azt tudom hogy kottyannia kell asszem fél mm-t de 3 hézagoló van tudtom szerint, 1 a kisseeger alatt, egy a kuplungkosár alatt, és egy a lamellák alatt(No én ezt hagytam ki) de most kerültem vele, nem zörög, és ki is emel, úgyhogy kibírja, majd ha megtalálom, vagy vaeszek bele akkor szétkapom, mert nem véletlen rakták azt oda gondolom.
Az mitõl lehet hogy a simson hamar melegszik?Kb. 1 perc után már érezhetõen meleg a henger.(nem forró,inkább olyan mint a langyos víz)Valamint hamar leáll,elsõ indításnál akár másodpercek alatt.Szép lassan elfogy a fordulat.
a kosárnak egy minimálisat kell löttyennie(de csak egy kicsit) különben nem old ki ha behúzod a kart(a lamellák már kioldottak, de a felszorult kosár még hajtaná:)
az gáz ha a kuplungkosaramtól elhagytam egy hézagoló lemezt? most cseréltem lamellákat, és nincs meg...van majdnem egy full blokkom pluszba, de persze hézagolólemez az nincs benne
Váltóban olajat akarok cserélni,milyet érdemes belerakni?15w40et mondták sokan de mások meg azt mondják hogy az nem jó és 75w90 kell bele,már egyáltalán nem tudom milyet vegyek.
Nekem meg pont a parafa mállott szét... akkor ezek után abból sem egy fajta van, csakhogy meg ne ismerje az ember, hogy mit érdemes venni.
a parafa tömítés a jobbikfajta, nekem azzal nemigen volt gondom, azon kívül hogy pár szétszedés után egyszerûen szétszakadt(sok nyúlás következtében ugye).
benzin, és olajálló gumi, de lehet olyat is kapni, nem csak azt a parafa kinézetût. valami autóscuccban biztos van olyan gumi, ha esetleg nem kapnál.
Üdv! Nekem is kérdésem van. Az lenne ,hogy mibõl lehet jó karburátor tömítést vágni mert az utángyári nálam "átázik" és folyatja a benzint. Amit vágtam gumiból az kinyúlik a benzintõl. Ami volt nekem az is gumiból volt de nem tom milyenbõl.
ez is lehet egy kiindulási pont, ha nem ez akkor egy új gyertyát próbálj(ha a régi van benne) és cseréld ki a gyertyakábelt.
sziasztok van egy olyan gondom régmult 18 év állásból elõkaptam egy 50 es simson motorblokkot amit felszimeringeztem és meggyürûztem NINCS FURVA eredeti 39.97 es belseje van a hengerben a dugó sokkal erõssebb mint az 50/b tipusnál alias ez egy olyan 50 es darab amibõl 975 db ot dobtak piacra a gondom az hogy a motor põrõg kompresszió van üzemanyag is és szikra is van viszont nem indul néha néha kénszerbõl robban és durran egyet kettõt ... nem tudom mi tévõ legyek :( ha valaki segitene benne megköszönném üdv systemlord
én annyira nem merem piszkálni a hengert, vagy hengerfejet, inkább kész-bõl dolgozom. most pl a hátulja az full malaguti lesz, csak még a rugónak kell helyet csinálnom, hogy megmaradhasson a doboz, vagy legalábbis ne kelljen kiszedni, mert kell a hely az elektronikának, mert van akku, meg elba, graetz + 2 csokisor, gyári tartókkal, és azt nem szeretném szétbarmolni.
nekem meg majd komplett ülést kéne(vagy legalábbis szivacs és huzat(huzatnak nincs baja csak optika:), a lemez már merevített:), + a henger környékén lesz túrva még egy apró dolog, holnap kész az új(saját tervezés) hengerfej, amivel remélhetõleg nem fog detonálni( a mostani keresztbe hosszába... már a tûgörgõt is kezdi megenni 1-2 hét alatt...), + az új kipu(made by me) felfogatása, majd awi-val összevarni az egészet, ozt probutye:)
haver ilyen nyomott mintásat vett csak feketébe, még rávárok mennyire gagyi, de ha beválik, az enyémre is felkerül majd a piros fekete. De elõtte még hátsó lengõkar csere központisra, már meg is van, és még egy tárcsaféket akarok hátra, és aztán lehet csinosítgatni.(nembaj a dupla post, én amal-t írtam félre, de nem lehet persze kijavítani)
Az tény, hogy jobban nézne ki,én is szemeztem már vele csak nincs -vagyis még nem láttam- a régi varrott mintával, csak ezzel a nyomottal. Most látom, hogy a simson.hu-n lecseréltem a képet, itt meg eltûnt :D
van egy kis gond nálunk csak first shop-os autós bolt van, és se keystone, se amal cuccot nem tudnak hozatni. egy fajta dugószett van 3k-ért, de nem tudott márkát mondani, csak hogy német minõség. következõ legközelebbi bolt 50km, netrõl meg nem szeretnék rendelni, úgyhogy nem lesz rendes dugattyúm sajna....Ne költözzön senki messzire nagyvárostól, mert itt a hátránya :S
Jah akkor nem ilyen "csapjuk össze jó lesz az" minõség, hanem magán ember csinálja. akkor szerintem megéri a plusz ezrest.
veszel egy túlméretes darabot, elviszed fúrósemberhez, aki a dugóhoz illeszti a furatot. igen a keysztone GYÛRÛS dugattyú magyar termék, Sajtos Szûcs János készíti ezeket a magas minõségû dugattyúkat, a gyûrûket meg ha jól tudom úgy rendeli hozzá.
pedig most riadtam el tõle, mert néztem valami netes boltban, hogy "Magyar termék" de van belõle vékony-vastag gyûrûs, meg 1-2 gyûrûs is. ha sima 41-eset veszeg az jó, vagy 41.25-öset inkább, és csiszoljam bele? met mikor fúrva lett adtak hozzá, és már akkor se zárt jól, bár lehet nem is volt 41-es a dugó.
jobb a keystone, kevésbé hevül, nincs akkora súrlódás, sokkal kissebb az esélye hogy megszorul, hosszabb élettartam, keményebb dugóöntvény, gyûrûk jobban tömítenek és hasonlók:)
Igen...én is szeretem a minõségi utángyártott cuccokat. sima alap hengerhez volt már szerencsém amivel nem is indult a szekér csak betolással...elfelejtette kisorjázni a kedves gyártó a kiput, volt rajta egy akkora luk, hogy egy ceruza simán megszorult benne. van fúrt 60-as hengerem(41.00), csak dugó gyûrû kell bele, mert kóborol benne már kicsit. sima dugó jó, vagy keystone-t vegyek bele? most néztem nem nagy az árkülömbség.
ha veszel boltban hengert, akkor szigorúan csakis almot márkájút vegyél, de ha tudsz valahol gyáriból felfúrt 60-ast(vagy neagyisten a sajátod fúratod fel) akkor azt, még véletlenül se WR henger legyen, annak a vezérlése minden csak nem jó... nemrég hoztak hozzám egy WR hengert amibe bele kellett okosítani kicsit, munkálatok után haverom észreveszi hogy az egyik felömlõ nagyobb mint a másik... mondom az lehetetlen, mindegyiken 2mm-t szélesített(konkrétan haverom faragta, én csak felügyeltem:) megnézem, mondom baszki tényleg nem egyforma... berakom az egyedi mérõeszközömet(vonalzónak elkészített papírfecni:) és látom egyik 2mm-el kisseb mint a másik, + még a szívócsonk is középen összeszûkül... az almot az még nagyjából normálisabb, azzal nem szoktak problémák lenni.
igen, kb olyasmi fordulaton kezd húzni, fél gáz felett valamivel. 60-as hengeren gondolkoztam, de lehet fölösleges, mert nem hajtom annyira, csak ha sietek. amúgy 40-50 közt döcögök vele.
am az hogy magasabb fordulaton dolgozik, a fogyasztásra is jótékony hatással van, mert ott ahol nem tölt(legalábbis nem úgy) ott a fogyasztás is kissebb.
kitömtem. alapjáraton kicsit négyütemûs lett a hangja, és jóval mélyebb mint volt, és ahogy észrevettem a rezó magas fordulattartományra van behangolva, mert ott kezd jobban húzni. csak kicsit furán néz ki rajta szerintem.
és ne túl keményre, mert akkor ahelyett hogy tompítaná még erõsíti is.
rezót kiégettem, hangtompítóban semmi nincs...csak egy lukacsos csó, és brutális a hangja. ki kell tömnöm gondolom.
a hangtompítót basztatod(hátsó dobrész, a konfúzor után), az nem gáz, nyugodtan cserélhetsz tölteléket, ha a kitakarításkor a komplett kipufogót érted, azt max kiégetéssel tudod megoldani.
Igen ebben egyet értünk, bár azt azért még jó lenne tudni, hogy milyen idõnként kellene vizsgáztatni. De azért én még reménykedek, hogy nem lesz belõle semmi.
Nem hiszem, hogy komoly lenne. De ha még is akkor erre is (mint nagyon sok mindenre)ki lesz találva valami okosság. (pl.: valami gyûrû a karbiba, hogy ne lehessen teljes gázt húzni maximum 2 perc a be és ki szerelés). Az autókat én nem hoznám fel hasonlat ként, segédmotor: "Olyan két-, három- vagy négykerekû jármû amelyet, 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belsõ égésû motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményû egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."
Ezt a kérdést nézzétek!Az van a válaszban hogy le kell vizsgáztatni 25k forintért,és ha 40nél többel megy nem engedik át!Ez most komoly?Az autók is tudnak többel menni mint 50-90-130 és mégis átmennek a vizsgán.
még 1-2 tag lemaradt a képrõl, mert ugye valamire fel kellett akasztani... ha hangos akkor gáz ha basztatom a konfúzort? mert úgy terveztem, hogy kiszedem a szegecseket, és kitakarítom belül is persze ha bírom, meg dobok bele kõzetgyapotot, ha van benne(valami maradék esetleg)aztán csavarral rakom össze, hogy szerelhetõ legyen.
jah a festést meg és ilyen motorblokk festékkel(vagy hogy a rákba írják) ami kb 600 fokig hõálló, az tökéletesen megmarad rajt.
a simsoné gyárilag 24-25mm(mikor hogy), a hossza kb jó lesz, egyedül a könyökátmérõn akadt meg a szemem, ha egyezik akkor semmi probléma, ha nagyobb(30, ahogy írtad is) akkor lehet kissebb teljesítményveszteség, de meg kell próbálni hogy mit mutat.
könyökétmérõ a simsonéval egyezik 30mm körül van, henger gyújtás minden gyári. képen bocsi a fûkaszáért :S
A rezó 60 körül van(próbáltam követni a kanyart a mérõszalaggal), a konfúzor kb 20, plusz a végén egy 2-3 cm-es csõ esetleg egy képet tudok feldobni mindjárt.
tudsz mérni egy rezonáns hosszt(könyök kezdetétõl a konfúzor(hátsókúp) feléig(elég a kb is:), illetve egy könyök induló átmérõt?? ha ezeket megadod akkor meg tudom mondani hogy jó lesz-e, am értelmesebben néz ki. jah és a henger milyen?? gyári a vezérlése, nem lett beletúrva??
Mert van egy ilyenem is, csak rövidebb az alu vég, meg bilincses, és asszem bele van ütve a "gianelli" felirat is. ha ezt ajánlod mivel fújjam le, hogy ne égjen le róla? Mert azért vettem le.
Ezek érnek valamit?
csak az a baj, ez meg alul fut, nem fenn.
azt hogy felraktad jó volt, másnap már nemjó, azt nem tudom mi okozza... nem jártál porosabb útszakaszon?? ha igen akkor betudható a szûrõnek, és lesz egy karbipucolásod.
ugye nem az a párezer forintos direktszûrõ akar lenni?? azt mielõbb szedd le, majdhogynem nem szûr semmit se. ha valami márkásabb akkor nincs probléma, de a karbi mögött egy párhuzamos csõnek ajánlott lennie(vagy egy doboznak mint gyárilag is van) hogy bizonyos ellenállás keletkezzen, különben több levegõt szív mint benzint(tapasztalat).
Üdv. Feloperáltam egy sportlégszûrõt az s51-es simsonomra de ha full gázon megyek akkor fulladozik álligattam már mindent össze meg vissza a karbin de sehogy sem jó :/
ha hangos a mocc, akkor a hangtompítóbetét van kirohadva vagy eltörve ezért nem látja el a feladatát, picipénzért lehet venni hangtompítót utánna már nem fog üvölteni:)
A belseje át lett alakítva, csak a konfúzor folyt valamennyit, bár az üveggyapot már lassan abban is cserés. De a gyárival meg nagyon hangos sajna, azért maradtam ennél. hajtani nagyon nem szoktam, sima alap51-es, full gyári blokk, és karbi, nem lett megpiszkálva, csak idegesít, ha üvölt. ha zajongani akarok, akkor befejezem a játszósmocimat, annak van hangja.
kifelejtettem hogy olyant szerezz be aminek a végén van egy konfúzor(hátsó kúp mint ami ezen is van), ne az N-es változatét amiben csak egy lemez van, vagy ki van belezve.
azt a kiput hajítsd el jó messzire, ezek a 3000Ft-os "rezonátorok"(ha lehet egyáltalán annak nevezni) sz*r konstrukciók, még fojtják is a motort, inkább szerezz be egy gyári csövet, azzal garantáltan jobb lesz.
A sok csereberébõl csak kihoztam valamit, mert mostmár nem csinálja. egész nap furikáztam vele, és átlépte a bûvös 40-et hidegen, és melegen is. nem is zörög már, viszont 65-nél elhunyt a kilóméterórában valami...de ez már részletkérdés.Köszi a segítséget!
Nos a mai eredmények: karbi tuti jó, mert szûz volt mikor feltettem, meg most takarítottam ki, mret matyis volt a tank. kuplung felõl jó a szimering, most cseréltem léptetõvillát, kulisszát(váltódob, vagy mi hivatalosan) meg amit kintrõl lehetett mindent. blokkfelek síkban vannak, légszûrõ tiszta, mert 1 -2 hete dugdostam fel az Elbát, és akkor néztem. kulissza kopott volt,meg a léptetõvilla pöcse is amivel a kulisszába akad, lehet hogy kidobta félig a sebességet, de ez csak feltételezés még, mert nem mentem már vele, mert a szomszédok megõrülnének, ha így éjfél körül motorozgatnék... És egy kép, hogy kirõl is van szó:
a fõfuvóka 72-es méretû?? ha igen akkor a shubertûn emelj 1-2 fokkal, hátha javul. ha nem akkor nézd meg nem-e kilökte a szimmeringet valahol, ha füstöl is akkor a kuplungfelõlit nézd meg, ha nem füstöl akkor a gyújtás felõlit,illetve még a hengertalptömítést, és a karburátor-henger tömítést is ellenõrizd, meg a karbi henger felõli oldalát, hogy nem-e homorú. ha egyikse akkor passz...
épp ez a baj...nem behatárolható, hogy mikor , és miért csinálja, de általában meleg motorral, és fura hangja van. mintha darálna valamit, vagy mintha szét lenne rágva a csapágy, aztán gondol egyet, és megint megy. blokk még nem volt megbontva(tartalék blokk volt), teljesen gyári, csapágy, fõtengely jó volt, csak hengerszettet, kuplungot meg szimeringeket cseréltem benne.