódik.
A magasabb oktánszámú benzinek jobb kompressziótûréssel rendelkeznek, viszont lassabban is égnek(azt már nem tudom hogy több/kevesebb energiával rendelkeznek-e), így azt mondom hogy igen jobb a 95-ös a 100-asnál, bár észrevehetõ külömbséget nemhinném hogy tapasztalnál. Nagyobb oktánszámú benzinnek akkor van értelme ha elviszed a sûrítést magasra, annyira hogy a 95-ös már hajlamos lenne az öngyulladásra.
Simson sr50-es-em 60-as utángyártott lengyel hengerjéhez ki tudna ajánlani valami jó kipufogo rögzitési modszert ? A kipufogo hollander állandoan lelazul ( lecsavarodik ) a motorblokk rázkodásától . A hollander biztositó lemeznek nem nagyon látok helyet ahova beakadjon a hengerbe az a három kis nyelv ( bordáiba stb ) . Egyik haverom rakott rá biztositó lemezt de ugyanugy lecsavarodott a hollander . Örökké nem megoldás az hogy huzogatom a hollandert egy idõ után lenyalja a menetet . Várom az ötleteket link-eket stb . Nem szeretnék balesetet szenvedni ! Mondjuk megjegyzésként megjegyzem hogy van majdnem vagy 8-10 mm-er távolság a henger és a hollander között lehet rövid a hollander de attol függetlenül javaslatokat elfogadok .
Kiment a fõtengely szimeringem ! Amiota ki lett cserélve megtáltosodott a motor semmi fulladás stb max 2 rugásra indul melegben szivató nélkül ha nem meleg a henger , rá se lehet ismerni erõbe nem jön rá a spontán fulladozás ! Másik kérdésem érdemes-e vennem olompotlo adalékot az SR50-em üzemanyagjához javulnak-e a motor jellemzõi kopogás stb ? Régen anno ezek olmozott üzemanyaggal mentek ! Ja és 100-as helyett 95-õs oktánszámut vegyek mert az közelebb van a 86-os hoz amire anno készültek ? Azt olvastam valahol hogy a nagyobb oktánszámu benzin ront a Simson teljesitményén mert ezek 86-os oktánszámra lettek tervezve . Ez igaz vagy badarság ? Másik kérdésem nagybátyám 3 sebességes Simson S51-se csak hidegen indul magyarul ha kihül egy kicsit a henger ez miért van forditva kéne lennie meleg hengerrel azonnal indulnia kéne ?
Már elég régen vettem szintén vaterán, üzemóra és fordulatmérõ egyben, kissé lassú a reagálása, de a feladatát ellátja :) Nem emlékszem már kitõl lett szerezve, de mostanába nem találtam hasonlót.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy simsonra milyen fordulatszámmérõt rakjak a mechanikus és a LED-es helyett? A mechanikus azért nem jó, mert a kuplungdekni elég jó állapotban van, nem szeretném cserélni. A LED-es meg nem tetszik nekem. A válaszokat elõre is köszönöm!
Sziasztok! segítséget szeretnék kérni,van egy S51-es Simsonom Beindítás után Kb 1 percig minden oké szépen jár,utána leáll és nem indul el csak ha teljesen lehül.Raktam rá másik karburátort ami biztos,hogy jó. Azzal is ugyanezt csinálja,a gyertyát utána megnéztem és tele van benzinnel a gyújtást beálítottuk az biztos jó.
Mi lehet az oka annak hogy a " kecském " szarvát ha meghuzom teljesen kb 90 másodpercre azután elkezd köhögni a kecske ? Magyarul ha a Simson Sr50 60 ccm-es motoromat 90 másodpercig teljes gázon hajtom utána elkezd fulladozni a motor ? Csak akkor nem fullad ha menet közben a szivatot adok rá ? 45-50 km-es temponál nincs gond de már csutkagázon 60 km-es temponál kb 90-120 sec után jönnek a gondok . Visszább kell vennem a gázbol és a szivatot is egy darabig rajta kell hagynom amig normanizálodik a helyzet menet közben . Karburátor uszószint ? Volt aki azt mondta melegszik a gyujtotrafo stb . Kinek milyen ötlete van ?
Az akkorival lehet hogy nem volt, de a mostani súlyos lerakódásokat eredményez, ami egyáltalán nem kedvez a motornak.
Hát hallod egy eléggé tág fogalomra tapintottál rá, konkrétan meng nem mondja neked senki se hogy melyik olaj a legjobb, mivel azonnal észrevehetõ jelei nincsenek neki, de az Arol2t nevezetû cuccot messze kerülném, láttam már 1-2 érdekes képet használata után, fogalmazzunk úgy hogy erõsen nyomatéknövelõ hatása van :) A Re-Cord szintetikusa sztem rendben van, az ásványit is használtam régen, de nem rémlik hogy miféle volt, mindenesetre azzal is ment, moment Elf olajjal járkálok az is rendben van(pontos típust most meg nem mondom).
1 a lényeg, ezt teszteléssel lehet megállapítani, elsõ számú szmerevéelezés a kox mennyiség, ha vastagon áll mind az égéstérben mind a dugón(nem azt az ujjal letörölhetõ réteget értem ez alatt), mind a kipucsonkban akkor próbálni kell másikat, jobbat nem tudok mondani.
Visszatérve a 2T ( kétütemü ) olajokra ! Agip ( Eni ) Ride Scooter 2T-röl mi a véleményetek a full meg a fél szintetikusrol ? Mind a kettöt kiprobáltam 1/40-be keverve nálam nem volt gond a mocival árban is türhetö 1570 Ft és a full szintetikus meg 2200 Ft . 1 liter teljesen szintetikust és 2 liter fél szintetikus használtam el a Simson SR50-be ! A Re-Cord 2T ásványi és félszintetikusrol mi a véleményetek ez még olcsobb esetleg Hunoil verzioi ? Még probáltam 1 liter 2800 Ft-os Stihl ásványi olajat azzal is jol ment a Simson 1/40-be keverve . Egyébként olvasva a forumokat a 2T olaj üzemanygba keveréséröl elég nagy viták vannak ki milyen fajtát használ ? Van aki Repsol-t , Motul-t , Castrol-t stb használ az Arol 2T-meg pocskondiázzák miért szociba még azzal mentek ? Van aki a régi alacsonyabb fordulatszámu motoroknál az ásványi olajra esküszik vagy max félszintetikusra , mert hogy max 6000-es fordulatszámig ezek kennek a legjobban és jobb a hõvezetésük mint a szintetikusé van aki meg a full szintetikusra esküszik ? De hát a full szintetikusat meg nem a nagy fordulatszámra tervezték Robogok vagy nagy fordulatszámu és teljesitményü motorok használata esetén hozza az elönyeit amit a Simson esetén nem használunk ki , vagy alkatrészkenés szempontjábol ez is jobb mint az ásványi olaj ? Mi az igazság ki milyen 2T olajat javasol kiprobálásra nemsokára vennem kell megint 1 Litert ! Az ára most nem gond 3000-4000 FT-ig megveszem csak a proba kedvéért ennél drágábbat nem akarok !
Véleményem szerint a gyári 260-as hõértékû megfelelõ mind nyáron mind, télen, de ezzel nem kísérleteztem soha.
ez a kérdés engem is érdekelne...
Mármint nyáron gyorsan melegedõ és lassan hülõ hengernél , télen lassan melegedõ és gyorsan hülõ hengernél milyen hõértékü gyertyát használjak esetleg tavaszi kollekció van-e ? Csak azért kérdem mert 5-10 perc alatt ugy lehül a henger hogy szivatozni kell most ilyen hidegben .
Mekkera " öntisztitási " hõfoku gyertyát érdmes télen csavarni a hengerfejbe ? Fullad a motorom cseréltem gyertyát egybõl indult ment 10 percig . Gyújtógyertya N17C 1320 BRISK Super volt ( 1000 km-ert se mentem vele ) NGK-ra cserélve B8HS 5510-re .
Ülészár lemez ami bekattan (Megtaláltam a neten a nevét de ha szerencsém lesz tudok szerezni )! Másik kérdés egy elsõ teleszkophoz vagy párhoz mennyi és milyen olajat kell önteni ? Hátsokhoz mennyit és milyet érdemes ? Tehát magyarul ha veszek 1 liter olajat az elég-e én még nem szedtem szét soha teleszkopot !?!
Simson Sr50-hez hol lehet kapni rugos ülészárszerkezetet ? Arra a zárszerkezetre gondolok amibe " bekattan " az ülés .
Egyszer szoktam ezeket olajozni valami sûrû löttyel, a bowdent pedig akkor ismétlem ha újból elkezd rágni, a spirálra nem tudk mit mondani, amit írtál akár jó is lehet.
Hány km után éremes olajozni a bowdeneket vagy a kilométerspirált ? 3000 km-er van a simomba SR50 60 ccm-es hengercsere ota akkor cseréltem bovdeneket 1 éve pontosan .
pontosan annyi, és a közhiedelemmel ellentétben nem úgy kell beleborítani hogy a kontrollcsavar ki van tekerve, mivel sûrûségébõl adódóan nem fog azonnal elterülni a blokkban hanem felgyülemlik és a delikvent azt hiszi hogy na most már van kenés, majd pár km után szitkozódik hogy ez a szar már megint tönkrement :)
A 60-as hengernél kell-e kiszedni ( kireszelni ) a motorblokbol vagy csak a 70-esnél kell . Nem én csináltam az sr50-em-nél . Tudok-e még rá 50-es hengert szereltetni én mint mazsola kérdem .
váltóolaj pontosan 4 deci?
váltóolaj pontosan 4 deci?
na, az volt a megoldás, hogy csapcserekor kicsit figyelmetlen voltam és valamennyi dzsuva csak került a karbiba. éppen csak annyi, hogy akkor okozzon dugulást, amikor rázós helyen megyek. kipucoltam, most tökéletes ismét...
eredetileg nem kellene neki, de találkoztam olyannam amin a kisujjammal tudtam hajtogatni fel-le a nyelvét. szedd szét a karbit és nézd meg a szintet, az úszóházban levõ oszlopocskát éppen nem kell betakarnia a benzinnek, ez egy jó kiindulópont.
saccra alacsoyn benzinszint, próbálj rajta minimálisat emelni, hátha javul, iletve ennek a módosításával fennáll az esélye hogy kicsit majd a többi cuccon is állítani kell egy hangyányit.
mitõl lehet az, hogy míg sík úton bármikor, bármeddig tudok full gázon menni, rázós úton, földúton elkezd fulladni a motor bármekkora gázzal is megyek. van hogy észhez tér, de van hogy teljesen leáll. gyertyapipa rázódásra tippeltem, de azt kizártam már. most cseréltem benzincsapot, de nem hinném ,hogy azzal összefüggésben van...
ötletek?
a hengeres kérdésedre nemigen tuok érdemben válaszolni, 2 nevet tudok mondani, Gecsei István és Vaczkó Dániel, õket tudom így hirtelen felhozni, GI-al gpracing.hu-n tudod a kapcsolatot felvenni, Vaczkó pedig facebook-on megtalálható, velük beszélj.
simsonbolt.hu német cuccok normális alapanyagból, garantáltan nem széthullós dolgok. az áttéeles kérdésedre pedig annyit mondok hogy 1 azaz !1! féle 4-es váltó létezik a többi az valami késõbb kieszmélt agyalmány szüleménye, gyárilag 1 féle áttételû váltó létezett, a 70köbös masinákon a kuplung volt más áttételû így nyújtották meg az ÖSSZES sebességet.
Ki lett cserélve a megszakitó , kondenzátor , gyujtogyertya karbi beállitva stb ( volt generálos szerelõ csinálta aki 1974-ota szoci motorokat szerel Békéscsabán )! Most már jól megy indul melegen is de azért egyszer rakoncátlankodott melegen . Még egyszer használtam csak majd kiderül !
Kérdéseim : Lehet-e kapni gyári rezokupos kipufogot valahol ? M741-es 70 ccm-es blokkot lehete kapni valahol utángyártottan ( Németország stb ) ? Olyanra gondoltam amire nem csak 70-es henger van rakva egy M541-es blokra hanem a váltó áttételei is különböznek ( fogaskerekek fogazása 3-as 4-es sebesség amitõl gyorsabb ) . Sr50-esemre vásárolnám ! Ki gyárt legalább olyan minõségü 50-es hengereket ( nem lengyel Almot-ot ) S51-es-hez , fötengelyt , váltó alkatrészeket ami legalább eléri a DDR-es szoci szinvonalat ? Komplett elsõ telokat S51-hez ki árul ( türhetõ árban ) csak darabokban láttam a neten ( munkatársamnak nézek ) ?
A gyátót a bordák között levõ felirat alapján lehet behatárolni.
kipuról képet mert így nem tudom behatárolni hogy valami hulladék, vagy tényleg mûködõ konstrukció, az "új" henger pedig legtöbb esetben WR gyártmányú cuccra utal, ami még kulcstartónak se jó... olyan öntési hibák vannak benne hogy égnek áll a hajam tõle... a másik valszeg régi utángyártott vagy csont gyári henger amivel abszolút semmi gond nem szokott lenni.
mind a 2 alap henger kivéve hogy az enyémbe (ami rosszabbul megy) új henger dugó fõtengely van a másikban valami régi cucc. A rezója kb 4-5-6000Ft volt semmi márkája illetve nem is szétszedhetõ.
Én most azon gondolkoztam hogy egy kicsivel nagyobb elõgyújtás kellene neki talán mert jól indul meg alacsony fordulaton nagyon jó erõben van csak magasabb fordulaton áll meg a tudomány. Esetleg errõl vélemény?
Amelyik jobban megy azon egy olcsó rezó a másikon üveggyapottal tömött végû Nekem is megfordult a fejemben hogy ez lehet a baj de visszaállítottam gyári állapotúra és úgy is ugyan azt produkálta.
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy: van 2 simson s51es motor annyi a különbség köztük hogy az egyik megszakítós a másik tirisztoros illetve más fajta kipufogó van rajtuk. A fogaskerekek ugyan olyanok mindkettõn. A kérdésem az lenne h miért van az hogy a tirisztoros motor kb 50nél jobban sehogyan nem megy (régebben ment) a másik viszi a 70et is?
Miért van az hogy Simson Sr50 60 ccm-es motorom ha leállitom " melegen " fél perc mulva inditani akarok és nem indul . Szikra van , gyertya õszbarna . Üzemanyagot kap a karburátor . Ha egyszer sikerül elinditanom ( pl; fél ora mulva megvárom a mágneses lenkerék a gyujtásrészen kihül ) a Simsont ( 1-esbe rakom tolom max gáz ) és nem fulladok le inditáskor akkor a simo gyönyörüen megy fals levegõt nem sziv , nem szaggat gyorsulás közben . DE ha egyszer leállitom inditani nem tudom egy darabig . Utána szivatoval iditok elindul . Egyébként a simom néha menetközben is lefullad ha visszaengedem a gázt ezt ritkán csinálja . De idáig " melegen " azonnal indult a simo most valamiért szivat engem . Gyujtás holpont 1.6-ra van állitva uj megszakitó van benne . Kinek milyen ötlete van ? Karburátor kb 2 honapja lett szétszedve kitakaritva uj uszó van benne ( munkatársam csinálta ) a probléma kb 3 hete jelentkezett .
A fõtengelyt és váltószerkezetet(minden részét) érdemes még jó állapotú gyárira cserélni, amit manapság gyártanak alkatrészt az egy vicc. Extrém eset amikor a lánckereket nem tudom a váltótengelyre rátenni mert kissebb a "kinyomott" rész... a másik hogy onnan hagyják ki az edzést ahol a legnagyobb szükség lenne rá. Az indítási probléma pedig karburátor probléma vagy falsholás okozza(szimmeringek/tömítések).
Az utángyártott könyök vékonyabb anyagból van illetve a hajtási technológiája miatt a hajlatoknál "megtörik" az ív(részlegesen meghorpad), viszont ha olyannyira meg van horpadva a könyököd akkor cseréld.
sziasztok! azt szeretném kérdezni, hogy egy tökre lepukkadt start (1974-es géprõl van szó) hogyan lenne célszerû felújítani milyen alkatrészekbõl (eredeti pl.:összevásárolok többet és úgy csinálok egyet vagy boltból beszerezni) és persze úgy szeretnék tisztában lenni a motor értékével is, gondolom itt vannak emberek akik egy kicsit belelátnak a szakmába szóval mit érhet egy olyan star ami elsõnek csak úgy indul ha betolják (azután elsõ-második berúgásra elindul)? köszönöm a segítséget! üdv!
Köszönöm a választ! sikerült megoldanom, csak némi(nagyon sok:D) erõt kellett bevetnem, hogy megmozdítsam:) Viszont lenne még egy kérdésem. A kipufogó könyök kissé be van horpadva, és tiszta rozsda. Utána néztem, és nem drága ~3 ezer Huf, szal úgy gondoltam veszek rá egy újat. A kérdésem pedig az lenne, hogy ezek az utángyártott cuccok mennyire kókány munkák? Maradjon inkább az eredeti, és azzal kezdjek valamit, vagy megéri venni újat?
Üdv! Lesz valami változás ha a karbiba 80-as fõfúvókát rakok?
Összességében a teljes görbe javulni fog a lemezes verzióhoz képest. A lemezes megoldás a hirtelen "falnak" köszönhetõen a visszatöltési hullám ami feltölti a motort gyenge és nagyon rövid ideig tart, ami miatt az üzemeltetés veszteséges, azaz a leadott teljesítményhez képest valamivel többet eszik, a jobb gázcibálás és a kipufogott benzin miatt. Egyfajta rugó effektust kell elképzelni amit a lemez nem tud leutánozni.
Simson Sr50-em ( B1 h40 40 km-es verzió ) butitott kipufogojába nincsen benne a kup az állitolagos gyári rezonátor mint ahogy sok olcsó utángyártott kipufogoban sem . Ha veszek olyan utángyártott kipufogot amiben benne van a gyári rezonátor kup ( nem tuning kipufogora gondolok ) attól miben lesz másabb a motorom ? Gyorsabb lesz erõsebb ? Hány százalékos lesz a teljesitmény vagy fordulatszám növekedés ? Mi a jelentõsége a gyári rezónátor kupnak ??
Kiveszed a kereket, a rossz telót, majd az alján találsz bent a mélyedésben egy anyát(ott ahol a tengely megy el csak "alatta")), azt kiveszed és széthúzható a teló.
Sziasztok! Simsonom egyik elsõ teleszkópja teljesen beragadt "összenyomott" állapotban. Se forgatni, se ki-be tolni nem tudom. Hogy tudnám szétszedni? Elõre is köszi a választ!
Hogy érted hogy kattogó?? Mikor adja és honnan?? Illetve valami lett vele csinálva a jelenség elõtt??