Sziasztok! Van egy simo s51-esünk,de a blokkból kattogó hang jön ki,és mikor apám húz egy kis gázt leáll. Mi lehet a probléma?
A rögzítése 2 oldalon van, egyszer a furatos felén egy 8-as csavarral van a villa "rászorítva" a tengelyre, túloldalt pedig az anya, ha ezeket oldod akkor ki kell hogy jöjjön, ha nem mozdul akkor valaki szétvert valamit a tengelyen, vagy súlyosan kopott és valahol váll keletkezett, bár ettõl még szét kellene hogy jöjjön. Próbálkozz tovább hátha megadja magát.
Segítséget szeretnék kérni egy Simson Schwalbe javításhoz. Az elsõ lengõvillát szeretném kiszerelni, de nem akar megmozdulni a lengõvilla tengelye. Elvileg ez ugyanúgy kijön egyébként, mint a hátsó lengõvilla tengelye? Akárhogy próbálkoztam (fakalapács, csavarlazító, stb.) meg se nyikkan.
Van valami tippetek a szétszerelésre?
Köszi!
Én személy szerint Record márkának a teljesen szintetikus olaját használom, azzal bajom még nem volt, literje kb 2 pénz. Van jobb is, de nem jut eszembe a neve.
SR50-emhez milyen 2T ( kétütemü )motorolaj ajánlott a benzin keveréséhez ? Most Stihl olajat használtam bejáratáshoz . Valami elfogadhato minõségüt szeretnék használni ami normálisan keni a hengert és a tõbbi alkatrészt ami a hengerben van . A Stihl olajra azt irják magas fordulatszámra van kitalálva ( szinte nem is füstöl a kipufogo ) nem igazán Simoba valo ki mit ajánl ( attol függetlenül nem szorult meg vele a henger bejáratáskor ) ? Mi volna az aktuális a Simoba mert ez mégiscsak alacsonyabb fordulatszámon megy mint a mai kétütemü robogok .
Ja még azt nemtudom hogy 40-km-es verzioju SR50 B1-H40-emnél a sebváltot mármint a belsõ fogaskerék áttételekre gondolok nem-e változtatták-e meg az eredeti német verziohoz képest ? Szeretnék kihozni egy kényelmes jo fogyasztást 50-55 km-es sebességnél és kb egy 65-67 km-es maximális sebességet .
16N3 karburátorom van az sr50-en amit használok 60ccm 2 felomlovel még a fõfuvoka méretet még nem ellenoriztem le . 17-es kislánckereket elég jol birja hidra fel simán megy fel 4 fokozatba de csak 57-el megy maxigázon a simom ." Nem tul lassu ez az 57 km-es sebesség 17-es kislánckerékkel " ( GPS-es mobiltelefonnal teszteltük mert a kilométerora csak 53-at mutatott . Ez azért gyanus mert mintha 14-essel is tudta volna ezt csutkagázon amikor gps-el mértük itt valami nem stimmel . Csak tán annyit változott hogy az 50-es tempohoz nem kell annyira huzni a gázt ugyszolva kényelmesebb . Ja és a simom 2.65 litert fogyaszt 100 km-en 650 km-es uj hengerrel ez nem sok-e 50 ccm el 2-2.1 litert fogyasztott 100-on kényelmes tempoban . ( kérdõjelek nemtom hol vannak a fonokom lapitopiján ).
Igaz az ára kicsit borsos, de ha van pénzed és szereted a minõséget akkor itt van :)
Simson Sr50/60ccm-es motoromnál kicserélték nekem a Z14-es kislánckereket z17-re . A 17-es kislénkerékhez lehet-e kapni Kilóméter óra meghajtószett-et mert csak z16-os hoz láttam ? Nem mér rendesen ezekkel a fogaskerekekkel a kilométerora mivel a Simom Sr50/B1-H40 40-km/h-s butitott verzió volt 14-es kislánckerékkel ! Hol lehet kapni egy link jó lenne !
Az eredeti Simson Sr50-nek hány fogu a kislánckereke ? Nekem a butitott 40-es verzio volt SR50 B1-H40 . Aminél már minden folytás ( kipufogo , subler stb ) ki van szedve és most a kislánkerék 14 fogu . 15-éssel vagy 16-ossal jottek ki az Sr50 Roller-ek ? 14 fogassal ment 57 km/h-val gps-el tesztelve csutkagázon . Hány fogasat rakjak bele 60 ccm-es 2 felömlõs hengeremhez hogy az erõ/sebesség egyensulyba maradjon ? Alfõldõn lakom náhány hid kivételével nem sok emelkedõ van csak ellenszél néha .
de kihalt a fórum :)
Illetve a hangfogóház kivezetõ csöve kocka alakra össze va préselve, ezt egy hengeres célszerszámmal szét lehet nyitni.
nincs konkrétan típusismeretem, de lehet hogy az S51-eséhez hasonló módosítások vannak, amik a következõk:
A kipufogókönyök igen mélyen belelóg a dobba, ezzel gátolva a normális töltéscserét és áramlást, a dob belsejében ellenkúp helyett egy furatos lemez van középen, ezzel sokmindent nem tudsz csinálni, max ha tudod akkor nagyobra fúrhatod(szám szerint nem tudom mekkora lenne jó), de semmiképp ne szedd ki. A karburátor súber tetejénél val egy mûanyag gyûrû hogy a légtorkot ne tud teljesen kinyitni, vagy a súerház alacsonyabb, az utóbbinál a súbertetõbõl kell leszedni, az elõbbinél a gyûrût eltávolítani, tekintve hogy "új" henger van rajta, ezért gondolom hogy az is megközelítõleg "gyári" méreteken van, úgyhogy azt nem részletezem, illetve ahhogy írtad a kislánckerékkel szoktak még babrálni hogy kissebbel szerelik, így nem érhetõ el akkora végsebesség.
Röviden tömören ennyi, de mégegyszer leírom, ez az S51-es típusnak a folytásmizériája, nem biztos hogy ezek vannak az 50-esbe is, de egy próbát megér.
Ha mélyen benyúló könyököt találsz(kb 40cm-es egyenes rész), akkor azt a könyököt nem darabold, hanem egy újat vegyél, sok restaurátor a fél karját odaadná egy ilyen könyökért :D
Simson Sr50/B1-H40-es motorom van ki mit tud rola . Hogyan vették vissza a sebességet ennél a tipusnál ( még kezdõ motoros vagyok ) mindent ki akarok belõle szedetni ami lassitja . Kislánckerék , nagylánckerék fogazása , kipufogo stb . Most olvasok egy Simson javitási kõnyvet ami a neten is rajta van ott ir olyat a sebválto fejezeténél hogy szekundermodositások 31/16 ezt a nagy és kislánckerék fogazására ( fogainak számára ) értik a normál nem csökkentett sebességes SR50 verziora ? Nemtom az én motoromnál mennyi a fogazása de 40 folott már eleg lassan gyorsul 50-el mentem már de az uj henger ( kb 150 km-el ) miatt nem mertem tovább nyuzni a motort .
illetve van itt egy egyszerûbb 2 átömlõs variáció, ez is jó teljesítményt ad, és képes lesz a valós 80-as végsebességre gyári cumókkal.
ez a leírás egy elég jó henger tervezetét mutatja be, tud egy korrekt teljesítményt, illetve hallottam olyat is magától a megalkotójától hogy be tudta vinni 2 liter alá a fogyasztását, és sokan elégedettek ezzel a vezérléssel.
itt a link hozzá: http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=342&fokat=4&alkat=
ha érzel hozzá elég affinitást akkor bepróbálhtod, ha nem vállalod be akkor egy hozzáértõvel is megcsináltathatod.
Nem felfurt a henger hanem vadonat új 60-as 2 felömlõs . Azt nemtom mennyi plusz teljesitményt hoz százalékkosan ? a blikkot majd felujjitom kicserélem a fõtengelyt nagyobbra megerõsitetre ! Akkarok egy kompromisszumos sebesség-erõ-fogyasztás tuningot ! Ki mit ajánl még csak a henger van kicserélve benne és a hengerfej 60-asra átalakitva kiesztergálva ! " ezzel a manõverrel a túlméretek 70%-át eldobtad " ezt hogy érted ?
Angiliai haveromnak aki 10 éve kint él oda nõsült kell egy " szûz " vagy alig használt SR50-es ! Pénze van dögivel gyerekkori álma volt egy Simson Roller amit anno nem kapott meg most amikor pénze van dögivel szeretne egy gyári állapotut ! Ezt a motort már 1995 ota nem gyártják . Nemtudom zweirad-schubert.de összeraknak-e utángyártott alkatrészekbõl simo sr50-est vagy sr80-ast s51-et láttam .
Simson Sr50 motoromat feltuningoltattam 60 ccm-re 2 felömlõs hengerre ( megfüzték a fejem ) . Nemtudom megérte-e ? Ez a 60 ccm jó beállitással mennyi pluszfogyasztással kell hogy járjon ( még bejáratos a henger kb 150 km van benne ) ? Az 50 ccm-es hengerrel kb 2 litert fogyasztott 100 km-en normál kb 40-45 km-es tempoban . Ja és bejáratáshoz kb hány km-ert ( 500-1000 ? ) kell menni 1:30 ban keverem stihl olajjal a benzint . Mennyivel mehetek bejáratáskor maximum 40 vagy 50 ? Simson Sr50/B1-H40 motor volt eredetileg amig ki nem szedték belõle a folytást stb .
külföldi oldalak közül a zweirad-schubert.de-n biztosan találsz gyáriban és utángyártottban is, többféle színben. Állítólag korrekt bolt, beszéltem már olyannal, aki rendelt tõlük nagyobb értékben. Viszont elõre kell utalni. Én leveleztem velük, de pénzhiány miatt rendelésig nem jutottam, viszont nagyon normálisnak tûntek. Sõt, amikor kiderült, hogy magyar vagyok, magyar formulákat használtak a mailben.
nem találod az oldalon?? konkrétan az sr szériát nemigen ismerem, ezek a dolgok a nagy vázelemeknél található, ott is az egyéb résznél.
ha nincs ott amit keresel akkor próbálj használtan valahol, mivel boltban nem találtál rá. simson.hu-n érdeklõdj hátha van vaakinek eladó, esetleg épp hirdeti is.
Nekem az bosszantja a csöröm hogy sehol nem találom ezt a lábvédõ pajzsot . Mindenféle kacat van de ez nincs pedig ez az elsõ ami boruláskor sérül . Miért nem készit senki amikor mindenki tudja hogy ez is slágercikk a robogoknál ? Nézek meg külföldi oldalakat ?
ha minõségi alkatrészeket akarsz akkor a simsonbolt.hu a te oldalad, kissé drágán vannak az alkatrészek, de nem silány minõség(többször is tapasztaltam)
Sikerült a Simson rollerem-el kedden elcsuszni az Orosházi kanyarban . A bal lábvédõ pajzs megsérült egy kicsit honnan tudok vásárolni utángyártott idomot ? Hiába böngészem a google-t ! Lábtarto van dögivel de teljesen épp lábvédõ pajzs semmi . Tudna valaki ajánlani egy jó boltot vagy weboldalt ahol van ilyen idom vagy aki tud késziteni ?
illetve az összes bowdent megolajozhatod, az élettartama többszörösére növekedik, és olyan lesz mint a vaj :D
a gyári órák nem hajlamosak a kilengésre, hacsak nem valami meghibásodása van, az utángyártott pedig általában nemcsak kileng de öszevissza mutat is. ha az óra hibátlan akkor a spirál lesz a bajos, olajozd meg valami sûrû olajjal, ezt a manövert legegyszerûbben tölcsér és szigszalag segítségével tudod megoldnai, ileptve opcionálisan satu a tölcsért rászigszalagozod a spirál egyik végére, beleöntöd az olajat és vársz, amíg az alján nem fog folyni az olaj, ez érdekességképp elég hosszú idõ is lehet, eddigi tapasztalatok alapján kb fél óra, vagy valamivel kevesebb. a satut azért írtam, mert azzal meg lehet fogni a spirál tetejénél hogy ne dõljön el, mert az olaj a fölrde borulva nem sokmindenre jó :D
a kuplungon pedig állításod alapján állítani kell. a legjobban akkor van beállítva hogyha a blokkon a kinyomókar alapállásban és behúzott állapotban ugyanabban a "szögben" áll(azaz mikor "merõlegesen" a blokk fele néz, ahhoz a tengelyhez képest mindkét irányba ugyanakkora a kitérés), ekkor a legeffektívebb, illetve egy apró holtjátékot nem árt neki hagyni, hogy a kinyomópálcák ne súrolódjanak állandóan.
szia! mivel kevesen olvassák ezt a fórumot ezért válaszolok a tudásom szerint :) Az úszó zárja le a benzin beáramlását a karburátorba szóval ha jól van beállítva akkor bármikor elzárhatod, a kilométeróra mutatójának az ingázása tudomásom szerint normális. A kuplungról meg szerintem annyit h nem a bowden a hibás hanem be kell állítani a kuplungot. Ha valamit rosszul tudok nyugodtan ki lehet javítani legalább én is tanulok valamit :)jah és az öreg szimszon még öreg szimszon lesz jó pár év(tized)ig :))
Sziasztok ! Elnézést hogy irok erre a forumra de én kezdõ motoros vagyok . Most vettem egy jóállapotú ( volt kroszmotoros munkatársam szerint ) 1990 Simson Sr50 robogot két hete . Elsõ kérdésem leállás után azonnal el kell-e zárni a benzincsapot vagy nem ? Mi a hátránya ha csak 10 óra eltelte után zárom el ? Másik össze vissza mozog a kilométerorám többet mutat mint amivel megyek , ez mi lehet a a spirál-e rosz fogaskerék vagy maguk az órák ilyen gagyik ? Vásárolhatok uj kilóméterorát ? Vettem uj kuplungbovdent elvittem szerelõhöz ( kroszmotoros munkatársam ) de néha nem akar müködni a kuplung ha behuzom és hallatszik miközben véltanék hogy csak ugy csak ugy recsegnek ropognak a fogaskerekek nem akarom kinyirni a motort ha már egyszer 85000-ért vettem , mi lehet a baj szorul a bowden vagy valami más mert akkor visszaviszem ? Tökéletesre meg akarom csinálni a motort . Rentgetegen lehülyéztek hogy ennyi pénzért miért nem valami használt japán vagy olasz robogot veszek de én tapasztalatlanként mégis a jó öreg Simson mellet döntöttem .
am most másodszorra ilyen a kipufogóm mert 1x visszacsináltam gyárira és akkor se változott semmi a helyzet. De am jó erõben van de csak alacsony fordulaton... ugyan olyan áttétellel ugyan olyan lendülettel 2be még megy ahol haveromé már csak 1be tud menni :) na mind1 azért köszi a tanácsokat majd talán 1x kiderül minden :)
nembiztos hogy jó ötlet volt kivenni a gyári hangfogót... a gyári kipufogónak a konfúzora perforált, és nem csak a konfúzor miensége határozza meg a karakterisztikát, hanem jelen esetben a hangfogó és konfúzor közötti tér is, vagyis most ezt a teret változtattad meg, és lehet ez okozza a bajodat, illetve az utángyártott hengerek sem a legpontosabb precíziós mûszerek.
elmondásod alapján semmi komoly baja nincs. a henger is cserélve lett(ha igen akkor milyenre, WR, Almot, másik gyári vagy noname), vagy az még a gyári, illetve a kipufogó cserélve lett, és ha igen milyenre, ha nem akkor milyen van most rajta(utángyártott, gyári MZA utángyártott)
úgy kaptam meg a motort h nem mûködött és kicseréltek benne szinte minden (dugó gyûrû fõtengely szimeringek csapágyak jahh és autószerelõ rokonom csinálta) és elhoztam csak egy gyújtótekercset kellett benne cserélni és használtam és mindenki el volt ájulva tõle h mennyire megy. és azóta folyamatosan egyre jobban csörög a blokk de csak amikor esik vissza a fordulat... tehát mondjuk üresben is csinálja indulása hidegen 2 rugás szivatóval gyújtás nélkül utána gyújtás és indul is még lassúbb rúgással is melegen meg mégjobban szerintem nagyon szépen jár a motorja morgó hang nincs csak az élesen szóló csörgés
csere óta változott valamit esetleg a melegedése, indítása(esetleg nehezebb/könnyebb), járása, illetve maga a menet közbeni hang(elgyengült, elnyújtott, erõs pattogó folytonos, esetleg morgós hang gyorsításkor stb) ezek közül valami változott??
am minden más rendben van vele és nem úgy nem pörög ki mint mikor rossza a megszakító hézag... jahh és eléggé csörög a motorja esetleg ha az számít
a legkissebb nesz változás is akár megmondhatja hogy mi a baja.
van valami különös ismertetõjele mint például hang változás, vagy melegedés vagy egyéb?? esetleg ha tudnál üzemmeleg állapotban egy hangfelvételt csinálni akkor talán többet tudnék mondani, ez is mind lehetõleg terhelés alatt és üresben is.
Látom végre van itt valaki aki vágja a témát :) Talán tudnál segíteni az én nem nagy problémámban is S51 tirisztoros gyújtással a karbi jól van beállítva gyújtótekercs elég feszültséget csinál jeladó új tirisztor új és valamiért nem pörög ki teljesen. ua az az áttétel van mint haverom motorján de az õ motorja sokkal jobban kipörög. amikor meglett a motor sokkal jobban ment jah és a gázreakció is elég gyér (haver simojához képest) Esetleg valami tipp? jahh és a gyertya is új :)
illetve ha van csapágylehúzód azzal is bepróbálkozhatsz, ha nem jön le itt is alkalmazhatsz kalapácsot, mégpedig a lehúzó alapos befeszítése után magára a lehúzóra kell ütni, ha jól csinálod pillanatok alatt lent van.
mármint az agy hozzá van hegesztve a lendkerékhez?? ha igen, akkor vagy eltört egyszer vagy az illetõ biztosra ment és nem bízott a szegecsekben, a leszedése megoldható lehúzó nélkül is, de ez félig már kontárkodásnak minõsül, mégpedig kell hozzá 2 csavarhúzó és egy kalapács. a 2 csavarhúzóval felül és alul ráfeszítes a lendkerékre, és a fõtengekyre rákoccolsz kalapáccsal úgy hogy az anya rajta van, de finoman, mert szeret zömülni a nagyobb ütésekre.
Köszönöm,rendesek vagytok.Most még hála Istennek nincs vele gond,csupán annyi kérdésem lenne,hogy mostanság levettem az oldal deknit,és azt láttam,hogy a lendkerék meg van heggesztve.Nincs benne menet,hogy lehúzóval le lehessen venni,de viszont a fõtengely az nincs megsérülve.Lehet,hogy a lendkerék rárohadt a fõtengelyre? Vagy nagyon rá van téve? Válaszokat elõre is köszönöm. Tamás
természetesen
Sziasztok! Most már teljesen mindegy,mert elcseréltem a motort.A szikra az lilás színû volt.Beindulni beindult csak nem pörgött fel.Már amikor elakartam vele indulni akkor meg leállt.Úgyhogy elcseréltem egy másik S51 simsonra az is 4 sebességes,és azt tapasztaltam,hogy erõsebb a motorja mint a másiknak mikor jó volt.De azért köszönöm,hogy válaszoltatok.Ha ezzel a mocival lenne valami gondom ide írhatok? Válaszoltok? Tamás
gyertyaszikra milyen színû ha van??
semmi ok nincs arra hogy komplett gyújtást cserélj, a gyújtáson belül 1 max 2 alkatrészt kell cserélni. mit produkál a moci?? illetve mit produkált??
Ha valaki felnéz ide.Az írjon már valamit,mert itt havonta,vagy félévente ír valaki valamit.
Üdv! Lenne egy simsons51 motorra való karbim amit elcserélnék gyújtás részre (sima megszakítós)Ugyanis azt hittem,hogy a karburátor baja van vettem rá egy új karbit,de a baj ugyan úgy fenn állt.Rájöttem,hogy a gyújtás részt kell kicserélnem,kompletten.A régi karbinak semmi baja,csak kettõvel nem tudok mit kezdeni,és azért cserélném egy egy gyújtásrészre,mert arra lenne szükségem.Ha valaki tud segíteni,azt megköszönném.
Üdv! VAn egy SR50 -es simsonom és tuning mûszerfalat keresek hozzá! tuna valaki segíteni?
Képek itt megtekinthetõk róla! Eléggé sûrgös lenne az eladása! http://www.hasznaltauto.hu/motor/simson/simson_s51n-5400990
Megválnék szeretett motoromtól idõ hiány miatt. Amit tudni kell róla tavasszal vásároltam 65.000ft-ér és most kb: 130.000ft-ba van bennt. Csapágy és szimering csere lábtartó csere és egy új kuplungot is kapott, nem itthon barkácsolt szakszervízben csináltattam. A féklámpa nem mûködik. Elõl hátul sport fékek vannak. Van hozzá pár alkatrészem is. Engem még sehol sem hagyott ott inkább suliba és horgászni jártam vele. Biztosítás márciusig(2012.03) elrendezve. Fûtött garázsban tartott. Kezdõ motornak tökéletes. Aki egy kicsit is ért a motorokhoz az tudja, hogy mi mennyibe kerül és értheti, hogy mért ennyi az ára. Délután 2tõl vagyok elérhetõ. E-mailt minden nap olvasok. Szállításban tudok segíteni. ADATLAP Vételár: 85.000 Ft Ár (EUR): 270 EUR Évjárat: 1982 Okmányok jellege: Okmányok nélkül Kivitel: Segédmotor Állapot: Normál Üzemanyag: Benzin Munkaütem: 2 Hengerûrtartalom:60 cm³ Hengerek száma: 1 Teljesítmény: 5 kW, 7 LE Szállítható szem. száma: 1 fõ Szín: Kék Saját tömeg: 83 kg
ELADÓ ADATAI Megtekinthetõ: Körmend Telefonszám: (+36) 30/3192796 E-mail: [email protected] Vörös Vilmos email-ban lehet érdeklõdni vagy msn-en
Valaki meg tudná mondani h a tirisztoros gyújtással rendelkezõ simonál hány volt feszültséget kell 'csinálnia' a gyújtótekercsnek?
Lenne még egy kérdésem. A membrán házak felfogatásával kapcsolatban. Még pedig hogy mindegyik membrán házon ugyan ott vannak a furatok vagy ez gyártónként más?
Köszi a választ !
a karbon lapokkal alap esetben rugalmasab lesz a karakterisztika, de itt is hangoláskérdése hogy mit változik, a hengere meg nem tudok mit mondani, ha egy és ugyanaz a típus, akkor lehet hogy mûködne a dolog, nem tudom, ki kell próbálni.
Üdvözletem! Lenne egy fura kérdésem elsõsorban pianista kollégához :) na szóval van egy Husqvarna wr 250 1988as évj. esem és nem igazán találok hozzá alkatrészt és az lenne a kérdés hogy egy újabb évjáratú hengert rá lehet e rakni hogyha szükséges. még nem mert bivaly erõs csak a késõbbiekre. Meg esetleg ha a membrán lapokat kicserélem karbon lapokra az milyen változást eredményezhet. És bocs az off ért most a simson pihen
Egy kesztyû meg egy csizma és sztem meg is van oldva a fázás téma, mert ha a lábad fázik akkor sokszor olyan érzésed van hogy mindened...sok hõt ad le, meg a fejtetõ is ilyen, a kézre meg jobb kesztyû, viszont egy érdekes áramlástani dologgal találkoztam ma, semmi szél, mégis eléggé húzta a motorom az általános menetszél, ez 28 foknál nem jelentkezett...ennyivel sûrûbb a hideg levegõ? úgy fogott mintha 20km/h-ellenszél lett volna :)
fogalmam sincs, nincs motoros felszerelésem, ha megtartja a hõt, akkor mondhatni kötelezõ hogy ne fázzál benne:)
hát igen tulajdonképpen vihetnél magaddal egy ruha inast is, kocsmába még hagyján de mész nõdhöz és ki kell bontani mint egy kindertojást... És a 100ezres motoros ruhából elég télre 1 réteg? Egy jó kesztyû megéri mert a 40. kilóméternél kicsit lelassult a kuplungolás fagyott ujjak szindróma... :)
én ezt mind használtam télen, a nindzsamaszk és sál kivételével, de volt helyette 3 pulóver 2 póló, 1 bõrkabát, 3 nadrág, 2 kesztyû, 4 pár zokni ozt uccu neki :D a kezem és a bokám így is megfagyott :D és utánna meg bemenni a jó meleg kocsmába, és ezt mind levetni különben 5 másodperc alatt megsültél a szó szoros értelmében, majd induláskor ezt mind visszavenni... na ez egy mutatvány XD
40km 10 fokban, dupla gatya téli kapát alatta 2 póló egy pulcsi, téli bõrkesztyû, ninja maszk sál és majd meg fagytam :) van vmi házi ajánlat hogy lábszárra, combra, felsõ testre, mit ajánlotok a hidegebb idõkre, valami praktika, közhelyes megoldások, ("vegyél 50ezerér motoros dzsekit meg több tízezerért motoros kiegeket") nem érdekelnek. kesztyû vesevédõ max az olcsóbb fajtából.
Szabolcs nem akarlak megsérteni de ha valamit akarsz kezdeni a motoroddal akkor szerezz be egy S51-es blokkot szerintem jobb mint az S50-es. A kalandomra meg annyit én se tudom mennyivel megyek az egyetlen "mûszer" a gyujtás kapcsoló.